أخر الاخبار

رواية زواج لدقائق معدودة الجزء الثاني الحلقه الثالثه بقلم الكاتبه زهرة الربيع حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 رواية زواج لدقائق معدودة الجزء الثاني الحلقه الثالثه بقلم الكاتبه زهرة الربيع حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


رواية زواج لدقائق معدودة الجزء الثاني الحلقه الثالثه بقلم الكاتبه زهرة الربيع حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


كان هيطلع جري ورا الخدامه بس دفعته غنوه جوه الاوضه وقفلت الباب وقالت بغيظ..المعفن.هيفضل معفن لحد ما يموت ويتكفن


سند بصلها بذهول شديد ومش عارف دي مين اصلا لانو طلع اوضتو قبل ما هيه تدخل السرايا قال باستغراب.... انتي...انتي مين يا بت وكيف دخلتي هنه... تبع مين انتي


غنوه قعدت على السرير وقالت ببرود.... دخلت من الباب هكون دخلت من فين


 اندهش اكتر من طريقتها وقال باستغراب وغضب...معلش كنت فاكرك دخلتي من الحيط....ما تنطقي يا بت انتي مين وايه جابك هنه


غنوه اتنهدت وقالت..... انا رقيه.. و جيت مع شروق الدكتوره المعالجه بتاعتها 


سند  بصلها بدهشه وقال بغضب..... يعني انتي ضيفه هنه.... ولما انتي ضيفه كيف تدخلي كده من غير استئذان وتقلي ادبك كمان و


 بس قاطعتو وقالت بغضب....ده بدل ما  تحمد ربك ان انا اللي دخلت ...مش احسن ما كان حد غيري دخل وشافك انت والسنيوره في الوضع الغير ملائم للاطفال تحت سن 18ده 


سند كان مندهش جدا من طريقتها معاه وطولة لسانها بصلها بغضب شديد ومسكها من دراعها وقال...و انتي مالك انتي... دخل امك ايه.... داخله كيف القضا المستعجل وطايحه فيا زي ما تكوني ظابطه جوزك مع واحده ..وكمان ..كمان بتقولي على مين معفن يا بت..ها بتقولي لمين كده ده انتي سنتك مش فايته بس خليني اروح اشوف الحريقه اللي تحت وراجعلك لو ما كفنتك انا بيدي مبقاش سند الحاكم


 ولسه هيطلع قالت بسرعه ...ما تنزلش وتتعب نفسك مفيش حرايق انا قلت كده علشان اوزعها مش اكتر


 سند التفت لها بذهول وهو مش مصدق اللي عملته 


عند شروق اتفاجات لما نوح قفل الباب وقال ...جيت اسالك بخصوص الجدع اللي جيه وياكي عمي بيقول انك عشقاه...الكلام ده صوح

بقلم...زهرة الربيع

شروق اتسعت عنيها بدهشه وقالت باستغراب ...وانت دخلك  ايه اعشقو ولا لاه ...ولا نسيت ان احنا متطلقين


نوح قرب منها بغضب وقال....الطلاق ده انتي اللي اصريتي عليه و انا ما كنتش موافق اكيد فاكره... وبعدين كيف يعني دخلي ايه هو انا مش ود عمك وانتي عرضي.. احنا مودينك تدرسي ولا تعشقي وتتمعشقي  وتقلي ادبك


شروق قالت بغضب.... حسن كلامك وياي يا نوح انا عارفه حدودي زين ...وانت ما لكش حكم علي ولا ليك انك تسألني اصلا


نوح شدها بغضب عليه وقال.... امال مين اللي يسألك ...دلوك ما بقيتش ليا كلام عليكي.. دلوك بقت شورتك من راسك..لا وعايزه تتجوزي كمان عشت وشوفت


 شروق اتألمت من مسكته وقالت... هملني يا نوح ...هملني بقولك 


نوح كان ماسكها ومش راضي يسيبها  وبقى يبص لملامحها اللي اشتاق لها قوي وهديت ملامحه وقال بتوهان ....الملامح دي كانت وحشاني قوي....اتوحشتك  يا شروق...اتوحشت بتي  اللي مخلفتهاش


 شروق دمعت عيونها بس مش من الفرحه ابدا  كان احساس بالالم و الحسره حست بخنقه من كلامه ..الكلام اللي كانت طول عمرها تتمنى ربعه انما دلوقتي بقى زي الهم على قلبها  قالت بضيق....ولو ان ده ملوش دخل في اللي كنا بنقوله....لكن تمام  انتو كمان كلكم هنا وحشتوني و مهما كان خلافي معاك بس هتفضل اخوي واكيد اتوحشتك


نوح بصلها بدهشه لما قالت كده  وقال... اخوكي.... انا اخوكي وضحك جامد وقال.... ده سنه كام ان شاء الله


شروق نفخت بزهق وقالت..... انا جايه تعبانه وعايزه اريح 


نوح ابتسم بسخريه وقال.... ماشي يا بت العم.. ريحي خدي النهارده كله راحه...وبعد كده ويانا مواضيع كتيره هنتكلموا فيها مش انا اخوكي ....يبقى لازم اطمن ان العريس اللي جاي لاختي ده عريس زين ويملى العين 


 شروق قالت بغضب ....بس ابويا موافق و


بس قاطعها وقال بحزم.... بس انا مش موافق....و انا مش بس ابن عمك و اخوكي  زي ما قولتي...لاه...  انا كمان عمدة البلد و كلامي بيمشي على الكل يبقى لازم يمشي على اهل بيتي كمان


 لسه هيمشي قالت بسرعه ....صحيح انت ما اتجوزتش ليه لحد دلوك يا عمده.....معقوله قعدتو سنتين كمان خطوبه...بس ان شاء الله ما يكونش في مشاكل


 نوح ابتسم بسخريه وقال.... لاه في مشاكل... وكتيره كمان... انا ودولي متخانقين.. ومعرفش لسه مقررتش يمكن ما يبقاش في جواز اساسا 


شروق قالت بسخريه....اممم... ربنا يهدي سركم 


نوح ابتسم وقال.... اتغيرتي قوي يا شروق.... كأني قدام واحده ما اعرفهاش 


شروق ابتسمت وقالت.... محدش بيفضل صغير طول عمره ....بيعيش الانسان وبيتعلم يا عمده 


نوح اتنهد بضيق وقال...معاكي حق...بس خدي بالك سعات كتير بنتعلم وبنفهم بس بعد ما بنكون ضيعنا حاجات كتير وبنفهم قيمتها متأخر

قال كده ومشي بسرعه وخنقه 


وشروق  ما صدقت انه طلع قفلت الباب بسرعه واترمت على السرير بضيق وحزن


 عند سند بص لغنوه بدهشه  ومش مصدق اللي بيسمعه قال بذهول...وبتقولي  قدامي كمان انك ضحكتي على البت ونزلتيها هتموت من الخلعه انتي مجنونه يا بت انتي ...اتحدفتي عليا من انهي داهيه


غنوه وقفت وقالت بغضب...مهو من عمايلك... مش عيب عليك تبقى شاب كبير طويل عريض كده وتعمل الحركات القرعه دي مع الخدم...لو حد شافك  يقول عليك ايه و


 بس فاجئها لما شدها من وسطها عليه  وقال..... انت زعلانه ليه ....حابه نجربوها مع الدكاتره... ما عنديش مانع واصل


غنوه  دفعته بغضب وقالت ....عارفه ان معندكش مانع وجاي في اي حاجه 


سند ضحك وقال ...الظاهر شروق حكيالك عني كتير


 غنوه قالت بتحذير.... سيبك من الكلام الفاضي ده انا همشي دلوقتي قبل ما حد يشوفنا ...بس مش عايزه اشوف البنت الملزقه دي عندك تاني....المره الجايه لو شوفتها معاك هطير رقبتها سمعت ولا لا 


قالت الكلام ده بغضب وتهديد وسند كان واقف يبص لها بصدمه مش فاهم صفتها ايه علشان تكلمه بالطريقه دي وهي سابته مصدوم ومشيت بسرعه


سند رمش بعينه بدهشه وقال...هيه بتكلمني كده كيف...ايه الجنان ده


 تحت كانوا بيجهزوا الغداء هوايده كانت مبسوطه جدا برجوع بنتها وبتنظم السفره  بسعاده

وقفت حليمه جنبها وقالت بسخريه.... ايه يا ام العروسه الف مبروك سمعت ان بنتك هتتجوز 


هويدا قالت بضيق ...الله يبارك فيكي يا حليمه 


حليمه قالت بخبث...يا ترى انتي راضيه عن جوز بتك ولا لساتك عينك من كبير البلد لو مش راضيه عنيه انا اساعدك الناس لبعضها


هويدا بصتلها وقالت بتحذير....اسمعي يا حليمه لازم تعرفي اني زمان سكت على عمايلك علشان كانت فيها مصلحه لبتي .او ده اللي كنت فكراه مش اكتر.... لكن دلوك لو حاولتي تعملي اي حاجه هتلاقيني في وشك قبل اي حد ..ولا انا ولا شروق بقينا زي الاول فما تخسريش اللي فاضلك ..وخليكي بعيده عنينا


 حليمه ضحكت جامد وقالت..... لا انتي ولا شروق هتتغيرو هتفضلوا زي ما انتو معندكمش عقل واصل..و انا يا حبييتي مقتلاش نفسي علشان اعمل مشاكل معاكم


في الوقت ده نزل نوح وهو متنرفز جدا لقى هويدا بترتب السفره و كان عليها اكل كتير قال بسخريه.... هو احنا هنوكل  البلد كلها عندنا ولا ايه....كل ده علشان العريس الجديد 


هويدا لسه هترد حليمه قالت.... معارفاش كل الاهتمام ده ليه مصاريف على الفاضي


نوح قال بضيق.... كرم ضيافه... كرم ضيافه يا مرت ابوي 

....محدش بياخد من جيبك حاجه

 وقعد بضيق على الكرسي


 حليمه بصتله بغيظ شديد وهويدا حاولت تخبي ضحكتها  


في الوقت ده نزل نبيل وهو بيصفر وقال.... ايه الجمال ده ايه الاكل لا يفتح النفس ده 


نوح ابتسم بسخريه وقال.... صبي الاكل يا مرت عمي العريس طلع جعان 


نبيل قعد وقال ...جدا ما اكلتش من الصبح


 نزلت شروق هيه وغنوه اللي قعدت بحماس كانت جعانه جدا 


ونبيل قام بسرعه شد لشروق  الكرسي اللي جنبه بطريقه شيك عشان تقعد 


شروق ابتسمت وقعدت وقالت بابتسامه ....تسلم 


نبيل ابتسم وقال.... يسلم لي قلبك


 نوح خبط على الطاوله بغضب وقال .....شرووق روحي اقعدي جار ابوكي 


شروق لسه هتتكلم بص لها بحده وقال ....روحي اقعدي جار ابوكي وخلي اليوم يعدي على خير 


شروق اتنرفزت بس كان لازم تقوم لانها عارفه ان نوح محدش يتوقعه اتنهدت وبصت لنبيل اللي ايتسم لها بمعنى عادي

وقامت راحت تقعد جنب ابوها


بس  نبيل سبقها بسرعه وشد لها الكرسي برده اللي جنب ابوها وهي ضحكت وقعدت عليه وقالت ...تسلم لي


 نبيل ضحك وبص لنوح اللي كان هيتجنن من حركاته و قال ....العمده طلباته اوامر


و رجع قعد على الكرسي بتاعه ونوح كان متنرفز منه جدا

و نزل سند وانضملهم على الاكل وهو بيبص لغنوه بغيظ

 وكان نبيل بيتكلم مع حكم وشروق طول الوقت 


نوح قام من على الاكل وهو مخنوق و سند قال باستغراب ...متقعد تاكل يا نوح انت ما اكلتش حاجه واصل 


نوح بص على نبيل بضيق وقال.... نفسي مسدوده... كملوا اكلكم انتو وانا رايح المنضره  زمن العيال جايين 


نوح مشي وسابهم وشروق بصت لابوها باستغراب وقالت.... عيال مين اللي هياجو دول يا ابوي


 حكم قال ....دول شويه عيال من هنا بيحبوه قوي ومعلقين معاه بيقعد معاهم ساعتين يعلمهم شويه في دروسهم او قران او لعب  عصايه كده يعني بيتسلى معاهم اهو بيضيع وقتو 


شروق اندهشت اكتر  وقالت....بيضيع وقته....وهو  نوح من امتى  عنده وقت فراغ يضيعه


ابوها اتنهد بحزن و قال.....ما خلاص مفاضلش معاه غير العموديه ....من يوم ما شالوه من مجلس النواب وهو شبه مبيعملش حاجه... الا لو حد عايز خدمه في البلد او استشاره بيقف معاه بما انه العمده يعني ..غير كده بيبقى فاضي


 شروق. قالت بصدمه ...ايه...شالوه من المجلس..شالوه كيف مين ده اللي شاله

بقلم....زهرة الربيع

حكم قال .... ده من بعد ما مشيتي على طول يا بتي...اصل من وقت ما ماتت اللي اسمها غنوه هو كمان يومها  اتحرق  قوي على موتها لان كان اللي اسمه حسنين ده مديه عهد انه ما يقربلهاش ..قام جابو وحبسو ونزل فيه بالسوط وخلى الرجاله يجلدوه  لحد ما الراجل كان هيموت في يدهم

قامو  اخوات حسنين اتجننوا من اللي حصل وراحوا زقو ناس  على اللي ما يتسمى  اخو اللي ما تتسماش


غنوه كانت سامعه اللي بيتقال وشرقت وبقت تكح جامد

نبيل اداها ميه وهويدا بقت تضربها على ضهرها وتقول..اسم الله يا بنيتي

شروق كمان اتوترت جدا وقالت ...ثواني بس مين اتلم على مين احكيلي الحكايه كلها يا ابوي 


حكم قال...اخوات حسنين زقو ناس على اخو البت اللي ماتت وهو الله يخربيتو السبب في كل اللي حصل لنوح


غنوه وقفت وقالت بصدمه...حميد 


الكل بصولها باستغراب وهيه خدت بالها و قالت بتوتر ...يعني شروق قالت لي على حكاية البنت دي وقالتلي اخوها طيب فاستغربت


حكم قال بحزن....ولا طيب ولا حاجه  ده بلع الطعم اخوات حسنين بعتولو كام واحد سلطوه يقلب على نوح لانو محماش اختو زي ما وعد...وفعلا سمع منهم واتقلبو كلهم على نوح قالو مش اهل للدايره وميستهلهاش  وسقط في الانتخابات  بسبب البت دي علشان كانت في حمايتو 


غنوه وشروق اتصدمو بشده وحكم كمل وقال....من يومها يا ولداه مقامتلوش قومه ... طبلت على دماغه من كله الوزير وبته فسخوا الخطوبه.... يعني طبعا زي ما انتو عارفين هم عايزين ايه الخطوبه كلها كانت علشان مركذه...بس ربك بالمرصاد  معدتش سنه والوزير نفسه شالوه من الوزاره قالوا انه لا يصلح طبعا لان نوح مساعدهوش بعد اللي حصل

 ودلوك رجع تاني هو وبته يتمحكوا بس نوح ما راضيش بيقول انهم موقفوش معاه في ازمته 


سند قال بدموع وتوتر واضح...انا..انا السبب انا اللي قتلتها..انا السبب في كل اللي حصلهم انا 

وقام بسرعه ودموع

حكم قال بحسره..لا حول ولا قوة الا بالله  .ياحسرتي عليك يا ولدي...اهو ده كمان على الحاله دي من يميها...البت اللي اسمها غنوه دي زي ما تكون لعنه وصابت البيت


 شروق وقفت بسرعه وقالت بتوتر.... رقيه عايزاكي بسرعه قومي معايا


ابوها قال...واه....  سيبي البت تاكل


بس شروق شدتها بسرعه وقالت .....هي شبعت شبعت يا ابوي كلنا كلنا والحمد لله 

واخدتها وطلعت بره البيت كله في الجنينه وقالت برعب .....سمعتي اللي ابويا قاله ..يا مرارنا  المستعجل يعني بسبب موضوع موتك ده واحد اتتجنن والتاني اتخرب بيته ده لو عرفوا انك عايشه هيعلقونا.... ولما يعرفوا ان انا كنت عارفه كمان هيقطعوني معاكي 


غنوه اتوترت قوي وقالت ....يا بت اهدي ما حدش هيعرف ان شاء الله انا مش هخلي وشي يبان لاي مخلوق بس بقى انا بطني وجعتني لوحدها معرفاش من اللي سمعته ولا عينكم في اللحمه اللي كلتها


شروق قالت بغيظ...لا يختي وجعتك من كتر الاكل ..انا اللي هروح فيها انا كنت عارفه من زمان انك عايشه ومتكلمتش ده نوح لو عرف هيسلخنا ويعمل كل كيلو صنف


 غنوه قالت بغضب... يا بت اتكتمي انتي هتفضحينا بنفسك قلت لك انا هتصرف و


بس اتجمدو  الاثنين مكانهم برعب لما سمعوا حد من وراهم بيقول بصدمه...غنوه. وووووووو


عايزه تفاعل جامد زي امبارح يالا يا حبيباتي اللي جاي يخض ارفعو البارت بمشاركات كتيييير علشان نكمل🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️ تابعوووووووني 



الفصل الرابع من هنا



رواية زواج لدقائق معدودة كامله من هنا



بداية الرواية من هنا



رواية نار الحب كامله من هنا



رواية الطفله والوحش كامله من هنا


رواية منعطف خطر كامله من هنا


رواية فلانتيمو كامله من هنا


رواية جحيم الغيره كامله من هنا



رواية مابين الضلوع كامله من هنا


رواية سيطرة ناعمه كامله من هنا


رواية يتيمه في قبضة صعيدي كامله من هنا



الروايات الكامله والحصريه بدون لينكات من هنا


إللي خلص القراءه يدخل هيلاقي كل الروايات اللي بيدور عليها من هنا 👇 ❤️ 👇 


❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺


الصفحه الرئيسيه للروايات الجديده من هنا


جميع الروايات الحصريه والكامله من هنا


انضموا معنا علي قناتنا بها جميع الروايات على تليجرام من هنا


❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺






تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS