أخر الاخبار

رواية زواج لدقائق معدودة الجزء الثاني الفصل الرابع بقلم الكاتبه زهرة الربيع حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية زواج لدقائق معدودة الجزء الثاني الفصل الرابع بقلم الكاتبه زهرة الربيع حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


رواية زواج لدقائق معدودة الجزء الثاني الفصل الرابع بقلم الكاتبه زهرة الربيع حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات


 نوح لو عرف انك لسه عايشه وانا مداريه عليكي هيسلخنا عايشين ويعمل كل كيلو صنف


بس اتصدموا جدا لما سمعوا حد بينادي غنوه باسمها وشروق التفتت وراها بخضه


اما غنوه ابتسمت بعد ما عرفت صاحب الصوت والتفتتلو بابتسامه وقالت ....كيفك يا ود ابوي 


حميد قرب منها بفرحه وحضنها جامد هو بيقول.... اتوحشتك قوي يا غنوه عامله ايه ...وصحتك كيف طمنيني عنك ميته وصلتوا 


غنوه لسه هترد شروق قالت بغضب.... هو ده اخوكي حميد 


غنوه اتوترت وحميد قال باستغراب...ايوه انا...خير


 شروق قالت بغضب ...هو فيه خير بعد اللي عملته 


حميد ما كانش فاهم وغنوه بصت حواليها بقلق لانهم كانو في  الجنينه وقالت ...يا جماعه ما تنسوش ان احنا في الجنينه احسن حد من الغفر يشوفه ويسأل في ايه استهدوا بالله واكيد هنتكلم هو اكيد عمي حكم فاهم غلط  حميد ميعملش كده اكيد فيه سوء تفاهم


حميد قال باستغراب ...مش تفهموني انا عملت ايه طيب  شروق قالت بغضب.... عملت ايه ...بتسالنا ....انت مش بيدك  مهرب اختك ومنعت سند انه حتى يوديها المستشفى علشان تهربها من هناك ..وسفرتها واتطمنت عليها....كيف بقى بعد سفرها بتقول في البلد ان نوح السبب في موتها وانه مقدرش يحميها كيف تاذوه كده.....ده اللي يستاهله منكم بعد ما اصر يحميها وحافظ عليها


حميد حط ايده على شعره بحرج شديد وقال ...احم...حقكم على راسي ما كانش قدامي غير كده يا بت الناس..... الكل عارفين حبي لغنوه وخوفي عليها.... ولو كنت اتصرفت عادي وقلت معلش كانوا هيشكوا ان في حاجه واني يمكن مخبيها ومماتتش خصوصا ان ما حدش وقف على جنازتها ..بعتولي ناس قال يعني مش تبعهم علشان يطقسو ويعرفو مني اذا كانت فعلا ماتت واذا هزعل من نوح ولا لاه اضطريت اطاوعهم للاخر

بقلم...زهرة الربيع

غنوه اتسعت عنيها بذهول وقالت...يعني ايه...يعني انت عملت كده صوح يا حميد....علشان محدش يشك تنسى فضل الراجل اللي حماني وكان هيضيع روحه كذا مره هو واخوه تعمل فيهم كده ....ده انا...ده انا بقول اكيد فيه سوء تفاهم بقول اكيد حميد ما يعملهاش ليه يا حميد ليه


حميد وقف ساكت بتوتر وقال...قولتلك مجبور يا غنوه...ناس حسنين مهديش بالهم الا لما عرفو اني قلبت على نوح بيه..انا قصدت احميكي


غنوه قالت بغضب...الوحيد اللي حماني ووقف وياي بعد ربنا هو نوح...نوح اللي انت ورطتو وخربت بيته..انا هروح اقول للبلد كلها اني عايشه ايه رأيك عاد...وهقول لنوح اول واحد 


ولسه هتمشي شروق مسكتها وقالت بقلق...استني يا غنوه....استني...مبقاش ينفع...كلامنا دلوك مش هيفيده..ونوح بعد اللي حصل مش هيسامحنا واصل انا عرفاه


غنوه وقفت وبصت لاخوها بدموع وقالت...خيبت املي يا حميد

...يوم ما قولتلي اهربي انا يومها موافقتش وقولتلك سند واخوه هيتأذو بسببي وانت يومها طمنتني ان مفيش حاجه هتصيبهم  ...ارجع الاقي واحد شايل خطية موتي والتاني خسر كرامته وشغله


حميد لسه هيرد اتقدم عليهم نجاتي بشك وقال.... خير فيه حاجه 


شروق بلعت ريقها بتوتر وقالت.... ما فيش كنا واقفين وبعدين جه اخو غنوه الله يرحمها وقلنا نسلم عليه 


نجاتي بص لحميد بشك وقال ....خير ايه جابك


 حميد اتوتر وقال ....مفيش جيت لما عرفت ان الست شروق جات كنت عايز اقول لها ان شروق كانت بتعزها قوي 


نجاتي بصلوا بغضب وقال....جاي تاعب نفسك عشان تقول لها ان اختك كانت بتعزها..طيب  اديك قولتلها يلا غور من هنا الله لا يردك انت ولا اختك


حميد قال بتوتر ...ياعم ماشي خلاص... انا همشي يا ست شروق ولو حابه تزوري صاحبتك في المقابر اديني تليفون وهستناكي هناك لحد ما تزوري وتمشي 


شروق وغنوه هزو راسهم بالموافقه بضيق

ونجاتي قال بغضب.... الست شروق مكان ما تحب تروح احنا هنرافقها... يلا غور من هنا قلنالك زق عجلك 


حميد قال ...يا عم غاير اها  فيه ايه.... انا غلطانه اني جيت اصلا 


نجاتي قال بغضب....ايوه يا اخويا صوح  غلطان انك جيت ومعندكش ريحة الدم كمان..انا مش قولتلك لو عتبت هنه هكسر رجلك..مش ده بيت الناس اللي قتلو اختك داخلو ليه تاني ولا لانك اطمنت انو اتخرب خلاص 


 حميد اتنهد وقال...ربنا يسامحك دي حاجات عدى عليها سنتين والمسامح كريم..على العموم انا ماشي 


ولسه هيمشي طلع سند وهو بيقول انت يا زفت نجاتي مش بقالي ساعه بعتك تجيب الحصان و


بس قطع كلامه اول ما شاف حميد واتقدم عليه وقال بسعاده وضحت في عيونه.... حميد انت هنه ...من زمان ما شوفتك 


حميد قال بتوتر..... سند بيه كيفك... انا كنت همشي دلوك و


بس سند مسك ايده وقال... لا لا ما تمشيش


 كلهم بصوا له باستغراب  وهو قال ....انا عايز اتحدت معاك شويه...من  زمان ما شوفتك


نجاتي قال بدهشه ....وتتحدت معاه ليه يا بيه احنا الراجل ده ما طايقينهوش ولا نسيت اللي عمله مع اخوك نوح بيه 


سند ابتسم وقال.... ده كلام من سنتين يا نجاتي وعفى عليه الزمن 

وحط ايده على كتف حميد وقال.... تعال وياي 


وبقى يتمشى معاه في الجنينه

 شروق وغنوه بصوا لبعض بدهشه وغنوه فضولها كان هيموتها وراحت وراهم بسرعه

وشروق جريت وراها وهي متغاظه جدا من تصرفاتها 


نجاتي استغرب ولسه هيروح وراهم بس شايف عربية دولي وقفت عند البوابه

قال بخنقه وبعدين بقى في اليوم اللي ممعديش واصل ده 


نزلت دولي من العربيه واتقدمت عليه بضيق وقالت..... انت يا خدام نوح بيه جوه 


نجاتي قال بضيق.... ايوه جوه هاروح ادي له خبر 


دولي قالت بسرعه ....لا لا ما تديهوش خبر انا هعمل له مفاجاه هو دايما بيحب مفاجأتي 


نجاتي قال بضيق... بيحب مفاجاتك اه ....ومين اعمى البصيره اللي قالك كده بقى ...هو اصلا مانع اني ادخلك بس انا لاجل جيتك لحد هنه هاروح اخد رايه يمكن يوافق يدخلك


قال كده ودخل وسابها  واقفه بغيظ شديد وقالت ...ماشي يا خدام الغبره انت اول ما ابقى ست البيت ده اول حاجه هعملها اني همشيك منه استنى عليا


في البيت كان نوح مشغول مع الاولاد ووقف طفل منهم وبيقول ....يعني انت يا جمال لحد دلوك محفظتش جزء واحد..و نيجي نقرا تقول ما بعرفش اقرا... نيجي نكتب تقول لي ما خبرش حتى العصايه معارفش تمسكها...امال ايه اللي بتعرفوا في دنيتك قولي حاجه واحده بتعرف تعملها 


جمال  قال بسرعه وكل ثقه ....بعرف اكل جنابك 


الاولاد كلهم ضحكوا مره واحده ونوح ابتسم وقال.... والله كفايه هنعوزو ايه اكتر من كده... لكن انت مش خالك نجاتي هتطلع كيف يعني مستني منك تبقى نجيب محفوظ مثلا 


بس قطع كلامهم دخول نجاتي لما قال ...نوح بيه فيه ضيفه بره


 نوح بصلو باستغراب وقال....ضيفه..مين


نجاتي قال ....خطيبة جنابك بت الوزير


نوح اتنهد بزهق وقال ....كنت لسه بشكر  في ذكائك لود اختك  ....انا مش الف مره قولتلك خلاص موضوع خطيبتي ده انتهى ولما تيجي هنه مشيها طرقها وخلاص


نجاتي لسه هيتكلم دخلت دولي وقالت ....ما كانش العشم يا عمده..بقى انا جايه من مصر لهنا عشان تقول له مشيها... دي الضيافه بتاعتكم برده 


نوح اتنهد بضيق وقال... يلا يا عيال روحو النهارده وابقوا تعالوا بدري شويه بكره 


الاولاد اخدوا الكتب وجريوا ونوح شاور لنجاتي بعينه وسابهم وطلع 


دولي قربت منه قوي وقالت..... كويس انك مشيتهم كنت محتاجه اتكلم معاك لوحدنا... وحشتني على فكره


 نووح اتنهد بخنقه وقال بجمود.... جايه ليه


دولي قالت .... ليه المقابله دي يا نوح


 نوح قال بخنقه .....استغفر الله العظيم يا رب...يا بت الحلال انا  مبكرهش في حياتي قد مشاكلي مع الحريم لاني بجد بحتار فيها مبعرفش احلها ...لو كان راجل اللي قدامي كنت عرفت خليته ما يعتبش هنه تاني كيف ما ابوكي واخوكي مبيعتبوش السرايا من وقتها ....لكن الحريم بتوقفني عاجز


دولي خافت من لهجتو وقالت.... ده لانك شهم و اكيد عمرك ما تمد ايدك على واحده ست


 نزح قال بسرعه وغضب ....بس انتي شكلك هتخليني اعملها ....دي سابع مره امشيكي من هنه قولتلك موضوعنا خلص طيب مفيش كرامه مفيش مخ كمان


و لسه هيمشي مسكت ايده وقالت ....لا فيه كرامه بس بحبك يا نوح وحشتني مش هينفع تسامحني خالص.... يا نوح انت فهمتني غلط انا لما قطعت علاقتي معاك عملت كده لاني كنت زعلانه بسبب انك اتجوزت بنت عمك وكمان روحت حبست اخويا مع البهايم...على فكره  مازن عنده مشكله نفسيه بسبب اللي انت عملته و لحد دلوقتي بنعالجه وبقى يخاف اول ما تيجي سيره البلد هنا من حقي انا وبابا نزعل ونفركش كان المفروض تقدر موقفنا وتعرف انها فتره وهتعدي


 نوح ضحك بدهشه وقعد على الكرسي وقال ....وايه كمان ...بقى انتي وابوكي قطعتو علاقتنا مع بعض عشان زعلكم على مازن.... والله صدقتك.... مش انا حضرت الموضوع بنفسي لكن صدقتك


 وبصلها بغضب وقال.... اصغر صغير في البلد دي عارف انك انت وابوك قطعتو رجلكم من البلد وفركشتو الخطوبه وقت ماعرفتو اني مبقتش في المجلس...ده اصلا المنصب اللي كان بيساعدكم وكان فيه فايده ليكم ووقت ما خسرته مبقاش ليا قيمه عندكم ولا افتكرتو كل المرات اللي ساعدتكم فيها... بس ربنا ما بيسيبش حد المنصب اللي ابوكي كسبه بسببي مقدرش يحافظ عليه سنه واحده من بعدي عايزك تعرفي وتطمني انتي وابوكي اني راجع للدايره يعني راجع طالت ولا قصرت هرجع....و طبعا ابوكي اكيد عارف انه اكتر حد هيتأذى وقتها وعشان كده بيبعتك تحاولي ...روحي قوليله نوح بيقولك ما فيش فايده خليه يحفظ اللي باقي من كرامته وكرامتك ده لو لسه عندك كرامه


دولي قعدت على الكرسي وهي بتبكي جامد وقالت.... بابا خلاص شال موضوعك من دماغه.... بس انا مش قادره انساك خالص يا نوح مش قادره انا بحبك


بره في الجنينه كان سند واقف مع حميد وبيسأله اسئله غريبه جدا حميد نفسه استغربها وقال..انا لحد دلوك مفاهمش انت عايز تعرف ايه يا سند بيه


سند حاول يرتب الكلام وقال..... يعني كنت عايز اعرف غنوه اختك الله يرحمها كانت تعرفني ....تعرفني قبل موضوعها ده قبل ما تاجي السرايا يعني 


حميد قال.... طبعا كانت تعرفك دي ياما خدت ضرب من ابوي لانعا كانت تهرب من البيت وتروح تشوف في الصابيه وانت بتتسابق بالخيل...وكانت تتعلم الفروسيه وتقول لما اكبر محدش هيسبقني واصل زي سند ود العمده 


لمعت الدموع في عيون سند وابتسم بالم وقال.... طيب وغير السبق كانت تعرفني 


حميد قال باستغراب..... تعرفك كيف يعني


سند اتنهد وقال ....ابدا..... الله يرحمها يعني كنت احس اني اعرفها قبل كده


حميد ابتسم وقال....ده لان اختي قريبه من القلب واي حد بيقول كده 


سند ابتسم وقال بحرج.... انا ما اعرفش اقولك ايه...ولا عارف اوقف في وشك من وقتها ولا اعتذر لك انا السبب في كل ده


 حميد حمحم وقال... اللي حصل حصل وخلاص احنا كنا زعلانين ومعارفينش بنعمل ايه ...يعني انا كمان غلطت معاكم باللي عملته مع نوح بيه 


سند اتنهد وقال .....نوح كان ضحيه للي انا عملته زي غنوه... كان المفروض تحاسبني انا مش هو.... انا اللي طلعتها بره البيت مش قادره اسامح نفسي واصل مش قادر انسى


حميد صعب عليه جدا وحط ايده على كتفه وقال ....ربنا يهونها يا بيه اللي راح راح وربنا يسامحنا كلنا ويغفر غلطنا في حق بعض ....بالاذن انا


 سند هز راسه وقال...تمام...مع السلامه و لو احتجت اي حاجه انا في الخدمه


 حميد ابتسم وقال.... العفو يا بيه ..انا اللي في خدمتكم دايما


 ومشي بسرعه وهو متوتر جدا وحاسس بتانيب ضمير من ناحيته وكمان خايف نوح يشوفه 


 سند بص لطيفه بدموع وبقى يفكر في كلامه  هو فاكر ان غنوه قالتلو انها كانت متابعه المسابقات بتاعته  بس مش قادر ينسى الجمله اللي قالتها قبل ما تتقتل...لما سالها وافقتي تتجوزيني ليه طالما مش خايفه على اخوكي عشقاني في الضلمه....وقتها قالتلو لا عشقاك في النور 

من وقتها مش قادر ينسى الكلمه دي ولا قادر ينسى  نظره عيونها ابدا


اتنهد و نزلت دمعه من عيونه وهو بيفتكر وقت ما وقعت بين ايديه وكانت اخر مره يشوفها فيها


على جنب ورا الشجره غنوه كانت بتبص عليه وسمعت كل كلامه مع حميد ابتسمت بدموعه وقالت... يحزن اللي حزن عينيك يا غالي ...ربنا يديم طيبة قلبك


 بس انتفضت لما حد حط ايده على كتفها التفتت بخوف واتنهدت بارتياح لما لقتها شروق وقالت ....فزعتيني يا شروق كنت هصرخ ونتفضح 


شروق بصت لها بغضب وقالت....هو صرلخك بس اللي هيفضحنا.... انت كلك هتفضحينا جايه وراهم ليه افرض كان سند شافك وانتي بتتصنتي عليهم كنتي هتعملي ايه وقتها 

زواج لدقائق معدوده الجزء الثاني حصريا لاول مره على الصفحه الرسميه للكاتبه زهرة الربيع

غنوه قالت بحزن .....سند يا شروق...سند تعبان قوي شايل ذنب تقيل في رقبته الواد قلبه محروق..... كيف عشان اعيش اموت حد تاني بالبطيء كده..... مكنتش اعرف انو مهتم وشايل في نفسه كده ده انا فكرت هرجع الاقيه مش فاكر اسمي


شروق اتنهدت وقالت..... يا بت الناس سند مسيره هينسى لكن انتي لو حد عرف بوجودك مهتعرفيش تعيشي بعدها ... وبعدين انتي دايره ورا سند ليه... انا مبقيتش فاهماكي 


غنوه بصيت لها بغيظ وقالت.... ولا عمرك هتفهمي حاجه... روحي خليكي في حالك وسيبيني في حالي وما تخافيش مش هخلي حد يعرف عني حاجه


 شروق قالت بغيظ.... انا همشي دلوك لاني سايبه نبيل من الصبح مسألتش فيه ...بس لو مجيتيش وراي بعد كده مليش صالح بيكي واصل فاهمه ولا لاه


غنوه نفخت بضيق وقالت...هاجي وراكي ...هاجي خلاص 


شروق مشيت وغنوه رجعت ورا الشجره تاني بقت تبص على سند وتتأمل ملامحه من بعيد


 عند نوح كان زهقان جدا من دولي وحركاتها وقال.... هتخلصي المسرحيه دي ميته يعني 


دولي وقفت وقربت منه وقالت... هو انا موحشتكش خالص يا نوح ...مش فاكر اوقاتنا سوا خالص يا عمده

وقربت من شفايفه قوي وقالت..... على فكره شفايفك وحشوني 


 نوح اتخنق جدا من قربها وقال ....ارجعي دارك يا دولي ما فيش فايده من اللي بتعمليه ده ...


بس قطعت كلامه لما قربت منه بقوه

نوح اتفاجئ جدا  ولسه هيدفعها شروق دخلت واتصدمت بالمنظر قدامها


نوح اول ما لمح شروق  شدها ليه اكتر وبادلها بنفس الطريقه قاصد انها تشوفهم 


عند غنوه اتنهدت بحزن من حالة سند  اللي بقى دايما سرحان وقاعد لوحده عكس مكان الاول خالص اتنهدت ولسه هترجع البيت وبتتقدم اول خطوتين حست بحاجه  بتشدها من النقاب من ورا 

التفتت واتفاجات بالنقاب بتاعها ماسك في الشجره اللي كانت مستخبيه وراها بقت تحاول تفكه بس ما رضيش يتفك ابدا 


لسه بتحاول تفكه براحه اتفاجأت بسند قام وجاي ناحيتها حست برعب من الموقف وشدت النقاب بكل قوتها واندفعت وقعت على الارض  والنقاب اتقطع نصين 


غنوه لطمت على خدودها بذهول من اللي حصل والصدمه الاكبر ان النقاب لما اتقطع المايك وقع على الارض بقت تحاول تلاقيه وسط اوراق الشجره وبتدور على الارض بخوف شديد وبتقول.... يا مراري والله ورحتي فيها يا غنوه اتكشفتي خلاص


بس اتجمدت مكانها لما سمعت سند بيقول من وراها وووو

عايزه تفاعل عظمه علشان نشوف اللي هيحصل

مشاركات كتير يا بنات وتفاعل جامد جدا الاحداث الللي جايه مرعبه يللااااا عايزه حماااس انطلقووو🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️

تابعووووووني 



رواية زواج لدقائق معدودة كامله من هنا


❤️💙🌹🌺❤️💙🌹🌺❤️💙🌹🌺

الروايات الكامله من هنا 👇 👇




رواية سيطره ناعمه كامله من هنا



روايه منعطف خطر كامله من هنا


رواية نار الحب كامله من هنا



رواية الطفله والوحش كامله من هنا


رواية منعطف خطر كامله من هنا


رواية فلانتيمو كامله من هنا


رواية جحيم الغيره كامله من هنا



رواية مابين الضلوع كامله من هنا


رواية سيطرة ناعمه كامله من هنا


رواية يتيمه في قبضة صعيدي كامله من هنا



الروايات الكامله والحصريه بدون لينكات من هنا


إللي خلص القراءه يدخل هيلاقي كل الروايات اللي بيدور عليها من هنا 👇 ❤️ 👇 


❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺


الصفحه الرئيسيه للروايات الجديده من هنا


جميع الروايات الحصريه والكامله من هنا


انضموا معنا علي قناتنا بها جميع الروايات على تليجرام من هنا


❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺








تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS