رواية اورد دليفري للكاتب عادل عبد الله الحلقة التاسعه حصريه وجديده
![]() |
رواية اورد دليفري للكاتب عادل عبد الله الحلقة التاسعه حصريه وجديده
طارق أوعي تخلي خالد يلمسك .
نرمين : أزاي !!! ده راجع بعد غياب سنين !! ازاي أرفض ؟؟
طارق : أنا هتجنن !! أنا مش قادر أتخيل أنه ممكن يلمسك !!
نرمين : اللي أنا قلقانه منه أكتر من كده أنه ممكن ياخدني معاه وهو مسافر المرادي .
طارق : لأ يا نرمين ، لو خالد حس أنك مشغولة بالولد هيلغي الفكرة دي وهيسافر لوحده .
نرمين : بصراحة يا طارق أنا عايزة أطلب منه الطلاق علشان نتجوز أنا وأنت .
طارق : ياريت ، أطلبي منه الطـ,ـلاق وبعدها نمشي انا وانتي ونروح مكان بعيد ونتجوز .
في صباح اليوم التالي
تستيقظ نرمين علي صوت جرس هاتفهها ، تفتح عينيها بالكاد و تنظر في شاشة الهاتف فتجد رقماً مشابه لرقم هاتف زوجها لكن بدون اسم !! تفتح زر الإجابة فتسمع صوت رجل غريب …
: السلام عليكم ، حضرتك زوجة الاستاذ خالد احمد شاكر ؟
نرمين : أيوه ، مين حضرتك ؟
: أنا بعتذر أني أبلغك بوفـ,ـاة زوجك !!!
نرمين : أنت بتقول ايه ؟؟ أنت كداب ، خالد لسه مكلمني البارح !!
: البقاء لله وحده ، زوجك توفـ,ـي في حادث منذ قليل في طريق المطار .
أغلقت الهاتف وظلت في حالة من الذهول !!
نهضت من مكانها ولكنها لم تستطع أن تقف علي قدميها فجلست مرة أخري وأتصلت بطارق …
نرمين : أنت فين يا طارق ؟
طارق : أنا في الشقة بلبس علشان نروح نستقبل خالد في المطار .
نرمين : أخوك خالد ما.ت .
خالد : ايه اللي بتقوليه ده !! حرام عليكي تفولي عليه !! ده مهما كان اخويا برضو .
نرمين : أنا مش بفول عليه ولا بهزر ، أنا بتكلم جد ، فيه واحد أتصل دولي بيا من شوية وبلغني الخير .
يقف خالد في ذهول : أنتي بتتكلمي كأنك بتتكلمي بجد !!!!!
نرمين : ايوه بتكلم بجد يا طارق ، أطلعلي بسرعة .
صعد طارق إلي شقتها في ثواني معدودة ، دق جرس الباب ففتحت نرمين ودموعها تنساب من عينيها وأعطته الهاتف في يده .
أمسك بالهاتف وسرعان ما اتصل بذات رقم المتصل ليتأكد منه .
أنتهت المحادثة وجلس طارق ممانه يبكي بمرارة ، يشعر بأنه في حلم غريب !! يكاد لا يصدق أنه قد فقد للتو أخاه الوحيد !!
نرمين ” بدموع ” : هنعمل ايه يا طارق ؟
طارق : أسكتي خالص ، أنا تفكيري أتشل .
نرمين : يعني أيه ؟
طارق : أنا هكلم الراجل ده تاني أتأكد منه .
نرمين : أنت لحد دلوقتي مش مصدق ؟!!
طارق : لأ ، معقول !! خالد ماا.ات !!
نرمين : أيوه يا طارق ، خالد ماا.ات ، شوف هنعمل ايه دلوقتي ؟
بعد دقائق …
طارق : أنا هكلم الراجل ده علشان يشحنوا ج،ثة خالد ….. ثم دخل في نوبة بكاء شديد !!
نرمين ” بدموع ” : أرجوك يا طارق أمسك نفسك شوية ، أنا مش قادرة أستوعب اللي حصل !!!
بعد أيام يسودها الحزن جاءت الطائرة محملة بجثما،ن خالد .
أنتهت مراسم الد،فن. والعزاء و دخل طارق بعدها في حالة حزن وأكت،ئاب لأيام !!
ربما حزنه علي فقدان أخيه الوحيد كان السبب ، أو ربما إحساسه بتأنيب الضمير !!!
لم يختلف حالها عنه كثيراً ، ظلت نرمين يحاوطها الحزن من كل جانب ، لا يتخلله إلا صر،خات طفلها الرضيع .
أستيقظت ذات يوم وأخذت طفلها زياد ونزلت لطارق ودقت بابه .
فتح لها وعلامات الأكت،ئاب تسيطر عليه ، دخلت نرمين بملابس الحداد وجلست وعلي ذراعها طفلها الصغير .
ظل طارق صامتاً وكأنه قد سبح بأفكاره في عالم أخر أو كأنه لا يريد أن يتكلم !!
نرمين : مالك يا طارق ؟ أنت مش عايز تتكلم معايا ؟؟
طارق : هنتكلم في ايه ؟؟
نرمين : حاجات كتير أوي يا طارق .
طارق : مش وقته يا نرمين ، أنا مش عايز أتكلم في أي حاجة خالص دلوقتي .
نرمين : لازم نتكلم ، فيه حاجات مهمة لازم نتكلم فيها دلوقتي وإلا حق الطفل الصغير ده هيضيع !!
طارق : حق ايه ؟ وطفل ايه ؟ أنا مش فاهم حاجة !!
نرمين : أخوك خالد الله يرحمه كان عامل مشروع في البلد اللي كان شغال فيها ، وتقريبا فلوسه كلها هناك .
طارق : أنا مش فاهم !! يعني المفروض نعمل ايه دلوقتي ؟؟
نرمين : يعني المفروض ناخد محامي ونعمل إعلام وراثة وناخد شهادة الوفاة وإعلام الوراثة ونسافر نجيب فلوس أخوك من بره .
طارق : نرمين أنا مش بفهم في الحاجات دي ، شوفي الصح ايه واعمليه .
نرمين : مش معقول هعمل كل ده لوحدي وأسافر كمان لوحدي !! المفروض أنت لازم تكون معايا .
طارق : حاضر يا نرمين .
بعد شهر …
عادت نرمين وطارق من السفر ومعها كل الأموال التي كان قد جمعها خالد طوال سنين عمله بالغربة .
تلاشت مشاعر الحزن التي كانت تسيطر علي طارق ونرمين وتبدلت بمشاعر الفرح بالعودة بملايين كثيرة تستطيع تغيير حياتهم تماماً !!
جلس طارق بجانبها قائلاً : أنا مش مصدق اللي حصل !!
نرمين : ومين كان ممكن يصدق إن خالد الله يرحمه يمو،ت فجأة كده ؟!
طارق : دلوقتي بعد مو،ت خالد نقدر نتجوز بدون مشاكل .
نرمين : لأ يا طارق .
طارق : لأ !!! لأ ايه ؟؟
نرمين : لأ مش هنتجوز .
طارق ” بدهشة ” : ليه ؟!! مش كنتي هتطلبي منه الطلاق علشان نتجوز أنا وأنتي ؟؟ وأهو خالد ما،ت .
نرمين : أنا فكرت كتير ولقيت إني أعيش لأبني أحسن .
طارق : وحبنا ؟؟ مش كنتي بتقولي إنك حبتيني ؟؟
نرمين : الحب مش كل حاجة ، ابني أهم من حبي ، وبعدين ده مكنش حب .
طارق : أومال كان أيه ؟؟
نرمين : أسأل نفسك !! كانت غلط.ة أنت بدأتها و بعدها أتحولت لنزوة ، لكن أنا مقدرش أضحي بأبني علشان خاطر نزوة او حتي حب حقيقي .
طارق : ليه بتقولي هتضحي بأبنك ؟؟ أنتي ناسية أنه ابني أنا كمان ؟!!
نرمين : لأ يا طارق ، زياد ابن أخوك .
طارق : ده علي الورق بس !! أنما الحقيقة إن زياد ابني وأنا وأنتي عارفين كده كويس !!
نرمين : أنسي فكرة الجواز خالص يا طارق ، أنا مش هتجوز تاني ، أنا هعيش لأبني وبس ، وكلها كام يوم وأخد أبني و أسبلك البيت ده كله وأعيش مع ابني أربيه وأكبره لحد ما يبقي راجل .
طارق : بقي كده يا نرمين ؟؟
نرمين : أيوه ، ده قراري الأخير .
طارق : أنا كنت فاكر إنك أنتي اللي هتطلبي مني الجواز !!
نرمين : تفكيرك غلط يا طارق ، أنا خلاص مش هتجوز تاني .
طارق ” بعصبية ” : خلاص براحتك ، لكن قبل أي حاجة أنا عايز حقي في ورث أخويا .
نرمين : ورث ايه ؟!!! أخوك ابنه اللي يورثه ، أنت ملكش أي ورث فيه .
طارق ” بعصبية أكبر ” : أنتي أتجننتي ؟!!! الولد ده ابني أنا !! وأنا بس الوريث الشرعي لخالد .
يتبع
اللي بيحب الروايات الكامله والحصريه من هنا 👇 ❤️ 👇
لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم
❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺
الصفحه الرئيسيه للروايات الجديده من هنا
جميع الروايات الحصريه والكامله من هنا
انضموا معنا علي قناتنا بها جميع الروايات على تليجرام من هنا
❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺
تعليقات
إرسال تعليق