القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أوردر دليفري الحلقه الثانيه بقلم الكاتب عادل عبد الله حصريه وجديده وكامله جميع الفصول


 رواية أوردر دليفري الحلقه الثانيه بقلم الكاتب عادل عبد الله حصريه وجديده وكامله جميع الفصول 


معاذ : وأنا كمان أرتحتلك أوي .

تضحك نرمين : أرتحتلي ولا أعجبت بيا ؟؟ أتكلم بصراحة .


معاذ : بصراحة أعجبت بيكي من أول مرة شوفتك فيها .


نرمين : أعجبت بيا أزاي ؟


نهض معاذ من مكانه وأقترب منها ليضع يده علي كتفها ، فدفعت نرمين يده عنها بعيداً .


معاذ ” بإرتباك ” : أاانا أسف ، أنا أسف .


نرمين : أنت فاكر إني علشان ست وحيدة وجوزي م،يت أكون ست سهلة ؟؟ لأ يا معاذ .


معاذ : مش قصدي . غ،صب عني .


نرمين : أنت عندك كام سنة ؟


معاذ : ٢٤ سنة .


نرمين : يعني المفروض إنك كبرت ونضجت بما فيه الكفاية !!


معاذ : أنا أسف بجد .


نرمين : أنا كمان أعجبت بيك من أول مرة شوفتك علشان كده أخدت منك رقم تليفونك و طلبت منك توصلي طلباتي .


ابتسم معاذ : أنا كنت حاسس .



نرمين : لكن مش معني كده أني ست سهلة .


معاذ : أنا بكرر أسفي .


نرمين : خلاص يا معاذ مفيش داعي .


معاذ : أنتي عندك كام سنة ؟


نرمين : يوم ١٥ الجاي أكمل ٢٨ سنة .


معاذ : كل سنة وأنتي طيبة ، عقبال ١٠٠ سنة .


نرمين : هتحتفل معايا بعيد ميلادي ؟ ولا هتسيبني احتفل به لوحدي ؟؟


معاذ : أكيد اتمني احتفل معاكي .


نرمين : الصراحة أنا كنت ناوية محتفلش السنادي علشان المرحوم ، لكن خلاص أنا هحتفل بعيد ميلادي معاك .


معاذ : وأنا هستني اليوم ده بفارغ الصبر .


نرمين : أنا النهاردة كلمتك عن نفسي ، المرة الجاية هتكلمني أنت عن نفسك ، أوكي ؟


معاذ : المرة الجاية أمتي ؟ بكره ؟؟


نرمين : معرفش ، هتصل بيك وأقولك .



مرت أيام يوماً يلو الأخر ، وكل يوم صار معاذ ينتظر إتصالها بشغف .


طالت أيام الإنتظار ، وظن معاذ إنها \ت منه و أنها لن تعاود الاتصالبه مرة أخري .


تردد معاذ وأراد أن يتصل بها ولكنه خشي أن تكون قد أخذت موقفاً سلبياً تجاهه بعد ما حدث !!



حتي جاءه اتصالاً منها فشعر بأن روحه قد ردت إليه بعد طول صبر .


أخذ الأورد وذهب إليها في عجالة ووقف أمام بابها وقلبه يخفق بسرعة وقوة ودق جرس الباب .


بمجرد أن فتحت الباب ورأي إبتسامتها فأطمئن قلبه .


نرمين : تعالي يا معاذ أتفضل .


دخل معاذ وظل واقفاً مرتبكاً ، فقالت له : مالك ؟ واقف كده ليه ؟ حط اللي في إيدك علي السفرة وأقعد ، ثواني وراجعالك .


عادت نرمين لتجد معاذ جالساً .


معاذ : أنا أسف أوي علشان اللي حصل م….


نرمين ” تقاطعه ” : خلاص يا معاذ ، قولتلك المرة اللي فاتت خلاص حصل خير ، يلا بقي علشان ناكل مع بعض .


معاذ : قبل ما ناكل عايز أقولك حاجة بس متردد .


نرمين : متترددش ، قول علطول .


معاذ : وحشتيني أوي .


نرمين ” بابتسامة ” : بجد ؟؟


معاذ : ايوه بجد .


نرمين : وأنت كمان .


معاذ : وليه أتأخرتي في اتصالك ؟؟


نرمين : ظروف يا معاذ ، المهم يلا عايزين ناكل علشان أنا جعانة أوي .


بدأوا في تناول الطعام ثم ابتسم معاذ وسألها : أنا ملاحظ إنك بتطلبي سلطات كتير أوي ، أكتر من الوجبة نفسها !!


نرمين ” تضحك ” : علشان أحافظ علي رشاقتي ، ولا مش باين عليا ؟


معاذ : بصراحة باين جداً عليكي .


نرمين : طيب أحكيلي بقي عن نفسك النهاردة ، عايزة أعرف عنك كل حاجة .


معاذ : أنا زي ما أنتي شايفة ، شغال دليفري وعندي ٢٤ سنة ومن عيلة علي قدها ، أبويا الله يرحمه توفي وأنا صغير وأشتغلت أنا وأخواتي علشان أكمل تعليمي وأقدر أعيش .


نرمين : أنت أكبر واحد في أخواتك ؟


معاذ : لأ ، أنا التاني بعد أخويا الكبير وبعدي فيه ولد وبنت .


نرمين : وكملت تعليمك ؟


معاذ : أخدت معهد فني سنتين بعد الثانوية العامة .


نرمين : وليه مش أشتغلت بشهادتك ؟


معاذ : أنا بشتغل دلوقتي أي حاجة لحد ما ألاقي شغل مناسب .


نرمين : برافو عليك ، لكن تعرف أنت لو عملت مشروع خاص بيك هيكون أحسنلك كتير .


يضحك معاذ : مشروع !!!!! منين ؟؟ أنتي عارفة مشروع يعني محتاج راس مال ، وأنا مش معايا أي حاجة !!!


نرمين : واللي يساعدك علشان تبدأ ؟؟


معاذ : يساعدني أزاي ؟ وبأيه ؟؟


نرمين : يديلك راس المال اللي تبدأ به .


معاذ : ده مين ده اللي ممكن يديني مبلغ كبير علشان أبدأ به مشروع ؟؟


نرمين : أنا .


معاذ يبتسم : بلاش تتر.يقي عليا الله يخليكي .


نرمين : أنا بتكلم بجد .


معاذ : و تدفعيلي مبلغ كبير أبدأ به أزاي وليه ؟؟ أوعي تقولي علشان معجبة بيا .


نرمين : أيوه هي دي الحقيقة ، و عايزة أساعدك وأشوفك أحسن شاب .


معاذ : يعني أنتي ممكن تدفعيلي ٢٠٠ أو ٣٠٠ ألف علشان أبدأ حياتي وأعمل مشروع صغير ؟؟


نرمين : أيوه ، وفيها أيه ؟؟


معاذ ” يضحك ” : ده أنتي تبقي عملتي معايا خدمة العمر .


مر الوقت سريعاً ، وقبل أن ينصرف وقفت أمامه نرمين وقالت : أوعي تكون نسيت عيد ميلادي .


معاذ : لأ طبعاً مستحيل ، حتي فاضل بالظبط ٣ أيام ، أنا بعدّ الأيام باليوم .


نرمين : هستناك يا معاذ ، ومش هتصل بيك ، هستناك تيجي لوحدك .


معاذ : أجيلك الساعة كام ؟


نرمين : الساعة عشرة بالظبط .


معاذ : الساعة عشرة هتلاقيني واقف علي الباب وبرن الجرس .



يوم عيد الميلاد


لم يذهب معاذ لعمله و ذهب لمصفف شعر وأشتري ملابس جديدة ليظهر أمامها بمظهر أنيق يختلف عن يونيفورم العمل التي أعتادت أن تراه به .


ذهب لأحد المتاجر و أشتري لها هدية ثمينة و قبل العاشرة بدقيقة كان يقف علي بابها ويدق جرس الباب .


رن جرس الباب فأنفتح الباب ليراها كالملاك تقف أمامه بابتسامتها الجميلة وخلفها أضواء الشموع تترا،قص لتقط/ع الظلام بالداخل !!


نرمين : تعالي يا معاذ أدخل .


معاذ : كل سنة وأنتي طيبة .


نرمين : وأنت طيب ، مكنش له لزوم تكلف نفسك وتشتري هدية .


معاذ : دي اقل حاجة ممكن أقدمهالك .


دخل معاذ ليجد تورتة عيد ميلاد وعليها نقش قلب يقط،عه سهم يصل بين أول حرف من أسمائهما M-N !!!


فهمها معاذ بأنها أشارة واضحة منها بأنها تبادله نفس مشاعر الحب والأعجاب .


أخرج هاتفهه المحمول و بدأ في تشغيل أحد أغاني عيد الميلاد وأمسك بيديها ليدعوها للرقص معه .

يتبع 



لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم 



الحلقه الاولى من هنا



الحلقه الثانيه من هنا



الحلقه الثالثه من هنا



أدخلوا واعملوا متابعة لصفحتي عليها كل الروايات بدون لينكات بمنتهي السهوله من هنا 👇 ❤️ 👇 


صفحة روايات ومعلومات ووصفات



❤️❤️💙🌹🌺❤️💙🌹🌺❤️💙🌹🌺❤️💙🌹🌺❤️








تعليقات

التنقل السريع