القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية بنت الغلابه الحلقه السادسه بقلم الكاتب محمد منصور حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية بنت الغلابه الحلقه السادسه بقلم الكاتب محمد منصور حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


رواية بنت الغلابه الحلقه السادسه بقلم الكاتب محمد منصور حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

يكسر مستشفي اية هي سايبة.  طيب خلي كدة يقرب منك وانا اكله بسناني


دي الجملة اللي قالتها معالي الابنه لما عرفت باللي ناوي يعمله عمر اللي اكتشف ان عبد الله ساب بنته وراح 

ل معالي المستشفي فضحك عبد الله وقال


روحي له الترب بقي علشان تتخانقي مع


ضحكت معالي فقال عبد الله


نفسي احكي من غير ما تقطعيني 


معالي

الله هو انا اتكلمت ولا فتحت بوقي م انا ساكتة اهو


عبد الله

معلش انا مفتري.


ورجع عبد الله يكمل الحكاية


بنت الغلابة 


كتابة واقتباس

محمد منصور.  

منص


وقبل ما نبدا نوحد الله ونصلي علي رسول الله


صلاة تحل بيها العقد وتفك بيها الكرب


مسك عمر مقبض الباب وقبل ما يفتحة كان يوسف وقف قصاد منه وقال بصوت عالي علشان يلفت انتباة عبد الله


استاذ عمر انت بتعمل اية هنا وداخل الاوضة دي لية


عمر بحدة 

مالكش دعوي انت. والاحسن انك تخليك في حالك


وحاول عمر انه يفتح الباب تاني لكن يوسف منعه وقال بحدة


هو اية اللي خليني في حالي ان الدكتور النبطشئ هنا وفي مريضة جوة حالتها صعبة.  


هنا قالت شريفة


دكتور يوسف سيبنا ندخل من فضلك


يوسف

في الاول احب اقول لعروسة اني اسف جدا اني اتصلت امبارح ب عبد الله في وقت متاخر ونزلته لكن اعمل اية صاحبنا كان بيموت امبارح وكان محتاج يشوفه


شريفة

بس انا عرفت من ممرضة هنا انه جوة عند معالي


يوسف

هو فعلا  جوة وانا كنت لسة  مع من شوية لكني روحت اتابع حالات تانية


شريفة

وهو بيعمل اية عندنا لوحدة


يوسف

 انتي ناسية ان عبد الله دكتور ومعالي دي تبقي زميلتنا في المستشفي. وافتكر انه عادي لو دخل يطمئن عليها


هنا اتفتح باب الاوضة وظهر عبد الله ووقف قصاد شريفة وقال 


عايزك يا شريفة لوحدينا،،،،،،


ويتغير المشهد ونشوف 

عبد الله واقف قصاد ابوه صادق وامه ثريا واخته زبيدة وكان صادق بيقول وهو متعصب


اية اللي انت عملته دة. 


عبد الله 

صلحت غلطة ما كنش المفروض اني اغلطها


صادق مسكه من ذراعته الاثنين وقال


تطلق مراتك يوم صباحيتكم. فكرت في نفسك وبس وما فكرتش في الفضيحة اللي هتعملها ل شريفة.


عبد الله بصوت مخنوق


انا لية ديما بيطلب مني اني افكر في غيري. و طظ في اللي انا عايزه. 


صادق

واية هو اللي انت عايزه. تتجوز معالي الممرضة مش كدة


عبد الله

اسمع يا بابا ومن غير لف ودوران انا هتجوز معالي تحب تكون معايا في الخطوة دي يشرفني وترفع راسي قدام نسايبي. هترفض هتفضل والدي اللي بتشرف بي قصاد الدنيا كلها.  


وبص ل زبيدة وثريا وقال


الكلام ليكم انتو كمان انا ضحيت مرة بحب عمري علشان العيلة دي.  وكنت غلط  لكني مش هضحي بيها تاني. واتمني انكم تكونو معايا وفي ظهري


وسابهم ومشي وهنا زبيدة قالت


ارحم عبد الله شوية ووافق علي الجوازة. خلي يفرح زي ما كتير كان هو السبب في فرحتنا.


صادق بص ل ثريا كانه مستني رايها فقالت ثريا


انا مع ابني في اي خطوة هتكون فيها فرحته 


بص لهم صادق وفضل ساكت لكنه ما قدرش يفضل في الشقة وسابهم و خرج من الشقة، ،،،،،،


وبعدها بشوية تدخل زبيدة علي عبد الله اوضة اللي كان ماسك صورة معالي وبيبص لها وسرحان لدرجة انه 

ما حسش بدخول زبيدة اللي شافت الصورة وقالت


مش دي اللي اتجوزها حسام


شال عبد الله الصورة بسرعة وقال


انتي دخلتي امتي و ازاي


زبيدة

رد عليه


عبد الله مسك ايدها بحنان الاخ وخلاها تقعد قصاد منه علي السرير  وقال لها


هي اللي سيبتها علشان انتي تتجوزي حسام


زبيدة

وحسام سابني و اتجوزها. 

يا علي القدر واللي بيتعمل فينا بسببه 


عبد الله

حسام ل ينفعك ولا ينفعها 


زبيدة

هو انت فاكرني زعلانه علي حسام.  حسام عمل اللي بيعملو اي حد بيشوفني لية يكتب علي نفسه انه كل يوم يصطبح بوش واحدة زيي.  


عبد الله

زبيدة ما احبش اشوفك كدة


زبيدة

انا مش داخلة علشاني انا داخلة علشان اقول لك شكرا علي انك انت ضحيت بسعادتك علشاني. واني معاك في فرحك انت ومعالي


عبد الله

زبيدة تعرفي اني بحبك اوي


زبيدة

مش اكتر مني.


و حضنته زبيدة.،،،،،،،


ومن جوة الشقة اللي عايشة فيها معالي كانت معالي قاعدة قصاد حسام وبتقول له


انا مش هنفعك. افهم بقي


حسام ضحك. ضحكة مخلوطة بالكحة. وقال


لية بس يا قمر انتي زعلتي مني اكمني سيبتك في المستشفي ومشيت


ومسك ايدها وقال


انا ما بحبش المستشفيات علشان كدة مشيت 


معالي

مشيت وسيبت ابويا وامي. اية قرفان  تركبهم العربية معاك مش كدة


هنا ابوها سعيد ادخل وقال


احنا اللي قولنا له يمشي علشان هنبات معاكي


معالي

امي قالت لي غير كدة. يا ابا 


وبصت معالي ل حسام وقالت


وتقصد اية بقي بانهم ينامو علي الارض. وان دة مش جديد عليهم. بتتريق علي حالنا اكمنهم سايبين سريرهم لأخواتي ونايمين علي كراتين


حسام

دة انا كنت بهزر معاهم يا معالي


انفجرت معالي وقالت بمنتهي العصبية


تهزر مع مين. وهزار اية دة اللي يقل القيمة. انا ابويا وامي ما حدش يعمل فيهم كدة دول ما انا عايشة وكون انهم غلابة دة ما يعرهمش


سعيد

اهدي يا معالي ما حصلش حاجة لدة كله


معالي

لا. حصل ولازم يعرف ازاي يتكلم معاكم انتو دلوقتي في مقام ابو وامه


حسام ضحك تاني وفضل يكح وقال 


انتي كبرتي الموضوع اوي وابوكي وامك اللي انت زعلانه عليهم اوي كدة. باعوكي ليا وخدو ثمن شرفك و خلوني ادخل عليكي بعد 

ما كتبت كتابك من شهر فات  ما استنوش لليلة الدخلة 


اتصدمت معالي وبصت ل ابوها وامها وقالت


اللي هو بيقوله دة حصل


بصو الاثنين في الارض وكمل حسام وقال


ايوة حصل كانت امك وقصاد ابوكي بتحط لك المنوم في الاكل وتخلي اخواتك يخرجو برة الاوضة وانا ادخل بيكي علي السرير الوحيد اللي عندكم.  وتصحي تلاقي نفسك زي ما نمتي ولا كأن حصل حاجة


لطمت معالي وقالت


يا نهار اسود يا نهار اسود 


وبصت لهم وقالت


انتو عملتو فيا انا كدة. ازاي هونت عليكم


لسة الاب والام باصين في الارض مكسوفين من نفسهم وحسام كمل وقال


كانو عايزين الجوازة تتم باي شكل لانهم كانو خايفين ل ارجع في كلامي وانا استغليت دة ودفعت لهم اللي يخلي الجوازة تتم واهي تمت و الزفة والفرح ما كانوش الا مجرد كذبة لدخلة اتعملت فعلا 


صرخت معالي وقالت


علشان كدة كنت ديما طول الفترة اللي فاتت حاسة بوجع شديد تحت وكنت ديما اكذب نفسي. واقول دة من ضغط الشغل 


سعيد

احنا عملنا كدة علشانك عايزينك تفرحي 


معالي

بس مش طايقة اسمع صوت اي حد فيكم حرام عليكم اللي عملتو دة. هو انا مش بنتكم لية عملتو فيا كدة لية


هنا الام قالت


الجهل والفقر خلونا نذبحك واحنا فاكرين ان دة في مصلحتك.


حسام

ما انا برضو ما دفعتش قليل


معالي

اخرس واطلع برة مش عايزا اشوف وشك


حسام

اطلع فين يا شاطرة انتي مراتي. واللي كنت بعمله فيكي وانتي نايمة هعمله فيكي وانتي في وعيك


ولف ايدة حوالين جسمها لكن هنا معالي زقته في صدرة وقع علي الارض من قوة الزقة. وفضل يكح ويكح ويكح لغاية ما قطع النفس رجعت معالي تلطم وهي بتقول


يا نهار اسود يا نهار اسود


وراحت ناحيته. ومسكت ايدة علشان تجس النبض وتشوفو عايش ولا ميت. وسابت ايدة بعد ما عرفت انه، ،،،،،،،،،،

انه اية بقي بكرة نكمل باذن الله.  سلام



اللي بيحب الروايات الكامله والحصريه من هنا 👇 ❤️ 👇 

روايات كامله وحصريه



لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم 



الحلقه الاولى من هنا



الحلقه الثانيه من هنا



الحلقه الثالثه من هنا



الحلقه الرابعه من هنا



الحلقه الخامسه من هنا



الحلقه السادسه من هنا



الحلقه السابعه والاخيره من هنا



❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺


الصفحه الرئيسيه للروايات الجديده من هنا


جميع الروايات الحصريه والكامله من هنا


انضموا معنا علي قناتنا بها جميع الروايات على تليجرام من هنا


❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺




تعليقات

التنقل السريع
    close