روايه احببتها عنيده بقلم إسراء ابراهيم حصريه علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات البارت الثالث والرابع عشر
هاجر بصدمه: م مراد مين
رحمه بضحك: لا متقلقيش انا عرفت كل حاجه
هاجر بتوتر: ااه ماشي
مراد: متقلقيش مفيش حاجه
هاجر بعصبيه طفوليه: حسابك معايا
مراد بتمثيل: لا علشان خاطري خلاص
رحمه بضحك: مجانين ... عموماً ي هاجر مراد الي انقظني و بعتلي الشخص الي خلصني منهم
هاجر يحزن: ماشي يروحي
رحمه: اي رأيكو نتفرج ع فيلم الساعة ٣ و بنفطر ربنا يحفظنا
مراد بضحك: حصل
"بعد انتهاء الفيلم و النكات و الكثير من المرح"
هاجر: اي ده الساعة ٧ ازاي
رحمه؛ الاوقات الحلوه بتعدي بسرعه
هاجر: هطلع اغير هدومي دي خنقاني
رحمه: ماشي يروحي
رحمه: ما تقوم
مراد بخبث: اقوم اروح فين
رحمه: اطلع متقلقش عايزه اقعد لوحدي شويه
مراد: متأكده
رحمه: متأكده و نص كمان
هاجر بفزع: هيههه يماما ف حد يخض حد كده
مراد: انتِ الي جبانه
هاجر: خير
مراد: بقالك عشر دقايق مش عارفه تلبسي اي
هاجر بحيره: اه
مراد: طب ما تلبسي ده
هاجر: لا
مراد: طب ده
هاجر: لا بردو
مراد: بقول متلبسي*ش احسن
هاجر بخجل: اتلم
مراد: بحبك
هاجر: وانا بموت فيك يعيوني .. بتحبني اوي
مراد: بصي أنا إللي هستناكي تنامي و هوطي التكييف علشان متبرديش و أنا إللي هاخد الكوتشي الأبيض بتاعك أغسله مع بتاعي بالمره و أنا إللي مش هنتقد كونك نسيتي تحُطي الملح في الرز و هقولك تصدقي طعمه كده أحلى و أنا إللي هطلع أفُكلك الستاير كل عيد و أنا إللي هشتري قميص نفس لون فستانك علشان نعمل ماتشينج و إحنا رايحين فرح صاحبتك و أنا إللي هاخد راسك على رجلي كل ليل و أسمع حكاياتك و مغامراتك أيام شلة ثانوي و أنا إللي هستشورلك شعرك على نور الأباجورة الأصفر السهاري في ليالي الشتا الجميله و أنا إللي هسحب كرسي و أقعد أستناكي تقيسي كل البلوزات إللي في المحل و نختار سوا أكتر بلوزة حلتيها دا لو مكنش كلهم ، أنا مش ساحر أنا مسحور بيكي و مش هعرف أطلع غير قد عشمك فيا و قد أحلامك و قد ما بتتمني ف لو خايفه ف معنديش ضمانات بس عندي دراعات ممكن تدخلي بينهم لما تخافي هيطمنوكي" مأخوذه من بوست ع الفيس" بعد كل ده تقولي بتبحني
هاجر بحب و دموع: بحبك اوي
مراد بغمزه: بمناسبه الكلام ده ما تيجي اقولك سر
هاجر بخجل: اتلم
مراد بمكر: تعالي بس
"انسجم الثنائي و تكتم شهرزادت عن ليلتها"
رحمه: ععععع ... الحقوناي
- ف غرفه هاجر-
هاجر بفزع: مراد .. مراد قوم شوف ف اي عقبال ما البس حاجه
مراد بنعاس: سيبك بس انتِ حلوه اوي كده ع طول
هاجر ببسمه: علشان عيونك الي بتشوفني ي نن عيوني
مراد بحب: بحبك اوي
هاجر: وانا بعشقك
مراد: اووفف احنا نسينا رحمه
هاجر: ينهار ابيض
مراد: احم رحمه انتِ كويسه
رحمه: ما لسه بدري لو بتخطف و بتقتل كان زمان جثتي اتحللت
هاجر بضحك: لي بس
رحمه: بقالي ساعه بقول الحقوني كان ف فار بس الحمدلله ماجد ساعدني
هاجر: ماجد؟؟
~
البارت الرابع عشر
رحمه: اي يبت ماجد الي قولتلك عليه
هاجر: انا مش فاهمه حاجه
مراد: ماجد جيه ازاي هنا
ماجد: بقولك يحبيبتي احط طماطم زياده
ماجد بصدمه: احم ازيكو يشباب
رحمه بضحك: ده ماجد ي هاجر
هاجر: انت جيت هنا ازاي او دخلت ازاي
مراد: ده الي هسألو بردو
ماجد ل مراد: احم شوفتك بتيجي ازاي هنا و كنت عايز اوصل ل رحمه
هاجر: مم و اشمعنا
ماجد: علشان بحبها يختي
هاجر بغمزه: ايوه كده
مراد بعصبية: مش وقتوا الكلام ده انا لازم ارجع للعشيره دلوقتي
ماجد: متقلقش انا خليت ميوان مسؤوله هي و مايو
مراد: غبي .. يعني اي الملوك طالعين ل ارض الجنس و عمه الشعب هي الي مسؤوله
رحمه: مراد عندو حق
مراد: خلي بالك منهم هروح اطمن
ماجد: حاضر
هاجر بعصبيه طفوليه: انت بارد يعم
ماجد بضحك: انتِ لادغه لا حلوه حلوه
هاجر: رخم
ماجد: حقك عليا بس لما جيت اشوف البت دي معرفتش راحت فين بسبب موضوع كبير خلاني معرفش هي بتروح فين ولا بتتحرك ازاي
رحمه: البت دي؟؟
ماجد: بحبك
رحمه: وانا كمان
هاجر: عععع متقرفونيش روحوا ف اي حته عايزه اقعد لوحدي انت فين ي مراد
_______________________
مايو: اي يعم فينك من بدري
مراد بجديه: خير
مايو: متقلقش كله تمام اهو .. زايوس كان عايزك
مراد ببرود: طيب .. خلاص انا موجود تقدر انت و اختك تروحوا و كلامي مع ماجد
مايو: تمام يعم
زايوس بعصبيه: فييننكك اوعا تكون عند الانسيه
مراد بجمود: اه كنت عندها
زايوس بغض شديد: انت ازاي تعصي الأوامر الي بقولك عليها يعني اي تروح ل انسيه
مراد ببرود: بحبها وانت مش هتفهم يعني اي حب عشان عمرك ما هتفكر تحب
زايوس: انت مدرك و عارف الي بتقول ده و عارف بتقولو ل مين
مراد: اه طبعاً ل بابا العظيم الي محدش يقدر يقولو بيم كل ده كلام ولا ياكل معايا
زايوس: هديك مهله اسبوع ي مراد اسبوع تكون بعدت عنها خالص لاما
مراد: يبقي نستني لاما دي كتير علشان مش هيحصل الي انت عايزوا
__________________________
رحمه بضحك: دمك خفيف اوي
ماجد: علشان بكلم اكتر واحده بحبها
رحمه: هو باباك عرف
ماجد بحزن: لا لسه مش بعيد يحبسني ف ارض الجن و مقدرش اجيلك
رحمه بحزن: خلاص مش مهم دلوقتي
هاجر: انت تعرف مراد منين
ماجد: انا اخوه الصغير
هاجر: واو مع ان مفيش شبه خالص
ماجد: طبيعي احنا مش تؤام
هاجر: حتي بردو بيكون ف شبه المهم هروح اجيب عصاير اي رأيكو
ماجد: لا لا انا عايز انام
هاجر: خلاص ماشي وانا هروح اكل
رحمه: وانا هخلص الفيلم ده و اطلع انام
هاجر ل نفسها: نننن طبيعي ميكونش فيه شبه احنا مش تؤام ... فاكر نفسو مين العبيط ده مرادي احلي منو بكتير
(مواصفات ماجد: جسم ضخم ذو عضلات وعيون و شعر بنية اللون بشره قمحاويه)
مراد بضحك: عملك اي
هاجر بخضه: ها لا لا معملش بس هو رخم حبتين تلاته كده
مراد: علشان اول مره تعرفيه بس اما هو دمو خفيف هتحبيه
هاجر: مش مهم .. تاخد تاكل
مراد: اي ده
هاجر: مكرونه باللحمه
مراد: هي فين المكرونه
هاجر: ف جيبي المكرونه
"اسفه بس مقدرش مقولهاش😂"
مراد: اي ده
هاجر: شيبسي
مراد: لا شكراً
هاجر: اجبلك عصير
مراد: ماشي
هاجر: اتفضل الف هنا
ماجد بفزع: مراد .. ممررراااددد
أروع والذ الروايات من هنا 👇
🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
الصفحه الرئيسيه للمدونه من هنا
🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹
اللي غاوي مشاريع من هنا
اللي عاوز باقي الروايه يعمل متابعه لصفحتي من هنا 👇👇
لعيونكم متابعيني ادخلوا بسرعه
👇👇👇👇👇
جميع الروايات الكامله من هنا
Comments
Post a Comment