روايه احببتها عنيده بقلم إسراء حصريه علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات البارت الاول والثاني
تستيقظ بطلتنا ع صوت منبها اقصد زوجة ابيها
سحر: ي هاجر الكلب اصحي يبنتي وجعتي قلبي معاكي غيبوبه نايمه
هاجر بضيق: اي ي ماما الواحد مش عارف ينام ف البيت ده شويه
سحر: ي مقصوفه الرقبه وراكي شغل
هاجر بحزن: يوووه امتي بابا يرجع و يشيل الحمل من عليا ده شويه
(هاجر ٢٠ سنه قصيره القامه بشره خميريه شعر بني متوسط الطول و عيون عسلي جذابه شخصيه مرحه)
مي: اي يبت كل التأخير ده احمدي ربنا المدير ماخدش بالو
هاجر بضحك: الحمدلله يلا ع الشغل
(مي ١٩ سنه صديقه هاجر ف حياتها العمليه و الشخصيه متوسطه الطول بشره قمحاويه عيون بني و شعر اسود قصير)
مازن: مي عامله اي
مي ببرود: الحمدلله وصل الطلب ده معلش ل ترابيزه ١٣
هاجر: يبت بطلي برود معاه شكله بيحبك
مي: انتي عارفه مش ف دماغي دلوقتي الكلام ده
هاجر: طيب يختي كلها خمس ساعات و نروح ناكل و نكلم كمان اي رأيك
مي بمرح: فكره كويسه بردو
مازن: ممكن اجي معاكو
هاجر بمرح: سوري دي خروجه بنات وبس
مازن بضحك: ماشي
(مازن طويل القامه ٢٤ سنه بشره قمحاويه شعر اسود عيون سودا ضحكه جذابه و جسم رياضي مفتول بالعضلات)
"ف مكان آخر"
***: يبني كل ده علشان تفكر تروح مكنتش واحده يعني الي تعمل فيك كده ف غيرها كتير
***: لا مفيش غيرها الي داخل دماغي و هاخدها
مي بتعب: ااهه يضهري مش قادره
هاجر بضحك: عجوزه
مي: بس يبت وبعدين يلا علشان ناكل
هاجر: انا هطلب اتشكن برجر و بيبسي
مي: حلو وانا كمان
هاجر: احكي يبت مالك حساكي مش ع بعضك
مي: متقدملي عريس يختي و اخويا حالف ل اوافق عليه
هاجر: يييهه اخوكي ده الي عايزه اولع فيه والله مش وراه غيرك ده ولا ايه
مي بضحك: شكله كده .. احكي انتي عمو رجع ولا لسه و طنط عامله اي
هاجر بحزن: لا بابا لسه مرجعش بس مرات بابا دي ف مره هقتلها
مي بضحك: يربيي
هاجر بضحك: خنقتني والله جايه تصحيني علشان اروح الشغل وانا ظبطه المنبه اصلا بس والله طيبه بس اوڤر بردو
مي: معلش يبنتي اخرتها خير والله
هاجر: إن شاء الله علشان تعبت خلاص
مي: يلا الحمدلله شبعت ضحكت هنا هروح يتنكد عليا هناك
هاجر: و مين سمعك يالا تعالي اوصلك بالمره
مي: يلا
"ماما انا جيت"
سحر: تعالي كلي يالا
هاجر: لا شكراً كلت بره هطلع اخد دش و انام
سحر: ماشي يحبيبتي
"اخذت هاجر استحمامها المعتاد و طقوسها ولكن تسمع اصوات غريبه تصدر من جميع انحاء المنزل"
****: انتي بتاعتي .. ملكي انا
البارت الثاني
هاجر بخوف: مين .. مين الي هنا
صوت مجهول يضحك: متخافيش بس اعرفي انك بتاعتي
سحر: هاجر انتي كويسه سمعتك بتتكلمي او بتنادي
هاجر بتوتر: انا .. انا كويسه مفيش حاجه شويه تعب شغل بس
سحر: طب استريحي اعملك حاجه تشربيها
هاجر: لا شكراً انا هنام
"لتجلس ع فراشها و تشعر ب انفاس ساخنه و حارقه خارجه من خلفها"
هاجر بقلق: لو ف حد ورايا اتكلم
****: بلاش تتوتري مش هأذيكي
هاجر بدموع: انت مين
****: جنيك العاشق
-لينهي جملته و يغمي عليها-
"صباح جديد تستيقظ هاجر لتجد نفسها فوق فراشها"
هاجر لنفسها: اكيد ده كابوس مفيش حاجه
ليظهر شخص من عدم
****: عندك حق
هاجر بفزع: انت مين و دخلت هنا ازاي
****: اولا انا جنك العاشق او خليها مراد و ثانياً انا بظهر ف اي حته تعجبني
هاجر: وانت عايز مني اي
مراد: عايزك
( مراد طويل القامه بشره بيضاء عيون زيتونيه شعر اشقر ضحكه جذابه و جسم مفتول العضلات و انياب صغيره)
هاجر بدموع: امشي من هنا امشي
مراد: لا
هاجر بحزن: طيب
مراد: طيب .. يلا وراكي شغل
هاجر بخوف: حح حاضر
مراد: خلي بالك من العربيه
هاجر: ممكن تسكت انا عارفه انا بمشي ازاي
مراد: اه مانا عارف
مي: معجزه جيتي بدري
هاجر: ممم
مي: مالك يبت
هاجر: ماليش
مي: متاكده
هاجر: اه
هاجر: عايزه حاجه يروحي انا هروح
مي: مش هناكل الاول
هاجر: مره تانيه معلش عايزه انام تعبانه
مي: طيب يحبيبي طمنيني لما توصلي
هاجر: حاضر
احمد: تحبي اوصلك
مراد بغيره: مين ده
هاجر: ده احمد
احمد: بتقولي اي
هاجر: بقول متتعبش نفسك هعرف اروح
احمد: طيب
هاجر: بعد كده حاول متكلمنيش ف الشغل هيفتكروني هبله
مراد بضحك: حاضر
شاب ١: القمر ماشي لوحدوا بيعمل اي
شاب٢: متراعي ي لبن المراعي
شاب٣ يحاول مسكها: متجي لقطه ي قطه
مراد بعصبية التي من بعدها تحول شكله الملاكي الي شيطان مع كبر حجم انيابه و لون الاحمر القاتم لعيونو و صوتو المرعب و هيئه الكليه: ف اي يروح ام*ك انت و هو
شاب١: اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
شاب٢: انتي مخاويه ولا اي
شاب٣ بهلع و خوف: حقك علينا احنا اسفين
مراد: هاجر ... روحتي فين
هاجر: مش ناقصه جو السينما و الأفلام ده عايزه اروح
مراد: ماشي
هاجر: انا رجعت
سحر: ف مفاجاه
هاجر بفرحه: بابا رجع
سحر بحزن و تتلاشاه: لا بس رجع يبعت فلوس و جوابات تاني و ده جاوبك مفتحتهوش
هاجر: ماشي شكراً
سحر: هتاكلي عامله بشاميل
هاجر: هاكل بس اطلع اخد شاور الاول
سحر: اكون سخنتها
"تخرج هاجر لتجد مراد نائم فوق السرير و ينظر لها بكل شراهه"
هاجر: بص عدل لاما امشي
و ف لحظه اقترب منها و انفاسه مثل اللهب تحرق وجهها
مراد: مش همشي غير لما تحبيني
هاجر ببرود: يبقي بتضيع وقتك
مراد: مش فاهم
هاجر: مش مهم .. انا نازله اكل
تخرج هاجر من غرفتها و كأن إعصار حل بها نتيجه غضب مراد منها
_ لتستيقظ ف الصباح التاني لتجد غرفه ليست غرفتها_
أروع والذ الروايات من هنا 👇
🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
الصفحه الرئيسيه للمدونه من هنا
🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹
اللي غاوي مشاريع من هنا
اللي عاوز باقي الروايه يعمل متابعه لصفحتي من هنا 👇👇
لعيونكم متابعيني ادخلوا بسرعه
👇👇👇👇👇
جميع الروايات الكامله من هنا
Comments
Post a Comment