expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

روايه احببتها عنيده بقلم إسراء ابراهيم حصريه علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات البارت الاول والثاني

روايه احببتها عنيده بقلم إسراء  حصريه علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات البارت الاول والثاني


تستيقظ بطلتنا ع صوت منبها اقصد زوجة ابيها

سحر: ي هاجر الكلب اصحي يبنتي وجعتي قلبي معاكي غيبوبه نايمه 
هاجر بضيق: اي ي ماما الواحد مش عارف ينام ف البيت ده شويه 
سحر: ي مقصوفه الرقبه وراكي شغل 
هاجر بحزن: يوووه امتي بابا يرجع و يشيل الحمل من عليا ده شويه 
(هاجر ٢٠ سنه قصيره القامه بشره خميريه شعر بني متوسط الطول و عيون عسلي جذابه شخصيه مرحه)  
مي: اي يبت كل التأخير ده احمدي ربنا المدير ماخدش بالو 


هاجر بضحك: الحمدلله يلا ع الشغل 

(مي ١٩ سنه صديقه هاجر ف حياتها العمليه و الشخصيه متوسطه الطول بشره قمحاويه عيون بني و شعر اسود قصير) 

مازن: مي عامله اي 
مي ببرود: الحمدلله وصل الطلب ده معلش ل ترابيزه ١٣ 
هاجر: يبت بطلي برود معاه شكله بيحبك 
مي: انتي عارفه مش ف دماغي دلوقتي الكلام ده 
هاجر: طيب يختي كلها خمس ساعات و نروح ناكل و نكلم كمان اي رأيك
مي بمرح: فكره كويسه بردو 
مازن: ممكن اجي معاكو 
هاجر بمرح: سوري دي خروجه بنات وبس 
مازن بضحك: ماشي 

(مازن طويل القامه ٢٤ سنه بشره قمحاويه شعر اسود عيون سودا ضحكه جذابه و جسم رياضي مفتول بالعضلات) 

"ف مكان آخر" 

***: يبني كل ده علشان تفكر تروح مكنتش واحده يعني الي تعمل فيك كده ف غيرها كتير 
***: لا مفيش غيرها الي داخل دماغي و هاخدها

مي بتعب: ااهه يضهري مش قادره 
هاجر بضحك: عجوزه 
مي: بس يبت وبعدين يلا علشان ناكل
هاجر: انا هطلب اتشكن برجر و بيبسي
مي: حلو وانا كمان 
هاجر: احكي يبت مالك حساكي مش ع بعضك 
مي: متقدملي عريس يختي و اخويا حالف ل اوافق عليه 
هاجر: يييهه اخوكي ده الي عايزه اولع فيه والله مش وراه غيرك ده ولا ايه 
مي بضحك: شكله كده .. احكي انتي عمو رجع ولا لسه و طنط عامله اي 
هاجر بحزن: لا بابا لسه مرجعش بس مرات بابا دي ف مره هقتلها 
مي بضحك: يربيي 
هاجر بضحك: خنقتني والله جايه تصحيني علشان اروح الشغل وانا ظبطه المنبه اصلا بس والله طيبه بس اوڤر بردو
مي: معلش يبنتي اخرتها خير والله 
هاجر: إن شاء الله علشان تعبت خلاص
مي: يلا الحمدلله شبعت ضحكت هنا هروح يتنكد عليا هناك 
هاجر: و مين سمعك يالا تعالي اوصلك بالمره 
مي: يلا 

"ماما انا جيت" 

سحر: تعالي كلي يالا 
هاجر: لا شكراً كلت بره هطلع اخد دش و انام 
سحر: ماشي يحبيبتي 

"اخذت هاجر استحمامها المعتاد و طقوسها ولكن تسمع اصوات غريبه تصدر من جميع انحاء المنزل" 

****: انتي بتاعتي .. ملكي انا


البارت الثاني 

هاجر بخوف: مين .. مين الي هنا
صوت مجهول يضحك: متخافيش بس اعرفي انك بتاعتي 
سحر: هاجر انتي كويسه سمعتك بتتكلمي او بتنادي
هاجر بتوتر: انا .. انا كويسه مفيش حاجه شويه تعب شغل بس 
سحر: طب استريحي اعملك حاجه تشربيها
هاجر: لا شكراً انا هنام

"لتجلس ع فراشها و تشعر ب انفاس ساخنه و حارقه خارجه من خلفها" 

هاجر بقلق: لو ف حد ورايا اتكلم 
****: بلاش تتوتري مش هأذيكي 
هاجر بدموع: انت مين 
****: جنيك العاشق

-لينهي جملته و يغمي عليها-

"صباح جديد تستيقظ هاجر لتجد نفسها فوق فراشها" 

هاجر لنفسها: اكيد ده كابوس مفيش حاجه 

ليظهر شخص من عدم 
****: عندك حق 
هاجر بفزع: انت مين و دخلت هنا ازاي 
****: اولا انا جنك العاشق او خليها مراد و ثانياً انا بظهر ف اي حته تعجبني  
هاجر: وانت عايز مني اي
مراد: عايزك 

( مراد طويل القامه بشره بيضاء عيون زيتونيه شعر اشقر ضحكه جذابه و جسم مفتول العضلات و انياب صغيره)

هاجر بدموع: امشي من هنا امشي 
مراد: لا 
هاجر بحزن: طيب 
مراد: طيب .. يلا وراكي شغل 
هاجر بخوف: حح حاضر

مراد: خلي بالك من العربيه
هاجر: ممكن تسكت انا عارفه انا بمشي ازاي
مراد: اه مانا عارف 

مي: معجزه جيتي بدري 
هاجر: ممم 
مي: مالك يبت 
هاجر: ماليش 
مي: متاكده
هاجر: اه
هاجر: عايزه حاجه يروحي انا هروح 
مي: مش هناكل الاول
هاجر: مره تانيه معلش عايزه انام تعبانه 
مي: طيب يحبيبي طمنيني لما توصلي 
هاجر: حاضر 
احمد: تحبي اوصلك
مراد بغيره: مين ده 
هاجر: ده احمد
احمد: بتقولي اي 
هاجر: بقول متتعبش نفسك هعرف اروح 
احمد: طيب 

هاجر: بعد كده حاول متكلمنيش ف الشغل هيفتكروني هبله 
مراد بضحك: حاضر

شاب ١: القمر ماشي لوحدوا بيعمل اي
شاب٢: متراعي ي لبن المراعي
شاب٣ يحاول مسكها: متجي لقطه ي قطه

مراد بعصبية التي من بعدها تحول شكله الملاكي الي شيطان مع كبر حجم انيابه و لون الاحمر القاتم لعيونو و صوتو المرعب و هيئه الكليه: ف اي يروح ام*ك انت و هو 

شاب١: اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
شاب٢: انتي مخاويه ولا اي 
شاب٣ بهلع و خوف: حقك علينا احنا اسفين 

مراد: هاجر ... روحتي فين
هاجر: مش ناقصه جو السينما و الأفلام ده عايزه اروح 
مراد: ماشي  

هاجر: انا رجعت 
سحر: ف مفاجاه
هاجر بفرحه: بابا رجع
سحر بحزن و تتلاشاه: لا بس رجع يبعت فلوس و جوابات تاني و ده جاوبك مفتحتهوش 
هاجر: ماشي شكراً
سحر: هتاكلي عامله بشاميل 
هاجر: هاكل بس اطلع اخد شاور الاول 
سحر: اكون سخنتها

"تخرج هاجر لتجد مراد نائم فوق السرير و ينظر لها بكل شراهه" 

هاجر: بص عدل لاما امشي 

و ف لحظه اقترب منها و انفاسه مثل اللهب تحرق وجهها 

مراد: مش همشي غير لما تحبيني 
هاجر ببرود: يبقي بتضيع وقتك 
مراد: مش فاهم 
هاجر: مش مهم .. انا نازله اكل 

تخرج هاجر من غرفتها و كأن إعصار حل بها نتيجه غضب مراد منها

 _ لتستيقظ ف الصباح التاني لتجد غرفه ليست غرفتها_








أروع والذ الروايات من هنا 👇


روايات شيقه وجديده من هنا



🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

الصفحه الرئيسيه للمدونه من هنا

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹



اللي غاوي مشاريع من هنا


اللي عاوز باقي الروايه يعمل متابعه لصفحتي من هنا 👇👇


ملك الروايات



لعيونكم متابعيني ادخلوا بسرعه


👇👇👇👇👇


جميع الروايات الكامله من هنا




تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close