روايه احببتها عنيده بقلم إسراء ابراهيم حصريه علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات البارت الخامس والسادس عشر
ماجد بفزع: مراد .. ممررراااددد
مراد: ف اي
ماجد: مش لاقي رحمه ف الاوضه
هاجر بهلع: يعني اي اكيد فوق انا هطلع اشوفها
مراد: ندور ف البيت كويس وانت ي ماجد دور ف الجنينه
ماجد بقلق: حاضر
" بعد ساعة"
هاجر بدموع: هتكون راحت فين طيب انا خايفه عليها
ماجد: وانا .. لازم اعرف بابا
مراد: مش بعيد يكون بابا الي اخدها
هاجر بغضب: يعني اي
مراد ببرود: الي سمعتيه
" ف الجحيم"
رحمه بدموع: حرام عليك عملتلك اي
زايوس بضحكه شر: معملتيش بس دي طريقه علشان اجيب مراد
رحمه: انا مالي بمراد
زايوس: مش انتِ حبيبتو
رحمه: لا والله مش انا حبيبي ماجد
زايوس بغضب شديد: اييييهه حتي انت كمان ي ماجد كلكوا هتغلطوا نفس غلطي اغبيه شويه عيال اغبيه
"زايوس حب واحده انسيه و عاشو قصه حب و انجبت مراد و ماجد مع مرور الوقت حبت انسي و كان اعمار مراد و ماجد تتراوح بين ٧ و ٤ واستطاعت ان تخلص نفسها من زايوس و اختفت مع الانسي"
رحمه بتعب: انت لي بتكره البشر اوي كده
زايوس: علشان كلكوا كدابين و مشاعركوا كلها كدب و خداع بس مفيش مشاعر صادقه لحد ولا حتي ل نفسكوا
رحمه: اي الي بتقولوا ده جربت حب اهلك و دفاع ماماتك و تشجيع باباك و لا حنان ولادك ولا قلق صحابك اكيد مجربتش ده .. مجربتش تقعد وسط دفئ العيلة و ضحك و هزار طب مجربتش انك تقعد وحدك و تداوي كل جروحك و تلاقي حنان من كله و تشجيع انك تقوي و تكمل انت غريب اوي
زايوس: ممم خلصتي كلامك
رحمه: نعم
زايوس: كلامك مالوش معني
رحمه بنص ضحكه: فعلاً بقول الكلام ده ل مين ع العموم انا حبيت اوضحلك بس ان العيب عندك
زايوس: بس و إلا
مراد بثقه: و إلا اي ي بابا
ماجد بسخريه: من واحنا صغيرين إلا دي ف حياتنا كلنا
مراد بضحك: عندك حق
ماجد: بتعمل اي ي بابا مش كبرنا ع الحركات دي
زايوس بضيق: كل واحد فيكو حافظ كلمه يجي يقولها ولا اي
مراد: لا عادي منقدرش نقول كده بس اكيد عارف اننا عارفين كل الي بتعملوا ده لي و انا بقولك لا
ماجد بدعم: مش لوحدك يخويا انا معاك
زايوس بضحك شديد: انتوا .. انتوا نسيتوا نفسكوا ولا اي انا الي غلطان اني شجعتكوا و قربتكوا من بعض مش زي ما كنتوا تقفوا ل كل واحد ع الغلطه علشان تشن الحرب بينكوا
مراد: كان زمان بس متنساش انو كله كان بسببك انت تفضل واحد عن التاني كل يوم
رحمه: يادي النيله كل واحد جاي يحل مشكلته و انا هفضل مربوطه كده كتير
هاجر بهمس: اخرسي ي زفته
" فلاش بااااكك"
مراد ببرود: الي سمعتيه
ماجد بتقليد مراد بسخريه: الي سمعتيه محسسني انها سمعت خبر حلو ده خبر منيل بزفت
مراد: اسكت انت
هاجر: طب يلا نروح
مراد: لا مالكيش مرواح هناك
هاجر بعند: شايف ايدي لما يكون ف دبله تقولي اعمل اي و بعدين هروح مع ماجد
مراد يجز ع اسنانه: مفيش وقت يلا نتحرك و هقول هنعمل اي ف الطريق
"بااااككك"
رحمه بهمس: طلع حمايه وحش اوي
هاجر: نوتي خالث
رحمه: فكيني يختي الاول
زايوس: الغلط بقي كله عليا و**** اي ده هي فين ... انتوا عملتوا كده علشان تهرب
مراد بمكر: الضحك عليك اسهل من اني اطلع شعره من عجينه
ماجد بخبث: لا و اسهل من اني اطلع ابره من قومه قش
زايوس بغضب شديد كاد يظهر الدخان من اذنيه: اما وريتكوا هعرف اجيبهم بس ساعتها هقتلهم سامعين هقتلهم
البارت السادس عشر
مراد: هما روحوا فين
رحمه بتسلل: بووو ... اي ده متخضتوش لي
ماجد بضحك: يلا ي هبله من هنا
هاجر: يلا عايزه اروح ماما هتيجي انهارده
رحمه: عندك حق وانا لازم اروح
مراد: طب يلا
سحر: هاجرر .. بت ي هاجر .. العيال دي فين ي رحمه انتوا فين
رحمه: نعم ي خالتو
هاجر: نعم ي ماما حمدالله ع السلامه
رحمه: حمدالله ع السلامه يخالتو هخلص حاجتي و اروح بقي
سحر: الله يسلمكوا .. لا خليكي انا استأذنت مامتك ف يومين
رحمه: لا بجد هتقل عليكوا كفايه كده لازم اروح
سحر: يبنتي ***
زايوس: لا متقلقيش خليكي قاعده الدنيا بتحلو اهي
هاجر بتوتر: انت جيت ازاي
رحمه بتوتر اكبر: مااجد .. ماجد انت فين
زايوس: لا متحاوليش محدش هيسمع
سحر بخوف: انت مين و عايز اي
زايوس بشر: انا مين انا اكبر ملك جان ف العالم السفلي و عايز اي عايز روحهم
سحر بخوف: اعوذ بالله و هما مالهم عملوا اي
زايوس: هتعرفي دلوقتي
جميعهم بصرخه: اااهه
مراد: هما فين
ماجد: مش عارف .. تفتكر بابا جالهم
مراد: كنا سمعنا صوتهم
ماجد: عندك حق
****: الملك زايوس بعتلكوا تحضروا
ماجد: متعرفش لي
****: تقريباً بخصوص التلات بنات الي عندنا
مراد: ٣ بنات؟؟
****: مش هينفع اقول اكتر من كده
ماجد: طب روح وانا هنيجي
مراد: يلا نروح ف مليون فكره ف دماغي
ماجد: انا احترت
مراد: وانا يلا
زايوس بضحك شديد: اهلا اهلا نورتوني معلش مش هوجب معاكو اصلكوا هتبقوا صحاب مكان
هاجر: ده اتهطل ده ولا اي
رحمه بضحك: شكلوا كده
سحر: انا الي مجنني انكو مش خايفين و ملاحظه انو حاجه عاديه بنسبالكوا
رحمه: يااهه ي خالتو احنا هنا كل اسبوع ماعدا الجمعه احنا الي بنيجي عندو
هاجر بضحك شديد: عادي ي ماما مفيش حاجه شويه و هنخلص
زايوس: هو انا مقولتلكيش
هاجر بسخريه: خير ي شرير ي نوتي
زايوس بضيق: انتوا تحت تعويذه مهما عملتوا مش هيعرفوا يوصلوا
رحمه بتوتر مخفي: سيبك ي هاجر تعالي احكيلك عملت صنيه البطاطس ازاي
سحر بخوف: انا مش عارفه اي البرود ده
****: كل حاجه جاهزه
زايوس بمكر: جدع يالا بينا
مراد: هما فين
ماجد: انا شاكك ف حاجه
مراد: اتكلم
ماجد: احنا ف بيتنا و ف حركه غريبه ف البيت هعرف من حد هنا صحابي و هقولك
مراد: طب انجر
مراد: هاا عرفت حاجه
ماجد: اه هما هنا بس ف عرين السحر
مراد بفزع: لا لا بسرعه مستني اي
ماجد: ف اي
مراد: بابا كده ناوي يعمل حاجتين لاما يسحب روحهم لاما يخليهم اتباعه
ماجد: نعمم؟!! مستني اي يلا بسرعه
مراد بحزن: بابا
أروع والذ الروايات من هنا 👇
🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
الصفحه الرئيسيه للمدونه من هنا
🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹
اللي غاوي مشاريع من هنا
اللي عاوز باقي الروايه يعمل متابعه لصفحتي من هنا 👇👇
لعيونكم متابعيني ادخلوا بسرعه
👇👇👇👇👇
جميع الروايات الكامله من هنا
Comments
Post a Comment