expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

روايه احببتها عنيده بقلم إسراء ابراهيم حصريه علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات البارت التاسع والعاشر

روايه احببتها عنيده بقلم إسراء ابراهيم حصريه علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات البارت التاسع والعاشر

مجهول: حضرتك انسه هاجر
هاجر: اه مين 
مجهول: لقينا الرقم ده ف تليفون رمضان هو عمل حادثه و دلوقتي ف مستشفي*****
هاجر بفزع: اي طب انا جايه حالا 

هاجر: ماما قومي البسي بسرعه بابا ف المستشفي لازم نروحله
سحر بفزع: حاضر قايمه البس اهو عرفي مرفت خليها تيجي 
هاجر: حاضر


"ف المستشفي" 

سحر بحزن: خير ي دكتور
الدكتور: حالته صعبه اوي منقدرش نحكم دلوقتي بس الي فيه الخير يقدموا ربنا
هاجر بدموع: إن شاء الله

-بعد اسبوع- 

صدق الله العظيم 

مي بحزن: البقاء لله 
هاجر: حياتك الباقيه 
مي: متزعليش نفسك هو دلوقتي ف مكان احسن من هنا بكتير 
هاجر بدموع: إن شاء الله

مراد: متزعليش نفسك هو اكيد كويس ميغلاش ع الي خلقوا
هاجر: غريبه انك انت الي تقول كده
مراد: لا و لا غريبه ولا حاجه .. خلي بالك من نفسك ورايا مشوار صغير و راجع 
هاجر بحزن: طيب

مرفت: البقاء لله ي هاجر
هاجر: حياتك الباقيه
مرفت: متزعليش مني رمضان سامحني اشمعنا انتي 
هاجر: الكلام ده مش وقتوا 
سحر: مرفت بعدين الكلام ده 

_ بعد اربعين يوم جاءت عائله رمضان تطالب بحقها_ 

سحر: يعني اي الكلام ده وانا معرفش كل ده لي 
رامز: هو اخويا يبقي ليا حق وبعدين المحامي هيجي هيقول حق كل واحد 
محمد: ايوه رنو عليه شوفوا اتأخر لي

"هاجر بحزن و داخلها تلعن عائلتها التي لا يشغل بالها سوا المال"
 
سحر: اهو المحامي وصل
المحامي ماجد: السلام عليكم
جميعهم: وعليكم السلام 
ماجد: انا جاي انهارده اوزع الورث حسب طلب و رأي المرحوم رحمه الله عليه استاذ رمضان
رامز: ادخل ف صلب الموضوع 
ماجد: الورث هيتوزع ع كل واحد حسب طلب الانسه هاجر و كله موافقتها يعني كلكوا هتاخدو الي فيه النصيب برأيها هي 

محمد بعصبية: يعني اي الكلام ده 
رامز: انا اخويا شكلوا كبر و خرف 
محمد: عندك حق 
هاجر ب اشمئزاز: الطمع وحش ي عمامي ي سندي
ماجد: انا ماليش دعوه مش شغلي ده الي اطلب مني و هيتنفذ بس كان ف رساله صغيره ل انسه هاجر تقرأها ليكو 

رامز: شوفيها يبت ي هاجر: هات ي استاذ ماجد 

محتواه الرساله:-

"حبيبتي و بينتي هاجر مش عايزك تزعلي مني اني روحت ولا تلومي حد علشان عارفك انا مهما بعدت عنك جسديا هفضل جامبك ف عقلك و قلبك ربك مبياخدش حد غير لما يتأكد انو عاش حياتو خلاص وانا خلاص عشت حياتي كلها الحمدلله عايزك تدعيلي كتير ف كل صلاتك و مش عايزك تنسيني و سامحي مرفت الي فات خلاص ماضي متبصيش وراكي و خليكي قويه ي هاجر متنسيش انتي بنتي بنت رمضان عايزك توزعي الورث ع اخواتي زي ما انتي عايزه براحتك و الي يعترض مالوش ورث اتمني تكونوا دايماً بخير و مش عايز تزعلوا عليا انا روحت مكان احسن و انظف من هنا بكتير و إن شاء الله نتلاقي فيه كلنا اخر حاجه اوعي تبيني ضعفك لحد اجمدي و سيبي حملك ع ربنا و كل حاجه هتتحل متضعفيش ي نور عيوني مع حبي الدائم ليكي رمضان ي سندي" 

ظلت هاجر تبكي و هي تقرأها و علامات الغضب ع وجوه عميها و الحزن المسيطر ع مرفت و سحر و ايضا هاجر و مراد يراقب كل ما يحدث

محمد: ********

~ادمنت عنيده~🌚♥️

البارت العاشر 

محمد: يعني اي الكلام ده .. عيلة الي هتديني ورثي من اخويا 
ماجد: متنساش ي استاذ ماجد إنو اخوك اه بس الأحق بالورث عيالو مش انتوا و لو روحنا المحكمه مش هيبقي ليكو ربع جنيه حتي 
محمد بتوتر: ما هو .. كان يعني .. بردو ده مش كلام 
رامز بعصبيه: انا ماشي ولما تقرور توزعوا الورث ابقوا ابعتوه ما هو بقي لعب عيال خلاص
ماجد: طب همشي انا بعد اذنكو
سحر: اذنك معاك يبني 
هاجر: ماما انا طالعه اوضتي 
سحر: ماشي يحبيبتي انا هنام علشان هسافر ازور جدتك بكره بدري
هاجر: توصلي بالسلامه إن شاء الله
سحر: إن شاء الله
مراد: كتكوتي زعلان لي 
هاجر بعصبيه: انا مش طايقه نفسي ف متقوليش كتكوتي و مش كتكوتي 
مراد: شش تعالي ف اي 
هاجر بدموع: تخيل عمامي الي هما سندي مشوفتش واحد فيهم بيطبطب عليا غير لما يكون عايز ورا الطبطه مصلحه و انهارده جاين عايزين ورث بابا 
مراد بحنيه: متزعلش بس هي الدنيا كده تفضل تضلم تضلم و فجأه تنور و تضحك ف وشك متقليش وبعدين انا معاكي 
هاجر: انا بحبك متسبنيش
مراد بصدمه: بتحبيني .. بتحبيني انا صح انا
هاجر بضحكه: اه انت 

"اقترب مراد من هاجر لدرجه لا تفصل بينهم إلا انفاسهم و بداء ف توزيع القبلات بجميع انحاء وجها و لتكتم شهرذات عن ليلتها" 

- تستيقظ هاجر و التعب يبدو عليها- 

مراد: صباح الخير ي ملاكي 
هاجر بخجل: صباح النور 
مراد: بحبك 
هاجر: وانا بموت فيك 
مراد: مامتك مشيت 
هاجر: بجد طب انزل احضر الفطار اكل اومال انت بتاكل اي
مراد بضحك: افطري انتِ بس مالكيش دعوه بيا
هاجر: ماشي 
_ اخذت هاجر استحمام سريع ينعشها و تنتهي لتقف امام المرأه لتري علامات تبرز ملكيته لها_ 

مراد يضم خسرها: شكلها حلو صح
هاجر: احمم ابعد شويه
مراد بمرح: احنا خلاص عدينا مرحله دي بقيتي بتاعتي خلاص
هاجر بتوتر: انا نازله احضر الفطار 

مراد بغمزه: بس اي رأيك مز صح
هاجر بمرح: لا انت عادي خالص جسم بعضلات و شكلك حلو يع يع مش ذوقي 
مراد: لا ذوقك و نص انتي بتاعتي انا بس 
هاجر: خلاص يعم متزقش بتاعتك خلاص

" تق تق تق" 

مراد: اصبري خليكي .. كملي فطارك
هاجر: ماشي 
مراد: ف رساله ي هاجر تعالي شوفيها












أروع والذ الروايات من هنا 👇


روايات شيقه وجديده من هنا



🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

الصفحه الرئيسيه للمدونه من هنا

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹



اللي غاوي مشاريع من هنا


اللي عاوز باقي الروايه يعمل متابعه لصفحتي من هنا 👇👇


ملك الروايات



لعيونكم متابعيني ادخلوا بسرعه


👇👇👇👇👇


جميع الروايات الكامله من هنا




تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close