رواية وسيطرت المشاعر الحلقه الحاديه عشر بقلم الكاتبه زهرة الربيع حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
![]() |
رواية وسيطرت المشاعر الحلقه الحاديه عشر بقلم الكاتبه زهرة الربيع حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
ادهم مين اخويا اخويا كان عارف مكان مراتي ومخبيها عني انت بتهزر صح لا ده انت بتستعبط... اكيد في حاجه غلط
طه نزل راسه بحزن عليه وقال..... انا اتاكدت بنفسي ياباشا....قابلت الناس اللي كانت الهانم ساكنه عندهم واكدولي ان محدش اتواصل معاها غير اخو جوزها ..وانا مصدقتش بردو وورتهم صورة ادهم بيه وقالو انو هو .... وكمان اتاكدت من الوحده الصحيه اللي اتكتب فيها الولد
سليم كان هيقع من طوله مش مصدق ابدا الللي بيسمعه .... اخر حد جه في باله انه يكون ادهم الللي ساعدها....وانه كان عارف مكانها كل الوقت ده وشايفه بيدور عليها وساكت
سحب مفاتيح عربيته وقال لطه بتحذير..... انا هساله...و لو طلع مش هو هتتنفخ يا طه
قال كده ومشي بغضب وذهول وطه بص لطيفه بحزن شديد وقال....ياريت كنت انا الغلطان...ربنا يكون في عونك
عند ادهم كان مصدوم جدا من كلام ميرا وقال بذهول ...نعم ياختي.... يعني ايه عايزه تشوفيني.... جايباني على ملا وشي وكنت هعمل حادث بسببك عشان تقولي لي عايزه تشوفيني ....طب والشرطه اللي بره دول اقول لهم ايه ....معلش الهانم كانت عايزه تشوفني
ميرا نزلت عيونها في الارض بحرج وقالت..... ما انا ما كنتش اعرف انك هتعمل كده يا ادهم... ما تخيلتش انك هتجيب البوليس
ادهم قال بدهشه..... امال اتخيلتي ايه.... هالبسلك سوبر مان واجي لك طيران ...ايه الاستهتار والعبث اللي انتي فيه ده
ميرا لسه هترد بس البوليس خبط جامد والضابط من بره بيقول...اكسرلي الباب ده ياابني
ادهم غمض عنيه بغضب وراح فتح بتوتر وحرج
الضابط قال برسميه .....دي شقه ميرا الالفي ...جالنا بلاغ ان في لص هنا
بقلم...زهرة الربيع
ادهم قال بتوتر.... ايوه يا فندم فعلا...وانا اللي قدمت البلاغ.... اسف جدا جدا على الازعاج انا فهمت غلط كل حاجه تمام هنا زي ما انت شايف
الضابط بص لميرا وقال بشك...متأكدين
ميرا قالت بسرعه....طبعا حضرتك لو فيه حاجه كنت قولتلك اكيد
الضابط قال بضيق....طيب... حصل خير بعد كده اتأكدو كويس قبل الاتصال بالقوه
الضابط قال كده ومشي وادهم بصلها بغضب ولسه هيمشي مسكت ايده وقالت بسرعه....ادهم... ارجوك استنى انا اسفه ارجوك تسمعني
ادهم زق ايدها وقال بغضب.... اسمع ايه... انتي مش شايفه احرجتينا ازاي .... كويس اصلا اللي ما عملولكش محضر ازعاج
ميرا لسه هتتكلم ادهم قاطعها وقال بسرعه ....ميرا قلتها لك وهقولها لك تاني ...انسيني خالص... لو كان في اي امل للرجوع بيننا ما كنتش طلقتك من اساسه ....وكفايه قلة قيمه بقى خلي عندك شويه كرامه
قال كده ومشي وميرا بصت لطيفه بذهول بسبب كلامه ..اول مره يقولها كده حست بغضب وغيظ وقفلت الباب بعصبيه وبقت تكسر كل حاجه حواليها
اما ادهم نزل وهو مضايق جدا بسبب اللي حصل وكمان مكانش حابب يكلمها كده بس كان قاصد يقسى بكلامه علشان تبعد عنه
اتنهد وهو بيحاول يقنع نفسه ان ده افضل وراح لعربيته اللي ركنها على الجهه التانيه من الشارع بس وقف شويه لما جاله اتصال من سليم رد وقال....نعم... يا سليم
سليم قال بغضب..... انت فين يا ادهم
ادهم قال باستغراب من صوته ......كنت رايح الموقع... بس مخنوق شويه وهرجع على البيت .....في حاجه ولا ايه
سليم قال بغضب..... عايزك ضروري ..متتأخرش
قال كده وقفل وادهم بص للتليفون بقلق بسبب صوته ولسه هيتحرك لكن فاجاو كلاكس عربيه كانت قريبه منو جدا و رجع لورا بفزع
العربيه وقفت في اخر لحظه بعد ما كانت هتخبطه و نزلت رحمه منها وبصت له بذهول وقالت..... انت ...انت كاسب عمرك في كيس شيبسي يا بني ادم انت ....كل ما قبلك الاقيك بتتكلم في التليفون في نص الشارع كده ....وفي الاخر لو حد خبطك تجيب له مصيبه
ادهم ابتسم لا اراديا وقال ....مش معقول رحمه.... قصدي انسه رحمه ....انتي بتعملي ايه هنا
رحمه قالت بخنقه ....جايه عند واحده صاحبتي اهو حظ زفت وخلاص
ادهم ابتسم وقال .....انا معرفش حظك عامل ازاي.... بس اللي اعرفه ان حظي من السما ...مبسوط اني رجعت شفتك
رحمه حاولت تصتنع البرود وقالت.... وانا مش مبسوطه خالص اني شفتك.... واه بالمناسبه... الورد بتاعك انا رميته في الزباله وبطل حركات المراهقين دي
لسه هتمشي قال بسرعه.....هو انا ممكن اعزمك على اي حاجه في اي مكان تختاريه..... ولا ده يعد تحر،، ش برده
رحمه كانت عايزه تبتسم بس التفتت له وقالت بضيق مصطنع ....ثقتك بنفسك مش طبيعيه..... ومش فاهمه على ايه
قالت كده ومشيت وهو ضحك بخفه وفضل متابعها بعيونه لحد ما دخلت نفس الكمباوند كان اللي ميرا ساكنه فيه... بس طبعا ما جاش في خياله ابدا انها هي دي صاحبتها اللي جايه تزورها لان المكان فيه سكان كتير
مشي و ركب عربيته وفتح التابلوه وكان معاه الكارت اللي لبنى اديته له اتصل بتليفونها الخاص واول ما ردت قال ....الو مدام لبنى .....انا ادهم النمس كنا اتقابلنا قبل كده في مشكله مع بنت حضرتك لو تفتكري
لبنى افتكرته فورا لانه بعت الورد قبلها قالت بسعاده ....اهلا وسهلا استاذ ادهم....و طبعا حابه اشكرك بالنيابه عن بنتي عن الورد الجميل اللي بعته...يعني هيه اكيد ما لحقتش شكرتك انت عارف انها لسه زعلانه شويه...بس عجبها واحتفظت بيه كمان
ادهم اتفاجأ وابتسم تلقائيا وقال...بجد..بجد احتفظت بيه
لبنى قالت بسعاده لانو مهتم ....اه والله ده عجبها جدا
ادهم اتحمس اكتر وقال...طيب ياهانم انا كنت بكلم حضرتك لاني حابب اقابلك ضروري..فيه موضوع عايز اتكلم معاكي فيه بس بعيد عن انسه رحمه لو ممكن
لبنى قالت ..اه طبعا ممكن جدا
ادهم ابتسم وقال....بعد ساعه يناسبك
لبنى قالت...يناسبني جدا....هبعتلك لوكيشن وهكون في انتظارك هناك
ادهم ابتسم بسعاده وقال..... شكرا جدا لذوق حضرتك
وقفل معاها وطلع بالعربيه بسرعه كان عايز يشوف سليم ويعرف ليه كان متضايق ويطلع فورا يقابلها
اما رحمه راحت لميرا وخبطت عليها ميرا فتحت وقالت بدموع... رحمه
وحضانتها وبقت تعيط
رحمه قالت باستغراب.... في ايه يا بنتي مالك.... اهدي يا حبيبتي في ايه ..و
بس اتفاجأت بمنظر الشقه كانت كل حاجه حواليها متكسره قالت....ياخبر ايه ده...مين اللي عمل كده
ميرا قالت بدموع ...طليقي...طليقي كان هنا ...وكننا بنتكلم وفجأه ضربني وكسرلي الشقه
رحمه اتسعت عنيها بزهول وبقت تبص للمكان بصدمه وخوف
في مكان تاني كان حازم والد غاده مستني حد في الكافيه وبعد شويه وصل وكان خالد وقال برود .....باشتنا... اتاخرت عليك
حازم قال بخنقه....يارب يجي بفايده....معاك جديد
خالد مد له ايديه اللي كانوا متربطين وقال بسخريه ....ادي الجديد كله ....خطيب بنتك حرق لي ايديا الاتنين
حازم ابتسم بسخريه وشرب شويه من قهوته وقال ....عملت له ايه
خالد قال ببرود ....ولا حاجه بيغير ...علشان حضنت له مراته.. انت متاكد انك عايز تجوز بنتك لواحد زي سليم ....يعني طوب الارض شايف حبه لمراته الاولى ....مش حاسس ان ده هيتعس بنتك
حازم ابتسم بسخريه وقال..... ومين قال اني هسمح بكده ..مفيش حد على وش الدنيا يقدر يتعس بنتي ..امحيه من عليها
خالد بص له بقلق وقال..... انا بساعدك في كل حاجه وبجيب لك اخباره اول باول....لان بنا اتفاق ...و مش هسمح باي اذيه لمشاعر
حازم ضحك جامد وقال..... لا ما تقلقش..... اللي هعمله هيساعدك مش هيضرك .... مشاعر بابنها حلال عليك ولو اني ماعتقدش ان في بينكم اي فرصه.... ولا ناسي انك اخوها
خالد اتنهد بضيق من سخريته وقال.....الموضوع ده انا هعرف احله ....ريح دماغك من ناحيته .... المهم تنفذ وعدك وتخرجها من البيت الملعون ده
حازم قال بضيق...اكيد هعمل كده ..مش علشانك علشان غاده.... انا اخر همي انت ومشاعر بتاعتك.. كل اللي يهمني دلوقت سليم .....كنت حاطط كاميرا في مكتبو والظاهر كشفها ..عايز اعرف بيخطط لايه ....هدوءه معايا و تهاونوا بالطريقه دي مش مريحني كل ما بيكون هادي كده بقلق... انا عايزه يفضل تحت ايدي لو فلت مني مش هقدر اسيطر عليه تاني
خالد قال بضيق...انا مش عارف انت متمسك بيه ليه ..ما انت كمان غني وعندك شغلك
حازم قال بسخريه...ده كلام اللي زيك ميفهمهوش....سليم ده ثروه ابوه مش عارف قيمتها.... انا محتاجه معايا ومش هنبقى مصلحه واحده الا لو جوازته من غاده تمت
خالد قال بسخريه ....والله انا كل اللي اقدر اعمله اني ادي لك اخباره.... اديك شايف انا مش قادر اساعد نفسي... اصلا بقيت اخاف منه بقى مرعب ...وحاسس انها مش هتيجي على قد كده وبس
حازم قال....ما تخافش سليم بيحسبها كويس ومش هيقدر ياذيك مش حبا فيك....بس علشان الكارت اللي معاك ...حافظ عليه واعرف تستخدمه كويس هو ده اللي هتقدر تلوي بيه دراعه
بقلم...زهرة الربيع
عند ادهم اول ما رجع على البيت لقى مشاعر في الجنينه مع ابنها واخيرا كانت لوحدها قرب منها وقال.... ازيك يا مشاعر ...هو سليم رجع
مشاعر قالت بضيق.....اه رجع وطلع ياخد شور ..ومتعصب جدا مش فاهمه ليه
ادهم قال بتوتر..... هو انت زعلانه مني
مشاعر ابتسمت بسخريه وقالت... انت عملت حاجه تزعل
ادهم اتنهد وقال .....انا فاهم انك زعلانه لاني محذرتكش ..وانو كان لازم اقولك ان سليم عرف مكانك ... بس يا مشاعر صدقيني كده احسن.... والله انت متعرفيش سليم اتعذب قد ايه في بعدك وكان بيدور عليك قد ايه ....انا كان قلبي بيتقطع عليه وانا شايفو هيموت و يلاقيك وانا عارف مكانك و مش قادره اقول له علشان امانتك اللي حملتهالي ...بس لما قدر يلاقيك بنفسه صعب عليا ابعدك عنه واقولك وتهربي منو تاني.... حقك عليا بس قلبي ما طاوعنيش اعملها..... كنت حابب تتقابلو وتتكلموا يمكن....
بس مشاعر قاطعته وقالت بغضب.... يمكن.... يمكن ايه يا ادهم ....هو انت مش شايف اخوك بيعمل ايه...ولا ما كنتش تعرف انه خاطب.... انا مش شايفه اي حاجه من اللي انت بتقولها ولا لندم ولا زعل عليا ولا اي حاجه ....عايش حياته طبيعي جدا ولا كاني كنت فيها.....انا كنت حاطه كل ثقتي فيك ومطمنه ان يوم ما هيعرف مكاني هتحذرني ....بس غلطت ما كانش لازم اوثق للدرجه دي..... في النهايه انت اخوه وانا زي ما قال بنت السواق .....اكيد هيصعب عليك اخوك انما اللي عامله فيا ما يصعبش عليك ابدا
ادهم نزل عيونه في الارض وقال... لو كان اللي بتقوليه ده صح ما كنتش سعادتك سنتين كاملين وخليت ابنه بعيد عنه كل الوقت ده... يا مشاعر انا كل اللي اقصده انه كفايه كده الهروب مش حل... وانا كنت دايما اقول لك الكلام ده وانت ما كنتيش تسمعي كلامي ...لازم تواجهيه لازم تتكلمي وتقولي له انت زعلانه من ايه.... انا عارفه انك مش هتصدقيني بس والله العظيم سليم بيحبك...... ولا غاده ولا 10 زيها يدخلوا قلبه انت في حته تانيه..... بس هو مجروح من اللي عملتيه ومعاه حق
مشاعر ضحكت بسخريه وقالت... معاه حق..فعلا
ادهم قال بسرعه....وهيفضل معاه حق لحد ما تتكلمي وتقولي ايه اللي مزعلك وايه اللي خلاكي تهربي من البيت....لو سمحتي متقسيش عليه اكتر من كده..والله سليم اتجرح جدا من اللي عملتيه و....
ولسه هيكمل بس قاطعو صوت سليم وهو بيقول بوجع ....بس مش قد اللي انت عملته
ادهم و مشاعر التفتوله بصدمه وذهول وووووووو
وسيطرت_المشاعر
الحادي_عشر
بقلم_زهرة_الربيع
مشاعر_وسليم
مش قولتلكم فيه مفاجأه غريبه ...شوفتو ميرا قالت ايه لرحمه تفتكرو ليه قالت كده هنعرف بكرا .... البارت ده صغير حبه بس اللي جاي هطولهلكم حبااات وهيبقى فيه مواجهات نار يلااا عايزه البارت ده تفاعل محصلش علشان اتشجع يا حلووووين انطلقوووووو 🏃♀️🏃♀️🏃♀️
لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم
❤️🌺🌹💙❤️🌺🌹💙❤️🌺🌹💙❤️🌺🌹💙❤️🌺🌹💙❤️🌺
تعليقات
إرسال تعليق