القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية وسيطرت المشاعر الفصل الثاني بقلم الكاتبه زهرة الربيع حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 رواية وسيطرت المشاعر الفصل الثاني بقلم الكاتبه زهرة الربيع حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 



رواية وسيطرت المشاعر الفصل الثاني بقلم الكاتبه زهرة الربيع حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


ابنك ابن مين يا باشا ؟؟ ابنك انا اجهضته من اول ما هربت منك ولا فاكر هسيبلك حاجه تربطني بيك 


اتسعت عيون سليم  بصدمه وكان هيقع من طوله وهو مش مصدق اللي بيسمعه ابدا قال بذهول ...ايه ...انتي ...انتي قولتي ايه ..لا لا انا عارفك مستحيل تعمليها


مشاعر كانت مرعوبه من رد فعله بس قالت بقوه مصطنعه ..لا بقيت اقدر وعملتها والبركه فيك ابنك مات...ومبقاش فيه اي حاجه بنا دلوقت... وياريت تطلقني وتبعد عن طريقي خالص 


قالت كده ولسه هتمشي مسكها من شعرها بقوه وجذبها عليه بغضب شديد يرعب


الناس اللي في المكان لسه هيتقدمو علشان يمنعوه عنها بس سليم رفع سلاحه هو والحرس كمان 


الكل رجعو لورا بخوف وسليم قال بهدوء مخيف ..كل واحد يرجع على شغله عادي خاااالص ولا كأن حاجه حصلت... واحد ومراتو بيهزرو مع بعض عادي جدا


مشاعر كانت بتتألم من مسكتو وقالت بخوف شديد..لا لا انا مش مراتو ..مش مراتو ده خاطفني حد يبلغ البوليس


لكن سليم مستناش حد يرد عليها شدها وخرج من المكان واخدها معاه بالقوه تحت نظرات الزعر من الموجودين


مشاعر كانت بتضربه وبتدفعه بس مكانش متاثر بضرباتها خالص..و فضل مكمل لحد عربيته وفتح الباب وقال بغضب...اركبي 


مشاعر بصتلو  بخوف وقالت...هنروح فين ..انا مش هرجع معاك  انا.....

رواية وسيطرت المشاعر الفصل الثاني بقلم الكاتبه زهرة الربيع حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

بس قاطعها لما زعق فيها جامد وقال..بقولك اركبي متخلنيش اتغابى عليكي


مشاعر انتفضت بخوف من زعيقه بس استجمعت قوتها وقالت بصراخ......قولتلك مش هركب انا مش عيزاك بكرهك مش طايقه اكمل معاك ..سيبني في حالي بقى يا اخي 


سليم بصلها بحده وقال بهدوء ....خلصتي....يلا اركبي 


مشاعر قالت بخوف ورجاء ..انت مش جاي علشان ابنك...وانا بقولك اجهضته ..طلقني بقى وروح لحالك وسبني لحالي ارجوك


بصلها بطريقه خوفتها اكتر وقال...انا مش جاي علشان ابني ..انا جاي علشانك انتي..ولا ناسيه انك مراتي....اخلصي يلااااا


مشاعر اتوترت جدا وقالت..... يا سليم انا هربت من بيتك و اجهضت ابنك وبقولك مش عيزاك كرهاك عايزني اعمل ايه اكتر عشان تفهم اني خلاص مبقتش طيقاك


 سليم غمض عنيه وهو بيحاول يسيطر على نفسه وقال بغضب شديد.... لاخر مره هقول لك اركبي يا مشاعر ...وبعد كده اللي هيحصل مش هيعجبك نهائي و انتي عارفاني


 مشاعر لسه هتنطق قاطعها وقال بحده ....مصدع 


مشاعر قطعت جملتها قبل ما تنطقها اول ما قال كده وفتحت الباب وقعدت في العربيه فورا وهيه مرعوبه


 سليم طلع وقعد جنبها وقال لطه..... اطلع بسرعه يا طه معانا اجتماع لازم نلحقه


 مشاعر اندهشت وقالت بسرعه..... اجتماع ايه ...احنا هنرجع القاهره دلوقت


 سليم ابتسم بسخريه من غير ما يبص لها وقال ....اه هنرجع دلوقت ....امال هاخدك افسحك مثلا


مشاعر قالت بسرعه.... لا مش تفسحني.... بس اتوقعت نقعد في اي كافيه نتكلم حتى.... يعني ازاي متوقع تاخدني كده و انا بقول لك مش هرجع لك تاني.... وبعدين انا  عندي حاجات مهمه في البيت اللي كنت فيه و لازم ارجع اخدها 


سليم قال باستفزاز..... انتي وماشيه من الفيلا ما خدتيش حاجه معاكي.... يعني ايا كان اللي اشتريتيه بعد كده على قد جيبك فهيه حاجات رخيصه زيك وما لهاش لزوم 


مشاعر قالت بغضب شديد....ياريت نحترم بعض شويه ...وبعدين لما انا رخيصه وما ليش لزوم يا سيدي سيبني في حالي..... اصلا حتى لو رجعتني ههرب تاني لاني مش طيقاك


سليم قال بثقه ...لو قدرتي تهربي فعلا زي ما بتقولي... هشطب ذكر من بطاقتي واكتب بدلها النوع اللي تختاريه


 وزعق في طه وقال بغضب...... ما تطلع يا زفت..... مش انا اللي بقول لك اطلع مستني ايه


طه ساق بسرعه وخوف ومشاعر اتوترت بشده لما لقيته خلاص مشي بيها ومنعها ترجع مكان سكنها وخلاص هيسيبوا امبابه ويرجعوا القاهره قالت بسرعه..... وقف العربيه يا سليم


 سليم ما كانش بيرد عليها بقت تقول برعب.... سليم بقول لك وقف العربيه ...طه ارجوك وقف العربيه


 بس طه كان مكمل لانه خايف من سليم

 وسليم ولا كانه سامعها بقت تهزو وتقول بصراخ....سليم وقف العربيه بقول لك


لكن لا حياة لمن تنادي بصت على الطريق برعب كانو بيبعدو والمكان بيختفي تدريجيا و لما لقت ما فيش اي امل انو يقف قالت بسرعه.....ابنك عايش ....وقف خلينا نجيبه 

بقلم.....زهرة الربيع

سليم ابتسم بسخريه وقال ...وقف العربيه يا طه 


طه وقف بسرعه ومشاعر حطت ايدها على قلبها وهي بتاخد نفسها بالعافيه ونزلت دموعها بحزن


 سليم طلع منديل ومدوا عليها وهو باصص قدامه من غير ما يلتفت لها وقال.... العنوان.... الطفل فين


مشاعر مسحت دموعها وقالت بحزن ....حضانه قريبه من العماره اللي كنت فيها 


سليم بصلها بدهشه وقال.... حضانه ... طفل ما كملش سنتين سيباه في حضانه !!


مشاعر بصت له بغضب وحده وقالت ....والله انا اللي عارفه ظروفي وبتصرف على اساسها ....سبته علشان اصرف عليه ولا كنت عايزني اخده معايا الشغل يتمرمط.... وبعدين دي حضانه خاصه لكل الاطفال اللي في السن ده بيقعدو فيها لحد ما اهاليهم يرجعوا من اشغالهم 


سليم قال بغضب.... طبيعي اي طفل والدته مجنونه لازم بيتاثر...يعني يكون ابوه مليونير وحضرتك ترميه في حضانه علشان تروحي تشتغلي..... ويا ريتها شغلانه عليها القيمه لاااا قرب بص الحته بسبعه ونص


مشاعر بصت قدامها بغضب وقالت ....اوووف مش هنخلص بقى


سليم قال بغيظ....لا هنخلص يا مشاعر ...هنخلص ....خلينا بس نرجع البيت وهعرف ازاي اظبطك... عشان انا اللي اتساهلت معاكي زياده عن اللزوم....لكن صحيح  اكرم اللئيم.. ولا تكرم الحريم 


ولبس نضارته وقال..... اطلع يا طه على العنوان اللي هتقوله لك الهانم

 وفعلا طلعوا على العنوان اللي فيه البيبي


عند ادهم كان قدام ظابط التحقيقات اللي قال بغضب...محدش همك خالص يلااا ...بتتحر،،ش كده في عز النهار ده انا هطلع عين امك انهارده


ادهم قال بعصبيه...من غير سيره الام ياباشا.... بقول لحضرتك البنت دي كدابه بتفتري عليا....وبعدين يعني هو كل اللي يكلمني يقولي اتحر،،شت في النهار !! هو لو كان  بالليل عادي يعني؟؟


الظابط وقف وقال..... انت كمان بترد ....يعني متحر،،،،ش وبجح كمان ده انت هتتروق استنى عليا


ادهم نفخ بضيق وبص لرحمه وقال..يا انسه انا مهندس محترم وابن ناس ...عيب كده والله عيب.... انتي لو عيزالك قرشين انا معنديش مانع بس ملهاش لزوم البهدله دي


رحمه بقت تبكي اكتر وقالت بانهيار...ارجوك يا باشا مش عايزه اسمع صوته... خلوه بعيد عني ارجوكم


الظابط قال بسرعه.... اهدي يا انسه .....محدش هيتعرضلك انتي هنا في القسم متقلقيش

وبص لادهم وقال بغضب..انت بتعرض عليها رشوه قدامي ياض... محدش هامك خالص


ادهم مسح على وشو بتعب وشاف ان مفيش فايده من النقاش او الدفاع قال...ممكن اعمل مكالمه مهمه....لو سمحت لازم اكلم اخويا ضروري


الضابط لسه هيرد دخل العسكري وقال...يا فندم فيه ست بره بتقول انها والدة الانسه رحمه وطالبه تدخل ضروري


الضابط قال ..دخلها يابني 


خرج العسكري وسمحلها بالدخول

 كانت ست في الخمسين بملابس محتشمه راقيه جدا

 رحمه جريت عليها حضنتها وبقت تبكي بشده 


الست طبطبت عليها وهيه بتقول ..اهدي يارحمه اهدي يا حببتي 

وطلعت بطاقتها ادتها للضابط وقالت...انا لبنى النجار والدة رحمه 


الضابط قال... اهلا وسهلا يا مدام


لبني قالت ..ممكن اعرف ايه اللي حصل يا حضرة الظابط


الضابط لسه هيتكلم رحمه شاورت على ادهم و قالت ببكا ..الحيوان ده اتحر،، ش بيا ولمسني في الشارع يا ماما


ادهم نفخ بزهق وغضب وقال للضابط بحده...لو سمحت انا قولتلك عايز اكلم اهلي ...انا واخد باللي ان حضرتك بتتجاهلني من اول ما دخلنا.... الظاهر متعرفش انا ابن مين


الضابط لسه هيرد لبنى قالت بسرعه..ملوش لزوم يا ابني ....احنا متنازلين عن المحضر وانا بعتذرلك جدا بالنيابه عن بنتي


ادهم اتفاجأ ورحمه بصتلها بدهشه وقالت..ياماما بقولك كان بيتحر،،،ش بيا ولمسني والله ما بكدب يا ماما صدقيني ارجوكي


لبنى مشت ايدها على شعر بنتها وقالت بحنان..اكيد مصدقاكي يا قلبي... يلا كفايه كده لازم نروح 


ادهم كان مصدوم من اللي بيتقال وقال بغضب..تروحو ايه انا اتبهدلت واتضربت واتهنت جدا انا مش هسكت على اللي حصل ده


لبنى بصت لادهم و اتنهدت بحزن لما لقتو مضروب وهدومه متبهدله قالت باسف..حقك عليا يا ابني ...انا ست قد والدتك ارجوك تقبل اعتذاري بالنيابه عن بنتي

وطلعت كارت ادتهولو وقالت...ده العنوان بتاعي وارقامنا كمان..فيلا السيوفي معروفه في البلد و اي حد هيدلك ...وانا جاهزه لاي تعويض


ادهم اتفاجأ اكتر واخد الكارت  وقال بهدوء...احم...لا مش لدرجة تعويض..الامر لله... حصل خير 


لبنى ابتسمت وقالت ...شكرا لزوقك ...واضح انك ابن ناس ربنا يباركلك يا ابني


ومضت على التنازل عن المحضر واخدت رحمه اللي كانت بتبكي بشده ومش عايزه تمشي وبتقول باصرار وبكا.... والله ما بكدب  والله عاكسني ولمسني ياماما 


بس لبنى مشيت بيها ومكانتش بترد عليها غير بانها مصدقاها وبس


ادهم استغرب جدا وبص للكارت شويه وخباه في جيبه ومشي من القسم وهو متبهدل جدا ورجع على بيته بتعب شديد


في فيلا جميله تمتاذ بالرقي والفخامه كان قاعد راجل في الستين بيقرى في جريدة ورقيه وبيشرب قهوته بهدوء 


قدامه ست في الخمسين رايحه جايه بقلق شديد

بصتلو بغيظ من هدوءه وقالت...انت يا راجل انت هتجنني جايب الهدوء ده منين بقولك كنت بكلم ادهم دلوقت قالي ان سليم لقى مراته ...عارف ده معناه ايه 


قال بمنتهى الهدوء..معناه اننا المفروض نفرح مرات ابننا هترجع بيتها 


قالت بذهول...انت عايز تجلطني..هو الموضوع بالسهوله دي ..ابنك مش هيسكت ..مش بعيد يعمل حاجه في البنت..انا خايفه عليها يا نادر مرعوبه مش بس خايفه 


نادر اتنهد وشال الجريده وقال بابتسامه..معتقدش ابدا...ابنك بيحب مشاعر يا هدى ومستحيل يأذيها 


هدى قالت بخوف..لا انت مش مستوعب ...اللي عملتو مشاعر مكانش هين ابدا...سليم اتكسر يا نادر  اتصدم صدمة عمره فيها كانو زي الفل وفجأه صحي ملقهاش...اللي عملته جننه دمره  وياخوفي من اللي هيحصل.. ده ديما يقول انو لو لقاها هيخلص عليها


نادر اتنهد وقال بثقه....حتى لو اللي عملتو ده عصبه وجننه ..ومهما قسي عليها مش هتوصل انو يقتلها متخافيش... هو صحيح عصبي وحيوان وقذر وفيه كل العبر بس مش قتال قتله..كل الكلام اللي كان يقوله في غيابها وانو هيقتلها وهيعمل وهيسوي ده كلام بيطلع غضبه فيه مش اكتر 


هدى قالت بدموع...يارب يا نادر ..انا خايفه قوي على البنت وخايفه على ابني يجيب لنفسه مصيبه 

نادر لسه هيرد اتصدم بدخول ادهم وبهدومه المتبهدله ووشو المضروب وقف بذهول

وهدى شهقت بخوف وقالت.... ياخبر..ادهم ايه اللي عمل فيك كده !!! 


عند سليم وصلو قدام الحضانه ودخلت مشاعر وجابت طفل عمره سنه ونص تقريبا وكان زي القمر 


سليم اتقدم عليها بلهفه واخدو منها بسرعه وبقى يبصلو بسعاده ولمعت الدموع في عيونه وقال...يا قلب بابا انت يا حبيبي ياعمري كنت هموت واشوفك ..شبهي قوي 

وبقى يبوسه بسعاده ولهفه وقال ...اسمه...اسمه ايه 


مشاعر بلعت ريقها وقالت بتوتر... ن...نادر 


اختفت ابتسامة سليم بصدمه وبصلها بغضب وقال....انتي خدتي اذني علشان تسميه الاسم ده 

رواية وسيطرت المشاعر الفصل الثاني بقلم الكاتبه زهرة الربيع حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

بقلم....زهرة الربيع

مشاعر حاولت تصتنع القوه وقالت ..واخد اذنك ليه..واخده ازاي اصلا...وبعدين ده اسم جده مش حد غريب يعني 


سليم هز راسه بغيظ وقال بغضب مكبوت...هحاسبك على كل ده ..صدقيني هتتمني لو كانت اخر دقيقه في عمرك هيه اللي فكرتي تهربي فيها 

مشاعر بلعت ريقها بخوف وسليم اخد الطفل وركب العربيه وهيه ركبت معاه بتوتر ورجعو على القاهره 


بعد ساعات وصلو  قدام شقه صغيره ومفيش حواليها سكان 

مشاعر بصت للمكان بخوف وقالت..هو احنا وقفنا هنا ليه ..دي مش الفيلا 


سليم ابتسم بسخريه وقال..انزلي


مشاعر لسه هترد قال بحزم...انزلي خلصينيييي 


مشاعر نزلت بتوتر وهو كمان نيم الطفل وامنه و نزل وراها


مشاعر بصتلو باستغراب وقالت...احنا جينا هنا ليه و 


بس قطعت كلامها بصدمه شديده لما طه مشي بالعربيه والولد فيها ...صرخت بشده وهيه بتقول بجنون...طه.....طه استنى الولد جووووه طه 


وبقت تجري خطوات ورا العربيه ولما حست انها مش هتلحقها رجعت لسليم وقالت برعب...اتصل عليه..قوله الواد لسه في العربيه مستني اييه 


بس اتصدمت بشده لما قال بهدوء....ما هو عارف...هيوديه عند جده حبيبو اللي سمتيه عليه..اصل كمان اللي هيحصل هنا دلوقت مينفعش طفل يشوفه ولا ايه 


مشاعر اتسعت عيونها بذهول وقالت بخوف شديد....وانا...انا هتاخدني عنده امتى ....هنحصله بعد ما نتكلم يعني 


سليم ضحك بسخريه وقال...انتي ليه متخيله اننا هنقعد ونتكلم واسألك عملتي فيا كده ليا والحوار الهندي ده.....لا للاسف يامشاعر هانم ..انتي فقدتي حق التبرير خلاص ...انتي هتفضلي هنا لما يعدو سنه ونص كده زي اللي ابني بعد عني فيهم ابقى افكر هترجعي تشوفيه ولا لا 


مشاعر كانت هتقع من طولها ووووووو 

وسيطرت_المشاعر

الثاني

بقلم_زهرة_الربيع 


اللي جاي ضرب نار ياترى ايه اللي هيحصل وهل سليم هيسبها فعلا في المكان ده ويحرمها من ابنها ..وهل مشاعر هترضى بالامر الواقع ...وادهم كمان ايه اللي هيحصل معاه...وليه سليم محبش اسم ابنه اساله كتيييير واحداث اكتر في اللي جاي وزي ما وعدتكم لكم بارت هديه الليله علشان التفاعل الجامد بتاع امبارح ارفعو البارت ده على ما اراجع البارت التالت هينزل كمان شويه يلا وروني الهمه كل ما يكون فيه تفاعل هيكون فيه هدايا جامده انطلقووووو🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️


لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم 



الفصل الاول من هنا



❤️🌺🌹💙❤️🌺🌹💙❤️🌺🌹💙❤️🌺🌹💙❤️🌺🌹💙❤️🌺



تعليقات

التنقل السريع
    close