القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية تفريق الاحبه الحلقه الثانيه بقلم الكاتبه بسمله فتحي حصريه وجديده

رواية تفريق الاحبه الحلقه الثانيه بقلم الكاتبه بسمله فتحي حصريه وجديده 


سيلين بصت لا ياد بكسوف وقالت: مش عارفه يا اياد؛ بدأت أشرب سجاير من فترة ومكنش في ايه سبب واضح بس كنت بحس بضغط واكتئاب ومكنتش لاقيه حاجه تخليني أرتاح غير السجاير  . 


اياد: طيب انتي كنتي مخبية عن فهد وعن الكل؟ 


سيلين: أيوه كنت خايفه حد يعرف ويحكم عليا  


اياد: طيب انا مش هقول لحد؛ بس اتمني منك توقفي السجاير دي؛ لانها مش كويسه ليكى 


سيلين: حاضر يا اياد هحاول  بعد كده قالت لا نفسها سهل اني  ابطل الحاجه التانيه  


عند فهد دخل الغرفه 


ريما: فهد ممكن اتكلم معاك شويه  


فهد: اتفضلي  


ريما: ممكن مش تزعل من سيلين  اكيد في حاجه وصلتها لكده. 


فهد: انا مش عارف هي ليه عملت كده اي الحاجه اللي وصلتها لكده. 



ريما: مش عارفه يا فهد بس خليكي معاه انا عارفه ان صعب جدا  بس هحاول وكمان انا واياد معاك  انشاء الله هنلاقي حل 


فهد: انشاء الله  شكرا يا ريما  


ريما: العفو انت اخويا. برضو  


فهد: اخد المخده من على السرير ورح عشان ينام على الكنبه 


ريما نامت على السرير 


تاني يوم؛ الكل كان مجتمع في الصاله؛ فاروق كان قاعد علي الكرسي بتاعه وقال  


فاروق: اي الاخبار انا عايز كم. تشدو حيلكم بقا عشان اشوف ولاد احفادي  


فهد و اياد  بصوا لبعض بصدام 

اياد: قصدك ايه يا جدي 


فاروق: اللي فهمته يا اياد. عايز اشوفك عيالك انت و سيلين  وفهد و ريما 

 

سيلين: لا كده كتير بقا حضرتك غصبت علينا نتجوز واحنا ساكتين  خلاص بقا عاوزه اي تاني ليه بتحكم فينا بعد كده  

ويا تر بقا عاوزه العيال كلهم ولاد ولا بنات  عشان تكمل بقا. 


فاروق: لا يا سيلين دي حاجه بتاعت ربنا 


فهد: للي نفسه لا مؤمن جداً  


ريما: ده مستحيل يكون جدو 


فاروق: انا كلمتي تسمع. بص للي فهد و اياد  وقال  انتو دخلت انت وهو  


فهد بص لجده بصلابة بلع ريقه بص للي اياد اللي كان متوتر. 

اياد: قصدك ايه يا جدي 


فاروق قصدي اللي انتو فاهمين. 

فهد: انا مش هقدر اعمل كده  سامحني يا جدي. 

اياد: انا كمان مش هقدر اعمل كده  

فاروق: يعني ايه  

فهد: انت غصبت علينا نتجوز لكن مش نقدر نعمل اللي انت عاوز. كمان محدش فينا موافق احنا اسفين لحد كده خلاص  

فاروق: لا انا قولت كلمه ولزم تسمع 


سيلين: كافية بقا حرام عليك انت اي احنا احفادك ليه تعمل فينا كده  فرقتنا ومش كافية بقا 


احمد: سيلين اهدي. 


سيلين اهدا ايه بس انت مش سامع بيقول اي 


نوره: سيلين عيب كده ده جدك مش ينفع تعالي صوتك بطريقه دي. اتفضلي تطلعي فوق 


سيلين: يا ماما 


نوره: قولتلك اطلعي فوق ومش عاوزه ولا كلمه 


سيلين: طلعت علي غرفتها دخلت. قاعدة انا مش فاهمه هنفضل لحد امتي كده. انا تعبت اوى قامت فتحت الدولاب طلعت علبه السجاير وكان في كمان مخدرات تاني  عبارة عن بودر 


ولعت السجاير. اخذتها منها نفس 


تحت 


حوريه اتكلمت وقالت 

فاروق: كافية كده الاولاد مش ها  يعملوا حاجه تانيه 

فاروق: ملكيش دعوه انتي  انا فاهم كويس انا بعمل اي  

فهد واياد  قدامكم. انهارده وبس وعايز الموضوع ده يخلص  قال كده ومشي   


فهد نفخ بضيق: انا طالع الاوضه 

اياد: استنا انا جاي معاك 

فهد واياد طلعوا في غرفه فهد  

ريما انا هطلع للي سيلين فوق 


طلعت ريما غرفة سيلين دخلت  لقت سيلين قاعده وكان علي الايدي البودرة  شمتها واخذت نفس من السيجارة 


ريما: سيلين انتي بتعملي ايه  مش  ينفع اللي بتعملي ده  


سيلين:(بصت للي ريما بضيق  ) سبني في حالي يا ريما لو سمحتي 


ريما: يا سيلين. طيب انا هسيبك دلوقتي بس عشان خاطري بطلي الحاجات دي عشان مش كويسه ليكى 


خرجت من الغرفه  كانت رايحه غرفتها تجيب حاجه منها 

اياد كان خارج من غرفة فهد  


اياد: ريما مالك في ايه؟ 

رايما: سيلين يا اياد حلتها مش كويسه خالص 

اياد: مالها سيلين؟ هي لسه بتشرب السجاير؟ 

ريما: ياريت سجاير بس يا اياد دي وصلت للي حاجات تانيه مضر 


فهد: من وراها (حاجات تانيه ازي )  


ريما: فهد  اهدى بلاش تعصب 


فهد: بصوت كل غضب  هي فين 


اياد: فهد اهدى  لو سمحت 


فهد: هي فين؟ 


ريما: في غرفتها  


فهد راح ناحية غرفة سيلين  دخل الغرفه من غير اما يخبط 

قرب من سيلين شدها من ايديها وكلامها بغضب شديد  انتي ايه الزفت اللي بي زفتي ده 


سيلين: ملكش دعوه انت يا فهد لو سمحت اطلع بره انا مش عايزة اتكلم مع حد ولا عايزة نصيحه من حد فا ريح نفسك بقا 

فهد: شدها بقوة  لا مش هسيبك؛ 

سيلين:(حاولت تفلت من فهد) سيبني انت مش فاهم حاجة 


فهد:(مسكها بقوة) فاهم انك بتدمري نفسك؛ فاهم انك بتعملي حاجات غلط 


سيلين:(بكت)  سيبني يا فهد انت مش فارق معاك حاجه 


فهد: (حضنها) انا فارق معايا انا هموت عليكي انا بحبك و خايف علي  انتي حبيبتي وروحي وحياتي وكل حاجه ليا  اوعدك اني هعمل المستحيل عشان ابقى معاكي 


سيلين:(بكت بقوة) بعدت لا انت مش فارق معاك حاجه   


فهد: حضنها تاني وقال انا معاكي؛ انا هفضل معاكي وهساعدك تخرجي من كل ده 

تعالي يلا اغسلي وشك 


سيلين: مش قادره اقوم 


فهد: طيب تعالى شلها ودخلها علي الحمام واقفه تحت الدش وفتح عليها المياه الساقعه  

سيلين: ارتعشت جامد سحبت فهد ليها 

فهد: سيلين اهدي  انتي هتبقي كويسه 

سيلين: كانت حضنه فهد بقوة 


فهد: بعد عنها  وقال  انا اطلع بره وانتى خدي شاور اوك 

سيلين: حاضر 


خرج فهد. بره وطلع بره الغرفه 


ريما واياد كانوا قاعدين بره الغرفه

ريما: اياد انا خايفه علي سيلين خايفه عليها تعمل حاجه تضرها. 


اياد: انا كمان خايف عليها بس فهد هيقدر يساعدها؛ فهد بيحبها


ريما: يارب؛ يارب سيلين تخرج من اللي هي فيه 


فهد قرب منهم 


اياد: فهد طمنيني اي الاخبار 


فهد: مش عارف والله يا اياد  ربنا يهديها انا محتاجكم. جمي الفتره دي  عشان اقدر اخلي سيلين تعالج 


اياد: احنا معاك يا فهد وانشاء الله سيلين هتكون كويسه  


خرجت سيلين من الغرفه  


راحت عند فهد واياد  وريما  


سيلين: هم راحوا فين القصر فاضي ليه 


ريما: جدو رح الشركه وبابا وعمامي راحوا معها 

ام تيتا حوريه رحت عند ناس قريباً هي وتيتا زهراء  

وماما رحت مع طنط فاطمه وطنط  عليا وطنط نوره مشوار 

سيلين: طيب احنا هنعمل ايه دلوقتي 


ريما: مش عارفه لسه بي نفكر في حل 


سيلين: قاعدة  علي الكنبه الاربعه كانوا قاعدين بي فكرو 

فهد: واياد  قاموا  طلعوا بره وبعد شويه  رجعوا  


سمعوا صوت فاروق دخل القصر  

الاربعه قاموا طلعوا الغرف عشان مش يسمعوا كلمه من جدهم 


في غرفه اياد. 

سيلين كانت قاعدة على السرير بتبص في الأرض فجأة؛ قامت وقفت ومسكت آلة حادة كانت علي الطاولة  


اياد: بصلها بقلق  سيلين ايه اللي بتعمليه ده؟  

قطع كلامه لما شاف  سيلين  عورات ايديها بي السكينة  


اياد: مساك ايديها سيلين: اي اللي انتي عملتي ده  


سيلين هات منديل بسرعه يا اياد  


اياد: جاب المنديل ومسح الدم اللي علي ايد سيلين  


سيلين: خلي المنديل ده معاك. 


اياد: طيب ماشي بس تعالي اقعدي. عشان اربط ايدك  


قاعدة سيلين علي الكنبه. اياد ربطت ايديها بعد اما طاهر الجرح. 

اياد: انا ها اتصل على فهد   


في غرفه فهد  


كان قاعد مع ريما  وكان برابط ايديها بعدت اما عورات نفسها 


فهد: انا كنت بقول عليكي علقه مش زي المجنونه التانيه مش عارف عملت ايه هي كمان  


ريما: احم عملت زي منا عملت.


فهد: يعني ايه وازي عرفتي  


ريما: لما  خرجت انت واياد  سيلين فكرت في الفكره دي  


فهد: انتوا اغبياء قطع كلامه صوت ران التلفون  

فهد: اي يا اياد  

اياد: فهد سيلين 

فهد: عورات ايديها 

اياد: عرفت ازاى  

فهد: هي وريما كانو مخطئين للي كده  

اياد: طيب انت هتعمل ايه دلوقتي  

فهد مش بس خلينا نروح نادي الزفت للي جدك وبعد كده ناخد البنات المستشفى  

اياد: حاضر   


فهد اخد المنديل وخرج راح عند فاروق  

اياد: كمان خرج من الغرفه ورح عند فاروق  


فهد واياد  دخلوا المكتب بعد اما فاروق سامح ليهم بدخول 


فاروق: خير اتمني تكونو خلصتوا 

فهد واياد: اتفضل  

فاروق: بص ليهم وقال  وكده قادره اقول الف مبروك ليكم 


فهد: بضيق الله يبارك فيك  بعد اذنك انا طالع عشان رايح المستشفى مع ريما  

اياد: استنا يا فهد انا كمان جاي معاك سيلين تعبانه شويه  

فاروق: ملهم البنات  

فهد: أبداً عاوزين نطمئن عليهم. 

فاروق: تمام ماشي  

اياد وفهد طلعوا اخذوا البنات و راحوا علي المستشفى     

في المستشفى الدكاتره  علاجه سيلين وريما  

فهد واياد: سيلين وريما عملين اي 

الدكتور: البنات كوسين بس  خلي بلكم منهم انا مش راضيت ابلغ جدكم 

اياد: لا بلاش يا دكتور  

فهد:. طيب سيلين اخبارها اي 

الدكتور: هي كويسه الجراح كان بسيطه بس هي لزم تعالج انا كتب ليها علي علاج وانتم حلولهم.معاها وان اتبع معكم.كمان اكلم دكتور صحابي هو اخصائي نفسي  

فهد: تمام. ماشي. شكرا  للي. حضرتك


رجعوا القصر  


فاروق: اي الاخبار. 


فهد: تمام الحمدلله  بس محتاجين راح  


فاروق: طيب اطلعوا ناموا 

فهد واياد اخذوا البنات. واطلعوا 

في غرفه فهد  

ريما: فهد  مش تلق سيلين انشاء الله هتبقي كويسه 

فهد: انشاء الله يا ريما  


ريما: انا هنام بقا انا تصبح علي خير  


فهد وانتي من اهله الخير  


كانت سيلين قاعده مع اياد في الغرفه  

اياد: يا سيلين  حاولي بس عشان خاطر اللي بحبك. علشان  عمي و مامتك وفهد انتي عارفه اننا كلنا بنحبك انتي اختي الصغيره  

سيلين: مش هقدر يا اياد  

اياد: مش تقولي كده  انشاء الله هتبقي كويسه: خدي العلاج ده و نايمه   دلوقتي  


سيلين: اخدت العلاج ونامت علي السرير  

اياد بسها من راسها بوسه صغيره هي اخته وليست حبيته  قاعده  علي الكنبه  وبعد شويه راح في النوم  


فاطمه كانت قاعده مع علي  


فاطمه: انا حاسه ان. في حاجه غلط مستحيل فهد يدخل علي ريما واياد يدخل علي سيلين  

علي مش عارف والله الموضوع ده مش دخل دماغي. ولا دخل دماغ حد فينا انا وانتي وكمان مصطفى وحمزة و احمد. 


فاطمه: كمان  نوره وعليا و انعام  


علي: هنشوف الموضوع ده الصبح  


تاني يوم الصبح. كانوا كلهم قاعدين علي السفره. والكل كان بص علي فهد واياد وريما و سيلين وكانوا مستغربين هم فعلاً تمم جوزهم. زي ما جدهم طلب 

بعد شويه قام فهد واياد وريما و سيلين استأذن ؤ  ورح عند الشركه  


في شركه الاحمدي  


كانت سيلين قاعده مع ريما في المكتب      بي خلصوا شويه  اورق مهمه للي. المشروع الجديده. 

دخل السعي وحط القهوه علي المكتب  وخرج 


ريما: بصت للي سيلين اللي كانت تعبانه  


ريما: سيلين انتي كويسه مالك في ايه حاسه بي حاجه     


سيلين: انا تعبانه اوى ومش قادره اعمل حاجه ريما عشان خاطري خليني بس اخد اي حاجه 

ريما: لا يا. سيلين  انسي بقا  الحاجات دي حرام عليكي نفسك  


دخل: فهد واياد المكتب  في ايه  

رايما: سيلين تعبانه يا فهد   لزم تعالج في اسرع وقت 


فهد: قرب من سيلين  واخذها. في حضنه و طبطب عليها سيلين علشان خاطري يا عمري انتي لزم ت علاجي. 


سيلين: حاسه اني مش هقدر ابطل انا بقلي فتره طويله وصعب جداً ابطل  

ريما: مفيش حاجه صعبه خليكي قويه واحنا كلنا معاكى   


اياد: دكتور هشام كلمني قال. انو كلام. دكتور   ايهاب. وهو موجوده في الغردقة  


فهد: تمام حدد معاد معا عشان هنروح 


اياد: تمام بس هنقول للي جدك اي؟  


فهد: هنقول اننا رايحين شهر عسل 


اياد: تمام ماشي   


فهد: اوك خلينا نخلص شغل بقا  سيلين كانت لسه في حضن فهد  وفهد كان ضمها لي


دخلت السكرتيره المكتب عشان تبلغهم بي وصول الوافد الاجنبي  


احم: الوافد الاجنبي في غرفه الاجتماعات يا فهد بيه 

فهد: تمام ماشي روحي انتي.  


خرجت السكرتيره  وكانت مستغرب 


قربت منها وحده شغل معاها  

مالك يا سهر في ايه  

سهر: شوفت حاجه غريبه اوي يا خلود 


خلود: اي هي؟  


سهر: فهد بيه كان حضن سيلين وكانوا واقفين ريما واياد  والمفروض. ان سيلين واياد متزوجين وريما وفهد  متزوجين 


خلود: عادي يا سهر هم ولاد عم وعادي يعني. يمكن فهد بي اعتبر    سيلين  اخته  مافيش حاجه يعني ركزي انتي بس فى شغلك 

جرج فهد واياد وريما و سيلين من.المكتب راحوا عرفه الاجتماعات  


كان الوافد الاجنبي قاعد 


فهد: مرحبا بك مستر جوني  نحن سعداء بقدومك لا ستكمال المناقشات حول المشروع الجديده!  


جوني: شكراً لكم على استقبالكم انا متحمس للغايه لبدء العمل معكم  


ريما: نحن متحمسون أيضًا. لقد قمنا بإعداد كل شيء لمناقشه تفاصيل المشروع 


اياد: نعم لدينا العديد من الأفكار التي نود مناقشتها معك 


سيلين: انا آسفه لكني أشعر بتعب شديد هل يمكنني الانسحاب قليلاً؟ 


فهد: بالطبع سيلين يمكنك الذهاب إلي المكتب والراحة هناك نحن. سنستمر في المناقشة.

خرجت سيلين من الغرفه؛ بينما بدأ الاخرون في مناقشته تفاصيل المشروع  بعد فتره؛ انتهت المناقشة وغادر جوني الشركه  


فهد: الامور كلها تمام ولا في حاجه  


اياد: ايوه يا فهد كل حاجه تمام  


ريما: انشاء الله ها ننجح في المشروع الجديده  


فهد واياد:  انشاء الله   


اياد: يلا بقا علشان نروح  


فهد: تمام يلا 


اياد: ريما روحي شوفي سيلين  

ريما: رحت المكتب لقت سيلين نايمه  صحتها غسلت وش ها وخرجت من المكتب  


فهد:  يلا نمشي  


سيلين: أيوه 

خروج من الشركه  


بعد مرور الوقت كانوا في القصر


فاروق: اي الاخبار 


فهد تمام الحمدلله  جدي كنا عاوزين نتكلم معاك في موضوع  

فاروق: اي هو 


اياد: احنا قرأنا بعد اما نخلص المشروع هنروح شهر العسل في الغردقه 


فاروق: بجد والله تمام ماشي ربنا يسعدكم 

فهد: شكرا يا جدي  

علي و مصطفى. وحمزة  و احمد و فاطمه وعلياء ونوره و انعام كانوا مصدومين منهم  

تابعووووووني 


لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم 



الفصل الاول من هنا



الفصل الثاني من هنا



الفصل الثالث من هنا



الفصل الرابع من هنا



الفصل الخامس من هنا



الفصل السادس من هنا



الفصل السابع من هنا



أدخلوا واعملوا متابعة لصفحتي عليها كل الروايات بمنتهي السهوله بدون لينكات من هنا 👇 ❤️ 👇 


صفحة روايات ومعلومات ووصفات





تعليقات

التنقل السريع
    close