القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الفتاه المنحوسه بقلم سحر حسين عزت البارت الخامس حصريه وجديده

 ❤️ بسم الله الرحمن الرحيم ❤️ 

رواية الفتاه المنحوسه بقلم سحر حسين عزت البارت الخامس حصريه وجديده 


               المصيبه الخامسه 

 "بسمه" خافت راحت تسأل عليها واحد من صحاب المحلات اللي جامبها و للاسف قالها ................. 


اكيد متوقعين هو قالها ايه ايوه فعلا قالها 


الله يرحمها لسه متوفيا من ساعتين بالظبط 


كانت صدمه بمعنى الكلمه ابله "بسمه" فضلت تعيط كتير اووي بس انا الصدمه معايا كانت علي شكل ضحك فضلت اضحك بطريقه غريبه 


هل اللي بيحصل ده طبيعي ولا لا ؟ 

هل انا ليا ذنب في كل ده ؟ 

السؤال المتوقع 

هل انا نحس فعلا ؟ ... طيب لو انا نحس هبقي نحس علي نفسي ولا علي اللي حواليا ؟ 


المهم ابله "بسمه" راحت علي بيت صاحبتها وانا مشيت في الشارع افكر في اللي بيحصلي ده و مش مصدقه طيب اعمل ايه ابعد عن الناس اعيش لوحدي طيب ما انا اصلا لوحدي هو انا مين معايا ولا اصلا مين في حياتي لا أهل ولا صحاب ولا الهواي ..... فضلت ماشيه و بفكر في حياتي لحد ما قبلت راجل كبير و سبحانه الله كان بشوش بطريقه جميله اووي قالي 


خير يا بنتي مالك 


بصتله باستغراب اول مره حد يسألني السؤال ده المهم قولتله 



لا مفيش حاجه 


قالي 


بس باين الحزن جامد في عنيكي قوليلي مالك مش يمكن اقدر اساعدك 


اول ما سمعت كلامه فضلت اضحك و قولتله 


بلاش يا عمو و خاف علي نفسك انا منحوسه 


ضحك و قالي 


مين اللي قالك انك منحوسه 


ضحكت و دموعي نزلت من عيني و قول 


الناس 


ضحك و قالي 


طيب و ايه الجديد 


بصيت باستغراب و قولت 


مش فاهمه حاجه يعني ايه 


قالي 


انا قصدي و ايه اللي مزعلك في حاجه زي كده 


رديت بعصبية و قولت 


يعني ايه .... يعني الكلام ده ميزعلش طيب ازاي 


ضحك و قالها 


يا بنتي الناس علي طول بتتكلم لو فضلنا نزعل من كلام الناس عمرنا ما هنعيش يوم واحد بس مبسوطين 


رديت و قولت 


ايوه طب و ليه الناس بتقول كده 


ضحك و قالي 


مهو دي شغلتهم يا بنتي الناس بدل ما يفضلوا قاعدين من غير شغل بيتكلموا علي بعض ده طبيعي 


قولت 


ايوه بس انا تعبت و مش عارفه اعمل ايه ولا حتي اعيش ازاي 


قالي و هو برضو بيضحك 


اثبتي نفسك اعملي لنفسك قيمه حققي زاتك 


قولت 


طيب لما اعمل كل ده الناس ها تبطل تتكلم عليا 


ضحك و قالي 


اكيد لا 


اتكلمت بزهق و قولت 


برضوا 


قالي وهو بيضحك و انا تقريبا كنت اقربت اكره ضحكته دي بس ما علينا المهم قالي 


بس ساعاتها كلامهم هيتغير 


رديت باستغراب و قولت 


ازاي 


قالي 


هتلاقي الناس بتتكلم عنك بس كلامهم ساعتها هيعجبك عشان هيكونوا بيتكلموا عن نجاحك و انتي هتكوني فخوره بنفسك جدا اعملي زي ما انا قولتلك وانتي بنفسك هتشوفي الفرق 


رديت و قولت 


طيب ايه اول حاجه لازم ابدأ بيها 


قالي وهو بيضحك 


اول حاجه لازم تقربي من ربك و اوعي تبعدي عنه و تاني حاجه لازم تبعدي عن الناس و اوعي تعتمدي علي اي حد في حياتك امشي مشوارك لوحدك عشان محدش يقول انا السبب في نجاحك فهمتي 


رديت و انا  بضحك 


فهمت ..... بس عندي سؤال اخير معلش 


قالي 


كده كتير بس قولي 


قولت 


انت كمان عانيت من كلام الناس 


رد و قالي 


ياااااا كتير جدا 


قولتله 


طيب قالوا عليك ايه 


ضحك جامد اوووي و قالي 


قالوا عليا اني مجنون 


و كمل ضحك و بعدين سابني و مشي بصيت عليه و قولت لنفسي مهي كانت ناقصه المجنون كمان  و بعدين مشيت وكان كل كلمه قالها بترن في وداني هو فعلا معاه حق انا هستني ايه يعني من ناس فاضيه انا هعتمد علي نفسي و بس وان شاء الله هعمل اللي حاجات اللي قالي عليها دي ...... 


المهم و صلت البيت واول حاجه عملتها صليت ركعتين و بعدين روحت خت عنوان بيت ابويا و نزلت ادور عليه وطبعا كان معايا المفتاح و الحمدلله لقيته و اول ما دخلت البيت حسيت براحه مش قادره اقولكوا عليها بغض النظر من التراب اللي مالي البيت كله لكن بجد كنت فرحانه جدا جدا بجد فضلت اتمشي في البيت و ابص علي جزء فيه لحد ما لقيت صوره لبابا و ماما مع بعض و دي كانت اول مره اشوفهم في حياتي فعلا ماما كانت زي القمر و بابا كمان بس انا مش شبه حد منهم بصراحه المهم قررت أن اعيش هنا و فعلا بدأت اروق المكان علي قد ما اقدر يعني و من كتر التعب نمت لحد الصبح و من حسن حظي أن تاني يوم اجازه من المدرسه فا نزلت عشان لوح بيت تيته اجيب الحاجات بتاعتي و فعلا لميت كل الحاجات المهمه و هدومي و مشيت و لما روحت بيت ابويا لقيت الناس اللي في العماره كلها ملمومه قدام الشقه و اول ما جيت لقيت حد مسكني من ايدي و قالي 


انتي مين و بتعملي ايه هنا 


رديت و قولت 


انا هدي ودي شقتي 


قالي 


شقتك ازاي يعني 


كنت لسه هتكلم لقيت وحده ردت قبلي   قالت 


اوعي تصدقه يا خويا خدها القسم وهما هيعرف مين دي الشقه دي ملبوسه واحنا كلنا عارفين كده من زمان 


ردت و قالت 


ايه الجنان ده انتي ازاي بتقولي حاجه زي كده 


ردت عليا الست دي و قالت 


احنا كلنا سمعنا الخبط اللي حصل فيها امبارح صح 


راحت بصت لكل الناس الموجودة معاها والكل طبعا أكد علي كلامها 


و بعدين الراجل قالي 


انتي ازاي دخلتي الشقه دي 


كنت لسه هردت راحت الست دي قالت 


تلاقيها حراميه يا خويا أو مخويا يا خويا اللهم ما حفظنا 


ردت و قولتلها 


ممكن تسكتي شويه عشان اعرف اتكلم انا ده طبعا لو عرفتي تسكتي 


ردت و قالت 


كمان بتغلطي فيا خليكوا شاهدين عشان لما نروح القسم 


طبعا الكل قال 


شاهدين 


ردت و قولت 


بقولكم ايه دي شقتي و ياريت كل واحد فيكوا يخليه في نفسك عشان نعرف نعيش مع بعض 


ردت الست الرخمه دي و قالت 


نعم و انتي مين بقي اللي قالك ان احنا هنسيبك تعيش معانا هنا هو ايه مفيش حكومه في البلد 


رديت و قولت 


يا ستي هو انتي عايزه تعملي مشاكل و خلاص ما تروحي شقتك و ملكيش دعوه بحد يا ساتر عليكي 


ردت عليا بعصبية ولا كأني شتمتها المهم ردت و قالت 


طب ونبي ما انا هسيبك غير لما الشرطه تجبلي حقي 


هي قالت كده و لقيت الكل قالها يلا واحنا معاكي ولا كأنهم مسكين حرامي فعلا و محدش منهم سمعني و حتي عرف انا مين المهم فضلوا مسكين ايدي لحد ما روحنا القسم وهناك طبعا خرج الظابط علي صوت الناس واول ما شافني قالي 


لا معقوله انتي تاني 


اول ما قال كده ردت الست و قالت 


شوفته شكلها معروفه يا باشا انا عايزه حقي البت دي شتمتني والناس اهي كلها شاهده 


بصلي و قالي 


عملت ايه تاني يا هدي 


رديت و قولت 


انا معملتش حاجه دي كذابه والناس دي فاهمني غلط 


بصلي و قالي 


معقوله الناس دي كلها فاهماكي غلط يا هدي 


الناس كلها قالت 


لا يا باشا الست معاها حق و البنت دي هي الغلطانه 


بصلي الظابط و قالي 


اعمل فيكي ايه بس 


رديت و قولتله 


انا مظلومه والله انا معملتش حاجه اسمعني بس 


رد عليا و قالي 


انا دلوقتي معنديش وقت اسمعك فيه 


وراح مشاور لعسكري و قاله 


دخلها الحجز لحد ما ارجع 


و راح بصلي و قالي 


لما ارجع هبقي اسمعك يا هدي 


و بعدين قال 


يلا يا ابني خدها ومشي الناس دي كلها من هنا 


مكنتش مصدقه لحد ما فعلا لقيت نفسي داخل السجن و اللي حصلي جوه مستحيل حد يتخيله حصلي .

تابعووووووني 


لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم 



البارت الاول من هنا



البارت الثاني من هنا



البارت الثالث من هنا



البارت الرابع من هنا



البارت الخامس من هنا



الفصل السادس من هنا



الفصل السابع من هنا




أدخلوا واعملوا متابعة لصفحتي عليها كل الروايات بدون لينكات بمنتهي السهوله من هنا 👇 ❤️ 👇 


صفحة روايات ومعلومات ووصفات






تعليقات

التنقل السريع
    close