القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية وهم الخيانه الفصل الثالث والعشرون والرابع والعشرون بقلم الكاتبه نيره عبدالله حصريه وجديده

 رواية وهم الخيانه الفصل الثالث والعشرون والرابع والعشرون بقلم الكاتبه نيره عبدالله حصريه وجديده 


ماما سليم بصدمه: يوسف؟! انت ايه اللي جابك هنا 

يوسف ابتسم: عامله ايه ي فاطمه 

فاطمه بح'ده: ميخصكش جاي هنا ليه 

يوسف: جاي عشان اطمن علي سليم 

فاطمه بس'خرية: تطمن علي سليم بصفتك مين 

يوسف: بصفتي أبوه ي فاطمه 

فاطمه بح'ده: ابو سليم يبقي عادل الحديدي ي يوسف باشا شكلك نسيت


يوسف: سليم يبقي ابني ومن دمي ولح'مي ي ناديه شكلك انتي اللي ناسيه 

فاطمه بعصب''يه: وانت لسه قايم تفتكر بعد كل السنين دي أنه دمك ولح'مك كنت فين زمان لما مرضتش تديه اسمك حتي ورفض'ته؛ سليم مش ابنك ي يوسف ومفيش اي حاجه تثبت ده سليم أبوه عادل الحديدي اللي رباه وكبره وهيفضل أبوه 

يوسف بحزن: انا عارف اني غلطت زمان في حقك وحق سليم ي فاطمه عشان كده انا عاوز فرصه اصلح بيها غلطتي 

فاطمه: اللي انك'سر مش بيتصلح فااهم واسمع بقي ابعد عني وعن ابني ملكش دعوه بيه نهائي وقسما بالله لو اتعرض'ت له أو ضاي'قته محدش هيق'فلك غيري فااهم وقفلت الباب في وشه 


يوسف بص علي الباب بخب'يه امل وزع'ل وراح ركب عربيته ومشي؛ وفاطمه قعدت علي الكرسي وغمضت عينيها ودموعها نزلت وقالت: راجع ليه تاني ي يوسف مش كفايه اللي حصلي بسببك زمان 


في اوضه سليم؛ سليم فتح عينه وكان حاسس بوج'ع خف'يف وبص لنور اللي نايمه في حض'نه وابتسم بحب ورجع شعرها ورا ودنها ومرر أيده علي وشها برقه وقرب ب'اس خدها بحب وقال بهمس: بحبك؛ ونور فتحت عينيها وابتسمت وقالت: وانا بموت فيك 


سليم ابتسم: فاكره أول مره قولتك فيها بحبك 

نور ابتسمت: طبعا فاكره كنا في سنه ٢ وكنا لسه راجعين من اجازه نص السنه وانا كنت مستنياك في الروشه وجيت وانت جايب ليا بوكيه ورد من الياسمين وادته ليا وقولتي بحبك كانت اجمل كلمه سمعتها في حياتي 

سليم: انتي فاكره الموقف بتفاصيله 

نور: المواقف دي هي اللي كانت بتصبرني في السنين اللي بعدنا فيها عن بعض ي سليم كل يوم كان بيعدي عليا كنت بتوحشني فيه اكتر من اليوم اللي قبله 


سليم باس ايديها: سنين الشوق والع'ذاب خلصت خلاص ي نور وانا وانتي رجعنا لبعض ومفيش حاجه هتب'عدني عنك تاني وده وعد 

نور ابتسمت وباست خده: وانا مش عاوزه حاجه من الدنيا غير اني افضل جنبك لحد اخر يوم في عمري 

سليم باس نور بحب وقال: وحشتيني اوي ي نوري 

نور: وانت كمان اوي ي حبيبي 

سليم قرب باسها وو.....


في مكان مهجور؛ وائل كان واقف وساند علي عربيته وبيفكر ازاي ين'تقم من سليمان ومحمود وخالد؛ وفي الوقت ده وصل خالد ونزل من عربيته ووائل بصله وابتسم كأن مفيش حاجه 


خالد: عرفت ازاي سليم هرب 

وائل: زي ما قولتك قدر يف'ك نفسه واستغل عدد الحراس القليل وقدر ي'هرب 

خالد: خد بالك سليم مش هيسكت علي اللي عملته معاك واكيد هيرد ليك الض'ربه 

وائل: مظنش أنه هيعمل حاجه دلوقتي محتاج وقت عشان يفوق ويعرف يتصرف 


خالد: عشان كده احنا لازم نستغل الفرصه دي 

وائل: تقصد ايه 

خالد: حفله الذكري السنويه لشركه سليم بعد بكرا والكل هيبقي مشغول بالحفله نستغل الفرصه ونعمل ح'ادثه م'دبره يعني عربيه تدخل فيه أو حتي نق'طع ف'رامل عربيته وساعتها يبقي باي باي سليم للابد 

وائل بخب'ث: حلو اوي ده هظبط مع الرجاله وهب'لغك 

خالد: اتفقنا أنا لازم امشي بقي 


وائل ابتسم: تمام ي صاحبي؛ خالد ابتسم له وركب عربيته ومشي ووائل بص لاثره بغ'ضب وقال: انا هعرف ازاي اق'لب الترابيزه عليكم واخ'لص من سليم والب'سها فيكم وراح ركب عربيته ومشي 


خالد وهو سايق عربيته رن علي سليمان 

سليمان: الو ي خالد ايه الاخبار 

خالد: كله تمام ي باشا وائل قالي هيظ'بط مع رجالته ويكلمني 

سليمان: جدع ي خالد اول ما يعرفك خط'طته تعمل زي ما اتفقنا 

خالد: تحت امرك ي باشا اهم حاجه متن'سااش اللي وعدتني بيه 


سليمان: اطمن ي خالد نور بتاعتك سواء برضاها أو غص"ب عنها مع السلامه

خالد ابتسم: حبيبي ي باشا مع السلامه وقفل معاه؛ وخالد طلع صوره نور وقال: هانت ي نور وتبقي بتاعتي 


في مكتب سليمان؛ محمود: فيه حاجه ولا ايه 

سليمان: خالد اقنع وائل وبكده الخطه هتمشي زي ما مخططين 

محمود: طب افرض الخطه منف'عتش المره دي 

سليمان: لو منف'عتش هخلص من وائل وسليم بإيدي ووائل قبل سليم الواد ده بقي خ'طر علينا وانت عارف ليه 

محمود: وخالد هنخلص منه امتي ده مت'عشم أنه هيتجوز نور 

سليمان: سيبه متع'شم عشمه ده بيخليه ينجز المطلوب منه بسرعه وأول ما دوره ينت'هي هن"خلص منه؛ وابتسم ب'شر 


في الليل؛ في فيلا سليم كان قاعد مع معتز في الجنينه 

سليم: اخبار تحضيرات الحفله ايه 

معتز: كله تحت السيطره اطمن بس انت هتحضر الحفله وانت كده 

سليم: وانا كده ازاي يعني 

معتز: وشك مت'خرشم يعم وكمان انت لسه محتاج راحه

سليم: متقلقش عليا أنا كويس؛ صحيح عملت ايه في موضوع كاميرات الشركه 


معتز: جبت انهارده مهندس شاطر اوي عمل برنامج حمايه كده أن اي حد بعد كده يحاول يدخل علي سيستم كاميرات الشركه البرنامج ده هي'منع دخوله وهيعرفنا مين 

سليم: حد عرف حاجه عن الموضوع ده 

معتز: لا اطمن الموضوع حصل بس'ريه تامه؛ بس قولي هتعمل ايه مع خالد بعد اللي عرفته عنه 


سليم: انت عرفت كل حاجه ولا ايه 

معتز: ايوا يخويا عرفت وليك حساب معايا أنك خب'يت عليا

سليم: يعم غص'ب عني كل حاجه حصلت ورا بعضها بجد ي معتز حقك عليا 

معتز ابتسم: ولا يهمك بس قولي هتعمل ايه معاه

سليم: اخلص بس من الحفله وبعدها هتصرف معاه 

معتز: مش ناوي تحكي لنور عن اللي مخ'بيه عنها 


سليم: معتز انا مش حابب اتكلم في الموضوع ده فياريت نقفله وننساه 

معتز اتنهد: اللي تشوفه ي سليم انا همشي بقي 

سليم ابتسم: ماشي؛ ومعتز سابه ومشي وسليم قام وقف قدام البيسين بيفكر في اللي جاي 


ونور جات وحضنته من ضهره: حبيبي سرحان في ايه 

سليم لف ليها وحضنها: ولا حاجه ي حبيبي وباس جبينها 

نور: مش ناوي تحكيلي بقي 

سليم: احكيلك علي ايه 

نور: ايه اللي حصلك يوم ما اختفيت ومين كان السبب في كده 


سليم اتنهد: حاضر ي نور وحكي ليها كل اللي حصله وان وائل اللي عمل فيه كده 

نور بعصبية: وائل اتج'نن علي الاخر وجاب اخره واللي عمله مش هع'ديه ليه بالس'اهل 


سليم: نور اي'اكي تدخلي في الموضوع ده مفهوم 

نور: يعني ايه مدخلش ي سليم 

سليم حط أيده علي خدها وقال: نور عشان خاطري اسمعي الكلام انا مش هستحمل أنه يحصلك حاجه او تتاذي بسببي خليكي برا الموضوع ده 

نور: ولا أنا است'حمل ان يحصلك حاجه تاني 


سليم: متخافيش ي حبيبي انا عارف هتصرف ازاي بس عشان خاطري خليكي برا الموضوع ده  ماشي ي نور 

نور اتنهدت وهزت راسها: حاضر ي سليم 

سليم ابتسم وخدها في حضنه ونور حضنته بحب وغمضت عينيها 


في فيلا وائل؛ وائل دخل ولاقي مامته قاعده مستنياه 

وائل: ماما جيتي من السفر أمتي وحشتيني اوي عامله ايه 

مامته: لسه جايه بقالي ساعه وبعدين سيبك من جو الترحيب ده عوزاك في موضوع 

وائل: مالك ي ماما داخله سخ'نه عليا كده ليه 

مامته بح'ده: الكلام اللي قاله ابوك ليا ده صح انت كنت خاط'ف سليم الحديدي وعاوز تخلص عليه 

وائل بسخ'ريه: هو يوسف باشا لحق يشت'كيلك مني ولا ايه 

مامته بح'ده: اتكلم ع'دل ي وائل وجاوب علي السؤال 

وائل: ايوا ي ماما عملت كده عشان اخد ح'قي منه 


مامته بعص'بية: انت اتجن'نت في عقلك عاوز تم'وت اخوك 

وائل بعصبية: متقوليش اخوك دي وبعدين انتي بدافعي عن أبن الست اللي اتس'ببت في دم'ار حياتك مع بابا 

مامته: انا اللي دم'رت حياتي مع ابوك بإيدي ي وائل وانت عاوز تكرر نفس غل'طتي زمان 

وائل بص'دمه: انتي بتقولي ايه ي ماما غل'طه ايه 

مامته: ايوا ي وائل انا كنت عارفه ان يوسف ابوك مكنش بيحبني وكان بيحب فاطمه بس انا من شده حبي ليه وان ازاي واحده زي دي تاخ'ده مني واتجن'نت اكتر لما عرفت انه متجوزها ومخبي وهي كمان حامل وقتها كلمت جدك ابو يوسف وقولته وهو عشان كان بيحبني وبيعتبرني زي بنته ادخل وض'غط علي يوسف بطريقه بش'عه واج'بر يوسف يطلقها ويرف'ض يعترف بابنها اللي كان لسه مت'ولدش حتي واتجوزني وحملت فيك بعد الجواز كنت فاكره اني لما اتجوزه واجيب له ولد هقدر اخليه ينساها وينسي ابنها بس كنت غل'طانه كنت كل مره ابص فيها في عينه اشوفها واشوف ابنها واللي عملته زمان عشان اتجوزه كان هو الح'اجز اللي فضل بينا واللي دم'ر حياتنا 


وائل وهو بيحاول يخفي تأثيره: ايه هدفك من كلامك ده ي ماما 

مامته: اللي أقصده نور لو كانت بتحبك ي وائل كانت اختارتك انت ومن زمان ومقبلتش أنها تفضل علي ذمه سليم لحظه واحده ولو فاكر انك حتي لو خدتها منه غص"ب هتعيش حياتك معاها سعيد تبقي غلطان لأن سليم هيبقي ديما حاجز بينكم طول العمر فوق ي وائل لنفسك وارجع عن اللي بتعمله قبل ما تظ'لم نفسك وتعيش مع حد قلبه مش ليك؛ انا هروح شقتي وبكرا هستناك تيجي نفطر سوا وب'است خده ومشت؛ ووائل قعد يفكر في كلام مامته 


تاني يوم؛ في شركه سليم وتحديدا مكتبه كان قاعد مع معتز بيراجعه شويه اوراق والسكرتيره خبطت علي الباب ودخلت 

السكرتيره: مهندس سليم يوسف باشا الديميري برا وعاوز يقابل حضرتك 


سليم ملامح وشه اتغيرت للغ'ضب وبص لمعتز ومعتز بصله بمعني اهدي؛ وسليم اتنهد وقال: خليه يدخل 

السكرتيره طلعت ويوسف دخل وقعد قدام سليم اللي ملامح وشه كانت جامده 


سليم ليوسف بحده: خير جيت ليه 

يوسف: جاي عشان اطمن عليك

سليم بسخريه: تطمن عليا؟! طب انا كويس زي ما انت شايف اتفضل امشي 

معتز لسليم: سليم عيب كده 

يوسف ببرود: الواضح أن فاطمه معم'لتكش ازاي تكلم ابوك

سليم هبد بإيده علي المكتب: انا ابويا اسمه عادل الحديدي هو ده الراجل اللي رباني وكبرني وصرف عليا واللي اسمه موجود بعد اسمي في البطاقه أما أنت فملكش اي وجود في حياتي اصلا 

يوسف: سليم انا عارف اني غلطت في حقك انت وامك بس اسمعني 


سليم بعصبية: وقت الكلام فات وخلص ي يوسف باشا ومن زمان ولو سمحت ياريت تتفضل واداله ضهره 

يوسف قام وقف وقال: أنا 

همشي دلوقتي ي سليم بس مش هييأس ولا هس'تسلم لحد ما نصلح اللي حصل زمان؛ وسابه ومشي 


معتز: سليم انا عارف انك زعلان ومضايق منه اوي بس مينفعش تتعامل معاه كده ده مهما كان أبوك 

سليم بزعي'ق: متقولش كلمه ابوك دي لان اللي يتخلي عن ابنه من وهو في بطن أمه ويرفض يعترف بيه ويديله اسمه حتي؛ ميستحقش كلمه اب حتي ويوسف الديميري مش ابويا ولا عمره هيكون ابويا 


وفي اللحظة دي الباب انفتح وسليم ويوسف انصدموا لما شافوا اللي واقف عند الباب....


الرابع والعشرين 


وفي اللحظة دي الباب انفتح وسليم ويوسف انص'دموا لما شافوا اللي واقف عند الباب؛ وكانت نور اللي واقفه وملامح الص'دمه باينه علي وشها من اللي سمعته 


نور بص'دمه: يوسف الديميري يبقي ابوك طب ازاي؟! 

معتز: ادخلي الاول ي نور واقفلي الباب عشان نعرف نتكلم 

نور دخلت وقفلت الباب وراحت وقفت قدام سليم؛ وقالت: فهمني يوسف الديميري ابوك ازاي؟! وازاي تخبي عليا حاجه زي دي اصلا ما تنطق ي سليم ساكت ليه 

سليم اتنهد: نور انا مش قصدي اخبي والموضوع مش زي ما انتي فاكره 

نور بعص'بية: لا قصدك ي سليم وكل شويه بكتشف انك مخبي عليا حاجه للدرجه دي معندكش اي ثقه فيا ده انا مراتك يعني المفروض سرنا مع بعض ولا لتكون لسه مش قادر تعتبرني مراتك وانا بالنسبه ليك ولا حاجه يا بشمهندس 


سليم ضغط الموقف خلي صوته يعلي وقال: خدي بالك من كلامك ي نووور فاااهمه وبعدين مش كل حاجة لازم تعرفيها يا نور مش كل أسراري تخصك!

نور وقفت مص'دومه والدموع في عينيها وقالت بصوت مكس'ور:أسرارك ما تخص'نيش؟! يعني أنا آخر واحدة ليها حق عندك يا سليم؟!

وخدت شنطتها بسرعة وخرجت من المكتب، وسليم وقف مكانه متج'مد، أول ما الباب اتقفل حط إيده على راسه بح'سرة وقال: يا ريتني ما قلت الكلمة دي

معتز: انت غل'طان ي سليم ونور ليها حق تزعل انك خبيت عليها مكنش لازم تقولها كلمه زي دي 

سليم بندم: سبني لوحدي ي معتز ارجوك 

معتز اتنهد: ماشي يا سليم وخرج وسابه؛ وسليم قعد ندمان علي كلامه لنور وأنه زعلها منه 


في فيلا نور؛ وتحديدا مكتب جدها كان قاعد سليمان ومحمود ووائل 

سليمان: هت'ضرب ضربت'ك التانيه لسليم امتي 

وائل بب'رود: مش دلوقتي هستني شويه 

محمود: طب وليه تستني بكرا حفلته فرصه كويسه اوي تخلص منه 

وائل: عشان اي حاجه هتحصل لسليم دلوقتي هيشكوا فيا انا خاصه بعد اللي عملته معاه 

سليمان: بس محدش يعرف اللي عملته في سليم ومفيش دليل علي انك انت اللي عملت كده فيه 


وائل: بس اكيد قال لنور ومعتز اني انا اللي عملت كده 

سليمان: حتي لو مفيش فيه أيديهم دليل وبكرا وقت مناسب لازم نس'تغله عشان نخ'لص منه 

وائل: كده كده هنخلص منه بس لازم نستني الوقت المناسب 

محمود: لو مش هتخلص منه انت احنا هنخلص منه 

وائل باندفاع: اياك تقرب منه او تعمل فيه حاجه فاهم 

سليمان بشك: ايه خايف عليه ولا ايه 


وائل ات'وتر بس حاول يداري ت'وتره وقال: لا طبعا بس خاي"ف علي نفسي وزي ما قولتكم لما يجي الوقت المناسب هخلص'كم منه وياريت محدش يتصرف من غير ما يرجعلي؛ وسابهم ومشي 

محمود: انا مش مرتاحله حاسس ان فيه حاجه بتحصل من ورانا 

سليمان: معاك حق والحاجة دي أنا لازم اعرفها 


وائل وهو طالع من الفيلا كانت نور نازله من عربيتها وكان باين عليها انها مضايقه ومعيطه 

وائل راح ليها: مالك ي نور فيه ايه انتي كويسه 

نور بصت لوائل بق"رف واش'مئزاز وسابته ومشت؛ ووائل كان عارف هي بصلته كده ليه واتنهد وركب عربيته ومشي 


بالليل؛ عند سليم كان بيحاول يرن علي نور بس مكنتش بترد عليه وكان قل'قان عليها اوي فرن علي روضه 

روضه ردت : خير ي سليم 

سليم: نور معاكي ي روضه انا برن عليها ومش بترد عليا 

روضه: وانت مالك بنور ي سليم بعد اللي قولته ليها ازاي تقولها كلام زي ده وتوجعها 


سليم: روضه صدقيني أنا ن'دمان اني قولتها كده ارجوكي خليها ترد عليا أو قوليلي هي فين عشان اروحلها 

روضه اتنهدت: نور في فيلا عند جدو 

سليم: تمام أنا هروحلها حالا باي؛ وقفل معاها وراح ركب عربيته وساق بسرعه لحد ما وصل الفيلا 


سليم ض'رب الجرس والخدامه فتحتله ودخل ولاقي محمود في وشه؛ ومحمود بصله بغضب وقال: انت ايه اللي جابك هنا 

سليم ببرود: انا جاي اخد مراتي وامشي 

سليمان من وراه بح'ده: مراتك اللي جايه معي'طه بسببك بس انا كنت متوقع أنها هتيجي في يوم كده لأنك اكيد هتغ'در بيها زي ما عملت زمان مش جديده عليك 

سليم: هو انت لسه مصدق فعلا اني انا غ'درت بنور زمان ي سليمان باشا 


سليمان: تقصد ايه بكلامك ده 

سليم: عارف ايه هي اكتر حاجه عجباني انك ك'دبت الك'دبة وصدقتها ومكمل فيها كمان 

محمود بت'وتر أخفاه وقال بح'ده: اتكلم عدل ي سليم وك'دبه ايه اللي بتتكلم عنها 

سليم: الك'دبه اللي انتوا عملت'وها اني سبت نور زمان لا وكمان طلق'ـتها والته"مه اللي لبس'توها ليا 

محمود وسليمان اتص"دموا أن سليم عرف الحقيقيه؛ وسليم بص ليهم بس'خريه وقال: الواضح أن الق'طه اك'لت لسانكم انا هطلع اخد مراتي وهمشي وياريت بلاش شوشره لأن أنا لسه لحد الان ساكت؛ وطلع لاوضه نور وسابهم واقفين مصدومين 


محمود: هو ازاي عرف الحقيقه ويتري نور عرفت ولا لا 

سليمان بعصب'ية: مش ده اللي هممني اللي هممني اني لازم افكر في خطه مفيهاش غلطه عشان اخلص منه للابد ومشي دخل مكتبه 


في اوضه نور؛ كانت قاعده مع مامتها بيتكلموا والباب خبط 

ماما نور: ادخل 


سليم دخل ونور بصتله بزعل وديرت وشها الناحيه التانيه 

ماما نور بعصبي'ة: انت ايه اللي جابك هنا اتفضل اطلع برا 

سليم بهدوء: رحمه هانم ممكن تهدي وتسمعيني 

رحمه بعصبي'ة: اسمع ايه وبنتي جايه معيطه بسببك انا غلطان اني سبتها عندك اصلا بس الواضح انك زي ما جرحتها زمان عاوز تج'رحها تاني بس المره دي أنا مش هس'محلك فاااهم 

سليم: رحمه هانم انا مجرح"تش نور زمان زي ما حضرتك فاكره الموضوع غير كده خالص 


رحمه بسخرية: لا والله طب ايه هو بقي فهمني 

سليم اتنهد: هفهمك كل حاجه بس لما يجي الوقت المناسب بس دلوقتي ارجوكي سبيني مع نور انا محتاج اتكلم معاها 

رحمه: هما عشر دقايق وطلعت وسابتهم 


سليم قعد جنب نور ومسك ايديها بس نور شالت ايديها منه؛ سليم راح قعد قدامها ولف وشها له: للدرجه دي مش عاوزه تشوفيني 

نور قامت وقفت واداته ضهرها وقالت: جاي ليه ي سليم عاوز ايه 

سليم لفها له: انا اسف ي نور سامحيني 

نور بح'ده: اسف؟! علي ايه ي سليم بعد ما قولتلي اني مش من حقي اعرف عنك اي حاجه 

سليم بندم: والله العظيم ما كان قصدي ي نور انا كنت متع'صب والكلام خرج غصب عني 


نور بعص'بية: لا قصدت ي سليم قصدت انك تب'عدني عن حياتك وتحسسني اني ولا حاجه عندك ودي مش اول تخبي عليا حاجه يتري مخبي عليا ايه تاني 

سليم بصوت ع'الي: ما خلاص ي نور قولتك مكنش قصدي مكب'ره الموضوع ليه انا مش ناقص وج'ع دماغ فوق اللي أنا فيه 

نور بص'دمه ودم'وع: وج"ع دماغ؟! شكرا ي سليم اتفضل اطلع برا 


وراحت قعدت علي السرير وعي'طت وسليم لع'ن نفسه علي الكلام اللي قاله وأنه زعل'ها تاني بدل ما يصالحها وراح قعد قدامها ومسك ايديها وباسها وكان م'وجوع أنها بتع"يط بسببه ومسح دموعها 


سليم بح'زن: حقك عليا والله ي نور والله العظيم ما قصدي اي كلمه من اللي قولتها انتي عمري كله ي نور بس انا متلخبط من ساعه ما يوسف ظهر في حياتي تاني 

نور حطت أيديها علي وشه: شايفه وج'ع في عينك وحاسه باللي جواك احكيلي ي حبيبي 

سليم اتنهد وحكي لنور حكايه يوسف وأمه وازاي اتخلي عنهم ونور كانت مص'دومه من اللي بتسمعه وقد ايه سليم أتوج'ع 


نور بدم'وع: ياااه ي سليم شايل كل ده جواك وساكت طول السنين دي من غير ما تقولي 

سليم: انا عرفت يوم ما دخلت الس"جن يومها ماما راحتله عشان يقف جنبي بس هو كل اللي عمله وكل ليا محامي كبير وبس انا محكتش ليكي لاني مش معت'بره حاجه في حياتي ي نور وسيره الموضوع ده بتوج'عني 

نور حضنت سليم: حقك عليا انا من اي وج'ع ي حبيبي 

سليم حضن نور بحب وقال: مسمحاني ي نور 


نور بصتله: اوعي تحسسني مره تانيه اني ولا حاجه عندك 

سليم مسك ايد نور وحطها علي قلبه وقال: انا قلبي بيدق بيكي انتي ي نور انتي وبس؛ انتي الدواء لكل أوجاعي والحلم اللي استنيته سنين انا لو خسرتك ي نور هكون خسرت نفسي 

نور فرحت اوي من كلام سليم وقرب'ت باس'ته بحب وقالت: بحبك

سليم باس'ها بحب وقال: وانا بموت فيكي؛ وحضنها بكل قوته ونور غمضت عيونها بأمان وراحه في حضنه 


نور بصتله: يلا نروح بيتنا 

سليم: يلا ي حبيبي وبعد كده اياكي تسيبي بيتك مفهوم 

نور بضحك: حاضر ي فندم 

سليم باس ايديها وخدها ومشوا روحوا بيتهم 


تاني يوم؛ سليم كان سايق عربيته لحد ما وصل لمكان مهجور ونزل من عربيته وكان فيه شخص مستنيه وعاطيه ضهره 


سليم ببرود: ايه الموضوع المهم اللي عاوزني فيه ي وائل 

وائل لف ليه: انت جاي لوحدك 

سليم بسخرية: اومال هاجي واجيب معايا زفه ولا تكون فكرني هض'ربك من ضه"رك زي ما انت عملت احب اقولك اطمن انا لما احب اض'رب حد بض'ربه من وشه 

وائل: طب مخف'تش اني اغ'در بيك تاني 

سليم: انت اذكي من انك تغ''در بيا مرتين ورا بعض كده 

وائل ابتسم: طول عمرك ذكي ي ابن ابويا 


سليم ملامح وشه اتغيرت وقال: خير ي وائل ايه الموضوع المهم اللي يخصني انا ونور 

وائل: هو ميخ'صش نور في حاجة انا قولت كده عشان اجيبك بس في الحقيقة هو يخصني انا وانت 

سليم: انا وانت؟! تقصد ايه 

وائل: سليمان ومحمود عاوزين يخل'صه مني ومنك 


سليم: طب أنا عارف عاوزين يخ'لصه مني ليه بس يخلصه منك انت ليه ده أنت حبيبهم 

وائل: عشان ماسك عليهم مستندات تثبت انهم بيشتغلوا في غس'يل الام'وال......(يتبع)


*توقعاتكم للي جاي!!

*البارت ده يعتبر هدوء ما قبل العاصفه عشان البارتات اللي جايه بإذن الله هتبقي البارتات الاخيره وأحداثها هتبقي من ن'ار فمحتاجه تشجيعكم بقي 

*بما أن الرواية قربت تخلص تحبه اعمل منها جزء تاني ولا اعمل روايه جديده قولوا رايكم في الكومنتات

*بإذن الله هنزل بعد كده يوم ويوم عشان ادي فرصه البارت اللي نازل أنه يتشاف ويكون فيه تفاعل عليه

*تفاعل حلو بقي 



لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم 



الفصل الثالث والعشرون والرابع والعشرون من هنا



بداية الروايه من هنا




رواية منعطف خطر كامله من هنا



رواية زواج لدقائق معدودة كامله من هنا



رواية خيانة الوعد كامله من هنا



رواية نار الحب كامله من هنا



رواية الطفله والوحش كامله من هنا


رواية منعطف خطر كامله من هنا


رواية فلانتيمو كامله من هنا



رواية جحيم الغيره كامله من هنا



رواية مابين الضلوع كامله من هنا


رواية سيطرة ناعمه كامله من هنا


رواية يتيمه في قبضة صعيدي كامله من هنا



الروايات الكامله والحصريه بدون لينكات من هنا


إللي خلص القراءه يدخل هيلاقي كل الروايات اللي بيدور عليها من هنا 👇 ❤️ 👇 


❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺


الصفحه الرئيسيه للروايات الجديده من هنا


جميع الروايات الحصريه والكامله من هنا


انضموا معنا علي قناتنا بها جميع الروايات على تليجرام من هنا


❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺






تعليقات

التنقل السريع
    close