رواية حب صغيرتي البارت الاول والثاني والثالث والرابع بقلم آيه عيد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
![]() |
رواية حب صغيرتي البارت الاول والثاني والثالث والرابع بقلم آيه عيد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
في شركة فخمة من مجموعة شركات الجبالي اكبر مجموعة شركات في الشرق الاوسط
ينحني جميع الموظفين حين رأيتهم للرئيس
يدخل بكل هيبة ووقار ولابس نظارته السوداء ويده في جيبه
ووراه مساعدة يمسك تابلت العمل
يتجه نحو المصعد المخصص له وحده وبيطلع فيه
ويتجه لمكتبه
تاتي السكرتيرة بسرعة : تحب اجيب لحضرتك قهوة علي مكتبك وورق الصفقة الجديدة
يونس ببرود وهو ماشي في طريقه :بسرعة
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
يونس الجبالي :
طويل وعريض وعيونه خضراء حادة وشعروا اسود وناعم
الابن الاكبر لعيلة الجبالي، اصله صعيدي.... لكن بيدير شركاته خارج الصعيد وخارج مصر، والدته اصلها من مصر وهو عايش في قصره في مصر مع جدته من والدته، وبيزور الصعيد كل فترة لان هو يعتبر كبير العيلة والعمدة
بيشتغل بالسر في السلا*ح والاثا*ر واسمه معروف بالرئيس ومعروف انه مبيرحمش مش بيحب الهزار وعلطول جد
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
دخل يونس ووجه كلامه لمساعده عامر
يونس وهو باصص علي الابتوب : فين الورق؟!
عامر قرب منه : اتفضل.... ودا ورق صفقة السلا*ح
يونس اخد الورق وبقي يدقق فيه :تمام، اتصل ب كريم خليه ييجي
عامر :اموامرك ياباشا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في حي فقير وتحديدا في منزل صغير
واقفة ست بغضب جنوني وبتكلم ابنها ال في اوائل العشرينات
سماح بغضب:هي فين البتتتت دي؟!
سمير بخبث :معرفش.... يمكن مشيت علي حل شعرها
سماح دخلت اوضتها وفتحت الدولاب ملقتهاش، نزلت تحت السرير ومالقتهاش.... فجأة الباب خبط
جريت سماح وفتحت الباب، وشافتها قدامها
وراحت مسكاها من شعرها ودخلتها جوا
سماح بغضب :كنتي فين امبارح يابت، كنتي هربانة مععع مين؟!
بيان بدموع :وللله ما كنتش مع حد، ا انا كنت هنا
سماح بقسوة:كنتي هنا فين يعني، انا دورت عليكي في كل حته وملقتكيش
بيان بصت لسمير ال واقف بيضحك بصمت : ا انا كنت مستخبية ورا البيت
سماح :ورا البيت بتعمليييي ايه ورا البيت ياختيييي
بيان بانهيار :كنت بستخبي من ابنك، ال مش سايبني في حالي
سماح شدت اكتر علي شعرها : ابني مين دا ياختي ال مش سايبك في حالك.... انتي عبي*طة يا بت، وابني يبصلك ليه اصلا
بيان بدموع :اسأليه هو
سماح بصت لابنها بمعني انه يقول حاجة
سمير بتوتر : انا مجيتش جمبها يا ماما، انا قولتلها امبارح انك رايحة مشوار.... قامت هي تحاول توقعني فيها ولما انا صديتها عملت نفسها بريئة وهربت من البيت
بيان بدموع :حراااام عليك، انا عملتلك ايه عشان تعمل فيا كدا.... اانت ال حاولت تقرب مني و....
قاطعتها سماح بك*ف علي وشها
شماح بعصبية :انا مسمعش صوتك من هنا ورايح، واياكي تتهمي ابني في حاجة زي كدا.... يلا انجري ادخلي اوضتك
بيان جريت علي اوضتها وهي بتبكي وفقلت الباب عليها
سماح بصت لابنها بتحذير:لو ال حصل امبارح اتكرر تاني متلومش غير نفسك
سمير بكدب :بس انا ماعملتش حاجة....
سماح بعصبية :انا عارفة كويس انها مش بتكدب، وان انت عينك من البت.... وانا حذرتك اهو
ودخلت اوضتها
سمير بحقد :بس انا بقي مش هطلعها من دماغي، غير ما اخد ال انا عايزه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في غرفة بيان
كانت قاعدة علي الارض وضامة رجليها وبتبكي
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
بيان
بنت تبلغ من العمر 18 سنه ، شعرها اسود وطويل لون عيونها بني و زي الاطفال
بنت جميلة جدا ووجهها طفولي
عايشة مع عمتها او ال فاكراها عمتها
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
بيان بدموع :انا مبقتش قادرة استحمل بجد....ورفعت ايدها للسما.... يارب انت قادر انك تغير حياتي للاحسن وتخليها حلوة
فجاة الباب بيخبط
بيان بخوف :م مين؟!
سمير بخبث من ورا الباب :انا يا قلبي
بيان خافت ومردتش عليه
سمير :براحتك مترديش.... بس انا حابب اقولك ان الليلة هعمل ال عايزه حتي لو غصب عنك
وبيمشي
بيان بتقع علي الارض بدموع :م مش هسمحلك انك تعمل فيا كدا....
بتقوم وتمسك التلفون بسرعة وبتتصل بحد وهي بتبكي : الحقني يا كارم س سمير ناوي يعمل فيا حاجة وحشة النهاردة
كارم :اهربي وتعاليلي بسرعة
بيان :ب بس هروح فين؟!
كارم :هتيجي عندي هتروحي فين يعني
بيان توتر :ك كارم ا انت عارف اننا صحاب بس و...
قاطعها كارم: متقلقيش انا هسيبك في شقتي وهبات انا في شقة صاحبي
بيان :ب بس عمتي
كارم :بطلي تقولي عمتي دي، هي لو عمتك فعلا كانت حمتك من ابنها
بيان بحزن سكتتت وقررت انها تروح فعلا عنده
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر من القصور الفخمة
الخدم عملين يجروا وخايفين
الدكتور وصل ودخل الاوضة، كانت اوضة شيك اوي.... كانت مستلقية ست كبيرة علي السرير بتعب
الدكتور قرب منها :متقلقيش ياست هانم هتبقي كويسة ان شاء الله
سعاد بتعب :ع عايزة يونس
الخادمة :اهدي ياست هانم، انا كلمته وهو زمانه في الطريق
الدكتور كشف عليها، وفي الوقت دا دخل يونس بسرعة
يونس للدكتور :فيها ايه؟!
الدكتور :للاسف حالتها اتدهورت خالص
يونس بص لجدته وقرب منها وقعد جمبها ومسك ايدها
سعاد بتعب :ي يونس حفيدي، ا انا عايزة منك طلب قبل ما ا....
قاطعها يونس :اطلبي ال انتي عايزاه بس متقوليش كدا
سعاد :ا انا اكتشفت ان حفيدتي عايشة
يونس باستغراب :حفيدك مين؟!
سعاد :ب بنت خالتك ال قولتلك انها سافرت م مع جوزها بس عملو حادثة
يونس :ايوا فاكر
سعاد بدموع : اكتشفت ان بنتهم لسة عايشة.... ب بيان
يونس : انتي عايزة ايه بالظبط؟!
سعاد :ع عايزة اشوفها يا يونس، ه هاتهالي يابني
يونس قام وقف وبتحدي : بليل هتبقي عندك
وخرج وطلع خارج القصر وبص لرجالته وعامر :ورايااااا
كل الرجال ذهبوا وراه بطاعة
واتجه للملجأ
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
بليل عند بيان
كانت بتجهز شنطة هدومها بسرعة عشان خالتها مش في البيت وسمير هييجي في اي وقت
بتخلص لم في الشنطة وبتتجه ناحية الباب وبتفتحو
فجاة
بتلاقي سمير في وشها
سمير بابتسامة خبيثة :الحلوة رايحة فين
بيان الشنطة بتقع من ايدها وبصدمة :ا انت ب بتعمل ايه هنا
سمير بيقرب منها بخبث : جي اعمل ال هاخده منك
بيان بترجع لورا بخوف ودموع :س سمير اروجوك متعملش فيا كدا، دا انا اختك
سمير :شششش لا انتي مش اختي والدليل علي كدا، ال هعمله دلوقتي
بيان بتدور علي حاجة تخ*بطه بيها مش لاقية، وفجأة وهي بترجع لورا وقعت علي السرير
سمير بضحكة مستفزة :جت من عند ربنا اهي
وانقض عليها وهي بتحاول تبعده، بس هو كان اقوي منها
فجاة بيسمعوا صوت الباب بيتكسر
وسمير بيتخض، بيان بتستغل الفرصة وبتبعده جامد
وبتجري علي برا وبتتصدم لما بتلاقي رجالة كتير واقفة قدامها ويترأسهم يونس
بيان بخوف :ا انتو مين؟!
بيجي سمير من وراها وبيمسك بيان من دراعها :انتي رايحة فين يابت
يونس بيبص علي ايده ال ماسكاها وبيبصله
يونس برفعة حاجب وهيبة :وانت مين ياحلو؟!
سمير بغضب :اانت ال مين وازاي تدخل بيتي كدا
بيان بتحاول تبعد سمير عنها :ابعدددد عني بقييييي
سمير بغضب :اخرسييييي
بيان بتنتفض بخوف وبتبص ليونس بمعني :ارجوك ساعدني
سمير بعصبية ليونس :وانت يا عم... لم رجالتك دي من هنا واطلع برا
سمير بص لليان و لسة بيشد بيان عشان يحبس*ها في الاوضة
فجاة بيلاقي ال حط ايده علي كتفه
بيبص ليونس ، هوب بيديله يونس بو*كس وقعه علي الارض
بيان واقفة حاطة ايدها علي فمها بصدمة
يونس وهو باصص لسمير ببرود :ما انا متعودش اخد أوامر من عيال صغيرة
يونس بيبص لليان ويمسك ايدها :تعالي معايا
بيان بخوف :ا اجي فين.... ا انت مين اصلا؟!
يونس بحدة : تيجي معايا وانتي ساكتة
وبيشدها وبيركبها العربية
بيان بخوف : ا ارجوك سيني، ا انت عايزني ليه بس؟
يونس بيقرب منها وبيربط حزام الامان كويس وبيبصلها وهي بتبصله بخوف، ويونس بيتأمل عيونها للحظات
وبعدين بيستوعب نفسه وبيطلع من العربية
وبيان مش بتبقي عارفة تحل نفسها من حزام الامان
وبيجي يلف عشان يسوق بيلاقي سمير بيجري عليه بغضب
سمير: استنيييي عندددك
لسة هيقرب، يونس رفع المسد*س في وشه
يونس برفعة حاجب :في حاجة؟!
سمير بيرجع لورا بخوف :ا ااا انت م مين؟!
يونس :الايام هتعرفك انا مين
وبيرجع مسد*سه مكانه
وبيركب العربية
وبيان عمالة تعيط بخوف، وخافت تتكلم لما شافت المسد*س وهو رافعه علي سمير
يونس بدا يسوق العربية بكل برود
وبيان بتبكي بصوت عالي
يونس بغضب :وبعدين معاكي، ما تسكتي شوية بقيييي
بيان بتكتم صوت عياطها بخوف
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في بيت سمير وسماح
سمير قاعد ومضايق وحاطط كيس تلج علي خده
دخلت سماح وهي مصدومة :مين ال كسر الباب دا؟!
سمير قام بغضب : الست هانم بيان، طلعت عارفة رجالة وماشية علي حل شعرها
سماح بغضب :ايه ال انت بتقوله دا؟!
سمير : ايوا طلعت عارفة رجالة، وواحد منهم جه واخدها وضر*بني علي وشي.... وهي مشيت معاه بأرادتها
سماح بعصبية : يا بنت ال ايه يا بيان، طلعتي مخبية كل دا.... اتاري كل يوم بليل منعرفش ليكي طريق
سمير بغضب :انا مش هسكت، ولازم الاقي البت دي واخلص عليها.... دي حطط وشنا في الطين
سماح قعدت علي الكرسي :مش لما نلاقيها بس
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر يونس
دخل القصر وهو ماسك ايد بيان ال بتحاول تبعد عنه
بيان بدموع :ارجوك سيبني، انا معملتش حاجة....انت مين؟!
يونس اخدها علي اوضة جدته ال قاعدة علي السرير
ووقف بيان قدامها .... وبيان واقفة بخوف مش عارفة تعمل ايه؟ ولا مين الست دي
يونس بعد شوية وحط ايده في جيبه
سعاد بفرحة وتعب : ت تعالي قربي مني يا غالية يابنت الغالية
بيان خافت وواقفة مكانها
يونس بحدة :هي مش بتقولك قربي؟!
بيان خافت من صوته وقربت من سعاد ال مسكت ايدها وحضنتها.... وبيان مستغربة وخايفة
سعاد بابتسامة : انتي اكيد مش عارفاني، صح
بيان بخوف وصوتها البريئ :ا اه
سعاد :انا ابقي تيتة يا حبيبتي.... جدتك من مامتك
بيان بستغراب : ب بس انا معنديش تيتة
سعاد :لا يا حبيبتي انا جدتك، انتي واهلك زمان كنتوا مسافرين بس عملتوا حادثة وافتكرت اني فقدكم دلوقتي بس عرفت من المستشفي انك لسة عايشة وهما نقلوكي الملجأ
بيان :م ملجأ، ب بس انا عايشة مع عمتي م مش في ملجأ
يونس : مش عمتك
بيان بصتله باستغراب
يونس ببرود : دي الست ال بتشتغل في الملجأ، هي اخدتك من وانتي صغيرة وربتك
بيان بصدمة :ا انت بتقول، اكيد لا.... ا انت كداب
يونس بصلها نظرة مخيفة، وهي خافت ورجعت لورا
سعاد مسكتها :بس يا يونس هي مصدومة مش اكتر متخوفهاش
يونس بغضب :يبقي تخلي بالها من طولة لسانها
بيان واقفة وكاشة في بعضها وبتعيط
سعاد بتعب :ا اهدي يا حبيبتي، انا مش هخليكي تزعلي من حاجة انتي هتعيشي معايا....وهتبقي مسؤلية يونس
بيان بدموع :ب بس انا عايزة اطلع من هنا، انا خايفة
سعاد بحزن : لا يا بنتي هتروحي فين يعني؟ ..... متسبنيش
بيان بدموع : ب بس ع عمتي م مش هتسكت
سعاد:بس انا مش هسمح انك تبعدي عني، وانا مش هخليها تاخدك..... وبصت ليونس واكملت...... عشان يونس هيتجوزك
يونس وبيان واقفين مصدومين
يونس بغضب :............
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
حب_صغيرتي
البارت 2
يونس بغضب :اتجوووز مين، عايزاني اتجوز طفلة
بيان بغضب طفولي :علي فكرة انا مش طفلة
يونس صر"خ فيها بغضب :اسكتييي انتي، مسمعش صوتك
بيان اتخضت وخافت منه
بيان بدموع لسعاد : ا انا مستحيل اتجوز واحد زي دا
يونس بغضب : انا اقدر احميها منهم من غير جوااااز، يبقي ايه لازمته الكلام دا
سعاد بتعب وعِند :عشان انا مش عايزاها تبعد عني، وكمان مش هخليها تتجوز واحد غريب.... واصلا دا كان حلم مامتها كانت نفسها تجوزها ليك
يونس :كنااا عيال صغيرة.... دي وقتها كانت لسة رضيعة
سعاد تعبت اكتر وبقت تسعُ.ل بشدة
يونس قرب منها بقلق
وبيان بعدت واستغلت انشغاله بجدته وخرجت من الاوضة عشان تهر.ب
يونس مسك ايد جدته بقلق : انا مش عارف بس بتتعبي نفسك ليه
سعاد بترجي :يونس.... ع عشان خاطري يا يونس
يونس بتنهيدة وغضب : ماشيي.... موافق
وبعدين بيبص علي بيان مش بيلاقيها
سعاد بخوف :ه هي فين؟! هاتها يونس الحقها
يونس قام بسرعة وخرج من الاوضة
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
وخارج القصر
طلع يونس بسرعة وشاف بيان واقفة مع الحراس
بيان بدموع :ارجوك خرجني من هنا، انا معرفش حد هنا
الحارس بجمود: اسف، بس لازم يونس بيه هو ال يأمر بكدا
جه عامر :مينفعش كدا حضرتك.... ادخلي جوا
بيان بدموع وعِند :لا مش هدخل انا عايزة امشي من هنااااا
فجاة يونس بيمسك ذراعها بقوة
يونس وهو باصص ل بيان بس موجه كلامه لعامر : هات المأذون دلوقتي
عامر : اوامرك يا باشا
وبعد شوية عشان يكلم المأذون
بيان اتصدمت وبقت تحاول تبعد عنه :قولتلك لاااا مش موافقة، ابعد عنيييي
بيشدها يونس ويدخل بيها علي جوا
بيدخل القصر وبيرميها علي الكرسي وبيقرب منها وبيحاصرها
يونس بحدة :مش بمزاجك، جدتي عايزة كدا.... يبقي دا ال هيحصل
بيان بدموع :بس انااا مش عايزة
يونس بغضب :عنك ما عوزتيييي
وبتنتفض بيان
قرب منها اكتر وقالها بحدة وبتهديد :هتدخلي دلوقتي عند جدتي وتقولي انك موافقة او هخل.ص عليكي
بيان بصدمة وخوف : ا انت متقدرش تعمل كدا
يونس ابتسم بش.ر وبعد عنها، واخرج سلا*حه
يونس بابتسامة خبيثة :تحبي اثبتلك
بيان اتصدمت
يونس رفع المسد*"س علي دماغها
يونس بحدة :هاااا
بيان وهي مغمضة عينها وبتبكي :ح حاضر حاضر.... م موافقة
يونس بعد عنها وببرود:شاطرة.... وانا احب الشاطرين
بيان بقت بتبكي ويونس اخدها اوضة جدته
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
دخل يونس وحط بيان قدام جدته
بيان وهي خايفة منو ومنزلة رأسها في الارض وبتبكي : ا انا موافقة
سعاد بفرحة :اخيرا يا بنتي، انا عارفة انك مش موافقة... ب بس عشان خاطري انا متزعليش
بيان ابتسمت بالعافية : م مش زعلانة منك يا تيتة
سعاد مسكت ايد بيان :صديقني يونس طيب، مش ....هيآذ*يكي
بيان بصوت واطي غير مسموع : فعلا مش هيأذ* يني، دا كان عايز يخلص عليا برا
يونس سمعها ومتكلمش
وعامر دخل وقالهم ان المأذون جه، ودخلو المأذون اوضة الجدة وقعد علي الكنبة وبيان ويونس قعدوا قصادهم
ويونس كان جايب اوراقها وبطاقتها وكل حاجة
وبيان عمالة تعيط
بعد مدة............
كتبوا الكتاب.... ومشي المأذون وعامر والشهود
سعاد بفرحة : انا كدا اقدر اقول اني مرتاحة .... وبصت ل بيان.... انا عارفة انك مضايقة من ال بيحصل، بس هتفهمي كل حاجة قريب
يونس بيخرج من غير ولا كلمة
وبيان بتقعد جمب جدتها بحزن
وجدتها بتقولها ذكريات لامها وابوها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
خرج يونس ومسك تلفونه واتصل بوالدته
نسمة بفرحة : ابني حبيبي، عامل ايه يا يونس
يونس :كويس يا امي
نسمة :مالك يا يونس، فيه حاجة ولا ايه؟!
يونس حكي ليها كل حاجة
نسمة بفرحة ودموع :يعني بنت اختي لسة عايشة
يونس ببرود :ايوا
نسمة :انا مش مصدقة نفسي، انا لازم اجي عندك اشوفها
يونس بضيق :متتعبيش نفسك، انا كدا كدا جايبها هي وجدتي
نسمة :هو فيه ايه يا يونس.... انا حاسة انك مضايق
يونس :انا اتجوزتها
نسمة بصدمة : اتجوزت مين؟!
يونس بعصبية :بنت اختك
نسمة بفرحة :طب ومالك مضايق كدا ليه، دي حاجة حلوة
يونس بغضب :انتي مبسوطة؟!
نسمة وهي بتستفزه :و ما بقاش مبسوطة ليه يعني، دي جدتك عملت المستحيل وقدرت تجوزك اخيرا
يونس بذهول :لا بقي دا انتوا ناويين تجننو"ني
نسمة :ما تتج"نن هنعملك ايه يعني، اهم حاجة تيجي وتجيبها بكرا خلي الناس تشوف مرات كبير البلد
يونس قفل معاها الخط بنر"فزة
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصعيد، في قصر عيلة الجبالي
نسمة قفلت الخط
نسمة بفرحة : بت يا صفييية
صفية :نعم يا ست هانم
نسمة بفرحة : زغر"طييي يابت كبير البلد اتجوز
صفية بفرحة :بجد الكبير اخيرا اتجوز لوو"وووي
(اعتبروها زغر"وطة بقي وخلاص🙂)
جت تفيدة مرات عم يونس
تفيدة بضيق :في ايه يا نسمة صوتك عالي كدا ليه
نسمة وهي بتغي"ظها : اصل يا حبيبتي، ابني كبير العيلة.... اتجوز
تفيدة بصدمة :ايه؟ ايه ال بتقوليه دا؟!
نسمة :زي ما سمعتي، وبكرا جي هو وعروسته
تفيدة بتمشي من قدامها بغضب وتطلع فوق لبنتها رانيا
بتيجي بنت حلوة عندها 18 سنة وتبقي غنوة اخت يونس
غنوة بفرحة :ال سمعته صح يا ماما
نسمة بضحك :صح يا قلب ماما
دخل حسين ويبقي عم يونس
حسين باستغراب:في ايه؟!
غنوة بحماسة : شوف يا عمي ابيه يونس هيتجوز
دخل يوسف ودا يبقي ابن حسين الكبير
يوسف بضحك وهو داخل :اخيرا.... دي مين دي ال جابته علي قفاه
غنوة وقفت بعيد شوية لما شافت يوسف
ويوسف شافها واتضا"يق
دخل مصطفي ابن حسين الصغير
مصطفي بح" قد : مش هو الكبير برضوا، فا لازم تفرحوله
حسين بضحك: انا مش هصدق انه عملها غير اما اشوفها بعيني
نسمة بضحك :هتشوفها قريب متخا"فش
بيخرج يوسف ويمسك تلفونه وبيتصل علي غنوة
غنوة بتشوف اتصال منوا وبتتوتر وبتروح في الزا"وية
غنوة :الو
يوسف بحدة :الاقيكي في الشقة دلوقتي
غنوة بتوتر :بس.... مكملتش كلامها لما قفل الخط
غنوة بتخاف بس بتض.طر تروح
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في شقة بعيدة عن القصر
فتح يوسف وشاف غنوة قدامه وبيدخل علي جوا
يوسف وهو متجه لجوا :ادخلي واقفلي الباب
دخلت غنوة وقفلت الباب
غنوة :عايز ايه يا يوسف؟!
يوسف قرب منها وحاصر.ها في الحيطة
يوسف بحدة :انا شايف انك متغيرة معايا اليومين دول
غنوة بخوف :ي يوسف ابعد شوية
يوسف بعِند :مش هبعد غير لما تقولي
غنوة بعصبية و بسرعة : عشان ال احنا بنعمله دا غل"ط
يوسف برفعة حاجب : غل"ط؟! غلط في ايه وانتي مراتي ياهانم
غنوة :عشان لو ابيه يونس عرف مش هيسكت
يوسف بتنهيدة :انا قولتك قبل كدا، هتخلصي دراستك وهطلبك منوا
غنوة بدموع :خ خايفة يا يوسف، حاسة ان مش دا ال هيحصل
يوسف حضنها :اهدي انتي بس، واسمعي ال بقولك عليه
وبعدين بصلها بحب :انا بقالي كتير اوي مقربتش منك.... هستحمل اكتر من كدا ايه؟!
غنوة بضحك :علي فكرة دول كانو يومين بس
يوسف وهو بيقرب منها اكتر :بجد؟! بس انا حسيتهم سنين
وقرب وطبع قب*لة قوية علي شفا*.يفها، وغنوة في عالم موازي
غنوة بسرحان :ي يوسف كفاية انا لازم اروح... الوقت اتاخر اوي
يوسف شالها : معانا للصبح
ودخل الاوضة وووووو
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح
بيان كانت نايمة عند جدتها، ويونس في اوضته فجاة سمعو صوت واحد عمال يصرخ بغضب
صحيت بيان وطلعت الصالة ونزل يونس
يونس ببرود للحارس :فيه ايه؟!
الحارس : في واحد اسمو كارم عمال يصر*خ وعايز المدام بيان
بيان اتصدمت وكانت هتطلع ليه ، بس يونس مسكها من دراعها وشدها ليه
يونس بحدة :انا سمحتلك تطلعي؟!
بيان بخوف :ب بس دا صاحبي
يونس بعصبية : مرات يونس الجبالي متصاحبش رجالة
وبص للحارس :دخلو
جري الحارس ودخل كارم
كارم بغضب :انت ازاي تاخد بيان وتقعدها عندك
يونس برفعة حاجة وهو مقرب بيان لحضنه :وانت مين انت كمان؟!
كارم :انا صاحبها وهي تبقي ....
قاطعه يونس بغضب:مراتيييي
كارم بيتصدم
يونس بحدة :مراتي وعلي سنة الله ورسوله، مرات يونس الجبالي....انت مين بقي عشان تيجي وتتجرا وتتكلم معاها
كارم بص ل بيان :الكلام دا صح يا بيان
بيان بتبص في الارض بدموع
كارم بغضب وهو بيقرب منها : اكيد ضحك عليكي صح
ولسة بيقرب بيمسكوه الحراس وبيثبت.وه قدام يونس
بيان بدموع :سبوووه
يونس يمسكها من خص*رها بشدة
يونس بحدة :صوتك.... مسمعوش
وبص علي كارم ال واقع قدامه ببرود :وانتي بقي ياا اسمك ايه.... ان مابع.تش عن مراتي، هخليك تند. م علي اليوم ال شوفتني فيه
كارم بغضب :ابعد عنهااااا، والا هخلص عليك
يونس بينزل لمستواه وبيطلع المسد*"س وبيحطه علي رأس كارم
بيان برعب :لاااا ابعد عنه
يونس بصلها نظرة اخر" ستها
وبعدين بص لكارم : بقي انت بقي ال هتخلص عليا.... طب يا ترا لو انا ال عملتها الاول هيحصل ايه؟!
كارم خاف بس مبينش
يونس باستفزاز وهو بيبص ل بيان :دي مراتي من زمان اصلا.... وهي حامل مني دلوقتي، في ابننا
كارم بيتصدم....
وبيان بتتصدم اكتر منو ومستغربة
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
#حب_صغيرتي
البارت 3
كارم بصدمة :ايه؟!
يونس بخبث: زي ما سمعت
كارم بص ل بيان: ال كلام ال بيقولو صح
بيان كانت هتقول لا، بس شافت يونس بيبصلها بتحذير
بيان بخوف علي كارم : ك كارم، ارجوك امشي من هنا
كارم :مش همشي انتي لازم تقوليلي انتي حامل منه فعلا ولا لا
بيان بسرعة : اه
كارم اتصدم
يونس :عايز حاحة اكتر من كدا
يونس للرجالة :سبوه
الرجالة سابت كارم، وكارم بص نظرة اخيرة ل بيان ومشي
يونس بص ل بيان بحدة : لو سمعت بس بالصدفة انك بتقابليه هيكون اخر يوم في عمرك
بيان بدموع :ح حاضر
يونس : روحي غيري هدومك عشان هنسافر الصعيد
ومشي من قدامها
وبيان دخلت اوضة الجدة بحزن
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
في اوضة الجدة
دخلت بيان ولقت علي السرير دريس واسع وشيك ومعاه طرحة
بيان:ه هو انا هلبس طرحة
سعاد :ايوا يابنتي في الصعيد لازم تلبسي طرحة
بيان :بس انا مش محجبة
سعاد :انتي دلوقتي مرات الكبير ولازم تتحجبي
بيان :بس دا المفروض يكون بأرادتي انا
سعاد :يا بنتي يونس هيضايق، انتي هالبسيه قدام الناس بس انما في اوضتك تقل*عيه
بيان بنفاذ صبر وعصبية :بس انا مش لازم اسمع كلام سي يونس دا في كل حاجة.... مين يونس دا اصلا
يونس من وراها ببرود :انا يونس
بيان اتخضت وبصتله وجريت علي السرير اخدت الدريس وبعدين جريت علي الحمام بسرعة
سعاد بضحك :انا مش عارفة انت عملتلها ايه
يونس ابتسم بخفة من غير ما جدته تلاحظه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصعيد البيت مقلوب من فوق لتحت، ومحدش بيقعد
وعمالين يجهزوا اكل كتير.... وناس كتير واقفة برا القصر
والستات جوا
نسمة : يا صفييية بسرعة دول قربوا يوصلو، خلي الستات ال جوا يخلصوا الاكل بسرعة
تفيدة بغ*ل :وكان لازم نعزم البلد كلها يعني
نسمة : اكيد طبعا، دا كبير البلد
جت رانيا وبتبتسم ابتسامة مزيفة وبطيبة : الف مبروك يا مرات عمي
نسمة :الله يبارك فيكي يا حبيبتي عقبال عوضك
تفيدة :ومالك فرحانة ليه كدا ياختي
غنوة :ما خلاص يا مرت عمي لو مش هتفرحي اطلعي فوق
جه في الوقت دا حسين، و كريم اخو يونس الصغير عنده 25 سنة
كريم : ما يلا يا جماعة بسرعة انا كلمت يونس وقال انه في الطريق
نسمة :جهزت الزينة برا يا كريم
كريم بضحك :مش محتاج اصلا اهل البلد فراحنين ومجهزين نفسهم
حسين : طب هاتولنا حاجة نشربها انا عطشان
جت عليهم بنت حلوة وماسكة الصينية وتبقي اسمها راية وبتشتغل عندهم
راية :اتفضل يا بيه
وبتوزع عليهم العصير وبتروح عند كريم، ال بيبصلها كتير وهي بتتكسف
فجاة سمعوا صوت ض*رب نا*ر، وطلعو برا لقيو يونس وصل ومعاه جدته و وبيان ال لابسة دريس ابيض وبيش والحجاب كان محليها
واهل البلد بقوا فرحانين ومشغلين اغاني صعيدية
وبيان مستغربة ومتوترة
بيدخل يونس بعد ما بيسلم علي الكل ووراه بيان وجدته ال علي كرسي متحرك
نسمة بفرحة :اخيرا جيت يا ضنايا
وبتجري عليه بتحضنوا
وبعدين بتقرب من بيان وبتحضنها بقوة :بنت اختي الغالية، عاملة ايه يا إلين
بيان باستغراب : ا إلين مين؟!
نسمة بصت لمامتها : انتي مقولتلهاش
سعاد :نسيت من تعبي يا بنتي
نسمة بصت ل بيان :انتي اسمك إلين
بيان :ا انا، ب بس انا اسمي بيان
نسمة بابتسامة : الاسم ال يعجبك هناديكي بيه
غنوة جريت عليها وحضنتها : ازيك يا بيان
بيان بابتسامة خفيفة :ك كويسة
غنوة بضحك :اه انتي لسة مكسوفة
حسين قرب من يونس : اخيرا عملتها
يوسف قرب منه وهمس :بس بتعرف تختار انت! ايه الحلاوة دي
يونس نغ"زه في بطنه :اتلم
يوسف بالم :حاضر ياعم
كريم :اهلا باخويا الغالي
وقرب وحضنه
نسمة :طب يلا تعالي معايا تلاقيكي تعبانة، تعالي اعملك كوباية عصير
وبصت ليونس :هدومك فوق اطلع و غير ياحبيبي
وبتاخد بيان
ويونس بيطلع فوق يغير البدلة
رانيا بكسرة في قلبها وهي بتكلم نفسها : حبيتك، بس انت مش من نصيبي وبقيت لواحدة تانية.... وانا مليش حق اني افكر فيك تاني، بس انا قلبي واجعني ومش عارفة هنساك ولا لا، ب بس هحاول انساك
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
بعد مدة
بينزل يونس وهو لابس جلابية صعيدي وكانت عضلاته وهيبته واضحة
ووقف مع كريم ويوسف بيتكلموا في الشغل، وبعدين هيروحوا علي الجلسة ال بتقعد فيها الرجالة
وبيان كانت قاعدة مع والدته وغنوة وجدته وكانت ستات كتير حواليها ومبهورين بيها
وبيان قاعدة متوترة وخايفة من نظارتهم
صفية بتجيب قهوة وكانت هتوديها ليونس، بس نسمة بتوقفها
نسمة :استني ياصفية بيان هتوديها
بيان بصدمة :نعم؟! ا اقصد ايه ليه
نسمة بابتسامة :مش جوزك بردوا يا حبيبتي يبقي لازم انتي توديها
بيان بس....
قاطعتها غنوة وهي بتقومها :يلا بس انتي مكسوفة ليه كدا
بيان قامت واخدت الصينية
واتجهت ناحية يونس ال بيتكلم مع اخوه
بيان بتوتر :ا احم..... اتفضل
يونس بصلها شوية وبعدين اخد القهوة
وبيان جريت وراحت عند غنوة
كل دا تحت نظرات رانيا ال بتحاول انها متزعلش
(هي قلبها طيب مش زي مامتها تفيدة، وهي كانت بتحب يونس بس هو كان معتبرها اخته.... قلبها مش قادر ينسي حبها ليه ولا قادر انه يعامل حد وحش او تنتقم من بيان وسايباها علي ربنا، وهي عارفة ان ربنا بيختار لكل حد الخير ليه حتي لو بعد مدة طويلة وان ربنا مش بينسي حد كلنا عباده ومش بنختلف عن التاني في حاجة )
رانيا قربت من بياان بطيبة :ازيك يا بيان
بيان :الحمد لله كويسة
غنوة :دي بقي ياستي تبقي رانيا بنت عمي، مش هتلاقي اطيب من قلبها
بيان بابتسامة :بجد!
رانيا بضحك :مش للدرجة يعني، بس هما بيقولو عليا طيبة وهبلة
بيان :عمر الطيبة ما كانت هبل، دي نقاء... ربنا بيخلقنا كدا وبيحبنا كدا طيبة القلب دي مش ضعف دي براءة محدش يقدر يوصلها غير ال ربنا بيحبه
رانيا حضنتها : انتي عسل اوي يا بيان
بيان بضحك :شكرا
جت نتفيدة وشدت بنتها بقوة واخدتها الاوضة، وبيان وغنوة استغربوا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة المجلس رجالة البلد كلهم اكلو
واحد من الرجالة :يسلم لينا كرمك يا كبير
بعد مدة خرج الرجالة وتبقي رجالة معينين ويوسف وكريم
يونس :ها عملتوا ايه
احد الرجال : لقينا مجموعة اثا*ر، انما ايه لوز
يوسف :طب ودي هننقلها ازي
كريم :انا جمعت الرجالة وقولت خطة كويسة، هتبقي علي تلت مراحل
احد الرجال : بس هتبقي صعبة واحنا مش عارفين هنعملها امتا
يونس : هنعملها بكرا الساعة 12 بليل
يوسف :بس الحكومة يا يو.....
قاطعه يونس :متقلقش، انا مجهز نفسي
كريم :يبقي علي بركة الله
الرجالة : تمام
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة رانيا
دخلت والدتها وهيا بتشدها من دراعها
تفيدة : اناي اتجننتي يابت انتي، اناي رايحة تكلميها ليه كدا وتهزري معاها
رانيا :يعني هعمل ايه يعني يا امي
تفيدة بعصبية : انا كنت عايزة اجوزك يونس، واهو البيه اتجوز واحدة تانية وانتي معرفتيش تعملي حاجة يا خايبة
رانيا بدموع :كفاية بقي
تفيدة بقسوة :ياما قولتلك قربي منه والبسي ضي"ق وحاولي تغر"يه ووقعيه في حبك
رانيا :اناي عايزاني اغضب ربنا عشان يونس يتجوزني
تفيدة :وفيها ايه يعني ما كل البنات بتعمل كدا
رانيا بعصبية:لا مش كل البنات، مش عشان دي عملت كدا يبقي دي تعمل كدا
تفيدة بعصبية : خليكي كدا قاعدة ومحدش يبص في وشك.
وخرجت بعد ما جر"حت بنتها بكلامها القا"سي
ورانيا قعدت علي السرير تبكي بانهيار
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
جه الليل
كل الستات اكلت واليوم كان طويل وفرحة واغاني
نسمة :الوقت اتاخر، اكيد تعبتي يا بيان.... يلا ياحبيبتي اتطلعي ارتاحي فوق
بيان :فين؟!
نسمة بضحك :فين ايه ياحبيبتي هتروحي اوضتك انتي وجوزك
بيان بخوف : ايه؟! ج جوزي مين؟
غنوة بضحك :ياااه دي الحالة جت
جه يونس
نسمة بضحك : يلا يا يونس، خد مراتك واطلعوا فوق عشان هي شكلها فقدت الذاكرة
يونس بص ل بيان :يلا
وكان هيمشي بس وقفتوا تفيدة
تفيدة بخبث : استني يا يونس احنا عايزني الاثبات انها بنت الاول قبل ما تناموا
الكل اتصدم، ماعدا يونس ال بص ل تفيدة بغضب وشر
يونس بغضب :.............
@@@@@@@@@@@@@@@@@@
حب_صغيرتي
البارت 2
يونس بغضب :اتجوووز مين، عايزاني اتجوز طفلة
بيان بغضب طفولي :علي فكرة انا مش طفلة
يونس صر"خ فيها بغضب :اسكتييي انتي، مسمعش صوتك
بيان اتخضت وخافت منه
بيان بدموع لسعاد : ا انا مستحيل اتجوز واحد زي دا
يونس بغضب : انا اقدر احميها منهم من غير جوااااز، يبقي ايه لازمته الكلام دا
سعاد بتعب وعِند :عشان انا مش عايزاها تبعد عني، وكمان مش هخليها تتجوز واحد غريب.... واصلا دا كان حلم مامتها كانت نفسها تجوزها ليك
يونس :كنااا عيال صغيرة.... دي وقتها كانت لسة رضيعة
سعاد تعبت اكتر وبقت تسعُ.ل بشدة
يونس قرب منها بقلق
وبيان بعدت واستغلت انشغاله بجدته وخرجت من الاوضة عشان تهر.ب
يونس مسك ايد جدته بقلق : انا مش عارف بس بتتعبي نفسك ليه
سعاد بترجي :يونس.... ع عشان خاطري يا يونس
يونس بتنهيدة وغضب : ماشيي.... موافق
وبعدين بيبص علي بيان مش بيلاقيها
سعاد بخوف :ه هي فين؟! هاتها يونس الحقها
يونس قام بسرعة وخرج من الاوضة
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
وخارج القصر
طلع يونس بسرعة وشاف بيان واقفة مع الحراس
بيان بدموع :ارجوك خرجني من هنا، انا معرفش حد هنا
الحارس بجمود: اسف، بس لازم يونس بيه هو ال يأمر بكدا
جه عامر :مينفعش كدا حضرتك.... ادخلي جوا
بيان بدموع وعِند :لا مش هدخل انا عايزة امشي من هنااااا
فجاة يونس بيمسك ذراعها بقوة
يونس وهو باصص ل بيان بس موجه كلامه لعامر : هات المأذون دلوقتي
عامر : اوامرك يا باشا
وبعد شوية عشان يكلم المأذون
بيان اتصدمت وبقت تحاول تبعد عنه :قولتلك لاااا مش موافقة، ابعد عنيييي
بيشدها يونس ويدخل بيها علي جوا
بيدخل القصر وبيرميها علي الكرسي وبيقرب منها وبيحاصرها
يونس بحدة :مش بمزاجك، جدتي عايزة كدا.... يبقي دا ال هيحصل
بيان بدموع :بس انااا مش عايزة
يونس بغضب :عنك ما عوزتيييي
وبتنتفض بيان
قرب منها اكتر وقالها بحدة وبتهديد :هتدخلي دلوقتي عند جدتي وتقولي انك موافقة او هخل.ص عليكي
بيان بصدمة وخوف : ا انت متقدرش تعمل كدا
يونس ابتسم بش.ر وبعد عنها، واخرج سلا*حه
يونس بابتسامة خبيثة :تحبي اثبتلك
بيان اتصدمت
يونس رفع المسد*"س علي دماغها
يونس بحدة :هاااا
بيان وهي مغمضة عينها وبتبكي :ح حاضر حاضر.... م موافقة
يونس بعد عنها وببرود:شاطرة.... وانا احب الشاطرين
بيان بقت بتبكي ويونس اخدها اوضة جدته
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
دخل يونس وحط بيان قدام جدته
بيان وهي خايفة منو ومنزلة رأسها في الارض وبتبكي : ا انا موافقة
سعاد بفرحة :اخيرا يا بنتي، انا عارفة انك مش موافقة... ب بس عشان خاطري انا متزعليش
بيان ابتسمت بالعافية : م مش زعلانة منك يا تيتة
سعاد مسكت ايد بيان :صديقني يونس طيب، مش ....هيآذ*يكي
بيان بصوت واطي غير مسموع : فعلا مش هيأذ* يني، دا كان عايز يخلص عليا برا
يونس سمعها ومتكلمش
وعامر دخل وقالهم ان المأذون جه، ودخلو المأذون اوضة الجدة وقعد علي الكنبة وبيان ويونس قعدوا قصادهم
ويونس كان جايب اوراقها وبطاقتها وكل حاجة
وبيان عمالة تعيط
بعد مدة............
كتبوا الكتاب.... ومشي المأذون وعامر والشهود
سعاد بفرحة : انا كدا اقدر اقول اني مرتاحة .... وبصت ل بيان.... انا عارفة انك مضايقة من ال بيحصل، بس هتفهمي كل حاجة قريب
يونس بيخرج من غير ولا كلمة
وبيان بتقعد جمب جدتها بحزن
وجدتها بتقولها ذكريات لامها وابوها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
خرج يونس ومسك تلفونه واتصل بوالدته
نسمة بفرحة : ابني حبيبي، عامل ايه يا يونس
يونس :كويس يا امي
نسمة :مالك يا يونس، فيه حاجة ولا ايه؟!
يونس حكي ليها كل حاجة
نسمة بفرحة ودموع :يعني بنت اختي لسة عايشة
يونس ببرود :ايوا
نسمة :انا مش مصدقة نفسي، انا لازم اجي عندك اشوفها
يونس بضيق :متتعبيش نفسك، انا كدا كدا جايبها هي وجدتي
نسمة :هو فيه ايه يا يونس.... انا حاسة انك مضايق
يونس :انا اتجوزتها
نسمة بصدمة : اتجوزت مين؟!
يونس بعصبية :بنت اختك
نسمة بفرحة :طب ومالك مضايق كدا ليه، دي حاجة حلوة
يونس بغضب :انتي مبسوطة؟!
نسمة وهي بتستفزه :و ما بقاش مبسوطة ليه يعني، دي جدتك عملت المستحيل وقدرت تجوزك اخيرا
يونس بذهول :لا بقي دا انتوا ناويين تجننو"ني
نسمة :ما تتج"نن هنعملك ايه يعني، اهم حاجة تيجي وتجيبها بكرا خلي الناس تشوف مرات كبير البلد
يونس قفل معاها الخط بنر"فزة
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصعيد، في قصر عيلة الجبالي
نسمة قفلت الخط
نسمة بفرحة : بت يا صفييية
صفية :نعم يا ست هانم
نسمة بفرحة : زغر"طييي يابت كبير البلد اتجوز
صفية بفرحة :بجد الكبير اخيرا اتجوز لوو"وووي
(اعتبروها زغر"وطة بقي وخلاص🙂)
جت تفيدة مرات عم يونس
تفيدة بضيق :في ايه يا نسمة صوتك عالي كدا ليه
نسمة وهي بتغي"ظها : اصل يا حبيبتي، ابني كبير العيلة.... اتجوز
تفيدة بصدمة :ايه؟ ايه ال بتقوليه دا؟!
نسمة :زي ما سمعتي، وبكرا جي هو وعروسته
تفيدة بتمشي من قدامها بغضب وتطلع فوق لبنتها رانيا
بتيجي بنت حلوة عندها 18 سنة وتبقي غنوة اخت يونس
غنوة بفرحة :ال سمعته صح يا ماما
نسمة بضحك :صح يا قلب ماما
دخل حسين ويبقي عم يونس
حسين باستغراب:في ايه؟!
غنوة بحماسة : شوف يا عمي ابيه يونس هيتجوز
دخل يوسف ودا يبقي ابن حسين الكبير
يوسف بضحك وهو داخل :اخيرا.... دي مين دي ال جابته علي قفاه
غنوة وقفت بعيد شوية لما شافت يوسف
ويوسف شافها واتضا"يق
دخل مصطفي ابن حسين الصغير
مصطفي بح" قد : مش هو الكبير برضوا، فا لازم تفرحوله
حسين بضحك: انا مش هصدق انه عملها غير اما اشوفها بعيني
نسمة بضحك :هتشوفها قريب متخا"فش
بيخرج يوسف ويمسك تلفونه وبيتصل علي غنوة
غنوة بتشوف اتصال منوا وبتتوتر وبتروح في الزا"وية
غنوة :الو
يوسف بحدة :الاقيكي في الشقة دلوقتي
غنوة بتوتر :بس.... مكملتش كلامها لما قفل الخط
غنوة بتخاف بس بتض.طر تروح
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في شقة بعيدة عن القصر
فتح يوسف وشاف غنوة قدامه وبيدخل علي جوا
يوسف وهو متجه لجوا :ادخلي واقفلي الباب
دخلت غنوة وقفلت الباب
غنوة :عايز ايه يا يوسف؟!
يوسف قرب منها وحاصر.ها في الحيطة
يوسف بحدة :انا شايف انك متغيرة معايا اليومين دول
غنوة بخوف :ي يوسف ابعد شوية
يوسف بعِند :مش هبعد غير لما تقولي
غنوة بعصبية و بسرعة : عشان ال احنا بنعمله دا غل"ط
يوسف برفعة حاجب : غل"ط؟! غلط في ايه وانتي مراتي ياهانم
غنوة :عشان لو ابيه يونس عرف مش هيسكت
يوسف بتنهيدة :انا قولتك قبل كدا، هتخلصي دراستك وهطلبك منوا
غنوة بدموع :خ خايفة يا يوسف، حاسة ان مش دا ال هيحصل
يوسف حضنها :اهدي انتي بس، واسمعي ال بقولك عليه
وبعدين بصلها بحب :انا بقالي كتير اوي مقربتش منك.... هستحمل اكتر من كدا ايه؟!
غنوة بضحك :علي فكرة دول كانو يومين بس
يوسف وهو بيقرب منها اكتر :بجد؟! بس انا حسيتهم سنين
وقرب وطبع قب*لة قوية علي شفا*.يفها، وغنوة في عالم موازي
غنوة بسرحان :ي يوسف كفاية انا لازم اروح... الوقت اتاخر اوي
يوسف شالها : معانا للصبح
ودخل الاوضة وووووو
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح
بيان كانت نايمة عند جدتها، ويونس في اوضته فجاة سمعو صوت واحد عمال يصرخ بغضب
صحيت بيان وطلعت الصالة ونزل يونس
يونس ببرود للحارس :فيه ايه؟!
الحارس : في واحد اسمو كارم عمال يصر*خ وعايز المدام بيان
بيان اتصدمت وكانت هتطلع ليه ، بس يونس مسكها من دراعها وشدها ليه
يونس بحدة :انا سمحتلك تطلعي؟!
بيان بخوف :ب بس دا صاحبي
يونس بعصبية : مرات يونس الجبالي متصاحبش رجالة
وبص للحارس :دخلو
جري الحارس ودخل كارم
كارم بغضب :انت ازاي تاخد بيان وتقعدها عندك
يونس برفعة حاجة وهو مقرب بيان لحضنه :وانت مين انت كمان؟!
كارم :انا صاحبها وهي تبقي ....
قاطعه يونس بغضب:مراتيييي
كارم بيتصدم
يونس بحدة :مراتي وعلي سنة الله ورسوله، مرات يونس الجبالي....انت مين بقي عشان تيجي وتتجرا وتتكلم معاها
كارم بص ل بيان :الكلام دا صح يا بيان
بيان بتبص في الارض بدموع
كارم بغضب وهو بيقرب منها : اكيد ضحك عليكي صح
ولسة بيقرب بيمسكوه الحراس وبيثبت.وه قدام يونس
بيان بدموع :سبوووه
يونس يمسكها من خص*رها بشدة
يونس بحدة :صوتك.... مسمعوش
وبص علي كارم ال واقع قدامه ببرود :وانتي بقي ياا اسمك ايه.... ان مابع.تش عن مراتي، هخليك تند. م علي اليوم ال شوفتني فيه
كارم بغضب :ابعد عنهااااا، والا هخلص عليك
يونس بينزل لمستواه وبيطلع المسد*"س وبيحطه علي رأس كارم
بيان برعب :لاااا ابعد عنه
يونس بصلها نظرة اخر" ستها
وبعدين بص لكارم : بقي انت بقي ال هتخلص عليا.... طب يا ترا لو انا ال عملتها الاول هيحصل ايه؟!
كارم خاف بس مبينش
يونس باستفزاز وهو بيبص ل بيان :دي مراتي من زمان اصلا.... وهي حامل مني دلوقتي، في ابننا
كارم بيتصدم....
وبيان بتتصدم اكتر منو ومستغربة
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
#حب_صغيرتي
البارت 3
كارم بصدمة :ايه؟!
يونس بخبث: زي ما سمعت
كارم بص ل بيان: ال كلام ال بيقولو صح
بيان كانت هتقول لا، بس شافت يونس بيبصلها بتحذير
بيان بخوف علي كارم : ك كارم، ارجوك امشي من هنا
كارم :مش همشي انتي لازم تقوليلي انتي حامل منه فعلا ولا لا
بيان بسرعة : اه
كارم اتصدم
يونس :عايز حاحة اكتر من كدا
يونس للرجالة :سبوه
الرجالة سابت كارم، وكارم بص نظرة اخيرة ل بيان ومشي
يونس بص ل بيان بحدة : لو سمعت بس بالصدفة انك بتقابليه هيكون اخر يوم في عمرك
بيان بدموع :ح حاضر
يونس : روحي غيري هدومك عشان هنسافر الصعيد
ومشي من قدامها
وبيان دخلت اوضة الجدة بحزن
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
في اوضة الجدة
دخلت بيان ولقت علي السرير دريس واسع وشيك ومعاه طرحة
بيان:ه هو انا هلبس طرحة
سعاد :ايوا يابنتي في الصعيد لازم تلبسي طرحة
بيان :بس انا مش محجبة
سعاد :انتي دلوقتي مرات الكبير ولازم تتحجبي
بيان :بس دا المفروض يكون بأرادتي انا
سعاد :يا بنتي يونس هيضايق، انتي هالبسيه قدام الناس بس انما في اوضتك تقل*عيه
بيان بنفاذ صبر وعصبية :بس انا مش لازم اسمع كلام سي يونس دا في كل حاجة.... مين يونس دا اصلا
يونس من وراها ببرود :انا يونس
بيان اتخضت وبصتله وجريت علي السرير اخدت الدريس وبعدين جريت علي الحمام بسرعة
سعاد بضحك :انا مش عارفة انت عملتلها ايه
يونس ابتسم بخفة من غير ما جدته تلاحظه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصعيد البيت مقلوب من فوق لتحت، ومحدش بيقعد
وعمالين يجهزوا اكل كتير.... وناس كتير واقفة برا القصر
والستات جوا
نسمة : يا صفييية بسرعة دول قربوا يوصلو، خلي الستات ال جوا يخلصوا الاكل بسرعة
تفيدة بغ*ل :وكان لازم نعزم البلد كلها يعني
نسمة : اكيد طبعا، دا كبير البلد
جت رانيا وبتبتسم ابتسامة مزيفة وبطيبة : الف مبروك يا مرات عمي
نسمة :الله يبارك فيكي يا حبيبتي عقبال عوضك
تفيدة :ومالك فرحانة ليه كدا ياختي
غنوة :ما خلاص يا مرت عمي لو مش هتفرحي اطلعي فوق
جه في الوقت دا حسين، و كريم اخو يونس الصغير عنده 25 سنة
كريم : ما يلا يا جماعة بسرعة انا كلمت يونس وقال انه في الطريق
نسمة :جهزت الزينة برا يا كريم
كريم بضحك :مش محتاج اصلا اهل البلد فراحنين ومجهزين نفسهم
حسين : طب هاتولنا حاجة نشربها انا عطشان
جت عليهم بنت حلوة وماسكة الصينية وتبقي اسمها راية وبتشتغل عندهم
راية :اتفضل يا بيه
وبتوزع عليهم العصير وبتروح عند كريم، ال بيبصلها كتير وهي بتتكسف
فجاة سمعوا صوت ض*رب نا*ر، وطلعو برا لقيو يونس وصل ومعاه جدته و وبيان ال لابسة دريس ابيض وبيش والحجاب كان محليها
واهل البلد بقوا فرحانين ومشغلين اغاني صعيدية
وبيان مستغربة ومتوترة
بيدخل يونس بعد ما بيسلم علي الكل ووراه بيان وجدته ال علي كرسي متحرك
نسمة بفرحة :اخيرا جيت يا ضنايا
وبتجري عليه بتحضنوا
وبعدين بتقرب من بيان وبتحضنها بقوة :بنت اختي الغالية، عاملة ايه يا إلين
بيان باستغراب : ا إلين مين؟!
نسمة بصت لمامتها : انتي مقولتلهاش
سعاد :نسيت من تعبي يا بنتي
نسمة بصت ل بيان :انتي اسمك إلين
بيان :ا انا، ب بس انا اسمي بيان
نسمة بابتسامة : الاسم ال يعجبك هناديكي بيه
غنوة جريت عليها وحضنتها : ازيك يا بيان
بيان بابتسامة خفيفة :ك كويسة
غنوة بضحك :اه انتي لسة مكسوفة
حسين قرب من يونس : اخيرا عملتها
يوسف قرب منه وهمس :بس بتعرف تختار انت! ايه الحلاوة دي
يونس نغ"زه في بطنه :اتلم
يوسف بالم :حاضر ياعم
كريم :اهلا باخويا الغالي
وقرب وحضنه
نسمة :طب يلا تعالي معايا تلاقيكي تعبانة، تعالي اعملك كوباية عصير
وبصت ليونس :هدومك فوق اطلع و غير ياحبيبي
وبتاخد بيان
ويونس بيطلع فوق يغير البدلة
رانيا بكسرة في قلبها وهي بتكلم نفسها : حبيتك، بس انت مش من نصيبي وبقيت لواحدة تانية.... وانا مليش حق اني افكر فيك تاني، بس انا قلبي واجعني ومش عارفة هنساك ولا لا، ب بس هحاول انساك
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
بعد مدة
بينزل يونس وهو لابس جلابية صعيدي وكانت عضلاته وهيبته واضحة
ووقف مع كريم ويوسف بيتكلموا في الشغل، وبعدين هيروحوا علي الجلسة ال بتقعد فيها الرجالة
وبيان كانت قاعدة مع والدته وغنوة وجدته وكانت ستات كتير حواليها ومبهورين بيها
وبيان قاعدة متوترة وخايفة من نظارتهم
صفية بتجيب قهوة وكانت هتوديها ليونس، بس نسمة بتوقفها
نسمة :استني ياصفية بيان هتوديها
بيان بصدمة :نعم؟! ا اقصد ايه ليه
نسمة بابتسامة :مش جوزك بردوا يا حبيبتي يبقي لازم انتي توديها
بيان بس....
قاطعتها غنوة وهي بتقومها :يلا بس انتي مكسوفة ليه كدا
بيان قامت واخدت الصينية
واتجهت ناحية يونس ال بيتكلم مع اخوه
بيان بتوتر :ا احم..... اتفضل
يونس بصلها شوية وبعدين اخد القهوة
وبيان جريت وراحت عند غنوة
كل دا تحت نظرات رانيا ال بتحاول انها متزعلش
(هي قلبها طيب مش زي مامتها تفيدة، وهي كانت بتحب يونس بس هو كان معتبرها اخته.... قلبها مش قادر ينسي حبها ليه ولا قادر انه يعامل حد وحش او تنتقم من بيان وسايباها علي ربنا، وهي عارفة ان ربنا بيختار لكل حد الخير ليه حتي لو بعد مدة طويلة وان ربنا مش بينسي حد كلنا عباده ومش بنختلف عن التاني في حاجة )
رانيا قربت من بياان بطيبة :ازيك يا بيان
بيان :الحمد لله كويسة
غنوة :دي بقي ياستي تبقي رانيا بنت عمي، مش هتلاقي اطيب من قلبها
بيان بابتسامة :بجد!
رانيا بضحك :مش للدرجة يعني، بس هما بيقولو عليا طيبة وهبلة
بيان :عمر الطيبة ما كانت هبل، دي نقاء... ربنا بيخلقنا كدا وبيحبنا كدا طيبة القلب دي مش ضعف دي براءة محدش يقدر يوصلها غير ال ربنا بيحبه
رانيا حضنتها : انتي عسل اوي يا بيان
بيان بضحك :شكرا
جت نتفيدة وشدت بنتها بقوة واخدتها الاوضة، وبيان وغنوة استغربوا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة المجلس رجالة البلد كلهم اكلو
واحد من الرجالة :يسلم لينا كرمك يا كبير
بعد مدة خرج الرجالة وتبقي رجالة معينين ويوسف وكريم
يونس :ها عملتوا ايه
احد الرجال : لقينا مجموعة اثا*ر، انما ايه لوز
يوسف :طب ودي هننقلها ازي
كريم :انا جمعت الرجالة وقولت خطة كويسة، هتبقي علي تلت مراحل
احد الرجال : بس هتبقي صعبة واحنا مش عارفين هنعملها امتا
يونس : هنعملها بكرا الساعة 12 بليل
يوسف :بس الحكومة يا يو.....
قاطعه يونس :متقلقش، انا مجهز نفسي
كريم :يبقي علي بركة الله
الرجالة : تمام
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة رانيا
دخلت والدتها وهيا بتشدها من دراعها
تفيدة : اناي اتجننتي يابت انتي، اناي رايحة تكلميها ليه كدا وتهزري معاها
رانيا :يعني هعمل ايه يعني يا امي
تفيدة بعصبية : انا كنت عايزة اجوزك يونس، واهو البيه اتجوز واحدة تانية وانتي معرفتيش تعملي حاجة يا خايبة
رانيا بدموع :كفاية بقي
تفيدة بقسوة :ياما قولتلك قربي منه والبسي ضي"ق وحاولي تغر"يه ووقعيه في حبك
رانيا :اناي عايزاني اغضب ربنا عشان يونس يتجوزني
تفيدة :وفيها ايه يعني ما كل البنات بتعمل كدا
رانيا بعصبية:لا مش كل البنات، مش عشان دي عملت كدا يبقي دي تعمل كدا
تفيدة بعصبية : خليكي كدا قاعدة ومحدش يبص في وشك.
وخرجت بعد ما جر"حت بنتها بكلامها القا"سي
ورانيا قعدت علي السرير تبكي بانهيار
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
جه الليل
كل الستات اكلت واليوم كان طويل وفرحة واغاني
نسمة :الوقت اتاخر، اكيد تعبتي يا بيان.... يلا ياحبيبتي اتطلعي ارتاحي فوق
بيان :فين؟!
نسمة بضحك :فين ايه ياحبيبتي هتروحي اوضتك انتي وجوزك
بيان بخوف : ايه؟! ج جوزي مين؟
غنوة بضحك :ياااه دي الحالة جت
جه يونس
نسمة بضحك : يلا يا يونس، خد مراتك واطلعوا فوق عشان هي شكلها فقدت الذاكرة
يونس بص ل بيان :يلا
وكان هيمشي بس وقفتوا تفيدة
تفيدة بخبث : استني يا يونس احنا عايزني الاثبات انها بنت الاول قبل ما تناموا
الكل اتصدم، ماعدا يونس ال بص ل تفيدة بغضب وشر
يونس بغضب :.............
@@@@@@@@@@@@@@@@@@
#حب_صغيرتي
البارت 4
تفيدة بخبث : عايزين نعرف هيا بنت ولا لا، لازم تورينا المنديل
بيان اتصدمت وبقت خايفة
يونس بحدة : وانا مش هعمل العادات المتخ*لفة دي
تفيدة بعصبيه :بس دي عادات ولازم تحصل
يونس بصوت عالي وغضب :واناااا قولت مش هيحصل.... ايه هتعارضي كلامي؟!
تفيدة اتوترت وبصت علي جوزها ال واقف ساكت : انت بتكلمني ليه كدا، انا مرات عمك
يونس بغضب:ما هو عشان انتي مرات عمي فا انا لسة معملتش حاجة
تفيدة بعصبية :وهتعمل ايه يعن.....
قاطعها جوزها ال شدها بغضب من ذراعها : اتحشميييي يا وليه وقصري الكلام واطلعي فوووج
(اول مرة اكتب صعيدي 🫠)
تفيدة اتضايقت وسكتت
مصطفي جه وبص ل يونس بكر"ه وراح لامه :يلا يا امي، اطلعي فوق
واخدها وطلعو فوق
نسمة :يلا يا يونس خد عروستك واطلع علي اوضتك
يونس بص ل بيان ببرود :يلا
ومشي
وبيان مشيت وراه بخوف
ويوسف بص ل غنوة وغمز" لها
وغنو اتكسفت
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
فوق في اوضة يونس، دخل ووراه بيان ال انبهرت بالاوضة العريضة والواسعة وفيها حمام خاص
يونس دخل وحط تلفونه علي الكومود
وبيان واقفة خايفة
يونس بصلها برفعة حاجب :ما تدخلي
بيان بصتله بتوتر :ها ا اه ح حاضر
ودخلت
يونس فتح الدولاب واخد تيشرت وبنطلون، واتجه للحمام
وبيان دخلت وقعدت علي السرير وهي متوترة.... قامت وراحت ناحية الدولاب بتاعها ولقت هدوم كتيرة اوي، فرحت وقعدت تقلب وسطيهم بابتسامة، مسكت بيجامة لونها بينك
يونس طلع من الحمام، وكان وسيم وشعره مبلول وعضلاته بار*زة من التيشيرت
بيان فتحت عينها بصدمة
بيان في سرها :يخربيت حلاوتك
يونس لاحظ انها باصة عليه وببرود :فيه حاجة؟!
بيان بعدت نظرها عنه باحراج :ا ايه؟! لا
واتجهت للحمام
............
بعد مدة طلعت بيان وكانت سايبة شعرها والبيجامة كانت لايقة عليها
طلعت ولقت يونس مستلقي علي السرير وحاطط ايده علي رأسه ومغمض عينيه
اتوترت وراحت قعدت علي حرف السرير وحطت مخدة في النص بينهم رغم ان السرير واسع وكبير
يونس فتح عينه وبصلها بطرف عنيه : مش هعضك يعني
بيان بتوتر :ا ل لا ا انا عشان ا انام وانا مرتاحة يعني
يونس مردش عليها، وغمض عينه ونام
وبيان نامت علي حرف السرير، ونامت بالعافية
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة غنوة.... الباب خبط وقامت فتحت ولقت يوسف، ال دخل بسرعة وقفل الباب وحاصرها
يوسف بمشاكسة : ايه اخبار القمر
غنوة بكسوف وهي منزلة راسها: كويسة
يوسف رفع وشها بأديه وببتسامة : انتي لسة بتتكسفي مني؟! احب انا الفروالة دي
غنوة بكسوف :بس بقي يا يوسف
يوسف :اسمي طالع من بوقك زي العسل
غنوة :طب اخلص بقي عايز ايه؟!
يوسف بابتسامة خبيثة : عايز كل خير
وقرب منها وطبع قب*لة قوية علي شفا*تاها، وغنوة انسجمت معاه
يوسف بعد عنها وقال بمشاكسة : انا بايت معاكي هنا النهاردة
وشالها وحطها علي السرير
غنوة بخوف :لا يا يوسف ممكن حد يخبط
يوسف برغبة: ال يخبط، يخبط... المهم انا عايزك
وقرب ودفن وشه في رقب*تها، وغنوة سرحت خالص معاه
ازال عنها ملابسها وقرب منها وووووووو
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المطبخ
راية كانت واقفة بعد ماخلصت غسيل مواعين، لان صفية سابت عليها الاطباق كلهم عشان تغسلهم
كانت واقفة وبتمسح جبينها من التعب
وجت تلف لقت كريم وقف قصادها وحاصرها
راية بخضة :كريم
كريم بابتسامة خبيثة : مكنتش اعرف ان اسمي حلو كده
راية بتوتر :ا اقصد كريم بيه، عايز حاجة؟!
كريم :عايزك
راية باستغراب :ها
كريم بتوتر : ا اقصد عايز منك كوباية عصير
راية بخجل :حاضر.... ب بس ممكن تبعد شوية
كريم بابتسامة :عيوني
وبعد عنها وقعد علي الكرسي، وهي اتحركت وبقت تعمله العصير ومتوترة من وجوده.... وكريم منزلش عينه من عليها
راية :اتفضل
كريم بص لايدها ال ممدودة بالعصير، واخده منها
كريم :اقعدي معايا شوية، مش بحب اقعد لوحدي
راية اتكسفت وقعدت علي الكرسي ال قدامه
كريم : انتي عندك كام سنة يا راية
راية : 18 يا بيه
كريم :متقوليش بيه دي، قولي كريم علي طول
راية بخجل :ح حاضر
كريم :امال فين اهلك؟!
راية : امي واخويا الكبير ومراته عايشين في بلد تانية، وانا باجي هنا عشان اشتغل لدراستي
كريم باستغراب :ليه؟! اخوكي مش بيشتغل ولا ايه
راية : لا بيشتغل، وشغلانة حلوة كمان.... بس هو مش عايز يخليني اكمل تعليمي عشان ما يصرفش عليا، وكان عايز يجوزني لراجل عجوز وغني.... بس انا هربت وجيت اشتغل هنا
كريم : امممم، طب انا من بكرا هقدملك في كلية كويسة وتكملي تعليمك.... ووقت ما الدراسة تبدا تروحي
راية بصدمة :انا بتتكلم جد
كريم بضحك :ليه شايفاني عيل مش قد كلمتي، دا انا ابن الجبالي بردك
راية ضحكت وشكرته
كريم قام :طب تصبحي علي خير بقي
راية بابتسامة :وانت من اهله
كريم ابتسم ليها وخرج
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح
الباب عند يونس خبط
وبيان صحيت من النوم وملقتش يونس جمبها وكان واضح انه في الحمام
قامت ونسيت خالص تلبس الطرحة وفتحت الباب، وكان كريم
كريم اتحرج ونزل عيونه :ا احم، صباح الخير يا مرات اخويا.... امال يونس فين
بيان بتوتر :م مش عارفة يمكن ف.....
قاطعها يونس ال شدها من ذراعها بقوة ووقفها وراه
يونس بصلها بحدة :ادخلي جوا
بيان خافت منه ودخلت
يونس بص لكريم :عايز ايه؟!
كريم بصله : الرجالة عايزينك تحت، في خصوص الشحنة الجديدة
يونس :تمام شوية كدا ونازل
وبيمشي كريم
وبيدخل يونس بغضب وبص ل بيان ال واقفة في نص الاوضة ومنكمشة في بعضها وخايفة منه
يونس قرب ومسكها من ذراعها بقوة وغضب : انتي طالعة بشعرررك قدام واحد غريب عنك
بيان بتتالم من ذراعها ال ماسكه وبتبكي وخايفة
بيان بدموع وخوف : ا انا نسيت ولله
يونس بغضب :نسييينتي، ليه عيلة صغيرة انتي
بيان بدموع: ولله مكنتش اقصد، م ما انت ال لبستني الحجاب بسرعة
يونس بغضب :لو اتكررت تاني، هكرهك في اليوم ال شوفتيني فيه.... اناي فااااهمة
بيان بدموع والم : ف فاهمة، ب بس سيب ايدي ارجوك
يونس استوعب نفسه وساب ايدها
يونس بحدة :هنكمل كلامنا بعدين
كان لابس قمي"ص اسود و بنطلون اسود وبينزل تحت
وبيقفل وراه الباب بقوة، خلت بيان تتخض
بيان قعدت علي السرير وهي بتبكي
بيان بغضب طفولي :طب ولله ما هسكتلك، وهوريك يا بتاع الجبل انت.... استني عليا بس
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
تحت في الصالة
يونس كان قاعد هو وعمو ويوسف وكريم علي الانتريه
والستات بيجهزو الفطار علي السفرة
وبيان بتنزل وهي لابسة دريس وطرحة، وبتتجه ناحية نسمة
نسمة بفرحة :صباح الفل علي العروسة
بيان بتحضنها بابتسامة
غنوة بغم"زة اكيد معرفتيش تنامي بليل
بيان مش بتبقي فاهمة قصدها
نسمة بابتسامة :بس يا غنوة عي" ب دي بتتكسف
وبصت ل بيان وبتديها كوباية قهوة
نسمة :خدي بقي دي اديها ليونس عشان هو فطر خلاص
بيان بتاخدها منها غص"ب وبتروح ناحية يونس
ولسة بتقرب تفيدة بتيجي جمبها وبتوقعها
وبيان بتتكعبل والقهوة وقعت علي الورق ال قدام يونس
يونس بص ل بيان بغضب وووووززز
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
استووووب، هسيبكم علي نا*ر هاهاهاها😈
تابعووووووني
الفصل الخامس حتى الفصل السادس عشر من هنا
رواية زواج لدقائق معدودة كامله من هنا
رواية خيانة الوعد كامله من هنا
رواية الطفله والوحش كامله من هنا
رواية جحيم الغيره كامله من هنا
رواية مابين الضلوع كامله من هنا
رواية سيطرة ناعمه كامله من هنا
رواية يتيمه في قبضة صعيدي كامله من هنا
الروايات الكامله والحصريه بدون لينكات من هنا
إللي خلص القراءه يدخل هيلاقي كل الروايات اللي بيدور عليها من هنا 👇 ❤️ 👇
❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺
الصفحه الرئيسيه للروايات الجديده من هنا
جميع الروايات الحصريه والكامله من هنا
انضموا معنا علي قناتنا بها جميع الروايات على تليجرام من هنا
❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺
تعليقات
إرسال تعليق