رواية حب صغيرتي البارت الخامس حتى البارت السادس عشر بقلم آيه عيد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
![]() |
رواية حب صغيرتي البارت الخامس حتى البارت السادس عشر بقلم آيه عيد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
بيان وقعت القهوة علي الورق ال قدام يونس، والورق كان بتاع شغل مهم
يونس قام واتعصب : انتي هببتيييي ايه
بيان والدموع بتتجمع في عنيها:انا مكنتش اقصد
يونس بغضب :مكنتيش تقصدييي؟! ليه مش بتشوفيييي
بيان خافت منه وبدات تبكي
نسمة قربت منها بقلق :خلاص يا يونس دي غلطة واي حد بيغلط
يونس بغضب :اطلعييي فوق، مشفش وشك هناااا
بيان بدموع :بس انا.....
يونس بحدة :قولت فوووق
بيان بتجري من قدامه وهي بتبكي، وتفيدة واقفة بتضحك عليها بالسر
نسمة بلوم : ليه كدا يا يونس، البنت مكانتش تقصد
يونس مردش عليها ومسك الورق ال مبلول
يونس ل يوسف : روح واتصرف في غيره
يوسف :اهدا انت بس، وانا هجيب نسخة تانية
وبيخرج
تفيدة بشماتة :دي شكلها مش بتعرف تمشي و.....
يونس بصلها نظرة اخر"ستها
وخرج من القصر كله
نسمة :روحي يا غنوة، اقعدي معاها فوق
رانيا :ممكن اروح معاها
نسمة :روحي يابنتي
وطلعت غنوة ورانيا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
فوق عند بيان
بتدخل وهي بتعيط بتقعد علي السرير..... بتدخل عليها غنوة ورانيا، وبيقعدوا جمبها
غنوة بزعل عليها :خلاص يا بيان بقي متعيطيش
بيان بتحاول تهدي عياطها
رانيا : يونس هو ال عصبي حبتين، متزعليش منه
بيان بعصبية :عصبي حبتين، دا لو يطول يو*لع فيا هيعملها
غنوة بضحك :لا مش لدرجة، هو قلبه حنين اصلا
بيان وهي بتمسح دموعها : اه، والحنية دي بتبقي علي الكل ما عدا انا
رانيا بضحك :خلاص بقي متزعليش، هو بردك عايز يتعلم الادب.... وانا حاسة انه هيتعلم علي ايدك
بيان بسخرية :هه اذا كان هو ال بيربيني انا دلوقتي
غنوة بحماس :خلاص بقي متزعليش، ويلا بقي نقوم نعمل حاجة تحت
بيان باستغراب :هنعمل ايه؟!
رانيا :هنعمل مسابقة طبخ ونشوف مين ال اكلها هيكون احسن
بيان : بس انا مش بعرف اطبخ
غنوة قامت :تتعلمي
رانيا قامت وشدت ليان :يلااااا بينااااا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مزرعة خاصة بعيلة الجبالي
يونس كان واقف وجمبه حصان باين عليه القوة
يوسف بخوف :طب والنبي دخل الحصان الاول وخلينا نتكلم
يونس : ليه هياكلك مثلا
يوسف بتوتر :لا يا عم، بس الحصان بتاعك دا بيفعص اي حد غريب بيقف قدامه
يونس ابتسم بسخرية : وانت غريب يا ولد عمي
يوسف بقلق من نظرات الحصان : دا اخر مرة جابلي انشقا"ق في المخ
يونس دخل الحصان المزرعة
يونس :اهو دخلتو، اتكلم بقي
يوسف : شحنة السلا*ح هتوصل بعد بكرا، واحنا عايزين طريق جديد
يونس :والطريق القديم؟!
يوسف :الحكومة شدت عليه
يونس :امممم، طب خليني افكر واقولك
يوسف :تمام، انا مستني
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المطبخ البان بيعملو مواهبهم وبيطبخوا
ماعدا بيان ال مش عارفة تعمل ايه
غنوة :اناي لسة لحد دلوقتي معرفتيش هتعملي ايه
بيان بتوتر :ل لا
رانيا قربت منهم : خلاص اهدي انا هقولك، يونس بيحب المكرونة البشاميل اعملي صنية
بيان بصدمة :نعم؟! مكرونة بشاميل، انا يدوب بعرف اعمل بيضة
غنوة :اتعلمي يابنتي
بيان جت في بالها فكرة وقررت انها هتنتقم من يونس
بيان :طب ممكن يا رانيا تعمليها انتي
رانيا اتوترت :ا انا
غنوة :دا يونس بيحب اكل رانيا قوي
بيان بنظرة طفولية :معلش يا رانيا عشان خاطري
رانيا بقلة حيلة : حاضر
بيان حضنتها :شكرااا اوي
رانيا عملت الصينية، وخرجت هي وغنوة عشان يجيبوا حاجة
وبيان استغلت الوضع وجابت حبوب لو"جع المعدة وحطتها في الصينية
وابتسمت :هاهاها هوريك يا بتاع الجبل
دخلت راية :محتاجة حاجة يا هانم
بيان :ها لا مش محتاجة حاجة
وخرجت
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المساء
قعدوا الرجالة علي السفرة ويونس كان يترأسهم وسعاد ونسمة وتفيدة كمان كانوا قاعدين
رانيا كانت بتحط في الاكل بكل حب
وغنوة وبيان بيساعدوها
الكل بدا ياكل ويونس بدا بالمكرونة
وبيان قعدت وبصت عليه بحماس
يونس بدا يحس ان معدته وجعته
يونس بحدة والم :مين ال عمل الاكل
رانيا بابتسامة :انا يا يونس
يونس بحدة :حاطة ايه في الاكل
رانيا استغربت وقلقت من نظراته: م محطتش حاجة
يونس قام وقف بغضب والم من معدته : انا بطني وجعنتني من لما اكلت من اكلك
رانيا والدموع بدات تتجمع في عنيها :ولله ما حطيت حاجة يا يونس
يونس قام ورمي صينية البشاميل علي الارض بغضب
الكل قام ويونس قاعد ومنزل رأسه بغضب والم
قام مرة واحدة وكان متجه ل رانيا بغضب، بس فجاة وقفت قدامه بيان
بيان بخوف وسرعة :انا ال عملت كدا
يونس بصلها نظرة مخيفة :عملتي ايه؟!
بيان بصوتله بخوغف :انا ال حطيط حبوب في الاكل، رانيا ملهاش ذنب
تفيدة :يامرارك يا بتي.... بقي كنتي عايزة توقعيها في عمايلك يا بنت المركوب
(ولله انا معرفش المركوب دي معناها ايه اصلا 😂)
يونس بص ل بيان بحدة، وبعدين مسك دراعها بقوة واخدها وراه وطلع علي الاوضة
نسمة بقلق :اكيد هيعمل فيها حاجة
سعاد بخوف عل بيان :الحقيها يا نسمة قبل ما يعملها حاجة
نسمة بتطلع وراهم بسرعة هي ويوسف وكريم وغنوة
وتفيدة واقفة مبتسمة بشر
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
فوق في اوضة يونس
شد بيان وراه ورماها في الاوضة وقفل الباب بالمفتاح
بيان وهي واقعة علي الارض بخوف :ا انا ممكنتش اقصد، ا انا ب بس.....
يونس بغضب :انتييي ايه
بيان بتنتفض وبتعيط
يونس بيقرب منها وبيمسكها وبيقومها
يونس بنبرة مخيفة :بقي عيلة زيك تتجرا وتعمل حركة زي دي، دا انتي ليلتك سودة
بيان برعب :و ولله ا انا بس كنت بهزر
يونس بصوت عالي :بتهزرييييي؟! ليه شايفني بلعب معاكي
يونس بيقرب من الكومود وبيطلع دوا وبيشربه
الباب خبط وكانت نسمة
يونس بغضب وصوت عالي :محدش يدخل بينييي وبين مراتي
وبيقرب من بيان ال واقفة خايفة
قامت وكانت هتجري بس هو شدها من وسط*ها ليه بقوة
يونس بحدة :انا بقي هعلمك ازاي تعملي كدا تاني،مش كنتي بتهزي انا هويكي الهزار علي اصوله
وبيقرب منها وبيقب*لها من شفا*يفها بع*نف وبيان بتتصدم وبتعيط وبقت بتحاول تبعد عنه
يونس بيق*طع الدريس ال لابساه، وبتفضل بالملابس الدا*خلية وهو علي نفس وضعه
وبيان بتعيط اكتر وبتحاول تبعده
يونس بيبعد وشه عنها، عشان تاخد نفسها وبيرميها علي السرير
بيان بدموع ورجفة :ل لا ارجوك متعملش كدا
يونس قرب منها بحدة :حقي.... وعايزه
وبيقرب وبيدفن وشه في رقب*تها وبيطبع علامات ملكي*ته بقوة وعن*ف
وبيان بتحاول تبعده بكل قوتها، بكت هو كان اقوي منه
يونس سامع شهقا"تها عمل نفسه علي اساس هي قدرت وزقته عنها
بيان بعدت بسرعة والدموع مغرقة وشها، وقامت بسرعة وجريت علي الحمام
يونس اتنهد وقام دخل البلكونة
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪=
وبيان جوا عمالة تعيط بهستيريا وخوف
وقامت ووقفت تحت الدش وبقت تمسح جسم*ها بقوة ورقب" تها
بيان بقر" ف ودموع :كلكوووو زي بعض، زي بععععض
وبتقعد علي الارض وبتبكي بانهيار :ليه؟!
وبتضم رجليها وبتعيط اكتر
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
يونس دخل الاوضة ولقاها لسة مطلعتش
بص علي الباب ثواني، وبعدين اتجه ناحية السرير واستلقي ونام
وبيان جوا نامت علي نفسها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة غنوة، يوسف كان معاها ومستلقي علي السرير
غنوة قعدت جمبه:انا قلقانة علي بيان اوي
يوسف شدها لحضنه :متقلقيش، دي مراته ومش هيأ*ذيها
غنوة بصتله :انت ممكن تيجي في يوم وتتعصب عليا كدا
يوسف شدها اكتر وابتسم بخبث :هي ممكن تحصل، بس بشطارتك تقدري تنسيني اي حاجة
غنوة بدلع :بجد، وايه هي بقي يا عصبي
يوسف قرب وطب*ع قبلة علي شفا*يفها
وبعد : تقدري تعملي كدا وانا ممكن اتهوس خالص
غنوة :وعلي اساس ان انا لو عملت كدا، انت هتشبع
يوسف بابتسامة :بصراحة لا..... هاخد اكتر
وهو بيبص لجسد*ها من فوق لتحت
غموة :طب يلا نام بقي
يوسف قرب منها : ننام، لا طبعا.... انا عايزك
غنوة :ولله انا تعبانة النهاردة ومش قادرة
وقربت منه بدلع :ممكن اعوضها المرة الجاية
يوسف بعد وابتسم :عشان خاطر عيونك الحلوة دي
واخدها في حضنه ونام
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة رانيا، وكان معاها تفيدة
تفيدة :شوفتي يا هب"لة، عشان تعرفي ان البت دي مش سهلة.... كانت عايزة توقعك وتخلي يونس يكرهك
رانيا:..........
تفيدة : انتي لازم تجيبي حقك منها تالت ومتلت
رانيا بعصبة :وانا مش عايزة انتقم من حد، يمكن مكانتش تقصد
تفيدة ضر*بها علي كتفها :انتي عبي" طة يا بت، انا مش عارفة انتي بنتي ازاي
رانيا :طب ممكن تطلعي بقي عشان عايزة انام
تفيدة : انا مش عارفة اخوكي مصطفي راح فين
رانيا :قال هيسافر الساحل مع صحابه
تفيدة :ماشي، انا ماشية ياختي كاتك خيبة
وبتخرج
ورانيا بتبقي قاعدة مضايقة
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح
بيصحي يونس ومش بيلاقي بيان
يونس باستغراب :معقولة لسة في الحمام؟!
وبيقوم وبتجه ناحية باب الحمام وبيقف وبيخبط
جوا عند ليان بتصحي مفز"وعة :م مين
يونس :مش ناوية تطلعي بقي؟!
بيان بضيق :طالعة، ب بس عايز هدوم
يونس بيتجه للدولاب وبيجيب بيجامة
وبيحطها علي مقبض الباب
وبيلف نفسه :اتفضلي
بيان بتفتح الباب براحة وبتاخد البيجامة
بعد مدة بتخرج بيان، وي نس بيبصلها وبيقرب يحط ايده علي رقبت*ها المتو*رمة
بس فجاة بيان بتخاف منه وبتبعد بسرعة وبتقف في الزاوية برعب
بيان بخوف :ابعد عني، انت عايز ايه؟!
يونس بيستغرب منها وبيقرب عندها وهي بتبقي مرعوبة
ويونس بيقرب اكتر
بيان بتخاف وبتشوف المزهرية ال جمبها ورفعتها علي يونس وووووو
@@@@@@@@@@@@@@
#حب_صغيرتي
البارت 6
بيان مسكت المزهرية وكانت هتضر*ب يونس، بس هو مسك ايدها
يونس برفعة حاجب : دا احنا اتجرأنا اوي
بيان بصتله واستوعبت نفسها وقعت المزهرية من ايدها، ووقعدت علي الارض وبتعيط
بيان بدموع ورجفة :ا انا اسفة، م مكنتش اقصد
يونس نزل لمستواها ومسك ايدها ال بترتعش :انتي تعبانة؟!
بيان رفعت راسها ليه وهي بتعيط وشاورتله برأسها زي الاطفال بمعني لا
يونس قرب منها واخدها في حضنه، وهي كانت خايفة وبتعيط وهي حاطة رأسها علي صد*ره
يونس : انتي زعلانة عشان ال عملته امبارح؟!
بيان سكتت وبدات تهدا وعينها بقت تقفل لوحدها وهي نعسانة
يونس بصلها وشاف انها تعبانة وعايزة تنام
شالها واتجه ناحية السرير، وكانت ليان نامت
(ولله انا كمان نعسانة🫠)
بصلها كتير ولف وجاب مرهم من الدرج ال في الكومود، ولف ليها تاني وبدا يحط علي رقب"تها عشان فيها علامات
بعد ما خلص بعد عنها وسابها تنام....وخرج من الاوضة
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
تحت في القصر
نزل يونس ولقي العيلة متجمعة وقاعدين علي الانتريه ماعدا غنوة ويوسف
نسمة بصت ليونس بقلق : بيان فين؟!
يونس ببرود :نايمة
وقعد علي الكرسي
يونس :فين يوسف
كريم : مش عارف من امبارح بليل مش لاقيله طريق
يونس باستغراب : يعني هيكون بيروح فين يعني
حسين :يمكن شغل ولا حاجة يابني
جت راية وهي بتقدم الشاي ليهم، واراحت عند كريم ولمس ايدها وهو باصص ليها وغمز"لها وهي اتحرجت ومشيت علي طول، بس كريم قام وقف
كريم بتوتر :ط طب انا هروح اشوف المزرعة وارجع
وبيطلع خارج القصر
نسمة وهي بتتكلم علي كريم :احنا عايزين نجوز الواد دا
يونس :اختاري انتي بس العروسة وهو هيوافق
نسمة بسخرية :دي دماغه ناشفة زيك
يونس بابسامة وهو باصص في التلفون : لا متقلقيش دا بتاع بنات
نسمة بثقة :انا ابني محترم علي فكرة
الكل ضحك بسخرية
رانيا بضحك : دا عايز دستة بنات عشان تكفيه
نسمة :لا ياختي، متسوقوش في سمعة الواد وهو مش موجود
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
فوق عند غنوة
غنوة بخوف :يلا يا يوسف بقي، تلاقيهم بيسألو عليك دلوقتي
يوسف واقف بيمشط شعره، لفلها وشدها من وسط*ها وبا*سها من خدها
يوسف :عايزة تخلصي مني بسرعة كدا ليه؟! دا انا حتي جوزك
غنوة بتوتر :معلش يا حبيبي، بس انت عارف بقي
يوسف قرب وشه منها :طب ايه؟!
غنوة :ايه
يوسف :مفيش حاجة كدا ولا كدا
غنوة بضحك :لا مفيش
يوسف :بس انا عايز
غنوة بقلة حيلة قربت منه وطبعت قبل*ة وجت تبعد بس هو شدها اكتر ليه
بعد عنها عشان تاخد نفسها
غنوة :يلا اطلع بقي يلااااا
يوسف بضحك :حاضر، حاضر
غنوة بصت كويس خارج الاوضة وبعدين خلته يمشي
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الجنينة الخلفية، كريم راح خلف القصر وشاف راية وهي طالعة وشاور ليها وهي لمحته وراحتله
راية :عايز حاجة يا بيه؟!
كريم :مش قولنا بلاش بيه دي
راية بخجل :اسفة، نعم ياكريم؟!
كريم مسك ايدها :طب تعالي معايا
راية شدت ايدها بكسوف :يالهو"ي، لا مينفعش، صفية ممكن تبهدلني
كريم :يا ستي هبقي اقول انك كنتي معايا وبتساعديني في حاجة، تعالي بقي
ومسك ايدها تاني وشدها وراه واخدها معاه في العربية
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر
نزل يوسف ولقي العيلة تحت
قعد معاهم
يونس برفعة حاجب:كريم قال انك مكنتش موجود بليل
يوسف بتوتر :ها لا اصل انا كنت مع صحابي وسهرت معاهم
غنوة نزلت بتوتر
رانيا :كنتي فين يا غنوة، كل دا نوم
غنوة بارتباك :اصل كنت تعبانة شوية فا نمت كتير
نسمة : فيكي حاجة؟!
غنوة :لا انا كويسة دلوقتي
وبصت ليوسف ال بصلها واغمز"لها
وهي اتوترت اكتر
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند كريم وراية وقف العربية قدام كلية كبيرة بعد ساعات طبعا في الطريق لانها في القاهرة
راية بذهول :ايه دا؟!
كريم وهو بيفتح حزام الامان : كليتك الجديدة
راية بصتله :بجد
كريم : ايوا طبعا بجد، يلا بقي انزلي عشان نشوفها
راية مش عرفة تفتح حزام الامان
كريم بصلها وقرب منها وعينه بقت قصاد عينها، وراية اتوترت وحاولت تبعد عينها عنه كريم فتح حزام الامان وبعد
كريم :ها، اتفضلي
كريم وراية نزلوا من العربية وراحوا الكلية وشافوها وعجبت راية قوي وكريم اصر عليها انه ياخدها مطعم عشان يتغدوا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر وتحديدا في اوضة يونس
بيان صحيت من النوم
وملقتش حد في الاوضة، قامت ودخلت الحمام
في الوقت دا يونس دخل وملقهاش بس سمع صوت المياه في الحمام
قعد علي الكرسي واستناها
بيان طلعت من الحمام وحاطة الفوطة علي وشها، ازالت الفوطة واتخضت من يونس
يونس برفعة حاجب وسخرية :ايه؟! شوفتي عفريت
بيان مردتش ونزلت راسها في الارض
يونس وقف وقرب منها رفع وشها لفوق وبقي يشوف رقب*تها ال العلامات بدات تقل فيه
وبيان بتحاول تتفادا النظر ليه
يونس بصلها بهدوء : كنتي خايفة ليه؟!
بيان وهي متوتر : ا انت مكنش لازم تعمل كدا
يونس بهدوء : ليه؟!
بيان بصتله بارتباك :ه هو ايه ال ليه.... انت ع عارف ان احنا متجوزين علي الورق، ي يعني مش من حقك ت تقرب مني
يونس بهدوء : بس انتي مراتي، وحقي
بيان : احنا اصلا هنتطلق يبقي من الاحسن انك متلمسنيش
يونس بابتسامة خفيفة ورفعة حاجب : ومين قال اني هطلق
بيان بصتله بصدمة : ي يعني ايه؟!
يونس بعد عنها وحط ايده في جيبه وببرود : يعني انا واحد صعيدي واحنا معندناش حاجة اسمها طلاق
بيان :ب بس اانت و وانا.....
يونس قرب منها :احنا ايه؟!
بيان اتوترت : ق قصدي ان ا احنا مش بنحب بعض
يونس قرب منها وحاصرها في الحيطة وقرب من ودنها وهمس :مين عارف! يمكن تقدري تخليني احبك
بيان بتوتر من قربه :ط طب وانا
يونس بصلها وابتسم، وبعد عنها وخرج من الاوضة
وبيان واقفة متوترة :ي يعني انا كدا لبست فيه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكان مجهول واقف مصطفي مع واحد من اعداء يونس
عيسي بسخرية : ياخسارة الد*م، يعني يبقي ابن عمك وعايز تبيعه
مصطفي :انا بكرهه، وهساعدك تخلص عليه.... وهجبلك اخبار شغله
عيسي :ال اعرفه ان اخوك شغال معاه يوسف
مصطفي :اخويا ملكش دعوة بيه.... ه هو مش زيي هو بيحب يونس ويعتبر دراعه اليمين
عيسي :امممم.... تمام يبقي انت كدا هتبقي واحد من رجالتي، وتجبلي اخباره كلها
مصطفي :انا هحاول اقنعهم اني اشتغل معاهم وهعرفك ميعاد الشحنات
عيسي :وهتاخد من الشحنات دي نصيب؟!
مصطفي :خلي تمنها ليك انت، انا مش عايز منها حاجة
عيسي بذهول :انت بتكرهه ليه كدا؟!
مصطفي بضيق :دي حكاية طويلة، هحكيها ليك بعدين
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مجلس اهل البلد
كان فيه ناس كتيرة قاعدة وفي واحد عمال يز"عق وكان في ست كبيرة معاهم ومن بينهم حسين ويوسف ومستنين يونس
بعد مدة.... دخل يونس وهو لابس جلابية صعيدي ومعاه عصاية والده
يونس قعد وبص للراجل ال بيز" عق بحدة :وطي صوتك
الراجل عويس قعد بتوتر:اسف يا كبير
يونس بصوته الرجولي :في ايه؟!
يوسف : عويس عايز يرمي امه من بيتها ويسكن فيه هو ومرته
يونس بص للست ال قاعدة تبكي، وبعدين بص لعويس
يونس : صح الكلام دا ياعويس
عويس بتوتر : يا كبير انا كان قصد......
قاطعه يونس بحدة :صح ولاا لا
عويس باحراج :ص صوح يا كبير
الست الكبيرة وهي بتبكي : بترجاك يا كبير متعملوش حاجة، انا مش عايزة بس غير يجبلي اوضة اتستر فيها
يونس بصله بسخرية :هي دي الست ال كنت عايز ترميها عشانك وعشان مرتك، بتوقلي معملكش حاجة..... يا ترا انت تستاهل اني اسكتلك يا عويس
عويس بخوف من نظرات يونس : س سامحني ياكبير، سامحني
وقرب من امه وبا*س راسها:سامحيني ياامي
يونس بحدة :انت هتقعد في بيتك انت ومرتك، ولو هوبت ناحية بيت والدتك، انا هشوف شغلي معاك
عويس بخوف :اوامرك يا كبير مش ههوب ناحية هناك مهما حوصل
الست لسة عملة تعيط
يونس كلمها بهدوء :بتعيطي ليه تاني؟!
الست : عشان هيسبيني اعيش لوحدي
يونس بص لعويس بحدة، وعويس خاف منه وراح عند امه بسرعة
عويس :لا ازاي يا امي يا هاخدك عندي وتعيشي معايا
الست بفرحة :بجد يابني؟! بس مراتك مش بتطيجني
عويس بخوف من يونس : لا ازاي وهي تقدر تتكلم، دا انا اطلجها في وجتها
الست فرحت وابتسمت
يونس قرب منه وحط ايده علي كتفه وهمس في ودنه بنبرة مخيفة : لو الست دي جاتلي زعلانة او مخد"وشة خد" ش واحد.... هزعل يا عويس وانا لما بزعل بتعصب
عويس بخوف :ل لا ياكبير، دي امي بردك وانا هحطها فوج راسي
يونس بهدوء :جدع يا عويس، جدع
الكل فرح وقام وبقوا يقولوا مشاكلهم ليونس وهو يقول الحل، او ال محتاج مساعدة يساعده
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الليل
رجع كريم وراية وراية كانت مبسوطة خالص وكانو واقفين عند البوابة الخلفية
راية بخجل :تصبح علي خير
كريم بابتسامة :وانتي من اهلي.... ا اقصد وانتي من اهله
راية اتكسفت وكانت لسة هتدخل بس الباب اتفتح وكانت صفية ال مسكت راية من طرحتها
صفية بعصبية :كنتي فين يا بت انطجيييي، كنتي صا"يعة فين
كريم قرب منها وشد راية بعيد عنها
كريم بغضب :فيه ايه يا صفية، بتكلميها ليه كدا؟!
صفيةباحراج :انا اسفة يابيه، بس هي اتأخرت وكان في غل كتير
كريم بغضب :كانت معايا يا ستي بتساعدني في حاجة في المزرعة
صفية :ولله ما كنت اعرف يابيه، ما هي مقالتليش
كريم بغضب :اول واخر مرة اشوفك مسكاها بالطريقة دي فاهمة
صفية بخوف : ح حاضر يابيه
كريم :يلا ادخلي جوا
وبتمشي صفيه
وراية كانت واقفة بتعيط.... كريم قرب منها ومسح دموعها
كريم :علي فكرة بتبقي حلوة برضوا وانتي بتعيطي
راية ضحكت وسط عياطها
كريم بابتسامة :ايوا كدا، الضحكة احلا منها بردك
راية بابتسامة :شكرا
كريم بصلها وسرح فيها :علي ايه؟!
راية :عشان دافعت عني قدام صفية
كريم :انا اعمل اي حاجة عشانك
راية بتتكسف وبتجري تدخل جوا :باييييي
كريم ابتسم وبعدين لف ودخل من البوابة الرئيسة
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
داخل القصر العيلة كانت متجمعة ما عدا بيان
نسمة ليونس :فين بيان يايونس
يونس وهو ماسك الابتوب : فوق تعبانة شوية
نسمة بقلق :طب انا هطلع اشوف مالها
سعاد :خلاص يانسمة، ما شوية كدا ويونس هيطلع
نسمة سمعت كلام مامتها وقعدت
الكل كان بيحكي علي ال حصل في المجلس، ما عدا يونس ال مركز في الابتوب
ويوسف عمال يغا"زل غنوة بعنيه
دخل كريم
نسمة :كنت فين؟!
كريم دخل وهو مبتسم :كان عندي مشوار كدا
يوسف غمز" له: يابتاع المشاوير انت
كريم بضحك:ظلمتني
رانيا بضحك :يا مظلوم انت
تفيدة قاعدة ومش طايقة حد فيهم
عدا وقت والعيلة بتتكلم وبيهزروا وبيضحكوا
ويونس قرر انه يطلع ينام
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند يونس دخل الوضة ولقي بيان بتتفرج علي التلفزيون
يونس راح عند الدولاب واخد ملابس ودخل الحمام
وبيان لاحظته وعدلت قعدتها
................ بعد مدة بيخرج يونس بس بيكون عا*ري الصد*ر
بيان بتغمض عينها بسرعة
يونس شافها وابتسم بخبث، وقرب قعد جمبها وهي حست بيه وقامت وقفت وكانت هتمشي بس يونس شدها وبالغلط وقعت في حضنه
بيات فتحت عينها بصدمة... ويونس مركز مع عينها وفضلوا كدا ثواني
بيان قامت بسرعة :ا احم، ا انا اسفة
واتجهت ناحية السرير واستلقت عليه بعد ما حطت مخدة في النص
ويونس قام هو كمان وقفل التلفزيون وراح نام
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
في نصف الليل
ليان قامت وهي جعانة وقعدت علي السرير بضيق وبصتعلي يونس ال نايم
فضلت كتير كدا لحد ما قررت انها تصحي يونس
بيان وهي بتهز يونس ببطيء :ي يو نس
يونس وهو مغمض عينه :امممم
بيان باحراج :م ممكن تصحي دقيقة
يونس فتح عينه :في ايه؟!
بيان بخجل :ا انا ج جعانة، و وخايفة انزل لوحدي
يونس بيقوم :طب تعالي
يونس بيلس تيشرت وبيخرج من الاوضة وبيان بتروح وراه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة غنوة كانت نايمة بس الباب اتفتح وكان يوسف
غنوة قامت بسرعة:يوسف
يوسف قرب منها وشدها لحضنه :قلب يوسف
غنوة بخوف : يمكن حد يدخل علينا دلوقتي هنعمل ايه؟!
يوسف قرب منها اكتر : بطلي انتي قلقك دا بس
غنوة بتوتر :بس.....
قاطعها يوسف بقب*لة قوية
لكن فجاة دخلت عليهم رانيا
رانيا :غنوة ممكن انام معا.....
اتصدمت من منظرهم، وغنوة بعدت بسرعة عن يوسف بخوف
يوسف :رانيا استني هفهمك
رانيا بعصبية :.........
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
تحت
يونس كان نازل علي السلم وبيان وراه والجو كان مظلم، بيان جريت عليه ومسكت في طرف التيشرت
يونس بصلها
بيان باحراج :ا اسفة، ب بس ا انا بخاف
يونس سكت وراحو المطبخ
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
في المطبخ بيات جابت اكل من التلاجة وقعدت تاكل علي التربيزة بأحراج من يونس ال قاعد قصادها
يونس قام وجاب ازازة مياة وبدا يشرب
وبيان اكلت بسرعة قبل ما يرجع ويشوفها
خلص شرب وبيان عملت نفسها بتاكل تاتة تاتة
يونس ابتسم بخفة لما لقي ان الطبق قرب يخلص
يونس مدلها ازازة المياه، وبيان اخدتها منه
بيان :شكرا....تاكل؟!
يونس :مش جعان
بيان خلصت وقامت غسلت ايدها
بيان بابتسامة :خلصت
يونس وهو حاطط ايده في جيبه : طب يلا
وخرجوا من المطبخ وطلعوا فوق
بس وهما طالعين.... يونس سمع صوت في اوضة غنوة، واتجه ل هناك
@@@@@@@@@@@@@
#حب_صغيرتي
البارت 7
يونس بص ل بيان :روحي انتي
بيان بصتله وبعدين مشيت علي الاوضة
ويونس اتجه لاوضة غنوة
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
رانيا بعصبية: ايه القر*ف ال انتو بتعملوه دا، انتو مش بتخافو ربنا
غنوة بخوف :استني بس هفهمك.....
قاطعتها رانيا :اسكنتي انتي، ازاي تقبلي انه يعمل فيكي كدا
يوسف :يابنت الناس افهمي الاول، انا....
رانيا بعصبية : هتقول ايه يعني؟! انت اخويا اه، لكن ال بتعمله دا غلط وحرام.... انتوا ازاي كدا ازاي تغضبو ربنا بالطريقة دي، وياترا بقي حصل اكتر من كدا
يوسف بسرعة :غنوة مراتي
رانيا اتصدمت، ةكانت هتتكلم بس سمعت صوت خطوات برا
رانيا جريت علي يوسف ودخلته الحمام بسرعة
دخل يونس
يونس بص لغنوة باستغراب : انا كنت سامع صوت هنا!
غنوة بخوف :ا انا، ه هو....
جت رانيا من الحمام بسرعة ووقفت جمب غنوة : ا ايه يا ابيه؟!
يونس برفعة حاجب :ابيه؟!
رانيا بتوتر :ا اقصد يا يونس، في ايه؟!
يونس :سمعت صوت هنا
رانيا :ايه؟! ا اه دا انا وغنوة كنا بنهزر بصوت عالي
يونس :طب يلا نامو بقي الوقت اتاخر
رانيا بتوتر وهي ماسكة غنوة : ح حاضر، ه هنام ا اهو
يونس باستغراب :ومالك واقفة مش علي بعضك دا ليه؟!
رانيا بتوتر وابتسامة : ايه ل لا ا اصل انا بس خضيتني لماا دخلت مرة واحدة
يونس بصلها باستغراب، وبعدين طلع برا
غنوة خافت اوي وبدات دموعها تنزل
رانيا بعدت عنها ويوسف طلع
رانيا بعصبية :ممكن افهم بقي انت اتجوزتها امتا وازاي
يوسف بتنهيدة : متجوزين من سنة وعلي سنة الله ورسوله، مش عر*في متقلقيش
رانيا بعصبية: بس ازاي، من غير وكيلها
يوسف بص لغنوة :ما احنا عملنا كدا مش غير وكيل، هما اتنين شهود صحابي وبس
يوسف شاف غنوة بتعيط قرب منها وحضنها
رانيا قربت منه وبعدته عن غنوة :ابعد عنها، هو انا مش مالية عينك ولا ايه، لسة هتعمل كدا قدامي
يوسف :طب ما قولتلك مراتي
رانيا بعصبية :ولو حد كشفكم يا فا"لح
يوسف بعصبية خفيفة :ما انا هتقدم ليها بس بعد ما تخلص دراستها
رانيا بصت علي غنوة بعصبية :وانتي الله عليكي، صدقتيه وروحتي معاه وخلاص في الغلط
يوسف بغضب :يوووه مش قولتك مراتي، هو فيه ايه بقي.... غلط ايه دا؟!
رانيا :غلط انك اتجوزتها من ورا اهلها
غنوة بدموع :و والنبي يا رانيا متقوليش لحد
رانيا بصت ليوسف :اطلع برا
يوسف طلع بغضب
رانيا مسكت غنوة من ايدها وقعدتها علي السرير
رانيا بحزن عليها :يا حبيبتي انا مش هقول لحد، بس اناي مش شايفة ان ال عملتيه غلط وحرام
غنوة بدموع :بس انا بحبه وهو بيحبني
رانيا : عمر الحب ما بيكفي، هو لو مش اخويا كنت قولتلك دا هيضحك عليكي ويرميكي.... انتي كان لازم تصبري وهو كان هيتقدملك وتتجوزو قدام كل الناس، مش تروحي معاه علطول كان لازم تخلي نفسك عزيزة وغالية عليكي
غنوة بدموع :ب بس هو ك كان مستعجل وقالي انه هيخطب بنت تانية
رانيا بعصبية :يا شيخة كنتي تخليه يت"هبب ولا تتجوزو بالطريقة دي....دا يونس لو عرف مش هيرحمكوا
غنوة بدموع :ا انا خايفة اوي يا رانيا
رانيا قامت :انتي ال جبتي الخوف دا لنفسك، انتي لو صبرتي كنتي هتخلي يوسف يجري وراكي.... لكن دلوقتي هو ضمن انه لو بعد انتي ال هتجري وراه
وسابتها وخرجت من الاوضة
وغنوة قعدت تفكر في كلامها وتعيط
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة يونس وبيان
دخل ولا قاها نامت
مسك تلفونه ودخل البلكونة
واتصل علي حد
يونس :ها
الراجل :........
يونس برفعة حاجب :مصطفي
الراجل :.........
يونس ابتسم ابتسامة خبيثة : خلاص سيبه عليا انا
الراجل:.........
يونس بنفس الابتسامة : متقلقش دا ابن عمي برضوا
الراجل :.......
يونس :طب انزل انت بقي، تيجي في اول طيارة فاهم.... مستنيك
وقفل معاه
ودخل ولقي بيان حاطة كمية مخدات في النص
ابتسم بسخرية وراح استلقي علي السرير ونام
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح
الكل صحي
ونزل تحت وقعدوا علي السفرة
وبيان وصفية وراية ورانيا بيحطوا الفطار
وغنوة قاعدة علي الكرسي باصة لطبقها بضيق، ويوسف باصص عليها باستغراب
يونس لامه : جهزي عزومة تشرف، ريان جي النهاردة
نسمة بفرحة :بجد؟! دا وحشني اوي
كريم :اخيرا قرر ينزل
يونس :ما انا هددته
يوسف بضحك :اه قول كدا بقي
رانيا وغنوة مستغربين لانهم مش عارفين مين ريان دا، بس مهتموش
بيان كانت بتحط طبق قام يونس
نسمة ل بيان :خلاص يا بنتي اقعدي بقي كفاية
بيان بابتسامة : هجيب بس الطبق ال جوا
ولسة هتلف يونس مسك ايدها
بيان بصتله بتوتر
يونس بصلها :اقعدي
بيان اتوترت وراحت قعدت في الكرسي ال علي جمبه
سعاد بضحك :يعني لازم هو يقولك عشان تسمعي الكلام
بيان اتكسفت وبصت في طبقها، وبدات تاكل
نسمة بابتسامة خبيثة : امتا بقي تجيبو الحفيد
بيان سعل"ت بقوة، يونس مدلها كوباية مياة بهدوء
بيان اخدتها وشربت
نسمة بضحك :هو للدرجة دي الكلمة تقيلة عليكي، ما هو في النهاية هيجي هيجي
بيان بتقوم بتوتر :ا انا نسيت حاجة فوق
وجريت علي فوق بسرعة
سعاد بضحك لنسمة :مخلتيش البنت تعرف تاكل
نسمة :قوم يا يونس شوفها
يونس بيبص لوالدته، وبعدين بيقوم ويطلع فوق
كريم بضحك :قومتيه هو كمان
تفيدة : هه دلع
محدش رد عليها
نسمة لكريم :وانت هتتجوز امتا انت كمان يالاا
راية بتبص لكريم
وكريم بص ل راية وهو بياكل : قريب، قريب اوي
وراية بتتكسف من نظراته وبتدخل للمطبخ
حسين بيبص لغنوة :مالك يا بنتي؟!
غنوة ركزت :ها ا لا مفيش
رانيا بصتلها وبصت ليوسف ال قاعد متعصب، وقام وخرج من القصر
وغنوة باصة عليه بحزن، بس حست بوجع في معدتها وقامت طلعت فوق
تفيدة :يوسف يا يوووووسف رايح فين يا ولدي
حسين :خلاص سبيه يمكن عنده شغل
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة بيان ويونس
دخل يونس ولقي بيان بتق*لع الطرحة
يونس سند علي الحيطة وعقد زراعيه : مش كنتي بتفطري
بيان بصتله بتوتر ونزلت عينها : ا اه، م ما انا شبعت
يونس قرب منها ووقف قدامها
يونس بهدوء :بصيلي
بيان اتوتر ورفعت رأسها وبصتله
يونس حط ايده في جيبه : طلعتي بسسب ال قالوه
بيان نزلت عيونها تاني وبارتباك :ك كلام ايه؟!
يونس ابتسم بخفة : قولت بصيلي
بيان بصتله
يونس بهدوء :بسبب الحفيد
بيان اتوترت وبقت تحاول تبعد عينه عنه
يونس :هو كدا كدا في النهاية هيحصل
بيان بصتله بصدمة :يعني.....؟!
يونس بهدوء :ايوا هقرب منك، متنسيش ان انا قولت مش هطلق.... وكمان اهلي عايزين حفيد هجيبه منين يعني؟!
بيان والدموع بدات تتجمع في عنيها : ب بس ا انا مش عايزة
يونس بنفس هدوءه : بس انا مضطر اعمل كدا، ما هو اكيد انتي مش هتقبلي اني اتجوز عليكي
بيان بدموع سكتت ونزلت رأسها
يونس : قولي ال عندك
بيان بصتله بدموع :ب بس انا لسة صغيرة
يونس بصلها وسكت شوية وبعدين قال : انا هستني عليكي، وفي اليوم ال هتقرري فيه انك اتقبلتي جوازنا.... انا هبقي موجود
وبيخرج من الاوضة
وبيان بتقعد علي الكرسي وهي خايفة ومتوتر
بيان :ب بس انا مكنتش عايزة كدا، انا كدا هفضل طول حياتي معاه.... ك كنت فاكرة اني هقدر اغير حياتي لكن معرفتش انا مش عارفة انا عايزة ايه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في البلد خرجت رانيا عشان تجيب حاجة
وهي ماشية، في عربية كانت جاية بسرعة و هتخبط فيها
ورانيا خافت وغمضت عينها وثبتت ومبقتش عارفة تعمل ايه
بس صاحب العربية وقف في اخر لحظة
رانيا فتحت عينها ببطيء وضحكت : ايه دا، انا لسة عايشة
نزل من العربية شاب طويل وعريض وشعره بني فاتح قريب للاصفر ودقن خفيفة متحددة
ريان بغضب :انتي مبتشوفيش
رانيا بعصبية :ولله؟! كمان جي تسألني انا
ريان بغضب: يعني هسأل مين.... مانتي ال كنتي واقفة ثابتة
رانيا:خوفت ومعرفتش اتحرك، فيها حاجة دي.... ما انت ال حما"ر
ريان بعصبية :اتكلمي معايا عدل
رانيا بعند : ولو متكلمتش هتعمل ايه يعني
ريان بغضب:انتي متعرفنيش، احسنلك تسكتي
رانيا بصت عليه بسخرية من فوق لتحت ولفت وكانت هتمشي
بس ريان مسك ايدها ولفها ليه
رانيا اتصدمت وبصتله بغضب.... وهوب نزل ك" ف علي وش ريان منها
وريان واقف مصدوم من حركتها وعر"وقه ظهرت وعينه احمرت
رانيا خافت من منظره : ياماما
فكت ايدها منه بسرعة وجريت من قدامه علطول
وريان بص عليها بغضب :مسيرك تقعي تحت ايدي تاني، وساعتها هدفعك تمن الك"ف دا
(يا عم غور)
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر دخلت رانيا بسرعة وخوف شافتها تفيدة
تفيدة باستغراب :في ايه يابت؟!
رانيا وقفت واخدت نفسها :ها لا مفيش يا ماما، دا انا شفت بس كل*ب في الطريق وكان بيجري ورايا
تفيدة :تصدقي انك هبلة، بدل ما تلمي عرسان بتلمي كلا*ب
رانيا بضيق :طب فين غنوة؟!
تفيدة ببرود: جاعدة في المطبخ
رانيا راحت جوا ولقت راية وقعدت معاها وبداو يجهزو عصاير عشان الضيف ال جاي
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
خارج القصر يونس كان مستني حد
وبالفعل جت عربية ووقفت قدام البوابة، ونزل منها ريان
يونس بابتسامة وهو فاتح ذراعه ليه :اهلا بصاحب عمري
جري عليه ريان وحضنه حضن اخوي
ريان بسعادة :وحشتني يا اخويا
يونس :وانت يا قلب اخوك
يونس بعد و حط ايده علي كتف ريان:تعالي بقي دا انا هدلعك
ريان بضحك :استر يا رب
ودخلوا جوا القصر
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
جوا القصر
كانت نسمة وحسين وسعاد وكريم واقفين، وتفيدة واقفة علي جمب مش طا"يقاهم
دخل ريان وجري علي نسمة وحضنها بقوة :وحشتيني يا ست الكل
نسمة بسعادة : وانت يا حبيبي وحشتني اوي
كريم قرب منه بهزار :ايدك دي امي بردك
ريان بصله :طب ما هي زي امي بردك
وقرب منه وحضنه
ريان :امال فين يوسف؟!
يونس :تلاقيه فوق..... شوية ونازل
ريان راح سلم علي حسين وحضنه، وبعدين قعد هو و العيلة وقعدوا يهزروا
خرجت رانيا وراية من المطبخ وشايلين بعض المقبلات والعصاير
ورانيا وقفت قدام ريان بالصينية
ريان رفع راسه وبصلها وهي بصتله، والاتنين مصدومين انه شاف التاني بالسرعة دي
وريان ابتسملها بخبث وسكت
نسمة :دي بقي تبقي رانيا بنت حسين
ريان بابتسامة خبيثة :اتشرفنا
رانيا خافت من نظرته ليها وجريت علي المطبخ
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
فوق عند غنوة في اوضتها
كانت قاعدة علي سريرها بتعيط
يوسف دخل
يوسف بقلق :في ايه؟! اتصلتي عليا وصوتك مكانش عاجبني
غنوة قاعدة تعيط بس
يوسف قرب منها :قوليلي ايه ال حصل، حد زعلك
غنوة رفعت راسها ليه وبدموع وانهيار : ا انا حامل
يوسف بيتصدم وبيقرب منها وووووووو
@@@@@@@@@@@
#حب_صغيرتي
البارت 8
يوسف قرب منها وقعد جمبها :انتي مش كنتي بتاخدي حبوب
غنوة بدموع :م معرفش، معرفش حصل كدا ازاي
يوسف حط ايده علي دماغه وبدا يفكر
غنوة بدموع :ه هنعمل ايه؟!
يوسف :هنعمل ايه يعني، هتقدملك واحاول اخلي يونس يستعجل في الجوازة
غنوة :طب اعمل كدا بسرعة، قبل ما بطني تكبر
يوسف بصلها وسكت، وبعدين خرج من الاوضة
وغنوة قعدت تبكي بانهيار وهي خايفة
وفجاة دخل عليها حد
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
تحت في الصالة
نزل يوسف وهو مضايق
وقف قدامه ريان وحضنه :حبيب قلبي
يوسف استوعب وفرح وبادله الحضن :انت هنا من امتا؟!
ريان بعد وبصله :انا هنا بقالي نص ساعة، وحضرتك قاعد فوق
يوسف بضحك :معلش.... كان عندي شغل
وقعدوا علي الانتريه وبدا يتكلموا ويهزروا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند غنوة
اتصدمت لما لقت بيان دخلت وكان علي وشها ملامح الصدمة
بيان بصدمة :ا انتي و ويوسف
غنوة قامت بسرعة وقفلت الباب ومسكت ايدها وقعدتها علي الكرسي
غنوة بخوف :ا انتي سمعتي ايه؟!
بيان : سمعت كل حاجة، انتي حامل؟!
غنوة نزلت رأسها وبدات تبكي :ا اه
بيان :ب بس ازاي؟! ومن يوسف
غنوة بصتلها بسرعة :ا انا ويوسف متجوزين، بس بالسر
بيان بتوتر :ي يونس عارف؟!
غنوة وشها قلب لخوف: لا
بيان بقلق: طب وهتعملي ايه؟!
غنوة :يوسف قال انه هيتقدملي من يونس، ويحاول يستعجل في الجواز
بيان :طب ولو يونس موافقش
غنوة بدموع : م مش عارفة هعمل ايه
بيان :في حد تاني عارف
غنوة بتوتر :ا اه رانيا، شافتنا امبارح وعرفت
بيان مسكت ايدها وحاولت تتطمنها، وغنوة بتعيط
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
تحت في القصر، وتحديدا في مكتب يونس
كان قاعد هو وريان علي الانتريه
يونس بهدوء :انت متاكد من ال بتقوله؟!
ريان :ايوا متاكد.... جاتلي معلومات ان مصطفي راح لعيسي واتفق معاه يخلص عليك
يونس : امممم
ريان :انا مش عارف ابن عمك دا بيكرهك ليه
يونس : هو عامل اصلا زي امه
ريان : طب هتعمل ايه؟!
يونس بابسامة خفيفة: هنعمل زي ما هو عايز وبعدين نعلمه الاد"ب
ريان بضحك :احب انا دماغك دي....اكمل بابتسامة : سمعت انك عملتها واتجوزت
يونس بصله بهدوء وحكاله علي ال حصل
ريان بضحك :يا رااااجل، بقي يونس الجبالي يوم ما يتجوز.... يتجوز مجبور
وقعد يضحك بهستيريا
يونس بصله بضيق وطلع مس*دسه ورفع علي رأسه
ريان وقف ضحك وبخوف :ا اسف وولله ما هتتكرر يا باشا
يونس بحدة : اتعدل معايا احسنلك
ريان :حاضر، ابعده بقي
يونس بعد سلا*حة وبصله بهدوء :ها كنا بنفقول ايه
ريان بضحك :ولله انت بتتحول
خبط الباب ويونس سمح بالدخول، ودخل يوسف وقعد قصاده
يوسف بتوتر :ي يونس كنت عايز اتكلم معاك في موضوع
يونس : ايه؟!
يوسف :احم، انا طالب منك ايد غنوة.... وعايز اتجوزها علي سنة الله ورسوله
ريان بفرحة وهو بيسقف :اوبااااا السنارة شبكت
يونس بهدوء غريب : وانا مش موافق
يوسف بصدمة:ل ليه
يونس :عشان ببساطة هي مخطوبة
يوسف قام بغضب :مخطوبة؟! مخطوبة لمين بقي
يونس ببرود :لريان
ريان بصله بصدمة :ها ريان مين
يونس بصله ومردش عليه
يوسف قرب من ريان ومسكه من ياقة قميصه
يوسف بغضب :دا انت لسة واصل، حالا ما طلبتها منه
ريان بعد ايد يوسف عنه بغضب : التزم حدودك لما تيجي تتكلم معايا
يوسف هوب ضر*به بو*كس في وشه
ريان بصله بغضب وردله الضر*بة
يونس قام بغضب وبعد الاتنين عن بعض : بس كفاااية، ايه عيال صغيرة انتوا
يوسف بغضب :انت ازاي توافق ان ريان يخطبها، انا اولي منه
يونس بحدة :وانا وافقت عليه خلاص، وال عندك اعمله
يوسف بصله بغضب : غنوة مش هتبقي لحد غيري فاهم
وخرج من المكتب
ريان بص ليونس : ممكن افهم بقي انت قولت ليه كدا؟
يونس بصله ببرود : عندك مانع؟!
ريان بتوتر :لا ياعم، بس فهمني الحكاية بس
يونس قعد : هتبقي فترة مؤقته بس، عشان اتاكد هو بيحبها ولا لا
ريان قعد قصاده بنرف"زة :فا تقوم تلبس ريان بقي
يونس ابتسم ابتسامة خبيثة :وهو انا ليا غيرك
ريان بص للسقف :انا ايه ال خلاني انزل بس ياربي
وقام وخرج هو ويونس برا في الصالة
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصالة
نزلت بيان وهي ماسكة غنوة ال بتحاول تتماسك ومتعيطش
وقعدوا مع العيلة ورانيا قعدت معاهم واستغربت من ملامحهم
خرج يونس وريان
نسمة بقلق :في ايه يايونس، يوسف كان طالع مضايق ومكلمش حد
يونس قعد :مشكلة كدا وراحت
نسمة بصت لريان :دي بقي يا سيدي تبقي مرات يونس
ريان بصلها وبعدين بص ليونس بضحك : ربنا بيوقع في طريقك الحلوين
بيان اتكسفت ونزلت رأسها
يونس :المهم، انا عندي ليكم خبر مهم
حسين باستغراب : ايه هو يا ولدي
يونس :ريان اتقدم ل غنوة وانا وافقت
غنوة ورانيا وبيان اتصدموا
نسمة بفرحة :بجد؟!
غنوة بصدمة :بس انا.....
يونس بصلها :بس ايه؟!
غنوة سكتت وبصت في الارض
بيان بصتلها وبعدين بصت ليونس واتشجعت وقامت
بيان :مش المفروض تاخد رأيها
يونس بصلها بحدة :اختي وانا عارف مصلحتها
بيان بعند :ولو، هي ال هتتجوز ولازم تشوف هي موافقة ولا لا
يونس قام وقف وكان هيتكلم
بس ريان وقفه :اهدا يا ايونس هي مغلطتش.... طب انا هتكلم مع غنوة علي انفراد وهشوف هي موافقة ولا لا
نسمة :ماشي يابني.... يلا ياغنوة خدي ريان وروحي الجنينة
غنوة قامت متوترة وراحت وريان راح وراها
وبيان بصت ليونس بعصبية وقعدت ويونس قعد وهو مضايق
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الجنينة قدام القصر
قعدت غنوة علي الكرسي بتوتر، وريان قعد قدامها
ريان :احم، انا عارف انك متوترة.... وخصوصا ان انا لسة جي فا هتقولي دا مقعدش يومين حتي
غنوة ساكتة وعينها في الارض
ريان : طب انتي لو مش موافقة انا هكلم يونس
غنوة بصتله بنظرة كلها رجاء
ريان :طب ممكن اعرف انتي رافضة ليه..... ي يعني بتحبي حد تاني؟!
غنوة نزلت رأسها
ريان حس انها فعلا بتحب حد
يوسف جه من بعيد وهو مضايق، وشافهم وحس بالغيرة.... جري عليهم ووقف قدامهم
يوسف بعصبية : انتو بتعملو ايه هنا
ريان وغنوة وقفوا
ريان ابتسم بخبث وقام وقف : بتكلم مع خطيبتي
يوسف بغيرة : ايه يا اخويا، انت صدقت
ريان بغرور :ومصدقش ليه؟! وهي اصلا مرفضتش يبقي موافقة
يوسف بص لغنوة بغضب : انتي موافقة؟!
غنوة بدموع :ا انا ا.....
يوسف بصلها بغضب :انطقييييي
غنوة ارتجفت من صوته
ريان بغضب :انت بتكلمها ليه كدا؟!
يوسف بصله بحدة :ملكش فيه
ريان بعصبية :لا ليا قولتلك دي خطيبتي
يوسف بغضب :متقولش خطيبتي دي تاني.... دا انت لسة مكملتش ساعتين معانا امال هتعمل ايه بعد اسبوع
ريان :بحب اسرع الامور
يوسف كان هيتكلم بس لقي العيلة طلعت علي صوتهم
يونس بحدة :هي ايه؟!
ريان :البيه مش عايزني اكلم خطيبتي
يونس بص ليوسف بحدة: وانت مالك بيهم؟!
يوسف سكت ونزل رأسه وهو باصص لغنوة بغضب
يونس بحدة :ادخل جوا
يوسف دخل بغضب
يونس بص لغنوة :ها
غنوة اتوترت :م موافقة
بيان اتصدمت منها وبصت ليونس :بس....
يونس بصلها بحدة، وسكتت بضيق
حسين بابتسامة :يبقي علي بركة الله
ريان واقف وهو باصص علي رانيا، ورانيا لمحت نظراته ودخلت جوا علطول
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الليل
في اوضة بيان ويونس
بيان كانت قاعدة علي السرير بضيق، ويونس دخل الاوضة في الوقت دا
يونس شافها واتجه للدولاب
يونس ببرود :مالك؟!
بيان لفت وشها عنه بكسوف وضيق :مفيش
يونس قرب منها ومسكها من ذراعها وقربها منه
يونس بحدة :تاني مرة متجادليش قدامي تحت
بيان با"لم : ح حاضر
يونس بعد عنها ولسة هيلف
بيان بسرعة :بس دا غلط
يونس بصلها برفعة حاجب :ايه بقي هو ال غلط
بيان :انك تخلي اختك توافق خوف منك
يونس بحدة :هي قالتلك؟!
بيان :ل لا ب بس افرض انها خايفة منك، انت المفروض تتكلم معاها المفروض تبقي سند ليها مش شخص تخاف منه
يونس بصلها شوية من غير ما يتكلم، وبعدين اتجه للحمام
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة غنوة
يوسف بغضب :وانتي وافقتيييي
غنوة وقفت قصداه بدموع :يعني كنت هعمل ايه يعني
يوسف بغضب :انتي غبية كان لازم يعني تقولي موافقة
غنوة بدموع وعصبية :انت بتكلمني ليه كدا، ما كنت تتكلم انت بس انت سكت كمان
يوسف بغضب :انا مش عارف هو جراله ايه، وازاي يوافق علي واحد لسة جي النهاردة
غنوة بدموع :ط طب هنعمل ايه؟!
يوسف : مش عارف، مش عااااارف.... بس انا مش هسمح ليه انه يتجوزك وانتي مراتي وكمان ابني ال في بطنك دا
غنوة حطت ايدها علي بطنها
ويوسف قرب منها وحضنها
غنوة بدموع : م متبعدش عني
يوسف ضمها اكتر
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
مر اسبوع وعلي نفس الحال، ومصطفي رجع من السفرية
ويوسف بيحاول يفشكل خطوبة غنوة وريان، وريان كل شوية بيضايق رانيا، ويونس وبيان نفس الحال ومقربش منها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
تحت في المطبخ بليل ووقت متأخر
رانيا كانت لوحدها وبتعمل كوباية نسكافيه
فجاة دخل ريان
ريان بابتسامة خبيثة :القدر جمعنا تاني
رانيا اتخضت ولفت وبصتله بخوف
رانيا بخوف :ا انت بتعمل ايه هنا؟!
ريان قرب منها : ليه حرام اتمشي في القصر
رانيا :تتمشي في القصر، مش في المطبخ
ريان قرب منها اكتر وحاصرها : ما ايدك هيا ال جابتني هنا
رانيا بعدته بسرعة وضيق
رانيا بعصبية :انت هنا مجرد ضيف، فا لو سمحت بلاش الحركات المقر*فة دي.... كدا حرام
ريان برفعة حاجب :حرام؟!
رانيا بعصبية :ايوا حرام، وتاني مرة متتجاوزش حدودك
ريان :انتي بتكلميني ليه كدا؟!
رانيا بعصبية : يعني حضرتك عايزني اتكلم معاك ازاي اضحك واقعد ار*قص مثلا
ريان اتعصب من طريقة كلامها وخرج بسرعة
رانيا بعصبية :دا انت واحد بارد
دخلت تفيدة ال كانت واقفة عند باب المطبخ ودخلت بعد ما ريان طلع
تفيدة قربت من بنتها بغضب :انتي هبلة يا بت، حتي دا مقدرتيش توقعيه
رانيا بغضب :ممكن تسيبيني في حالي بقي
تفيدة بعصبية :لا ما انا مش هسيبك تفضلي قاعدة جمبي كدا
رانيا بعصبية :يا ست هو انا قاعدة علي رأسك يعني
وخرجت من المطبخ
تفيدة بش"ر :بقي كدا؟! تمام يا بنت بطني، طب ايه رايك بقي ان ما خليتك تتجوزيه ما بقاش اسمي تفيدة
لفت وعملت كوبايتين عصير، وراحت وجابت مادة وحطتها فيهم
واخدت كوباية واحدة بس وطلعت
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الجنينة ريان كان متعصب
ريان بغضب :بقي بنت زي دي تكلمني كدا.... انا اصلا شاغل نفسي بكلامها ليه
جت تفيدة من وراه
تفيدة بابتسامة مزيفة :اتفضل يا بني
ريان بص ليها باستغراب :ايه؟!
تفيدة بابتسامة واسعة :كوباية عصير تروق علي دمك، انا سمعت ال بنتي قالته وانا عارفة انا متشددة شوية بس متزعلش منها
ريان هدي :لا عادي يا طنط
وقرب واخد كوباية العصير وشربها
وتفيدة ابتسمت بشر
ومشيت من قدامه وراحت المطبخ وجابت الكوباية التانية وطلعت فوق
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
دخلت اوضة رانيا
رانيا بضيق :عايزة ايه تاني يا ماما؟!
تفيدة بابتسامة :انا عارفة انك زعلانة مني، بس انا جيت اصالحك وعملتلك عصير
رانيا اتصدمت وقربت منها وحطت ايدها علي جبينها :انتي كويسة؟!
تفيدة بعدت ايدها :ايوا ياختي كويسة، بس مشاعر الامومة طلعت عندي
رانيا باستغراب :دي مشاعر الامومة دي مظهرتش لما كنت لسة رضيعة
تفيدة :طب اخلصي يلا، اشربي
رانيا :لا انا لسة شاربة نسكافيه
تفيدة مسكت الكوباية وقربتها من فمها وبدات تشربها غص"ب
تفيدة :اخلصي بس دا العصير صحي
تفيدة خلت رانيا تشرب الكوباية كلها غص" ب وبعدين ابتسمت ليها وخرجت
طلعت وهي بتبسم بخبث
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح
في اوضة بيان ويونس
بيان صحيت علي صوت تفيدة بتصر*خ برا قامت وقعدت علي السرير
بصت علي يونس ال نايم علي بط"نه و عا*ري الصد*ر
بيان اتكسفت تمد ايدها ليه
بيان بكسوف :ي يونس
يونس مردش
بيان اتكسفت بس حطت ايدها علي كتفه :يونس
يونس :امممم
بيان :في صوت برا
يونس استوعب وفعلا صمع صوت حد بيصر*خ
قام بسرعة ولبس التيشريت وخرج وبيان لبست اذدال وطرحة وخرجت وراه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في غرفة رانيا
تفيدة بصوي"ت :يا مرك يا بتي، ايه ال عملتيه دا.... عملتوها في الحرام
العيلة كلها دخلت ويونس وبيان كمان
واتصدموا من المنظر
رانيا وريان في سرير واحد وريان عا*ري الصد*ر وماسك رأسه بو"جع ، ورانيا قاعدة بتبكي وهي مغطية جس*مها العا*ري بالبطانية
حسين اتجنن وقرب من بنته بغضب وووووووو
@@@@@@@@@@@@
#حب_صغيرتي
البارت 9
حسين جري علي بنته ومسكها من شعرها
حسين بغضب :يا بنت **** حطيتي رأسنا في الطين
رانا بدموع وهي بتحاول تستر نفسها : ولله ما عملت حاجة، انا مش عارفة انا جيت هنا ازاي
يونس بعد عينه عن رانيا ووجه كلامه لعمه بحدة :مش دلوقتي الكلام دا، خلينا نطلع عشان تغير هدومها
ريان قام اخد التيشرت ال مرمي علي الارض وخرج برا، وبعدين العيلة خرجت.... ما عدا بيان وغنوة
بيان قربت منها وحضنتها :بس متعيطيش
رانيا بانهيار :ولله ما عملت حاجة
بيان بحزن عليها :انا مصدقاكي، اهدي انتي بس
غنوة جابت لها دريس واسع وساعدوها تلبس
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
تحت في الصالة
تفيدة قاعدة علي الارض وبتندب : يا مرك يا بتي، حطيتي راسنا في الطين.... بوظ"تي سمعتنا
ريان كان قاعد علي الكرسي وحاطط ايده علي رأسه
ريان بغضب وال"م من الصداع:ما تسكتي بقي.... انا ملمستش بنتك
مصطفى بغضب :انت لسة ليك عين تتكلم
وكان هيقرب منه بس يونس وقفه
يونس بغضب :مصطفي، اقعد وانت ساكت
مصطفي وقف بضيق
وتفيدة مش مبطلة كلامها القاسي
نزلت بيان وغنوة ومعاهم رانيا ال منكمشة فيهم
حسين قرب منها تاني بغضب، بس بيان وقفت في وشه
بيان بخوف : اهي ارجوك يا عمي، اسمعها الاول
وبصت علي يونس برجاء ، ال قرب منها ووقف قادمها وقصاد عمه
يونس بحدة : مش بنعدي الامور كده
حسين بغضب :يعني اعمل ايه ياولدي بعد ما فضحتني
يونس :وهي فضحتك فين، ما احنا لسة في القصر وجو بيتنا اهو
تفيدة قربت من رانيا بعصبية. مسكت شعرها :انطجي يابت، انطجي بتعملي كدا من امتا.... انطجي ياجليلة الربا"ية
رانيا بانهيار وا" لم :ااااه ووله ما عملت حاجة، انا مش عارفة اي حاجة، انا كنت معاكي انتي بليل
تفيدة بسرعة :ما اكيد بعد ما انا مشيت انتي دورتيها
ريان مقدرش يستحمل وقرب منها وبعدها عنها ووقف قدامها ورانيا بتتحامي فيه
ريان بغضب : قولتلك معملناش حاجة، انا كمان مش عارف كنت بعمل عندها ايه.... لو مش مصدقاني وديها دكتورة وتشوف هي بنت ولا لا، انا ملمستهاش
تفيدة بسرعة وتوتر :ا ايه، لا ما كل حاجة بانت
وقربت من جوزها :احنا نلم الفضيحة ونجوزهم لبعض
يوسف كان واقف مبتسم، علي الاقل عشان مش هيتجوز غنوة
حسين بعصبية :ايوا، انت هتكتب عليها النهاردة
يونس بغضب :ايه ياعمي هو انا مليش كلمة ولا ايه
حسين سكت ونزل عينه
رانيا كانت واقفة ورا ريان وهي مش حاسة بنفسها وهي بتعيط بانهيار وماسكة في التيشرت بتاعه
مصطفي بغضب :اكيد الهانم ماشية وراه من ساعة ما جه
يونس بغضب :انا قولتلك تقعد ساكت
يوسف :طب وهنعمل ايه دلوقتي
تفيدة بصراخ :شر"فنا رااااح ضيعته بنت ال****
(انا لا احب الكلام الس"ىء 🙂)
يونس بحدة : ما احنا هنتفضح اكيد بسبب صوتك
تفيدة بتتحرج وبتنزل رأسها في الارض
نسمة :كفاية يا تفيدة دي بنتك برضوا
يونس بهدوء :ريان موافق تجوز رانيا النهاردة
ريان بص لرانيا ال وراه و منكمشة وبتعيط اتنهد وقال : موافق
رانيا رفعت رآسها وبصتله بدموع
ريان بعد عينه عنها وبص ليونس
يونس : المأذون هيجي النهاردة، وتكتبوا الكتاب
وطلع فوق وبيان راحت وراه
ويوسف بص لغنوة وغمز"لها وغنوة اتضايقت منه
وتفيدة ابتسمت بخبث، وحسين ومصطفي طلعوا برا القصر
غنوة طلعت فوق وراح وراها يوسف
تفيدة : مكنتش متخيلة انك تعملي جدا يا جليلة الاد*ب
ريان بصلها بحدة :حطيتي ايه في العصير
تفيدة اتوترت، ورانيا بصتله باستغراب
تفيدة بتوتر :ا ايه ع عصير ايه؟!
ريان بحدة :متعمليش نفسك هبلة، انا عارف انك حطيتي حاجة في كوباية عصيري انا دوخت بعد ما شربت الكوباية
تفيدة بقلق : ا انا ايش عرفني في الحاجات دي
ريان بحدة :انا مرضيتش اتكلم قدام العيلة وافضحك
تفيدة بعصبية :وانت معاك دليل اصلا، انا معملتش حاجة.... مش ذنبي بقي ان انتو الاتنين جليلين ربا.....
قاطعها ريان بغضب :التزمييي حدودك
رانيا بدموع :انا مش مصدقة انك تعملي كدا، ازاي جالك قلب تعملي كدا في بنتك..... انا اقدر اروح اقولهم بس انا خايفة ل بابا يطلقك
تفيدة بصتلها بضيق وراحت المطبخ
رانيا بدموع :انا اسفة
ريان لف وبصلها :علي ايه؟!
رانيا رفعت راسها ليه وبدموع :ع عشان بسبب ماما اتحطيت في الموقف دا
ريان مردش عليها وطلع علي فوق
ورانيا قعدت تبكي
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة يونس وبيان
دخل يونس وهو مضايق
وبيان دخلت وراه
بيان بكسوف :تحب اجبلك عصير
يونس :لا
يونس ق*لع التيشرت ورماه باهمال
بيان راحت ومسكت التيشرت، وحطته مكانه
بيان وهي بتتفادا بعنيها :ه هو انت هتعمل ايه في الحكاية دي ؟!
يونس قعد علي السرير ومسك رقبته بو*جع، بيان بصتله ولاحظت
قربت منه وقعدت علي السرير وراه وحطت ايدها علي رقبته بخجل وبدات تعملو مساج، ويونس ارتاح علي ايدها
يونس بدون وعي وبصوته الرجولي :ايدك ناعمة
بيان ابتسمت بكسوف :ش شكرا
يونس استلقي علي رجلها وهي بدات تتدلك شعره الاسود الناعم وهي مكسوفة
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة غنوة
يوسف بفرحة : اهي جت من عند ربنا اهي
غنوة بعصبية :انت مجنووو"ن انت مش شايف اختك مرت بأيه وحتي مقدرتش تهديها بكلمة
يوسف بغضب :هو فيه ايه بقي، انا فرحان عشان هنتجوز وانتي بتتعصبي عليا
غنوة بعصبية :لا هاخدك بالحضن..... انت اكيد شارب حاجة
وجت تمشي، بس يوسف مسك دراعها بقوة
يوسف بغضب :انتي مضايقة ليه كدا، اه قولي تلاقيكي زعلانة عشان مش هتتجوزي الاستاذ
غنوة بعصبية :اخر"س، ازاي تتكلم معايا كدا
يوسف بغضب :اتكلم زي ما انا عايز متنسيش اني جوزك
غنوة بعصبية : ولله؟! انت جي تفتكر دلوقتي انك جوزي.... انا ندمانة بجد اني رديت عليك واتجوزتك
يوسف رماها علي السرير بقوة وبغضب : انتي حد قواكي عليا
غنوة بدموع :اطلع براااا
يوسف بصلها بضيق وبعدين خرح
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
خارج القصر
مصطفي :انا لو مكانك كنت قت*لتها
حسين :انت اهبل يابني، ما كدا هتفضح وهلبس جريمة.... ومهما راحت ولا جت دي بنتي بردك
مصطفي بكر"ه :اي حد يغلط المفروض نخلص عليه
حسين باستغراب :انت بتتكلم ليه كدا؟!
مصطفي بصله بضيق وبعدين مشي من قدامه
حسين ضر*ب كف علي كف :انا مش عارف الواد دا ماله بس
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة رانيا كانت قاعدة بتعيط
دخلت عليها تفيدة بفستان فرح
تفيدة بسعادة :يلا يابت قومي البسي الفستان دا
رانيا بغضب وبدموع : انتي مش متخيلة انتي عملتي ايه، انتي فضحتيني
تفيدة ببرود :مش مهم، المهم انك تتجوزي واخلص منك
رانيا بصدمة : تخلصي مني
تفيدة بصتلها :ايوا امال هتقعدي علي راسي العمر كله
رانيا بدموع :انتي محسساني اني كبيرة اوي، دا انا لسة 20 سنة
تفيدة : انتي كدا هتعنسي يا هبلة
رانيا بعصبية :اطلعي برا، اطلعييييي برا
تتفيدة بعصبية :ما تز"عقيش كدا، انا عملت كدا لمصلحتك
رانيا قعدت علي السرير وهي ماسكة رأسها :اطلعي برااااا.... انتي مش امييييي
تفيدة بصتلها ببرود وخرجت
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة يونس وبيان
بيان خلصت تدليك ويونس قام وقف وهو بيحسس علي رقبته
يونس بهدوء :اول مرة حد يعملي تدليك بالطريقة دي
بيان بابتسامة : بجد؟!
يونس لف وبصلها:امممم
ولسة هيشي بس ليان وقفت ورجلها اتلوت وكانت هتقع بس مسكت يونس ووقعوا
وبيان وقعت علي السرير ويونس فو*قها
بيان بلمت بصدمة ويونس تامل عيونها للحظات بس استوعب وبعد عنها
يونس :احم، انتي كويسة؟!
بيان بخجل :ا اه ب بس رجلي اتلوت حبتين
يونس قعد علي السرير ومسك رجلها وبقي يحرك فيها عشان تتعدل
وبيان قاعدة علي السرير مكسوفة، وشافت من يونس حنية عمرها ما لاحظتها
يونس بصلها :ها
بيان بعدت رجلها بتوتر :ا اه بقت احسن دلوقتي.... شكرا
يونس قام وقف وحط ايده علي شعرها وحرك ايده عليه بلطف، وبعدين اتجه للحمام
بيان بصت لخصلات شعرها ال تبهدلت من حركته وهي مصدومة، دا عاملها كأنها بنته
بس ابتسمت
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
بليل الكل جهز نفسه بس مكنش فيه صوت والكل مكش"ر
والمأذون وصل
وريان قعد ببرود وقدامه حسين
ورانيا واقفة جمب بيان وغنوة وبتعيط بصوت مكتوم
.......... بعد مدة
كتبوا الكتاب
وتفيدة ما صدقت وقعدت ترق"ص وتز"غرط بصوت عالي
حسين بغضب : اتحشمي ياوليه، ايه ما صدقتي انها اتجوزت.... وهي متجوزة بعد علاقة حرام
رانيا بدموع :انا مليش ذن......
قاطعها حسين بغضب : اخر"سي يا جليلة الرباية، انتي ليكي عين تتكلمي
ولسة كان هيقرب منها عشان يضر*بها بس ريان وقف قصاده ومسك ايده بقوة
ريان بحدة :متنساش انها بقت مراتي دلوقتي، وانت ملكش حكم عليها.... ومينفعش تمذ ايدك عليها وجوزها واقف
يونس واقف وابتسم بخفة وهدوء
يونس قرب من عمه وبصوت لا يسمح للنقاش : خلاص يا عمي، هي مراته دلوقتي وهو حر فيها
عمه سمع كلامه وبِعد
تفيدة بخبث :مبروك يا بنت بطني
رانيا بصتلها بغض"ب
ريان مسك رانيا من ايدها
ريان :يونس انا هاخد رانيا وهقعد في بيتي ال في البلد
يونس :تمام، انا خليت الخدم ينضفوه
ريان باحترام :تُشكر يا اخويا
واخد رانيا وخرجوا من القصر وركبوا العربية وانطلقوا
وتفيدة واقفة عاملة نفسها بتعيط
قرب منها يونس
يونس بحدة : حاسس انك ليكي ايد في ال حصل
تفيدة اتصدمت وخافت
والعيلة بصت ليونس باستغراب
يونس بغضب : انا ساكتلك لحد دلوقتي احتراما لعمي، لكن دا مش معناه اني اسيبك تبهدلي سمعة بنت جوزك بالطريقة دي
بيان بصدمة :ب بنت جوزها.......
@@@@@@@@@@@@
#حب_صغيرتي
البارت 10
بيان بصدمة : ي يعني رانيا مش بنتها
تفيدة بصتلها وبعدين بصت علي يونس
تفيدة بعصبية :خليت الغريبة تعرف اسرارنا
يونس بحدة :دي مراتي، يعني مش غريبة
تفيدة بغ"ل: بس انت عرفتها اني ابقي مرات حسين التانية
يونس بصلها من فوق لتحت برفعة حاجب وكبرياء
حسين بعصبية :صح ال يونس بيقوله دا، انتي ال عملتي كدا في رانيا
تفيدة بتبرير :انا، و ولله ما عملت كدا يا خويا.... انت تعرف عني كدا
يونس بحدة :ما هو طريقة كلامك وفرحتك انها اتجوزت بتقول ان ليكي ايد في ال حصل
تفيدة قربت من حسين ومسكت ايده : انت تعرف عني كدا يا حسين، انا هبهدل سمعة بنتك، دي زي بنتي بردك
حسين سكت وبدا يفكر بضيق
يوسف بضيق :انا لحد دلوقتي مقولتش لاختي علي الماضي، فا يستحسن ان ال يونس قاله ميطلعش صح
يونس بص لتفيدة بحدة : اول ما هلاقي دليل في ايدي، محدش هيرحمك من شر"ي
ومسك ايد بيان وطلع علي فوق
نسمة بصت لتفيدة من فوق لتحت بقر" ف وبعدين اخدت مامتها ودخلت الاوضة
حسين بعصبية :جايبة لينا المشاكل من كل ناحية
تفيدة ببرود :الله! وانا عملت ايه يعني
حسين بيسبها وبيطلع فوق، ويوسف طلع فوق وغنوة راحت وراه
مصطفي قرب من امه
مططفي باستغراب : بس انا اكبر من رانيا ب سنتين، وانا ابنك انتي وابويا حسين ازاي كدا؟!
تفيدة بحق*د : يوسف الكبير، وانت الوسطاني، ورانيا الصغيرة.... ابوك كان متجوزني علي مراته بالسر وهيا كانت معاها يوسف وحامل في رانيا،وانت وقتها كان عندك سنتين
مصطفي :رغم ان هما اخواتي، بس مش بحبهم
تفيدة بك"ره :ولا انا ولله يا بني
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة يونس وبيان
دخل يونس وهو متعصب
بيان دخلت وخافت تتكلم معاه ليتعصب عليها
اتجهت للمراية ونز" عت الطرحة وفردت شعرها
فتحت الدولاب واخدت بيجامة ودخلت الحمام
يونس قعد علي الكنبة ومسك سيجا*رة وبدا ينفث الدخا"ن
بعصبية من ال تفيدة عملته في رانيا وصاحب عمره
يونس بحدة :انا هوريكي يا تفيدة، ان ما جبت ال تقهر"ك ميبقاش اسمي يونس الجبالي
....... بعد مدة
خرجت بيان وهي لابسة بيجامة بحما*لات واسعة وبنطلون البيجامة
وكان لونها بين الابيض والوردي
يونس بصلها، وللحظة حس برغبة اتجاها
بعد نظره عنها بسرعة
بيان قربت من السرير و بدات تحط المخدات في النص
يونس شافها وقام وقرب منها ومسك ايدها ال بتحط بيها المخدات
بيان اتوترت ورفعت رأسها وبصتله
يونس وهو باصص في عنيها : مش لازم نبعد النهاردة
بيان بتوتر :ا ايه؟!
يونس بهدوء : متحطيش مخدات في النص تاني
بيان بتوتر : ب بس....
قاطعها يونس ال قرب منها اوي ودفن وشه في رقب*تها وبدا يستن"شق رائحتها
بيان بتوتر ورجفة :ي يونس
بقت حاسة بأنفاسه بتخبط في رقبتها بهدوء
يونس حرك ايده ولفها حوالين خصر*ها ، وبيان حطت ايدها علي صد*ره وهي بتحاول تبعده
بيان بتوتر وخوف: ي يونس، م ممكن تبعد شوية
يونس مش سامعها اصلا قرب وطبع قب*لة خفيفة علي رقب*تها.... بيان حست برعشة غريبة وخافت اكتر
بيان والدموع بتتجمع في عنيها : ا انا مش جاهزة لدا دلوقتي
يونس سمعها وبعد وشه وبصلها بهدوء، لاقاها ماسكة في قمي"صه زي الاطفال ومنزلة رأسها وبتبكي
يونس بعد ايده، وبعدين بعد عنها وعطاها ضهره
يونس بصوته الرجولي : انا اسف، مكنتش اقصد
بيان بدات تهدا ورفعت راسها ووجهت كلامها ليه
بيان بحزن وخجل وهي ماسكة طرف بيجامتها بتوتر :ا انا عارفة انه حقك، ب بس ممكن تستحملني شوية لحد ما اتعود
يونس لف وبصلها وهي بعدت عينها عنه، وبعدين اتجه للحمام ودخل
بيان قعدت علي السرير وهي متوتر وماسكة في طرف السرير بتوتر شديد
بعدين استلقت وغطت نفسها
......... بعد مدة
خرج يونس وهو لابس بنطلون بس واتجه للسرير واستلقي
بص ل بيان ال مدياله ضهرها
بعد المخدة ال في النص، وقرب منها وحضنها
بيان حست بيه وفتحت عينها بصدمة
بيان بتوتر وهي بتحاول تبعد :ي يونس.....
يونس قاطعها بهدوء : شششش
بيان بتوتر :ب بس انا مش هعرف انام كدا
يونس وهو مغمض عينه وبصوته الرجولي :ما هو عشان تتعودي عليا، يبقي لازم نقرب من بعض
بيان اتوترت وسكتت، وحاولت تنام بالعافية، خصوصا لما يونس دفن وشه تاني في رقب*تها ونام
(هما عادي بيتنفسوا من اي حتة وخلاص 🙂😂)
بيان حاولت تسيطر علي توترها ونامت
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في بيت ريان، دخل هو ورانيا
كانت فيلا فخمة وشيك
رانيا دخلت بتوتر وخوف
ريان ببرود : الاوضة هناك اهي تقدري تغيري هدومك فيها
رانيا بتوتر : ه هو انا هنام فين؟!
ريان بصلها :هتنامي في الاوضة دي وانا في الاوضة ال جمبك
رانيا ارتاحت ودخلت اوضتها وريان اتجه لاوضته
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
رانيا دخلت اوضتها وفتحت الدولاب ولقت هدوم كتيرة ليها
اخدت بيجامة واسعة ودخلت الحمام وهي في دموع علي وشها
دخلت
............... بعد مدة
خرجت وسرحت شعرها، بس فجاة لقت الباب بيخبط.... لمت شعرها بسرعة ولبست الطرحة
فتحت الباب ببطيء ولقت ريان واقف قدامها ولابس تيشرت بيش وبنطلون اسود
رانيا بكسوف وتوتر :ن نعم؟!
ريان بصلها : الاكل جاهز، لو جعانة
رانيا بخجل : ا ل لا مش جعانة، شكرا
ريان :علي فكرة انتي مأكلتيش حاجة من الصبح، ومحدش هيفيدك لو قعدتي من غير اكل..... يلا تعالي ورايا
ومشي من قدامها
وهي اتوترت بس مشيت وراه نزلو تحد ودخلو المطبخ ال مفتوح علي الصالة
لقت في اكل كتير علي التربيزة ال في المطبخ
ريان قعد وهي قعدت جمبه
رانيا :ليه الاكل دا كله؟!
ريان ببرود:عادي يعني
ريان بدا ياكل
ورانيا هي كمان بس بتاكل بكسوف، وكل شوية ترجع طرف الطرحة لورا
ريان بصلها بهدوء :تقدري تقل"عي الطرحة، انا جوزك دلوقتي يعني مش مشكلة لو شوفته
رانيا بتوتر :ها، ا لا ا انا كدا كويسة.... و وكمان احنا متجوزين اجباري
ريان : ولو، احنا اتجوزنا خلاص ومش هتقدري تغير الواقع
رانيا بدات دموعها تنزل
ريان بعد عينه عنها : انا هطلقك بس مش دلوقتي، شهر كدا ولا اتنين وكل واحد يروح لحاله
رانيا بصت علي طبقها بحزن : شكرا
ريان بصلها وهي بتاكل وبحزن وحس انها بتعيط بس بصوت مكتوم
وبعدين قامت وطلعت فوق بدموع
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة يوسف
غنوة بضيق :هتعمل ايه؟!
يوسف كان قاعد علي السرير وحاطط رأسه علي ايده، بص لغنوة ال دخلت فجاة الاوضة
قام وقرب منها ومسك ايديها
يوسف بحزن :اسف اني اتعصبت عليكي النهاردة
غنوة بزعل : ما هو يا يوسف انت كان لازم تراعي اختك ال اتظلمت دي
يوسف :ما انا مش عارف الحقيقة
غنوة بصتله :لا يا يوسف، انا وانت والبيت كله عارفين ان رانيا مستحيل تعمل كدا وانها اتظلمت..... دي اكتر واحدة في البيت عارفة ربنا
يوسف : ا انا عارف، بس انتي شوفتي ابويا دماغه عاملة ازاي
غنوة :انت المفروض تكون سندها
يوسف سكت
غنوة : ط طب هنعمل ايه في موضوعنا بقي، انا خايفة ليطوا وعلامات الحمل تبان عليا
يوسف بصلها :حاضر، هكلم يونس تاني ولو موافقش انا هتجوزك من وراه
غنوة بابتسامة :هتقدر تقف قدام يونس الجبالي
يوسف جط جبينه علي جبينها : و اقف قدام اي حد، المهم تكوني معايا وليا
غنوة بصتله بحب ، ويوسف حضنها بحنان
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة تفيدة وحسين
حسين قاعد علي السرير وحاطط ايده علي رأسه بحزن
تفيدة قعدت جمبه :الله! فيك ايه ياراجل؟
حسين بعصبية :بعدي عني الساعة دي
تفيدة بدلع : يعني هو انا عملت حاجة، انا جتية اشوف مالك
وحطت ايدها علي كتفه
تفيدة بتمثيل :اوعي تصدق ال يونس قاله، رانيا دي بنتي وانا مستحيل اعمل فيها كديه
حسين :امال هو قال ليه كدا، انتي عارفة ان يونس مش بيكدب
تفيدة بغ"ل : مش هو عامل نفسه الكبير علينا، يبقي اكيد انت هتحط في عقلك من كلامه
حسين بصلها :ما هو الكبير فعلا
تفيدة بح" قد :لاه، المفروض انت او ولدي مصطفي يكون الكبير مش يونس ابن نسمة
حسين بضيق :خلاص، اسكتي شوية
تفيدة : ما هو دا ال بسمعه منك كل ما اقول كلمة.... انا حاسة ان مصطفي مش هياخد حقه في الورث من يونس
حسين بغضب :اسكتي بقيييييي، يونس مش هياكل حق ابك متقلقيش
وسابها وخرج من الاوضة، وبعدين خرج من القصر كله
تفيدة بغ"ل : ان ما خليت كل حاجة تتكتب باسم ولدي مصطفي ميبقاش اسمي تفيدة
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح
في اوضة يونس وبيان
يونس صحي وبص علي بيان ال نايمة وفاتحة فمها زي الاطفال
(هبلة بقي هنقول عليها ايه ادعولها😂)
يونس ابتسم بخفة عليها وهيا نايمة علي دراعه، وقعد يتأملها ويتأمل ملامحها
بيان فتحت عنيها واحدة، واحدة ولقت يونس بيبص عليها وهي نايمة علي دراعه وهو قريب منها
قامت قعدت علي السرير بسرعة وتوتر
بيان وهي بترجع خصلات شعرها لورا ودنها :احم، اسفة
يونس قام وقف وبهدوء:علي ايه
بيان بتوتر :ع عشان نمت كتير، ا اكيد د دراعك وجع"ك
يونس لف حوالين السرير و قرب منها ومسح علي شعرها بفوضوية تاني، ولف وراح الحمام
وبيان نفخت بنرف"زة علي خصلات شعرها ال نزلت قدام عنيها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
بعد وقت
تحت في الصالة
الكل قاعد علي السفرة و يونس يترأسهم
وبيان وغنوة وراية وصفية بيحطوا الاكل علي السفرة
مصطفي :يونس انا عايز اشتغل معاك
يونس بصله بطرف عنيه وبحدة :ليه
مصطفي اتوتر
نسمة :هو ايه ال ليه يايونس؟! بيقولك عايز يشتغل معاك شغله في الشركة يا بني دي حاجة حلوة اصلا
مصطفي بتوتر : ا اه انا فعلا عايز اتطور من نفسي
تفيدة : ما تشغله معاك يا يونس، ه كدا كدا ليه حق في الشركة ويشتغل غص"ب عن اي حد
يونس بصلها بحدة :يستحسن مسمعش صوتك
تفيدة بصت لجوزها بغ"ل ال متكلمش
يونس بص لمصطفي : اما نشوف، كريم بكرا ياخدك وتشوف الشغل
كريم سعل وبص ليونس : ب بس انا مش فاضي بكرا
وبص علي راية
يونس برفعة حاجب :ليه؟!
كريم بتوتر :ا احم ا اصل انا عندي مشوار كدا بكرا
يوسف :خلاص يا يونس هاخده انا
بيان قعدت هي وغنوة
سعاد بابتسامة :ها يا بيان، مفيش حاجة جي في الطريق
بيان كحت بقوة
(هما كلهم عندهم سُعا"ل🫠)
يونس بص لجدته بجدية : مش دلوقتي، شوية كدا
بيان هديت وبدات تاكل
غنوة كانت بتاكل وفجاة حست بالغثيان، قامت بسرعة وهي يتجري ودخلت الحمام بتاع الضيوف
والكل مستغرب ويوسف قلق عليها
تفيدة حطت ايدها علي صد*رها :يا مري، لتكون البت دي حامل ولا ايه؟!
يونس بصلها بغضب :................
@@@@@@@@@@@@
#حب_صغيرتي
البارت 11
تفيدة :يامري.... لتكون البت دي حامل
يونس قام وقف بغضب :انتي اتجننتي، قسما ب رب العزة ان ما لميتي لسانك لأكون مخليكي تلفي حوالين نفسك
تفيدة قامت بعصبية :انت بتكلمني كديه ليه....ما تتكلم يا حسين
حسين بعصبية :ما انتي ال لسانك فالت
تفيدة بصت لجوزها بكر"ه :بقي هي دي اخر.تها، ملشي يا حسين
وبعدين قامت طلعت علي فوق
نسمة :انا مش عارفة ايه دا، عمرها ما تكلم حد عدل
بيان قامت بسرعة تشوف غنوة
ويوسف كان قاعد قلقان عليها وعايز يقوم بس معرفش من العيلة
جت بيان وهي ساندة غنوة
نسمة بقلق :مالك يا بنتي؟!
غنوة بتعب :ا انا كويسة يا ماما، ا اكلت بس حاجة مض"رة
يونس :طب اطلعي ارتاحي وصفية هتجبلك الفطار
بيان اخدتها وطلعت معاها فوق
ويوسف منزلش عينه من علي غنوة
ويونس لاحظ نظراته
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في بيت ريان
رانيا صحيت من النوم بخضة علي خبط الباب
قامت بسرعة وهي مش عارفة تعمل ايه، راحت عند الباب وفتحتوا.... بس كانت بشعرها
فتحت ولقت ريان
ريان كان هيتكلم بس شافها وهي باين عليها ملامح الخوف، وشاف شعرها البني الطويل
ريان بأرتباك :احم، ا كنت يعني.... ملحقتش اشتري اكل للفطار، فا لو سمحتي يعني، ممكن تنزلي انتي تعمليه
رانيا بتوتر :حاضر
ونزلت علي طول، وهي ناسية شعرها دا خالص
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
بعد وقت رانيا حطت الاكل علي السفرة وكان شكله حلو
ريان قعد وبدا ياكل
ريان بابتسامة :تسلم ايدك
رانيا بخجل :شكرا
ريان بصلها : علي فكرة شعرك حلو، مش لازم تنزلي كل شوية بالطرحة
رانيا استوعبت كلامه، وحطت ايدها علي رأسها واتصدمت انها نسيت تلبس الطرحة
قامت وكانت هتجري وتطلع فوق، بس ريان مسك ايدها
ريان :اهدي، انا مش هاكلك يعني.... وكدا كدا انا شوفته خلاص، و احم، انا جوزك دلوقتي يعني عادي
رانيا اتوترت وقعدت جمبه وبدات تاكل، وحسنت بالراحة فا استريحت وسكتت وقعدت تاكل عادي
....... بعد مدة
قام ريان :طب انا طالع شوية، ورايا شغل
رانيا قامت بسرعة ومسكت دراعه بخوف :ا ايه، ه هتسيبني لوحدي هنا
ريان استغرب
رانيا بخوف:ا اصل انا، ب بخاف اقعد لوحدي.... خصوصا في مكان جديد
ريان : مش هتاخر، نص ساعة وهرجع
رانيا بتوتر :نص ساعة، دي كتير اوي
ريان ضحك عليها : طب اهدي هخليها ربع ساعة، حلو كدا
رانيا اتكسفت وبعدت عنه :ل لا خلاص شوف شغلك... بس والنبي متتتأخرش
ريان ابتسم:حاضر
وخرج
ورانيا لمت الاطباق بسرعة وطلعت فوق في الاوضة
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة يونس وبيان
يونس بعد ما فطر طلع اوضته ودخل الحمام عشان يستحمي ويطلع خارج القصر
بيان دخلت وسمعت صوت المياه جوا قعدت علي السرير وشافت تلفون يونس، مسكته بس معرفتش تفتح الرمز
قامت بكسوف وقربت من باب الحمام وخبطت
بيان بكسوف :ي يونس
يونس من الداخل بصوته الرجولي : نعم؟!
بيان بخجل :م ممكن تقولي كلمة السر عشان عايزة العب شوية في الفون
يونس عطاها كلمة السر
بيان فرحت زي الاطفال وفتحت التلفون وقعدت علي السرير
نزلت لعب بنات واطفال كتير وقعدت تلعب وبعدين جت في بالها فكرة وعملتها
يونس خرج وهو لابس بنطلون بس وشعره مبلول وشكله جذاب بص عليها وهي بتلعب في التلفون
واتجه للدولاب
يونس وهو بيفتح الدولاب :هبقي اجبلك فون النهاردة
بيان مش مركزة معاه وعمالة تلعب
يونس طلع قمي*ص ابيض وجاكت بدلة فخمة سوداء، ولبسها
قرب منها واخد التلفون، ليان زعلت وعقدت ذراعيها
يونس حاول يفتح الفون معرفش
يونس بضيق :انتي عملتي ايه في التلفون؟!
بيان بصتله وعدت علي ركبتها علي السرير وبصت للتلفون
بيان بابتسامة : اصل انا غيرت كلمة السر
يونس بصلها برفعة حاجب : هو مش دا تلفوني
بيان بنظرة اطفال : اسفة، بس انا حبيت اغيره
يونس :كلمة السر ايه؟!
بيان بابتسامة واسعة :بيان
يونس برفعة حاجب :نعم؟!
بيان بتوتر :احم، ا اصل.... اصل يعني
يونس كتب اسمها وفعلا التلفون فتح
بيان بسرعة وبراءة:والنبي ما تغيره
يونس :وايه ال يخليني اسمع كلامك؟!
بيان بكسوف نزلت عينها : ع عشان ا انا حابة كدا
يونس بصلها شويةوبعدين بص للفون وعمل فيه حاجة وقفله
بيان زعلت وافتكرت انه غير كلمة السر
يونس جه يخرج، بيان نادتله
بيان :استني انت رايح فين؟!
يونس بصلها برفعة حاجب
بيان بكسوف :ا اصل يعني، ا انا زهقانة.... ممكن اخرج معاك
يونس بهدوء وحاطط ايده في جيبه : انا رايح شغل في القاهرة وهرجع بليل، هتعملي انتي ايه معايا؟!
بيان بسرعة :الله القاهرة، انا بقالي كتير مروحتهاش.... ممكن اجي معاك
يونس بصلها شوية وبعدين قال :طب انجزي
بيان فرحت وقامت اخدت دريس شيك من الدولاب وجريت علي الحمام
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الجنينة
راية بتوتر :بس كدا صفية هتز"عقلي
كريم :متقلقيش انتي، هي ساعتين بالكتير وهنرجع
راية : طب هنعمل ايه يعني؟!
كريم :الله؟! انتي مش داخلة كلية، يعني محتاجة لبس وادوات.... وكمان هحجزلك في السكن الجامعي
راية بتوتر :ب بس دا كتير اوي
كريم بابتسامة :محجاش تكتر عليكي
راية اتكسفت
كريم :مش يلا بقي
راية بخجل :يلا
ومشيت معاه وركبوا العربية
وكريم كل شوية يبصلها، وهي بتلمحه بس بتعمل نفسها من بنها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
داخل القصر في الصالة
نزل يونس بنظارته الشمسية ووراه بيان ال مبسوطة
نسمة شافتهم وقربت منهم
نسمة بابتسامة :ايه رايحين فين كدا
بيان بفرحة :يونس هياخدني مشوار
يونس بصلها بطرف عنيه
نسمة بسعادة :بجد؟! تمام بس متتاخروش، وخلي بالك منها يا يونس
بيان بعفوية قربت من يونس ومسكت دراعه : مش هيجرالي حاجة طول ما يونس معايا
نسمة بصتلها وغمز"ت.... ويونس بص ل بيان
بيان اتحرجت من نظراتهم وبعدت عنه بسرعة
بيان بتوتر :ا اسفة، بس اتحمست شوية
يونس بص لمامته وبصوته الرجولي : عندي شغل كدا، وهي ال شبطت فيا
بيان بصتله بضيق طفولي
(يادي الطفولة بتاعتك ال مبتخلصش🙂)
نسمة بضحك :معلش، ما هي لسة عيلة برضوا
يونس خرج وأخد معاه بيان
وركبوا عربيته السودة الفخمة وبدا يسوق وانطلق
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
بعد ساعة وهما لسة في الطريق
بيان قاعدة زهقانة وساندة علي شباك العربية
بيان بزهق :يوووه انا تعبت
يونس بصلها بطرف عنيه ومردش
بيان بصتله ببراءة : ممكن اقل*ع الطرحة
يونس بجدية وهو مركز في الطريق :لا
بيان بزعل : والنبيييي
يونس بحدة :قولت لا
بيان بضيق :يعني هو في حد معانا يعني
يونس مردش عليها
بيان بصتله :طب ممكن اخد تلفونك شوية
يونس اتنهد وطلع تلفونه ومده ليها
بيان فرحت واخدت التلفون منه وجت تكتب كلمة الرمز القديمة التفون مفتحش، بصتله وبعدين كتبت اسمها بلانجلش وبالفعل التلفون فتح.... بيان بصتله بابتسامة، وبعدين رجعت بصت في التلفون
يونس لمح ابتسامتها ومتكلمش
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في شقة يوسف
يوسف كان قاعد ومستني غنوة
.......... بعد مدة
الباب خبط ويوسف قام فتح الباب، وكانت غنوة
دخلت وقفلت الباب
غنوة :انا مش هينفع اجي بالسر كدا كل شوية يا يوسف
يوسف قرب منها وحاوط وشها باديه
يوسف : سامحيني يا قلب يوسف
غنوة سكتت
يوسف بصلها بحب وقرب وشه منها، وطبع قب*لة خفيفة علي شفا*يفها
وبعد وبص لغنوة :انتي مراتي، يعني متخافيش طول ما انا جمبك
غنوة بصتله بحزن
يوسف بابتسامة :المهم، انا محروم بقالي كتير اوي
غنوة ابتسمت
يوسف حضنها :انا عايز تعويض
غنوة بادلته الحضن : حاضر
يوسف بصلها وقرب اكتر وووووو
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في بيت ريان
رانيا كانت قاعدة في الاوضة وخايفة، وزعلانه من عيلتها ال محدش سأل عليها لحد دلوقتي
فجاة جرس الفيلا رن، رانيا اتخضت وبعدين قامت بصت من البلكونة ولقت نسمة
نزلت بسرعة وفتحتلها
رانيا اول ماشافت نسمة حضنتها بدموع
رانيا بدموع :ك كنت فاكرة ان مفيش حد هيسأل عليا
نسمة وهي بتطبطب عليها :وهو انا اقدر، دا انتي بنتي التانية
رانيا دخلتها وجابت لها عصير وشوية تسالي
رانيا قعدت جمبها
نسمة :انتي كويسة يا حبيبتي، ريان بيعملك كويس؟!
رانيا بحزن :ريان بيعاملني كويس، متقلقيش ب بس انا زعلانة ان العيلة صدقت عليا كدا
نسمة بسرعة :مين دا ال صدق، كلنا مش مصدقين ال حصل.... حتي يونس
رانيا بصتلها :بجد؟!
نسمة :ايوا طبعا، احنا كلنا عارفين انك محترمة زي امك
رانيا بحزن :امي، قصدك الست تفيدة انا مش شبهها في اي حاجة
نسمة بتوتر : ا اقصد يعني عكسها انا ال لخبطت في الكلام
راينا بصتلها :طب اناي لازم تقعدي تتعشي معايا النهاردة
نسمة بابتسامة: قدك معاكي اناي وريان، انتي ناسية انكو اتجوزتوا خلاص
رانيا بكسوف :ا اه صح، م ماشي ه هو شوية كدا وهيرجع من برا
نسمة :دا ازاي يسيبك يوم الصباحية، طب لما يجيلي الواد دا
رانيا بسرعة :لا متكلمهوش، ه هو كان عنده شغل وانا معنديش مانع
نسمة بغم"زة : اه شكلنا أبتدينا
رانيا اتكسفت، واستغربت من نفسها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مطعم فخم جدا
دخل يونس وبيان
في بنت ووراها اتنين رجالة
سالي بصت ل بيان من فوق لتحت، وبعدين بصت ليونس
سالي :يونس بيه، الوفد الايطالي وصل
يونس ببرود :تمام انا جي، روحي انتي دلوقتي
مشيت البنت ووراها موظفين من الشركة.... وبيان بتبصلها بسخرية
يونس مسك ايد بيان وقعدها علي تربيزة من الموجدين
يونس بصلها وبيان رفعت رأسها ليه وبصتله
يونس بهدوء :اقعدي هنا لحد ما اخلص، انا مش هتأخر.... واطلبي ال انتي عايزاه
بيان ببراءة :طب ممكن تخلي تلفونك معايا
يونس اتنهد بقلة حيلة وحط ايده علي رأسه : فكريني اجبلك فون لما نطلع من هنا
وطلع تلفونه وحطه قدامها، واتجه لمكان خاص بالاجتماعات وكان بعيد عن بيان
.............
يونس قعد علي الكرسي بتاعه وكان يترأسهم
الوفد الايطالي :سمعت عنك الكثير مستر يونس، واريد ان اتحد معك في مشروعي
يونس ببرود :اكمل
الوفد الايطالي : ستقوم بتمويل مواردكم لنا وانا سادفع كل ما تريد
وبعدين بص لواحد من موظفينه، والموظف اخرج مخطط وبدا يشرحلهم مشروع جديد وموارد الوفد الايطالي كمان
ويونس كان مركز وبيدقق في اي تفصيلة، والسكرتيرة جابتله قهوة
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
بعد مرور ساعتين
بيان كانت قاعدة زهقانة ساندة ايدها علي وشها بعد ما لعبت كل اللعب، وطلبت كوباية عصير مانجا
(مانجا😋🥭)
كل شوية تبص عليهم وتلاقيهم لسة مخلصوش
........ الليل جه وهما لسة مخلصوش
بيان طلبت مكرونة وبدات تاكل، وهي بتبص علي يونس
جه واحد من الجرسونات
الجرسون :لو سمحتي هتحاسبي علي الطلبات
بيان بصتله ومكنش معاها فلوس
بيان وهي بتشاور علي يونس :انا جيت معاه
الجرسون شافه وبعدين بصلها بتوتر :ا انا اسف ولله مكنتش اعرف انك جاية مع يونس بيه، تقدري تطلبي ال انتي عايزاه واحنا تحت امرك
بيان :تمام، شكرا
ومشي الجرسون
.............. بعد مدة خلص يونس
وبعدين قرب من بيان لاقاها نامت علي نفسها وحاطة راسها علي دراعها
سالي قربت منه بسرعة : تحب اساعد حضرتك
يونس ببرود :لا روحي انتي
سالي بفضزل :هي مين دي حضرتك؟!
يونس بصلها برفعة حاجب :مراتي، في حاجة
سالي بصدمة :ا انت متجوز
يونس بحدة :اظن قولتلك تقدري تروحي
سالي بأحراج : ح حاضر
ومشيت من قدامه
يونس قرب من بيان وحاول يصحيها وبيان فتحت عيونها حاجة بسيطة
يونس :ها هنروح
بيان بصتله ببطيء وهي مفتحة عين ومغمضة عين وفضلت قاعدة
يونس اتنهد بشدة وبعدين قرب منها وشالها، وبيان أكنها ما صدقت لفت ايدها حوالين رقب"ته ودفنت وشها ونامت
يونس اخدها وخرج من المطعم بعد ما حاسب
وطلع ركب العربية
وانطلق بالعربية واتجه لقصره ال في القاهرة، لان الوقت اتاخر
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر القاهرة
دخل يونس وهو شايل بيان والخدم رحبوا بيه، وطلع علي جناحه ودخل اوضته
..........................
دخل وحط بيان علي السرير، واتجه للحمام وغير هدومه
.......... بعد مدة
خرج وهو عا*ري الصد*ر ولابس بنطلون ابيض
قرب من بيان وقل*ع لها الكوتشي والطرحة، كان عايز يبدل لها الدريس بس شاف انه مينفعش من غير ارادتها
لف واستلقي علي السرير، وفجاة ليان قربت وحضنته
يونس بصلها شوية بهدوء وايبتسم بخفة علي طريقتها في النوم
بادلها الحضن وضمها ليه، وهي ولا وا"عية لاي حاجة
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح في قصر الجبالي
العيلة كلها كانت متجمعة
سعاد :امال فين يونس وبيان؟!
نسمة :يونس كان عنده شغل في القاهرة واخد ليان معاه، تلاقيهم اتأخروا هناك
تفيدة بغ" ل واحنا من ميتا ستات البيت بتخرج برا بلدها وبيتها
فجاة
ردت عليها ست دخلت من باب القصر باين عليها القوة والاناقة : انا يا تفيدة
تفيدة بصت لمصدر الصوت وفتحت عينها بصدمة
والعيلة كلها بصتلها بصدمة
نسمة بصدمة : عايدة
يوسف بصدمة وهو مش مصدق نفسه :امي
@@@@@@@@@@@@
#حب_صغيرتي
البارت 12
يوسف بصدمة :امي
عايدة والدموع بتتجمع في عينها :ابني
حسين واقف مصدوم، انها رجعت بعد السنين دي كلها
تفيدة بعصبية :انتي بتعملي ايه هنيه؟! جاية تخر"بي عليا بيتي
نسمة بحدة :تفيدة، اتكلمي عدل.... هي ام يوسف ورانيا ومن حقها تيجي وتشوف عيالها
نسمة قربت من عايدة وحضنتها، وعايدة بادلتها الحضن بحب
نسمة بصتلها :وحشتيني
عايدة بابتسامة : وانتي كمان
عايدة بصت علي يوسف ال لسة مصدوم ومش عارف يعمل ايه
قربت منه ومسكت ايده : مشتقتش لامك يا يوسف
يوسف فجاه نزلت دمعة مم عينيه، وعايدة قربت وحضنته بحنية
ويوسف ماصدق وبادلها الحضن بقوة، كأنه عايز يستخبي في حضنها وميطلعش منه
غنوة كانت باصة علي يوسف وبتبكي
وتفيدة واقفة هتتجنن
يوسف بدموع :و وحشتيني اوي، كنتي فين السنين دي كلها
عايدة بصت لحسين بعتاب، وحسين اتوتر وبس الناحية التانية
عايدة ليوسف بحزن :الظروف يا حبيبي، الظروف
يوسف بضيق :ظروف اي دي ال تخليكي تبعدي عن ولادك
نسمة :خلاص يا يوسف مش وقته الكلام دا
تفيدة بعصبية وحق"د:بتعملي ايه هنيه يا بنت السعدني
عايدة بصتلها : جاية اشوف ولادي يا صاحبة عمري.... او ال كنتي صاحبة عمري
تفيدة بعصبية : انتي مش هتجعدي هنيه دجيجة واحدة، يلا اطلعي وهوينا من هنيه
عايدة بثقة :مش انتي ال هتقوليلي اطلع ولا مطلعش.... كبير البيت هو ال يقول
تفيدة بغ"ل :وانا صاحبة البيت هنا، وكلمتي ال هتمشي
نسمة بصتلها بسخرية :من امتا الكلام دا يا تفيدة.... هي قالت كبير البيت، يعني يونس يبقي هي هتستني هنا لحد ما يونس يوصل
تفيدة بعصبية :انا مش هستحنل الست دي هنا دجيجة واحدة، وانتي تقوليلي لما يونس بيه يوصل
عايدة قعدت علي الكرسي : لما يونس ييجي يبقي لينا كلام تاني
تفيدة بعصبية ل مصطفي :طلعها يا ولدي من هنيه بسرعة انا مش طايجاها
مصطفي كان هيقرب من عايدة....بس يوسف وقف في وشه
يوسف بحدة :فكر بس تلمس شعرة منها وانا هنسي انك أبن ابويا
مصطفي بصله بكر*ه
عايدة :فين رانيا؟!
تفيدة بشما*تة :اتجوزت، بعد ما قفشناها معاه في اوضتها
عايدة وقفت قدامها بغضب :اخر"سي اياكي تقولي كدا علي بنتي
نسمة بعصبية :اطلعي اوضتك يا تفيدة ومشوفكيش هنا غير لما يونس يرجع
تفيدة بتبصلها بضيق وبتقعد علي الكرسي : لاه، انا قاعدة هنا لحد ما كبيركم يرجع
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر يونس
صحيت بيان من النوم، وقعدت تبص حواليها باستغراب من شكل المكان ال فيه
حركت عنيها وبصت جمبها
فجاة لقت نفسها في حضن يونس وهو عا*ري الصدر، بتقوم تقعد علي السرير بصدمة وبتحط ايدها علي لبسها.... وبتطمن لما تلاقي نفسها لسة بنفس الدريس
يونس بابتسامة خفيفة : متقلقيش، محصلش حاجة
بيان اتخضت وبصتله ولقته صاحي وكان بيتفرج عليها
بيان بخضة :ا انت صاحي
يونس بهدوء :اممم
بيان بتقوم باحراج : ط طب هو احنا فين؟!
بيقوم يونس وبيقعد علي السرير :في القاهرة
بيان وهي بتبعد عينها عنه بتوتر: يعني احنا مروحناش الصعيد
يونس مش بيرد عليها وبيقوم وبيلبس تيشرت وبياخد تلفونه وبيتجه البلكونة
يونس وهو ماشي : تلفونك في الدرج
وبيدخل البلكونة
بيان جريت علي الدرج وفتحته ولقت التلفون مسكته بفرحة وقعدت تتنطط بيه
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
يونس دحل البلكونة وشاف فرحتها وبعدين مسك تلفونه واتصل بحد
يونس :ايه ال حصل؟!
واحد من حراسه ال موجدين في الصعيد عند القصر :الست عايدة وصلت
يونس :تفيدة عملت مشاكل؟!
الحارس : ايوا طبعا، بس ست نسمة قالتلها نتكلم لما الكبير يوصل
يونس ببرود :تمام.
وقفل معاه، وقعد يفكر شوية
............ بعد مدة
دخل يونس الاوضة ولقي بيان خارجة من الحمام، ولابسة بيجامة من بتوع يونس وماسكة البنطلون كويس عشان ميقعش لان البيجامة واسعة عليه وكانت شبه الاطفال
(متصدقوش دي هبلة 🙂)
يونس بصدمة خفيفة :ايه دا؟!
بيان وهي ماسكة البنطلون :ملقيتش هدوم ليا، وكنت عايزة اغير وملقيتش غير بيجامتك.... وبصراحة هي واسعة اوي انا مش عارفة انت بتلبسهم ازاي
يونس قرب منها :بلبسهم عشان مقاسي
بيان :اه ما انت ماشاء الله عليك، عضلاتك واخدة الساحة
يونس برفعة حاجب :انتي بتحس"ديني
بيان بصدمة :ايه؟! لا طبعا، هو في واحدة تحس"د جوزها
يونس حط ايده في جيبه وبرفعة حاجب : جوزها؟! ما انتي معترفة اهو اني جوزك
بيان بتوتر :ا ا اصل ا ي....
يونس : خلاص، خلاص انا هخلي حد من الخدم يجيبلك فساتين جديدة.... عشان هنرجع الصعيد
بيان بزعل :طب ما تخلينا هنا شوية
يونس اتجه لغرفة الملابس :مينفعش
بيان جريت وراه :طب است....
اتشنكلت وكانت هتقع بسبب البنطلون الطويل
بس يونس لحقها، ووقعت في حضنه
بيان برقت بصدمة ويونس وقفها كويس
يونس حط ايده علي رأسها بهدوء وبصوته الرجولي : ابقي خلي بالك المرة الجاية
وحرك ايده علي شعرها بلطف وبعدين دخل غرفة الملابس
بيان واقفة وماسكة البنطلون وهي لسة مصدومة، وحست باحساس غريب وخدودها احمرت لا إرادي
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
بعد ساعة الخدم جابوا فساتين ودريسات وطرح ل بيان
ولبست ويونس غير هدومه وفطروا وانطلقوا علي الصعيد
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر وقت الظهيرة، الكل قاعد كل دا ومستني يونس
......... بعد مدة
دخل ريان ومعاه رانيا ال ماسكة في دراعه خوفا من والدها
نسمة قامت وقفت بابتسامة :اهلا يا ريان، ازيك يارانيا؟ عاملين ايه يا ولاد
ريان بابتسامة خفيفة :الحمد لله كويسين، يونس كلمني وقالي انه عايزنا
عايدة قامت وقفت وبصت لرانيا بدموع واشتياق
قربت منها ومسكت ايدها، ورانيا مستغربة
عايدة بدموع :ولله وكبرتي يا بنت بطني وبقيتي عروسة زي القمر
رانيا اتصدمت وبصت لتفيدة، ال منزلة راسها في الارض بضيق
رانيا بصدمة :ه هي بتقول ايه؟!
دخل يونس بهيبة : دي امك يا رانيا، مش تفيدة مرات ابوكي
رانيا بصتله بصدمة، وكمان بيان ال واقفة جمبه مصدومة
رانيا بصدمة ودموع : ب بس ت تفيدة، ا انتو قولتوا انها امي.... و وهي قالتلي كدا
رانيا قربت من ابوها بدموع :ا الكلام دا صح، ت تفيدة متبقاش امي
حسين بضيق :ايوا، عايدة هي امك.... تفيدة مرتي التانية
رانيا اتصدمت اكتر وعايدة قربت منها بدموع :ا انا اسفة، اسفة اني خليت واحدة زي تفيدة تفهمك انها امك
رانيا بدموع :ب بس ا انتي ك كنتي فين كل دا؟!
عايدة بصت لحسين : اسألي ابوكي
حسين نزل رأسه في الارض بتوتر
يونس :ايه ياعمي، اتكلم انا ولا تتكلم انت
حسين فضل ساكت
نسمة لرانيا : ابوكي اتجوز تفيدة علي امك بالسر وجاب منها مصطفي، وبعد سنتين كانت حامل فيكي.... تفيدة جت وقالت كل حاجة ومعاها مصطفي، وامك كانت عايزة تتطلق بس حسين موافقش ووقتها انتي جيتي، وحسين هدد امك بابوها وعمل ورق يثبت انها مجنونة .... وخلاها تمشي وتسيب البلد كلها وتسافر وأخدتش حد فيكم لا انتي ولا يوسف
رانيا بصت لابوها بصدمة :بقي كل دا يطلع منك انت
حسين سكت بندم
تفيدة بغرور :هو كان بيحبني انا، وهي مكانش عندها كرامة وكانت عارفة انه مش بيحبها ورغم كدا فضلت مكملة معاه
يونس بغضب : تتكلمي عدل عنها، مش علي اخر الزمن تيجي رقا"صة وتتكلم علي الكرامة
مصطفي بغضب :يوووونس
يونس بغضب اكبر :صووووتك ميعلاش قصادي انت فاااهم
مصطفي بيسكت بغضب وبيخرج برا القصر بسرعة
رانيا كانت هتقع بس ريان مسكها وسندها
عايدة قربت منها بدموع :سامحيني يا بنتي، بس انا كنت فقيرة ومش في ايدي حاجة اعملها
رانيا بصتلها بدموع وحضنتها بقوة
وعايدة بادلتها الحضن
وتفيدة بتتضايق وبتطلع اوضتها، وحسين فضل واقف وحاسس بالندم لان اكيد عياله بقوا بيكرهوه دلوقتي.... وبعدين طلع اوضته
يونس :ريان، انت هتقعد هنا معانا في القصر انت ورانيا، عشان امها تكون معاها
عايدة بابتسامة :شكرا يا يونس، شكرا انك جبتني لحد هنا وعطيتني الشجاعة اني اتكلم
يونس بابتسامة :انتي امي التانية بردك
نسمة بهزار :لا ياخويا انا امك بس مفيش غيري
الكل ضحك
كريم بضحك :طب بالمناسبة دي بقي اعملولنا هعشا فخم كدا
بيان بتتوتر
نسمة :عايدة تذوق عمايل غنوة وبيان بقي، ورانيا تقعد وترتاح عشان تتكلم مع امها
بيان باحراج : ح حاضر، اكيد
وبتبص ليونس
وبعدين بتدخل هي وغنوة المطبخ
ورانيا ويوسف بيقعدو مع امهم، ويونس وريان وكريم بيخرجوا عشان وراهم شغل في المستخبي
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المطبخ
بيان وغنوة
بيان بتوتر :ط طب روحي انتي ياغنوة، انتي حامل وغلط عليكي الحركة
غنوة :هساعدك يا بيان عشان متتعبيش
بيان بابتسامة :لا متقلقيش، هنادي راية تساعدني
غنوة بابتسامة : خلاص ماشي، انا هطلع ارتاح فوق شوية
وبتخرج من المطبخ
بتدخل راية : اساعدك في ايه يا ست هانم؟!
بيان :بصي اول حاجة ناديني بيان، تاني حاجة انا محتا"سة ومش بعرف اطبخ.... فا ساعديني معلش
راية بضحك : خلاص، خلاص دا انا حاسة انك هتعيطي.... هساعدك ياستي
وبيبدأو يعملو الاكل وبيان بتقرر انها تعمل مكرونة بشاميل عشان يونس وهي متوترة
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
فوق عند تفيدة
تفيدة بعصبية : يعني انا اخلص منها، تقوم ترجعلي تاني
حسين كان قاعد علي السرير وحاطط ايده علي رأسه
تفيدة بغ"ل :ولاه، يونس بيه عمل يتشرط علينا واعملوا دا ومتعملوش دا
حسين بعصبية : ما تسكتي شوية بجي
تفيدة بحق" د :ياما قولتلك، خليك ناصح وخد انت منصب الكبير من اخوك بعد ما يروح.... بس انت ال خا"يب وهتفضل خا" يب
حسين قام بعصبية : ما تجفلي خش"مك يا وليه، بتكلميني كديه كيف
تفيدة بغرور :اكلمك زي ما انا عايزة، مش كفاية يونس ممشيك مسطرة في ايده وانت عامل زي اللعبة بالخيط
حسين قرب منها وهوب ك" ف نزل علي وشها
حسين بغضب :احترمي نفسك لما تكلميني، انتي ال وشك وش بو"مة من ساعة ما شوفتك
تفيدة وهي ماسكة وشها بكر"ه :بقي بتمد ايدك عليا يا حسين، طب ولله ما هعديهالك.... وهوريك تمن الك"ف دا غالي جوي
حسين بيبصلها بقر"ف وبيطلع برا
وتفيدة بتبصله بش" ر
(مش هتسلم من ايدها🙂)
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكان مجهول
واقف يونس بنظارته الشمسية بكل هيبة ومعاه ريان وكريم ورجالتم، ومعاهم واحد ووراه رجالة
يونس بهيبة :ها
رمزي بابتسامة وهو بيحط السلا*ح في الصندوق : هو انا اقدر اقول كلمة، كلنا عارفين ان شغلك مضمون ومفيش زيه
يونس ببرود وهو بيطلع سيجا*رته وبينفث الدخا*ن : عايزهم امتا
رمزي :بكرا ان شاء الله
يونس بهدوء : بكرا في الفجرية هيكونوا عندك
رمزي بتوتر :ط طب مش شايف ان المبلغ كتير شوية
يونس برفعة حاجب :لو مش عاجبك متاخدش، بس اتحداك تلاقي زيه.... ولو ملقيتش اياك المحك قدامي
رمزي بخوف :ا لا وعلي ايه خلاص هدفع
ونادا علي حد من رجالته وجاب 3شنط كبيرة من العربية
وحطوهم قدام يونس
يونس بص لكريم، وكريم قرب من الشنط واتاكد ان الفلوس سليمة وكلها بالدولار
يونس ببرود وهو حاطط ايده في جيبه :نتاكد من عدد الفلوس، وسلا*حك هيبقي عندك
رمزي بابتسامة :تمام يا كبير
وبيمشي هو ورجالته
ويونس بيخلي رجالته تحط الشنط في العربية وبينطلقوا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الليل
بيان بتعمل اكل كتير وبتحطه علي السفرة، وبتنزل تفيدة عشان تغي"ظ عايدة
ويونس والشباب بيوصلوا وبيقعدوا
بيان كانت واقفة متوترة جمب يونس ال قاعد علي الكرسي
عايدة بابتسامة :الاكل يفتح النفس يابنتي بس تعبتي نفسك
بيان بابتسامة :لا تعب ولا حاجة
رانيا بضحك :بس انتي مكنتيش بتعرفي تعملي بيضة، ازاي عملتي كل دا
بيان بابتسامة :جبت من الانترنت واتعلمت
كريم بفرحة :يا سلااااام، دا انا علي لح"م بطني من الصبح
بيان ابتسمت
يونس :اقعدي
بيان قعدت
الكل بدا يمد ايده وياكل...... بس فجاة الكل ثبت مكانه ومبقوش قادرين يبلعو الاكل
بيان استغربت وبصت علي يونس، ال وشه ميبشرش بالخير
يونس ساب الملعقة من ايده بحدة وبص ل بيان
يونس بحدة : فين الملح؟!
بيان استغربت من كلامه وذاقت الاكل واتصدمت، الاكل كان مسكر
بيان بخوف واحراج : ا انا شكلي حطيت سكر مكان الملح
تفيدة بعو"جة : هه وكنا فاكرينها ست بيت طلعت موكو"سة وملهاش في حاجة واصل
بيان بتتحرج والدموع بتتجمع في عنيها
يونس : كريم، اطلب اكل من برا
كريم بيقوم وبيمسك تلفونه
بيان بتتحرج اكتر وبتقوم عشان تطلع فوق بس يونس بيمسك ايدها
يونس بحدة :اقعدي
بيان بتقعد بس وهي منزلة رأسها في الاكل
يونس بهدوء :طيب يا جماعة، دي غلطة واي حد بيغلط
وبص ل بيان :ومراتي لسة صغيرة ومتعرفش تتطبخ لسة.... بس العزومة الجاية ان شاء الله هتشرفني قدامكم
بيان بتبصله وهي زعلانة
عايدة بابتسامة : متزعليش يا بنتي، عادي وبتحصل كتير
نسمة :اصلا الاكل شكله حلو ولله، بس هو ال كان عايز ملح بس
رانيا بهزار : انتي مسكرة عشان كدا نسيتي وحطيتي نوعك
بيان بتبسم
غنوة : دا انتي عملتي معانا معجزة، انا بقالي كتير اوي نفسي اكل من برا
يوسف بصلها وفي سره : دا انا لسة مأكلك الاسبوع ال فات كباب وكفتة
ريان بضحك :دي اول مرة تحصل في تاريخ البشرية، ان يونس يسكت ويعديها كدا
يونس وهو باصص ل بيان بابتسامة مخيفة : لا ازاي لسة هنكمل كلامنا فوق
بيان بتبصله بخوف وبتسكت
تفيدة بغ"ل : دا كان فضحنا لو احنا ال عملنا كدا، بس شكلها اكلت عقله
نسمة :الله اكبر، خمسة وخميسة
جه كريم :ربع ساعة والاكل يوصل
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
وبالفعل بعد ربع ساعة الاكل بيوصل وكان كتير اوي والكل بياكل وهو مبسوط
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
فوق عند بيان بتطلع بعد ما بيخلصوا اكل وقعدة الشاي وتنضيف وبتطلع عشان ترتاح بعد يوم طويل
بتاخد بيجامة من الدولاب وبتدخل الحمام
............ بعد مدة بيدخل يونس الاوضة
بيقعد علي السرير وبيقل*ع التيشرت وبيشغل المكيف
بيان بتطلع وكانت حاطة فوطة علي شعرها وبتشوف يونس
بتلف جسم*ها كله بسرعة وبصدمة ومش بتبص عليه
يونس بيشوفها وبيقرب منها وبيحضنها من الخلف
بيان بتتصدم ويتثبت مكانها
يونس بحدة :ال حصل تحت دا ميتكررش تاني، فاهمة؟!
بيان بتوتر :ا انا ولله ما كنت اقص....
بيقاطعها يونس بحدة :فاهمة؟!
بيان بارتباك :ف فاهمة
يونس بيمسك الفوطة وبيشيلها وبيظهر شعرها المبلول
يونس بينزل رأسه لرقب*تها وبيدفن وشه فيه
وبيان بتترعش وبتخاف
يونس بهمس : هستني لامتا؟!
بيان بتوتر : ل لسة شوية
يونس بهدوء : شكرا
بيان باستغراب:ع علي ايه؟!
يونس :عشان تعبتي في الاكل النهاردة
بيان بتبسم ابتسامة لا ارادية
يونس بيبعد عنها وبيتجه للسرير وبيستلقي عليه
وبيان لسة واقفة مكانها مبتسمة وخدوها حمراء، وبتحس بمشاعر غريبة
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الفجر
عربية الشحنة كانت ماشية في طريق فاضي
فجاة طلع عليهم رجالة كانو مستخبيين في الزرع ورفعوا الاسل*حة
وبينزلوا الرجلين ال كانوا بيسوقوا قدام
وبيلفوا وبيفتحوا العربية من ورا
بس بيتصدموا
يونس كان واقف معاه سلا*ح كبير وخطي*ر ، وكان معاه يوسف وريان وكريم وراه
يونس بنبرة مخيفة : غلط انك تتحدي يونس الجبالي
وبدا يضر*ب عليهم بقوة
بس مصطفي كان وسطيهم وجت فيه رصا*صةوووووووو
@@@@@@@@@@@@
#حب_صغيرتي
البارت 13
يوسف شاف مصطفي
يوسف بسرعة :استني يا يونس،مصطفي معاهم
يونس بيوقف وبيبص علي مصطفي ال مرمي في الارض ودراعه بين"زف
كريم بينزل وبيسنده
يوسف بغضب : انت بتعمل ايه هنا؟!
مصطفي بأ" لم وتوتر :كنت جاي الحقكم
يونس حط ايده في جيبه وببرود : وانت عرفت منين ان احنا هنا؟!
يوسف :خلاص يا يونس خلينا ناخده للدكتور
كريم :اه ويقعدوا يسألوا بقي وبتاع، انت وصلعه القصر وانا هجيب الدكتور لحد عنده
يونس بينزل وبيبص للسواق : اطلع انت يلا، شوية كدا وهتلاقي الرجالة طلعوا وراك
الراجل : اوامرك يا يونس بيه
وبيسوفق العربية
ويونس ويوسف وكريم بياخدوا مصطفي وبيقفوا علي الطريق بحد ما عربيات رجالة يونس بتظهر.... ويونس بياخد عربية من العربيات وبيسوق ويتجه للقصر
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح في اوضة يونس و بيان
بيان بتصحي من النوم، وبتبص جمبها مش بتلاقي يونس
بتستغرب وبتبص علي البلكونة مش بتلاقيه
بتقوم وبتدخل الحمام
........... بعد مدة
بتخرج بيان وبتكون لابسة دريس، وبتروح قدام المراية عشان تلبس الطرحة.... فجاة الباب بيخبط
بتجري تفتح وبتكون فكراه يونس
بتلاقي تفيدة في وشها
بيان بضيق :صباح الخير ياطنط
تفيدة بعو"ج :طنط؟! هه ماشي يعني هناخد ايه من بنات البندر
بيان باستغراب في سرها :بندر؟!
تفيدة :المهم ياختي، فين يونس؟!
بيان : مش موجود
تفيدة :انتي بتكدبي عليا يعني، اكيد جوا ومش عايز يشوفني
بيان باستغراب :طب وانا هكدب عليكي ليه يعني؟!
تفيدة زقت"ها ودخلت جوا
بيان راحت وراها بضيق :انتي ازاي تدخلي كدا؟!
تفيدة بصتلها بغرور : ادخل زي ما انا عايزة يا حبيبتي
بيان بضيق :طب اتفضلي اخرجي، اهو اديكي شوفتي يونس مش هنا
تفيدة مردتش عليها وراحت عند التسريحة وقعدت تمسك في الكريمات
تفيدة بعو"ج :كل دي كريمات يونس جايبها ليكي
بيان اخدت من ايدها الكريم:علي فكرة كدا مينفعش
تفيدة بغ"ل : وانتي مين عشان تكلميني كدا، انتي ناسية نفسك و لا ايه؟!
يونس بحدة :شكل انتي ال نسيتي نفسك
تفيدة بصت وراها بسرعة وتوتر، ولقت يونس
يونس قرب منها وقال بنبرة مخيفة :لو شوفتك بس واقفة قدام الاوضة دي تاني.... هزعلك، وانتي عارفة لما ازعل حد بعمل ايه
تفيدة اتوترت وخافت
يونس بحدة :انزلي شوفي ابنك واخد رصا*صة في كتفه
تفيدة بخضة :ايه؟! ولدي
وخرجت من الاوضة وجريت علي تحت
يونس حط الكريم علي التسريحة :تاني مرة لو دخلت هنا اتصلي بيا
بيان بابتسامة : حاضر، ب بس هو انت كنت فين؟!
يونس وهو متجه للحمام :شغل
ودخل
بيان بنر"فزة : بارد، حتي مش عايز يقول هو فين بالتفاصيل
وبعدين نزلت لتحت
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
تحت في الصالة
الدكتور مشي بعد ما عالج دراع مصطفي
وتفيدة قاعدة جمبه، والعيلة كلها متجمعة حواليه
حسين بقلق :يا بني قولي طيب حصلك كدا ازي
تفيدة بدموع :يا مرك يا تفيدة، اكيد انت محسو"د حد باصص عليك يا ولدي
نسمة : اسكتي شوية يا تفيدة خلينا نفهم منه
مصطفي بتوتر وهو باصص ليوسف : ا ك كنت ماشي في الطريق عادي وطلع عليا شوية حر"امية
حسين :طب ويونس جابك هنا ازاي؟!
يوسف :انا و يونس كان عندنا شغل، وكنا معدين من الطريق وشوفناه
نزلت بيان
نسمة :خلاص يلا يا بنات روحوا حطوا الاكل علي السفرة
تفيدة اخدت مصطفي وطلعت بيه علي فوق
........... بعد مدة
الكل متجمع علي السفرة ونزل يونس وقعد وبيان جمبه
دخل الغفير :يونس بيه، في واحد اسمه سمير عايز يشوف مدام حضرتك
بيان اتصدمت وبصت ليونس
يونس قام بكل برود وبصلها :كملي اكلك
وخرج برا
بيان بقت قاعدة متوترة
نسمة باستغراب : مين سمير دا يا بيان؟!
بيان بتوتر :ا ايه؟!، م معرفش
غنوة :امال جي بيسأل عليكي ليه يعني؟!
سعاد :ما خلاص يا بنات، ما هي قالت متعرفش
بيان كانت قاعدة متوترة، وقامت بسرعة وطلعت اوضتها
رانيا :بيان استني رايحة فين؟!
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
خارج القصر
سمير وسماح واقفين
طلع يونس وهو حاطط ايده في جيبه
سمير بعصبية :انا عايز بنت خالي
يونس بحدة : وطي صوتك
سماح :انت مين يا جدع انت عشان تاخد بنتنا وتخليها عندك
يونس برود :بما انك قدرتي توصلي لبيتي يبقي انتي عرفتي انا مين
سمير : بس انت خطفت بنت خالي، وانا مش هسكت وهبلغ عنك
يونس بصله من فوق لتحت، وسمير اتوتر
سماح :انا عايزة بنت اخويا حالا
يونس برفعة حاجب :بنت مين؟! اخوكي اه، طب انتي معاكي ورق يثبت انها بنت اخوكي بقي
سماح اتوترت : ا انا، ا
يونس بحدة :يستحسن تمشي من هنا انتي والصغير بتاعك، يا اما انا ال هسلمكم بنفسي للبو"ليس.... انا لحد دلوقتي لسة هادي
سماح بخوف :ط طب انا عايزة اشوفها، ه هي وحشتني
يونس :اطلعي برا
سمير بعصبية : انت بتكلمنا كدا ليه، انا مش همشي من هنا غير اما اخدها.... انا وهي بنحب بعض وهنتجو......
مكملش كلامه بسبب ان يونس ضر*به بالبو*كس لدرجة انه وقع علي الارض
يونس قرب منه ومسكه من ياقة قميصه وقومه
يونس بغضب : ايه؟! هتتجوز مراتي يا****
سماح بصدمة :ا انت اتجوزتها؟!
يونس نده علي الرجالة
الغفير :اوامراك يا يونس بيه
يونس بحدة :طلع الاتنين دول برا، واياك يعتبوا ناحية القصر دا
الغفير :حاضر يا بيه
واخدوا سمير وسماح وخرجوهم برا القصر
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة بيان ويونس
كانت رايحة جاية وهي متوترة وخايفة
الباب اتفتح ودخل يونس
بيان ثبتت مكانها بخوف وفضول
يونس دخل وقل*ع ساعته
بيان بفضول :ه هو حصل ايه؟!
يونس :محصلش حاجة
بيان باستغراب :ب بس هوجه ليه؟!
يونس بصلها بقلة صبر :عشان يقول انه مش هيقرب منك تاني، ارتحتي؟!
بيان بزعل :طب انت بتكلمني ليه كدا؟!
يونس قرب منها وبحدة خفيفة : انا تعبان وعايز انام ومش فاضي للكلام دا
بيان بصتله :طب ما تنام هو حد قالك لا
يونس بصلها بقلة حيلة وبعدين لف ناحية السرير وقل*ع التييشرت، واستلقي علي السرير ونام علي بطنه وغمض عينه
بيان اتكسفت وقربت منه وقعدت علي السرير وقربت منه وبدات تعمل تدليك لضهره، ويونس ارتاح علي ايدها ونام
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة رانيا وريان
رانيا دخلت الاوضة وقعدت علي السرير وقل*عت الطرحة
وكانت فاكرة ان ريان مش موجود
اتجهت ناحية الحمام ولسة بتفتح الباب، لقت الباب اتفتح.... وكان ريان خارج وهو عا*ري الصد*ر
ورانيا اتصدمت وكانت هتقع، بس ريان لحقها شدها من وسط*ها ورانيا لقت نفسها في حضنه
ريان :انتي كويسة؟!
رانيا وشها بقي احمر وهي لسة حاطة راسها علي صد*ره وبقت تاخد نفسها بالعافية
رانيا بعدت بسرعة وبصت في الارض
رانيا بتوتر :ا ا انا م مكنتش ا اعرف ا ا ان هن
ريان باستغراب :ايه؟! انتي بتقولي ايه مش فاهم
رانيا بتوتر : ه ها ل لا و ولا ح حاجة
ريان خرج وقرب من الدولاب
ريان :متعرفيش بنطلوني الازرق فين؟!
رانيا بتوتر : ا اه عارفة استني
وقربت من الدولاب وريان كان وراها بالضبط كأنه محاصرها
رانيا شافته في الرف العلوي وبقت تحاول تجيبه ومش عارفة بسبب انها قصيرة
ريان ابتسم عليها وهوب رفعها من وسط*ها ورانيا اتوترت وبقت مش عارفة تعمل ايه
(ما كنت تمد ايدك وتجيبه انت لازم المحن بتاع حضرتك دا 🙂)
رانيا جابت والبنطلون وريان نزلها وهي لفت وهي منزلة وشها في الارض
ريان رفع وشها ليه، ولقاه احمر زي الطماطم
ريان بضحك: ايه دا؟! انتي وشك قلب فراولة ليه كدا
رانيا اتكسفت اكتر :ا ها ا....
ريان بعد عنها وهو بيضحك :خلاص، خلاص هبعد اهو
رانيا بتنزل وشها في الارض بكسوف
رانيا بتوتر : ا انا هروح اشوف م ماما
وكانت هتطلع علطول بس ريان وقفها، وقرب منها
ريان وهو بيرجع خصلات شعرها لورا :هتطلعي كدا
رانيا بتستوعب وبتروح تجيب طرحتها بسرعة وبتلبسها وبتخرج جري
وريان بيضحك عليها : مجنونة، بس عسل
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في وقت الظهيرة
في اوضة غنوة
الباب بيخبط وبتقوم تفتح وبتكون بيان
بيان بتدخل بس بينسوا الباب مفتوح
بيان وغنوة بيقعدوا علي السرير
بيان : عملتي ايه في موضوعك
غنوة بحزن :مش عارفة، لسة هيكلم يونس ويارب يوافق
بيان بابتسامة :وعد مني اني هحاول اقنع يونس علي جوازكم
غنوة بسعادة :بجد يا بيان، ولله تكوني عملتي فيا معروف
بيان بتحضنها، وغنوة بادلتها الحضن
غنوة بعدت بحزن : انا ولله يا بيان ببقي قاعدة قلقانة كل شوية ومش ببقي عارفة انام.... انا تميت الشهر في الحمل دا
بيان:انتي مش فرحانة بالحمل دا
غنوة بابتسامة طيبة :اكيد فرحانة، بس في نفس الوقت قلقانة.... دا حتة من يوسف ب بس انا خايفة ي يونس مش هيسكت
بيان اتوترت وكانت لسة هتتكلم دخلت تفيدة
غنوة وبيان اتصدموا
تفيدة بصوت علي :الله، الله طلعتي ماشية علي حل شعرك يا جليلة الربا"ية..... تعالووووو تعالوووو شوفوا اخت الكبير ال حطت رأسنا في الطييييين
بيان بعصبية : انتي بتز" عقي ليه كدا، وازاي تدخلي بالطريقة دي
تفيدة بعصبية :اسكتي انتي كمان يا بنت البندر، كنتي بتشجعيها تخبي فضيحتها
بيان :اتكلمي معايا كويس
تفيدة بسخرية :هتعملي ايه يعني
العيلة دخلت علي صوت تفيدة.... ويونس كمان صحي من نومه ولبس تيشرته وجه علي صوت تفيدة، يوسف كان لسة في اوضته نايم
نسمة باستغراب : في ايه يا تفيدة
تفيدة بشما"تة :تعالي شوفي بتك ال فضحتنا، وحامل في الحرام
الكل اتصدم
يونس بغضب :لا بقي، انا كل ما اسكتلك تسوقي علينا اكتر
تفيدة بغرور :لو مش مصدقني هات دكتورة وخليها تكشف عليها
يونس بص لغنوة ال بتعيط وواقفة ورا بيان وماسكة فيها
يونس قرب منهم وبحدة : الكلام دا صح؟!
غنوة بدموع وخوف : ا انا ا ل...
يونس بغضب :انطقييييي
بيان وغنوة بيتخضوا من صوته
بيان بتوتر وخوف :ي يونس، ل لا ه هي بتكدب
يونس بحدة :ابعدي
بيان بخوف : ي يونس
يونس بغضب : قولت ابعديييي
بيان بعدت بخوف، ويونس قرب من اخته ومسك دراعها بقوة
يونس بغضب :انطقي الكلام دا صح ولا لا، انتي ساكتة ليه؟!
غنوة لسة ساكتة وبتعيط بخوف
نسمة بدموع :يا بنتي انطقي متسكتيش كدا
كريم :طب ابعد عنها يا يونس يمكن خايفة منك
يونس بحدة وهو باصص لغنوة : ما هي لو مش عاملة حاجة تخاف ليه اصلا
تفيدة : خلاص هات الدكتورة واتأكد
يونس بصلها بحدة : لو كلامك طلع غلط، قسما برب العزة ما هتقعدي في القصر دا دقيقة واحدة
تفيدة اتوترت
يونس لكريم : اتصل بالدكتورة
كريم مسك تلفونه
ورانيا باصة علي غنوة قلقانة، وجريت من الاوضة عشان تصحي يوسف
بيان بخوف :ط طب ابعد عنها متمسكهاش كدا....
يونس بصلها بحدة، وبيلن سكتت
كريم وهو حاطط التلفون علي ودنه :الو، الدكتورة موجودة
غنوة اترعبت وخافت وبسرعة وانهيار : ايوا انا حامل
الكل اتصدم، وكريم قفل التلفون وهو مصدوم وتفيدة ابتسمت بش"ر
تفيدة بسخرية :خلفة البنات تفضح بردك، الحمد لله انا معنديش
نسمة بدموع : ليه؟، ليه كدا تفضحينا وتعملي كدا
يونس اتجنن وعر"وقه ظهرت وعينه بقت حمرا، ومرة واحدة ضر*ب غنوة بالق"لم، وغنوة وقعت علي السرير، وبصت ليونس برعب ودموع
يونس لسة هيقرب بيان وقفت قصاده بسرعة وخوف
بيان بخوف من منظره : لا يا يونس دي حامل، متعملش فيها كدا
تفيدة بغ"ل :ايوا صح، والهانم بتاعتك كانت عارفة ومخبية
بيان خافت
وينس بص لتفيدة وبعدين بص ل بيان بحدة : انتي كنتي عارفة؟!
بيان بخوف :ي يونس ا انا.....
يونس بغضب : انطقيييي
بيان بسرعة وخوف :ا اه كنت عارفة
يونس بصلها نظرة مرعبة : علي اوضتك
بيان بتوتر :ي يون....
يونس بغضب :بلا يونس بلا زف"ت، قولت علي اوضتك
بيان اترعبت منه ويونس مسك دراعها بقوة وز" قها بعيد عن اخته
بيان وقفت بعيد عنه وهي خايفة من شكله
يونس قرب من غنوة ومسكها من دراعها وقومها
يونس بغضب :انطقي، عملتي كدا مع ميييين
غنو بدموع وخوف : ا انا اسفة
يونس : اتكلميييي
غنوة مبقتش قادرة تاخد نفسها وبتبكي وبقت بترجع لورا
يونس قرب منها وكان هيض*ربها تاني بس....
فجاة
جه يوسف ووقف قصاد يونس وغنوة واقفة وراه بتعيط
يوسف بغضب: بس كفاية يا يونس
يونس بصله بغضب اكبر :وانت مين عشان تتدخل، ابعد يا يوسف احسن ليك
يوسف بسرعة وعصبية : مش هبعد، مش هخليك تأذي مراتي وابني
الكل اتصدم من كلامه، ويونس مرة واحدة ضر*به بالبو*كس بقوة وووووووووو
@@@@@@@@@@@@
#حب_صغيرتي
البارت 14
عايدة بصدمة :ايه ال بتقولو دا يا يوسف؟!
يونس مرة واحدة ضر"*ب يوسف علي وشه بقوة غنوة بصت علي يوسف بقلق
يونس مسكه من ياقة قمي"صه بغضب : انت مستوعب انت بتقول ايه؟!
يوسف : ايوا يا يونس، انا متجوز اختك علي سنه الله ورسوله....وال في بطنها يبقي ابني
يونس اتجنن وضر"*به تاني، وكريم وريان بيحاولو يبعدوه عن يوسف
يونس بغضب :بتست"غفلني، بتضحك علي اختي وتتجوزها من وراياااااا
يوسف بصله :انا مضحكتش عليها، انا بحبها
يونس بغضب وريان وكريم بيمسكوه بالعا"فية : كنت تيجي وتقوليييي مش تعملها من ورايااااا
حسين بقلق علي ابنه :خلاص يا يونس اهدا يابني، هو هيصلح ال عمله
يونس بغضب :ابنك استغفلني، ولعب علي اختي.... عايزني اهدا ازاي
كل دا وتفيدة واقفة بتبتسم عليهم بشما"تة
نسمة بدموع :اهدا يابني خلينا نشوف حل للمصي"بة دي
كريم وريان بيحاولو يمسكوا يونس بقوة بس مقدروش عليه، يونس دفعهم بقوة وقرب من يوسف بغضب ومسكه من ياقة قمي"صه
يونس بغضب :انا بقي هعلمك ازاي تستغفلني، وتتجوزها من ورايا
وشده وراه وكان خارج من الاوضة
غنوة بانهيار :لا يا يوووونس سيبه والنبي
يونس بصلها بغضب : اخر" سيييي انتي كلامي معاكي لسة مخلصش
وبعدين بص لوالدته : تقفلي عليها الباب ومتخرجش
عايدة بدموع :هتعمل في ابني ايه يا يونس؟!
مهتمش لكلام حد واخد يوسف ال وشه بينز"ف وساكت ووخرج برا الاوضة، بس بص نظرة مرعبة ل بيان ال واقفة قدام الباب.... وبيان خافت
وحسين وكريم وريان خرجوا وراه
تفيدة بعو"ج : انا مش عارفة بنات العيلة دي جرالهم ايه؟!
وبصت علي رانيا
عايدة بعصبية : قصدك ايه؟!
تفيدة بغرور :اقصد ال فهمتيه
عايدة كانت هتقرب وتتخا*نق معاها، بس رانيا وقفتها
رانيا بقلق :اهدي يا ماما مش وقته الكلام دا، لازم نتطمن علي يوسف
رانيا وعايدة خرجوا، وتفيدة بصت لنسمة بشما*ته وخرجت
نسمة قربت من بنتها بدموع :عملتي ليه كدا، عملنالك ايه عشان تفض*حينا بالطريقة دي
غنوة مردتش وقعدت تعيط، ال كانت خايفة منه حصل
بيان قربت منها : والنبي يا خالتي متسيبهاش، هي حامل ودا غلط عليها.... وهي معملتش كدا في الحر"ام هي اتجوزته علي سنه الله ورسوله
نسمة بتنهيدة :روحي اوضتك يا بيان، يونس لو جه ولاقاكي هنا هيضايق
بيان بصت لغنوة بحزن و قلة حيلة وخرجت
نسمة قربت من بنتها وصعبت عليها، فا حضنتها بقوة وقعدت معاها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
تحت في الصالة يونس بيشد يوسف وراه وكان خارج من القصر
بس وقف قدامه حسين بسرعة
حسين :ورحمة ابوك يا يونس، سيبه.... دا ابن عمك بردك
يونس بغضب : ابن عمي ولعب من ورايا وطع"ني في
شر"في
ريان قرب منه : مينفعش كدا يا يونس، كدا هتحصل فضيحة اكبر.... وال انت بتعمله دا مش هيفيد بحاجة
حسين بسرعة :ه هيتجوزها، هيتجوزها قدام كل الناس.... بس سيبه يابني
جت عايدة بدموع :سيبه يا يونس والنبي سيبه، هو هيتجوزها في العلن ومحدش هيعرف حاجة
سعاد بهدوء : سيبه يا يونس، دا مهما كان هو ابن عمك.... وفي النهاية خلاص حصل وغنوة حامل منه سيبه يابني دا انت عارف ربنا
يونس بص ليوسف بغضب ، وبعدين رماه علي الارض
ويوسف مش بيتكلم خالص
يونس بنبرة مخيفة : انا هسيبك عشانهم، لكن قسما بالله ما هنسي ال عملته
وبعدين بص لكريم : هات المأذون الليلة ، وعرف البلد ان كتب كتاب يوسف الجبالي هيبقي علي غنوة الجبالي الليلة
كريم بيتحرك وبيخرج
ويونس بيطلع علي اوضة اخته
وعايدة بتقرب من ابنها وبتحضنه بدموع
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة غنوة
كانت قاعدة في حضن مامتها وبتعيط
فجاة دخل يونس بقوة
غنوة اتخضت وانكمشت في مامتها
يونس قرب منها بحدة :كتب كتابك هيبقي عليه النهاردة، بس اعملي حسابك! بعد ال عملتيه انسي ان ليكي اخ اسمه يونس
غنوة بدموع :لا يا يونس انت اخويا الكبير، مقدرش ازعلك.... ارجوك متز"علش مني
يونس بغضب :وكان فين حنيتك دي لما روحتي معاه واتجوزتيه من ورايا
غنوة بدموع : س سامحني
نسمة بدموع : دي اختك الوحيدة يا يونس، انا مش هقدر اتخلي عن بنتي
يونس بحدة :انا محر"متهاش انها تشوفكم ، انما انا تنساني
غنوة بدموع :والنبي يا يونس، متزعلش مني انا عارفة اني غلطت ولله
يونس بحدة :لو كان جه واتقدملك كنت وافقت ومكنتوش عملتوا ال هببتوه
نسمة بدموع :خلاص يا يونس، هي غلطت والكل بيغلط و....
قاطعها يونس بحدة :غلط عن غلط بيفرق
وبعدين بيخرج من الاوضة
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة يونس وبيان
بيان كانت قاعدة علي السرير متوتر وخايفة
فجاة الباب اتفتح، وبيان قامت بسرعة واول ما شافت يونس، جريت علي الحمام بسرعة بخوف
يونس شافها ولحقها قبل ما تقفل الباب وفتحه بقوة وليان اتخضت
بيان بصتله بخوف، ويونس بصلها بغضب وعر"وقه ظاهرة بشكل مرعب
بيان بقت بترجع لورا بخوف، وفجاة كانت هتقع بسبب مياه كانت علي الارض
بس يونس مسكها وشدها من خصر*ها بقوة
بيان بصتله بتوتر، ويونس بقي بيضغط علي خصر*ها بقوة وبيان اتأ*لمت
بيان بخوف وأ" لم : اااه، ي يونس.... ابعد
يونس بحدة : بس انتي مبعتيش نفسك ليه من الحكاية
بيان بخوف :ا انا ك كنت هقولك ب بس.....
وسكتت
يونس بيشد اكتر علي خصر*ها بقوة وبحدة :انطقي
بيان مبقتش عارفة تقول ايه، وحاولت تبعد عنه مش عارفة
يونس بحدة : مكنتيش لازم تخبي عليا
بيان بعفوية :يعني كنت هتعمل ايه، كنت هتعمل برضوا نفس ال عملته النهاردة.... يبقي انا مالي بقي؟!
يونس بغضب :ولو، كان لازم تقوليلي برضواااا، انا اخوها مش انتي
بيان بتترعش وبتخاف اكتر من صوته وبتبدأ تعيط
بيان بدموع :اانا معملتش حاجة ولله
يونس بصلها شوية ، بس بعدين بيرجع لطبيعته تاني.... وبيبعدها عنه وبيمسك دراعها بقوة
يونس بحدة :انتي غلطتي وكان لازم تقوليلي من اول ما عرفتي.... وانتي شكلك عايزة ال يربيكي
بيان بدموع وعصبية :انا متربية، وكويس كمان مش محتاجة منك تربيني
يونس بغضب وتسرع : وكمان لسانك طويل، هستني ايه من واحدة اتربت في الشارع
بيان بصتله بدموع وصدمة وقلبها وجع"ها
يونس سابها مكانها وخرج من الحمام وقفل الباب عليها
بيان جريت علي الباب بسرعة وخوف:لا يا يونس متسبنيش هنا لوحدي، انا بخاف.... ارجوك متسبنيش هنا يونسسس
يونس مردش عليها ولا عينه رمشت حتي اخد جلابية صعيدي فخمة من الدولاب ولبسها وخرج من الاوضة وسط صرا" خ بيان وتوسلاتها وكان فاكر انها بتتدلع
بيان سمعت صوت باب الاوضة بيتقفل، عيطت اكتر وقعدت علي الارض وضمت رجليها ، رغم ان النور شغال بس هي خايفة، وهي لوحدها ومحدش معاها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
الليل جه
والبلد كلها كانت برا وفرحانة وعمالة تر*قص وتتطلق نا*ر في السماء وكان في اكل يكفي الجميع، والكل فرحان
وجه المأذون، رغم ان اهل البلد فرحانين بس اهل البيت مش سعيد
نسمة قربت من يونس ال واقف مع رجالة :يونس
يونس للرجالة :روحوا انتوا دلوقتي
وبص لوالدته
نسمة بقلق : فين بيان؟!
يونس ببرود :نايمة
نسمة بقلق :يونس، اوعي تكون زعلتها او اذ"يتها
يونس مردش عليها
جه كريم : المأذون وصل
يونس ببرود :يلا
ومشيوا هما الاتنين ونسمة واقفة زعلانة
جت تفيدة بغرور : هه دي بنتك بتتجوز المفروض تبقي فرحانة، يوه نسيت انها بتتجوز بعد الفض" يحة
نسمة بصتلها بقر"ف ومشيت من قدامها، وتفيدة ضحكت ضحكة مست" فزة
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الخارج كان المأذون قاعد علي تربيزة ويونس قاعد جمبه من الناحية اليمين ببرود، ويوسف في الناحية ال شمال وهو ساكت ووشه عليه بعض الكد*مات..... وكريم وحسين وريان واهل البلد متجمعين حواليهم
.............. بعد مدة
الماذون خلص وباركلهم وقام ومشي
اهل البلد بقوا يطلقوا نا*ر وهما فراحنين وبيباركوا ليهم
ويونس بيرد المباركة عليهم وهو مضايق
احد الرجال :الف مبروك يا يونس بيه
كريم بص علي يونس ال واقف بكل برود لكن عينه كلها غضب
يوسف ويونس وكريم وريان وحسين دخلوا البيت
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
داخل القصر
لقوا غنوة واقفة ولابسة فستان فرح بسيط وكانت منزلة رأسها في الارض وبتعيط
يونس بحدة من غير ما يبصلها : يلا امشي مع جوزك
غنوة بصتله بدموع : ا اخويا
يونس مردش عليها وطلع علي فوق
وغنوة عيطت، ونسمة قربت منها بدموع وحضنتها بقوة
غنوة قربت من كريم، وكريم مقدرش ميبصلهاش.... وبصلها وبكي دمعة وقرب وحضنها بقوة وغنوة بادلته الحضن
غنوة بدموع :اوعي تنساني يا كريم
كريم بحزن : دا انتي اختي وحتة مني، مقدرش انساكي.... هبقي اجي ليكي زيارة علطول
غنوة سلمت علي العيلة كلها، وبعدين يوسف اخدها وخرجوا من القصر وراح شقته ال كان بيقعد فيها هو وغنوة
ونسمة بكت علي بنتها، وعلي قسو"ة يونس عليها
رانيا بحزن :ازاي يونس ميود" عهاش
نسمة بحزن :هو بيحبها ونفسه يودعها، بس كبرياءه منعه
عايدة بحزن :ربنا يحنن قلبه عليهم
حسين بيبص لعايدة بحزن، وبيطلع فوق
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة يونس وبيان
دخل يونس وقعد علي السرير وحط ايده علي رأسه بغضب.... وبعدين هدي شوية
يونس بحزن : كنت عايز احضنك واودعك، بس انتي ال عملتي في نفسك كدا
يونس قعد يفكر، وفجاة افتكر ال حب"سها في الحمام
قام بسرعة وفتح الباب
واتصدم
لقي بيان واقعة علي الارض وفاقدة الو" عي، قرب منها بسرعة وشالها وخرج
وحطها علي السرير وحاول يصحيها وجاب مياة ورش علي وشها
بيان بدات تفتح عينها ببطيء
يونس بقلق :انتي كويسة؟!
بيان اول مافتحت عينها وشافته قدامها وافتكرت ال حصل عيطت وسكتت ولفت وشها الناحية التانية
يونس بصلها شوية وللحظة حس بالندم اتجاها
قام من جمبها واتجه للدولاب اخد بيجامة ودخل الحمام
بيان بصت عليه وهي بتعيط، وزعلت انه مقلهاش حتي اسف
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في شقة يوسف
دخل ووراه غنوة ال وشها كله حزين
غنوة دخلت وقعدت علي الانتريه بحزن
يوسف قعد جمبها ومسك ايدها
يوسف :انا عارف ان ال حصل النهاردة كان صعب عليكي
غنوة مردتش
يوسف : بس صدقيني هحاول اعوضك
غنوة وهي باصة قدامها ومش باصة عليه : مبقاش ينفع
يوسف بصلها باستغراب
غنوة بصتله بحزن :مبقاش ينفع يا يوسف، انا خلاص خسرت كل حاجة خسرت حب اخويا واحترامي لنفسي
يوسف بحزن :ليه بتقولي كدا؟!
غنوة بحزن : مكنش لازم ارد عليك واسمع كلام قلبي، مكنش لازم اوافق نتجوز بالسر، بس انا استاهل انا ال ضيعت نفسي بنفسي
يوسف بعصبية خفيفة : يعني انتي شايفة جوازي منك غلط
غنوة بدموع :كل حاجة كانت غلط من البداية، انا دلوقتي استفدت ايه.... استفدتش حاجة
يوسف اتنهد ومسك ايدها تاني :غنوة.....
غنوة شدت ايدها بسرعة :لا يا يوسف، كغفاية لحد كدا.... انت ضيعتني كله بسبب رغباتك هدد"تني انك ممكن تتجوز غيري لو موافقتش اتجوزك واستغليت حبي ليك وانا زي الهب"لة وافقت
يوسف سكت بضيق
غنوة قامت ودخلت الاوضة وقفلت الباب عليها ....وقعدت علي السرير تبكي
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة بيان ويونس
يونس خرج من الحمام وهو لابس بيجامة سودا
بيان بعدت نظرها عنه بضيق
يونس قعد علي الجهه بتاعته من السرير وقعد علي السرير وسند رأسه للخلف وحط دراعه علي رأسه وغمض عينه وبيفكر
بيان قامت بسرعة من جمبه وبتدخل الحمام
............... بعد مدة
بتخرج بيان وهي لابسة بيجامة واسعة ولقت يونس علي نفس الوضعية، بتقعد علي السرير وتستلقي وتعطي ليونس ضهرها
يونس بيبعد دراعه وبيبصلها، بيقرب وبيمد ايده عشان ياخد تلفونه، من علي الكومود ال جمبها، وبيان بتحس بيه وبتلف وبتبصله....ويونس بيبصلها وفضل شوية باصص في عيونها،
لحد ما لقي ان الدموع بدات تتجمع في عينها وهي بصاله بحزن وزعل
مبيقدرش يبص اكتر وبيقوم وبيتجه للدولاب وبيدل هدومه وبيخرج من الاوضة
وبيان بتبص عليه بعتا"ب
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكان ما في الصعيد
يونس كان ماشي علي الطريق وفي ايده سيجا*رة وبيفكر
هل ياترا ال عمله صح، هل هيفضل مخا*صم اخته وقت طويل..... طب ال عمله مع بيان صح هي ملهاش ذ" نب يبقي يحب*سها ليه ما اي حد زيها لو عرف كان هيخبي بس غرو"ره وكبر" ياءه ال منعوه انه يبقي متفهم شوية
كل دا كان بيفكر فيه وهو ماشي، وملاحظش
ان في عربية ماشية وراه
فجاة العربية وقفت قدامه ونزل منها رجال كتير وباين علي عينهم الش"ر
يونس بصلهم برفعة حاجب وعدم خوف، رمي سيجا*رته علي الارض وبصلهم ببرود
احد الرجال قرب منه عشان يها*جمه.... بس ملحقش لما يونس ضر*به بقوة لدرجة ان الراجل وقع علي الارض وفقد النطق
كل الرجال بدات ته*جم عليه بقوة، بس يونس كان متعود وبقي يردلهم الهجا*مات
بس واحد من الرجالة ال كانوا في العربية اطلق علي يونس رصا*"صة في جمبه الشمال ويونس وقع علي الارض
والرجالة ركبت العربية بسرعة وهربت
ويونس لحق يتصل علي ريان قبل ما يفقد الوعي وووووووو
@@@@@@@@@@@@
#حب_صغيرتي
البارت 15
في القصر في الصباح، العيلة كلها متجمعة في الصالة.... وبيان بتحط الاكل علي السفرة وعمالة كل شوية تبص علي الباب علي امل ان يونس يدخل
جه كريم ودخل القصر بسرعة
نسمة باستغراب :فيه ايه ياكريم، بتجري ليه كدا؟!
كريم بسرعة :ي يونس في المستشفي
بيان اتصدمت ووقعت الطبق ال في ايدها
نسمة بصدمة ودموع : ا بني، ابني جراله ايه؟!
كريم وهو بينهج : في ناس طلعت عليه، واخد طل"قة في جمبه
كل دا وبيان مصدومة وقلقانة عليه
حسين بقلق:طب يلا يابني خلينا نروح نطمن عليه
نسمة بسرعة :وانا كمان انا جاية معاكم
بيان بقلق والدموع بتتجمع في عنيها :م ممكن ا اجي معاكم
حسين :اقعدي انتي هنا يابنتي، احنا مش هنخليه يبيت في المستشفي هنجيبه علطول
وخرجوا من القصر بسرعة
بيان فضلت واقفة مكانها بتعيط
ورانيا بعدت عنهم شوية و اتصلت بيوسف
ومصطفي كان قاعد علي الكنبة بيبتسم بش"ر
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المستشفي
وصل كريم وحسين ونسمة وشافوا ريان واقف قدام غرفة العمليات
نسمة بدموع :ر ريان يونس فيه ايه يابني
ريان مسك ايدها بحزن :متقلقيش، هيبقي كويس.... شوية كدا والدكتور يطلع
حسين :جيب العوا"قب سليمة يا رب
............ بعد نصف ساعة
خرج الدكتور والكل راح عنده بسرعة
ريان : ها يا دكتور
الدكتور :متقلقوش، هو بقي كويس دلوقتي
حسين :طب ممكن ناخده علي البيت يا دكتور
الدكتور :مش هينفع، بس لو هيبقي فيه راحة تامة وممرضة خاصة يبقي تمام
كريم :واحنا هندفع ال هتقول عليه، بس ناخده علي البيت النهاردة
الدكتور :تمام، وانا هخلي احسن ممرضة عندنا تهتم بيه
نسمة بدموع :ط طب ممكن ندخل نطمن عليه
الدكتور :هننقله بس لاوضة عادية، وبعدين تقدروا تشوفوه
ومشي الدكتور
ونسمة ارتاحت شوية ووقعدت علي الكرسي
ريان قرب من كريم وهمس : تعرف مين ال عمل كدا بسرعة
كريم بصله بمعني تمام
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في شقة يوسف
يوسف كان نايم علي الكنبة ال في الصالة، فجاة صحي علي رنة تلفونه
فتح عينه وقام قعد ولقي رانيا
يوسف :الو
رانيا بسرعة :انت فينيا يوسف، بتصل بيك من الصبح
يوسف :معلش كنت نايم، ومحستش بنفسي
رانيا :طب يونس اتضر*ب بطل"قة وراح المستشفي
يوسف بخضة :ايه؟! ازاي
رانيا :كريم قال ان فيه ناس طلعت عليه في الطريق.... قول لغنوة بقي
يوسف :ط طيب، هقولها سلام انتي
وبيقفل معاها.... وبيقوم وبيتجه عند باب الاوضة وبيخبط
شوية وفتحت غنوة
يوسف بحيرة : غنوة، ك كنت عايز اقولك حاجة
غنوة باستغراب :ايه؟!
يوسف بتوتر : يونس في المستشفي
غنوة بصدمة :ايه؟! اخويا يونس
يوسف :اهدي، البسي وانا هاخدك هناك
غنوة بتبكي وبتدخل الاوضة تغير هدومها بسرعة
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المستشفي
في اوضة يونس
فتح عيونه ببطيء وشاف قدامه امه وعمه وكريم وريان
نسمة بلهفة : ابني حبيبي، انت كويس حاسس بحاجة
يونس بصوت شبه مسموع : ا انا كويس
كريم بابتسامة :قلقتنا عليك ياكبير
يونس ابتسم بخفة
حسين :احنا اتفقنا مع الدكتور انك تطلع النهاردة بممرضة خاصة
ريان بابتسامة خبيثة : طب يلا خلينا ناخده، اكيد المدام بتاعته قلقانة عليه دلوقتي
نسمة ضحكت علي كلام ريان
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر بعد الظهيرة
بيان كانت قاعدة علي السلم بتعيط وعايدة قاع0ة جمبها بتواسيها
تفيدة بغرور :انا مش عارفة ايه النكد دا، ما قالوا هيرجع
عايدة بصتلها بضيق
بيان وهي ضامة رجلها وايدها علي رأسها قالت في سرها :
ا انا مش عارفة ببكي عليك ليه، رغم ان مفيش حاجة بينا.... بس في نفس الوقت قلقانة وخايفة عليك.... خ خايفة لتسيبني.... وابقي لوحدي، ا انا مش عارفة انا عايزة ايه، بس حاسة ان في حاجة جوايا ليك، حاسة بمشاعر غريبة عليا
فجاة دخل حسين ووراه يونس ال متسند علي ريان وماسك جمبه
بيان قامت بسرعة ومسحت دموعها بكف ايدها
عايدة قربت منه بابتسامة :انت كويس يا بني
يونس بهدوء : كويس
نسمة :الحمد لله الدكتور قال انه ممكن يخرج بس يبقي معاه ممرضة خاصة
كل دا وبيان واقفة بتوتر وماسكة في هدومها بتردد
يونس بص عليها، وهي اتوترت وبعدت عينها عنه
فجاة دخلت الممرضة وكانت بنت حلوة
(مش احلي من البطلة ياختي 😒)
روان بابتسامة بصت لريان : ممكن توديه اوضته عشان يرتاح، الوقفة غلط عليه
وقربت من يونس وسندته من الناحية التانية
بيان للحظة حست بالغيرة
يونس بعدها عنه :لا متشكرين، بس هو هيطلعني
روان بابتسامة : خلاص ولا يهمك
وريان طلع يونس لفوق والممرضة وراه وبيان كمان طلعت معاهم
اهل البلد جم وكانوا عايزين يطمنوا علي يونس، بس حسين وكريم قابلوهم
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
فوق في الاوضة
ريان قعد يونس علي السرير، ويونس رجع رأسه لورا بتعب
روان قربت وبدات تعلق محاليل
بيان كانت واقفة عند طرف السرير
روان خلصت :انا علقتلك سيروم، نص ساعة كدا وهاجي عشان اشيله.... انا هروح دلوقتي عشان اعملك اكل خاص بيك
وخرجت
ريان :طب انا هسيبك ترتاح بقي، لو احتجت حاجة اتصل بيا
يونس بهدوء : شكرا يا صاحبي
ريان بابتسامة :دا انت اخويا يا يونس
وخرج
بيان بصت علي يونس بتوتر
ويونس بيحاول يظبط المخدة ال وراه.... بيان قربت منه بسرعة وقعدت جمبه وظبتت المخدة، ويونس بصلها، وبيان مقدرتش تمنع نفسها انها تبصله
بيان بعدت شوية بتوتر: ا انت كويس؟!
يونس بهدوء :كويس
بيان :يعني هو انت كان لازم تتطلع بليل
يونس بصلها ومردش
بيان بطفولية :اكيد حصل فيك كدا عشان جر*حتني
يونس بصلها برفعة حاجب :عشان ايه؟!
بيان ببراءة :عشان جر*حتني بالكلام، وحب*ستني كمان
يونس بحدة :يعني انتي شايفاني تعبان وجاية تقوليلي كدا، شايفة ان الوقت مناسب
بيان وقفت علي ركبتها وحطت ايدها في وسط*ها بطفولية : ما هو اكيد ربنا انت"قم منك عشان كلمتني بطريقة مش كويسة
يونس بقلة حيلة :وقولت ايه بقي حضرتك؟!
بيان بصتله بحزن :قولتلي اني تربية شوراع
يونس بصلها و سكت، وبيان قعدت علي طرف السرير وبعدت وشها عنه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
تحت في القصر
دخلت غنوة بسرعة وجريت علي مامتها
غنوة بدموع :ي يونس مله يا ماما، جراله ايه؟!
نسمة :اهدي يابنتي، يونس كويس.... هو رجع من المستشفي وطلعناه اوضته
غنوة بقلق :ط طب انا عايزة اشوفه
دخل يوسففي الوقت دا
نسمىة بحزن :مش عارفة هيقبل يشوفك ولا لا، بس هطلع اسأله
وطلعت فوق، وغنوة واقفة متوترة
عايدة قربت من يوسف :انت كويس يا حبيبي
يوسف :كويس يا ماما
رانيا قريت من غنوة : عاملة ايه؟! والبيبي ايه اخباره
غنوة بضيق : كويسة
رانيا :والبيبي
غنوة بضيق :انا كويسة يبقي هو اكيد كويس يعني، ايه الغباء دا
يوسف بص لغنوة بحدة :اتكلمي معاها كويس
غنوة بصتله بانفعال:وهو انا قولت حاجة غلط ان شاء الله
يوسف كان هيتكلم بس والدته وقفته
عايدة :خلاص يا يوسف، هيعشان متوترة بس
رانيا بصت لغنوة :عادي اصلا، انا وغنوة متعودين نكلم بعض كدا عادي ومش بنزعل من بعض
غنوة تفادت النظر ليها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة بيان ويونس
يونس كان قاعد ومغمض عينه، وبيان خرجت من الحمام وكانت بتغسل وشها
الباب خبط وراحت بيان فتحت لقت نسمة
نسمة دخلت وقربت من يونس
نسمة بحزن :غنوة تحت وعايزة تتطمن عليك
يونس بصلها ببرود :مش عايز اقابل حد
نسمة : بس.....
يونس :انا تعبان ومش قادر اتكلم
نسمة اتنهدت وقامت واتجهت للباب، ولقت روان في وشها ومعاها صينية عليها شوربة
نسمة بعو"ج :انتي هتأكليه دا
روان بابتسامة :اه، دا صحي عشانه
نسمة :لا يا حبيبيتي، انا ان مأكلتهوش خمس ست فرخات بلدي كدا مش هتطمن عليه
روان :يا مدام مينفعش الاكل ال بتقولي عليه دا فيه دهون كتيرة عليه
نسمة :هه، دهون
بيان قربت منها :خلاص ياخالتي، اكيد الدكتور ال قال كدا
نسمة بصت ل روان من فوق لتحت وخرجت
روان دخلت وقعدت جمب يونس.... بيان قربت منه بسرعة
بيان :انا هأكله
روان بصتلها :مين حضرتك؟!
بيان :مراته
روان:اه، تمام.... اتفضلي
روان قامت وبيان اخدت منها الصينية وبصتلها
بيان بابتسامة مزيفة :تقدري تروحي انتي
روان بادلتها الابتسامة مزيفة : مينفعش لازم اقعد عشان ياخد الدوا
بيان بصتلها بضيق وبعدين مدت الملعقة ل يونس
يونس قام قعد : اقدر اكل بنفسي، انا مش عيل صغير
واخد منها الملعقة
بيان بصتله بضيق: براحتك
وقامت من جمبه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
تحت في القصر
نزلت نسمة وباين عليها الحزن
غنوة قربت منها :ها ياماما، اطلع اطمن عليه
نسمة بحزن : مش عايز يشوف حد
غنوة زعلت، ويوسف قرب منها وحط ايده علي كتفها :يلا خلينا نمشي
نسمة بصتله :لا يابني اقعدوا معانا حتي لبليل
يوسف : يونس مش هيحب اننا نبقي هنا كتير، فا الاحسن نروح بيتنا
غنوة بصتله بحزن، ويوسف مسك ايدها وخرجوا
رانيا بحزن :انا مش عارفة يونس هيفضل كدا لحد امتا
عايدة :ربنا يهديه، دي مهما كانت اختوا من دموا بردوا
تفيدة قعدت وهي بتشرب العصير وبغرور :اكيد من ظلمه ليا، جراله كدا
نسمة بعصبية : لا بقي بقولك ايه انتي تتكلمي عدل علي ابني.... وهو ظلمك امتا اصلا، دا انتي تظلمي بلد
تفيدة بعصبية : جرا ايه يا نسمة، دا انتي لسانك طول عليا لاوي اليومين دول.... بتتكبري عليا عشان ام الكبير يعني
عايدة :انتي بتتكلمي دلوقتي زي ما انتي عايزة عشان يونس مش هنا، بس اول ما يخف هتشوفي الكبر"ياء علي اصوله
تفيدة قامت بعصبية :لا بقي، انتي ليكي حق اصلا تتكلمي و....
قاطعها حسين بغضب :اطلعي فوج ومسمعش نفسك
تفيدة بصتله بغ" ل :ماشي ياحسين، انا هوريكوا كلكم
وطلعت فوق
وحسين بص علي عايدة ال بعدت نظرها عنه بضيق وكر*ه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة يونس وبيان
يونس اكل وبعد عنه الصينية
روان :ممكن تاكل الباقي، انت ماكلتش اصلا
يونس ببرود :شبعت
روان قربت منه: طب انا لازم اغير علي الجرح
بيان بسرعة :ط طب قوليلي ازاي، وانا هعمل كدا
روان : مش هينفع، لازم حد خبير يعمل كدا
بيان بتتوتر وبتسكت وبتبعد نظرها، ويونس كل دا وباصص عليها
روان قربت من يونس، وقعدت جمبه وبدات ترفع التيشرت من عليه
بيان بصتلها بصدمة وجريت قعدت علي السرير ومسكت التيشرت
بيان بغيرة لروان :انا هساعده
وبدات ترفع التيشرت لحد نصفه، وقاعدة بتبص علي روان وغيرانة لانها شايفة عضلات بطنه قدامها
ويونس عينه علي بيان، وملاحظ غيرتها
روان بابتسامة :واضح انك رياضي اوي
يونس مبصش ليها حتي ونظراته كلها علي بيان
بيان بغيرة :طب ركزي في شغلك شوية
روان بصتلها....... وبعد مدة، خلصت روان، وبيان نزلت التيشرت بسرعة
بيان بضيق :احنا جهزنا لحضرتك اوضة تقدري تتفضلي بقي
روان بابتسامة مست"فزة :تمام بس لو يونس بيه احتاج حاجة ناديني فورا
بيان بسخرية :ماثي
يونس مسك ضحكته بالعافية
خرجت روان
يونس بابتسامة : انتي كنتي بتكلميها ليه كدا
بيان بتوتر :ه ها، ل لا بس يعني طريقتها معجبتنيش
وقامت بسرعة ووقفت :احم، ا انا هروح اشوف خالتي عايزة مني حاجة ولا لا
وكانت هتخرج بس
يونس بتعب :استني.... خليكي معايا شوية
بيان قربت منه بقلق :انت كويس؟!
يونس وهو بيحاول يقوم :اه، بس ساعديني عايز ادخل الحمام
بيان قربت منه بسرعة وسندته وهي حاطة ايدها علي مكان جرحه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة مصطفي
كان ماسك تلفونه وبيتكلم مع عيسي
مصطفي بغضب : وانا ال كنت فاكر رجالتك حاجة تقيلة طلعوا شوية لعب
عيسي :يا عم دا رجعوا وقالو محدش قادر عليه
مصطفي :واهو رجع ولسة عايش، وانا ال كنت فاكر اني هرتاح منه ووووووووو
@@@@@@@@@@@@
#حب_صغيرتي
البارت 16
مصطفي وهو ماسك التلفون بغضب : محصلوش حاجة لسة عايش وفيه النفس
عيسي : خلاص بقي، هنبقي نخطط لحاجة تاني.... بس انت حاول تعرف ميعاد الشحة امتا
مصطفي بغضب :ماهو مش عايز يعرفني حاجة، ولا يدخلني في خصوص الشغل
عيسي :مليش فيه، انت اشتغلت معايا يبقي لازم تفيديني
مصطفي بضيق :خلاص، هشوف واكلمك تاني.... سلام
وقفل معاه وهو مضايق
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة روان
غيرت هدومها ولبست بنطلون اوفر سايز وبلوزة ضيقة بكم وفردت شعرها
وقعدت علي السرير وعمالة تلعب في خصلات شعرها
روان بغرور : عجبتني، وانا مفيش حاجة بتعجبني بسهولة.... وعد مني مش هخرج من البيت دا، الا اذا كنت معلقاك بيا، ومتقدرش تعيش من غيري.... دا انا رورو برضوا
وقامت وقربت من المراية، وبصت علي نفسها ومسكت برفان وبقت ترش علي نفسها بدلع
روان بصت لنفسها في المراية بغرور : انا محدش يقدر يقاومني ولا ميحسش بالرغبة نحيتي، انا مفيش حد زيي
(ياختي هش من هنا)
سابت البرفان وخرجت من الاوضة
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الليل
يونس كان قاعد علي السرير وفي ايده الابتوب وبيشوف شغله في الشركة
بيان كانت لابسة بيجامتها وواقفة عند الدولاب بتاعه وبتجيبله بيجامة سودا
بيان قربت منه : يعني هو انت لازم تشتغل وانت تعبان
يونس وهو حاطت ايده علي راسه : عندي شغل كتير
بيان اخدت الابتوب ويونس بصلها
بيان :طب يلا بقي عشان تغير التيشرت
ومدت اديها بالبجامة :اتفضل
يونس قام وقعد علي طرف السرير وابتسم بخبث :بس زي ما انتي شايفة انا تعبان، فا هحتاج مساعدة
بيان بخجل وتوتر وشبكت ايدها في بعض :ا ي يعني ا اعمل ا ايه
يونس بهدوء : بطلي تهتهة وقربي شوية
بيان قربت منه بتوتر، ويونس بدا يقل*ع التيشرت بايد واحدة وبيان قربت منه وساعدته
بيان غمضت عينيها
يونس بصلها بهدوء : انا مش غريب يعني عشان تغمضي عينك
بيان فتحت عينها بخجل وتوتر
جابت قمي*ص البيجامة، وقربت منه وقعدت علي ركبتها علي طرف السرير.... فجاة يونس شدها ناحيته ببطيء من خصر*ها وبيان اتوترت.... وبدات تلبسه بتوتر
وتدخل دراعه في الكم
ويونس مقرب وشه من رقبت*ها، وبيستنشق رائحتها بهدوء
وبيان حاسة بانفاسه قريبة منها، ومتوترة وبتلبسه البيجامة بر"عشة
بيان بعدت شوية ولبسته الكم التاني، وبدات تقفل الزراير
يونس قرب ايده من وشها ورجع خصلات شعرها لورا
بيان بتوتر واستغراب : هو انت شا*رب حاجة، ولا الدوا مأثر فيك؟!
يونس وهو باصص في عيونها : يمكن!
بيان بعدت عنه بتوتر :ا ا ط طب انا هروح اجبلك العشا
فجاة الباب خبط وراحت بيان تفتح، وقفها يونس
يونس بحدة :الطرحة
بيان افتكرت وراحت لبستها واتجهت للباب وفتحت
لقت نسمة في وشها وشايلة صينية كبيرة وفيها اكل كتير زي فراخ محشي شوربة وخضار بقي وكدا
بيان بذهول :ايه كل دا؟!
نسمة بابتسامة واسعة : اقوي عضم ابني ياختي
بيان ضحكت، ونسمة دخلت وحطت الاكل علي التربيزة وقربت من يونس
نسمة بابتسامة :عامل ايه ياحبيبي
يونس بابتسامة هادية :كويس
نسمة :انا جبتلك معايا اكل يرم عضمك، بلاش اكل الممرضة ال مش فاهمة حاجة دي
يونس بابتسامة :اكل اي حاجة من ايدك يا ست الكل
نسمة حطت ايدها علي ايده :حبيب امك انت ولله
يونس وبيان ابتسموا
بيان بزعل طفولي : طب مفيش حاجة ليا بقي
نسمة قامت واخدتها في حضنها :دا انتي بنتي التانية، الغالية بنت الغالية
بيان بادلتها الحضن بحب
فجاة دخلت روان بابتسامة : مساء الخير يا جماعة
نسمة ميلت علي بيان وبسخرية : مساء الخير هه ياختي الله ما يمسيكي، شوفي البت لابسة ايه! وطالعة كدا عادي
بيان ضحكت بخفة
روان بصت علي الصينية بصدمة :ايه كل دا مينفعش الاكل دا، دا مض"ر عليه
نسمة بضيق :وانتي ايش فهمك انتي في الحجات دي ياختي
روان : اكيد افهم، الاكل دا فيه دهون ومش صحي عليه
بيان بضيق :مامته وعايزة تأكله من ايديها، ممكن تخرجي انتي برا الموضوع
روان بضيق : بس....
قاطعها يونس ببرود :خلاص روحي انتي، انا هاكل من اكل امي
نسمة وبيان ابتسموا بنصر
روان اتضايقت بس ابتسمت ابتسامة مزيفة :براحتك يونس بيه
وخرجت
نسمة بسخرية : يونس بيه، ومالك بتقوليها كدا من تحت سنانك
بيان ضحكت علي خالتها، ويونس ركز في ضحكتها وسرح فيها
نسمة قومت يونس وقعدته علي الكنبة وبدات تاكل هيا وبيان ويونس
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الجنينة الخلفية
كان في اوضة صغيرة، ودي كانت اوضة راية كانت بتمشط شعرها وهي بتفكر في كريم وبتبتسم
فجاة الباب خبط قامت بسرعة وكانت فكراها صفية.... فتحت ولقت كريم في وشها
راية استغربت وجوده :كريم؟!
كريم بص علي شعرها الدهبي وبعدين بصلها بتوهان :ا انا كنت جاي اقعد معاكي شوية
راية بقلق :بس صفية ممن تيجي وتشوفنا
كريم دخل بسرعة وقفل الباب، وراية اتصدمت
راية بتوتر : كريم، مينفعش كدا
كريم قرب منها، وراية بقت ترجع لورا بتوتر
كريم بتوهان: مينفعش ليه؟!
قرب منها اكتر وهي اتصدمت في الحيطة، كريم حاصرها وقرب ايده علي شعرها
كريم :ايه الحلاوة دي
راية اتصدمت واستوعبت انها ملبستش الطرحة، وجت تبعد بس كريم حاصرها وحط ايده علي خصر*ها
راية اتصدمت اكتر وخافت منه
راية بخوف :ك كريم ع عيب كدا
كريم قرب ودفن وشه في رقب*تها، راية اتصدمت وحاولت تبعده باديها
كريم مسك ايدها وبصلها :اثبتي
راية بدموع :ا ارجوك متعملش فيا كدا، ا ارجوك ابعد
كريم بتوهان :بس انا عايزك
وقرب منها تاني، راية استجمعت قوتها وبعدته بقوة
كريم بصلها بحدة : انتي بتعامليني ليه كدا
راية بدموع وعصبية : وعايزيني اعاملك ازاي يعني بعد ال كنت هتعمله فيا
كريم قرب منها بنية غير كويسة :بس انا لسة معملتش حاجة
وفجاة مسكها جامد وقط*ع جزء من عبايتها وظهرت ملابسها الدا*خلية....وراية عمالة تعيط وبتحاول تبعد عنه بس هو كان ماسك ايدها جامد
راية بدموع :لا يا كريم ارجوك متعملش كدا
كريم ولا كانه سامعها وقرب منها اكتر وحاول يبو*سها بس راية بعدت وشها بسرعة.... كريم مسكها جامد ورماها علي السرير، ولسة هيقرب منها
فجاة سمع صوت برا وكانت صفية بتنادي علي راية
كريم خاف لتشوفهم وتروح تقول ليونس، بعد عن راية بسرعة وراية انكمشت في بعضها وبتعيط بانهيار
كريم بص عليها واستوعب هو كان هيعمل ايه، خرج بسرعة
وراية قعدت تعيط وتلم في هدومها وتحاول تغطي جس*مها بدموع ورجفة
واستوعبت ; ان مش دايما الشخص ال تحسي معاه بالامان بيكون كويس، او بيكون بيعمل كدا عشانك يمكن عشانه هو ;
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في بيت يوسف
كان قاعد في الصالة والبيت كله كان شبه مظلم، مفيش صوت مفيش حركة.... البت كان هادي بطريقة مملة وباهتة من الالوان ومليان حزن
غنوة طلعت من الاوضة وشافت يوسف قاعد علي الكنبة وساند رأسه لورا
قررت انها تحاول ترجع زي الاول.... بعدين اتجهت ناحية النور وفتحت انوار البيت كلها
يوسف بصلها
غنوة بتوتر : ا انت قاعج ليه كدا في الضلمة
يوسف :لقيت نفسي لوحدي، فا قعدت كدا
غنوة :طب انت مش جعان؟! اصل انا جعانة اوي
يوسف حس بتغيرها وقام وقف بابتسامة : هنطلب اكل من برا.... تحبي تاكلي ايه؟!
غنوة بابتسامة خفيفة : اي حاجة
يوسف بابتسامة :قولي بس ال انتي عايزاه، متنسيش انك حامل وتاكلي ال نفسك فيه
غنوة بصتله وابتسمت بعفوية :نفسي في بيتزا، وبرجر وشاورما
يونس بضحك :كل دا نفسك فيه!
غنوة بكسوف : ابنك ال عايز كدا
يوسف قرب منها ومسك ايدها بحب : انا عارف انك زعلتي كتير، بس انا اسف.... حاولي تسامحيني
غنوة بصتله وسكتت
يوسف قرب منها وطبع قب*لة خفيفة وبعدين بعد
يوسف :تعالي بقي نطلب
واخدها وقعدها جمبه علي الكنبة، وشغل لها التلفزيون
وقعدها في حضنه
وغنوة مستسلمة ليه، بس لسة منسيتش ال حصل وووشها بدون تعابير ملامح
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة ريان
كان واقف في البلكونة وبيبص للسما
رانيا كانت في الحمام وبتكلم مامتها في التلفون
رانيا بصدمة :ايه دا يا ماما، انا مش هقدر البس دا
كانت بتكلها وكانت ماسكة في ايدها التانية قمي*ص نوم ابيض وطويل اوي بس كان بحما*لات
عايدة :ايه هو ال مش هتقدري تلبسيه، امال لو عطيتك حاجة اقصر من كدا
رانيا بتوتر : ياماما انا مش هقدر البس كدا قدامه
عايدة :يابنتي دا جوزك، يعني اكيد مش هتفضلوا بعيد كدا عن بعض
رانيا بحزن : ب بس هو هيطلقني
عايدة : طب بصي انتي البسيه بس، لو قرب منك يبقي هو مش عايز يطلق وهيفضل معاكي
رانيا :ياسلام، ولو مقربش مني.... يبقي انا كدا مأخدتش غير الاحراج
عايدة :طب انا اتحداكي بقي انه هيقرب ها
راينا بضحك :احنا هنلعب مع بعض ولا ايه
عايدة : اسمعي بس ال بقولك عليه، والا هزعل منك
رانيا بتردد :خلاص، حاضر هلبسه
وقفلت معاها وبصت للقم*يص بتوتر
رانيا بتوتر : انا مش عارفة بجد انا عايزة ولا لا، بس بقيت بحس بماشعر نحيتك.... مكنتش متخيلة اني هحب حد بعد يونس
بعدين قررت انها تلبسه وال يحصل يحصل
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
في البلكونة
ريان كان واقف
رانيا من وراه :مش هتنام؟!
رايان لف وبصلها واتصدم وبقي متنح
رانيا واقفة مكسوفة وتوتر وندم ومنزلة وشها في الارض
ريان بصدمة :ايه دا؟!
رانيا بصتله بندم واحراج :ا انا عارفة اني مكانش لازم ا البس كدا
وكانت هتلف وتروح تغيره.... بس ريان مسك ايدها وقرب منها
ريان :لا استني، قصدي ان انتي طالعة حلوة اوي
رانيا بتتكسف وبتنزل راسها
ريان بيرفع وشها ليه
ريان :عارف اننا اتجوزنا بسرعة، وان انا كنت قايلك اني هطلقك.... ب بس نقدر نخلي لجوازنا فرصة يمكن نحب بعضنا ونتقبل بعض
وبعدين قال بهزار :وكدا كدا في عادات اني مينفعش اطلقك، يونس ممكن يخلص عليا
رانيا ابتسمت بخفة
ريان قرب منها ودفن وشه في رقب*تها ورانيا حست بشعور غريب
ريان بعد وبصلها بابتسامة :اظن مينفعش نعمل كدا في البلكونة
بيشيلها ورانيا بتتكسف
وبيدخل جوا وبيحطها علي السرير وبيقرب منها وبيحط ايده علي خصرها
ولسة هيقرب ويبو*سها رانيا وقفته وبصتله بتوتر
ريان باستغراب : في ايه؟!
رانيا بتوتر : ا قبل ما نعمل كدا، ا انا لازم اقولك حاجة
ريان :مش وقته
وقرب منها تاني، بس رانيا بعدته
رانيا بتوتر :م مينفعش، مينفعش ابدا معاك حياة جديدة وانا مخبية عليك لازم نبداها بثقة
ريان استغرب من كلامها
رانيا بتوتر وخوف :ا انا ك كنت بحب حد قبل الجواز
ريان بعد عنها شوية وركز في كلامها
ريان بحدة خفيفة :مين؟!
رانيا والدموع بتتجمع في عنيها خوفا انه يسيبها : ي يونس
ريان بعد عنها بغضب وووووووو
@@@@@@@@@@@@@
تابعووووووني
رواية زواج لدقائق معدودة كامله من هنا
رواية الطفله والوحش كامله من هنا
رواية جحيم الغيره كامله من هنا
رواية مابين الضلوع كامله من هنا
رواية سيطرة ناعمه كامله من هنا
رواية يتيمه في قبضة صعيدي كامله من هنا
الروايات الكامله والحصريه بدون لينكات من هنا
إللي خلص القراءه يدخل هيلاقي كل الروايات اللي بيدور عليها من هنا 👇 ❤️ 👇
❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺
الصفحه الرئيسيه للروايات الجديده من هنا
جميع الروايات الحصريه والكامله من هنا
انضموا معنا علي قناتنا بها جميع الروايات على تليجرام من هنا
❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺
تعليقات
إرسال تعليق