القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية وردة في وسط الصعيد الحلقة الثالثة والرابعة بقلم الكاتبه الصغيره حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 رواية وردة في وسط الصعيد الحلقة الثالثة والرابعة بقلم الكاتبه الصغيره حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


رواية وردة في وسط الصعيد الحلقة الثالثة والرابعة بقلم الكاتبه الصغيره حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


صحيت وردة علي صوت خبط شديد علي الباب حاولت تقوم بس عمر كان حاضنها بشدة

وردة : عمر سيبني

عمر : نامي بس خمس دقايق

وردة : ي عمر قوم في حد بيخبط علي الباب

سمع صوت الخبط قام بسرعة وفتح الباب كانت فرح اللي حاولت ترسم ابتسامة علي وشها

عمر : خير ي مرات عمي

فرح : الوقت اتاخر والعشا جهز يلا عشان ناكل

عمر : نازلين وراكي

مشيت فرح ونزلت تحت اما عمر فبص لوردة اللي كانت لسة قاعدة علي السرير

عمر : يلا ننزل قبل ما حد تاني ييجي

وردة : هغير هدومي وهنزل

عمر : هستناكي بسرعة يلا

وردة : لا انزل انت وانا هاجي وراك

عمر : اللي انتي عاوزاه

اخدت وردة هدوم من الشنطة ودخلت تغير وهو نزل لتحت كان الكل متجمع علي السفرة

عمر : السلام عليكم

الكل : وعليكم السلام

الجد : فين مراتك ي ابني

عمر : هتنزل اهي

الجد : طيب اقعد

قعد عمر واستنوها لحد ما نزلت اول ما شافها عمر الغضب اتملكه لانها كانت لابسة عباية محددة جسمها

وردة : السلام عليكم

الكل : وعليكم السلام

الجد : اقعدي ي بنتي جمب جوزك

قعدت وردة جمب عمر اللي اول ما شافته كدة عرفت انه متعصب اوي بس متعرفش من ايه

جميلة بهمس لفرح اللي كانت قاعدة جمبها : مش كان زماني انا اللي قاعدة مكانها دلوقتي

فرح : ما هو من خيبتك مقدرتيش توقعيه زي ما عملت هي

جميلة : والله ما هخليها تتهني بيه

فرح : اصبري علي رزقك بس وانا هخليها بكرة تمشي من نفسها

مصطفي : انتوا بتقولوا ايه

فرح : ها لا مفيش

بدأ الكل ياكل وكان عمر طول الوقت باصص لوردة بغضب وهي مش فاهمة هو زعلان ليه بعد مدة خلصوا اكل كلهم وشالوا الاكل

عمر : وردة تعالي معايا فوق

وردة : ليه

عمر : وردة اسمعي الكلام تعالي

اخدها من ايدها وسحبها وطلعوا علي فوق دخل الاوضة وهو متعصب

وردة : عمر سيب ايدي بتوجعني

عمر : دا انا هكسرهالك

وردة : انت اتجننت

عمر : ايوة اتجننت انتي اي اللي لابساه دا

وردة : عباية انت شايف اي

عمر : ما انا شايف انها عباية بس دي لازقة اوي

وردة : ما انا طول عمري لبسي كدة ايه الجديد

عمر : الجديد انك بقيتي مراتي وانتي هنا في الصعيد مش في القاهرة يعني الهدوم دي متنفعش

وردة : بس انا مش هغير طريقة لبسي ي عمر

عمر : غصب عنك مش بمزاجك هتسمعي الكلام

وردة : ابعد عني ي عمر

عمر شد علي ايدها اكتر وعصبيته زادت من ردها

عمر : غيري هدومك حالا لو عاوزاني اسيبك

وردة : لا مش هغيرها

عمر : يبقي مش هتطلعي من الاوضة ي وردة

وردة : انت هتحبسني

عمر : انا قولتلك اسمعي الكلام وانتي مش راضية يبقي هعمل كدة

وردة : انت ايه اللي حصلك ي عمر انت عمرك ما كنت كدة

عمر : انتي ليه مش قادرة تفهمي اني بغير عليكي يعني لما تنزلي قدامهم كدة اعمل اي حتي لو اخويا انا بحبك ي وردة وانتي عارفة كدة

وردة : وانا كمان ي عمر بحبك اوي

عمر : يبقي تسمعي الكلام وتغيري الهدوم دي

وردة : حاضر

اخدت وردة هدوم واسعة ودخلت غيرتهم وعمر كان مستنيها برة طلعت بعد ما خلصت

عمر : ايوة كدة مش اللي كنتي لابساه

وردة : يعني كدة عجباك

عمر : انتي عجباني من غير حاجة بحبك

وردة بكسوف : وانا كمان

كانت جميلة واقفة برة وسمعت كلامهم وكانت غيرانة من وردة اوي والحقد اتجاهها بيزيد

فرح : انتي واقفة بتعملي اي هنا

جميلة : ماما خضتيني

فرح : بتعملي اي مش خايفة حد يشوفك

جميلة : مش قادرة ي ماما اشوفهم مع بعض

فرح : تعالي معايا ي مجنونة

سحبتها فرح من ايدها ودخلتها اوضتها رمتها علي السرير بعصبية

فرح : انتي غبية انتي عارفة لو حد كان شافك كان هيحصلك ايه

جميلة : وانا اعمل اي ي ماما من وقت ما شوفتهم مع بعض وانا دمي بيغلي

فرح : وانتي لما تقفي تتصنتي عليهم كدة هيفيدك بالعكس خليكي ذكية زي امك

جميلة : يعني اعمل اي

فرح : انا عندي خطة هتخليها هي اللي هتمشي وبمزاجها

جميلة : ازاي

فرح : ……….

فوق علي السطح كان ادهم واقف ومعاه صفاء وكانت زعلانة

صفاء : انت مش حاسس انك غلطان

ادهم : طيب قوليلي انتي زعلانة ليه بس

صفاء : انت مش قولتلي انك هتطلب ايدي من جدي

ادهم : انا وعدتك ي صفاء

صفاء : وموفتش بيه

ادهم : ي بنتي صبرك عليا انا فعلا طلبت ايدك منه

صفاء : بجد ورده كان ايه

ادهم : قاللي اصبر وانتي عارفة اني لو اتكلمت معاه تاني مش بعيد يرفض

صفاء : بس انا خايفة ان حد يشوفنا واحنا بنتقابل

ادهم : متقلقيش ما احنا طول عمرنا كدة ومحدش اخد باله

صفاء : يعني اتطمن

ادهم : وانا معاكي متخافيش ولا تقلقي بقولك ما تجيبي بوسة

صفاء : انت اتجننت

ادهم : صغيرة والله

قرب ادهم من صفاء بس قبل ما يبوسها سمع صوت وراهم وانصدم


رواية وردة في وسط الصعيد الحلقة الرابعة

قرب ادهم من صفاء بس قبل ما يبوسها سمع صوت وراهم

_هو انا مش قولت لو قربت منها هموتك

ادهم : احمد ي شيخ خضتني فكرتك حد تاني

احمد : وهو انا مش مالي عينك يعني

ادهم : ما تتهد ي جدع بقي

احمد سحب صفاء ناحيته وقال : متقربش منها قولتلك

ادهم : خطيبتي

احمد : والنبي اومال مش شايف الدبلة ليه

ادهم : في حكم المخطوبين

احمد : انا قاعدلك وهشوف هتقرب منها ازاي

ادهم : انت ياض عاوز اي عيل فصيل طب اي رايك مش هخليك تشوف امل بعد كدة

احمد : وانت مالك انت بامل اشوفها واللا لا

ادهم : بنت خالتي وانا المسؤول عنها

احمد : انت تخليك في حالك وملكش دعوة بيها

ادهم : تبقي تسيبني انا وصفاء نحب في بعض زي ما بتعمل وابعد عنها

احمد : انت عارف لو مكنتش ابن عمي كنت عملت فيك اي

ادهم : اي ها كنت هتعمل اي

احمد : كنت هسلم عليك طبعا دا انت حبيبي ي جدع

طلع عمر ومعاه وردة في الوقت دا وسمعوا بقيت الكلام

عمر : ماشاء الله الصحبة مالها متجمعة ليه

احمد : انا طلعت لقيت

قاطعه ادهم وقال : لقاني بتكلم في التليفون فمحبش يقاطعني وكان معاه صفاء صح ي احمد

احمد : اه صح

عمر : والنبي اي دا علي اساس انا معرفش الحقيقة

ادهم : حقيقة اي

عمر : مثلا انك اخدت صفاء وطلعت هنا واحمد قفشكم واكيد هو مقالش ليا لانك هددته بامل كالعادة

احمد : ماشاء الله دا انت زي ما تكون معانا بالظبط

عمر : انت عارف ي ادهم انا سايبك تتكلم معاها ليه وانا اقدر اني اخليك متبصش لها حتي لاني متاكد انك بتحبها ومن زمان وانك بتخاف عليها ومستحيل تؤذيها ابدا

ادهم : حبيبي ي ابو نسب

كانوا كلهم بيتكلموا وصفاء واقفة هتموت من الاحراج ومش قادرة من الموقف وادهم اخد باله

ادهم : حبيبي اللي عامل زي الفراولة

عمر : ما تتلم ي جدع

ادهم : ما انت كنت كويس ايه اللي حصلك

عمر : دي اختي بقولك اي ي وردة خدي صفاء وانزلي تحت اقعدوا في الاوضة

وردة : حاضر

اخدتها وردة ونزلوا تحت قعدوا في اوضة عمر ووردة

وردة : هو انا ممكن اسالك سؤال

صفاء : طبعا

وردة : هو انتي بتحبي ادهم بجد

صفاء : بحبه اي بس دا انا بعشقه انا بحبه ومن انا لسة في ابتدائي بس كنت خايفة ليكون مش بيحبني

وردة : طب وعرفتي ازاي انا عاوزة اسمع القصة منك

صفاء : بصي ي ستي انا كنت لسة صغيرة في ابتدائي كان هو اكبر ذمتي ب6 سنين وكنت خايفة ليكون شايفني اخته الصغيرة فضلت مخبية حبه في قلبي ومقولتش لحد ابدا بس جه في يوم وكل حاجه اتغيرت لما كنت وصلت اعدادي وكان في واحد بيحبني وحاول ان يكلمني فهو شافني ساعتها اتعصب وغار فبعد الولد وضربه وانا مكنتش عارفه ايه السبب سحبني من ايدي ورحنا مكان محدش يعرفه غير انا وهو واعترف لي وقتها انه بيحبني انا بقى اول ما سمعت كده كنت مبسوطه جدا ما كنتش عارفه اقول ايه بس انا كنت خايفه ليكون اعجاب يعني ولما نكبر يروح ففضلت مخبيه لحد ما وصلت ثانوي ولقيته لسه بيحبني فتاكدت انه فعلا الكلام اللي قاله مكنش اعجاب فانا اعترفتله اخيرا ان انا كمان يعني ببادله نفس الشعور والكل عارف اصلا لانه كلهم كانوا واخدين بالهم من حركاته وتصرفاته اللي كان بيعملها فهو طلب ايدي من جده من فتره وقال له يعني يصبر شويه

وردة : انا مبسوطه لك جدا لان حاسه فعلا انه بيحبك وانتي باين عليكي بتحبيه

صفاء : هو انتي حبيتي عمر ازاي واللا امتي

وردة : دا من زمان اوي انا وهو بنحب بعض من وقت الجامعة واول ما اتخرجنا جالي وطلب ايدي

صفاء : اقولك علي حاجة حطيها في بالك

وردة : في اي

صفاء : جميلة بنت عمي انا حاسة انها مش هترتاح الا لما تسيبوا بعض

وردة : ليه هو انا عملتلها حاجة

صفاء : لا بس الكل عارف انها كانت بتحب عمر ومفكرة انه هيتجوزها فلما انتي جيتي واخدتيه من منها دا من وجهة نظرها يبقي مش هتسيبك

وردة : طب وانا اعمل اي

صفاء : متقلقيش انا معاكي اهو بس مش عاوزاكي تصدقيها في اي حاجة

وردة : حاضر

في الوقت دا كانت فرح وجميلة قاعدين لسة وبيخططوا هيعملوا اي عشان يفرقوهم

نزل عمر لاوضته بعد فترة وكانت لسة وردة وصفاء بيتكلموا خبط ودخل

عمر : باين عليكم انسجمتم مع بعض

صفاء : اوي وردة دي زي اختي

وردة : وانتي والله ي حبيبتي

عمر : طب ممكن بقي اخد مراتي منك شوية

صفاء : طبعا ي عريس انا هسيبكم

خرجت صفاء من الاوضة وسابتهم قرب عمر من وردة اللي كانت قاعدة علي السرير

وردة : انت بتعمل اي

عمر : انتي شايفة اي

وردة : عمر ابعد عني

عمر : هشش انا مش عاوزك تتكلمي

قرب منها تاني واخدها في عالم خاص بيهم تاني يوم صحيت وردة اول ما شافت عمر وهو بيبصلها استخبت تحت الغطا وهي محروجة جدا

عمر : صباح الخير

وردة : صباح النور ممكن تبعد عشان اقوم البس

عمر : وهو انا ماسكك

وردة : لو سمحت

عمر : خلاص انتي هتعيطي

قام عمر من علي السرير اما هي فلفت الغطا كله علي جسمها ودخلت الحمام بسرعة ضحك عمر علي منظرها ولبس هدومه ونزل تحت قبلها كانت جميلة تحت واول ما شافته نازل عملت نفسها وقعت ورجليها التوت اول ما شافها عمر راحلها بسرعة وسندها قعدت علي كرسي قريب منهم وبدات تمثل انها موجوعة

نزلت وردة في الوقت دا واول ما شافت المنظر دا وكان عمر ماسك رجل جميلة عشان يشوف منطقة الالم اتعصبت جدا

وردة : ……….

تابعووووووني 



الحلقه الخامسه والسادسة والسابعه من هنا



بداية الروايه من هنا



رواية منعطف خطر كامله من هنا



رواية زواج لدقائق معدودة كامله من هنا



رواية خيانة الوعد كامله من هنا



رواية نار الحب كامله من هنا



رواية الطفله والوحش كامله من هنا


رواية منعطف خطر كامله من هنا


رواية فلانتيمو كامله من هنا



رواية جحيم الغيره كامله من هنا



رواية مابين الضلوع كامله من هنا


رواية سيطرة ناعمه كامله من هنا


رواية يتيمه في قبضة صعيدي كامله من هنا



الروايات الكامله والحصريه بدون لينكات من هنا


إللي خلص القراءه يدخل هيلاقي كل الروايات اللي بيدور عليها من هنا 👇 ❤️ 👇 


❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺


الصفحه الرئيسيه للروايات الجديده من هنا


جميع الروايات الحصريه والكامله من هنا


انضموا معنا علي قناتنا بها جميع الروايات على تليجرام من هنا


❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺







تعليقات

التنقل السريع
    close