رواية وردة في وسط الصعيد الحلقة الأولى والثانية بقلم الكاتبه الصغيره حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
![]() |
رواية وردة في وسط الصعيد الحلقة الأولى والثانية بقلم الكاتبه الصغيره حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
كانت قاعدة في مكتبها وبتشتغل لوقت ما قاطعها اتصال ردت عليه
_ في اي ي عم عبده
= الحقي الست سعاد
_ ماما مالها اي اللي حصل
= وقعت من طولها في الشارع وودناها علي المستشفى
_ انا جاية حالا انتوا في مستشفي اي
= اسمها ***
طلعت من المكتب بسرعة من غير ما تاخد اذن واخدت تاكسي وراحت علي المستشفي دخلت بسرعة وسالت علي الاوضة وصلت لقت الكل باين عليهم الحزن
_ في اي ايه اللي حصل ما تتكلموا ماما فين اي اللي جرالها
= البقاء لله ي بنتي شدي حيلك
_لا انتو اكيد بتهزروا وعاملين عليا خطة ماما كويسة صح
= كلنا لها ي بنتي امسكي نفسك
_ لا دا اكيد كابوس وهصحي منه ماما مستحيل تسيبني لوحدي هي اللي قالتلي كدة ووعدتني انتو كذابين ايوة بتكذبوا عليا
= ي بنتي اهدي
_ لا ابعدوا عني انا عاوزة ماما عاوزة اشوفها هي فين قولوا الحقيقة
= هي في الاوضة دي
دخلت الاوضة بسرعة وهي منهارة وعقلها رافض فكرة ان مامتها هتسيبها كان الدكاترة جوة ومغطيين وشها جريت عليها بسرعة
_ لا انتو مغطيين وشها ليه هي عايشة انتوا مش هتبعدوها عني انا مستحيل اسيبها ابعدوا عنها
الدكتور : من فضلك اخرجي برة ي آنسة
= لا مش هخرج دي امي وانتوا عاوزين تاخدوها مني فوقي ي ماما وقوليلهم يلا انك مش هتبعدي عني عشان خاطري ي ماما قومي وانا والله مش هزعلك تاني بس قومي
الدكتور : اخرجي لو سمحتي
حضنت مامتها بشدة اكبر ورفضت انها تسيبها وهي بتعيط وبتترجاها انها تفوق وترد عليها
الدكتور : خرجوها برة
= لا ابعدوا عني سيبوني ماما ي ماما مااااماااا
خرجوها برة الاوضة وهي قعدت علي الارض ومش قادرة تقوم كان الكل بيبص عليها بحزن شديد قرب منها شخص
_ وردة
رفعت وردة راسها كان خطيبها عمر جريت عليه وحضنته وهي منهارة
وردة : شوف ي عمر بيضحكوا عليا ازاي عاوزين ياخدوا ماما مني انا مش هتحمل اعيش من غيرها خليهم يسيبوها
عمر : اهدي ي وردة هي راحت عند اللي احسن مني ومنك
وردة بصراخ : حتي انت مصدق انا بقولكم ماما عايشة صدقوني
عمر حضنها غصب عنها وهو بيحاول يهديها بس هي مكنتش قادرة وانهارت اكتر اغمي عليها بين ايديه
عمر : وردة وردة فوقي ي حبيبتي قومي ي وردة عشان خاطري دكتور بسرعة
جه الدكتور واخدوها علي اوضة تانية وعمر كان معاها مسابهاش
عمر : هو في اي ي دكتور اي اللي حصلها
الدكتور : حصلها انهيار عصبي هي دلوقتي اغمي عليها بسبب صدمة حصلت كانت شديدة عليها هي هتفضل تحت المراقبة 24 ساعة الجايين
عمر : شكرا ي دكتور
خرج الدكتور اما عمر قعد جمب وردة ومسك ايدها وهو زعلان علي حالتها هو عارف قد اي هي بتحب مامتها لانها هي اللي ربتها وكانت يتيمة الاب دلوقتي بقيت يتيمة الام كمان وملهاش حد
خرج عمر وسابها عشان يطلع تسريح دفن لوالدتها ويكمل مراسم الدفن بعد فترة كان التصريح خرج ودفنوها رجع عمر للمستشفي عشان يشوف وردة بس مكنتش موجودة قلق عليها اوي لان بحالتها دي ممكن تؤذي نفسها
خرج عمر من المستشفي وهو بيدور عليها زي المجنون لحد ما افتكر مكان كانت بتروحه لما بتكون مخنوقة ومتدايقة راحلها علي هناك كانت هي قاعدة
عمر : كنت متاكد انك هنا تعالي معايا يلا
وردة : انا مش مصدقة اني خلاص مش هقدر اشوفها تاني
عمر : ي حبيبتي هي راحت عند اللي خالقها ولازم تدعيلها بالرحمة
بعد جمبها وهي سندت راسها علي كتفه وكنت بتبكي بصمت
وردة : احساس صعب اوي ي عمر انا مبقاش ليا حد كانت هي دنيتي كلها هي ابويا وامي واخويا واختي كانت كل ما ليا هي اللي ربتني وكانت معايا في فرحي وحزني
عمر : انا معاكي ي وردة ومستحيل اسيبك بس انتي كدة بتتعبي نفسك وهي بتتعذب احنا مفيش في ايدنا حاجة غير الدعاء لها
وردة : انا ازاي هعيش لوحدي هدخل البيت متكونش فيه مين هيخاف عليا لما اتعب ويفضل سهران جمبي ومين هيخلي باله مني
عمر : انا ايوة انا مش هسيبك ومش هخليكي تعيشي لوحدك انا هاخدك تعيشي معايا
وردة : انت بتقول اي
عمر : مش زي اللي فهمتيه انا قصدي اننا هنكتب كتابنا عند اي مأذون وتيجي تعيشي معايا
وردة : انت عاوزني اتجوز يوم وفاة امي
عمر : انا مش هبقي متطمن وانتي لوحدك ومفيش غير الحل دا
وردة : بس انا
عمر : مفيش بس دي الطريقة الوحيدة
وردة : انا ماما وحشتني من دلوقتي انا هعيش من غيرها ازاي
عمر : ربنا يرحمها ي حبيبتي
عدي الوقت ووردة هديت وفعلا اخدها عمر وكتبوا الكتاب عشان ياخدها تعيش معاه اخدها عمر لبيته ووصلها علي الاوضة اللي هتقعد فيها
عمر : انا هسيبك ترتاحي شوية بس عاوزك تجهزي حاجتك
وردة : ليه
عمر : عشان هنروح البلد هنعيش هناك
وردة : بلد ايه
عمر : الصعيد هنروح بكرة الصعيد هنعيش مع عيلتي
خرج عمر وسابها وهي بتفكر في اللي هيحصل في حياتها وياتري هتقدر تتاقلم هناك في الصعيد
وردة : مشيتي ليه وسيبتيني ي ماما انا من غيرك ضايعة مش عارفة اعمل في حياتي انا مش قادرة خلاص دلوقتي بقيت يتيمة الاب والام يارب خليك معايا في حياتي يارب
رواية وردة في وسط الصعيد الحلقة الثانية
نامت وردة من كتر العياط والتفكير صحيت علي صوت خبط علي الباب عرفت انه عمر قامت وهي مش قادرة لانها نامت مكانها فتحتله الباب
عمر : صباح الخير
وردة : صباح النور
عمر : تعالي يلا نفطر وبعدين ناخد بعض ونطلع علي الصعيد
وردة : انا مليش نفس
عمر : لا هتاكلي الاول انتي ماكلتيش امبارح وانا قدرت حالتك ومجبرتكيش بس دا هيأثر عليكي
وردة : بجد انا مش جعانة
عمر وهو بياخدها من ايدها : انا مش بسالك يلا دا انا حتي اللي عملت الاكل جربي وقولي رايك
طلعوا برة وقعدوا علي السفرة اللي كانت مليانة اكل كتير واللي وردة بتحبه
عمر : ها اي رايك
وردة : مكنش له لازمة تتعب نفسك عشاني
عمر : وهو انا لو متعبتش عشان مراتي حبيبتي هتعب عشان مين
وردة : شكرا ليك بجد ي غمر
عمر : انتي هبلة ي حبيبتي انتي مراتي ودا اقل حاجة ممكن اعملهالك
وردة : انا مش عارفة من غيرك كنت هعمل ايه انا مبقاش ليا حد غيرك
عمر : وانا عاوزك كدة دايما ميكونش ليكي حد غيري انا اكون دنيتك كلها وعاوزك تتاكدي اني مستحيل اسيبك لوحدك ابدا
وردة : وعد
عمر : وعد كلي يلا عشان تجهزي حاجتك ونمشي عشان نوصل قبل ما الجو يليل
وردة : انا هدومي لسة في الشنط
عمر : كويس كلي بقي واشبعي لان لسة قدامنا يوم طويل
وردة : حاضر
بدات وردة في الاكل وعمر كان قاعد بيبصلها بحب وبيفكر ازاي يقدر يفرحها بعد ما خلصوا اكل اخدوا الشنط وركبوا العربية واتجهوا ناحية الصعيد
بعد ساعات طويلة من السواقة اخيرا وصلوا كانت وردة نامت صحاها عمر
عمر : وردتي اصحي يلا وصلنا
وردة : سيبني خمس دقايق بس
عمر وهو بيقوب منها : لو مقومتيش هشيلك
قامت وردة بسرعة اول ما سمعت كلامه ضحك عليها اوي وهي اتغاظت منه
عمر : ايوة كدة قومي يلا انزلي لحد ما اجيب الشنط
نزلت وردة من العربية واتفاجأت بجمال البيت اللي شبه القصر جاب عمر الشنط ووقف جمبها
عمر : ها عجبك
وردة : جميل اوي وكبير
عمر : دا طبيعي لانه بيت العيلة الكل عايش فيه يلا ندخل
دخلوا هما الاتنين وكانت وردة متوترة وخايفة من ردة فعلهم اول ما دخلوا من الباب سمعت صوت زغاريط عالية وناس كتيرة اوي واقفة في استقبالهم قرب عمر منهم وهي فضلت واقفة مكانها
عمر وهو بيبوس ايد راجل كبير : ازيك ي جدي
الجد : انا كويس ي حبيبي انت اي اللي اخرك
عمر : كان في زحمة اومال فيت جدتي
الجد : هتيجي دلوقتي
سمع عمر صوت حنون جاي من بعيد عرفها علي طول هي اول ما شافته حضنته بشوق
الجدة : بقي كدة ي عمر تغيب الغيبة دي كلها
عمر : معلش بقي ي جدتي انا جيت اهو وهعيش هنا علي طول
الجد : نويت تستقر هنا اخيرا
عمر : ايوة خلاص
لاحظت الجدة وردة اللي كانت واقفة علي الباب ومنزلة عيونها في الارض
عمر شاف جدته بتبص لوردة وقال : دي وردة ي جدتي مراتي
الجدة : ماشاء الله تعالي ي بنتي
مشيت وردة وراحتلها وتوترها بيزيد بصت للجدة اللي كانت بتبصلها بحنية لان عمر حكالهم علي كل حاجة
الجدة : اسمك وردة وانتي وردة فعلا
وردة : ميرسي
عمر : تعالي بقي اعرفك علي بقيت العيلة بصي ي ستي دي تبقي اختي صفاء
صفاء حضنتها وهي مبسوطة وقالت : اعتبريني زي اختك هنا
وردة بابتسامة : ليا الشرف
عمر : ودا ادهم ابن عمي
ادهم : ازيك ي مرات اخويا
وردة : الحمدلله
ادهم قرب من عمر وحضنه وقاله : بقي كدة ي جزمة تتجوز من غير ما تعرفني بس زوقك تحفة
عمر : احترم نفسك والا عاوزني اقول لصفاء
ادهم : لا انا مش ناقص دا انا علي ما بصدق اكلمها
عمر : يبقي خلاص
عمر : دا بقي احمد اخويا
احمد : شرفتينا ي مرات اخويا
وردة : الشرف ليا انا
عمر : دي تبقي مرات عمي فرح
فرح ابتسمت ابتسامة صفرة وقالت : نورتينا ي حبيبتي
وردة : تسلمي ي طنط
عمر : ودا عمي مصطفي
مصطفي : اهلا بيكي في وسطنا ي بنتي
وردة : تسلم ي عمي
عمر : ودي جميلة بنت عمي
جميلة وهي بتمثل الابتسامة : نورتينا
وردة : دا نورك
عمر : اهي دي عيلتي اللي حكيتلك عنهم
الجد : بدال اتعرفتي علي العيلة تقدري تطلعي انتي وهو فوق ترتاحوا شوية
عمر : اه والله ي جدي اصل انا خلاص مبقتش قادر
اخد عمر وردة لفوق ودخلوا الاوضة اللي كانت واسعة ونضيفة
وردة : انا فين اوضتي
عمر : دي اوضتك
وردة : وانت هتنام فين
عمر : هنا ما دي اوضتي
وردة : وانا هنام فين
عمر : هنا بردوا اي الاسئلة الغريبة دي
وردة : لا انا مش هنام معاك في مكان واحد
عمر : ليه ان شاء الله هعضك
وردة : لا اتفضل اطلع لاني تعبانة وعاوزة انام
عمر : يرضيكي يعني يقولوا اي عليا دلوقتي
وردة : وانا مالي
عمر شالها غصب عنها وحطها علي السرير وحضنها ونام
وردة : ابعد عني انت اتجننت
عمر : لو مسكتيش انا عارف انا هسكتك ازاي
تابعووووووني
الحلقه الثالثه والرابعه من هنا
رواية زواج لدقائق معدودة كامله من هنا
رواية خيانة الوعد كامله من هنا
رواية الطفله والوحش كامله من هنا
رواية جحيم الغيره كامله من هنا
رواية مابين الضلوع كامله من هنا
رواية سيطرة ناعمه كامله من هنا
رواية يتيمه في قبضة صعيدي كامله من هنا
الروايات الكامله والحصريه بدون لينكات من هنا
إللي خلص القراءه يدخل هيلاقي كل الروايات اللي بيدور عليها من هنا 👇 ❤️ 👇
❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺
الصفحه الرئيسيه للروايات الجديده من هنا
جميع الروايات الحصريه والكامله من هنا
انضموا معنا علي قناتنا بها جميع الروايات على تليجرام من هنا
❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺
تعليقات
إرسال تعليق