رواية عشق الريان الفصل الثاني والثالث والرابع والخامس بقلم روما رمضان حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
![]() |
رواية عشق الريان الفصل الثاني والثالث والرابع والخامس بقلم روما رمضان حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
في كليه الالسن
كان الجو مليان حيويه و ضحك بين الطلاب.. بتكون سجده واقفه مع زملتها ساره و بيضحكو
ساره بضحك. لا و الدكتور طول المحاضره عينه عليكي هههههه صدقيني دكتور نادر بيحبك
سجده بخجل. بس يحيوانه ايه اللي انتي بتقولي دا
ساره. طب والله بيحبك و هنشوف
سجده بخجل. طب اسكتي اسكتي.... يلا بقا عندنا اخر محاضره عشان نمشي
ساره. يلا يختييي
تعريف عن ساره( محجبه ذو بشره قمحاويه و عيون بني و طيبه جدا زميله سجده من ايام الثانويه)
______________________
في قصر عائله الالفي
بتكون شهيره قاعده مع فؤاد و بيتكلمو
شهيره بحقد. ممكن بابا يكتب كل حاجه باسم سليم و نطلع احنا من مولد بلا حمص
فؤاد بغضب. لا مستحيل الكلام دا يحصل
شهيره و هي بتلعب في دماغه. لا اكيد حصل متنساش ان كل حاجه تحت سيطرته دا حتي اي صفقه بيدخلها علي طول من غير ما ياخد رايك فيها
فؤاد. مستحيل الكلام دا يا شهيره بابا و سليم يعملو كده ابدا
شهيره بمكر . لا سليم هياخد كل حاجه و بكره نشوف
فؤاد. بغضب مستحيل دا يحصل
في المطبخ
علي سطح ليلي و هدي بيكونو واقفين مع بعض بيرغو و يضحكوو
ليلي بضحك. فاكره زمان لما كنتي بتجري ورايا عشان تاخدي العروسه وقتها وقعتي و اتكعبلتي في طينه
هدي بضحك. يلهوي اسكتي متفكرنيش وقتها قومت و كنت كلي طينه وشي و ايدي
ليلي بضحك. ايوا وانا و يحيي فضلنا نضحك عليكي كتيرر
هدي. ايوا فاكره... حد يصدق يا ليلي ان احنا التلاته ناخد تلاته اخوات
ليلي. لا بس الحمدلله ان احنا مع بعض
هدي و هي بتحضنها ربنا يخليكي ليا يا ليلي و ميحرمنيش منك ابدا
ليلي بطيبه. ولا يحرمني منك يحبيبتي.... يلا بقا ننزل نشوف هنعمل اي علي الغدا انهارده
هدي. يلا
_______________________________
في المدريه تحديدا في مكتب اللوا مراد
بيكون واقفين ريان و مهاب قدام اللوا مراد
اللوا مراد. دا ملف المهمه الجديده
ريان. تمام يفندم
مهاب بزهق و ضحك. يلهوووي هو الواحد مش هيرتاح شويه
اللوا مراد. انا مش عارف انت ازاي رائد شرطه
مهاب برفعه حاجب و غرور. هو انا اي حد ولا ايه
ريان بضحك. يلا ياعم ندرس الملف
اللوا مراد. و الله ما في زيك يا ريان يبني مش زي الحيوان دا
مهاب. طب و ليه الغلط بقا.. صدقيني انا حاسس اني مش ابنك
اللوا مراد بضحك. يبني ما قولتلك كذا مره انك مش ابني و بعدين بيكمل بحده يلا انت و هو كل واحد علي شغله
ريان ومهاب. تمام يفندم
مهاب بهمس. الراجل ابويا دا عليه بصه بتخيليني عايز استقيل
ريان بضحك. انت اللي مستفز بصراحه.. يلا يعم نشوف القضيه دي عن ايه
ماحوظه يجماعه ( انا غيرت اسم شهاب البحيري لي مهاب البحيري)
_________________________
في ڤيله علي مهران
جلست صافي في المطبخ و هي بتحضر الفطار الذي عباره عن مربه و جميع انواع الجبن و فطير و عسل بيدخل علي المطبخ و بيحضنها..
علي. فاكره زمان لما كنا عايشين لوحدينا قبل ما نخلف وسلان و اسيل كان البيت ممل
صافي. ايوا فاكره البيت كان ممل و كئيب اووي هما اللي جو في البيت
علي. ربنا يخليهم لينا يا حبيبتي
صافي. يارب با حبيبي..
بيدخل رسلان المطبخ. ايه يا امي فين الفطار عندنااااااا كليه يا ناااس
علي. واطي صوتك يا ابن الكلب انت
رسلان برفع حاجب. علي الاساس بتشتمني انا مثلااا.. بتدخل اسيل و بتحضن ابوها و امها
رسلان. وانا ايه مثلاا شفاف ولا اي
اسيل و هي بطلعله لسانها. اه شفاف
رسلان. يبت متخلنيش اضربك
اسيل. متقدرش يحبيبي
علي و صافي بس يولاد و يلا عشان نفطر... و بيفطرو ف جو عائلي و جميل
____________________
في المدريه
بيكون ريان و مهاب بيشتغلو علي ملف القضيه
مهاب بتلكيك. اففف مش عارفه اركز
ريان برفع حاجب. و دا ليه بقا ان شاءلله ما تكمل يبني
مهاب. ما انا مش قادر اركز من. كتر خضه صبح
ريان باستغراب. خضه ايه
مهاب بغيظ. بت سجده اختي مطلعه عينني
ريان بضحك. ليه عملت ايه
مهاب حكلوو كل اللي حصل صبح..... فطس ريان من كترر الضحك
ريان بضحك. لا لا مش قادر... صدق احسن تستهل جدعه اختك
مهاب بغيظ. صدق انت بارد... و بيروح قافل ملف قضيه و اهوو مش شغال
ريان بغيظ. انا مش عارف ايه اللي دخلك شرطه يبني لا و بقيت رائد كمان
مهاب. والله يبني قولت اني مش عايز ادخل شرطه بس نعمل ايه في حضره اللوا بقا
ريان. بس احسن تستهل اللي بيحصل فيك
مهاب بضحك. اوقات بحس انو لقيني في شارع... و بيضحكوو
ريان بجديه. كده احنا هنتحرك بليل علي الجبل هيسلمو الاسلحه هناك
مهاب بجديه عكس طبيعته. خلاص تمام يلا نمشي عشان نحضر نفسنا
ريان. تمام يلا
_________________________
في قصر الالفي
في مكتب الجد سليمان بيكون قاعد هو و سليم بيتناقشو في الشغل
سليمان. صفقه دي كويسه لشركتنا جدا
سليم. معاك حق عشان كده وافقت عليها
سليمان. تمام انا واثق فيك يا سليم و بيتنهد و يقول نفسي فؤاد يتغير مكنش كده يا سليم
سليم و هو بيربت علي ايده. متقلقش هيفوق قريب
سليمان في نفسه. يارب يفوق قبل فوات الاوان
بتخبط ليلي علي باب المكتب
سليم. ادخل
بتدخل ليلي بابتسامه يلا يا جماعه الغدا جهاز
سليمان. ريان جه يا ليلي
ليلي. لا يا عمي قال انو هيتغدا برا انهارده
سليمان. تمام... و بيطلعو كلهم و بيتغدوا
_____________________________
بيخرج ريان و مهاب من المدريه
ريان. ايه رايك نتغدا
مهاب. بس العزومه عليك يصحبي
ريان بسخريه. و ايه الجديد يعني ما كل مره عليا
مهاب بتلقائيه. لا علي فكره مره اللي فاتت عزمتك علي قهوه
ريان بيبصله بغيظ. يبني انا من وقت ما عرفتك معزمتنيش غير علي كوبايه قهوه
مهاب. خلاص يعم انت هتعيط ولا ايه احنا لما نخلص المهمه دي هعزمك عندي علي الغدا و هتناول شرف انك تاكل من ايد هنون
ريان. لما نشوف.. يلا بقا لاني واقع من جوع
مهاب. يلا
الثالث
#روايه_عشق_الريان
في قصر البحيري
بتكون هنا قاعده مستنيه جوزها و ولادها بيدخل اللوا مراد. ازيك يا هنون عامله ايه انهارده
هنا. الحمدلله يحبيبي.. اطلع غير هدومك لحد ما سجده و مهاب يجو و هحضر الغدا علي طول
مراد. ماشي يا هنون.. بس سجده اتأخرت انهارده اووي ليه كده
هنا. لان انهارده عندها محاضرات كتير و كمان عندها امتحان
مراد. ماشي يحبيبي ربنا معاها
هنا. يارب... و بيطلع مراد يغير هدومه
بيدخل مهاب و بيستغراب الهدوء اللي في البيت مهاب و هو بيكلم نفسه هي الوليه امي قتلت بت سجده ولا ايه ينهار اسود لاتكون سجده عملت مصيبه و امي مستحملتش ف قتلتها بيجري مهاب بسرعه بيشوف هنا قاعده
مهاب بستغراب. الله اومال البيت هادي كده ليه يا هنون مش معقول يعني
هنا بضحك. لا ما سجده لسه مجتش من الجامعه لحد دلوقتي
مهاب. طب الحمدلله دا انا قولت قتلتيها ولا حاجه... بتضحك هنا بيكمل مهاب. طب كويس انها مجتش هطلع اريح نص ساعه كده لان عندي مهمه بليل. بتدخل سجده و بتسمعه
هنا بخضه. عندك مهمه بليل هتيجي منها امتي يحبيبي طب خلي بالك علي نفسك يا مهاب عشان خاطري
مهاب و هو بيبوس راسها و خدها. عيوني يا هنون متقلقيش
سجده بغيظ طفولي. بقا بتستريح مني يا سي مهاب
مهاب بخضه. ينهاار اسوح انتي جيتي امتي
سجده بغيظ. من وقت ما قولتلها الحمدلله هطلع استريح قبل ما سجده تيجي ماشي يا مهاااب الكلب مااشي
مهاب و هو بيمسكها من هدومها. يبت دا انا رجاله بشنبات بتخاف مني
سجده. سيب بس كده يا بابا و اوعاا كده انا مبخفش من حد
مهاب بغيظ. والله ما ليكي غير ريان صحبي دا يعدلك
سجده بغيظ. ويطلع مين ريان دا كمان ان شاءلله انا مبخفش من حد يحبيبي
مهاب. دا رائد ريان الالفي يحبيبتي طب والله لو شوفتي لتخافي من بصته ليكي بس
سجده. اسكت اسكت انا مبخفش دا انا بنت اللوا مراد البحيري..... و بتكمل لهنا. ايه دا اماال بابا فين يا ماما
هنا. بيغير هدومه يحبيبتي و نازل و نتغدا علي طول
سجده و هي بتشد مهاب طب يلا بسرعه يا هوبا نغير احنا كمان لان هموت من جوع
مهاب. يبت استني انتي مجنونه
سجده و هي بتشده و تطلع اه مجنونه يلا بقا
هنا بضحك. ربنا يخليكم ليا ياارب و يرجعك يا مهاب يبني بالف سلامه
___________________________
في قصر الالفي
بتكون العيله كلها قاعده في صالون مع بعض... بيدخل ريان و يقعد بكل برود
سليمان. ايه يا ريان مش تقول مساء الخير حتي
ريان ببرود. مساء الخير با جدي
ليلي بحنان. احطلك تاكل يحبيبي
ربان. لا يا امي كلت بره... هطلع بس احضر نفسي عشان عندي مهمه بليل
ليلي و سليم مع بعض. فين يبني
ريان. وانا من امتي بقول اسرار شغلي
سليم. مش القصد نقصد هترجع امتي
ريان. ان شاءلله صبح
ليلي بخوف. متروحش يا بني
ريان و هو بيقوم و بيحضنها. متخفيش عليا ابنك بطل يا ليلو
سليم بغيره مصتنعه. لم نفسك يحبيبي و سيب مراتي و روح اتجوز و احضن في مراتك براحتك..
سليمان ايه مش ناوي يا ريان باشا ولا ايه
ريان. انا قولت قبل كده جواز لا.. و بيطلع و هو طالع بيقابل عمار ابن عمته
عمار. عامل ايه يا ريان
ريان. الحمدلله انت عامل ايه
عمار. الحمدلله بس تعبت من شغل
ريان و هو بيطبطب عليه. شغل كله كده
عمار. بس انا ماسك شركات ابويا الله يرحمه كلها
ريان. الله يرحمه
عمار بتوتر. احم كنت عايزك في موضوع يعني
ريان. امم موضوع ايه
عمار و هو لسه متوتر. احم بعدين بعدين.. اجهز انت لان عندك مهمه و لما تخلصها ان شاءلله نتكلم
ريان بستغراب. تمام ان شاءلله و بيطلع
بيلف عمار وراه بيلاقي نور واقفه
نور بحب و خجل. ازيك يا عمار
عمار بحب. ازيك يا نور انا الحمدلله
نور. دايما يارب و لسه هتمشي لقيت عمار بيمسك ايدها
عمار. نور هستناكي فوق في سطح ابقي تعالي عايزك
نور بتوتر. حاضر و بتدخل علي جوه علي طول بيبتسم عمار عليها بحب
في جناح ريان
بيكون خارج من الحمام بعد ما خد شاور و غير هدومه و قاعد بيفكر هيعملو ايه في القضيه دي... لسه بيمسك فون و يرن علي مهاب لاقيه بيرن
ريان. سبحان الله كنت لسه هرن عليك
مهاب. القلوب عند بعضيها المهم هنتحرك امتي
ريان. هنتحرك علي الفجر المهم انت جاهزت القوات و كله زي ما قولتلك
مهاب. كله تمام يباشا
ريان ببرود. تمام و قتك خلص وبيقفل في وشه سكه... بيبقي قاعد علي سرير و بيفكر ليه قلقان مره دي و هو بيفكر راح في نوم
______________________
في قصر البحيري
بتكون سجده قاعده علي سريرها و بتكلم ساره صحبتها
سجده بقلق. انا خايفه اووي من امتحان بكره يا ساره
ساره بضحك. بقا انتي يا دحيحه خايفه
سجده. انتي غبيه يا ساره دكتور الماده قال هيجي زي زفت
ساره. مش مهم يبنتي ربنا معانا بقا
سجده. يارب يختي.. بيدخل مهاب عليها و هي بتكلم.. سجده. معلش يا ساره هقغل دلوقتي و هكلمك بعدين
سجده بستغراب. اول مره تدخل و متخبطش ع باب
مهاب و ببقرصها من خدها. لا خبطت بس انتي كنتي بتكلمي ف مش سامعه
سجده. اه صح.. انت عايز ايه بقا.. بيحضنها مهاب و بيقولها انا همشي بقا ف قولت اجي اطمن عليكي.. سجده و هي بتحضنه و عينها بدمع. خلي بالك من نفسك يا هوبا عشان خاطري
مهاب. حاضر يستي
سجده بدموع. لا اوعدني يا مهاب انك هترجع
مهاب بتنهيده. تعالي يا سجده و بيخدها و بيقعدها جمبه. ما قدرش اوعدك انا ممكن ارجع ولا لا بس انتي ادعيلي يحبيبتي
سجده بعيط و بتحضنه. بس يس متقولش كده هترجع ان شاءلله اماال هرخم علي مين يعني
مهاب و هو بيحاول يضحكها. قولي كده بقا انك عايزه حد تقرفي.. بتضحك سجده.. مهاب طب يلا ننزل تحت عشان همشي
سجده. يلا... و بينزلو.. بتكون هنا و مراد قاعدين
هنا و هي بتحضنه. خلي بالك من نفسك يا مهاب عشان خاطري يحبيبي
مهاب و هو بيحضنها. حاضر يست الكل
مراد. يلا جاهز يا مهاب.. مهاب اه يا بابا يلا..
بتروح سجده و تحضن هنا
هنا و هي بطبطب عليها. هيرجع يحبيبتي متقلقيش
سجده بدموع. ان شاءلله
___________________________
في ڤيله مهران
بتكون صافي قاعده مع علي في صالون
صافي. عايزه اروح ازور بابا يا ريان و اشوف اخواتي وحشوني اووي
علي. حاضر يحبيبتي.. ايه رايك نروح بكره
صافي. خلاص ماشي هقول اسيل و رسلان يجهزوا
علي. ماشي
في غرفه اسيل بتكون قاعده هي و اخوها و بيلعبه و بيضحكوو
بتدخل عليهم صافي. عندي ليكو مفاجأة يا ولاد
اسيل و رسلان. ايه هي
صافي بضحك. هنروح بكره عند بابا
اسيل بفرحه. عند جدو.. و اخيرا
رسلان. خلاص اشطاا
________________________
في قصر الالفي
بيجهز ريان عشان يمشي و بيكون قلبه مقبوض و نش عرف سبب بتدخلي عليه ليلي و نور
ليلي بدموع. خلي بالك من نفسك يا ريان
ريان. متخافيش يا ماما و بيحضنها و بيشد نور و يحضنها... بينزل ريان و وراه ليلي و نور... بيسلم علي جده و ابوه
سليمان. ان شاءلله ترجعلنا بالف سلامه
ريان. ان شاءلله يا جدي... و بيمشي بتكون شهيره بتبص عليه بغل
بتقعد ليلي و بتكون قلبها مقبوض علي ابنها و بتدعيله من كل قلبها انه يبقي بخير
______________________________
في المدريه
ريان و مهاب و افقين و معاهم القوات
ريان. فهمتو ايه اللي هيحصل.. محدش يضرب نار غير لما احنا نقول
القوات. تمام يفندم
اللوا مراد. يلا تروحو ترجعو بخير ان شاءلله
مهاب و ريان. ان شاءلله يفندم و بيتحركو
علي الجبل
بيكونو هناك ناس بتسلم سلاح و اثار
ريان ل مهاب. يلا جاهز
مهاب جاهز.. و بيضربو نار و ببحصل تشابك و ضرب نار
مهاب ماسك واحد وونازل في ضرب بيجي واحد من وراه مهاب و معا سلاح
في نفس الوقت.. ريان بهدوء لمهاب. كده انتهت المهمه خدوهم يبني علي البوكس.. بيشوف واحد هيضرب نار علي مهاب
ريان و هو بيجري علي مهاب. حااسب و بتطلع طلقه من مسدس
تتوقعو الطلقه جت في مين يا حبايب.. و بارت طويل اهو.. و ياريت يكون في تفاعل علي البارت يحبايب قلبي ❤
الرابع
#روايه_عشق_الريان
في قصر الالفي
علي سطح... بيكون عمار واقف بهدوء مستني نور.... بتطلع نور عشان تشوف عمار بس بتقف مكانها من صدمه.. فكان عمار مزين المكان بورد احمر و بلالين حمرا و في نص ترابيزه عليها تورته و مكتوب عليها Ilove you... نور بصدمه و فرح.. ايه دا
عمار بدون اي مقدمات. انا بحبك
نور بفرحه و حب. بجد
عمار بحب. ايوا بحبك من زمان يا نور و انتي
نور بخجل. وانا كمان
عمار بضحك. مش سامع
نور بخجل. وانا كمان بحبك
عمار بفرحه. تعرفي اول ما ريان يجي من المهمه هطلبك منو هو و خالي سليم
نور بفرحه و ضحك. بجددد
عمار. بجدد.. و بيكمل بضحك تعالي بقا نقطع تورته دي و ناكلها قبل ما تسيح
نور بضحك. يلاا... بيقعدو ياكلو في جو رومانسي
في غرفه سليم و ليلي
فاجاه ليلي بتقوم من نوم و هي حاسه بنغزه في قلبها ليلي بتصحي سليم برعب..
ليلي برعب. ريان ابني جراله حاجه يا سليم
سليم بهدوء. اهدي يا ليلي انتي بس قلقانه
ليلي بنفي. لا لا لا لا يا سليم صدقني لا لا ابني جراله حاجه
سليم و هو بيخدها فحضنه. اهدي بس مفيش حاجه
ليلي بدموع. صدقني يا سليم
سليم. طيب اهدي هقوم دلوقتي و هحاول اتوصل مع حد
ليلي بدموع. بسرعههه
___________________________
في الجبل بيكون الهدوء عم المكان بعد طلقه اللي طلعت و اخترقت صدر ريان
بيجري مهاب علي ريان برعب و دموع. رياااااااااااااان ليييه عملت كده يا غبي قوووم يلاااا قووووم متسبنيش
ريان. كح كح كح هههه متعيطش يهبل
مهاب بعيط. ريان انت كويس و بيكمل بصوت عالي الاسعاف يا اغبيه
ريان بدموع. خلاص انا كده كده ميت.. و بيغمض عينه
مهاب برعب و عيط. لا لا قوم رياااااااااااااان
بتيجي عربيه الاسعاف و بيرفعو ريان علي ترولي و بيركب معا مهاب
في المدريه
بيعرف اللوا مراد اللي حصل و بيتخض علي ريان و بيجري عشان يروح المستشفى.. في نفس الوقت بيلاقي اتصال من سليم ابو ريان بيرد مراد. الو
سليم. انا اسف يا حضره اللوا بس ام ريان مش عارفه تنام و قلقانه جدا علي ريان هو كويس
اللوا مراد بأسف. ريان اتصاب وهو حاليا في المستشفي
سليم بخضه علي ابنه انت بتقول ايه انا جايا حالا و بيقفل مع مراد.
_______________
في قصر الالفي
بيكون الكل قلقان علي ريان
و ليلي. بتبكي علي ابنها و هي بتقول. شوفت شوفت يسليم انا قولتلك ابني جراله حاجه يا سليم انا عايزه اروح لابني
سليم بدموع. اهدي هنروح اهو.. عمار يلاا جهز العربيات
سليمان بدموع. خدني يبني عايز اشوف حفيدي يلا بسرعهههه
هدي و هي بتبكي. اهدي يا ليلي يا حبيبتي ان شاءلله هيبقي كويس
ليلي بخوف و عياط. ابني مش كويس يا هدي مش كويس ابني بيموت
هدي بخوف. لا لا بعد الشر متخفيش يا ليلي هيبقي كويس... يلا
فؤاد و هو ساند اخوه. اهدي هيبقي كويس يلا انا هاجي معاك مش هتعرف تسوف في الحاله دي و الكل بيروح علي المستشفي
في عربيه عمار. بتكون قاعده نور جمبه و بتبكي علي اخوها
عمار بحنان. اهدي يا نور متخفيش ان شاءلله هيبقي كويس
نور بعيط. يارب يارب يا عمار... بتكون شهيره قاعده واره و شايفه اهتمام ابنها بنور زياده عن اللزوم
شهيره في نفسها. شكلك مش ناوي علي خير يا عمار... و بتكمل بفرحه بس شكلي هخلص من ريان
_____________________
في ڤيله مهران
بتكون صافي نايمه بتسمع صوت فون بيرن.. بتقوم صافي من نوم هي و علي باستغراب
علي. مين هيكون بيرن علينا دلوقتي
صافي معرفش. اقوم شوف مين
علي. ماشي... بيشوف مين بيرن بيلاقي فؤاد
علي. خير يارب.. الو يا فؤاد
فؤاد. ريان اتصاب يا علي
علي بخضه. ايه انت بتقول ايه انتو فين دلوقتي
فؤاد. احنا في المستشفى
علي. تمام تمام احنا جايين حالا
صافي بخضه. ايه في ايه يا علي
علي و هو مستعجل. بسرعه يا صافي البسي ريان اتصاب و لازم نبقي جمب ليلي
صافي بخوف. ينهااار طب طب يلا بسرعههه
____________________
في المستشفى
بيكون مهاب واقف في ركن لوحده و بيبكي علي صديقه الوحيد
بيجري اللوا مراد علي ابنه ايه يا مهاب ريان اتصاب ازاي
مهاب بعيط. كنت مفروض انا يا بابا اللي ابقا مكانه مش هو هو جري عليا و خدها بداله
اللوا مراد و هو بيحضن ابنه. متقلقش هيبقي كويس
مهاب بعياط. يارب يارب
بتدخل عيله ريان كلها
سليم بدموع. فين ابني يا مراد
اللوا مراد. متقلقش ان شاءلله بخير هو في اوضه العمليات
بتقعد ليلي و عي بتبكي علي ابنها و بتدعيله و نور بتكون منهاره و عمار معاها و فؤاد ساند ابوه.. بيقعد سليم علي جمب و هو حزين علي ابنه.... بتدخل صافي و علي
صافي بخوف و دموع. ريان عامل ايه
ليلي بدموع. ابني يا صافي ابني
علي بيروح و ياخد اخته في حضنه. ان شاءلله هيبقي كويس متقلقيش يا حبيبتي
الجو بيكون متوتر بشكل و الكل خايف علي ريان
فاجاه الدكتور بيطلع من غرفه العمليات.. الكل بيجري عليه... ريان عمل اي يا دكتور
دكتور بحزن. ادعيله يعدي ل 24 ساعه دول علي خير
مهاب بدموع. يعيني ايه يا دكتور حالته خطر
دكتور. الرصاصه كانت جمب القلب. و قلبه وقف مرتين ادعوله
الكل بيقعد يبكي بحزن ما عدا شهيره اللي بتكون فرحانه
____________________
في قصر البحيري
بتكون هنا و سجده قاعدين
هنا بقلق. ابوكي مرنش عليا لحد دلوقتي يبنتي
سجده بحنان و خوف في نفس الوقت. متخفيش يا ماما
هنا لسه هترد عليها بتلاقي فون بيرن بتجري بسرعه و ترد علي فون
هنا بقلق. ايه مراد مهاب كويس صح
مراد..........
الخامس
#روايه_عشق_الريان
هنا بقلق. ايه يا مراد مهاب كويس
مراد. ايوا كويس بس للاسف ريان هو اللي اتصاب
هنا بقلق. ينهاار ابيض يا مراد طب و هو عامل ايه دلوقتي
مراد. قلبه وقف مرتين في غرفه العمليات و قالو يارب يعدي ل 24 ساعه دول علي خير
هنا. ان شاءلله هيبقي كويس طب و مهاب عامل ايه دلوقتي
مراد. مهاب مبطلش عياط من وقت ما اتصاب... لان لولا ريان كان زمان مهاب هو اللي اتصاب
هنا. طب طب انا هاجي يا مراد
مراد بحزم. لا يا هنا مش دلوقتي الجو متوتر كله
هنا. خلاص حاضر يلا عايز حاجه يا مراد بس متنساش تطمني عليه
مراد. ماشي يا هنا خلي بالك علي نفسك و علي سجده .. بتقفل هنا مع مراد بتلاقي سجده بتجري عليها... سجده.. ايه يا ماما في ايه
هنا بشفقه. يعيني ريان صاحب مهاب اتصاب يا سجده
سجده بقلق. طب و مهاب كويس
هنا. لا مش كويس زعلان علي صاحبه ... و كمان اللي عرفتو من ابوكي ان لولا ريان كان زمان مهاب اتصاب
سجده. ان شاءلله هيبقي كويس يا ماما
هنا. ان شاءلله يبنتي يلا اطلعي اوضتك و نامي
سجده و هي بتحضنها. حاضر يا ماما تصبحي علي خير
هنا. وانتي بخير يحبيبي.... يارب استرها... اكيد مامته يعيني دلوقتي منهاره و بتروح تتوضه و تصلي و تدعي لريان
___________________________
في المستشفي
سليم. بدموع شكرا يا مراد علي وقفتك معايا.. بس انت دلوقتي اكيد عايز ترتاح
مراد. متقولش كده يا سليم ريان كان زي مهاب ابني
سليم. تشكر يا مراد.. بس لازم مهاب يمشي مش شايف حالته ازاي... بيتنهد مراد. ماشي هنروح و نيجي علي طول
سليم. تمام
بيروح مراد لابنه. يلا يا مهاب نروح و نرتاح و نرجع تاني يحبيبي
مهاب بدموع و شرود. لا يا بابا انا هفضل هنا
مراد. مينفعش يا مهاب لازم تبقي قوي
مهاب بدموع. لو سمحت يا بابا سبني انا هفضل موجود لحد ما اطمن علي ريان بنفسي
مراد. هنروح ناكل لقمه و نيجي علي طول يا مهاب و نجيب اكل لاهل ريان.. لازم لما يفوق يلاقيك مكانه
مهاب بدموع. ماشي يلا.. و بيسلمو علي الكل و بيمشو
بتكون ليلي قاعده و دايخه بتلاحظها هدي
هدي بدموع لسليم. سليم الحق ليلي
سليم بخضه. مالك يا ليلي
ليله بدوخه. مفيش.. انا عايزه ابني
سليم بقلق. ان شاءلله هيفوق.. بس انتي مخدتيش علاجك يا ليلي لازم تاخدي
ليلي بدموع. مش هاخد حاجه غير لما اطمن علي ابني... و لسه بتقوم وقعت و اغمي عليها... بيجري علي علي اخته بقلق و الكل بيجري علي ليلي و بيحاولو يفوقهااا... و بيطلبلها دكتور
________________________
في قصر البحيري
بيوصل مراد و مهاب
بتجري هنا علي ابنها و بتحضنه و بيصعب عليها شكله. ان شاءلله هيبقي كويس يا حبيبي متخفش
مهاب بدموع. انا انا اللي مفروض ابقا مكانه يا امي
هنا. خلاص يا مهاب عشان خاطري يا بني اطلع ارتاح لحد ما احضرلك حاجه تاكلها
مهاب. لا ماليش نفس اكل
هنا. مفيش الكلام دا اطلع يلا... بيسبها مهاب و بيطلع لان مش قادر يتكلم
هنا لمراد. انت كويس
مراد. اه كويس يا هنا... بس ياريت تعملي اكل لعيله ريان
هنا. حاضر عيوني يا مراد
في غرفه سجده بتسمع صوت ابوها و اخوها و بتقوم علي طول عشان تطمن عليهم
بتنزل سجده و بتجري علي ابوها و بتحضنه. حضرتك كويس
مراد. و هو بيحضنها اه يحبيبتي متقلقيش انا بخير
سجده باستغراب. مهاب فين
مراد. مهاب طلع يرتاح
سجده. طب انا هطلعله
مراد. بلاش يا سجده مهاب دلوقتي مش كويس
سجده. متقلقش يا بابا... هخليه يفرفش كده و دلوقتي تشوف
مراد. سجده افتكري اني قولتلك بلاش
سجده. متخفش... و بتطلع لمهاب.. بتخبط بس مهاب مش بيرد.. فبتدخل.. بتلاقي اخوها نايم علي سرير
سجده. مهاب
مهاب. امم عايزه ايه
سجده. انت كويس
مهاب. اه كويس و ياريت تخرجي و تسبيني لوحدي ... بتحس سجده بزعل بس بتعرف ان هو زعلان علي صاحبه و كمان ان هو مش كويس.. ف بتجيب شويه ميه و تغرقه بيها.. سجده بضحك يعم قوم بقا
مهاب بزعيق خلي سجده تنتفض من مكانها. انتي مبتفهميش مش قولتلك اطلعي و سيبني و كمان بتغرقيني و بيمسكها و من ايدها جاامد و بيخرجها من الغرفه... و يقولها بعصبيه.. ياريت متدخليش هنا تاني سمعتي... سجده برعشه و بكاء حاضر و بتجري علي غرفتها و مش مصدقه معامله اخوها ليها و زعيقه عليها لاول مره في حياته بتنام سجده علي سريرها و هي بتبكي
في غرفه مهاب
بيغير هدومه و ينزل تحت
مهاب لابوه. انا لازم اروح المستشفى
مراد. استني لازم تاكل لقمه و تروح
مهاب. مش عايز اكل لو سمحت يا بابا
هنا. مفيش حاجه اسمها كده يلا الاكل علي سفره و تكمل لمراد. انا عملت اكل لجماعه في المستشفى ابقا خدو معاك
مراد. تمام.. و بيروحو يقعدو علي سفره
هنا باستغراب. ايه دا سجده فين دي منزلتش
مراد. لا نزلت و قالت انها هتطلع تطمن علي مهاب كانت خايفه عليه
هنا. اه دي منمتش من كتر القلق.. اكيد نايمه
بيفتكر مهاب لما زعق لاخته جامد لا و كمان طردها من اوضته و هي كانت بتطمن عليه بيحس بضيق من نفسه
هنا. كل يا مهاب
مهاب بضيق من نفسه. انا كلت يا ماما يلا بابا عشان نمشي
مراد. يلا
_____________________
في ڤيله مهران
بيكونوا اسيل و رسلان قاعدبن قلقنين علي ابوهم و امهم
اسيل بقلق. هيكونو فين يا رسلان
رسلان بقلق هو كمان. معرفش... و برن عليهم محدش بيرد
اسيل. يارب هيكونو فين بس
_______________
في المستشفى
سليم لعمار. عمار خد نور علي الببيت يلا
نور بدموع. لا لا مش عايزه امشي لما اطمن علي ريان الاول
سليم. نور لو سمحتي يبنتي لازم ترتاحي... بيكمل لصافي و علي.. و انتو كمان لازم تمشو عشان الولاد
علي. انت بتقول ايه يا سليم عايزني امشي و اسيب اختي لا طبعاا
سليم. متقلقش يا علي اختك في عنيا
يلا عمار وصل نور و جدك كمان عشان يرتاح
سليمان بدموع. لا طبعا مش همشي
سليم بهدوء. عشان خاطري يا بابا انت لازم ترتاح و تاخد ادويتك.. وانتي يا شهيره روحي يلا عشان تخلي بالك من بابا
شهيره. كده كده كنت ماشيه دلوقتي يلا يا عمار و بيمشي الجد و نور بعد معاناه مع عمار...
سليم. يلا يا علي امشي انت و صافي كمان
علي بتصميم. لا يا سليم مش هنمشي و لو سمحت خلاص
سليم ل فؤاد. وانت با فؤاد لازم تمشي مكملش الجمله و كان فؤاد رد عليه... لا طبعا مش همشي يا سليم
بتكون هدي قاعده جمب اختها ليلي في غرفه في المستشفى و بتبكي علي اختها لان الدكتور قال انها عندها انهيار عصبي
مراد. السلام عليكم يا جماعه
الكل بيرد السلام
سليم. جيت ليه تاني يا مراد انت لازم ترتاح
مراد. ايه اللي انت بتقولو دا يا سليم احنا اهل... و بيمد ايده بالاكل خد دا اكل لازم تاكلو با جماعه مينفعش كده
سليم. شكرا يا مراد بس مليش نفس
مراد. مينفعش كده لازم تاكلو لو سمحتو يا جماعه كله
بينما مهاب دخل لريان من غير ما حد يشوفو... و شاف شاش المربوط علي صدره
مهاب ببكاء. مش هتقوم بقا علي فكره انا ضعيف من غيرك و بعدين انت مينفعش تسبني يا ريان يلا قوم بقا و بيفضل يعيط
ريان و هو بيفتح عينه ببطئ. بقا في راجل يعيط يا مهاب
مهاب بفرحه ريان انت فوقت و بيجري عليه يحضنه
ريان. اااه براحه يا غبي
مهاب بخضه و هو بيبعد. معلش معلش... هروح اطمن عيلتك كلها قلقانه عليك
ريان بتعب. ماشي
بيخرج مهاب بفرحه. با جماعه ريان فاق.. بيجري سليم و يدخل لريا و كذلك علي و فؤاد ما عدا صافي اللي راحت تطمن ليلي
سليم بدموع. ريان انت كويس
ريان. اه يا بابا كويس و بعدين ايه دموع دي
سليم بدموع. كنا خايفين عليك يبني
ريان. الحمدلله انا كويس... فين ماما
علي بحزن. تعبت يبني و الدكتور قال عندها انهيار عصبي و بعيدين بيكمل بفرحه. الحمدللهانك فوقت الكل كلن خايف عليك عامل ايه دلوقتي
ريان بخضه علي امه . ايه طب و ماما عامله ايه دلوقتي
سليم. متقلقش بقيت كويسه دلوقتي تلاقيها داخله عليك...... و كذلك فؤاد بيطمن علي
اللوا مراد و هو بيحضنه. خضتنا عليك يا بطل
ريان بضحك. اعيش و اخضكو براحتي
مهاب. اتنيل اتنيل... بيقطعه دخول ليلي
بتدخل ليلي و هي بتجري علي ابنها و بتعيط. يا حبيبي انت كويس انا كنت حاسه فيك انك مش كويس طمني يبني عليك
ريان. اهدي يا ماما انا كويس اهو متقلقيش... بتحضنه ليلي و هي بتقول الف حمد و شكر ليك يارب... بتطمن عليه هدي و صافي
بيدخل الدكتور. لو سمحتو يا جماعه الكل يخرج برا عشان لشوف صحته... بيخرج الكل ما عدا مهاب
دكتور. لو سمحت يا فندم مينفعش.... بيقطعه مهاب بحده. شوف شغلك يا دكتور و ملكش دعوه بيا... بيخاف الدكتور من نظرات مهاب و بيكشف علي ريان
الدكتور. كده الحمدلله انت كويس جدا
ريان. طب و انا ممكن اخرج امتي.. بيقطعه مهاب. انت مش هتخرج غير لما تبقي كويس غير كده لا فهمت
ريان. لا مستحيل اقعد هنا اكتر من كده هاا يا دكتور ينفع يتكتبلي علي خروج
الدكتور. لازم علي الاقل تفضل يومين كمان
ريان. بس... بيقطعه مهاب بحده و حذر مفيش خروج غير بعد يومين فهمت..
__________________________
في قصر البحيري
بتكون سجده قاعده علي سريرها و بتعيط... بتدخل عليها هنا هنا. قومي يلا... هنا بخضه ايه دا انتي بتعيطي ليه
سجده بدموع. مفيش حاجه يا ماما
هنا. سجده قولي في ايه يلا بسرعهه... بتحكلها سجده كل اللي حصل بينها هي و مهاب
هنا و هي بطبطب عليها معلش يبنتي. مهاب كان قلقان علي صاحبه معلش و انا لما يجي هوري
سجده بضحك. حاضر
هنا. يلا يختي تعالي حضري معانا الغدا قومي يلا.... بتقوم سجده مع هنا و بينزلو.... بيكون مراد و مهاب جيهم بعد الحاح طبعا من مراد و ريان ان مهاب لازم يرتاح
هنا. ايه دا جيتو امتي
مراد. لسه جايين
هنا. طب و ريان عمل ايه دلوقتي بقا كويس طمني عليه
مراد. اه الحمدلله فاق و بقا كويس و كلها يومين و يخرج
هنا. طب الحمدلله.. يلا يا مراد اطلع انت و مهاب غيرو هدومكم و انزلو عشان الغدا جاهز... بيكون مهاب بيبص علي سجده اللي مكلمتهوش ولا بتبصلو حتي بيتنهد بضيق من نفسه و يطلع يغير هدومه
علي سفره الاكل
مراد بيلاحظ ان سجده مكلمتش مهاب نهائي من وقت ما جه
مراد باستغراب. ايه يا سجوده اول مره تبقي هاديه كده
سجده بحزن. لا مفيش حاجه و بتكمل... انا شبعت و بتسبهم و تطلع... بيبص مهاب علي اثرها بحزن
مراد لهنا. مالها سجده
هنا بعتاب لابنها. اسال ابنك يا مراد
مراد. في ايه يا مهاب.... مش بيرد مهاب علي ابوه.. فبتحكيله هنا اللي حصل
مراد. ليه يا مهاب
مهاب. مكنش قصدي بس كنت.... بيقطعه مراد بحده. اطلع صالح اختك و متنزلش و غير و هي معاك فهمت
مهاب. تمام و بيطلع مهاب غرفه اخته... بيخبط مهاب علي الباب
سجده. ادخل
مهاب. احم ممكن نتكلم شويه
سجده بحزن و دموع. لو سمحت يا مهاب انا مش قادره اتكلم دلوقتي
مهاب بحزن. لا هنتكلم... سجده انا اسف صدقيني مكنش قصدي انا كنت قلقان علي ريان
سجده بدموع. حتي و لو زعلان عليه كلمني براحه انت زعقتلي جامد يا مهاب و كمان شدتني من ايدي جامد و طردتني من اوضتك
بيروح مهاب و يخدها في حضنه و يفضل يعتزرها
سجده بضحك. خلاص مسمحاك
مهاب بضحك. يعني صاف يا لبن
سجده. ايوا و بينزلو و يقعدو كلهم مع بعض
_______________________________________
و بعد مرور اسبوع
هنا راحت زارت رريان في المستشفى و اتعرفت علي اهله و الكل حب هنا و هي حبتهم.... و خرج ريان من المستشفي
و اليوم بيكون عزومه ريان في قصر البحيري.....
و اخيرا لقاء المنتظر بين سجده و ريان
تابعووووووني
رواية زواج لدقائق معدودة كامله من هنا
رواية خيانة الوعد كامله من هنا
رواية الطفله والوحش كامله من هنا
رواية جحيم الغيره كامله من هنا
رواية مابين الضلوع كامله من هنا
رواية سيطرة ناعمه كامله من هنا
رواية يتيمه في قبضة صعيدي كامله من هنا
الروايات الكامله والحصريه بدون لينكات من هنا
إللي خلص القراءه يدخل هيلاقي كل الروايات اللي بيدور عليها من هنا 👇 ❤️ 👇
❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺
الصفحه الرئيسيه للروايات الجديده من هنا
جميع الروايات الحصريه والكامله من هنا
انضموا معنا علي قناتنا بها جميع الروايات على تليجرام من هنا
❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺
تعليقات
إرسال تعليق