رواية نار الجحيم الفصل الاول والتاني والتالت والرابع والخامس بقلم رنا احمد
![]() |
رواية نار الجحيم الفصل الاول والتاني والتالت والرابع والخامس بقلم رنا احمد
البارت الاول: ٠
في فيلا السيوفي تحديدا غرفه فريده صقر السيوفي.
كانت تجلس هذه الجميله تتتابع ملفاتها فهي طالبه بكليه الهندسه ليقاطعها دخول اخيها زين.
زين بابتسامه: فوفو حبيبه قلبي اخبارها ايه.
فريده بابتسامه وحب: حبيبي ي زين الحمد الله كويسه.
زين بمرح: يلاشدي حيلك بقي اخر سنه اهي يلا علشان تشتغلي في الشركه.
فريده بضيق: زين انا لما اتخرج مش هشتغل في شركات السيوفي انا محتاجه ابني كيان ليا انا لوحدي بنفسي مش علشان انا بنت صقر السيوفي فاهمني.
زين بتنهيده: فاهمك ي قلبي علي العموم الي انتي شيفاه صح وهيريحك اعمليه انا ميهمنيش غير سعادتك.
فريده بحب: ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منگ ابدا قولي توامك الغامض فين.
زين بضحك: نادر باشا خرج يقابل سهام خطيبته مانتي عرفه مبيصدق يوم اجازه من الشركه علشان يجري يقابلها.
فريده بابتسامه: ربنا يسعدهم ي رب وعقبالك انت كمان ي سياده الرائد.
زين بابتسامة: وعقبالك انتي كمان يروحي ليعانقعه بعضهم البعض بحب واخوه.
******************************************
في غرفه فارس وريان سليم السيوفي.
فارس بغضب: برضو مسمعتش الكلام وخدت القميص بتاعي صح.
ريان بمرح: معلش عديها ي كبير دانا اخوك الصغير برضو.
فارس: قصدك همي التقيل في حياتي وعملي الاسود والله.
ريان بمرح: تسلميلي ي ابوالفوارس ده العشم برضو مش هتكلملي بابا بقي.
فارس: برضو موضوع الكوره الي مش هنخلص منه ده.
ريان بتذمر: فيه ايه بس ي فارس انا بحب الكوره من زمان والكوره مش حاجه وحشه.
فارس بتنهيده: هي مش حاجه وحشه بس انت عارف ابوك تفكيره زي تفكير كل عائله السيوفي.
ريان بغضب: اه يعني لازم ظابط ي مهندس ي طيار ي دكتور مش كده.
فارس بحده: واطي صوتك وانت بتتكلم مع اخوك الكبير فاهم.
ريان بتذمر: فاهم بس ابوس ايدك كلم بابا عايزادخل تربيه رياضيه.
فارس: حاضر هكلمه يلا ببقي ننزل نفطر ليذهبوا سويا الي الاسفل.
************************************
في غرفه ادم ورنا.
ادم بحب: رنا حبيبتي قومي حازم هيتاخر علي المدرسه.
رنا بابتسامه: صباح الورد والياسمين يروح رنا.
ادم بابتسامه: صباح الفل ي قلبي قومي بقي الوقت اتاخر.
لياتي اليهم حازم الصغير.
حازم بتذمر: متخلصوني بقي انا كده هتاخر علي الباص.
رنا وهي تقبله بعشق: من عنينا ي حازم باشا حالا.
ليرحل حازم من امامهم بضحك.
رنا باستغراب: مالك ي ادم بتبصلي كده ليه.
ادم بحب: كل يوم بحسد نفسي عليكي ي رنا وبحمد ربنا اني عمي حازم وافق علي جوازنا بعد كل الي حصل.
رنا بعشق: روح رنا انت ابن اخوه فاهم يعني انت زيك زينا يروحي علشان خاطري بلاش تفكر بالحساسيه دي تاني.
ادم بحب: حاضر يروحي.
لبيتسموا لبعضهم بعشق.
***********************************
في غرفه عائشه ومريم فجرالسيوفي.
عائشه بزهق: قومي بقي ي مريم كغايه نوم.
مريم بضيق: يوووه بقي ي عائشة متسبيني انام شويه.
عائشه: قومي بقي علشان ننزل نفطر انتي عارفه ان لازم نكون كلنا علي الفطار.
مريم بعبوث: حاضر اديني قومت اهو ي ست الدكتوره اي خدمه.
عائشه بابتسامه: لا يروحي قومي بس الاول نتوضي ونصلي وننزل نفطر.
مريم بغمزه: ايوه قال ي عني احنا بنفطر ولا بناكل لقمه واحده ماحنا بنقعد القاعده كلها سارحين في زين باشا.
عائشه بارتباك: مريم انتي اتجننتي انتي بتقولي ليه.
مريم بغيظ: بصي بقي انتي تكدبي علي اي حد الاانا فاهمه انا عارفه انك يتحبي زين من وانتوا صغيرين.
عائشه بعتاب: كنت غلطانه كبرت وعرفت انه مينفعش حتي اني افكر فيه لانه هو مش حاسس بيا اصلا ولا بمشاعري.
مريم بحزن: صدقيني كل حاجه هتتصلح انشاء آلَلَهّ.
عائشه بابتسامه: انشاء الله يروحي يلا بقي.
مريم بابتسامه: يلا.
************************************
في غرفه عماد عدي السيوفي.
كان يجلس عماد يتابع ابحاثه العلميه فهو ورث حب هذا المجال من هند والدته فهو يريد ان يصبح عالم كميائي كبير ليفيد البلد من علمه وابحاثه. ليقاطعه دخول والدته هند.
هند بابتسامه:قلب ماما عامل ايه.
عماد بابتسامه:الحمدالله ي ماما هو سياده اللواء لسه نايم ولاايه.
هند بابتسامه:ايوه ي حبيبي بس انا جيت اطمن عليك.
عماد بعشق:ربنا يخليكي ليا ي سكت الكل انا جاي وراكي حالا.
هند بابتسامه:ماشي يروحي لترحل هند بابتسامتها الساحره.
**********************************
في شقه المحامي شهاب مراد السيوفي.
شهاب بصريخ:ي اميره فين الفطار هتاخر كده.
اميره بابتسامه:خلاص ي حبيي اهو جاهز.
مني بابتسامه:صباح الخير.
شهاب وهو يقبلها:صباح الفل ي قلب بابا.
اميره بتذمر:ماشي يسي شهاب دلع بنتك دلع وانا ماليش لازمه.
شهاب بحب:ملكيش لازمه ازي دانتي نور عيني من جوه والله.
اميره بغرور:مانا عارفه بس بحب اسمعها منك ي شيبو.
شهاب بغمزه: روح شيبو وممكن اثبتلك اكتر فوق كمان في اوضاتنا.
اميره بخجل:بطل قله ادب بقي.
ليبتسم شهاب لها بابتسامه تحمل الكثير من معاتي الحب والعشق.
*****************************************
في فيلا السيوفي:٠
علي مائده الافطار.
يتراس عزالدين طاوله الافطار.
عزالدين: صباح الخير.
الابناء: صباح الخير ي بابا.
الاحفاد: صباح الخير ي جدو.
ليتتطلع عزالدين لطاوله باستغراب.
عزالدين بقلق: فارس فين جدو رعد.
ليتتطلعوا جميعا لبعضهم البعض بضحكه خافته ليتحدث عماد
عماد بضحك: جدو رعد نايم ي جدو اصلوا كان سهران للفجر علي الشات بيكلم صحبته الفرنسيه.
لتصدر ضحكاتهم العاليه الساحره الراننه اما عزالدين فكان يضحك علي اخيه الذي مهما يتقدم بالعمر يظل كماهو.
عزالدين بضحك: وده كان بيكلمها ازي ي عماد ولا بيكتب ازي ده مبيشوفش تحت رجليه.
رعد وهو يتراس الدرج: هو مين ده الي مبيشوفش تحت رجليه ي راجل يمكحكح انت.
عزالدين بضحك: اسماالله عليك انت الي ابن عشرين ي راجل ي خرفان.
رعد بتذمر: انا خرفان طب انا هنزلك اوريك شغلك دلوقتي.
عزالدين: استني استني روح ي فارس انت وزين نازلوجدو لحسن ده عضميتوا كبرت لو اتكسر مش هتتصلح.
رعد بغيظ: بقي كده ماشي مهو طبعك عمرك مهتتغير هتفضل دايما غيران مني ومن جمالي.
عزالدين بضحك: ده علي اساس ان وانت مش واحد.
رعد بغرور: في الشكل ممكن لكن معندكش نفس الكريزمه الي عندي انا كنت ومازلت وساظل الدنجوان رعد السيوفي.
زين بغمزه ومرح: حقك ي باشا حقك والله بس قولي ايه حكايه صحبتك الفرنسيه دي.
رعد بغرور: ابدا دي بنت مثقفه بتديني درس احياء بس ايه جباره.
فارس بمرح: ويتري تيته نور عندها علم بالدروس.
رعد بعبوث وغيظ: غور كاتك داهيه افتكرلنا حاجه عدله ي اخي تيته نور دي متبته في الدنيا مش عايزه تمشي الا وتوخدني معاها بس ده بعدها.
ليقاطع كلامهم دخول نادر وخطيبته كاريمان.
نادر:السلام عليكم جميعا.
الجميع:عليكم السلام ورحمة الله وبركاته.
رعد بغمزه لكريمان:متيجي ي منديل الحلو انت تتدلكلي ركبي الي شخشخت دي.
كاريمان بدلع:ههههههههههههه.
رعد بغمزه:العب كنت فين ي مسمار لماكنا خشب.
نور بغيظ:كنا في الورشه ي اخويا اتهد بقي حرام عليك هتجبلي جلطه.
رعد بغيظ وهمس: عامله زي القطط بسبع ترواح ي ساتر.
عزالدين:من ساعه م عزالدين واسر ومروان قرورا يعيشوا في امريكا يباشرو الفروع الي هناك وانا حاسس ان العائله بقت قليله.
نادر بمرح:قليله ايه ي جدو مشاء لله ماحنا كتار اهو وكفايه انتوا مليين علينا حياتنا.
صقر بابتسامه:عندك حق ي نادر انتوا الخير والبركه يبابا.
ليبتسموا لبعضهم لبعض بحب وفخر من عائلتهم المترابطه دائما.
**************************************
في فيلا عاصي الزيات.
في غرفه عاصي.
كانت تتدخل اشعه الشمس مسلطه للتداعب وجه هذا الوسيم النائم ليقوم بفتح عيناه الساحرتان تدريجيا ليعتاد علي اشعه الشمس ليقاطعه دخول الداده فتحيه صاحبه الخمس وخمسون عاما.
فتحيه بابتسامه:صباح الخير ي عاصي.
عاصي بابتسامه:صباح النور ي داده الفطارجاهز.
فتحيه بابتسامه: ايوه ي حبيبي قوم بقي عقبال مصحي مارينا ومالك ليوامه لها بهدؤء لتذهب لايقاظ اخواته مارينا ومالك.
علي مائده الافطار:٠
مارينا بغمزه:صباح الفل ي مز عائله الزيات كلها.
عاصي:قويلي من الاخر عايزه كام.
مالك:ههههههههه قفشك علطول.
مارينا بتذمر:كده برضو ي عاصي انا بتاعه كده برضو.
عاصي:دانتي ابوي كده كمان قويلي عايزه ايه.
مارينا:عايزه اغير العربيه بتاعتي.
عاصي:نعم دي موديل السنه الي فاتت.
مارينا:اديك قولت موديل السنه الي فاتت انا عايزه موديل السنه دي.
عاصي بتنهيده: حاضر.
مالك:وانا كمان عايز اغير عربيتي ي عاصي.
عاصي: وماله ابوكم عقبال م يرجع من إنجلترا هيلقنا قربنا نشحت بسببكم.
مارينا بمرح:مانت الخير والبركه برضو ي عاصي ي حبيبي.
عاصي:ماشي ي اختي رايحه الجامعه النهارده.
مارينا:ايوه ي كبير عندي محاظرات قد كده.
عاصي:تعالي اوصلك في سكتي وانت ي مالك.
مالك:لا انا محاضراتي مش دلوقتي ي كبير.
عاصي: ماشي خالي بالك من نفسك سلام.
مالك بابتسامه:سلام
ليرحلوا الي الجامعه.
************************************
في ايطاليا:٠
كان يقف هذا الغاضب وهو مازال يفكر في الانتقام منذ سنوات.
رفائيل:اهدي مايكل.
مايكل بغضب:اهدي ازي بابا بقالك سنين عمال تسكت فيا كريسيتين اختي لازم ترجع.
رافائيل:كريستين اختك اتجوزت وخلفت خلاص مايكل.
مايكل بفضب:قصدك ايه ب خلاص انا مش هسكت سامع مش هسكت مش كفايه انها غيرت ديناتها كمان عايزني افضل سيبها معاهم اكتر من كده مش هيحصل ولادها هتزعل عليهم شويليتحدث ص بس انا مش هسكت اكتر من كده بابا مش هسكت.
ليرحل مايكل بغضب شديد سنين وهو لا يستطيع تصديق حقيقه انا كريستين اصبحت مسلمه وام لاولاد مسلمين.
************************************
في الجامعه خاصه كليه الهندسه.
كانت تقف فريده تنتظر مارينا فهم اصدقاء مقربين من بعضهم البعض.
مارينا باسف:اسفه والله ي فري اني اتاخرت عليكي.
فريده بابتسامه:ولا يهمك محصلش حاجه.
مارينا بابتسامه:تعالي اعرفك علي عاصم اخويا عاصي عاصي ليلتفت اليها عاصي.
مارينا بابتسامه:عاصي اخويا.فريده صحبتي الانتيم.
عاصي بابتسامة:فرصه سعيده ي انسه فريده.
فريد بابتسامه:انا اسعد.
ليوامه لها عاصي بهدؤء ويرحل لتنظر له باعجاب شديد لم تكن تعلم تللك المسكينه ان ستوقع ضحيه نار الجحيم الذي ستشعل لتتذوق للعذاب الوان علي يد هذا المغرور عاصي الزيات.
**************************************
في جنينه فيلا السيوفي:.
كانت تجلس زهره في شرود ليقطعها مراد بحب.
مراد بحب:مالك ي قلبي زعلانه من حاجه.
زهره بضيق:يعني عجبك كل احفادنا معانا هنا في الفيلا معدا شهاب باشا ابنك حرمني منه ومن حفيدتي كمان.
مراد بحنان:يروحي مانتي عارفه ابنك هو مصمم يبقي مستقل بحياته من غير ميعتمد علي حد انتي المفروض تكوني فخوره بده.
زهره بزعل:فخوره بايه انشاء آلَلَهّ انه سيبني حتي مبيسالش عن امه فين وفين لما بيجي.
مراد : معلش ي قلبي انا هربيهولك واخليه ياجي يطلب السماح منك كمان.
زهره بعشق:ربنا يخليك ليا ي مراد يارب.
مراد بحب:ربنا يخليكي ليا ي زهرتي.
**************************************
في شركه السيوفي.
فارس:احنا لازم نبلغ عمي صقر بصفقه زي دي مينفعش تروح من ايدينا.
نادر:فعلا عندك حق دي صفقه جامده فعلا هتعوضنا خساره الصفقه الي فاتت.
فارس:عندك حق انا هكلم مؤمن يخلص كل حاجه معاهم.
لياتي مؤمن المدير المالي للشركه.
فارس بابتسامه: خلصلنا الصفقه دي بكل تجهيزاتها احناخلاص هناخدها.
مومن بمكر:تمام سعادتك ليرحل مؤمن بنظره ماكره ليمسك هاتفه سريعا لياتيه الرد سريعا.
المجهول:ها عملت ايه.
مؤمن بمكر:خدوها ي ياباشا افكارك سم.
المجهول: تمام خليك معاهم وبلغني اول باول وأنا هبعتلك الورق المطلوب سلام.
مؤمن بضحك:سلام.
ليتحدث المجهول بغضب وانتقام ولسه الي الجاي لتلمع عيناه بخبث ومكر.
*******************************
في القاهره:.
كان جميع العمال يحتشدؤن لاطفاء الحريق الذي حدث في الشركه الام لشركات السيوفي لكن لم يللاحظوا من يتابع من بعيد ليبتسم بشماته وكره ليتحدث بخفوت ولسه الي جاي هيبقي اقوي من كده مليون مره لتلمع عيناه بكره وانتقام
دمتم في رعايه الله وحفظه ♥♥♥♥
البارت التاني 😍😍♥♥♥♥♥♥😔♥😍😍😍😍😍😍
صقر بغضب شديد: ازي ده حصل ي كريم.
كريم بحزن: صدقني ي صقر انا مش عارف ازي ده حصل احنا بنشرف دايما علي مواسير الغاز كويس مش عارف ده حصل ازي.
زين: اهدي ي عمي كريم انا متاكد ان ال الحريق ده بفعل فاعل.
نادر بانتباه: قصدك ايه ي فارس متفهمنا.
زين بشرود: هنستنا معاينه النيابه هتقول ايه وبعدين هقولكم.
وكيل النيابه:للاسف الحريق حصل نتيجه اهمال ي صقر بيه في ماسوره كانت لازم تتغير وهي الي ادت للحريق بشكل ده.
صقر وهو ينظر ل كريم بعتاب.
زين:شكرا جدا ي سالم باشا تعبناك معانا.
وكيل النيابه:مفيش تعب ولا حاجه بس يريت تاخدوا بالكم بعد كده.
ليوامه له بهدؤء ليرحل وكيل النيابه.
صقر بغضب:اديك سمعت بنفسك ي كريم اهمال ادي للحريق انت عارف الخساير الي اتعرضنا ليها كام بحريق شركه زي دي.
كريم بضيق:انا بجد مش عارف افكر ولا عارف ازي ده حصل.
نادر:خلاص ي عمي كريم خلاص يبابا الي حصل حصل وكويس انها جات لحد كده.
ليرحلوا صقر وكريم بضيق.
نادر باستغراب:مالك ي زين بتفكر في ايه.
زين بشرود:انا متاكد ان الحادثه دي بفعل فاعل.
نادر بدهشه:حتي بعد الي قاله وكيل النيابه.
زين بهدؤء:انا مبقولش ان وكيل النيابه غلطان بس بقول ان الي عمل كده عمله بحرافيه كبيره مش سهل تتكشف بس انا مش ههدا غير لما اعرف كل حاجه بالظبط لتلمع عيناه بخبث ومكر.
***********************************
في شقه اياد ودلال.
كانت دلال تعد الطعام في المطبخ لم تشعر بمن يتقدم ليحتضانها بحب من الخلف.
اياد بعشق:حبيبي انا عامل ايه.
دلال بحب: انا كويسه طالما حبيبي كويس بس احنا كبرنا علي كده هه.
اياد بغمزه:اتكلم عن نفسك ي عسل انا لسه شباب وهخدك دلوقتي علشان اثبتلك.
دلال بخجل:اتلم بقي عين كده حد من العيال يشوفنا.
لياتي ذلك المشاغب بتزمر وهو يربع يداه علي صدره وهذا لم يكن الا (عمر اياد السيوفي صاحب الثانيه عشر عاما.
عمر بتذمر:اظن ي سياده اللواء الي انت بتعمله ده في المطبخ عيب وميصحش ولا ايه.
اياد بغيظ:اه ي ابن الكلب ي واطي ي غلطه عمري للتضحك دللال بخفوت علي منظر اياد.
اياد بغيظ:نعم ي عمر باشا انت هتعدل عليا في بيتي ولا ايه.
عمر: سيادتك كده معطلني ي اياد باشا عن مدرستي.
لياتي عصام الابن الاكبر لاياد ودلال.
عصام:يلا ي عمر علشان اوديك المدرسه انا كده هتاخر عن الجامعه.
عمر بغضب:جهزتي ي هانم السندوتشات ولا سعادتك مش فاضيه.
دلال بضحك:جاهزين ي عمر باشا اتفضل.
عمر بغمزه وهمس:سيبالك الشقه علشان تعيش براحتك ي نمس.
ليرحلوا عمر وعصام تحت ضحكات اياد ودلال علي مشاغبهم الصغير.
****************************************
في فيلا علاء رافت السيوفي:٠
علاء:ها ايه الاخبار.
مومن بمكر:كله تمام ي علاء باشا الشركه اتسوت بالارض.
علاء بكره:ولسه ياما هيشوفه المهم انت ظبط كل حاجه اوعي حد يكشف حاجه.
مومن بخبث:اطمن ي علاء باشا كله تمام متقلقش.
علاء:تمام ندخل بقي علي بعده انهم يمضوا علي مستندات لبيع اكتر من شركه ليهم.
مؤمن بقلق:بس انا قلقان من الموضوع ده ي علاء باشا عائله السيوفي مش ساهله.
علاء بخبث:بيتهيالك ي مؤمن عائله السيوفي زمان كانت ترعب وتخوف ايام رعد وعزالدين مكانوا بصحتهم وحتي ولادهم كانوا قد المسؤليه لكن احفادهم بقي ضعاف ومش بنفس قوتهم وذكاهم وده الي احنا هنلعب عليه ابويا غلطت زمان لما معرفش مدي قوتهم وذكائهم لكن انا لا دم ابويا مش هيروح هدر ولا سنين عمري الي قضتها في السجن وهنتقم منهم واحد واحد لتلمع عيناه بكره وانتقام دامت لسنوات.
*****************************************
في غرفه كريم وحلا.
حلا بحب: حبيبي كفايه زعل لحد كده الي حصل ده مش ذنبك ابدا.
كريم بزعل:لا ذنبي ي حلا ذنبي اني اههملت ومقدرتش اكون قد المسؤليه.
حلا:لا يروحي انت قد المسؤليه والي حصل ده كان ممكن يحصل مع اي حد ليقاطعهم صوت طرقات الباب وهذا لم يكن الارعد.
كريم بفرحه:جدو اتفضل نورت ي حبيبي.
رعد بتعب:ايه ي واد انت طلعتيني السلم وانا مش قادر امشي علشان سعادتك ايه الي انت عمله في نفسك.
حلا:قولوا ي جدو دانا تعبت معاه والله.
رعد بضحك:انت عارف ي واد ي كريم انا لولا جدك عزالدين كانت الدنيا خربت والله كان دايما هو الي بيوخد باله منه كل حاجه كنت بحسه ابويا مش اخويا.
كريم بحزن:انا فعلا كنت محتاج كرم معايا.
رعد بهدؤء:انا كلمت كرم وهنا وهما راجعين بكره امك قالبه الدنيا حاسه اني خاتكم منها خالص.
حلا بحب:ربنا يخليك لينا ي جدو رعد.
رعد بابتسامه:ويخليكم ليا ي حبايبي يارب.
لتذكير كريم وكرم ولاد تسنيم واحمد وهنا وحلا ولاد كنزي واشرف.
***************************************
في شركه عاصي الزيات.
كان يجلس عاصي بتركيز يتابع احدي ملفات صفقاته المهمه ليقاطعه فتح باب مكتبه لتفوت الي الداخل هذه الشخصيه الشيطانيه في هيئه انثي وهي ماهيتاب الشريف.
ماهيتاب بدلع:وحشتني ي عاصي.
عاصي بغضب:قولتلك مليون مره متتدخليوش من غير متخبطي وانتي جايه ليه اصلا.
ماهيتاب بضيق مصتنع: ايه ي عاصي المقابله دي هو انا موحشتكش ولا ايه.
عاصي بحده وغضب:بقولك ايه انا مبحبش اني حس اني متحاصر فاهمه مكنتش خطوبه دي الي زهقتيني بيها.
ماهيتاب بدلع:خلاص متزعلش ي روح ماهي بس بكره عيد ميلادي وعملين حفله في البيت اوعي تتاخر علشان خاطري.
عاصي بنفاذ صبر: اكيد هاجي متقلقيش.
لتقرب منه ببطي لكي تقبله ليدفعها عاصي بحده.
عاصي بغضب: قولتلك مليون مره مبحبش الطريقه دي فاهمه.
ماهيتاب:يووووه بقي ي عاصي دي معامله واحد لخطيبته.
عاصي بغضب: والله هو ده الي عندي اذا كان عجبك.
ماهيتاب بدمع مصتنع:ماشي ي عاصي انا هفوت كل حاجه علشان تعرف اني بحبك ومقدرش اعيش من غيرك متتاخرش عن الحفله بكره سلام ي حبي لترحل ماهيتاب.
عاصي بغضب:حبك برص ي شيخه الله يسامحك يبابا انت الي دبستني التدبيسه السوده دي اوووف.
ليعود مره اخري الي عمله.
***********************************
في الجامعه خاصه كليه الهندسه.
كانت تجلس فريده وهي تتفحص احدا كتابتها ليقاطعها عصام.
عصام بحب:عامله ايه ي فريده.
فريده بابتسامه:الحمد لله ي عصام كويسه طنط دلال وعمي اياد اخبارهم ايه.
عصام بابتسامه:كويسين الحمد لله ليتحدث بارتباك فريده انتي رايك ايه في الموضوع الي قولتهولك قبل كده.
فريده بحده:عصام كفايه قولتلك مليون مره انك عندي زي زين ونادر ليه مصمم تصعبها عليا.
عصام بحزن: انتي في حد في حياتك ي فريده.
فريده بارتباك: حد مين ده علي اساس انك اول مره تسمع مني الكلام ده مانا من زمان بقولك كده ارجوك ي عصام كفايه انا بجد مش عايزه اخسرك.
عصام بحزن:عندك حق ي فريده عن اذنك واطمني انا مش زعلان وهنفضل اصحاب طول عمرنا عن اذنك ليرحل عصام لتشرد فريده في من سرق قلبها من النظره الاولي وهذا لم يكن الا الامبرطور عاصي الزيات.
******************************************
في فيلا شوكت العمري:٠
شوكت بمكر:عرفت هتعمل ايه ي ايمن.
ايمكن بمكر:عرفت ي شوكت باشا مانتا عارف اني مستني ده من زمان.
شوكت بمكر: احنا الاتنين مصلحتنا واحده احنا الاتنين نفسنا ننتقم من عاصي الزيات واخوه مالك هو الشوكه الي هتكسر ضهره.
ايمكن بكره:ايوه هو وشادي ابن اخوك عمليلي فيها كبار الجامعه بفلوسهم ونفؤذهم وانا الي ذي الي ابوه علي قدو يشتغل شغلانه واتنين علشان يوفر اي فلوس وياجي بعد سنين خدمه ابويا دي كلها في شركه الزيات ياجي عاصي الزيات ويطرده علشان كده لازم احرق قلبه علي اخوه الصغير.
شوكت بمكر:هو ده الكلام لما مالك يتورط في قتل شادي هنخلص من كله هنكسر عاصي علي اخوه شادي هيموت وهاخد انا كل املاك عامر اخويا وانت طبعا هتاخد الي يرضيك وزياده وتعيش انت وابوم ملك.
ايمن بكره وحقد: وانا موافق علي اي حاجه ي شوكت بيه تشفي غليلي وتجيبهم الارض.
ليبتسم شوكت بخبث ومكر وانتصار لنجاح خطتته.
****************************************
في فيلا السيوفي:٠
كانت تجلس زهره في الجنينه بشرود فيما ماضا ليقاطعها هذه الجميله وهي تذهب اليها بسرعه للبرق من شده حبها لها.
مني بحب:تيته زهره وحشتيني.
زهره بفرحه:روح تيته وحشتيني اوي ي قلبي.
شهاب:ويتري انا ماليش حضن ولا ايه.
زهره بضيق:اكيد ابوك الي قالك تيجي انا كنت عايزه اشوف مني لكن انت مش عايزه اشوفك اصلا.
شهاب بحب وهو يقبل يداها:انا اسف يقلبي حقك عليا والله غصبن عني بس اوعدك انها مش هتتكرر تاني وعد.
زهره بحب وهي تعانقه بشده:واحشتني اوي ي قلب امك اوي.
شهاب بحب:وانتي اكتر يروحي اوعدك انها مش هتتكرر تاني ابدا.
****************************************
في غرفه رعد ونور.
نور باستغراب:مالك ي رعد ساكت كده ليه مش عوايدك.
رعد بشرود:عارفه لما شوفت كريم النهارده وهو منهار بسبب الي حصل وبعدم وجود كرم جنبه عذرته لاني كنت حاسس بكده دايما قبل عزالدين ميظهر في حياتي واعرف ان ليا اخ توام رغم ان شوفي عائلتنا قد ايه الا اني محستش بلامان فعلا الا في وجود عزالدين.
نور بابتسامه:ربنا يخليكم لبعض ي رعد ويخليكم لعائله السيوفي كلها.
رعد بحب:ويخليكي ليا ي نور وميحرمنيش منك ابدا.
ليبتسموا لبعضهم بحب شديد دام لسنوات فمهما طالت السنين سيظالون قصه العشق الذي لا تنتهي.
***************************************
في غرفه صقر وسمر.
صقر بقلق: مالك ي سمر يقلبي.
سمر بضيق: البت كريمان دي مش طيقاها ولا مرتحالها وسي نادر ماسك فيها مش عايز يسيبها.
صقر: سمر احنا معودين ولادنا علي انهم يتحملوا نتائج قرارتهم هو حر في اختياره.
سمر بغيظ:حر ازي بس ي صقر احنا شايفين حاجه غلط مش لازم ننصحه.
صقر:انا بصراحه مش شايف حاجه في البنت انتي الي مش قابلها وغيرانه غيره الامهات انها هتاخده منك.
سمر بغيظ:انت شايف كده ي صقر.
صقر بضحك: ايوه شايف كده الصراحه وبسرعه البرق يكون صقر قد حملها بين يديه برومانسيته المعهوده وهو يقبلها بحب.
صقر بغمزه:تعالي بقي علشان اثبتلك ان كل كلامي صح.
سمر بخجل:صقر احنا كبرنا علي كده بقي.
صقربغمزه وعشق: يروحي احنا منكبارش ابدا.
ليحملها صقر برقه بين يديه ليغرقوا معا في بحر عشقهم وحبهم الذي طالا لسنوات فهم عاشقان لبعضهم البعض منذ ايام الطفوله.
*******************************************
في فيلا عاصي الزيات:٠
تحديدا غرفه عاصي.
كان يقف عاصي امام المراه كالفارس وهو يرتدي حلته الكلاسيكيه فكانا وسيما حد اللعنه لتقاطعه دخول مارينا.
مارينا باعجاب وغمزه:واووووو ايه الجمال ده ي باشا رايح فين.
عاصي بزهق: بقولك ايه حلي عن دماغي انا مش ناقص انا مخنوق لوحدي.
مارينا بضحك:ايوه تبقي رايح لماهيتاب صح.
عاصي بزهق:صح ي اختي ابوكي كلميني وصمم اني اروح بس وحياتك اول ميرجع لفسخ الخطوبه الزفت دي.
مارينا بمكر:بقولك ايه ي عاصي باشا هو مفيش حد في دماغك كده ولا كده.
عاصي بغرور:لا طبعا مفيش واحده تستاهل انها تشغل بال الامبراطور ولو ثواني حتي.
مارينا بغمزه:حقك ي كبير والله حقك.
عاصي بزهق: طب اوعي بقي من وشي خليني اغور وارجع ليذهب عاصي لتفكر مارينا بمكر وخبث للتتحدث بخفوت.
انا شوفت في عنين فريده نظره اعجاب ليك ي عاصي وهعمل كل الي اقدر عليه هي الوحيده الي تستاهل انها تكون مراتك هي الي تستاهل كل الحب والحنان الي جواك الي بتحاول تتداريهم هي الوحيده الي هتقدر تظهر عاصي الحقيقي لتلمع عيناه بمكر لم تعلم انها ستقارب النار بالبنزين لتشعل نار لا تنتطفي.
**************************************
في بيت شادي عامر العمري:٠
ايمن بمكر:مالك ي شادي.
شادي بزهق:مالي مانا كويس اهو.
ايمن وهو يخرج نوع من المخدرات لكي يشمه ليقاطعه شادي بغضب.
شادي بغضب: هوانت مش هتبطل الزفت ده ولا ايه.
ايمن بمكر: لا ده نوع جديد كده جيالي من بره بس ايه عامل زي السجاير كده تريحلك دماغك علي الاخر لكن متدمنهاش.
شادي بضعف:انت متاكد علي كده من الكلام ده.
ايمن بخبث: طبعا ي ابني دانا باخده بقالي فتره ومحصلش حاجه تحب تجرب.
شادي بضعف:ماشي هات اجرب الواحد زهقان.
ايمن بمكر:خود وهتتدعيلي هو عامر بيه مش هنا ولا ايه.
شادي بتوهان:لا يابا مسافر انجلترا واما مشيت الحرس مبخبش الخنقه.
ايمن بمكر: ده كده تمام اوي.
شادي بتعب: الحقني ي ايمن حاسس اني روح هتتطلع.
ايمن بمكر وشماته:موت يكتكوت موت مانا ميت من زمان وعايش تحت الارض وانتوا عمالين تعيشوا وتتدلعوا واحنا بنطفح الكوته ومتقلقش صاحبك هبعتهولك علطول مش هتاخرليبتسم بمكر وخبث ليسقط شادي علي الارض مفارقا للحياه ليبتسم ايمن بمكر وخبث لتحقيق هدفه بانتصار ليمسك موبايل شادي ليرسل رساله الي مالك (مالك انا محتاجكك اوي واقع في مشكله كبيره تعلالي علي الفيلا.)ليبتسم ايمن بمكر ليقوم بلملمه كل اشيه ويسرع سريعا الي فيلا الزيات.
******************************************
في فيلا عاصي الزيات:٠
كان ينزل مالك علي الدرج سريعا للذهاب الي شادي.
شادي بزفر:اهو محدش هنا وناريمان تلاقيها نامت انا هروح اشوف شادي وارجع بسرعه ليذهب سريعا الي للخارج.
فكانا ينتظره ايمن بالخارج بمكر.
ايمن بمكر:مالك وهو يعانقعه بشده وحشتني اوي ي مالك.
مالك بزهق:خير ي ايمن عايز ايه.
ايمن بخبث:ايه ي مالك المعامله دي كنت جاي اقعد معاك شويه ي اخي.
مالك بزهق:بس انا مش فاضي رايح مشوار.
ايمن بزعل مصتنع:ماشي ي سيدي شكلك مش عايز تقعد معايا ماشي يعم سلام ليرحل ايمن بخبث ومكر.
مالك بزهق:يساتر اووف اروح بقي لشادي اتاخرت
*******************************
في فيلا شوكت العمري:٠
يدخل مالك بترقب هو ينادي علي شادي ليري انا باب الفيلا مفتوح
ليدخل مالك الي الداخل.
مالك بترقب وهو يصيح بعلو صوته: شادي شادي شادي.
ليصصدم عندما يري جسد شادي وهو مرتتطم علي الارض.
مالك برعب وخوف:شادي شادي فوق مالك شادي مالك فيك ايه.
لينصدم برعب عندما يري الشرطه تملا المكان.
الظابط بغضب: اقبضوا عليه.
مالك برعب:انا معاملتش حاجه والله معملت حاجه.
الطب الشرعي: ده مات ي حضره الظابط وواضح انها بمخدرات لان حجر العين اكبر من حجمها الطبيعي.
الظابط وهويفتش مالك ليخرج تذكره مخدرات لتحل الصدمه الشديده علي مالك.
الظابط:مشاء الله كده بانت خدوه علي البوكس.
مالك برعب وصراخ ودموع:انا معملتش حاجه والله العظيم مقتالتوا والله معملت حاجه سيبوني.
********************************
في فيلا ماهيتاب الشريف.
ماهيتاب بدلع:عجباك الحفله يروحي.
عاصي بضيق:عاديه يعني مانتي عارفه اني مبحبش الحفلات والجو ده خالص ليقاطعهم رن هاتفه ليرد سريعا.
عاصي بقلق:ايوه ي مالك في حاجه بتكلمني متاخر كده ليه.
مالك برعب وصريخ ودموع:الحقني ي عاصي انا متهم في جريمه قتل شادي صاحبي الحقني ي عاصي.
لينتفض عاصي برعب وخوف علي اخيه ليقسم بالهلاك لمن حاول العب مع الامبراطور ومن هنا ستشعل نار الجحيم لتاخد كل ما تقابله لتحاوله رمادا 😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍🌺
البارت الثالث😍😍😍😍😍😍😍😍😍
في قسم المعادي: ٠
كان يجلس مالك بدموع وهو يرتجف من الخوف فهو بالفعل صغير علي كل هذه الصدمات ليدخل امانه وحمايته بغضب شديد ليرتمي سريعا الي احضانه من الخوف والرعب.
عاصي بغضب شديد: ممكن اعرف ايه الي بيحصل هنا بالظبط واخويا هنا بيعمل ايه.
وكيل النيابه:اهدي ي عاصي بيه القضيه مش سهله والموضوع كبير.
عاصي بحده:موضوع ايه ي ريت تشرحلي.
وكيل النيابه:مالك متهم بقتل شادي عامر العمري باعطائه جرعه مخدرات زائده ادت الي وفاته.
مالك بدموع: ولله ما حصل انا مستحيل اعمل كده مستحيل.
عاصي بغضب: ي تري مين الي بلغ حضرتك بالكلام ده.
وكيل النيابه: مصدر مجهول هو الي اتصل وبلغ.
عاصي باستهزاء: ويتري المصدر المجهول كان واقف بيتفرج علي كل ده وبعدين طلع يبلغ ولا ايه ليه متقولش سعادتك ان المصدرالمجهول ده هو الي عمل كده وعايز يلبسها لاخويا.
وكيل النيابه: لان لقينا بصمات مالك في الفيلا مش بس كده لقينا في جيبه نفس نوع للمخدرات الي ادت لوفاه المجني عليه.
مالك بدموع: والله هو الي بعتلي رساله قالي تعال والمخدرات ده والله معارف جاتلي منين الحقني ي عاصي.
ليقاطعهم دخول شوكت وهو يبكي بدمع وحزن مصتنع.
شوكت بخبث: اه ي ابن اخويا دانت صغير علي الموت ي حبيبي ليه كده ي مالك ليه كده ي ابني دانتوا طول عمركم اخوات.
عاصي بغضب شديد: عملتها ي شوكت فاكرها هتعدي كده قسم بالله لوريك النجوم في عز الضهر.
ليدخل شهاب مراد السيوفي بغضب شديد.
شهاب بغضب شديد: اثبت عندك سعادتك ده بيهدد مؤكلي.
عاصي باستهزاء: مشاء الله شهاب السيوفي ده شله الحراميه والنصابين اتجمعت اقسم بالله لوريكم الويل قصاد كل دقيقه اخويا هيقضيها في السجن.
وكيل النيابه بحده: كفايه كده ي عاصي بيه مسعد خود المتهم علي للحجز لحد ميتعرض بكره علي النيابه.
مالك بدموع وصريخ: لا ي عاصي دانا اموت لو دخلت الحبس لا ي عاصي.
عاصي: وحياتك عندي لهخرجك منها اجمد كده دانت مالك الزيات معلش استحمل الفتره دي بس وانا هتصرف ليعانقه بشده ف مالك ليس باخيه انما ابنه الذي تربي علي يده ليرحل مالك ليرمقهم عاصي بنظره لو كانت النظارت تقتل لا كانوا اصبحوا في تعداد الموتي لا محاله.
************************************
في فيلا السيوفي: ٠
كريم بفرحه شديده: وحشتني اوي ي كرم اوي.
كرم بحب: وانت اكتر ي غالي وحشتني اوي عامل ايه.
كريم بابتسامه حزن: الحمد ي كرم كويس.
كرم بحب لتوامه: انسي بقي ي كريم انت مكنش ذنبك.
كريم بابتسامه:الحمد لله ي كرم علي كل حال.
تسنيم وهي تجلس في احضان رعد.
تسنيم بحب:عامل اية ي حبيبي.
رعد بحب:الحمد لله ي قلب ابوكي انا زي الفل.
تسنيم بغمزه:ايه اخبارك انت واليدي نور.
رعدبحب:امك دي قلبي من جوه دي فرحه عمري ي تسنيم.
تسنيم بتزمر:بقي كده وانا ايه بقي انشاء آلَلَهّ.
رعد بحب: دانتي فرحتي الاولي انتي مكانتك في قلبي غير اي حد يروحي.
كنزي بتزمر:جري ايه ي خالو رعد هو انا بنت البطه السوده هنا ولا ايه.
رعد:روحي لابوكي وامك خليهم يدلعوكي.
لقفز كنزي بمرح من الجانب الاخر لتجلس في احضان رعد ليقبلها رعد بابتسامه حب٠
احمد بغيظ:استفغرالله العظيم انت مش عاتق حد في العيله دي.
رعد بغيظ:عايز ايه يلا يلا غور في داهيه.
احمد:من عنيا ي رعد باشا بس فين ابويا وامي مش شايفهم.
تسنيم بغمزه:مانت عارف عمو عاصم وعمتو رؤي بيكونوا فين يابني دول روميو وجوليت وعمو عاصم مش عاتق ي عني.
رعد بسخريه:ده ابوه ده اي كلام ي حبيبتي اهو بيعمل لنفسه صيت وخلاص ولا نافع في حاجه.
احمد:ياخويا حرام عليك ابويا غلبان شوف اختك الي محدش بيقدر عليها دي نشرت الانحراف في عائله السيوفي جيل بعد جيل.
رعد بغيظ:طب غور يلا من وشي غور.
ليرحل احمد من امامه سريعا بضحك شديد ليضحكون البنات ايضا بحب ف تسنيم وكنزي واحمد هما اول احفاد السيوفي ولهم مكانه خاصه في حياه رعد.
***************************************
في منزل ايااد:
يدخل عصام بضيق شديد ومعه عمر.
عمربصوت عالي:انتي ي دلال خلصتي الاكل ولا لسه.
دلال بضحك:خلصته ي عمر باشا يدوب تغير هدومك بس.
ليرحل عمر سريعا من امامها لتلاحظ عبوث ووجهه عصام وشعوره بالضيق.
دلال بقلق:مالك ي عصام.
عصام بضيق ووجع:مفيش ي امي مخنوق شويه.
دلال:فريده برضو.
عصام بضيق:خلاص ي امي كل حاجه انتهت.
دلال بضيق:كل حاجه انتهت من زمان ي عصام وانت الي كنت مصمم البنت بصراحه مغلططش هي ياما قليلتك انك زي نادر وزين وانت الي كنت دايما بتصمم.
عصام بوجع:كان دايما بيبقي عندي امل انها تحبني وتحس بيا لكن النهارده اتاكدت ان مفيش فايده لما عرفت انها بتحب حد تاني.
دلال باستغراب:بتحب حد تاني هي الي قلتلك.
عصام بشرود:انا حسيت ي امي من اللمعه الي في عنيها من ارتباكها بس خلاص انا قررت انساها.
دلال بحنان:انشاء آلَلَهّ ي حبيبي روح انت علشان غير هدومك علشان نتغدا.
ليرحل من امامها بحزن لتدعوا الله ان يعوضه بلاحسن انشاء الله.
*************************************
في امريكا:٠
تحديدا الملحق الخاص ب مروان وعبير.
في غرفه كنده.
كانت تقوم كندا بارتداء ملابسها للذهاب الي الجامعه فهي طالبه في كليه الفنون الجميله بالجامعه الامريكيه كانت تنزل الدرج ليقاطعها مروان بحده وغضب.
مروان بغضب:كنده انتي رايحه فين.
كنده:رايحه الجامعه بابا.
مروان بغضب:رايحه الجامعه بالبس ده انتي اتجننتي ولا ايه.
كنده بضيق:بابا انا مش صغيره وبعدين كل البنات هنا بتلبس كده.
مروان بزعيق:انا ماليش دعوه ب البنات الي هنا انا ليا دعوه بيكي انتي اوعي تفتكري ان احنا علشان عايشين هنا ان احنا هننسا دينا وعادتنا اتفضلي روحي غيري الزفت ده.
لترحل من امامه كنده بغضب شديد.
مروان بغضب:عجبك سعادتك البس الي لبساه بنتك ده.
عبير:ممكن تهدي ي مروان سيبها تعيش سنها.
مروان بغضب:هو ايه الي تعيش سنها انتي اتجننتي ولا ايه قسما بالله لو فضلتي انتي وبنتك شايفين ان الامر ده عادي احنا هننزل مصر علشان الهانم تعيش في وسط بنات اعمامها وتتعلم منهم.
ليرحل من امامها بغضب شديد.
*************************************
في شركه عاصي الزيات:٠
كان يجلس احمد الزيات بحزن شديد لما حل بصغيره مالك.
عاصي بغضب:بابا احنا هنفضل ساكتين كده ولا ايه.
احمد بضيق وحده:مش هسيبك ي عاصي تعمل الي ف دماغك فاهم.
عاصي بغضب:يعني ايه هنسيب مالك يروح كده علشان كلاب زي شوكت وشهاب قدروا يسبكو اللعبه صح مش هيحصل ي بابا مش هيحصل.
احمد بغضب:امال ايه الي هيحصل ي سي عاصي ملهاش غير حل واحد ان سعادتك تشوف حد غلبان ظروفه صعبه تتديلوا فلوس ويعترف ان هو الي عملها صح كده ماهي ملهاش حل تاني واحنا ليمكن نعمل كده يسي عاصي ربنا غضبه علينا هيبقي كبير.
عاصي بغضب:وربنا برضو مبيرضاش بالظلم واخويا مظلوم.
احمد بحده:وربنا عالم بكده وقادر يخرج اخوك منها قسما بالله ي عاصي متحاول تعمل حاجه من الي بتفكر فيها لانت ابني ولا اعرفك.
عاصي بحده:قدامك لحد الجلسه الي هينطقوه فيها بالحكم ي تتصرف وتعمل حاجه علشان قسما بالله لو اتحكم علي اخويا بالسجن ولو ليوم واحد هتتفتح نار جحيم ملهاش اول من اخر.
ليرحل عاصي من امامه بغضب شديد.
*************************************
في فيلا السيوفي:٠
في جنينه الفيلا كان يجلس كلا من رعد وعزالدين.
رعد باستغراب:مالك ي عزالدين سرحان في ايه.
عزالدين بتنهيده: سرحان في العائله والسنين الي عدت وكل الي وصلنا ليه لحد دلوقتى.
رعد بابتسامه:كل الي وصلنا ليه لحد دلوقتي من بعد ربنا الفضل يرجع ليك ي عزالدين.
عزلدين بضحك:انت شايف عزالدين ده الراجل الخارق الي قادر يعمل كل حاجه في الدنيا كل حاجه عادت علشان دايما كنا كلنا واقفين مع بعض ي رعد ربنا يخليك ليا ي رعد.
رعد بحب:ربنا يخليك ليا ي تؤامي.
ريان بمرح:مساء العسل علي اسدين عائله السيوفي.
رعد بغيظ:عايز ايه ي ابن سليم.
ريان بمرح:قصادكم في خدمه مسعجله انشاء آلَلَهّ ربنا يخلليكم عيالكم وعيال عيالكم كمان اللهي ربنا ميوقعكوا في ضيقه.
عزالدين بغيظ:متخلص انت هتشحت عايز ايه.
ريان:عايزكم تكلموا سليم باشا يخليني اقدم في تربيه رياضيه عايز اطلع لعيب كره كبير ومشهور.
رعد بتريقه ومرح: واه واه عاد عايز تتطلع لعيب كره وتفضحنا عاد.
عزالدين بمرح:ده بدل متراعي ارضك وحالك ومالك عايز تركبنا العار ي ولد.
ريان باستغراب: ايه مسلسل ذئاب الجبل الي شغلتوه ده.
لتتتعالي ضحكاتهم الساحره العاليه ليعانقوه بحب شديد ف رعد وعزالدين مهما مرت السنين فهم امان وسند وحمايه جميع عائله السيوفي.
*****************************************
في شركه السيوفي:٠
تحديدا في مكتب احمد عاصم.
احمد:انا شايف ان احنا نمضي العقود مع الشركه دي ولا ايه.
فجر:انا مش مرتاح للشراكه دي معرفش شركه يونيتد جروب شركه كبيره لكن تعاملاتها مش مضمونه مش مرتاح كده.
مؤمن بخبث:بالعكس ي فجر بيه شركه يونيتد جروب شركه كبيره وممتازه الشراكه معاهم فرصه كبيره.
احمد:انا بقول مناخدش اي خطوه الاول الا لما نرجع ل خالو رعد وخالو عزالدين.
فجر باقتناع:انا بقول كده برضو لتنكمش ملامح مؤمن بالعبوث لمخاوفه فهو يعرف كم هو ذكاء رعد وعزالدين.
**************************************
في فيلا عاصي الزيات:٠
كانت تجلس مارينا بدموع غزيره علي اخيها ومرور الايام دونا ادني فائده او اي امل في خروجه.
فريده بحنان:اهدي ي مارينا اهدي ي حبيبتي.
مارينا بدموع:اهدي ازي بس ي فريده الحكم بعد كام يوم والدنيا كلها واقفه في وشنا.
فريده بحنان:ربنا معانا انشاء الله انا متاكده ان فيها فرج انشاء آلَلَهّ.
مارينا بدموع:يارب ي فريده يارب انا مش عارفه من غيرك كنت عملت ايه ساعدتيني في كل حاجه حتي الامتحانات لولاكي مكنت عرفت اكتب كلمه واحده.
فريده بحب:يبنتي انتي اختي مفيش بينا الكلام ده.
ليدخل عاصي بضيق وغضب.
مارينا بلهفه:ها ي عاصي عملتوا ايه.
عاصي بغضب:هنعمل ايه ابوكي مصمم اني مداخلش في اي حاجه.
مارينا بدموع:ي عني ايه ي عاصي يعني مالك راح خلاص ولا ايه.
عاصي بغضب: قوليلي اعمل ايه واخوكي مصعبها عليا لا عارف حاجه ولا فاكر حاجه والمخدرات دي جات جيبه ازاي برضو مش عارف.
فريده:طب انا هستاذن انا وانشاء الله ربنا هيقف معاكم ويظهر الحق ويرجعلكم بالسلامه.
عاصي باسف:انا اسف ي انسه فريده اني مسلمتش عليكي.
فريده بعشق:ولا يهمك وربنا معاكم انشاء الله.
لترحل فريده الي الخارج.
مارينا:كويس انك مجبتش سيره شهاب السيوفي قدامها.
عاصي باستغراب:ليه.
مارينا:ابن عمها وبتعتبره اخوها بالظبط.
لم تعلم انها اعطته الكارت الذي سيدخل به فريده الي نار الجحيم الذي ستنشأ بينهم.
*******************************************
في قاعه المحكمه: ٠
كان يقف خلف القضبان هذا الشاب الصغير مالك بشرود لم يصدق ماذا حدث بين ليله وضحاها انقلبت به الحياه راسا علي عقب ليفيق من شروده لسماع صوت القاضي.
القاضي:اتقضل ي سياده المحامي بالدفاع.
شهاب:سيدي القاضي حضرات المستشارين ارجوا من سيادتكم ان لن توخذكم شفقه ولا رافه ضد هذا المجرم ولا رحمه لصغر سنه فهذا مجرم قد قام باعطاء صديقه جرعه كبيره من الهيروين ادت الي وفاته.
مالك بدموع وصراخ:كداب كداب انا لما روحتله الفيلا كان مات خلاص انا مقتلتوش والله مقتلته الحقتي ي عاصي.
القاضي:دفاع المتهم عنده حاجه عايز يقولها.
فريد محامي مالك:لا سعادتك.
القاضي:حكمت المحكمه حضوريا علي المتهم مالك احمد الزيات بالسجن المؤبد لحادثه سنه.
مالك بدموع وصراخ:انا مقتلتوش والله مقتلته الحقني ي عاصي الحقنني.
لينظر عاصي لابيه نظره عتاب والم وحزن شديد علي اخيه لكن غضب الامبراطور لا يستطيع احد الوقوف امامه.
عاصي بحنان لمالك:اطمن ي حبيبي هخرجك منها وكل الي اتسبب انك تقضي ساعه واحده في السجن هدفعه تمنها غالي اوي.
ليلاحظ شوكت للعمري عم المجني عليه وهو يعطي شهاب شيك.
شوكت العمري بفرحه:برافوا عليك ي شهاب عملت المطلوب بالظبط.
شهاب:ربنا يخليك ي باشا مدام الفلوس موجوده كل هيمشي فل الفل.
ليتوجه اليه عاصي.
عاصي بحده وغضب:بقي هي الحكايه كده احب اقولك انك وقعت مع الشخص الغلط واضح انك متعرفش انا مين لوكنت تعرف مين الامبراطور مكنتش عملت كده علي العموم هتدفع تمن كل ثانيه قضاها اخويا الصغير في السجن هيكون غالي اوي.
ليرحل عاصي بفضب شديد ليتتطلع اليه شهاب بخوف من نبرته الذي تحمل الكثير.
*****************************
في شقه شهاب.
كان يتسلل شهاب بالداخل وهو ينادي علي اميره زوجته ومني ابنته ليتفحص الشقه ليذهب الي غرفه النوم ليصعق مماراه فكان مشهدا قاسيا من الصعب علي اي شخص تحمله فكان المشهد كالاتي
كانت اميره ومني مكبلان الايدي والارجل ومذبحوان بطريقه بشعه والدماء تتناثر علي السرير كان مشهدا مرعبا حقا.
اما شهاب فكان في حاله لا يرثي لها كان متصنما مكانه الصدمه قد فقدته النطق الحركه وايضا الاحساس لييقاطعه صوت هاتفه ليفتح الخط بتوهان ودموع لاتتوقف لياتيه الصوت سريعا.
عاصي بضحك:اعتقدت ان هديتي وصلت مقدرتش اتاخر عليك دي اقل حاجه علشان تفكر مليون مره قبل متلعب لعبتك الوسخه دي مع حد زي.
ليغلق عاصي الخط ليضغط شهاب علي يده بغضب والم ليتوعد بمحاسبه الجميع مما ان تسببه في فقدان اغلي شي في حياته لتشعل نارالجحيم بينهم لتاخذ كل ما امامها لتحوله رمادا لنشهد ملحمه غير مسبوقه من الكره والانتقام.
البارت الرابع 🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
من داخل مستشفي السيوفي الخاصه.
كان يجلس شهاب بحاله لا يرثي لها يشعر انه في كابوس لا يفيق منه ابدا ليقاطع شروده صديقه الدكتور معتز.
معتز بغضب:ممكن اعرف الي حصل ده حصل ازي علشان نبلغ البوليس.
شهاب بحزن ودموع:انا مش هبلغ البوليس.
معتز باستغراب:يعني ايه انشاء الله دي جريمه قتل.
شهاب :زي ما سمعت مش كده وبس انت هتكافنهم وتخلص كل حاجه من غير ماحد يعرف.
معتز بغضب:يعني ايه الكلام ده انشاء دي جريمه لازم يتبلغ عنها.
شهاب بوجع :انت هتكتب في التقرير انهم اتوافوا نتيجه اختناق وهتخلص كل حاجه من غير ماحد يعرف حاجه خالص.
معتز بغضب:ايه الي بتقولوه ده انت اتجننت ولا ايه مصيبه لتكون انت الي عملت كده.
شهاب بدهشه:انت بتقول ايه ي معتز انت اتجننت الموضوع طويل هشرحهولك بعدين بس ابوس ايدك اعمل الي قولتلك عليه.
معتز بتنهيده:ماشي ي شهاب ماشي اما اشوف اخرتها معاك.
ليذهب معتز لانهاء اجراءت الدفن اما شهاب فكان في حاله لا يرثي لها ليكتفي بإرسال رساله ل زين ليخبره بماذا حدث.
****************************************
في فيلا السيوفي :٠
كانت حاله من الحزن الشديد تحيط بالعائله الجميع في حاله صدمه حزن ووجع وقهر ٠
زهره ببكاء وحرقه:اه ي ابني اه كان مستخبيلك ده كله فين ي ضنايا بنتك ومراتك مره واحده.
نور بدموع:اهدي ي زهره ربنا يجعلهم في الجنه ونعايمها ي رب محدش كبير علي خلقه.
رعد بحزن:اهدا ي مراد مش كده واحد الله.
مراد بتوهان:ونعم بالله ي بابا ده هو ابن واحد الي عندي يحصله كل ده.
عزالدين:استغفر ربنا ي مراد مش كده ي ابني.
مراد بالم:ونعم بالله ي عمي.
ليقاطعهم دخول عزالدين واسر ومروان.
عزالدين بلهفه ليحتتضن مراد سريعا.
مراد بدموع:شوفت الي حصل لاخوك ي عزالدين.
عزالدين بدموع:اهدي ي قلب اخوك اهدي ربنا معانا انشاء الله.
سليم بوجع :ادعيلهم ي مراد انت مش المفروض تبقي كده زهره تعبانه اوي وشهاب محتاجنا كلنا جانبه دلوقتي ده الي هو فيه مش في حد.
رعد بوجع:يلا كلنا علي المستشفي فارس قالي ان كل حاجه خلصت لازم ندفنهم كفايه كده.
ليوامه له بحزن ووجع ليرحلوا جميعا لدفن جثمان مني واميره.
*******************************************
في فيلا عاصي الزيات:.
تحديدا غرفه عاصي.
ليدخل احمد بغضب شديد.
احمد بغضب:انت ي سي عاصي قوم عايز اتكلم معاك.
عاصي بنعس:فيه ايه ي بابا مالك.
احمد بغضب:شهاب السيوفي ٠
عاصي بغضب :ماله الزفت ده علي الصبح.
احمد بحده:مراته وبنتو ماتوا.
عاصي ببرود :الله يرحمهم اعمل اي يعني.
احمد بغضب:عارف ي عاصي متكون انت الي عملتها هعمل فيك ايه.
عاصي بغضب:هتعمل فيا ايه انشاء الله هو مش كفايه الي حصل ابنك الصغير دخل السجن في قضيه مترتبه كويس اوي بسبب الزفت شوكت والزفت شهاب وانت وقفت تتفرج ومعملتش حاجه انا قولتلك لو معملتش حاجه ساعتها متلومنيش علي اي حاجه تحصل.
احمد بغضب:ماشي ي عاصي نتكلم في الموضوع ده بعدين اتفضل معايا دلوقتي علي العزاء.
عاصي بحده:نعم عزاء مين انشاء الله انتي عيازني اروح للكلب ده اواسيه لا طبعا.
احمدبحده:هتروح معايا وهنعمل الواجب والا قسما بالله ي عاصي لتشوف غضب عمرك مشوفته اتفضل اجهز.
عاصي :علي فكره مالك هيطلع من السجن النهارده.
ليرحل عاصي ويتركه في صدمه عارمه مما سمع.
************************************
في المقابر الخاصه بعائله السيوفي :٠
كانت تقف عائله السيوفي بحزن شديد كان يجلس شهاب امام قبر اميره ومني وهو يعاتب نفسه يعترف لنفسه انه المذنب لكنه ايضا يتوعد بالانتقام بابشع الطرق.
احمد بحزن:البقايا في حياتك ي رعد باشا.
رعد بحزن: حياتك الباقيه ي احمد بيه.
عاصي باستفزاز:الباقيه في حياتك ي شهاب.
شهاب بكره وغضب:جهز نفسك انت علشان الدور الجاي احنا الي هنجيليكم نعزي فيك.
عاصي بضحكه استفزاز : لا ياراجل بجد بس ابقي قويلي امتي علشان ابقي اكتابلهم الوصيه بتاعتي.
ليرحل عاصي من امامه باستفزاز لييتطلع له شهاب بكره ورغبه كبيره في الانتقام.
*******************************************
في المخزن القديم الخاص بعائله الزيات:.
كان يجلس ايمن بحاله لا يرثي لها فكانت دماء وجه تنتناثر علي وجه بغزاره من كثره الضرب والكدمات الذي تمتلي جميع جسده من شده الضرب والتعذيب.
ليدخل عاصي بغرور وطلته الخاطفه للانفاس.
عاصي:يريت تكون الاقامه عندنا عجبتك ي ايمن.
ايمن بالم خوف:ابوس ايدك ي عاصي باشا خرجني من هنا.
عاصي بمكر:وماله هخرجك من عنيا الاتنين بس هندردش مع بعض شويه.
ايمن بالم:انا مستعد اجاوبك علي كل حاجه بس ابوس ايدك خرجني من هنا.
عاصي:حلو اوي كده تعجبني قويلي بقي قتلت تامر ليه.
ايمن بارتباك: تامر انا مقتلتوش وهقتله ليه ي عني.
عاصي بمكر:توتو كده هتزعلني ي ايمن وانا زعلي وحش اوي.
ايمن بخوف: صدقني انا مقتلتوش.
عاصي بمكر : وانا مصدقك بس هسيبك هنا يمكن تفتكر حاجه كده ولا كده.
ايمن برعب:خلاص ي عاصي باشا هقول هقول علي كل حاجه.
عاصي بخبث:تمام احكي.
ايمن بدموع :شوكت العمري هو الي طلب مني كده استغل غيرتي من تامر ومالك ولعب في دماغي علشان مصلحته علشان بموت تامر هو يقدر يستولي علي كل املاك عامر اخوه.
عاصي بحده:واداك كام قصاد كده.
ايمن بالم:مليون جنيه.
عاصي :مليون جنيه تخليك تقتل صاحبك وتدخل صاحبك التاني السجن بقيت حياته.
ايمن بتريقه:معلش ي عاصي بيه عندك حق ماهي مليون جنيه بالنسبه الكم ولا حاجه لكن بالنسبه ليا انا واحد ابوه المرض عمال ينهش فيه ومش قادر يعمله عمليه علشان فقراء حاجه كبيره اوي ولا شاب زي كان نفسه يبقي طيار كان حلم عمري طبعا مستحيل لانه محتاج واسطه وفلوس وهو شايف قدامه اصحابه بيصرفوا في الفلوس مبتخلصش ساعتها يعمل كده واكتر من كده كمان.
عاصي: انت هتيجي معايا دلوقتي النيابه تعترف بكل ده ومالك لازم يخرج.
ايمن بمراره: انا موافق بس ابويا.
عاصي:اطمن ابوك هيعمل العمليه الي محتاجاها وهياخد مبلغ كويس كمان.
ايمن بشرود:تمام وانا موافق علي اي حاجه.
ليزعم علي الذهاب الي النيابه لاعترافه بجريمته لخروج مالك من السجن.
*******************************************
في فيلا السيوفي :٠
تحديدا غرفه زهره ومراد:٠
كان يجلس شهاب في احضان زهره بشرود كانه مغيب عن العالم لم يستوعب ماذا حدث يعترف انه طمعه هو كان السبب لضياعه منه بهذا الشكل البشع.
زهره بدموع:اهدي يروحي دول في الجنه ونعيمها انشاء الله ي حبيبي.
شهاب بوجع :راحوا مني ي امي راحوا مني من قبل حتي ما دعائهم واطلب منهم يسامحوني.
زهره بدموع:يسمحوك علي ايه بس ي ضنايا دانت كانت روحك فيهم.
شهاب بوجع : وانا الي ضيعتهم بيدي ي امي انا السبب.
زهره بالم:متقولش كده ي ضنايا متقولش كده ده امر ربنا انت ملكش دخل فيه.
فريده بدموع :اهدي ي شهاب اهدي انشاء الله ربنا هيعوضك خير.
زين بضيق والم: كلنا نهايتنا الموت ي شهاب مفيش حد يتعز علي الي خلقه كلنا رايحين للخلقنا ي شهاب.
ليبكي شهاب بدمع وقهر وعتاب.
*****************************************
في جنينه الفيلا ٠
كانوا يجلسون جميع رجال السيوفي٠
رعد بقهره:حبيبه قلبي ي مني كانت بتيجي تجري عليا كنت بس ان روحي حاسه بسعاده الدنيا كلها.
عزالدين الصغير:ربنا يرحمها كانت طفله جميله ربنا يصبر شهاب على فراقهم.
اياد:ربنا يصبره ي رب ويصبر زهره ومراد بس هي اميره الله يرحمها مكنش ليها اي اهل.
صقر
: اميره مكنش ليها حد غير والدها ومات قبل فرحها هي وشهاب بسنه.
مروان بوجع :الحمد لله انها ملهاش حد كانوا زمانهم بيتقطعوه عليها زينا دلوقتي.
جاسربوجع:بس موتاتهم صعبه اوي مخنوقين دي موته باشعه.
عزالدين :وانتوا مين قلكم انهم ماتوا مخنوقين ليتتطالعوه اليه جميعا في صدمه شديده.
رعد بدهشه:قصدك ايه ي عزالدين.
عزالدين؛ قصدي ان الموضوع كله مش داخل دماغي اصلا.
زين بشك: بصراحه ولا انا كمان ي جدو عمال يقول انا السبب انا السبب محدش عارف هو السبب في ايه.
عزالدين بخبث؛ انا مستني بس يفوق شويه مين الي هو فيه وبعدين هيبقى ليا تصرف تاني معاه.
ليشرادوا جميعا في هذا الحديث.
عائشه بدموع:حبيبتي ي اميره كانت زي الملاك والله عمرها مزعلت حد ولا ضايقت حد ابدا.
مريم بوجع :الله يرحمها ي رب ويصبرنا علي فراقها هي ومني.
فريده بدموع: ربنا يصبرنا ي رب ويصبرك ي شهاب يارب.
نور بدموع:ويصبرك ي زهره علي الي انتي فيه ي حبيبتي.
تسنيم بدموع:اهدي ي ماما اهدي ي حبيبتي.
رنا بدموع: ربنا يصبرنا كلنا يارب علي احنا فيه ويعدينا ب امان ويسترها معانا ي رب من اي حاجه وحشه جيالنا.
***************************************
في فيلا علاء رافت السيوفي :٠
علاء بصدمه:بتقول ايه ي مؤمن.
مؤمن:زي ماسمعت سعادتك بنت شهاب ومراته اتوفوا.
علاء:ازي.
مؤمن:بيقولوا اتخانقوا من غاز اتسرب في شقتهم.
علاء :انا قولت ده انتقام من اعداء السيوفي.
مؤمن :لا سعادتك الي عاوز ينتقم من عائله السيوفي هينتقم من حد من ولادهم او احفادهم.
علاء: طبعا الصفقه كده هتتاجل لحد م الظروف تسمح.
مؤمن:اكيد ي باشا هما كده كده قالوا اما يعرضوها علي عزالدين ورعد الأول .
علاء بمكر:لسه عزالدين ورعد رغم كبر سنهم الا انهم لسه مالكين عائله السيوفي ومتحكمين فيها مفيش حاجه تحصل الا بامرهم الأول.
مؤمن:بصراحه ي باشا هما دماغ.
علاء بسخريه:بس ابويا بقي متعلمش منهم كان كل همه انه يجمع فلوس وباس ويبين لنفسه وليهم وللناس كلها انه اقوي واحد في عائله السيوفي واحق واحد يبقي كبير عائله السييوفي لحد ماجيه رعد وعزالدين بذكائهم خادوا كل حاجه المهم خليي عينك عليهم ومتنساش موضوع الصفقه.
مؤمن :تمام سعادتك.
ليرحل مؤمن ليشرد علاء فيما ماضا.
********************************************
في قسم المعادي :٠
وكيل النيابه: ايه رايك ي شوكت بيه في الكلام ده.
شوكت بارتباك: ده كلام كدب ساعتك الواد ده حد زقه عليا.
ايمن بالم: هو ده الي حصل ي سعاده الباشا هو الي حراضني علي قتل تامر علشان ياخد ورث اخوه كله والبسها ل مالك وانا الي حطيت لمالك الهيروين في جيبه.
شوكت بارتباك: ي سلام وايه دليلك علي كده انشاء.
ليخرج ايمن جهاز تسجيل صغير.
ايمن :هو ده الدليل تسجيل لاتفاقنا كله من الاول لا خر لاني عارف انك غدار اذا كنت قتلت ابن اخوك علشان ممكن تعمل في واحد غلبان زي ايه.
ليستمعوا جميعهم لتسجيل ليوكد كلام ايمن بانه قام بقتل تامر نظير مبلغ من المال مع شوكت العمري.
عامر العمري بحزن: منك لله ي شيخ حرمتك من ايه انا علشان تعمل كده تقتل ابن الوحيد علشان الفلوس انت مش ممكن تكون بنادم منك لله ي شيخ منك لله.
وكيل النيابه: قررنا حبس كل من ايمن سعيد وشوكت العمري لحين ترحيلهم الي النيابه العامه للتحقيق معهم والافراج عن المدعو مالك احمد الزيات.
مالك بفرحه وعناق شديد ل عاصي.
مالك بفرحه: مش مصدق ي عاصي مش مصدق اني خرجت انا كنت خلاص كنت فاكر اني هموت جوه.
عاصي: بعد الشر عليك انا قولتلك اني هخرجك منها ي عني هخرجك انت ابني ي مالك مش اخويا.
ليلاحظوا العسكري وهو ياخذ ايمن الي الحبس لييتطلع ل مالك بدموع ليبادله مالك باسي لما حدث.
ايمن بدموع:انا اسف ي مالك علي الي حصل بس صدقني كان نفسي نعيش انا وابويا ي مالك كان نفسي نعيش.
مالك بحزن: انا مسامحك ي ايمن وانشاء الله ربنا هيسهلها وتخرج من هنا قريب.
ايمن بدموع:انشاء الله عاصي بيه ي ريت متنساش اتفاقنا.
عاصي:متقلقش والدك هيعمل العمليه وهيعيش كويس وانا هحاول اعمل الي اقدر عليه علشان يخففوا الحكم عنك.
ايمن بدموع:شكرا.
ليذهب ايمن ليتتطلع له مالك بحزن كبير.
عاصي:ايه الدموع الي في عنيك دي معقول صعبان عليك بعد كل الي عمله.
مالك بدموع: يريتنا مكنا اغنياء كده ي عاصي ايمن وابوه فقراء اوي يريتنا قد بعض المفروض نبقي متساوين علشان محدش يعيش فقير ويتعذب.
عاصي بحنان: ربنا مبينساش عباده ي مالك واهو اكيد له حكمه في كده.
مالك: ونعم بالله يلا بقي علشان مارينا وبابا وحشوني اوي.
عاصي بابتسامه :يلا.
ليذهبوا الي فيلا الزيات.
************************************
في فيلا السيوفي :٠
تحديدا غرفه المكتب الخاصه ب رعد وعزالدين.
رعد:ممكن افهم انت قصدك ايه.
عزالدين: اميره ومني اتقتلوا.
رعد بصدمه:انت بتقول ايه ي عزالدين.
عزالدين:الي سمعته كتير عمال يقول انا السبب ليه واداهم المستشفي بسرعه كده ليه مكلمناش قبل ميروح بيهم المستشفي.
رعد بصدمه:كلام معقول بس ليه مين الي هيعمل كده حد من اعدائنا.
عزالدين :الي عمل كده حد من اعدائه هو مش اعدائنا احنا.
رعد: اعداءه هو ليه هو شهاب عمل ايه علشان حد ينتقم منه بالطريقه الباشعه دي.
عزالدين بشرود: ده بقي الي لازم نعرفه.
لتلمع عيناهم بمكر وخبث فما ادرائك ما تفكير ذلك التوام عندما يخططون لشي ما.
**************************************
يحل المساء ليلا.
من مقابر السيوفي:٠
كان يجلس شهاب امام قبر اميره ومني بدموع وقهر وحسره وندم.
شهاب بدموع:وحشتيني اوي ي اميره وحشتيني اوي يقلب ابوكي سمحوني سمحوني علي كل الي عملته انا غلطت غلط كبيره وانتوا الي دفاعتوا التمن وصدقوني بعدكم عني ده أكبر عقاب ليا ضحكتكم وحشتني اوي صوتكم وحاشني اوي كل حاجه فيكم وحشتني اميره ارجوكي سمحيني انا عارف اني خذلتك مكنتش الزوج الي انتي عيزاه وانتي يروح ابوكي مكنتش ليكي الاب الي تستاهليه حرمتك من الحياه بدري اوي ينور عيني سمحيني ي بنتي سمحيني ي اميره سمحيني بس وحياتكم عندي لكون منتقم من الي عمل كده اشد انتقام هخليه يتمني الموت ومش هيطوله لتلمع عيناه بنار الانتقام.
********************************************
في فيلا ما بالطريق الصحروائ:٠
يدخل عاصي بهيبته المعهوده وهو يبحث بعيناه في ارجاء لتقع عيناه عليها فكانت تجلس شارده لم تشعر حتي بدخوله ليبتسم لها.
عاصي بابتسامته الساحره:مساء الفل ي ميرو٠
اميره بابتسامه حزينه : مساء الفل ي اخويا الغالي.
💓💓♥️♥️♥️♥️♥️🌸🌸💕💕💕💕💕💕
الجزء الأول :.🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥من البارت الخامس
في فيلا الصحرواي :.
عاصي بحنان: اخبارك ايه دلوقتي.
اميره بحزن: هتكون ايه ي عاصي مصدومه عمري مكنت اتخيل ان البنادم الي حبته يطلع كده ابدا.
عاصي:انا عارف ان الصدمه كانت جامده عليكي بس بصراحه هو بيحبك اوي انا شوفت ده بنفسي في العزاء.
اميره بغضب :ده بنادم غشاش وبميه وش طول الوقت كان يكلمني عن الشرف والمبادئ وانا خرجت بره عائله السيوفي علشان اعمل لنفسي كيان وابقي حاجه كبيره اتريه زباله بياخد فلوس قصاد حياه ناس ابرياء زي ماعمل في مالك كده واكيد كان غير مالك غيره كتير. لتشرد فيما حدث
فلاش باك:٠
في شقه شهاب :٠
شوكت :ها ي شهاب ايه رايك في الي قولتهولك.
شهاب: 10مليون جنيه.
شوكت بفزع:ايه كام.
شهاب:ايه كتير شوف انت هتاخد املاك عامر اخوك كلها شوف دي تسوي كام.
شوكت :ماشي ي شهاب ماشي مانت لواي دراعي.
شهاب:ولا لواي دراعك ولا حاجه شوف انا لو روحت اترفعت ل مالك الزيات هاخد كام من عائلته قويلي انت واثق في ايمن ده انه عمره مهيفتح بوقه.
شوكت :ميه ميه ده واد كلب فلوس يبيع ابوه علشان القرش وخاد الي يشبعه وزياده عمري مهيقدر يفتح بوقه معايا.
شهاب:المهم هما 10مليون مينقصوش مليم.
شوكت :ماشي ي شهاب مانتا هتخلصني من الاتنين.
شهاب:قويلي صحيح هو اشمعنا مالك الزيات الي عايز تلبسهالوا.
شوكت بغل: علشان انتقم من عاصي اخوه قرفني في الشغل مكوش علي كل الصفقات وتحس انه بيعند معايا انا بالذات كل صفقه تبقي كبيره وفيها مكسب ليا ياخدها وانا عارف ان روحه في مالك اخوه.
شهاب بضحك: ادينا هناخد روحه دي.
شوكت بضحك:وده المطلوب.
ليتبادلوا الضحك معا بشماته لم يكن يعلم بمن تسمعهم بصدمه لم تصدق ماذا سمعت هل هذا حبيبها وزوجها الذي كانت تري فيه انضف الناس ليسقط القناع لتظهر الصوره الملعونه له لتزعم على محادثه عاصي.
في فيلا للزيات:٠
كان يجلس عاصي في غرفته شاردا بما حدث لاخيه ليقاطعه هاتفه ليرد سريعا.
عاصي بحزن:ايوه ي اميره.
اميره بحده:كده برضو ي عاصي كل ده يحصل ل مالك ومتكلمنيش.
عاصي باستغراب: انتي عرفتي منين ي اميره.
اميره بحزن: ايه ي عاصي شكلك نسيت ان شهاب يبقي جوزي وانت طبعا عارف ان هو الي مترافع عن الولد الي مات.
عاصي بغضب : علي فكره ان كنت ببقي فاكر ان الكلام الي بيطلع علي شهاب ده اي كلام لكن متزعليش مني انا اتأكدت النهارده من الكلام ده لم شوفت هو ادايه عاوز يلبس التهمه ل مالك باي طريقه شكله قابض من شوكت.
اميره بحزن :قابض 10مليون جنيه قصاد حياه انسان بري عمري مكنت اتخيل ان ده الانسان الي انا حبيته وكنت فكراه اشرف انسان في الدنيا.
عاصي بحزن:معلش متزعليش ربنا يسهل ويعدينا منها كلنا علي خيراول مره احس اني متكتف مش عارف اعمل لاخويا حاجه كل الاداله ضده مشاء الله شوكت مظبط الحكايه ايه وده طبعا كله بتخطيط شهاب.
اميره:ايمن واحد اسمه ايمن هو الي قتل الولد.
عاصي بتذكر:ايوه هما كان ليهم هما الاتنين صاحب اسمه ايمن بس مكنوش بيحبوه اوي.
اميره:يبقي هو ده للي عملها ي عاصي لازم تلقيه وتخليه يعترف.
عاصي :تمام ي اميره اقفلي انتي وانا هكلمك تاني.
عاصي بصريخ:عم عبده عم عبده.
عم عبده:ايوه ي عاصي بيه.
عاصي :كان فيه ولد صاحب مالك اسمه ايمن كان بيجي كتير لمالك وانت كنت بتوصله تعرف بيته فين.
عم عبده:ايوه ي عاصي بيه ده ساكن في حاره الشهيد.
ليرسل عاصي رجاله لكي يحضروه لكن دون جدوي فكان ايمن قد غادر المكان هو ووالده وتتوالي الايام ويتم البحث عن ايمن لكن دون جدوي.
في فيلا الصحرواي :٠
عاصي بغضب:انتي اتجننتي ولا ايه ايه الي بتقوليه ده.
اميره بغضب:انا متجننتش ي عاصي ده عين العقل الخطه دي لازم تنتفذ لازم شهاب يدوق العذاب الوان ويدفع تمت الي عمله تمن الناس الي اكيد شهاب قضاء علي حياتها تمن خداعي انا والفلوس الحرام الي بيوكلني بيها انا وبنته لازم يتعذب ي عاصي سامع لازم يتعذب٠
ليقاطعه رنه تليفون عاصي ليفتح عاصي الخط سريعا.
احدي رجاله :لقينا ايمن ي باشا.
عاصي بفرحه :بجد لقيته فين.
احدي رجاله :كان جاي للشقه ياخد حاجه واحنا طبعا مدنلوش فرصه ومسكناه علطول.
عاصي: تمام خدوه علي المخزن القديم وفتحوا عنيكم عليه كويس.
ليغلق عاصي الخط.
عاصي بفرحه :لقينا الزفت ايمن.
اميره :الحمد لله بس احنا لازم ننفذ الخطه الي قولتلك عليها ارجوك ي عاصي هي دي الطريقه الوحيده الي بها شهاب علي كل الي عمله.
وبالفعل قد شرعوا في الخطه وهو الانتظار للحكم علي مالك ليقتنع شهاب تماما بان عاصي فعل ذلك انتقاما منه لينفذوا الخطه بكل أحكام وبالفعل قام عاصي بتدبير كل شي باحكام فكان عاصي واثق مائه ب المائه ان شهاب لان يخبر باحد بطريقه موتهم الحقيقه حتي لا يثير الشكوك وتنكشف حقيقيته وكانت اميره واثقه انه سيهرول مسرعا الي الدكتور معتز صديقه لذا صممت علي مقابلته في وجود عاصي وابلغه بكل شي وبالفعل استطاعوا ان يقنعوه بمساعدتهم من خلال ان ذلك في مصلحه شهاب للكف عما يفعل بالفعل هو عقاب شديد لكنه يستحقه فقام معتز بتكفين جثث مجهوله الهويه واعطا مني واميره المخدر ووبعض المسكات استطاعوا ان يجعلوا الامر حقيقي وكل هذا بمساعده عاصي.
باك:٠
اميره بحزن: يستاهل كل العذاب الي هيشوفه لانه انسان معدوم الضمير.
عاصي : انا عملت كده علشان نشفي غليلنا احنا الاتنين اينعم احنا كده هتقوم حرب بينا بس اطمني انا قدها وقدود لازم اعاقبه علي افعاله دي الي ممكن تعرضك انتي ومني للخطر.
اميره بحب :طول عمرك بتخاف علياي عاصي تعرف انا لوكان عندي اخ من ابويا وامي مكنتش هاحبه قدك ولا هو كان هيحبني قدك.
عاصي بحنان: طب مانا اخوكي فعلا.
اميره بحب :طبعا ي عاصي واكتر الله يسامحه بابا هو الي بعدنا عن بعض بعض ما ضعف قصاد الفلوس وزور امضاته علي شحنات متهربه وعمي احمد كان هيدخل السجن للولا ستر ربنا بس طرد ابويا وبعدنا عن حياته وحرج عليك تكلمنا تاني بس انت فضلت جنبي ي عاصي عمرك متخليت عني حتي بعد موت بابا انت الي اتكفلت بمصريفي كلها وكل ده من غير عمو احمد ما يعرف انت طول عمرك سندي ي عاصي ربنا يخليك ليا.
عاصي بحب :ويخليكي انتي ليا انا لازم امشي دلوقتي وانتي خالي بالك من نفسك متخافيش انا معينالك حراسه بره وابقي بوسيلي مني لما تصحى.
اميره :حاضر ي حبيبي.
ليرحل عاصي وتشرد هي فيما فعلوه
دمتم في رعايه الله وحفظه ♥️♥️❤️❤️❤️❤️❤️
شوية روايات كامله بس راااائعه اتفضلوا حضراتكم من هنا 👇👇
رواية صراع أحفاد السيوفي من هنا
رواية لم أكن يوماً سجينتك من هنا
تعليقات
إرسال تعليق