روايةصراع احفاد السيوفي لعنه الحقد والكبرياء بقلمي رنا احمد الفصل الاول والتاني والتالت والرابع والخامس
![]() |
روايةصراع احفاد السيوفي لعنه الحقد والكبرياء بقلمي رنا احمد الفصل الاول والتاني والتالت والرابع والخامس
شخصيات صراع احفاد السيوفي بالتفصيل ٠🌼🌼🌼🌼😍😍😍😍اولاد عزالدين وزهره :٠
صقر عزالدين :29عاما شخصيه طيبه وحنونه يعمل في شركات السيوفي كالمسؤؤل الاول عنها بعد رعد وعزالدين ٠
ادهم عزالدين: 27 عاما شخصيه طيبه يعمل دكتور امراض نسا يعشق ولاد اعمامه كثيرا ٠
عدي عزالدين: 25 عاما شخصيه فكاهيه ومرحه يعمل ظابط في المخابرات ٠
اياد عزالدين: 25عاما وهو تؤام عدي شخصيه مرحه يعمل ظابط في مكافحه الاداب٠
اولاد رعد ونور:٠
تسنيم رعد :36عاما متزوجه من ابن عمتها رؤى احمد ولديها ولدين تؤام كرم وكريم لديهم 8سنين ٠
عزالدين رعد : 29 عاما يعشق والده كثيرا لذلك صمم على دخول اكاديميه الطيران ليصبح طيار مثل والده٠
مراد رعد:27عاما شخصيه عصبيه وعنيده لكنه في اوقات كثيرا يصبح مرحا يعمل ظابط في مكافحه المخدرات ٠
سمر رعد:25عاما تخرجت من كليه الفنون الجميله التي عشقتها من عمتها الاء وشخصيه معقده بعض الشيء ٠
اولاد سيف والاء :٠
مروان سيف: 29عاما شخصيه خبيثه لديه عقده دائما من اولاد اعمامه يعمل كمحاسب في احد البنوك الكبيره لرفضه العمل في شركات السيوفي ٠
سالي سيف: 27عاما شخصيه جميله تعمل طبيبه عيون وتعشق عزالدين٠
رحمه سيف: 25 تخرجت من كليه سياحه وفنادق تعشق السفر والموضه٠
اولاد جاسر ونيرمين:٠
الدنجوان سليم جاسر:29عاما يشبه عمه عزالدين كثيرا في الشكل لكنه تربيه عمه رعد فهو يعتبر للانحراف عنوان لكنه شخصيه تتحب جدا ٠
فجرجاسر:27 عاما تخرج من كليه الهندسه ويعمل في شركات السيوفي متشددا دينيا لا يعحبه حال الكثير من اولاد اعمامه٠
اسر جاسر: 25 عاما شخصيه طيبه وحنونه كان حلمه ان يدخل كليه الشرطه مثل اخواته لكن يشاء القدر ان وهو في السنه للثانيه من كليه الشرطه يتعرض للحادث يصيبه بلشلل ويضيع هذا الحلم ٠
هاجر جاسر: 23عاما تخرجت من كليه شريعه اسلاميه شخصيه مرحه وجميله ملتزمه بشده كاخوها فجر وتعشق ادهم ٠
اولادعاصم ؤري:٠
احمد : 36عاما متزوج من بنت خاله تسنيم يعمل في شركات السيوفي وليدهم ولدين تؤام كرم وكريم عمرهم 10سنين٠
زهره عاصم: 25عاما تعمل كرائد في مكافحه المخدرات شخصيه قويه تؤام اسر ٠
عشق عاصم: 18عاما في ثالثه ثانوي شخصيه مرحه وجميله ٠
اولا حازم وجميله :٠
رنا : 19عاما في اولي جامعه كليه اداب٠
علي : 16عاما اولي ثانوي عام ٠
اعداء عائله السيوفي :٠ (في تركيا)
رامي المنشاوي : 28عاما يعيش في تركيا مع والدته ووالده يكن عدواه رهيبه لاحفاد السيوفي وعائله السيوفي بشكل عام يعمل في شركته الخاصه٠
ميمي الشناوي: والده رامي امراه متسلطه تكن كل الكره والحقد والغل لعائله السيوفي ٠
حسين الشناوي : والد رامي راجل اعمال كبير في تركيا٠
(في ايطاليا)
فواد الاسيوطي : رجل اعمال كبير في ايطاليا يكره عائله السيوفي كره شديد يفعل المستحيل لتدميرها٠
فاتن الاسيوطي: زوجه فؤاد الاسيوطي زوجه حنونه لكنها تعاني دائما من معامله زوجها الجافه لها ٠
علاء الاسيوطي : ابن فؤاد 25عاما يعمل كمهندس في شركه والده ٠
ادم الاسيوطي : شخصيه حنونه ومرحه يعترض دائما على افعال والده واخيه 22عاما في كليه الشرطه ٠
😍😍😍😍👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋👋
دي شخصيات احفاد السيوفي اعرفهموم كويس لاني ان اشاء الله هنزل اول بارت باليل يارب تعجبكم ٠🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🙏🙏🙏🙏🌼🌼🌼🌼🌼
في غرفه عزالدين وزهره :٠(البارت الاول) :٠💕💕💕💕♥️♥️🙏🙏🙏🙏🙏🙏
تشعر زهره باشعه الشمس الذي تتلالاا الي غرفتها لتفتح عيناها تتدريجيا لتعود علي اشعه الشمس لتتطلع بجانبها علي هذا النائم بهدؤء لتتحدث بعشق دام لسنوات ٠
زهره بعشق: يااه يعزالدين كل يوم مش ببقي مصدقه ان احنا احنا اتجوزنا وبقينا مع بعض وخلفنا كمان ٠
ليفتح عزالدين عيناه بابتسامته الساحره المعتاده وعيناه الزرقاء الامعه ليتحدث بعشق٠
عزالدين بابتسامه: انا الي بحسد نفسي عليكي يزهره انتي وقفتي معايا لغايه معدينا كل ده وقومنا عائله السيوفي من تاني ربنا يخليكي ليا يزهره٠
زهره بحب: ويخليك ليا يروح زهره٠
***************************************
في غرفه الاء وسيف :٠
كانت تنام الاء باحضان حبيبها سيف عشقها الطفولي وتسرح بكل مامروؤبه لحد هذه اللحظه ٠
الاء بعشق : بحبك اوي يسيف اوي ٠
سيف وهو يقبلها: انا الي بحبك اوي يروح سيف ٠
الاء بعشق : ربنا يخليك ليا يسيف وافضل معاك لآخر نفس فيا٠
سيف بحب: ويخليكي ليا ينبض قلب سيف ويخلينا ولادنا٠ *********************************
في غرفه رعد باشا ونور :٠
نور : رعد رعد اصحي يرعد علشان نفطر ٠
رعد بتذمر: سبيني نايم ينور شويه ٠
نور بغيظ : طبعا مالازم تنام مسعادتك بتجيلي كلو يوم وش الفجر انت وولاد اخواتك ٠
رعد بغيظ : يساتر عليكي مش بنشوف المشاريع والشغل الي ورانا ٠
نور بتهكم: شغل عليا انا برضو يسي رعد انت بتسريح بيا ٠
ليرن هاتفه وهذان لما سوي اياد عزالدين٠
رعد بزهق: عايز ايه ياض انت علي الصبح ٠
اياد بابتسامه : صباحوا يكبير ٠
رعد : صباحوا ياخويا اخلص عايز ايه ٠
اياد بابتسامه وبغمزه: ماشي مقبوله بس كنت بقولك علي الدرس بتاع النهارده متنساش ٠
رعد بفرحه: بجد يلا فين ٠
اياد : ايوه والله يعمي جهز نفسك الساعه ١ زي كل مره٠
رعد : تمام يلا جهز بس انت الكل وعلي معادنا ١ الفجربالظبط سلام٠
ليغلق رعد الهاتف ٠
نور بتساول: هتروحوا فين الساعه ١ يرعد٠
رعد بارتباك : ده ده درس دين ٠
نور بغيظ : نعم ياخويا درس دين الساعه ١ الفجر٠
رعد بغيظ : ايوه علشان بناخد الدرس والشيخ بياخدنا علي صلاه الفجر ارتاحتي ٠
نور بغيظ : ماشي يرعد ماشي لترحل نور بغيظ ٠
رعد بغيظ : عقبال منصلي عليكي يشيخه اوووف ليتمتم بفرحه وغمزه جايلك يشيخ جايلك دانت واحشني اوي ٠
(عليه العوض في كل الي عملته يعزالدين) 😂😂😂😂😂😂
*********************************
في غرفه جاسر ونيريمن:٠
جاسر : يلا بقي ينيرمين اصحي علشان ننزل نفطر زمان الكل صحي٠
نيريمن: حاضر يجاسر احنا كبرنا مبقناش صغيرين زي زمان محتاجين نرتاح ٠
جاسر باسف وهو يقبلها: معلش يقلبي انا عارف اني سهرتك انبارح معايا علشان رجعت متاخر من المستشفي معلش كان عندي عمليه مهمه٠
نيريمن : ماشي يحبيبي انا مقدره بس برضو انت لازم ترتاح شويه٠
جاسر بابتسامه: ماشي يروحي يلا زمان الولاد صحيوا ٠
ليرحلوا سويا بابتسامتهم الجميله٠
***************************
في غرفه رؤى وعاصم :٠
تقف رؤى امام المراه لتشعر بالذي يحتتضنها من الخلف ويقبلها ٠
عاصم بعشق : روح عاصم عامله ايه ٠
رؤى بحب : كويسه يقلب رؤى طول منتا معايا احلى حاجه في عمري الي فات ده كله انت يعاصم وولادنا لانهم منك ٠
عاصم بعشق لطفلته التي تربت علي يده ٠
عاصم بعشق: انتي مش مراتي يرؤي انتي بنتي الغاليه الي ربيتها علي ايدي ٠
لتدخل هذه المجنونه زهره عاصم السيوفي ٠
زهره : اثبت عندك انت وهي حاله تلبث يباشا لا ده احنا نجيب الواد اياد بقي يتصرف ده تخصصه ٠
ليضحكوا رؤى وعاصم علي بنتهم الجميله زهره ويرحلوا الي العائله لتناول الفطار ٠
************************
في غرفه حازم وجميله :٠
جميله بتذمر: اصحي يحازم يلا اتاخرنا علي بقيه العائله ٠
حازم بنعاس: معلش يجميله انزلي انتي انا بجد مش قادر الشغل انبارح كان كتير اوي ٠
جميله بتذمر: ماهو ده الشغل الي جيابلي الكافيه تعالي نخرج يحازم مش قادر تعالي نسافر يومين مش قادر اما اتخنقت ٠
حازم بغيظ وهمس: محساساني انك كنتي بتصيفي كل سنه في مرينا يبنت عم عثمان البواب الله يرحمه ويبشبش الطوبه الي تحت راسه٠
جميله بزهق : حازم اقوم بقي انا بجد زهقانه ٠
ليتستيقظ حازم بتذمر ويرحلوا الي الفطار مع العائله٠
***********************************
في غرفه (صقر وادهم) عزالدين السيوفي ٠
كان يقف صقر يرتدي بدلته الكلاسكيه فكان وسيم حد اللعنه كوالده ليستعد للذهاب الي الشركه ٠
ادهم بغمزه: وووا ايه يعم الحلاوه دي يسي صقر ٠
صقر بضحك: علي اساس انك اول مره تشوفني ده العادي بتاعي يابني ٠
ادهم باعجاب : ايوه يعم حقك برضو قولي انت هتروح الشركه علطول٠
صقر: ايوه محتاج حاجه يحبيبي قول ٠
ادهم بحب: ربنا يخليك ليا يصقر ابدا دانا بسال بس والله ٠
صقر بابتسامه : ماشي يسيدي علي العموم انت لما تخلص مستشفي النهارده هنخرج شويه بقالنا كتير متكلمناش مع بعض ليوامه له ادهم بابتسامه ويرحلون الي بقيه العائله ٠
**************************************
في اوضه التوأم اياد وعدي (عزالدين السيوفي)
عدي بتذمر : يااه الواحد بيكره الصحيان الصبح اوي ده انا مكنتش عايز اصحي دلوقتي لسه معادي فاضل عليه ساعتين مع سياده اللواء علشان المهمه الجديده٠
اياد : يعم مانت عارف اني دي طقوس العائله المهم انا كلمت عمك رعد وكله تمام ٠
عدي : تمام قشطه ليضربوا يديهم في يد بعض ويرحلوا لافطار مع العائله ٠
****************************************
علي مائده الافطار :٠
كانوا يجلسون جميعهم بهدؤء واحترام لاداب الطعام ليتحدث عزالدين الكبير ٠
عزالدين الكبير : ايه يمروان هتفضل كده شغال في بنك وسايب الشركه ٠
مروان سيف: معلش يعمي خليني براحتي علي الاقل في البنك باخد فلوس من حقي ٠
سيف بحده وغضب: مروان اتكلم بادب ٠
سالي سيف بهدؤء: اهدي يبابا اهدي مروان ميقصدش ٠
عزالدين الصغير: اهدي يعمي سيف هو مش قصده ٠
فجر جاسر: استهدوا بالله يجماعه وصلو علي النبي ده شيطان ٠
جميعهم : عليه افضل الصلاه والسلام ٠
رعد : انت عندك رحلات الفتره دي يعزالدين ٠
عزالدين الصغير: ايوه ببابا عندي بعد يومين للنيويورك ٠
سالي سيف بعشق وهمس: يارب ترجع بالسلامه يعزالدين ٠
صقر بابتسامه : ترجعلنا بالسلامه يكابتن ٠
عزالدين بابتسامه: الله يسلمك يصقر ٠
اياد عزالدين بتهكم : واحنا يجماعه ملناش اي كلام ماحنا بنامن البلد برضو٠
رؤى بضحكه عاليه: لا وانت بتامنها اوي ياض ي اياد دانت نشرت الانحراف في البلد٠
اياد بغمزه : حبيبتي انتي يعمتي معايا في الخط انتي ٠
عدي : ايوه يعمتي نشر الانحراف وارتاح في الاداب وعايش اما احنا مخابرات الله يسامح الي كان السبب ٠
عزالدين الكبير بحده: كنت عايز اعمل منك راجل يقدر بسد في المواقف الصعبه ٠
مراد رعد : ايوه يعمي ظبطنا انت الصراحه واحد مخدرات وواحد مخابرات وسليم حرسات خاصه وبهدلتنا يعني ٠
جاسر: ايوه ياخويا لا وانتوا ياخويا متبهدلين اوي مالباشا اهو سي سليم بقاله شهر في المانيا اقل بيامن بنت سفير هناك ٠
عدي بغمزه: يباخته الواد سليم ابنك ده يعمي جاسر عايش في الحرسات الخاصه دي ٠
فجر بغضب: استغفر الله العظيم يارب انا مش عارف هتوبوا امتى علي الي بتعملوه ده٠
رعد بغيظ : هنتوب يوم منقرئ الفاتحه عليك انت والي في بالي انشاء الله ٠
رحمه سيف بارتباك: مالك ي اسر ساكت ليه ٠
اسر بخنقه : هقول ايه يرحمه معنديش حاجه اقولها ٠
نيريمن بزعل علي ابنها : حبيبي اتكلم قول اي حاجه ٠
اسر بابتسامه حزن: كفايه اني معاكم وبعدين انا شبعت عن اذنكم ليرحل اسر بكرسيه المتحرك تحت نظرات الحزن علي ورده من ورود عائله السيوفي قد دبلت قبل الأوان وتحت نظرات عشق من رحمه التي تعشقه منذ الطفوله فاسر عشقها المتيم ٠
ليرحل كلامنهم الي عمله ٠
*************************************
في العاصمه التركيه انقره :٠
كان يجلس رامي علي مكتبه ليدخل حسين والده بغضب :٠
حسين بغضب شديد : ممكن افهم ايه الي انت عملته ده ٠
رامي ببرود : عملت ايه مش فاهم ٠
حسين بحده: لا انت فاهم كل حاجه يرامي وعارف انك بتقابل كوهين من ورايا ٠
رامي ببرود: وايه المشكله لما اقبل كوهين ٠
حسين بغضب: كوهين ده اخطر مجرم في العالم اسهل حاجه عنده القتل عايزه في ايه ٠
رامي بغضب : انت عارف انا عايزه في ايه وانا مش هرتاح غير لما انهي عائله السيوفي كلها ٠
حسين بغضب: وانا قولتلك انا هنهي عليهم كلهم بس بتفكير متتهورش٠
رامي بغضب: لا مش هفكر كفايه اوي اني استنيت ده كله وامي بتتوجع وانت معرفتش تجيب حقها انا بقي هجيبه باي شكل وباي طريقه٠
ليرحل بغضب حجيمي تاركا والده يفكر في الامر٠
*************************************
في مبني مكافحه المخدرات :٠
تحديدا مكتب زهره عاصم:٠
تتدخل زهره بطلتها المعتاده فهي برغم صغر سنها الاانها اثبتت انها قويه وتليق بهذا المنصب ٠
تجلس زهره علي مكتبها تباشر ملفات القضايا امامها ليقطع رنه هاتف المكتب لتجيب :٠
زهره : تمام حاضر يسياده اللواء هكون عند سعادتك حالا٠
لترحل زهره الي مكتب الواء ٠
في مكتب اللواء امجد الحلواني :٠
اللواء امجد : بصي يزهره انا بعتبرك من اكفاء الظباط عندي وانتي عارفه كده ٠
زهره بترقب: عارفه سعادتك ٠
اللواء امجد: بس معلش انا بعفيكي من قضيه المحلاوي الي كنت وكلتك بيها ٠
زهره بحده : ليه يفندم ايه الي حصل مني ٠
اللواء امجد: مفيش حاجه يزهره كل الحكايه اني شايف انها كبيره عليكي٠
زهره بغضب: لا سعادتك انا عارفه مين الي عمل كده سياده المقدم مراد مش كده ٠
اللواء امجد: يزهره يبنتي بصراحه انا لما سمعته لاقيت عنده حق القضيه دي كبيره دول فعلا مجرمين واحنا خايفين عليكي يبنتي٠
زهره بغضب: لا سعادتك يمكن حضرتك خايف عليا لكن مراد بيه كالعاده بيحب دايما يعمل فيها الكل في الكل بس انا بقي هوقفه عند حده ولا هراعي انه ابن خالي ولا حاجه ٠
لترحل زهره بغضب الي مكتب مراد ٠
**********************************
في المستشفي الخاصه بسالي سيف السيوفي :٠
كانت تجلس سالي في مكتبها تباشر ملفات عملياتها لتقاطعها دخول هذه السيده الذي تبكي ٠
سالي بلهفه وخوف: مالك يحاجه فيكي ايه٠
السيده ببكاء: معلش يبنتي اني دخلت كده بس بنتي اتعمت من ٣سنين وكله يقولي دي عايزه عمليه بفلوس قد كده وانا علي قدي اوي ٠
سالي بحنان: متقلقيش يحاجه هاتيها بكره وانشاءالله ربنا يقدم الي فيه الخير ٠
السيده بدموع: ربنا يكرمك يبنتي ويسعدك يارب ويرزقك بالي في بالك يبنتي ٠
لتسرح سالي في عزالدين فكم هي تعشقه وتتمني من الله ان يجمعهم سويا ٠
******************************
في ايطاليا :٠
كان يجلس فوادالاسيوطي علي مكتبه يباشر اعماله ومن اهمهم تتدمير عائله السيوفي ليقاطعه دخول علاء :٠
علاء بخبث : كله تمام يبابا ٠
فؤاد : انا مش عايز اي موته فهمني ٠
علاء بمكر : اطمن سعادتك احنا مش بنلعب اوعدك انك هشتوفهم بيقعوا ويموتوا واحد واحد قصاد عنيك ٠
فؤاد بكره: يما نفسي يجي اليوم ده يعلاء واشفي غليل السنين كله٠
ليقلطعهم دخول ادم ٠
ادم : خير بتخططوا لايه ٠
علاء بحده : قصدك ايه يادم ٠
ادم بغضب: قصدي انت فاهمه كويس يسي علاء الكره الي جواكم للعائله دي نفسي اعرف ايه سببه ليه بتعملوه كده٠
فواد بغضب شديد وهو يضرب الطاوله بيده ويتحدث بغضب شديد لانهم دمروني واقضوا عليا والي هيقف فيكم قصادي اقسم بالله هقتله انا مستني الانتقام ده بقالي سنين وقسما بالله هخلص عليكم لو بوضتولي اي حاجه وضيعتوه كل الي فات سامعين ٠
ليرتجفوا ويتصنموا في امكانهم خوفا من غضب ابيهم الجامح٠
*****************************
من امام فيلاالسيوفي :٠
كانوا يتتطلعون يمينا ويسارا لخوفهم من ان يراهم احد٠:
اياد بزفر: هنعمل ايه يعمي رعد هندخل ازي ٠
عدي بزفر: قولتلكم قولتكلم بلاش تاخير مسمعتوش الكلام٠
اياد بغمزه: يعم هي القاعده كانت تتساب ٠
رعد بحده: اخرسوا بقي خلينا نتصرف٠
اياد: احنا هندخل وخلاص احنا في حمايه عمي رعد٠
مراد: ايوه صح احنا هندخل معاك يبابا يعني في حمايتك محدش هيقدر يتكام معانا٠
رعد بغرور: ايوه صح يلا بينا لييتجهوا جميعهم الي الداخل :٠
ليصعقوا من وجود عزالدين وعزالدين الصغير وفجر وصقر وجاسر٠
رعد بثبات مصتنع: مساء الخير ٠
عزالدين بتهكم:قصد سعادتك صباح الخير يحاج رعد الساعه 3الفجر٠
عزالدين الصغير: انتوا كنتوافين يبابا في الوقت ده٠
رعد بارتباك : كان عندنا درس دين٠
عزالدين برفع حاجب: درس دين الساعه 3 للفجر٠
اياد بهيام وهو يسرح في لولوه : ايوه يبابا اصل الشيخه مبتديش الدرس غير دلوقتي٠
فجر باستغراب : شيخه٠
عدي بهيام: ايوه شيخه واي شيخه يفجر ده الواحد اندمج معاها اوي في الدرس ٠
عزالدين بغضب: ولله عندكم حق مانا شايف التقوي والايمان وهما بيشعوا من وشكم اهو٠
ليغمزوا اسر وصقر وعزالدين الصغيرلبعض بضحك فهم يعلمون اين كانوا٠
ليلاحظ عزالدين بعض من علامات الروج علي اعنقهم ليذهب الي مراد٠
ليمسح بعض من علامات الروج من علي عنقك مراد٠
عزالدين بحده: واي ده يسي مراد٠
مراد بارتباك: ده ده شوفت يعمي مش بقوللك شيخه ملتزمه ومتقنه في عملها اصلها كانت اول مبتتدينا الدرس كانت لازم تخلينا نطبقه عملي٠
عزالدين بغضب: وحياه امك انت هتصيع عليا انا يلا وانت يحاج رعد كنت محتاج انت كمان دروس دين يمكحكح انت يابو ستين سنه ٠
عدي: لا يبابا مسمحلكش دي الشيخه دي بندور وراها انا والعيال دي بقالنا شهور موفقتش تتدينا الدرس غير لما شافت عمي رعد حبيبي يبابا دانتا عندك اخ ثروه قوميه٠
عزالدين بتهكم: طب متبقوا تتدخدوني انا كمان معاكم ٠
اياد بغمزه : تشرف وتنور ياباشا دانت بعنيك الزرقاء دي هتولع الدنيا٠
عزالدين: اخرس يلا بلاقلقه ادب٠
لتنزل بخفه هذه الجميله سالي سيف السيوفي ٠
سالي بخفه لخالها عزالدين ٠
سالي :مالك يزوزو مين مزعلك يقلب سالي٠
عزالدين بزفر: هيكون مين يعني غير العيال دي وفوقيوهم كمان خالك رعد هيجبلي جلطه ٠
سالي بابتسامه: ولا يهمك يباشا تامر انا هظبطهملكم ٠
مراد بغرور: احنا مش اي حد يحلوه٠
عزالدين بزعيق بس اسكتوا مش عايز نفس خلاص٠
فجر بغضب : استغفر الله العظيم رب واتوب اليه هي وصلت لكده استغفرالله العظيم ٠
رعد بغيظ : تصدق يلا انت الي عايز تروح للشيخه دي تظبطك علشان بدات اتخنق من امك كاتك البلا وانت معاقد زي ابوك جاسر٠
لياتي حازم يهرول سريعا علي تعالي اصواتهم ٠
حازم باستغراب: فيه ايه يعزالدين مالك بتزعق ليه٠
عزالدين بغضب: تعالا شوف تعالا شوف يحازم ياخونا الصغير اخوك الكبير رعد باشا وولاد اخواتك بيعمله ايه٠
حازم بتصنع الغضب : برضو جيللي متاخر وسهرنين لوش الصبح طب سيبهوملي انا بقي هتصرف معاهم ٠
عزالدين : يريت يحازم انا تعبت ٠
حازم بغضب مصتنع: جري ايه ياض انتوا وهو محدش مالي عينكم ولا ايه انتوا عيزين ربايه ليتاكد من خروج عزالدين ليتمتم بخفوت
جري ايه ياض انت وهو احنا مش اتفاقنا لما تيجي تروحوا تخدوني معاكم٠
ليقاطعهم صوت نور وهي تنزل الدرج وتنادي على رعد٠
نور: رعد رعد يرعد رد عليا ٠
رعد بغيظ وهمس :الله يحرق رعد وسنين رعد كانت جوازه سوده انا عارف انتي هتفضيلي عايشه في اريبيزي كده لحد امته يساتر يارب متبته فيا وفي الدنيا الواحد مش عارف يعيش شباباه خالص٠
(😂😂😂😂😂علي وضعك دايما يبرنس 😂😂😂😂😂😂)
*************************************
في مكان ما :٠
كان يقف يدخن بكل شراهه وكره والم في تذكر الماضي ليقاطعه رنه تلفونه الخاص:٠
المجهول :الو٠
حميد: تمام يباشا كله تمام ٠
المجهول : تمام ابدا بقي الي قولتلك عليه ٠
حميد: صقر ومراد ٠
المجهول : بالظبط ٠
حميد: طب والباقي سعادتك ٠
المجهول بخبث: لا دول غالين عليا اوي نهايتهم مش هتبقي ساهله كده واولهم عزالدين باشا لما يقع ويموت كده بطائره ورعد باشا يلم جثته حتتت ساعتها ههدا ٠
حميد: تمام سعادتك ٠
ليغلق المجهول الهاتف ويتحدث بكره وغل :٠
نهايتكم قربت وحياه سما لدفعوكم التمن غالي ٠يتتتتتتتبع ٠
************************************
يارب البارت يعجبكم ده بارت كده تفاريح اي كلام يعني استعدوا للي جاي لانه خاطف للانفاس اتمني يارب انه يعجبكم ٠
💕💕💕💕🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏💕💕💕💕💕💕💕
تنويه هام جدا :٠
معلش يمكن انا قولت الموضوع ده قبل كده بس معلش علشان كله يبقي عارف يجماعه روايه احفاد السيوفي الجزء الثاني من روايه دائرة الانتقام يعني الي مشافش دائره الانتقام مش هيفهم حاجه في احفاد السيوفي انا بقول اهو بجماعه علشان محدش يفضل متابع احفاد السيوفي هيجي بعد كده يقول ده جيه منين دي ازي انا قولت برضو اقولكم تسلمولي 💕💕💕💕🙏🙏🙏
البارت الثاني:٠♥️💕💕💕♥️😘😘😘😘😘😘😘😘
في فيلا السيوفي :٠
تحديدا غرفه عزالدين ومراد رعد٠
كان يجلس عزالدين لتصفح علي جهاز اللابتوب الخاص به ليقاطع طرقات الباب ليأذن بالدخول وهذه لما تكن الازهره٠
زهره بتعصب: ازيك يعزالدين٠
عزالدين باستغراب: مالك يزهره شكلك مضايق٠
زهره بغضب: هو طول مورايا اخوك هتبسط ابدا٠
عزالدين بضحك: مراد برضو عملك ايه تاني ٠
زهره : قول معملش ايه ده بيدخل في كل حاجه حتي شغلي٠
لياتي مراد اليهم ٠
مراد ببرود: صوتك عالي ليه يبت انتي٠
زهره بغضب: بن اما تبتك يبعيد انت ايه الي هببته ده٠
مراد ببرود : هببت ايه ايه الي حصل ٠
زهره بغضب: يبرودك ياخي هتنقطني ايه الي خلاك تقول للواء امجد يعفيني من قضيه المحلاوي ٠
مراد بغضب: هو ده الي كان لازم يحصل يهانم ٠
زهره بغضب : ليه انشاء الله بقي ٠
مراد بغضب: لان دي مش زي اي قضيه دول مجرمين زي الكتاب مقال يعني انتي متنفعيش يهانم انتي بنت وعندك الي يتخاف عليه مش هستني لما راجل ده يبعتلك حد يغتصبك ولا ياذيكي باي شكل وانا واقف اتفرج٠
زهره بارتباك: وانت هتفضل خايف كده علطول وتبوضلي شغلي ولا ايه٠
مراد : لا متقلقيش القضايا الي هقلق منها بس اطمني٠
زهره بهدؤء: تمام تصبح علي خير ٠
مراد بابتسامه: وانتي من اهله ٠
لترحل زهره بهدؤء وليتحدث مراد بمراره ٠
انا اسف يزهره بس مش هقدر اقرب منك اكترمن كده مش هقدر اشوفك بتتعذبي يارب الحل من عندك ليشرد فيما يخفيه ٠
*************************************
في غرفه مروان سيف :٠
سيف بغضب: ممكن اعرف ايه الي عملته النهارده الصبح ده٠
مروان : ايه الي عملته انا مغلطش ده قراري ومش هرجع فيه ٠
سيف بغضب: يابني ده مش قرار دي عدواه انت بتعملها ومش عارف ايه سببها ٠
مروان بغضب : سببها ان احنا مهما روحنا ولا جينا مش من عائله السيوفي مش منسوبين ليها يبابا ٠
سيف بحده: قصدك ايه فاهمني ٠
مروان : قصدي الي انت عارفه يبابا اني من ساعه معرفت انك مش من العائله دي وانا مش قادر اتاقلم معاهم ٠
سيف بحده: غبي وعمرك مهتفهم انا عمري معتبرت نفسي مش من عائله السيوفي ولا حد اعتبرني غريب ابدا ٠
مروان بغضب: مش بالكلام يبابا مش بالكلام جدو ممدوح لما مات وجابوا الوصيه لقوه ايه كاتب كل حاجه باسم ولاده وانت حجات بسيطه اوي ليك بعد كل الي عملته معاهم علشان عائله السيوفي تقف على رجليها ٠
سيف بغضب: حكايه الورث دي انا مقدرش اتكلم فيها ولازم تعرف ان جدك ممدوح عمره ماعتبرني غريب دايما كان بيعاملني علي انه ابنه والدليل ان لما طلبت امك مرفضش مقالش لا ده مش ابننا وافق علي جوازي منها بفرحه ورضا ٠
مروان : خلاص يبابا سيبني براحتي بقي لو سمحت انا كده مرتاح ٠
سيف : ماشي يمروان بس من فضلك كفايه كده لوسمحت انا تعبت
مروان وهو يقبل يد والده ٠
مروان : حاضر يبابا اوعدك٠
ليبتسم سيف ويرحل ويترك هذا الذي يفكر في خبث ومكر٠
*************************************
في العاصمه التركيه انقره :٠
كان يجلس رامي يفكر فيما يفعله ليقاطعه دخول والدته :٠
ميمي باستغراب: مالك يرامي بتفكر في ايه ٠
رامي بمكر: بفكر في الي لازم يحصل يامي ٠
ميمي بغل : امتي بقي يرامي آمتي ٠
رامي بخبث: هانت يامي وحقك وحقي اهلي كلهم هجيبوا وهتشوفي٠
ميمي بكره: ياما نفسي اشفي غليلي يرامي وخصوصا من عزالدين ورعد نفسي اكولهم باسناني٠
رامي وهو يقبل يد والدته: هتعملي كده يامي صدقيني وقريب اوي٠
ليسرح بخبث ومكر ٠
***********************************
في فيلا السيوفي :٠
كانوا يجتمعون الشباب في غرفه سليم جاسر٠
اياد بغمزه: حمدلله على السلامه يسولي ٠
سليم بابتسامه : الله يسلمك ياياد ٠
عدي بغمزه: ايوه يعم كنت هايص انت هناك٠
سليم بغمزه: اكيد طبعا يابني دانا سليم جاسر٠
ادهم بضحك: ايوه يعم حقك وبعدين انت مش قولتلي انك راجع من يومين اخرت ليه ٠
سليم بتنهيده: ابدا كنت بقضي يومين كده في شقتي مع بنت السفير ٠
أيادبغمزه: ايوه يعم ماشيه معااك حلاوه ٠
عدي بضحك: اه لو الشيخ فجر جيه ليقيم عليك الحد٠
سليم بضحك: هوفين صحيح مشوفتوش ٠
ليدخل فجر٠
فجر: سلامو عليكم يشباب٠
الجميع : وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ٠
لينظر فجر لسليم ٠
فجربغيظ : استغفر الله العظيم واتوب اليه ٠
سليم : ايه يشيخ فجر شوفت حد قالع راسه ولا حاجه ٠
فجر بغيظ من ملابس سليم : شوفت الي قالع اكتر من كده يس سليم٠
سليم باستغراب: قصدك ايه ٠
فجر بغيظ : قصدي لبسك ده يسليم بيه ٠
فكان سليم يرتدي شورت قصير للغايه وتيشيرت كات يظهر عضلات جسده المرسومه بحرافيه وكالمعتاد هو يرتدي دائما هذه الملابس ٠
عدي : ماله لبسه يفجر ماهو كويس اهو٠
فجر بغيظ: ده كويس انتوا نسيتوا اننا معانا بنات هنا ولا ايه وبعدين لما يتجوز يسيدي ايه هيفضل ماشيلها في البيت زي طرزان كده لازم يغير العاده الزفت دي علشان لما يتجوز ولا هيفضل ماشيلها كده بلبسه ده ٠
ليرد سليم باستنكار: لا طبعا ٠
ليتتطلعوا اليه بشك وصدمه ٠
فجر :الحمدلله اخيرا اقتنعت ٠
سليم : لاطبعا دي هتبقي مراتي يعني ساعتها مش همشش بالبس ده بس دانا همشي من غير ليقاطعه ادهم بسرعه البرق ويكمم فمه لانه فهم ماكان يؤد قوله ٠
ادهم بغيظ: اسكت اسكت خالص انت ايه ياخي معجون بمائه سفاله وقله ادب وانت يسي فجر اسكت خالص اخوك ده عمره مهيتعدل ابدا٠
سليم بضحك شديد: ايه بتكسفي يبيضه منك ليها يفضحتي دانتوا هتحطواوشي في الطين انا وعمي رعد ٠
ليدخل رعد ٠
رعد : ماله رعد يشويه غجر ٠
اياد بضحك: منورنا يكبير الدرس بتاع انبارح مخليك فل الفل ٠
رعد بغرور: انا طول عمري فل الفل يحبيبي دانا رعد السيوفي ٠
سليم بضحك : على وضعك دايما يكبير ٠
رعد : بقولكم ايه عايزكم في موضوع ٠
الجميع : قول يكبير ٠
ليشرع لهم رعد فيما يؤد فعله٠
************************************
في ايطاليا كان يجلس فؤاد يتابع اعماله ليقاطعه دخلول علاء :٠
علاء : كله تمام يبابا بعتلهم الفاكس ومستني الرد٠
فؤاد: تمام بس خود بالك لو وفقه انت الي هتقلبلهم انا مينغعش اظهر في الصوره ٠
علاء: تمام يبابا الي تشوفه بس ليه ٠
فواد بغضب: ميخصكش يعلاء وبعدين روح شوف الي وراك ٠
ليرحل علاء برعب من والده ٠
ليشرد فؤاد هانت يرعد انت وعزالدين وهدمركم ٠
***************************
في فيلا السيوفي :٠
وتحديدا في جنينه الفيلا :٠
كان يجلس اسر بشرود فيما حدث معه وكيف تغير به الحال من شاب مرح ليديه طموح كبير لشخص عاجز كل حياته قد توقفت لتقاطعه تلك الجميله رحمه ٠
رحمه بعشق: عامل ايه ي اسر ٠
اسر بهدؤء: الحمد لله يرحمه زي مانا ٠
لتتطلعه رحمه علي صوره قد صورتها بنفسها فهي تتقن الفن الفوتوغرافي ٠
اسر باعجاب : واووووو تحفه اوي يرحمه ٠
رحمه بفرحه : عجبتك كنت عارفه انها هتعجبك لانك بتحب المناظر الطبيعه٠
اسر بتنهيده: انتي لسه فاكره ٠
رحمه بعشق وحب: مستحيل انسي اي حاجه تخصك ي اسر ٠
اسر بغضب: من فضلك يرحمه كفايه ٠
رحمه بغضب ودموع: حرام عليك انت بقي دانا روحي فيك وانت عارف ليه بتعمل كده٠
اسر بغضب: لانه مينفعش سامعه مينفعش رجليا العاجزه دي مبقتش مخلايني انفع لاي حاجه ٠
رحمه بغضب: كفايه بقي انت عارف كويس ان رجلك العاجزه دي انا مستعده اعيش خدامه ليها العمر كله ٠
اسر بغضب: وانا مش عايز شفقه وعطف من حد سامعه وابعدي عني وشوفي حياتك انا وانتي مستحيل نبقي لبعض سامعه مستحيل ليرحل اسر بحزن من امامها لتتطلق لجسدها العنان ليسقط ارضا لتبكي بحزن ومراره علي حبيبها ف اسر بالنسبه لها كالماء والهواء والدم الذي يجري في عروقها ٠
************************************
في مكان اشبه بالجنه من كتر جماله كان يقف كلا من نور وعزالدين ومراد ٠
نور باستغراب: انتوا جيبني هنا ليه ٠
مراد بارتباك: ابدا يماما قولنا تغيري جو٠
نور باستغراب: اغير جو هنا ومع مين ٠
لتسمع صوته الساحر بالنسبه لها وهذا لم يكن الارعد٠
رعد بعشق: معايا انا يروح قلبي ٠
لتتطلع له نور بحب ٠
نور بانبهار ودموع : رعد كل ده علشاني ٠
ليقترب منها رعد برومانسيته المعهوده الذي يفقدها صوابها وهو يضع قبله طويله علي جبينها ٠
رعد بعشق: طبعا كل ده واكتر علشان ملكه قلب رعد ٠
نور بعشق: كنت فاكره انك خلاص بطلت تحبني يرعد ٠
رعد بحنان: ازي ممكن ابطل احب روحي وقلبي الي كل دقه فيه بتنبض بيكي انتي وليكي يمكن اكون برخم عليكي شويه وبحب اغيظك بس ده من حبي والله انا عمري مخونتك ومستحيل اقدر انتي روحي ينور ولوكنت اقدر اجيب واحده تانيه مكانك كنت جبت زمان لما بعدنا عن بعض سنين لكن فضلت عايش علي امل انك ترجعيلي واستنيت سنين٠
نور بدموع وهي تعانقه: ربنا يخليك ليا يرعد انت روحي يرعد بحس معاك بضعفي الي مبحبش حد يشوف غيرك ٠
ليعانقها رعد بحب وعشق سنين ٠
رعد بحب: ويخليكي ليا يروح رعد ينبض قلب رعد والنفس الي طالع منه ليدفن راسه في عنقاها وكانه يستمد الروح منها ٠
(رعد ونور قصه عشق لاتنتهي) 😍😍😍😍♥️♥️♥️♥️
************************************
في فيلا السيوفي :٠
كان يتجه صقر الي الداخل ليهتز تلفونه برساله من مجهول لتخحط عيناه من الغضب والصدمه وكان مضمونها٠
(لو عملي فيها دكر اوي شوف بنت عمك فين دلوقتي وبتعمل ايه دوقتي في الشقه دي ليرسل له عنوان الشقه ليتسلق سيارته ويرحل الي هذه الشقه٠
في شقه ما :٠
كانت تجلس سمر شبه عاريه في السرير مع صديقها عماد ليقتحم صقر الشقه كالاسد الجامح لتخحط عيناه من الصدمه مما يراه
لتغطي سمر جسدها بخوف شديد ورعب من غضب صقر فكان عماد كادا انا يموت رعبا مما يراه فجاهد ليتحدث ولكن قبل ان يفوت بحرفا وحدا كانت رصاصه صقر هي الاسرع لتسقطه قتيلا لامحاله
لتصرخ سمر بشده وخوف ورعب ٠
سمر بخوف ورعب: صقر اهدا يصقر والنبي متتهور لتبتلع كلامتها اثر صفعه قويه من صقر علي وجنتها لتصرخ ٠
صقر بغضب شديد : صوتك مش عايز اسمعه تلبسي وتنزلي معايا حالا والا هوريكي الي عمرك مشوفتيه٠
سمر بدموع ورعب: حاضر حاضر ٠
في عربيه صقر:٠
صقر بغضب شديد: بكره هطلب ايدك من عمي رعد وطبعا مش محتاج اقولك لوحد حس بحاجه هعمل فيكي ٠
لتتطلع له سمر بدهشه كبيره ٠
صقر بغضب : متبوصليش كده انا مش بعمل كده علشان سواد عيونك انا بعمل كده علشان عمي الي رباني مستحيل اخلي واحده زيك تكسر رعد السيوفي في يوم من الايام وعزالدين ومراد اخواتك عمري مهسمح اني احس بالكسره في عينهم ٠
لتتطلع سمر امامها بندم وخوف من القادم ٠
****************************
في وزاره الداخليه تحديدا قسم مكافحه المخدرات :٠
كان يجلس مراد رعد السيوفي علي مكتبه ليقاطعه رساله من مجهول علي تلفونه :٠
(يخساره زعلان عليك اوي وانا شايفك بيضحك عليك وبيداس علي شرفك من ابن عمك صقر الي مقضيها هو واختك سمر يخساره طلعت اي كلام يمراد باشا) لتخحط عينان مراد بالصدمه والغضب الشديد ليتجه بسرعه البرق الي فيلا السيوفي ٠
**********************************
في فيلا السيوفي :٠
كان يجلس كلا من صقر وعزالدين واياد وفجر وادهم وعدي واسر يضحكون مع بعضهم البعض لكن صقر كان في عالم اخر ٠
ليدخل هذا النسر الجارح بكل غضب ليسمك صقر بحده وغضب تحت تعجب الجميع ٠
مراد بغضب شديد: اه يواطي يندل يحقير يزباله ٠
عزالدين الصغير باستغراب: فيه ايه يمراد مالك ايه الي حصل٠
مراد بغضب: اسال ابن عمك صقر باشا الي كان مقضيها مع اختك سمر وبيدوس علي شرفنا واحنا فاكرين نفسنا اخوات ٠
اياد بغضب علي اخيه: انت اتجننت ولا ايه ايه التخاريف دي ٠
فجر بغضب: استفغر الله يمراد استغفرالله حرام عليك ياخي انك بتتكلم علي شرف اختك وابن عمك كده اتقي الله ياخي ٠
عدي بغضب: اعقل يمراد صقر مستحيل يعمل كده٠
اسر : انت بتخرف يمراد انا متاكد صقر ميعملهاش ولااي واحد من عائله السيوفي يعملها٠
ادهم بحده: اهدا يمراد وقولنا مين الي قلقك التخاريف دي٠
مراد بغضب: خلاص مفيش حل غير اننا ناخد سمر للدكتوره تتطمنا عليها علشان قلبي يهدا٠
صقر بمراره : مفيش داعي انا فعلا عملت كده ومعترف وهصلح غلطتي ٠
لتخحط عيناهم بصدمه شديده وبعضهم يحاوره الشك فهم يعلمون جيدا ان صقر من المستحيل ان يعمل شي كهذا فاحفاد السيوفي دائما كالأخوات٠
مراد بفضب شديد : اه يواطي يحيوان ليرفع مراد سلاحه في وجه صقر ٠
ليرفعوا جميعا اسلحتهم في وجه بعض بنظره كره لما يعرفوها من قبل ٠
ومن هنا سيبداء صراع احفاد السيوفي (لعنه الحقد والكبرياء)
🎉🎉🎉🎉🎉♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
يارب البارت يعجبكم 😍😍😍😍❤️❤️😘😘😘😘😘😘
دمتي في رعايه الله وحفظه 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
البارت الثالث :٠🙏🙏🙏♥️♥️♥️❤️❤️❤️❤️🙏🙏♥️
في فيلا السيوفي :٠
كانوا كلامنهما ينظر للاخر بكره لما يعرفوه من قبل :٠
فجر بغضب: استغفر الله العظيم نزل السلاح انت وهو انتوا اتجننتوا٠
اسر بغضب: انتوا ايه الي وصلكم لكده مين الي بيحاول يدمرنا مين٠
مراد بغضب شديد: ليه انشاء الله يسي اسر بنتبلا عليه مالباشا معترف بكل حاجه اهو ٠
اياد بغضب: اتكلم يصقر اتكلم ساكت ليه دافع عن نفسك وعننا انا متاكد انت مستحيل تعمل كده مستحيل ٠
صقر بوجع ومراره: انا في الاول والاخر شاب ي اياد عادي اني ممكن اغلط ٠
مراد بغضب شديد: تقوم تغلط مع بنت عمك يواطي يزباله فاكرها جايه من الشارع ٠
ادهم بغضب شديد: وليه متقولش ان الهانم اختك غلطت مع حد تاني وصقر مصمم انه يحميكم من العار والفضيحه٠
لتخحط عيناهم بصدمه شديده ٠
فجر بحسره: استغفر الله العظيم يارب استغفر الله العظيم بقت عادي اننا نتكلم على اعراض بعض انتوا ايه الي جرالكم ٠
صقر بغضب:ادهم انت بتقول ايه انت اتجنننت ٠
ادهم بغضب : لا متجننتش انا متاكد انك متعملهاش يصقر انت مش بس اخويا انت ابويا كمان ومتاكد لواتحطيت في موقف زي ده هتعمل كده وتشيلها لنفسك علشان تنقذهم بس لا هو قرار واحد وهعمله ساعتها ابقي اعمل الي انت عيزاه ٠
مراد بغضب : قرار ايه ده يسي ادهم ٠
ادهم بغضب وتحدي :اكشف بنفسي علي سمر واتاكد ان الي عمل كده معاها صقر مش راجل تاني ٠
ساعتها هدفنك قبل متفكر تحط بنت عمك في موقف زي ده وهذا لم يكن الا (عزالدين السيوفي) ٠
عزالدين بحده: صقر حكالي علي كل حاجه وهيتجوز سمر والموضوع انتهي٠
مراد بغضب: الموضوع انتهي هو ده رايك يعمي بعد مابنك عمل عملته الوسخه دي ٠
ايادبسخريه: امال عيزنا نعمل ايه لست خضره الشريفه انشاء الله ٠
عزالدين بغضب: اياد الزم حدودك واتكلم كويس علي بنت عمك ٠
ادهم بسخريه: لا والله يلزم حدوده بس انا بقى لسه مصمم علي قولته مش هسيب بنت اخوك تغلط واخويا يشيل اليله٠
ليطلقا ادهم صفعه قويه من والده فمن لا يعرف ماهو غضب (عزالدين السيوفي)
عزالدين بغضب: لو فكرت تقول الي قولته ده تاني لانت ابني ولا اعرفك كتب كتاب صقر علي سمر بكره وانا جهزت كل حاجه وطبعا اخواتكم البنات لو عرفوا اي حاجه عن الموضوع غير انه كتب كتاب عادي هوريكم غضب عزالدين السيوفي الي عمركم مشوفته اتفضلوا كل واحد علي شغله ليرحلوا بعضهم بغضب وبعضهم بدهشه تحت نظرات عزالدين الصائبه٠
************************
في غرفه سمر رعد السيوفي :٠
كانت تجلس سمر تبكي بكاء مرارا علي ما حل بيها نعم هي تعشق صقر لكن كانت تتمني ان تتزوجه في ظروف غير ذلك ليقاطعها رنه هاتفها لترد بخنقه ٠
سمر بخنقه : الوا عايز ايه ٠
المجهول : توتو ايه يعروسه مالك زعلانه ليه دانا خدمتك٠
سمر بزعيق: خدمتني في ايه دانتا دمرتني ودمرت حياتي٠
المجهول : توتو ليه بس دي لعبه خدمه انتي عملتهالي استفدت وانتي كمان استفدتي٠
سمر بغضب: استفدتي ايه اني بقيت قدام اخواتي وولاد عمي واحده زباله اني بقيت قدام الانسان الوحيد الي حبته واحده وسخه وزباله هو ده الي استفتدته ٠
المجهول بغضب: بقولك ايه يروح امك انتي مخسرتيش حاجه وزي مدخلتي الشقه زي مخرجتي وصقر مسيره هيعرف الموضوع ده سلام يعروسه٠
لترمي الهاتف بغضب وتبكي بحرقه ومراره علي ماوصلت اليه ٠
***********************************
في مكتب زهره في وزاره الداخليه :٠
كانت تجلس زهره تتابع عملها لييقاطعها دخول لبني صديقتها:٠
لبني: صباح الفل يسياده الرائد ٠
زهره بابتسامه:صباح الفل ي لبني ٠
لبني : مالكم مزعلين المز بتاعي ليه٠
زهره باستغراب: مز بتاعك قصدك مين ٠
لبني بهيام : مراد هو في غيره الي مجنني٠
زهره بغيره: طب اتلمي ياختي بلاش نحنحه هو ماله انا سيباه كويس٠
لبني : معرفش دي جاي مش طايق نفسه ٠
زهره: طيب انا هروح اشوفه ماله ٠
لترحل زهره لتبتسم لبني بخبث لتقوم بسرقه الملف من زهره لترحل بابتسامه انتصار ٠
*******************************
في ايطاليا تحديدا منزل فواد الاسيوطي :٠
كان يجهز ادم شنطته للسفر الي مصر لاختبارات كليه الشرطه ٠
فاتن بحنان : خلاص بحبيبي خلصت كل حاجه ٠
ادم : ايوه يامي خلاص هنزل اعمل الاختبارات ومش هتاخر ٠
فاتن بحنان : خالي بالك من نفسك يادم يحبيبي ٠
ليدخل علاء ٠
علاء بسخريه : ايه يحضره الظابط جهرت نفسك ٠
ادم : ايوه يسي علاء خلصت عقبال متخلص انت الي بتعمله ده الي هيوديك في ستين داهيه ٠
علاء بغرور: خليك انت في الحلم الوردي الي انت عايش فيه انا شوفت المر وطلعت لقيت ابوك جواه كره يكفي العالم كله لناس دول وبصراحه الي حكهولي يخليني اولع فيهم بجاز٠
ادم وهو يرحل : ربنا يهديكم يارب سلام ٠
ليرحل ادم ويظل علاء يفكر فيما ماضا ٠
**********************************
في شركه السيوفي :٠
تحديدا مكتب احمد عاصم السيوفي :٠
كان يجلس هو وفجر ٠
احمد بصدمه: انت بتقول ايه يفجر ٠
فجر : الي سمعته ياحمد انت كان لازم تعرف انت زيك زينا ٠
احمد بصدمه: مش مصدق بصراحه يفجر صقر وسمر ٠
فجر بتنهد: يلا ربنا يسهلها اهم هيجوزوا وربك حليم ستار٠
احمد : ونعم بالله المهم انت عملت ايه في العرضين الي جم للشركه
فجر : شايفهم كويسين كنت عايز ابتعتلهم موافقه فجيت اخد رايك
احمد : انا برضو زيك شايف انهم كويسين وهنستفاد منهم كتير٠
فجر: خلاص انا هكلمهم قولي تسنيم والولاد عاملين ٠
احمد بابتسامه : الحمد لله كويسن ٠
فجر : يارب دايما هسيبك انا واروح اكلمهم ٠
ليرحل فجر ليخبر رامي الشناوي وفواد الاسيوطي بموافقتهم علي التعاقد معاهم ٠
**********************************
في تركيا كان يقف كلا من رامي وكوهين :٠
رامي :برافو عليك يكوهين نجحت في اول اختبار والضربه كانت جامده ٠
كوهين: تامر ي رامي بيه مدام الفلوس حاضره انا جاهز لاي حاجه رامي : الشنطه فيها الي اتفقنا عليه واكتر كمان واستعد بقي للجي ٠
كوهين : بس ايه الي يدخل رامي باشا الشناوي مع ناس زي دول الغلط معاهم يتمنه ٠
رامي بغضب وكره: الناس دول دمروه حياه امي بهدلوها هي واهلها وهروبها من مصر زي المجرمين كرهي ليهم يكوهين يكفي الدنيا بحالها٠
كوهين : انا معاك في اي حاجه ي رامي باشا وهشفيلك غليلك علي الاخر٠
رامي : تمام يكوهين جهز نفسك بقي للي جاي علشان الي جاي هيبقي صعب اوي ٠
كوهين : كله بتمنه ي رامي باشا ٠
لتلمع عينان رامي بخبث وكره وانتقام٠
*********************************
في ايطاليا تحديدا شركه فؤاد الاسيوطي :٠
في مكتب فؤاد الاسيوطي :٠
فؤاد : جالي فاكس من شركه السيوفي بموافقتهم علي التعاقد معانا
علاء: بجد طب كويس اوي قربنا منهم هيساعدنا نضرب ضربتنا ٠
فؤاد : كلم رامي علشان تسافرولهم النهارده مش عايز تاخير٠
علاء بزفر: يادي رامي ده انا مش عارف ايه سر علاقتنا بالناس دول٠
فؤاد بغضب: الواد ده ابوه صاحب عمري ياما وقف معايا وبطل تحطه في دماغك بقي ماشي ده غير ان مصلحتنا واحده ٠
علاء بضيق: حاضر يبابا كده كده كنت هاخده معايا الكبير طالب يقابلنا٠
فؤاد : طيب روح علشان متاخرش وابقي طمني ٠
ليرحل علاء ويفكر فواء في خبث ومكر٠
********************************
في فيلا السيوفي :٠
كان يجلس صقر علي طرف حمام السباحه شاردا فيما يحدث ليقاطعه صوت والده ٠
عزالدين : ليه يصقر ٠
ليتتطلع له صقر بارتباك ٠
صقر : اخرتها ايه يبابا غلطه وبصلحها ٠
عزالدين: صقر انا مهما كبرت هفضل عزالدين السيوفي فاهم ٠
صقر بارتباك: طبعا يبابا بس ده ايه علاقته بكلامنا حضرتك طبعا فوق راسي٠
عزالدين: انا ميضحكش عليا يصقر قولي انت ايه الي جواك ٠
صقر: مفيش حاجه جوايا يبابا بس انا فعلا مش قادر اتكلم في الموضوع ده ممكن ٠
عزالدين : ممكن طبعا بس خود بالك اننا وعمك رعد دايما شايفنك اهداء واحد واعقل واحد في ولادنا ٠
صقر : صدقني يبابا ابنك الي ربيته زي ماهو عمره ميغلط بس انا عايز الجوازه دي تتم من غير محد يقولي نص كلمه ممكن ٠
عزالدين بتنتهيده: طبعا يصقر ممكن بكره كل حاجه هتخلص ٠
ليوامه له صقر بهدوء ليرحل عزالدين ويعود صقر لشروده ٠
*********************************
في غرفه سيف والاء:٠
كان يجلس سيف والاء يتحدثون ليقاطعهم طرقات الباب لتتدخل الجميله سالي ٠
سالي بابتسامه : احلي سلام علي احلي اب وام في الدنيا ٠
سيف والاء: صباح الخير يروحي ٠
سالي بارتباك: بابا كنت عايزه من حضرتك مبلغ كده ٠
سيف : حبيبتي تامري بس ليه٠
سالي: بصراحه يبابا في بنت اهلها فقراء اوي وانا عايزه اعملها العمليه بس انت عارف ان المستشفي بتاعتي لسه مبقاش فيها الامكانيات دي فهضطر ان فيه حجات لازم اودها مستشفي خاصه ٠
سيف بحب : حاضر يروحي بكره هتلاقي شيك بالي الي عايزاه واكترلتحتضنه سالي بسعاده وترحل ليتنهد سيف ويتحدث:
سيف بعشق: انا بجد فخور اوي بولادنا يالاء ٠
الاء بابتسامه: عندك حق يحبيبي بس نفسي حظهم يبقي حلو شويه
سيف باستغراب: قصدك ايه ٠
الاء يتنهد: قصدي سي مروان الي مش عجبه حاجه وسالي الي بتحب عزالدين وهو مش حاسس ورحمه الي بتموت في اسر وهو زي مانتا شايف ٠
سيف: اولا بقي مروان انشاء الله هيبقي زي الفل ثانيا بقي عزالدين انتي عارفاه بطبعه خجول واسر بقي انتي عارفه الي حصله مش قليل صدقيني هيجي اليوم الي تلاقيهم فيه عايشين في سعاده الدنيا ٠
الاء: يارب يسيف يارب ٠
لينظروا لبعضهم بابتسامه حب وعشق سنوات ٠
*******************************
في غرفه رعد ونور:٠
نور باستغراب: يعني ايه يرعد هو ايه الي كتب الكتاب بكره انا مش فاهمه حاجه ٠
رعد: مش فاهمه هوده الي حصل صقر طلبها مني وانا وفقت يعني احنا هنلاقي زي صقر فين٠
نور : طبعا مش هنلاقي بس ليه الاستعجال ده مبراحتنا ٠
رعد: والله عزالدين هو الي اقترح وصقر وسمر معترضوش يبقي ليه التأجيل ٠
نور بشك: قلبي مش مرتاح يرعد للجوازه الي بسرعه دي ٠
رعد : يعني هيكون فيه ايه انتي اتجننتي يوليه انتي يلا ننام ٠
ليرحل رعد الي النوم اما نور فتشرد في ذلك الموضوع الغامض بالنسبه لها٠
في جنينه الفيلا :٠
كان يذهب ادهم بغضب مما يحدث ليقاطعه صوت سليم ٠
سليم: متهدا بقي يابني الي انت عامله في نفسك ده٠
ادهم بغضب : اخفي من وشي انت كمان انا مش طايق نفسي٠
فجر : اهو من ساعتها وهو كده ٠
مروان: يبني بصراحه مش لاقيلك مبرر للي بتعمله ده ٠
ادهم بغضب: طبعا مسعادتكم مش حاسين بحاجه ولا النارالي جوايا وانا شايف الكسره في عين اخويا الي عمري مشوفتها ٠
فجر: اي ان كان يادهم الموضوع خلص خلاص سمر هتبقي مرات صقر وخلاص متتكلم يعزالدين ٠
عزالدين الصغير : اتكلم اقول ايه والباشا عمال يغلط يغلط ولا عملي اعتبار٠
ادهم بحده: انا مقصدتش يعزالدين بس صقر مش بس اخويا وانت عارف والموضوع كان ممكن يمشي عادي بس لولا اخوك مراد والي عمله ٠
مروان : انا شايف ان انتوا فاضيين ومش لاقين حاجه تعملوها الموضوع ميخصش غير صقر وسمر وبس وهما وافقوا يبقي انتوا بتعملوا موضوع من ولا حاجه ٠
سليم : ماهو ده الي انا بقاله وبعدين اهم حاجه في الموضوع ده كله ان هيبقى فيه فرح واكيد مليان مزززززز٠
فجرباشمزاز وغيظ: استغفرالله العظيم واتوب اليه تصدق يلا انت بالذات الي نفسي تتجوز علشان تتربي ٠
مروان بضحك: سليم يتجوز ويتربي كمان لا دي حاجه في الخيال ٠
ليضحكوا جميعا لمحاولة تخفيف الوضع ٠
******************************
في مطار القاهرة :٠
قد وصل رامي وعلاء للمقابلة مع عائله السيوفي :٠
رامي بزفر: يعني كان لازم نيجي المشوار ده كله ٠
علاء بخنقه : امال هنقولهم تعالوا انتوا ماحنا الي بعتين الديل وكده كده كنا هتيجي الباشا طالب شوفنا ٠
ليواما له رامي بزفر متجهين الي مقابله الكبير ٠
************************************
في مكان ما كان يجلسون بانتظار الكبير:٠
رامي بغضب: هو كل مره لازم يلطعنا الطعه دي ٠
علاء بخوف: واطي صوتك انت عايز راقبتنا تروح فيها ٠
ليقاطعهم دخول الكبير بطالته الساحره الخاطفه للالنفاس ليجلس بغرور ويضع قدم فوق اللاخري ويتحدث٠
الكبير بغرور : ها عملتوه ايه ٠
رامي كله تمام: سعادتك كوهين قام باول ضرب ببراعه وولادالسيوفي دلوقتي في صراع مع بعض ٠
الكبير بغموض: تمام نضرب بقي الضربه التانيه ٠
رامي بارتباك: الي هي ايه يباشا ٠
الكبير بغضب: مش شغلك انت شغلك تنفذ الحاجه الي اقولك عليها في سعاتها وبس سامع ٠
رامي بخوف: سامع ٠
علاء: احنا جينا لانهم وافقوا علي الشغل سعادتك ٠
الكبير :تمام خالوا بالكم منهم كويس انا خليتكم معايا ولما لقيتكم عايزين تنتقموا قولنا مصلحتنا واحده وبدل مانتقم لوحد ننتقم كلنا متخلنيش اوريكم الوش التاني ٠
علاء بخوف: تمام سعادتك واحنا تحت امرك٠
الكبير بارتياح : طيب ركزوا بقا في الي جاي فاهمين ومحدش يعمل حاجه لحد ماكلمكم سامعين ودلوقتي اتفضلوا المقابله انتهت٠ ليهرولا سريعا الي الخارج٠
ليشرد هو بخبث وكره وحقد (هدمركم يولاد عمي وابرد ناري منكم)
وهذا لم يكن الا(اسر جاسر السيوفي) الصدمه 😂😂😂😂😂😂رنون بتموت في الصدمات 😱😱😱😱
في فيلا السيوفي :٠البارت الرابع ♥️♥️♥️♥️😍😍
تحديدا غرفه صقر وعزالدين :٠
صقر : هتفضل متكلمنيش كده كتير ٠
ادهم: عايزه اعرف الحقيقه يصقر٠
صقر بتنهيده: مش هقدر اقولك عليها يادهم سمحني كل الي اقدر اقولهولك ان اخوك مخانش ثقتك فيه يادهم ٠
ليبتسم ادهم بحب لاخيه وهو يمسك يده ليعطيه الامان٠
ادهم بابتسامه: دي حاجه انا متأكد منها يصقر كل الي اقدر اقوله رينا يكرمك ياخويا وتشوف سعاده الدنيا كلها ٠
صقر بابتسامه: ربنا يخليك ليا ياحبيبي ٠
ليدخل عدي واياد ٠
اياد بمرح: اووووه قلبي الصغير لايتحمل ٠
عدي بمرح: عندك حق ياض ياياد عاملين زي عصفورين الكناريا٠
ادهم : فيه ايه يرخم انت وهو عايزين ايه ٠
اياد: يعم جاين نطمن عليكم ٠
صقر : فيكم الخير والله كتر خيركم ٠
عدي بغرور: طبعا يابني احنا توينز ولا نسيت وفاعلين للخير دايما٠
ادهم بتريقه : اوي اوي ياخويا ٠
اياد بغمزه : ايوه يصقور عريس يعم حد قدك ٠
صقر بحزن يخفيه: ايوه ياخويا عقبالكم انت وهو ٠
اياد بغرور: يابني مفيش وحده تليق انها تبقي زوجه المقدم اياد٠
ادهم : والنبي تتوكس دي هتولع في نفسها بسببك٠
صقر بابتسامه: عندك حق والله يادهم ٠
ليتبادلو الحديث سويا تحت ضحكاتهم الساحره٠
**********************************
في غرفه اسر جاسر السيوفي :٠
كان يجلس اسر شاردا ليقاطعه طرقات الباب لياذن للطارق بالدخول وهذه لما تكون الا نيرمين والدته٠
نيرمين بحب: عامل ايه يقلب ماما ٠
اسر بابتسامه : الحمد لله يامي ٠
نيرمين : عم جلال السواق قالي انك خرجت٠
اسر بارتباك: ايوه يماما خرجت شفت ناس اصحابي ورجعت علطول
نيرمين بابتسامه : ماشي يقلبي نام بدري بكره عندنا يوم استعداد طويل٠
اسر باستغراب: ليه خير٠
نيرمين بحب: عقبالك يروح قلب ماما بكره كتب كتاب صقر وسمر٠
اسر بخبث: بجد ده خبر حلو اوي ٠
نيرمين بابتسامه : فعلا يروحي اخيرا فرح في العائله علشان نفرح شويه يلا حبيبي هسيبك تصبح علي خير٠
لترحل نيرمين ليشرد اسر فيما ماضا :٠
فلاش باك :٠
في النادي٠
كان يجلس كلا من اسر وسما ٠
سما بابتسامه: ياه كل ده علشان خاطري ي اسر ٠
اسر بحب : طبعا يقلبي هو انا عندي اغلي منك في الدنيا٠
ليقاطعهم رنه هاتف اسر وهذا لم يكن الا ادهم ٠
اسر : ايوه يادهم ٠
ادهم : ايوه ي اسر اطلع احنا وصلنا ٠
اسر: لا خلاص روحوا انتوا انا معايا سما٠
ادهم: يعم اخلص وهاتها معانا نوصلها في سكتنا ٠
اسر : ماشي ٠ ليذهب اسر وسما الي سياره ادهم ٠
اسر : ايه ده الفريق كل جاي وكل واحد بعربيته ٠
اياد بمرح: ايوه يمعلم كلنا رياحين ٠
مروان : يلا يابني علشان منتاخرش ٠
ليتسلقوا كلا منهم سيارته للرحيل ٠
في سياره ادهم كان يركب اسر وسما ٠
ادهم : شوفت بيخبط العربيه فيا ازي ماشي يمروان ٠
ليحتك ادهم بسياره مروان بطريقه جنونيه ٠
اسر بخوف: بطل يادهم قولتلكم بطلوا حركاتكم دي واحنا علي الطريق٠
لكن لم يسمعه ادهم فكان مندمج في التحدي خصوصا بعد دخول عزالدين ومراد ومروان واياد وعدي معاهم في التحدي ولكن كان ادهم روح التحدي جنونيه بشكل كبير ليحدث هذا الشي المولم وهو انقلاب سياره ادهم نتيجه لهذا التحدي التافه ٠
في المستشفي :٠
الجميع في ترقب وقلق بالغ ليخرج الطبيب :٠
الطيب بحزن: للاسف البنت الي كانت معاهم اتؤفت وادهم بيبه اصابته مش كبيره لكن اسر بيه للاسف حصله دمور في مفاصل القدم من الصعب انه يقدر يمشي تاني ٠
لتجحط عيناهم بالصدمه وتبكي نيريمن بحرقه علي والدها وعندما فاق اسر وعلم بكل ماحدث موت حبيته واصابته بالعجز تحولت هذه الاخوه للبركان من الكره والانتقام ٠
باك:٠
لتجحط عينان اسر بكره وغضب ليتحدث ٠
اسر بغضب شديد: هدفوعكم تمن الي عملتوه غالي اوي يولادعمي)
********************************
في غرفه سمر رعد السيوفي :٠
كانت تجلس بخوف ورعب من كشف ذلك الامر الذي تسبب في هذا الموقف المؤلم بالنسبه لها لتقاطعها دخول والدتها ٠
نور : عامله ايه يسمر٠
سمر بارتباك: انا كويسه الحمد لله يماما ٠
نوربشك : متاكده انك كويسه ٠
سمر بقلق: الحمدلله يماما ٠
نور : ايه حكايه كتب كتابك انتي وصقردي ٠
نور بارتباك ورعب : ابدا يماما طقر طلبني من بابا وهو وافق وعمي عزالدين هو الي جهز كل حاجه ٠
نور بشك : بصي يسمر انا امك متخبيش عليا حاجه انا متاكده ان الموضوع فيه حاجه٠
سمر بدموع وقهره: ماما انا غلطت غلطه كبيره اوي ٠
نور برعب : قصدك ايه بغلطي دي انطقي ٠
سمر بدموع: انا مدمنه مخدرات يماما مدمنه ٠
نور وهي تتضرب علي وجهها ٠
نور بوجع ومراره: ينهاراسود احكيلي احكيلي كل الي حصل٠
سمربدموع: هاحكيلك يامي هحكيلك ٠
لتشرع لها ماحدث ٠
***********************************
في العاصمه التركيه انقره :٠
كانت تجلس ميمي تتابع التلفزيون ليدخل حسين بمل غضب:٠
حسين بغضب: انت هتفضلي لحد امته تعملي كده ابني هيضيع مني بسببك وبسبب مشاكلك وماضيكي مع عائله السيوفي٠
ميمي : ابني وزعلان علي امه والي شفته بيعمل الي انت مقدرتش تعمله ٠
حسين بغضب: والله انا مقادر اصدقك ده بجد الوهم الي انتي بقالك سنين عايشه فيه٠
ميمي بغضب: وهم كل الي عمله فيا وفي اهلي وهم دانا هفضل وراهم لحد ماحرقهم بايدي دي ٠
حسين بغضب: اعملي الي انتي عيزاه بس بعيد عن ابني سامعه ٠
ليتركها ويرحل بغضب لتفكر هي بخبث ومكر٠
************************************
في ايطاليا تحديدا شركه فؤاد الاسيوطي :٠
كان يجلس فؤاد في مكتبه ليقاطعه رنه هاتفه ليجيب سريعا٠
فؤاد : ايه يراجل كل ده ايه نسيتنا ٠
المجهول : والله ابدا يعني انا عايش في الجنه دانا في خنقه٠
فؤاد : معلش هانت اي خنقه دلوقتي احسن من الي كان هنشوفه٠
المجهول : عندك حق المهم طمني ايه الاخبار ٠
فؤاد: فل الفل الخطه ماشيه زي الفل واسر مظبطنا علي الاخر٠
المجهول: عمري متخيلت ان جاسر يطلع عنده عيل ذكي زي اسر٠
فؤاد: عندك حق المهم في خبر هتسمعه حلو النهارده ٠
المجهول : تسلملي اخبارك الحلوه ميمي اخبارها ايه ٠
فؤاد: كويسه لسه مكلمها من شويه هانت وهنتجمع سواء بس منخلص من الشياطين عزالدين ورعد ٠
المجهول بكره: ياااه نفسي في اليوم ده يفؤاد علشان اشفي غليلي ٠
فواد بابتسامه خبيثه: هانت وهتشفي غليلك علي الاخر بس خالي بالك من نفسك ٠
المجهول : وانت كمان ٠
ليغلق ذلك المجهول ويترك من يفكربكره وحقد سنين ٠
يتري من ذلك المجهول هسيبكم تفكروا شويه 🤔🤔🤔🤔🤔
************************************
في صباح اليوم الثاني :٠
كان يجلسون جميعا علي الفطارليتحدث عزالدين :٠
عزالدين: علي فكره في مصممين ديكور هيوجوا يصمموا الجنينه ويخلوها تليق بحفل النهارده٠
صقر باستغراب: حفل ٠
عزالدين: ايوه طبعا امال كتب كتابك انت وبنت عمك هيبقى سكيتي ولا ايه ٠
سالي بمرح: ايوه بقي يخالو هو ده ٠
هاجرجاسر: ياه من زمان نفسنا نفرح بجد ٠
رؤى بمرح : ايوه بقي الواحد يرجع لايام الشقاوه٠
عاصم بتريقه: انتي بقي فيكي نفس يوليه انتي٠
زهره عاصم: لا لوسمحت يبابا دي امي مزه عائله السيوفي٠
مراد بتريقه: الصراحه اه عمتي زي القمر مش عارفه جبتك انتي منين٠
زهره الكبيره : ايه الي انت بتقولوا ده يمراد دي زوزو قمر منور٠
رعد بمرح: يعني هي بنت عاصم تحمدوا ربنا انها طلعت كده ٠
عاصم بغيظ: ماله عاصم يسي رعد ٠
رعد بغرور: اي كلام يحبيبي مفيش راجل في عائله السيوفي مززز كده زي ٠
اياد بضحك: حقك يكبير والشيخه تشهد بكده ٠
نيرمين باستغراب: شيخه ايه٠
رعد بارتباك : لا مفيش دي شيخه ليها في الاعمال وكده كنت قولت للواد اياد يسالي عليها علشان العفريت الي ماليه البيت ٠
لينظروا الشباب الي بعضهم البعض ليضحكون سويا الاصقر ونور وسمر كانوا في عالم اخر٠
*********************************
في شركه السيوفي :٠
كان يجلس فجر واحمد مع رامي وعلاء :٠
احمد: متهيالي كده اتفاقنا علي كل حاجه ٠
رامي : تمام كده كل حاجه خلصت ٠
فجر: بس لازم توقيع علي الملفات من المالكين لشركتين ٠
رامي : ليه بس احنا معانا توكيل ونمضي احنا ٠
احمد : لا معلش احنا اتعقدنا مع حسين المرشدي وفواد الاسيوطي لازم منهم التوقيعات ٠
علاء: تمام حضرتك هنجبلكم التوقيعان المره الجايه ٠
فجر: يريت نتقابل معاهم احنا عندنا حفله بعد اسبوع بمناسبه الفرع الجديد يريت تشروفونا ٠
رامي: انشاء الله نستأذن احنا بقي ٠
احمد : يريت لو مقيمين النهارده تشارفونا في كتب كتاب ولاد خالي النهارده ٠
فجر: اه يريت تشرفونا ونتعرف اكتر٠
رامي :تمام اكيد طبعا هنتشرف اكيد هتيجي٠
علاء: انشاء الله هتيجي ٠
ليودعهم ويرحلون للمقابله مره ثانيه اثناء كتب كتاب صقر وسمر٠
*****************************************
في بيت شهد اخت نور :٠
كانت تجلس هذه الجميله الذي برغم كبر سنها الاانها مزالت محتفطه بجمالها هذه العاشقه الخافيه التي مرت السنين وهي مزالت متيمه بعشق عزالدين السيوفي ليقاطع شرودها طرقات الباب لتتدخل نور ٠
نور : اخبارك ايه يشهد ٠
شهد: الحمد لله بخير كويسه هتفضلي تكلميني كده كتير سنين وانتي واخده مني موقف ٠
نور بغيظ: طبعا لان حالك ده الي ضيعتي عليه عمرك مش عاجبني ٠
شهد بغيظ: مفيش فايده ينور انتي مبتزهقيش من الكلام ده ليه مش قادره تفهمي ان مقدرش احب غير عزالدين هو روحي ٠
نور بغيظ: رفضتي عرسان مينفعش يترفضوا وهو اتجوز وخلف وانتي لسه متيمه في حبه انتي بضيعي قدامي يشهد وانا مش عارف اعمل ايه ٠
شهد بغيظ: كفايه بقي ينور كفايه وقولي انتي جايه ليه٠
نور: جايه اعزمك علي كتب كتاب سمر وصقر ٠
شهد باستغراب: ده ايه الجوازه الي جات فجأه دي٠
نوربارتباك: مفيش صقر طلبها من رعد وكل حاجه جات بسرعه٠
شهد : مبروك يروحي الف مبروك سمر اصلا كنت حاسه من زمان انها مياله لصقر ٠
نور بارتباك: ربنا يسهلها المهم متتاخريش باليل ٠
شهد : حاضر طبعا مش هتاخر ٠
************************************
يحل المساء ٠
في فيلا السيوفي :٠
تحديدا غرفه صقر عزالدين السيوفي:٠
كان يقف صقر مرتديا حلته الكلاسيكيه السوداء فكان وسيما حدالعنه ولكنه كان شاردا فيما يحدث ليقاطعه دخول الشباب ٠
سليم بغمزه: مبروك يعريس زي القمر يكبير ٠
صقر بابتسامه: الله يبارك فيك يسليم عقبالك ٠
اياد بمرح: عقبال مين سليم دانا مصدقش ابدا ٠
فجر : والله عندك حق ي اياد هو معقول الشيطان يتوب ٠
سليم بمرح: براحتكوا كلكم غيرانين مني علشان انا دنجوان عائله السيوفي ٠
ادهم بحب لاخيه : النهارده مفيش غير دنجوان واحد بس صقر ٠
ليتتطلع له صقر بعشق لاخيه فدائما صقر وادهم بجانب بعضهم البعض٠
في غرفه الفتيات :٠
كانت تقف سمر بفستانها السماوي الرقيق المرصع بالصفوف الذهبيه الجميله فكانت جميله للغايه ٠
رؤى بغمزه: قمر يبت يبختك يسي صقر ٠
زهره بمرح: ويبختها هي كمان يماما ده صقر حبيبي زي القمر ٠
سمربغيره: طب اتلمي بقي ٠
رحمه بضحك : ايوه ايوه يعم الغيره بقي نشتغل ٠
نيرمين : زي القمر يحببتي ٠
سمر: ربنا يخليكم ليا كلكم يارب ٠
ليحتتضنوا بعضهم جميعا في حب ٠
***********************
من داخل الجنينه :٠
كانوا يجلسون ينظرون لبعضهم نظرات عتاب وحزن ووجع ليفيقوا من شرودهم من انتهاء الماذون من مراسم كتب الكتاب ليعلن صقر وسمر زوح وزوجه٠
لتهالل اسارير جميع من في الحفله بالتسقيف الحار والزغاريط والمباركات لهم من جميع من في الحفل ٠
وقفوا جميعم يرحبون بالمدعويين وجا رامي وعلاء الي الحفل ليقوم فجر بالترحيب بيهم وبتعرفيهم علي جميع عائله السيوفي٠
***************
في مكان منعزل كان يجلس كلا من سمر وصقر٠
سمر بحزن: هتفضل متكلمنيش كده ٠
صقر بغضب: انا مش طايق اصلا ابص في وشك ٠
سمر بحزن :عارفه صدقني كان غصبن عني ٠
صقر بغضب: لا والله ايه نايمك معاه بالعافيه مش قادر انسي المشهد الرخيص ده ٠
سمر بدموع: متحكمش عليا من غير متفهم يصقر ٠
صقر بسخريه : لا والله مفيش اي حاجه ممكن تقوليها تخليني ابرر الي شوفته بعنيه ٠
سمر بدموع: صدقني يصقر انت حب عمري والراجل الوحيد في حياتي صدقني٠
صقر بمراره: دانا شوفتك عريانه في حضن راجل تاني يعني مستحيل انا وانتي نكون مع بعض ابدا انا اتجوزتك علشان خاطر عمي اكتر من كده اوعي تحلمي٠
ليتركها بغضب ويرحل لتسقط سمر ببكاء بمراره وقهر علي ماحل بيه٠
*******************************
في وزاره الداخليه تحديدا قسم مكافحه الاداب ٠
كان يتوجه مازن الي مكتب اللواء ابراهيم ٠
(مازن هو ظابط في مكافحه الاداب الصديق المقرب ل اياد ٠
اياد : تمام يفندم ٠
الواء ابراهيم : اتفضل نفذ الامر ده يمازن ٠
ليتتطلع مازن بالصدمه للقرار ٠
مازن بصدمه: ايه ده سعادتك ٠
ابراهيم بحده: الي انت شايفه يسياده المقدم امر ظبط وإحضار ٠
مازن بارتباك: خلي اي حد غيري ينفذ القرار ده سعادتك ٠
ابراهيم بغضب :هو احنا هنهزر ولا ايه اتفضل نفذ الامر٠
ليرحل مازن بخوف ورعب وتمني ان يكون هذا البلاغ ليس له اساس من الصحه ٠
في شقه ما :٠
كان يجلس اياد مع فتاه شبه عاريه في السرير ليقتحم مازن الشقه وينصدم مما راه لتخحط عينان اياد من الصدمه ٠
مازن بمراره : ياخساره ي اياد كان نفسي اجي ملكش موجود للاسف يسياده المقدم اياد سعادتك مطلوب القبض عليك
بتهمه زنا لتجحط عينان اياد من الصدمه والخوف من
البارت الخامس:٠😘😘😍😍😍♥️♥️♥️♥️♥️
في وزاره الداخليه قسم مكافحه الاداب:٠
كان يجلس اياد بتوهان كانه مغيب عن الوعي لا يستطيع ان يصدق ماذا حدث وما هو فيه الان ٠
اللواء ابراهيم: يخساره ي اياد يخساره عمري مكنت اتخيل انك تعمل كده والبنت المسكينه دي سببها ايه تخطفها وتجبرها علي كده٠
البنت ببكاء: ايوه يسعات الباشا اجبرني علي كل ده جبلي حقي يباشا ولا احنا علشان غلابه يحصل فينا كده يعني ويداس علي شرفنا٠
مازن بغضب: ماتتكلم ي اياد ساكت ليه دافع عن نفسك قول اي حاجه ٠
هيقول ايه بعد مش شوه سمعتنا وجابها الأرض ٠
وهذا لما يكن الا (عزالدين السيوفي)
اياد برعب: بابا صدقني انا مش فاكر حاجه ولا عارف ده كله حصل ازي صدقني ليقاطعه صفعه قويه من عزالدين بكل ماوتيه من قوه وغضب ٠
عزالدين بقهره: لاول مره بحس اني اتكسرت بعد كل الي شوفته في حياتي مفيش حاجه قدرت تكسرني قد الي انا فيه دلوقتي ٠
صقر بحزن: بابا من فضلك اهدا لما نفهم في ايه ٠
عزالدين بغضب: نفهم ايه ي صقر مكل حاجه ادام عينيك اهي ٠
اللواء ابراهيم : اهدا يعزالدين بيه اهدا الموضوع انشاء الله هتتحل مفيش حل غير ان اياد يتجوز البنت دي ٠
اياد بغضب: اتجوز مين لاطبعا انا مستحيل اتجوز واحده رخيصه زي دي ٠
عزالدين بغضب: ولم هي رخيصه ي اياد بيه كنت بتتهبب معاها ليه٠
دلال ببكاء: ياخي حرام عليك يعني بعد كل الي عملته فيا كمان رافض تتجوزني ياخي حسبي الله ونعم الوكيل فيك ٠
صقربغضب: عارفه يبت انتي متكوني بتحوري ولا بتعملي فيلم ولاحد زاقك علينا لتشوفي الي عمرك مشوفتيه٠
اللواء ابراهيم : اهدا ي صقر بيه الموضوع اصلا منتهي اياد لازم يتجوزها علشان يخرج من الموضوع ده ٠
عزالدين بغضب : ايوه طبعا هيتجوزها ورجله فوق رقبته ودلوقتي حالا ٠
اياد بغضب: يبابا حضرتك بتقول ايه ٠
عزالدين بغضب: الي سمعته مش كده وبس انت هتروح بيها الفيلا وتعرف الناس كلها انها مراتك كمان ومش عايز كلمه واحده مفهوم ٠
صقر باستغراب: ازي بس يبابا هنقولهم ايه بس انا راي نقعدها في شقه لحد مربنا يسهلها ونعرفهم ٠
اياد بغضب: هو ايه انشاء الله الي انتوا بتقولوه ده مين قال اني هتجوزها انا هتجوزها علشان اخلص من الموضوع الزفت ده وبعدين تغور في ستين داهيه٠
عزالدين بغضب: صقر هات الماذون علشان نخلص من الهم ده ٠
وبالفعل قام الماذون بعقد قرآن دلال واياد تحت غضب عزالدين وصدمه اياد الذي لم يكن مستوعب ما يحدث وبالفعل صمم عزالدين علي وجود دلال في شقه لاعلان الجميع زواجها من ايادومهما كانت هي الان أصبحت زوجه اياد عزالدين السيوفي ٠
*****************************************
في إيطاليا :٠
تحديدا شركه فؤاد الاسيوطي :٠
فؤاد : ها مضيتوا العقود وكل حاجه خلصت ٠
علاء: اه يبابا بس هما عاملين حفله بعد اسبوع وعايزين حضرتك وحسين بيه تشرفوها ٠
فؤاد بارتباك: وده ليه انشاء الله ماحنا ماضينا العقود وخلاص ٠
علاء: معرفش يبابا بس يعني ايه المشكله انكم تروحلهم شركه السيوفي اكبر شركه في الشرق الاوسط والتعاقد معاها احلم بالنسبه لناس كتير احنا لازم نستغل الفرصه من كله ٠
فؤاد : خلاص روح انت وبعدين نبقي نتكلم ٠
ليرحل علاء وليتحدث فؤاد بخبث واضح ان لازم نكشف ورقنا ونلعب علي المكشوف ليشرد بخبث وكره فيما ماضا٠
**************************************
في غرفه اياد وعدي ٠
كان يجلس اياد كالموتي لم يصدق ماذا حدث لم يصدق انه في بضعه ساعات اصبح متزوجا ليقاطع شروده عدي٠
عدي باستغراب: مالك ي اياد فيه ايه ٠
اياد بشرود: مفيش حاجه ٠
عدي بدهشه: مفيش ايه انت مش شايف نفسك عامل ازي ٠
اياد بغضب: قولتلك مفيش ي عدي مفيش ٠
ليقاطعهم دخول سليم وادهم ٠
سليم باستغراب: مالك انت وهو صوتكم جايب اخر الدنيا٠
عدي: تعالي شوف ابن عمك ده الي من ساعه مجييه وهو شكله عامل عامله٠
ادهم باستغراب: مالك ي اياد فيك ايه ٠
اياد بعصبيه: يوووه يجماعه مفيش حاجه مخنوق شويه ممكن افضل لوحدي بقي ٠
سليم : انت كمان بتتطردنا ماشي ماشي يلا ياض انت وهو ننزل نقعد في الجنينه ونسيبه لوحدي يعيش مع خيلاته ٠
ليرحلوا جميعا الي جنينه المنزل ٠
**************************************
في غرفه المكتب الخاصه بعزالدين ورعد :٠
رعد بصدمه : انت بتقول ايه يعزالدين ٠
عزالدين بشرود: الي سمعته ي رعد فيه حد بيحاول يدمرنا كان الزمان بيعيد نفسه من جديد ٠
رعد : قصدك ايه ومين ماحنا خلصنا من الي كانوا عايزين يدمرونا من زمان ٠
عزالدين: مش باين يرعد ان كل الي هممني ان ولادنا يبقوا ايد واحده محدش عارف ايه الي جاي ٠
رعد بتعب: قصدك ايه يعزالدين ٠
عزالدين بخوف: مالك يرعد فيك ايه انت مش عاجبني اليومين دول٠
رعد بتعب: مانت عارف يعزالدين ربنا وحده الي عالم انا كملت معاكم لحد دلوقتي ازي ٠
عزالدين بقلق: رعد احنا لازم نروح لدكتور هو العلاج مبقاش قد كده ولاايه٠
رعد بتعب: علاج ايه بس ي عزالدين ده كرم ربنا هو الي معيشني لحد دلوقتي مانت عارف ان محدش بيخف من المرض ده المهم قولي قصدك ايه بالي بتقوله٠
عزالدين: قصدي انهم لازم يتجوزا بعض علشان احس انهم بقوا ايد واحده ٠
رعد باستغراب: يتجوزوا بعض ازي مش فاهم ٠
عزالدين: عزالدين هيتجوزسالي واسر هيتجوز رحمه وادهم هيتجوز هاجر ومراد هيتجوز زهره وعدي هيتجوز هند هي هترجع بكره من اسبانيا هما صحيح عاملين زي ناقر ونقير بس انا هظبط الموضوع ده هخلي زهره تناسيها شويه الأبحاث والكلام ده وتركز شويه ٠
رعد باستغراب: بس غريبه زي متكون مختارهم لبعض٠
عزالدين: لانهم قريبين لبعض جدا بس كل واحد غروره مانعه انه يعترف بداه كلهم عايزين الضغط بالعافيه يعني علشان يقتنعوا انا مش هستني لما حاجه تحصل تتدمر العائله بعد كل الي عملناه ٠
رعد: انا معاك ياخويا في اي حاجه٠
عزالدين: بكره هقولهم علي الموضوع ده وفرحهم هيبقي مع صقر ٠
ليشرد عزالدين انها الخطه الوحيده لجمع العائله وان يجعلهم يد واحده٠
***********************************
من اسبانيا :٠ من فيلا امير الحديدي زوج منار( طبعا فكرنها)
كانت تجلس منار مع بناتها عبير وفاطمه ٠
منار بغضب: هو ايه الي لا هننزل مصر نحضر فرح صقر وسمر ومش عايزه نقاش ٠
عبير : مامي بليز مش بالعافيه انا مش عايزه اسافر مصر مش عايزه٠
فاطمه: بطلي بقي صوت عالي عيب كده ايه المشكله لما ننزل مصر نشوف اهلنا ونحضر فرح صقر وسمر مش قرايبنا لازم نكون معاهم دي صله رحم مينفعش نقطعها ٠
هند عزالدين: صح كده يطمطم كلامك مضبوط احنا بكره هننزل مع بعض ٠
عبير بتذمر: امري لله ماشي بس هنروح نحضر الفرح ونرجع علطول٠
منار بخنقه : انشاء الله ربنا يسهل بس ونروح جهزوا كل حاجه بس لتتركهم منار ٠
فاطمه : يلا نجهز الشنط علشان منتاخرش ٠
هند بفرحه: ايوه بقي مش مصدقه انكم هتيجوا تقعدوا معانا هناك٠
عبير بتذمر: متفرحوش كده احنا مش هنتاخر هنرجع علطول ٠
فاطمه : بنفاذ صبر يلا بس دلوقتي نجهز الشنط ليرحلوا لتجهيز الشنط للسفر الي القاهره ٠
لا يعلمون انهم ذاهبون الي القدر قدرهم الابدي وهو الايقاع في الحب وانهم سيتوجون ملكات علي عرش ثلاث قلوب من احفاد السيوفي ٠
للتوضيح :٠
منار هي بنت خاله جاسر وحازم تزوجت من رجل الاعمال امير الحديدي الذي تعرفوا علي بعضهم في حفله زواج اولاد السيوفي واعحبوا ببعض وتزوجوا وسافرو الي اسبانيا وانجبوا فاطمه وعبير٠
*************************************
في العاصمه التركيه انقره :٠
تحديدا فيلا حسين الشناوي :
كانت تتحدث ميمي في الهاتف :٠
ميمي : يعني خلاص اخيرا هنتجمع ٠
المجهول : هنكون عند فؤادالنهارده ٠
ميمي بخبث: اخير لازم نشوف هنعمل ايه احنا مش هنفضل كده ٠
المجهول : تمام بس متتاخريش ٠
ميمي: لا طبعا بطيارتي الخاصه هكون عندكوا في الميعاد ٠
المجهول : تمام سلام ٠
ميمي بمكر: سلام ٠
لتغلق الهاتف وتبتسم بمكر يااه اخيرا هنرجع تاني نهايتكم قربت يعزالدين انت ورعد٠
****************************************
في جنينه الفيلا كان يجلس صقر يفكر فيما يحل باخواته ليقاطعه صوتها الهادي ٠
سمر : صقر عامل ايه ٠
صقر بجمود: كويس ٠
سمربحزن: هتفضل تكلمني بالطريقه دي علطول ٠
صقر : والله هو ده الي عندي احمدي ربنا اني بكلمك اصلا ٠
سمربحزن: عندك حق بس انا كنت حابه اطمن عليك ويريت متنساش اني بقيت مراتك ومن حقي عليك انك تسمعني٠
صقر بغضب: حق انتي ملكيش اي حقوق عندي سبق وقولتلك قبل كده انا اتجوزتك علشان عمي متحلميش باكتر من كده ٠
سمر: هيجي اليوم الي هتعرف فيه الحقيقه وساعتها هتندم يصقر ٠
لتتركه وترحل يفكر ويقسم ان يعرف ماهي هذه الحقيقه الذي تخفيها وما هو الذي يجعله يندم بعد الذي راه بعيناه٠
***********************************
في صاله التدريب الخاصه بعائله السيوفي :٠
كان يقوم مراد ببعض التمارينات الرياضيه ليقاطعه صوت زهره٠
زهره بغيظ: انت هنا وانا قالبه عليك الدنيا٠
مراد باستغراب: ليه خير ٠
زهره : ابدا بطمن عليك شوفتك ساعه كتب كتاب صقر وسمر قالب بوزك قولت اشوفك مالك ٠
مراد بزفر: مفيش مش طايق نفسي ٠
زهره باستغراب: هو انتوا ايه جارلكم سليم نازل يقول اياد مش طايق نفسه وسعادتك دلوقتي وصقر كمان في الجنينه شكله مش مظبط ٠
مراد : يعني اكيد كل واحد عنده اسبابه ٠
زهره: وانت ايه اسباب سعادتك ٠
مراد بزفر: مفيش روحي انتي نامي علشان بكره معانا معاد مع سياده اللواء بدري ٠
زهره : تمام تصبح علي خير ٠
مراد : وانتي من اهله ٠
لترحل زهره بحزن من تجاهل مراد الدائم ليها اما مراد فكان في عالم اخر يفكر دائما في اخفاء سره عن اللجميع ليقنع نفسه ان هذا الافضل لهم ٠
********************************
في فيلا فؤاد الاسيوطي :٠
كانوا يجتمعون (أعضاء الشر) :٠
ميمي : يااه اخير اتجمعنا وحشتوني اوي ٠
خالد:وانتي اكتر يميمي ٠
مختاربتعب: ها نوين علي ايه ٠
فؤاد : على كل خير يعمي احنا مش هنفضل زي الفئران كده علطول لازم نخرج للنور٠
خالد بغل : ياما نفسي في اليوم الي الاقي فيه رعد تحت ايدي وانتقم منه براحتي ٠
فؤاد بخبث: هيحصل صدقني وقريب اوي كمان ٠
تفيده بتعب : لا عزالدين الاول هو سبب كل المصايب الي شوفنها للولا نفذنا الخطه الي قال عليها المحامي كان زمنا روحنا بلاش ٠
خالد: ام انا هروبي من السجن كان بتمنه بس برضو فضلت هربان من هنا ل هنا زي العقارب ٠
سميحه بتعب لكبر سنها وغضب: محدش هيقتل عزالدين غيري سامعين محدش هيقتله غيري ٠
فؤاد : كل واحد هينتقم بالطريقه الي تريحه زمان مكنوش عندهم الي يخافوا عليه لكن دلوقتي لا ولادهم فيخلوهوم ضعاف وسهل التغلب عليهم ٠
ميمي : طب والصراع الي بينهم لسه شغال ٠
خالد بمكر: طبعا والبركه في اسراخر حاجه كنت اتخيلها ان جاسر الي مكنش ليه في حاجه يطلع عنده ابن بالكاد ده ٠
فؤاد : من الي شافه شاب في سنه يحصله حدثه زي دي ويعقد علي كرسي متحرك زي ده حتى بعد مخف رافض يقولهم اي حاجه لحد ميكمل انتقامه منهم ٠
سميحه بتعب: خليهم يدقوا المر شويه وخصوصا عزالدين كنا مرتحين وكل حاجه كانت تمام لحد هو ماظهر وبوظلنا كل حاجه ووقعنا واحد وراء التاني٠
مختاربغل: يماما نفسي اخنقه بايدي هو وولاد الكلب ريم وبسنت ٠
فؤاد بغضب: والست صفاء كمان كلهم داخلين دائره الانتقام ٠
خالد: يعني هنعمل ايه دلوقتي ٠
فؤاد بخبث: هنخيبهم لحد هنا برجليهم ونعذب فيهم براحتنا٠
لتلمع عيناهم بكره وخقد وغل دام لسنوات طويله وهم يجهزون الي الانتقام ٠
ميمي بخبث: ايوه بقى والواد رامي ابني نسخه منكم زرعت جواه ومن وهو صغير الكره ليهم والخقد علشان كده الواد طالع عنده استعداد يولع فيهم مش زي ابوه٠
خالد: ماله ابوه ماهو الي وقع في حبك يقلبي وانقذنا من الي احنا فيه لولاه كان زمانا مشرفين في ابو زعبل ٠
فؤاد بمكر: خلاص خلصت وجيه دورنا احنا بقي والي هيجرا فيهم لما يعرفوا انهم ماضو علي عقود بيع بعض الشركات ليا ل فؤاد إلاسيوطي واحلى حاجه لما يعرفوا ان فؤاد الاسيوطي هو هو (رافت السيوفي)و َان دائره الانتقام الي فاكرنها انتهت دي لسه بتبدي لتلمع عيناه بخبث وكراهيه دامت لسنوات ٠
حقا دائره الانتقام لم تنتهي بعد كيف تنتهي ومازال يوجد علي قيد الحياه اهم اعضائها بل مؤسسينها الاصلين تري هل سيستطيع رعد وعزالدين التغلب عليهم كما حدث في الماضي ام للصراع احفاد السيوفي راي اخر ٠
رافت السيوفي ٠
ماريا الخليلي ٠
خالدالخليلي ٠
سميحه السيوفي٠
تفيده الخليلي ٠
مختار الخليلي ٠(دائره الانتقام تفتح من جديد) يتبببببببع
انتظروا القادم لانه الاقوي ٠
دمتم في رعايه الله وحفظه
😍😍❤️❤️❤️🙏🙏🙏🙏🙏😍❤️❤️❤️❤️