أخر الاخبار

رواية ملوك العشق الفصل الاول والتاني والتالت والرابع والخامس بقلم رنا احمد

رواية ملوك العشق الفصل الاول والتاني والتالت والرابع والخامس بقلم رنا احمد 


رواية ملوك العشق الفصل الاول والتاني والتالت والرابع والخامس بقلم رنا احمد 


 البارت الاول من ملوك العشق احفاد الحديدي في فيلا شريف صفوان ....🥰🥰🥰🥰😍🥰

في غرفه نومه كان يقف بطلته الخاطفه الأنفاس ليتتطلع الي الفتاه الذي معاه بنظره قاتله لتسرع هي في ارتداء ملابسها سريعا لتسرع اللي الخارج اما هو فكان يجلس بوجع والم ليقاطعه الشيطان بغضب شديد ..

-ممكن افهم الي انت فيه ده هيخلص امتي ي مازن باشا .

قالها شريف بغضب ليطفي مازن سيجارته ويقف احتراما لوالده ليتحدث بنبره مؤلمه .

-مش هيخلص ي بابا الي انا فيه ده مش هيخلص انا ينتقم وانتقامي مش هيخلص .

-انتقامك انت مبقتش بتفكر في كده خلاص كل ده علشان واحده خانتك عايز تنتقم من كل البنات .

-ايوه ي بابا هنتقم منهم كلهم اتمتع بيهم وارميهم هو ده الي انا عايزه يحصل مش عايز حاجه تانيه.

-وانت فأكر بقا أن احنا هنسيبك كده مش هيحصل ي مازن مش هضيع مننا سامع .

قالتها نور بدموع ووجع ليسرع مازن في الرحيل من أمامهم ليحتتضن شريف قطتته العنيده وهو يقسم لها بأن القادم سيكون أفضل .....

🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

في فيلا الحديدي ...

في غرفه زين ..

كانت تقف شهد امام المراه وهي تسرح شعرها الحريري ليحتتضنها ذلك العاشق من الخلف وهو يتحدث بهمس قاتل.

-زي القمر ي نور عيني وهتفضلي كده ي ملكه قلبي .

-ربنا ميحرمني منك ي زين الرجال ويخليك ليا ويحميك ي حبيبي بحبك جوي جوي ي زين .

-وانا كمان يروح زين .

في غرفه الطيار رعد زين الحديدي ..

كان يقوم رعد بتتدريباته اليوميه ف رعد وسيم وساما خاطفه من تقع عيناها عليه تقع في اسره لا محاله ليقاطعه حازم بزعر .

-خبيبني خبيني عندك ي رعد زين هيقتلني .

- هههههه والله ابويا ده  ليه الجنه أنه مخلف واحد زيك عمله ايه المره دي  ي مصيبه .

-لو سمحت ي رعد انا مسمحلكش كل الحكايه اني خدت عربيه زين وخبطها ادي كل الحكايه .

-ينهار ابوك اسود ده انا لسه شاريها عاد .

قالها زين بغضب ليسرع الآخر ليختبا وراء رعد بخوف ليتحدث الآخر بخوف.

-والله ي زين باشا هو الغبي الي خبطني هو الي غلطان امسكه ي رعد .

-ده انا هوريك النجوم في هز الضهر ي حازم نفسي اعرف انا عملت ايه في حياتي علشان اتبلي بيك.

قالها زين بغيظ ليرد الآخر بضحك .

-خلاص ي بابا ده حازم انت اول مره تعرف هبله ده اخويا الصغير برده .

-ربنا يخليك ليا ي رعد ي اخويا .

قالها حازم بحب ليرد الآخر بجديه .

-طب خلصوا علشان نفطروا عاد انتوا عارفين جدكم صالح مبيحبش حد يتاخر علي الوكل يلا بينا .

ليسرعوا الي الاسفل تحت ضحكاتهم الساحره.

في غرفه التوأم سما وسمر سليم ..

كانت تلمم سمر سجاده الصلاه وهي تنظر بغيظ لأختها الذي تجلس بهيام لتتدفعها في كتفها بغيظ .

-بت انتي قومي عاد خلينا تنزلوا علي الفطار وبطلي المحن الي انتي فيه ده. 

-يااه ي سمر ياختي العشق ده حلو جوي هتصدقي لو قولتلك أن أسر وحشني من انبارح ل نهارده وحشتني جوي جوي ي سمر .

قالتها بعشق وحب لتحتتضنها اختها بحب لتتحدث .

-ربنا يسعدك ي اختي واشوافك احلي عروسه في الدنيا دي كلها .

-ربنا يخليكي ليا ي سمر وميحرمنيش منك واصل واشوافك مع الي يستاهلك يارب  .

ليحتتضنوا بعضهم  البعض بحب شديد .

🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

في شركه الحديدي ..

كان يجلس أسر وهو يتابع بعض الملفات الهامه ليقاطعه علي سكرتيره الخاص وهو يخبره بوجود سهي ابنه أحدا رجال الأعمال الكبار لياذن لها بالدخول لتتدخل بكل غرور وهي ترتدي ملابس غير لائقه لتجلس بغرورها المعتاد لتتحدث بدلع .

-اسري وحشتني ي حبيبي وحشتني .

-لو سمحتي ي انسه سهي احنا صعايده ومينفعش معايا الحديد ده واصل وبعدين انتي عارفه اني كاتب كتابي علي بنت عمي يعني مفيش اي فرصه للي في دماغك .

-لا فيه ي أسر باشا سهي مش من النوع الي بتخسر حاجه عجباها وانت عجبني ي أسر ي عني خلاص اخرتك معايا.

-ده ايه البجاحه الي بتتكلمي بيها دي عاد انا أسر الحديدي ي عني مش من الرجاله الي بتحفا وراكي سامعه.

قالها بغضب شديد لترد الأخري لاستفزاز .

-وهو ده الي عجبني فيك وعلي فكره انا معنديش مانع أن مراتك تشاركني فيك عادي ي عني.

-نجوم السماء اقربلك مني فاهمه ولا افهمك بطريقتي عاد .

-هنشوف ي أسري.

لترحل بتحدي تحت نظراته الغاضبه ..

🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰 

في فيلا مراد الشناوي .

كانت تجلس في غرفتها وهي تتدرب بعنف فهي 

عزه مراد الشناوي كابتن فريق كره القدم النسائيه تعشق الكره أكثر من أي شي تنسا أنها انثي فكللامها لبسها كل شئ حولها تتصرف وكأنها ولد سنرا مع من ستقع لتقاطعها والدتها بغضب شديد سلمي .

-وبعدين معاكي عاد هتفضلي كده لحد امتا ده انا حاسه اني مخلفه ولد مش بنت حرام عليكي .

لتتضع معداتها وتتحدث بأنفاس لاهثه.

-جرا ايه ياماما هو كل يوم نفس الكلام هو مراد باشا مسلطك عليا ولا ايه 

قالتها عزه بهدوء لترد الأخري بعصبية.

-لا مراد باشا خلاص فقد الأمل فيكي لكن مش هسيبك واصل سيبي الزفت الي في ايدك ده وروحي البسي فستان عدل كده بدل لبس الولاد ده مفيش راجل هيبصلك بمنظرك ده .

-لا ي ماما مش هغير وهلبس الي علي كيفي مش هتحول من وحده بتعمل كل حاجه في الدنيا لمجرد سلعه البس واتظبط علشان راجل هياخد متعته مني ويرميني لا انا بقا كده ومش هتغير والي عيزني كده اهلا وسهلا مش عايزني بالسلامه سلام ي ماما لاني عندي تمرين لترحل بعناد تحت نظرات والدتها القالقه بسبب حالها ..

🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰😍

في شركه شريف صفوان .

كان يجلس علي مكتبه وهو ينظر لنقطه في الفراغ بالم ووجع ليضغط علي قلبه بالم فذلك القلب عشق ولكن للاسف عشق خائنه تسببت إليه بجرح عميق ليس من السهل شفاه ليتحول من رجل الأعمال المعروف مازن شريف صفوان الي ذلك الذي يقضي وقته في كل ما حرمه الله من نساء ل خمره ليقاطعه عمه شهاب.

-ي سلام نفسي اعيش رايق زيك كده .

قالها شهاب بغيظ ليرد الآخر بسخرية .

-وايه الي منعك ي شيبو .

-ابوك ي اخويا ابوك الي من ساعه ما بقا للواء وهو سايب عليا الحمل كله ده لسه سافريه لندن دي كمان .

قالها بضيق ليرد الآخر بتمسك.

-انا الي هسافر لندن ي عمي انا محتاج أبعد شويه ومتشغلش بالك بابا انا هعرفه.

-تمام ي مازن ..

في المطار .....

كان يسير من داخل المطار بطلته الخاطفه الأنفاس ولما لا فهو رعد زين الحديدي طيار بالاكاديميه معروف ببروده الطاغي والثقه بالنفس لابعد الحدود كان يجلس بثبات في مقعده لتقاطعه المضيفه وهي تخبره أنه يوجد مشكله داخل الطائره ليسير الي داخل الطائره ليشمز من ذلك المنظر الماوسوي فكانت تقف سيده كبيره وهي يظهر عليها التعب من ذلك المغروره الذي لاتريد أن تجلس بجانبها نظرا للفقرها ليتحدث هو بصوت جوهري .

-اتفضلي ي أما اقعدي واقفه كده ليه .

لترد هي بغضب وعصبيه ووقاحه .

-تعد ازي ي عني دي تقعد جنبي جنب مهره الدميري انت اتجننت ولا ايه .

لم تستطيع استكمال حديثها أثر صفعه قويه صعقت وجنتيها ليختل توازنها لتنظر له بصدمه كيف استطاع فعل ذلك ليتحدث بغضب وحده.

-انتي واحده قليله الربابه وإذا كان اهلك معرفوش يربوكي فيه الي يبربيكي متخلقتش عاد الي صوتها يعلا علي رعد الحديدي ليجلس المراه باداب واحترام ليذهب الي عمله تحت صدمتها لتتوعد بالكثير فمهره الدميري الذي تتفنن في وجع الرجال وسرقه قلوبهن ستتفنن أيضا مع ذلك الوسيم لكن ستتفنن بأنها تظل اسيره إليه ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍

في جنينه فيلا الحديدي .

كانت تقف سما وهي تسقي الزهور ليقاطعها ذلك الوسيم وهو يحتضنها من الخلف ليتحدث بعشق.

-وردتي بتعمل ايه لوحده هنه عاد ..

لتلتفت إليه بعشق لتتحدث بحب .

-مستنيه جوزي وحبيبي وأبو عيالي انشاء الله يحبك ي أسر بحبك جوي .

-ي ابوي عليك ي ابن ليث كل الحب ده ي بختي بيكي ي ملكه قلبي ده انتي حب عمري ي سما استني بس عاد يومين كده وافتح جدي صالح في فرحنا كفايه كده .

كانت لتتحدث ليقاطعهم رساله مرسله ل أسر ليفتحها سريعا تلقائيا ليصعقوا الاثنان مما رأوه .

😍😍😍😍🤦🤦🤦🤦🤦🤦


البارت الثاني من ملوك العشق 🥰🥰🥰🥰🥰

كانت تنظر لرساله بغضب شديد ودموع أما هو فكان يضغط علي يده بغيظ وتوعد لذلك الحيه الذي تجاهد كل الجهد لتتدمير حياته لتتحدث هي من بين دموعها.

-واضح أن عندك غالين تأنين ي أسر بيه مش كده الهانم عارفه عيد ميلادك وبعتالك رساله زي دي طب كنت قولي أن فيه واحده تانيه في حياتك كنت هبعد علطول بس الظاهر أن الموضوع عجبك مش كده .

-ايه الي انتي بتقوليه عاد ببساطه كده شكيتي فيا بالبساطة دي حبنا هش كده سهل يقع ويتهد هي دي اخرتها ي سما .

قالها بصدمه والم لتتحدث الأخري بصراخ.

-ايوه كده هي دي لعبتك ي أسر دايما تحب تقلب عليا الطربيزه ي ابن عمي بس المره دي مش هتعدي كده ي أسر غير لما اعرف مين البنت دي وايه الي بينك وبينها.

-مش هقولك انتي مش خلاص حكمتيني وصدرتي الحكم متشغليش بالك دي تبقا مين والي انتي عايزاه هيحصل ي بنت عمي .

قالها أسر بوجع لترد الأخري بدموع .

-طلقني ي أسر والحمد انك مدخلتش عليا ننهياها كده احسن ي ابن عمي انا ليمكن اتجوز واحد زيك فرحان بالحريم الي حواليه انا مهما كان سما سليم مش انا الي انكسر واصل ي ابن عمي طلقني بزوق ي أسر قالت كلماتها ورحلت بدموع والم تاركا ذلك القلب يعتصر الما ووجعا لاتهامها إليه بشراسه وبدون دليل .....

🥰🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦

في المانيا ..

كانت تتسلط ضوء الشمس الساطع لينعكس علي وجه ذلك الوسيم وهو ينظر بدقه في ساعته ليعلم أنه يتبقي بضع ساعات علي الرحيل ليزعم علي الخروج .

أما في الغرفه المجاوره له كانت تمسك بيدها كوب النسكافيه وهي تتضع يدها علي خدها بوجع وغيظ فمن هذا الذي تجرأ علي صفع مهره الدميري لتتوعد لذلك بالكثير لتزعم ايضا علي الخروج لتصوير بعض الاماكن الهامه ف مهره الدميري هي من أهم مصوري الفوتغرافي وايضا من مناصره حقوق المراه بشده لذلك تعمل علي ذل الرجال واذالاهم وحضوعهم لها لكن مع رعد الحديدي ستنقلب الايه تماما .

في الخارج ...

كان يقف رعد وهو يتحدث مع والدته .

-عامله ايه ي امي والله توحشتك جوي الشويه دول .

قالها رعد بحب لترد شهد بحنان شديد .

-وانت وحاشني اكتر ي قلب امك ارجعلي بالسلامه ي ضنايا .

-انشاء الله كلها كام ساعه واكون عندك ي شوشو .

-شوشو في عينك ي قليل الربايه .

قالها زين بعصبية وغيره ليرد الآخر بضحك.

-زين باشا احنا اسفين والله آخره مره سلام ي كبير .

كان يقف وهو يغلق هاتفه لم يراه ذلك المغروره وهي تقف لتتحدث بسخريه.

-ايه يبطه هو بابا وماما لازم يطمنوا عليكي انتي متعرفيش تعملي حاجه لوحدك ولا ايه.

-ايوه طبعا لازما يطمنوا عليا الا قوليلي القلم الي اديتهولك لسه وجعك بس برضه انا غلطان بسال ليه ده ايدي معلمه علي خدك صباع صباع .

قالها لاستفزاز كبير لترد الأخري بغضب وغيظ .

-استنا عليا بس انت فاكر اني هنسا أو هطلعك من دماغي تبقا بتحلم ده انا هوريك النجوم في عز الضهر هخليك تلف حوالين نفسك هعرفك مين هيا مهره الدميري وبكره هتشوف .

-بكره الساعه كام يريت تقوليلي علشان ابقا مستعد مش رعد الحديدي الي حرمه متسواش تقف تبجح في وشه اتحشمي ي حرمه دلع بنات ماسخ .

قالها رعد بثقه وشموخ ليتركها ويرحل لتبتسم ذلك المغروره بإعجاب شديد له ❤️❤️❤️❤️❤️❤️

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️🤦🤦🤦🤦🤦🤦

في فيلا شريف صفوان...

كان يجلس الشيطان وهو ينظر بدقه ل ذلك الملف لتاقطعه قطتته بابتسامه ساحره .

-ايه الي شغلك اوي كده ي حبيبي مالك .

-قضيه غريبه ي نور شاغله الجهاز كله ازي اخ يغتصب أخته ويقتلها معقول ده معقول وصلنا ل كده الواحد قلبه وجعه مش حاسس باي رافه ناحيه الشاب ده رغم أنه تحسي أنه وراءه حاجه محبيها نفسي اعرف وراء ايه .

قالها شريف بضيق لترد الأخري بثقه .

-معقول الشيطان بقا في قضيه لتقف قدامه .

-الشيطان خلاص بقا كبر ي روحي البركه في مراد وليث هما يكملوا بقا المسيرة.

-مساء الخير .

قالها مازن بابتسامه ليردو شريف ونور بابتسامه أيضا.

-مساء الخير ي حبيبي .

-بابا انا هسافر انا لندن بدل اونكل شهاب .

قالها مازن بجديه ليرد الآخر بحده.

-اشمعنا لندن بالتحديد ي مازن عمك شهاب سافر بلاد كتير قبل كده اشمعنا لندن .

-متقلقش ي بابا مش هتفكرني بحاجه كل الحكايه اني عايز اغير جو انا مش عيل صغير ي بابا اطمن حضرتك عن اذنكم .

ليصعد مازن الي الاعلي بوجع والم يجاهد لاخفائه تحت نظراتهم الحزينه لأجله .

❤️❤️❤️❤️❤️❤️🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

في فيلا الحديدي ...

كانت تقف وهي تلملم سجاده الصلاه بعدما أتمت قيام الليل لتقاطعها ووالدتها شمس بابتسامه .

-حراما ي حبيبتي .

-جمعا ي امي .

قالتها سمر وهي تقبل يدها بحب لتتحدث برجاء .

-ارجوكي ي ماما حاولي تقنعي بابا اني اسافر لندن علشان البعثه واخد الدكتوره من هناك ده حلم حياتي ي أما .

-سمر انتي عارفه عاد أن ابوكي مش هيوافق .

-حاولي ي أما حاولي علشان خاطري .

-حاضر ي حبيبتي هحاول ي قلبي .

لتحتتضنتها والدتها بحب وعشق لذلك الجميله ..

في الاسفل ..

كان يسير ببطئ وهو ينظر يمينا ويسارا بقلق لتقاطعه سمر بصراخ .

-حازم مالك عاد داخل تنسحب كده ليه .

ليمسكها سريعا بحده وهو يضع يده علي فمها ليتحدث بغيظ.

-الله يحرقك ي بعيده هتصحي البيت كله وتوديني في داهيه اكتمي ي بت .

-اه قول كده طبعا زي الاهبل عاد اتغلبت تاني في الكوره وعاملي فيها ميسي مش كده .

قالتها بسخرية ليرد هو بغيظ .

-كده ي اختي كده ارتاحتي وانتي ايه الي مصحيكي لحد دلوقتي عاد .

-انا انا عادي مش جيلي نوم واصل .

-طب خدمه بقا لابن عمك الغلبان اي لقمه لأن شهد زمانها نامت ولو صحتها هتديني بالشبشب والله .

-ههههههه ماشي من عنيا ي ابن عمي تعال وريا.

ليرحلوا الي المطبخ تحت ضحكاتهم الساحره .

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️🥰🥰🥰🥰🥰🥰

في مبنا المخابرات ..

كان يقفون ليث ومراد وهم ينظرون لذلك النقطه في الفراغ ليتحدث ليث بتنهيده عاليه.

-غريب مش هيتعدم ي ليث انا لسه مصمم ان القضيه دي فيها لعب جامد اوي ولازم الحقيقه تظهر .

-انت هتعمل زي الشيطان ي ليث انتوا ايه الي نخليكم مصدقين غريب ده بتتعطفوا معاه ليه .

قالها مراد بزهق ليرد الآخر بثبات لما تربط كل الخيوط ببعضها هتعرف انا اقصد ايه ي مراد تعالا معايا نراجع كل الخيوط من الاول يلا بينا ليرحلو الي ذلك القضيه الصعبه بالنسبه لهم .

🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

في النادي .

كانت تمارس تتدريباتها المعتادة لتقاطعها صديقتها ساره .

-اخبارك ايه ي عزه لتلفت إليها عزه بغضب وغيظ .

-اخباري زفت علي دماغك ممكن اعرف مجتيش التدريب انبارح ليه .

-كنت مع خالد كان وحاشني اوي .

قالتها ساره بعشق لتتدفعها الأخري بغضب وغيظ .

-يسلام تسيبي التدريبات علشان سي خالد بتاعك ده هتفضلي كده لحد امتا ي هانم احنا داخلين علي بطوله مهمه ي هانم خالد ده هيفضل وراكي لحد ميدمرلك مستقبلك ويتجوزك ويشغلك خدامه عنده هو ده بالظبط الي كل الرجاله عوزينه .

-يلهوي عليكي ي عزه ي بنتي انتي مش معقوله اقولك علي حاجه انتي مش هتتغيري ولا تفهمي غير لما تحبي تلاقي الي يستحمل قرفك ده ويحبك ويغيرك ساعتها بس هتخرجي من الي انتي فيه ده .

لتتركها ساره وترحل لترمي الأخري هذه الأفكار سريعا من راسها فهي مومنه أن الرجال يريدون فقط أن يلغون حريه المراه ويكونوا المتحكمين بها سنرا ماذا سيحدث عندما تقع في عشق ذلك المجنون🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰❤️❤️❤️

في فيلا الحديدي ..

كانت تجلس سما في غرفتها بدموع غزيره لتقاطعها والدتها شمس بغضب .

-انتي اتجننتي ي بت ولا ايه طلاق ايه ده الي طلبتيه من ابنك عمك انتي جرالك ايه ي بنت سليم .

-ايوه طلبت الطلاق لاني مش عايزه اكون حاجه ملهاش قيمه البيه بيحب واحده تانيه وسيابني انا بديل ليها وده انا مش ممكن اسمح بيه ي امي ابدا.

قالتها سما بدموع ووجع لترد سمر بحنان .

-ازي ده بس ي سما دانتي عارفه أن أسر بيحبك من وانتوا عيال كيف بس تجويلي كده .

-اسر محبنيش ي سمر ده اتعود عليا اتعود علي العبه بتاعته من وهو صغير حب امتلاك مش اكتر وبعدين انا خلاص مصممه علي موقفي ومش هارجع فيه ابدا ولما بابا يرجع هقوله واخليه ينهي الموضوع ده .

لتنهار أرضا بدموع ووجع تحت نظراتهم الحزينه لا جلها .

❤️❤️🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰❤️

في غرفه أسر .

كان يجلس بوجع فمعشقوته الذي كان دائما يراها توأمه قد شكته به لمجرد رساله قد انسات كل شي وطلبت الانفصال بمنتهي السهولة وهدت ماكان يبنهوه سويا منذ سنوات ليزعم علي تنفيذ ماكان من المستحيل وفعله لرد كرامته .يتتتتتتتبع.

تفتكروا أسر هيعمل ايه وسما تستاهل 🤔🤔🤔🤔🤔🤔

رعد ومهىره ايه الي هيحصل بينهم 🤔🤔🤔🤔

سمر ومازن ي ترا ايه الي هيحصل بينهم 🤔🤔🤔

ايه قصه غريب 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔

عزه هل حازم هيقدر يغيرها 🤔🤔🤔🤔🤔🤔


البارت الثالث من ملوك العشق 🥰🥰🥰🥰😍🥰

في فيلا الحديدي .

كان يقف ليث بغضب شديد وهو ينظر ل أسر بنظره 

ناريه ليتحدث بنبره قويه.

-انت اتجننت عاد ي ابن ليث ايه الي بتقوله ده .

ليقف أسر بقوه وثقه امام والده ليتحدث.

-الي سمعته يابوي انا مش اول واحد عاد يتجوز علي مراته الشرع محللنا اربعه ي ابوي .

-بس مش سما عشقك ي ولدي بنتك زي مكنت دايما تقول ليه كده ي ولدي ليه .

قالتها حور بدموع وحزن لما يحدث ليرد الآخر بغضب شديد .

-الكلام ده مش هيحصل واصل وشيل الفكره دي من راسك احسن مانت عارف طبعي ي أسر فاهم.

-انا اسف ي ابوي بنت اخوك هانتني وهانت كرامتي وانت عارف اسر الحديدي ميفرقطش في كرامته واصل انا هروح اتقدم ل سهي وهجيبها هنا ضره ل بنت اخوك وجدي صالح هيقف معايا لما يعرف الي حصل منها انا اسف يابوي بس هو ده الي هيحصل.

قالها ليث وسارا سريعا لكنه توقف اثر كلماته والده .

-يبقا تتطلق سما ي أسر وتروح ل البت بتاعتك دي .

-انت بتقول ايه ي ليث ده بدل متهديه وتخليه يشيل الفكره دي من رأسه ويرجع ل مراته عايزه يطلقها .

قالتها حور بدموع وحزن ليرد أسر بقوه .

-مش هطلقها يابوي قبل مادفعها تمن كل كلمه قالتها في حقي سلام ي ابوي .

-ي مرك ي حور ي مرك علي دلدك الحيله هنعمل ايه عاد ي ليث .

-ابنك كرامته انجرحت ي حور وانا عارف زين رجاله الحديدي ميفرطوش في كرامتهم واصل ربنا يستر من الي جاي .....

🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦

في فيلا شريف صفوان ..

كان يقف مازن بشرود وهو يحضر شنطته ل سفر الي لندن لتقاطعه نور بابتسامه حانيه.

-مصمم برضه علي السفر ي قلب امك .

ليقبل مازن يدها بحنان .

-ايوه ي امي محتاج أبعد شويه متقلقيش عليا وياريت تتطمني بابا كمان انا مش صغير والجرح الي جويا انا هحاول اخلص منه باي طريقة متقلقيش.

-ب الخمره والستات هو ده الحل ي مازن .

قالتها بدمع يتلألأ في عيناها ليدعي الثبات أمامها.

-معلش انا عارف انك انتي وبابا زعلانين مني بس انشاء الله انا هبقا كويس ادعيلي انتي بس .

-ربنا يحميك ي حبيبي ويرزقك بالي تغيرك وتستهلك وتنسيك كل الي فات .

-يارب ي امي يارب .

🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦

في النادي ..

كان يقوم حازم ببعض التمرينات ليقاطعه عمار صديقه .

-صباح الفل ي كوتش اخبارك ايه .

ليقترب منه حازم بأنفاس لاهثه .

-صباح النور ي عمار المدرب قال ايه في المطش الجاي في المسابقه .

عمار بهيام-ده هيبقا احلي ماتش هنقابل فيه مززز اه ي أما .

-مززز انت اتجننت ولا ايه.

قالها حازم باستغراب ليرد الآخر بجديه.

-المسابقه اول مطش هيبقا بينا وبين الفريق الأول ل بنات ده قانون اللعبه والي هيكسب هيكمل .

-غريب اوي الموضوع ده بس يلا احنا كده ضمنا اول مكسب ونقل ل دور الي بعد كده .

-مش سهله ي صاحبي البنت الكابتن بتاع الفريق مش سهله مغروره وبتكره الرجاله كره العما يعني الماتش ده بالنسبه الها حياه او موت .

-حلو اوي اموت انا في العنف واهلا بيها خطط حازم الحديدي .

ليبتسم حازم بمكر وخبث القادم الذي من الواضح أنه يحمل الكثير .

🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦

في المانيا ..

كانت تقف مهره وهي ترتدي ملابس تفضح أكثر ماتستر وهي تتطلع الي ذلك الوسيم الذي شغل عقلها فهنياا له هو الوحيد الذي استطاع بجذابيته وسحره سقوط حصون هذه المغروره لتقترب منه بابتسامه ساحره.

-احممم صباح الخير .

رعد وهو لا يريد النظر إليها وهي بذلك الشكل ليتحدث بنبره حده .

-صباح النور .

لتنظر له بشك وتجلس بجانبه متساله .

-بص بقا احنا صحيح اتعرفنا علي بعض في ظروف صعبه شويه بس انا بتمنا نكون صحاب .

ليتحدث رعد بنبره جاده .

-اولا انا مبصحبش ومفيش اصلا صداقه بين ولد وبنت ثانيا انا وانتي مظنش أنه ممكن يبقا في بينا أي علاقه من اي نوع .

-ليه .

قالتها سريعا وبحزن واضح ليرد هو بثبات .

-انتي مش شايفه انتي لابسه ايه نفسي اعرف انتي مبسوطه كده وكل واحد يشوف جسمك كده ويتمتع بيه انتي مبسوطه كده .

قالها بغضب لتحاول هي جاهده لتغطيه جسدها العاري لتتحدث بنبره حزينه ودموع محبوسه.

-انا كويس اوي اني طلعت كده انا امي ماتت وانا عندي خمس سنين انا تربيه داده وابويا ولا سال فيا كان كل يوم يتجوز واحده شكل ملقتش الي يقولي الصح من الغلط مخدتش منه غير أعداء الي دايما بيحاولا يخلصوا مني وياذوني بسببه انا ملقتش الي يىغيرني ي رعد ملقتش .

-طب لو لاتيه تتغيري فعلا علشانه .

كان الرد ليس كلام بل سهام عشق قد اخترقت القلبين لتبني اول سهم في سهام عشق الملوك ...

🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦

في مبني المخابرات العامة ..

كان يجلس بهيبته المعتادة وهو ينظر له بتفحص يشعر وكان وراءه شي ي يخفيفه فحثه الأمني من الصعب اخطاه ولما لا وهو الشيطان شريف صفوان .

-لسه برضه مصمم علي كلامك ده .

قالها بحده ليرفع الآخر عيناه الزيتونيه الساحره ليتحدث بوجع يجاهد لاخفائه .

غريب-انا قولت الي عندي ي شريف باشا ومعنديش كلام غيره انا اغتصبت اختي وقتلتها.

-انت ليه بتعمل كده بتحاول تحمي مين اتكلم .

قالها بغضب ليرد غريب ببرود طاغي .

-متتعبش نفسك ي شريف بيه انا قولت الي عندي سيبهم يعدموني وريح نفسك .

-لا لازم اعرف من الي وراك ومين إلي انت بتحاول تحميه انا شريف صفوان مش اي حاجه تعدي من قدامي كده وخلاص ساعدني وصدقني انا هحميك صدقني .

-انت بتتعب نفسك ي باشا رجعني الزنزانه تاني لان مفيش فايده .

-هرجعك بس اوعا تفتكر تكون دي النهايه اوعا ....

🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦

في فيلا أشبه مايقال عنها فيلا أشباح فكان أساسها مخيف بعض الشئ كانت عباره عن رسومات اسود نمور ولما لا وهي فيلا السفاح .

كان ينزل الي الاسفل بجبروت وشر وهو ينظر لذلك الجميله الذي تبكي بكاء غزيرا وهي تحمل في يدها صغيرها وهي تشتاق ل زوجها وحبيبها ليتحدث السفاح بنبره مخيفه.

-لو سمعت صوتك تاني هدبحلك ابنك ده قصاد عينك .

لتقوم بارتجاف وهي تحتضن صغيرها بخوف لتتحدث بنبره خائفه .

-هو سيف خلاص كده راح في الرجلين .

-قصدك غريب سيف ده انتها من زمان وان سمعتك بتجيبي اسم سيف ده تاني هدفنك مكانك فاهمه .

-فاهمه فاهمه بس انا عايزه اعرف ابوس ايدك خرجه ابوس ايدك .

ليجلس هو بغرور وهو يضع قدم علي الأخري ويتحدث .

-واالله هو في أيده بس هو الي راكب دماغه عايشلي في دور الشريف هو انا كنت بربيه علشان يجي يقولي لا مش كفايه الي حصل زمان مع عتمان وامير بضاعه كنت دافع فيها شقا عمري كله معاهم وراحت في التراب وكله من ابن الكلب شريف صفوان دمرالي وضيعالي كل حاجه وجيه الوقت الي ادخل الشحنه الي هو عوازها قدام عيني وده غريب هو الوحيد الي يقدر يعمل كده بس هو راكب دماغه يستحمل الي ي جراله .

-انت كنت عامل علاقه مع أخته انت الي اغتصابتها وقتلتها .

-والله انا مش فاهمه دي بت انا كنت بربيها خلاص بقه عمالها أخته لدرجه انه خلاني اغير اسمها والناس كلها بقه عارفه انهم اخوات بس البت بصراحه كانت جامده مقدرتش امنع نفسي عنها وقولت فرصه اصورها وشويه فوتوشوب لزوم الشغلانه ولابسها ل غريب علي امل أنه يعقل بس مفيش فايده علي العموم انا عملتلك زياره بكره حاولي تقنعيه احساله واحسالك ويلا علي فوق ومش عايز اسمع صوتك ولا صوتك ابنك يلااااااااا.

لتسرع هي بدموع الي الاعلي ليبتسم هو بشر ..

🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦

في فيلا الحديدي ..

كان يجلس صالح الحديدي برغم كبر سنه الاانه مازال يتمتع بنفس الهيبه ليتحدث بتبرع جاده.

-امك قاتللي علي الي حصل ي بنت سليم ايه التخاريف دي عايزه تتطلقي من ابنك عمك .

كانت تجلس وهي تفرك يدها بقلق شديد لتتحدث بحزن .

-ايوه ي جدي لاني اكتشفت أنه بيخوني لازما ننطلق ي جدي .

-شوفتيه بيحتدد معاها شوفتيها معاه في وضع مش كده انطقي ساكته ليه .

قالها بحده ارجفتها لتتحدث بدموع .

-شوفتها بعتاله رساله ي جدي صدقني انا ي جدي انا مبكدبش عليك واصل هو ده الي حصل.

-اسمعي ي سما ي بنتي اوعي تعمل زي جدك انا زمان ضيعت حب عمري شكيه فيها وشكي الغبي ضيعها من ايدي متعمليش زي ي بنتي أسر بيحبك متتضيوعوش من ايدك .

لتوامه له بتنهيده لتحاول مره اخري التفكير في الأمر .

🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦

بارك الله لكم وجمع بينكما في خير .

-مبروك ي حبيتي .

-الله يبارك فيك ي حبيبي .

يا تري مين دول 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔


البارت الرابع من ملوك العشق ❤️🥰😍🥰😍🥰

التفاعل ي جماعه مش مرضي ابدا اتمنا التفاعل ..

في المانيا ..

كانت تجلس بين أحضانه بسعاده غامره وهي تتضحك بصخب من أثر ذلك الصدمه والجنون فهي أصبحت زوجته زوجه من وبسرعه دي حقا أنه جنون الحب لتتحدث بسعاده وصدمة.

-طب والله العظيم أن احنا مجانين ي رعد واتجوزنا بالسرعه دي ازي ليتحدث هو بابتسامته الساحره.

-اذا كنت انا مجنون فإنني اجن مني صدقيني ي مهره فيه حاجه غريبه شديتني ليكي في البنت المغروره دي الي شايفه أنها اعلي من الناس بس لما اكتشفت الحقيقه أتشديتي ليكي اكتر واكتر وبصراحه عاد حبيه أن تكوني مراتي واغيرك ونعيش مع بعض العمر كله اوعدك ي مهره انك هتعيشي الحياه الي تستحقيها  اوعدك انتي قولتي انك مستعده تتغيري علشاني ثقي فيا ي مهره .

-طبعا بثقك فيك ي رعد وانشاء الله هنعيش مع بعض احلي حياه .

قالتها بسعاده وحب ليرد الآخر بجديه.

-خلينا بقا في الجد انتي عارفه أننا خلاص بكره لازم نرجع مصر انا هسيبك تروحي الفيلا وتعرفي ابوكي الي حصل وبعدين هتيجي تعيشي معايا في فيلتي .

-متتعبش نفسك ي رعد انا هاجي معاك علطول ابويا مش فارق معاه حاجه مش فاكرني اصلا انا هاجي معاك علطول بس المهم اهلك يتقبلوني ويتقبلوا جوازنا بالسرعه دي قالتها بقلق ليرد هو بحنان .

-اطمني ي حبيبتي انتي هتلاقي فيهم الأهل والأخوات وكل حاجه بحبك .

-وانا بموت فيك ي رعد .

علي فكره رعد ومهره الي اتجوزا ودي الصدمه 😂😂😂😂ولسه الصدمات ....

🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

في لندن ..

كان يسير مازن داخل الفيلا باستغراب من رائحه الاكل الشهيه من اين هذه الرائحه لتقاطعه سعديه مربيته ب سعاده وحب شديد تتحدث .

-مازن واحشتني اوي ي حبيبي .

-داده سعديه مش ممكن .

قالها بصدمه ليرتمي سريعا في أحضانها لتربت علي كتفه بحنان شديد .

-عامل ايه ي ابن الغالي اتوحشتك جوي .

-انا الحمد لله ي حبيبتي انتي جيتي امتا ومين إلي جابك .

-جدك صالح هو الي بعتني لحد هنه علشان بعد مابوك كلمه واقوله انك قاعد هنا شويه وانا جيه علشان اقعد معاك وأشوف طلباتك ونبقي نرجع سواء ولا انت مضايقك قاعدتتي هنه .

-انت بتقولي ايه ي داده ده جدي صالح حاسس بيا والله ده انتي هتنوري الفتره الي هقعد هنا .

-يخليك ليا ي حبيبي يلا روح غير هدومك علشان محضرالك الأكل الي بتحبه كله .

-ربنا يخليكي ليا ي ست الكل هوووا .

ليسرع مازن الاعلي لتتحدث بحب .

-ربنا يكرمك يضنايا ويرزقك ي مازن ببنت الحلال .

🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

في شركه الحديدي...

كان يجلس أسر بتركيز ليقاطعه عن عمه سليم.

-ي ترا ينفع اتلكم معاك شويه ي ابن ليث .

قالها سليم بحده ليرد الآخر باحترام .

-عمي سليم اتفضل حضرتك .

-انا مش جاي أضيف ي أسر انا ورايا عمليات مهمه أنا عايز اعرف التخاريف الي عملين انتوا وسما تقولها دي معناها .

-بنتك جرحت كرامتي يعمي قالتلي كلام مينفعش يتقال بس الحق عليا انا انا الي دلعتها بزياده وجيه الوقت الي اعرف اربيها .

-بنتي متربيه زين ي أسر وانت عارف كده زين وألزم حدودك واتقي شري انت لساتك متعرفش غضبي ممكن يوصل ل فين .

قالها سليم بغضب شديد ليرد الآخر بثقه.

-اظن ي عمي حضرتك الي مش واخد بالك أنها مراتي ي عني الحكم الاول عليها حكمي انا والي أقواله هو الي هيمشي وطلاق مش هطلقها غير لما تتعلم الادب وتعرف ازي تكلم جوزها .

-هطلقها ورجلك فوق رقابتك وغصبن عن عينك ي ابن ليث ليرحل سليم بغضب ليبتسم هو بثقه ف غرور عائله الحديدي وكبرياءهم ليس لهو حدود .

🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦

في المخابرات العامة .

كانت تحضتته بحب واشتياق ودموع ايضا علي زوجها وحبيبها ليجلسها بحنان شديد يتحدث.

-وحشتيني اوي ي زهره .

لتمسح عيناها ببراءت كالاطفال لتتحدث بعشق.

-انت وحشتني اكتر ي غريب ولا اقول ي سيف .

-انا في الحالتين جوزك ميفرقش الاسم المهم طمنيني عليكم وعمر عامل ايه وشوقي عمل فيكم حاجه .

-شوقي مصمم علي قراره ي سيف انت الوحيد الي يقدر يدخلوه الشحنه دي اشتري نفسك واشترينا ي سيف ارجوك ارحمني انا بموت ما كل يوم من الخوف وانت بعيد عني انا مقدرش اعيش من غيرك يسيف.

-لا طبعا ده مستحيل يحصل ابدا الراجل ده انا عايز انتقم منه ده خطفني من اهلي الله واعلم هما مين ولا فين وهل هعرف اوصلهم ولا لا وكفايه صباح الغلبانه الي قتلها واغتصابها انا عارف أنه لبسها فيا علشان يلوي دراعي بس لا مش هيحصل ابدا مستحيل اغضب ربنا واخسر دنيتي واخراتي واطمني هو مش هيقدر يقرب منكم .

-طب مانت عارف كل ده ليه مش راضي تعترف بالحقيقه ليه مش عايزهم يقبضوا عليهم ليه ي سيف .

قالتها بدموع ليرد الآخر بوجع .

-ماسك صور علي صباح وهددتني أنه هيفضحها وانتي عارفه اني مربيها مش عايزها تتفضح وتتعذب في تربتها انشاء الله ربنا قادر يحرجني منها.

-انا كنت متأكد أن وراك حاجه بس اطمن هتخرج منها ي سيف مش سيف برضه .

قالها شريف بسعاده واخيرا تم كشف لغز هذه القضيه ليتمتم الآخر بصدمه .

-شايف باشا ..

🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦

في فيلا الحديدي ...

كانوا يجتمعون علي العشاء لتتحدث سمر بقلق .

-بابا انا كنت عايزه اسافر لندن اخود الدكتوره .

-اكتمي يىبت مفيش سفر ولا كلام من ده واصل فاهمه .

-ايه ي سليم بتكلم بنتك كده ليه فيه ايه .

قالها زين بحده ليرد صالح بغضب.

-لا ولاعملي اعتبار أنه قاعد وسطيكم.

ليرد سليم بأسف .

-انا اسف ي عمي مقصدش بس انت مش سامع كلامها .

-ماله كلامها ي سليم من أمتي واحنا بنعامل بناتنا بالطريقه دي عاد المفروض انك تفرح أنها ناجحه المفروض تبقا فاخور بيها ي ولدي وبعدين انا عندي الحل .

-قصدك ايه ي جدي .

قالتها سمر بقلق ليرد الآخر بثقه وجديه .

-انتي هتسافري يضنايا وهتقعدي عند مازن حفيدي هو هياخد باله منك زين .

-كلام إيه الي بتقوله ده ي عمي مازن كيف ي عني ده شاب وعازب كيف ي عني ده غير أن أخلاقه مش زينه واصل.

قالها سليم بغضب ليرد الآخر بضيق.

-ويترا عاد الكلام ده كان هيبقا علي أسر أو رعد اوحازم ها ي سليم .

-عمي قصدك ايه عاد .

قالها زين باستغراب ليرد الآخر بوجع.

-قصدك انكم مش معتبرين مازن ابنكم زي أسر ورعد وحازم متنسوش أنه حفيدي ولا ايه .

-كلام إيه الي بتقوله ده ي عمي طبعا ده اببناا وشريف اخونا ي عمي مفيش بينا كلام ده بس برضك ي عمي كلامك مش مفهوم كيف ي عني .

قالها زين ليرد الآخر بثقه .

-سعديه بعتها ل مازن هناك في لندن علشان تاخد بالها منه وانتوا عارفين سعديه بميه راجل وسمر كمان ده غير مازن رغم أخلاقه الا اني اضمنلكم أنه مش هيتعرض ل سمر واصل وهيخاف عليها اكتر من حاله فاهمين .

-الي تشوفوه ي عمي كلامك سيف علي رقابتنا وانا مامن علي بنتي طلاما في حمايتك .

-وبنتك بميه راجل ي ابوي متقلقش ربنا يخليك ليا ي جدي وميحرمنيش منك واصل .

-ربنا يفرحك ي سما يابنتي ويعدلك حالك انتي كمان .

قالتها شمس بدعاء وتمني .

🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦

في غرفه أسر ..

كان يقف أسر وهو يرتدي بدله سوداء كلاسيكيه فاخره تزيد من وسامته الطاغيه لتقاطعه ذلك الذي تنظر بغيره من هيؤته الخاطفه لتتحدث .

-ممكن اعرف رايح فين وانت كده .

-رايح مشوار مهم جوي جوي هيفاجك .

-قصدك ايه ي أسر فاهمني .

قالتها بعصبيه ليرد الآخر لاستفزاز .

-توتو ايه مالك اهدي انا قولت حاجه ده مشوار مهم هكسرك زي مكسرتيني هكسرك ميه حته ي بنت عمي سلام .

-قسما بالله ي أسر لو جرحتني قلبي عمره مهيصفالك ابدا ابدا .

-مبقاش يفرق معايا واصل كل الحكايه اني خلاص زهقت منك فاعيز اغير سلام .

ليتركها ويرحل تحت قهرتها ووجعهها ودموعها فمن الواضح أن أسر قد قسي عليها لكنها تعلم هي من فقدت الثقه به وجعلته هو أيضا يفقد الثقه لتقسم لذاتها أنها سترجعه إليها مهما حصل ....

🥰🥰🥰🥰🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗

في السجن ..

كان يجلس باشتياق لها لتقاطعه وهي ترتمي في أحضانه لتتحدث بدموع ووجع.

-انا تعبت ي رعد تعبت ومش قادره استحمل عايزه أخرج من هنا .

ليحتتضنها رعد بدموع ليتحدث .

-هتخرجي ي حبيبتي قريب اوي قسما بالله الي عمل فيكي كده الرميه هو في السجن وهدمر حياه بنته كل دمعه نزلت منك هخليها هي تبكي بدل الدموع دم مبقاش رعد الحديدي أما انتقامتلك من مهره وأبوها اوسخ انتقام 


البارت الخامس من ملوك العشق ❤️❤️🥰😍🥰

التفاعل ي غاليين ...

في السجن ..

كان يتحدث بغضب ووعيد لذلك المجرم وابنته يعلم جيدا أنها ليس لها ذنب في ذلك ولكنها هي من تجعله ينفذ انتقامه ليخرجها من حضنه لتتحدث بدموع .

-رعد انا خايفه عليك ي رعد الدميري مش سهل ده مجرم ارجوك ي رعد خالي بالك من نفسك علشان خاطري .

ليقترب منها بعشق وهو يلمس علي شعرها بحنان .

-خايفه عليا ي روحي في كل الي انتي فيه ي رحمه وانا حياتي تسوي ايه من غيرك بس انا هعمل اي حاجه علشان اخرجك من هنا ونعيش مع بعض العمر كله ي روحي .

-مكنش فيه سبب تاني غير انك تتجوز مهره ي رعد .

قالتها بغضب وغيره ليرد الآخر بثبات وقوه ووعيد .

-ايوه لازم ولانسيتي الي عمله فيكي .

لتنساب دموعها بغزاره لتسرح فيما حدث بالماضي .

فلاش باك..

في شركه الدميري..

كان يجلس بغرور وهو ينظر بوقاحه ل سكرتيرته رحمه الذي كانت تعد الملفات الخاصه بالشركه ليقوم باستدعاءها الي مكتبه لتسير رحمه الي داخل المكتب بعمليه .

-اومر ي افندم .

ليقوم الدميري ويسير بالقرب منها وهو يحاول أن يتعامل بوقاحة معاها لتبتعد عنه بغضب .

-حضرتك ميصحش كده الي بتعمله ده .

-بقولك ايه ي حلوه كل حاجه بالفلوس وانا بصراحه عايزك ليا بصراحه عجباني .

-انا مش واحده من اياهم ي سالم بيه وانا مش عايزه منك حاجه وهسيب الشركه والله الغني عن كل قرش منك .

قالتها بدموع وقوه ليرد الآخر بتهديد .

-خليكي عارفه ي رحمه انك لو منفذتيش طلبي هتندمي بقيه عمرك ومتنسيش امك .

-مش هندم علي حاجه اكتر من كده وربنا انشاء الله هيكون معايا والي عندك اعمله .

لتسرع بالخارج تحت نظراته الماكره ليتوعد بهلاكها ليمسك هاتفه لتنفيذ مخططه .

في شقه رحمه ..

شقه متهالكه بعض الشئ أسرعت رحمه بخوف من منظر الشرطه الذي تملأ الشقه وصوت بكاء والدددتها الذي يدوي في الارجاء لتتحدث برعب .

-خير ي حضره الظابط فيه ايه .

-انتي رحمه السيد .

-ايوه انا فيه ايه .

-جاتلنا اخباريه انك بتاجري في المخدرات ولما فتشنا لقينا 100كيلو من الهيروين ودلوقتي اتفضلي معانا من سكات .

-انا معملتش حاجه والله العظيم معملت حاجه صدقيني ي ماما والله ماعملت حاجه ربنا ينتقم منك ي سالم .

قالتها بانهيار ودموع ليرد الظابط بحسم. 

-خدوها علي البوكس يلا .

ليسرعوا الي اخذها تحت دموعها وصراخها ..

-ررررررررعد الحقني..

باك ...

كانت تحكي بدموع غزيره والم وهي تتذكر دائما ماذا حدث فكانت هي ورعد قصه حب تتحدى الصعاب دائما كانت أحلامهم بسيطه ولكن شر الدميري كان كافيل بانهيار جميع أحلامهم ليتوعد رعد باشد الانتقام ....مثلث العشق رعد ورحمه ومهره ترا ماذا ستكون النهايه ...

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

في أحدا الاماكن الفخمه ...

كان يجلس بغرور المعتاد أما هي كانت تنظر له بإعجاب شديد فدائما يخطف أنفاسها لتتحدث بمكر .

-نفسي في راجل غيرك يشدني ي أسر بس للاسف مش لقيه غيرك .

-بصي ي سهي انا عرضت عليكي ديل و يتقبلي ي ترفضي القرار قرارك .

قالها أسر بجديه لترد هي بخبث ..

-عايزني افوت فرصه اني ابقا مرات أسر الحديدي واسيبها ده انا ابقا عبيطه .

-اوعي تنسي أنها تمثيليه فاهمه خيالك ميروحش ل بعيد انتي مش قد اسر الحديدي .

قالها بحده لترد هي بدلع ..

-انت قولت أنها تمثيليه بس انت هتبقا جوزي حلالي ي عني هاخد شرف المحاوله انك تكون ليا ي أسر سهي هتنسيك سما ومليون واحده زيها وهتشوف ي أسري .

-جهزي نفسك أن بكره هاجي اطلبك من والدك علشان كتب كتابنا هيكون علطول سلام .

ليرحل أسر لتمتم هي بانتصار .

-يااه جاتلك الفرصه علي طبق من دهب ي سهي وهتبقي حرم أسر الحديدي واخيرا ...

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

في فيلا الحديدي ..

كانت تقف بسعاده وهي تعد اغراضها ل سفر الي لندن واخيرا يتحقق حلمها للسفر الي لندن للحصول علي الدكتوره لتنظر الي اختها الذي تجلس بحزن لتجلس بجوارها .

-هتتحل ي سما صدقيني .

-اسر اتغير اوي ي سمر مبقاش طيقني حاسه أنه مجهزلي ضربه هتقضي عليا وتكسرني .

قالتها بدموع لترد الأخري بابتسامه ساحره .

-اسر بيحبك ي سما ده انا بنته زي مكان دايما يقول اطمني انشاء الله كل حاجه هتتحل وبعدين انا مسافره بكره عاد مش عايزه ابقا قلقانه عليكي .

-ترجعي بالسلامه ي حبيبتي وتحقيقي كل الي نفسك فيه ي يارب .....

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

في غرفه زين ...

كانت تمسك بهاتفها وهي تنظر أمامها بقلق ليحتتضنها من الخلف بعشق ليتحدث بهمس.

-قلب الزين سرحانه في ايه مالك ي حبيبتي .

-مش عارفه ي زين رعد مش كويس كلمته دلوقتي صوته مش مريحني خالص .

-حبيبه قلبي رعد مش صغير واي إن كان الي مضايقه هيعرف يخرج منها اطمني امال الواد حازم فين .

-هيكون فين يعني ي زين في النادي هو وراء غير كده ربنا يحافظلي عليهم ي يارب ويحميهم ويخليك ليا ي زين الرجال ...

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

في النادي ..

كانت تقف وهي تتمرن بعصبية وإصرار علي الفوز فهي عادتها دائما والآن هي ستكون بمواجهة الرجال لذلك ستفعل المستحيل ل هزيمتهم ليقاطعها حازم وهو يتحدث باستفزاز .

-مش خايفه من الهزيمه ي حلوه من رأي انك تراجعي نفسك علشان ههزمك ده شئ مفروغ منه .

-انا عزه مراد مفيش فريق قدر يهزمني مش معقول انهزم من فريق دراجه تانيه زيك مفيش فريق الا معالم عليه مفيش وجه مقارنه اصلا .

قالتها باستفزاز وغرور ليقترب منها وهو يتحدث بثقه.

-بس بقا هغلبك انتي هي كبرت في دماغي بقا جهزي نفسك ي حلوه سلام ..

رحل سريعا لكن لا تعلم لما قربه منها اربكها بذلك الشكل لتنفض هذه الأفكار سريعا من راسها وهي تتوعد له ...

❤️❤️❤️🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

في المخابرات العامة ..

كان يقف غريب بصدمه وهو ينظر له فبالفعل قد انكشف السر الذي جاهد هو لاخفاؤه ليتحدث .

-مفيش دليل علي انا قولته ي عني رجعنا لاول السطر .

ليبتسم شريف ابتسامه ساحره ل يتحدث .

-جميل انك تبقا مستعد تتضحي بنفسك علشان تنقذ سمعه واحده ماتت بس القضيه مبقتش كده بس فكر في الي السفاح بيعمله فكر كام شاب بيضر ويموت من المخدرات اعتبرهم زي صفاء تعاون معانا انقذهم وانقذ نفسك ومراتك وابنك وسلملينا السفاح زي ترا ايه حكايه سيف دي .

ليتنهد الآخر بتعب ليجلس مكانه ل يتحدث .

-موضوع سيف ده عرفته بالصدفه سمعته بيتكلم مع واحد من أصحابه وعرفت أنه خطفني زمان من امي وابويا بس هما مين وفين ده الي انا مقدرتش اعرف قولت مش مشكله خلاص مبقتش فارقه فضلت اشتغل معاه ل حد ماعرفت أنه بيتاجر في المخدرات وصمم اني اشتغل معاه بس ده مستحيل ي حصل ابدا مستحيل .

-طب لو قولتلك اني دي فرصتك انك تتعاون معانا في أننا نقبض عليه وانا نفسي هدور معاك علي اهلك دول وانشاء الله هنلاقيهم قولت ايه ي غريب .

-انا موافق بس تتمضنلي الامان ل مراتي وابني .

-طبعا اطمن متقلقش عليهم ودلوقتي بقا هتخرج من هنا وهعرفك تعمل ايه بالظبط .

ليبدء شريف بشرح الخطوط للقبض علي السفاح ..

🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

في فيلا الدميري ..

كان يجلس علي البار الذي عليه كل ما حرمه الله وهو يضع كاسه أرضا ليتحدث بسكر واضح .

-رايحه فين بالشنطه دي ي مهره .

مهره بتنهيده وياس من والدها .

-انا اتجوزت ي بابا ورايحه ل جوزي اظن الموضوع ده مش فارق معاك بس اهو اريحك مني وانا كمان ارتاح من الخمره والارف ده انا خلاص لقيت حياتي ومش هسيبها تروح مني سلام ي بابا .

لترحل مهره سريعا الي الخارج تحت نظراته التائهه.

❤️❤️❤️🥰❤️🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

في فيلا الحديدي ..

في غرفه أسر ..

كان يقف أسر وهو يخلع بدلته للتدخل ذلك المندفعه بغضب لتتحدث .

-ممكن اعرف انت كنت فين ي أسر بيه .

-كنت في مشوار مهم قولتلك هتعرفيه بعدين ودلوقتي ي ريت تخرجي علشان انام .

-ده بدل متتكلم معايا جرا ايه ي أسر انت نسيت اني مراتك ولا ايه ولا مش ناوي تسامحني وخلاص نسيت سما حبيبتك .

قالتها بدموع وندم ليرد الآخر بكبرياء .

-انتي الي نسيتيني مش انا لما شكيتي فيا وفقدتي الثقه لما ترجعي سما الي حبيتها ابقا اسمعك .

-ماشي ي أسر ماشي بس خليك فاكر أن انت الي بتتضيع سما من ايدك بس اوعا تفتكر اني هفضل كده لا ي أسر هنشوف مني قسوه عمرك مشوفتها .

لترحل بقوه زافه تحت نظراته الماكره ...

🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

في لندن ..

في منزل مازن كانت تقف سعديه وهي تحضر الفطار ليقاطعها صوت جرس الباب لتفتح وهي تنظر بسعاده وحنان الي سمر .

-سمر ي بنتي اهلا وسهلا ي حبيبتي نورتي .

-ربنا يخليكي ي داده سعديه جدي صالح موصيني عليكي جوي جوي .

قالتها سمر بابتسامه ساحره لترد الأخري بحنان.

-وموصيني عليكي انتي كمان ي حبيبتي واطمني هشيلك جوه عيني بصي الاوضه الي هناك دي اوضتك روحي ترتاحي شويه لحد ماحضر الفطار .

-طب اساعدك طيب .

-لا ي حبيبتي اطلعي انتي فوق انا خلاص خلصتها .

لتسير سمر الي الغرفه ليقاطعها صوت مازن وهو يتحدث بنعاس وهو يرتدي شريط قصير للغايه وعاري الصدر ليتحدث.

-داده فين الفطار .

-عااااااااااااقالتها سمر بصراخ لينظر إليها الاخر بفزع من تكون ...


تكملة الرواية من هنا


🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰


جميع الروايات كامله من هنا






تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close