
نوفيلا ملتزمه في يد زعيم المافيا 🔥
رنا احمد عماد ✍️ البارت الاول والتاني والتالت والرابع
كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات
البارت الاول
بارت 1...
في أحدا الشقق البسيطه ..
في غرفه تقي.
صباحا .
كانت تجلس تقي علي سجاده الصلاه وهي تتدعي الله كعادتها فهي فتاه ملتزمه جميله وبسيطه تحب جميع من حولها عمرها 22عاما تعيش مع والدتها وأخوها سعيد .
/
(رَبِّ اشرَح لي صَدري* وَيَسِّر لي أَمري* وَاحلُل عُقدَةً مِن لِساني).[١] (رَبِّ أَدخِلني مُدخَلَ صِدقٍ وَأَخرِجني مُخرَجَ صِدقٍ وَاجعَل لي مِن لَدُنكَ سُلطانًا نَصيرًا).[٢] (رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا).[٣] (رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا وَلِإِخْوَانِنَا الَّذِينَ سَبَقُونَا بِالْإِيمَانِ وَلَا تَجْعَلْ فِي قُلُوبِنَا غِلًّا لِّلَّذِينَ آمَنُوا رَبَّنَا إِنَّكَ رَءُوفٌ رَّحِيمٌ).[٤] (رَبَّنَا لَا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِن لَّدُنكَ رَحْمَةً امين يارب العالمين .
سماح والدتها بابتسامه/صباح الخير ي روحي .
تقي بابتسامه /وعليكم السلام ي امي .
سماح بابتسامه /ماشي ي ستي إسفين يلا علشان نفطر.
تقي بغيظ شديد/الباشا احمد صحي طبعا لا ماهي تكيه من غير بواب .
سماح بابتسامه/استني هروح اصحيه .
تقي بخبث ومكر/لا استني هصيحيه انا .
في غرفه احمد ...
كانت تسير وهي تمسك ذلك الجردل المملوه بالمياه لتقترب منه ببطئ لتسكب المياه عليه وهي تتضحك بشده .
احمد بفزع شديد /هو انا بغرق ولا ايه.
تقي بضحك /هههههه .
احمد بغيظ شديد/هو انتي قسما بالله مهسيبك ي بنت ال .
سماح بابتسامه/اقعدوا افطروا وبطلوا شغل عيال بقا .
احمد بغيظ وهو يجلس /ماشي نفدتي المره دي من ايدي .
تقي بضحك /هههه ولا تقدر تعمل حاجه وبعدين انا كنت بصحيك علشان تنزل علي شغلك غلط ي عني ي ابو حميد .
احمد بابتسامه /طب المهم ي ست البنات قولتي ايه في موضوع اشرف .
تقي بزهق /وبعدين معاك ي احمد هو احنا هنفضل في الموضوع ده مانا قولت راي .
سماح بجديه /ي بنتي ادينا سبب واحد للرفض ده ده اشرف متربي علي أيدينا وبيحبك من زمان .
احمد /وبعدين مش الجواز برضه نص الدين ي شيخه تقي .
تقي بضيق /انا مش شيخه ي احمد شيخه دي كبيره عليا اوي ثانيا طبعا الجواز مهم بس بالإنسان الي الواحد يرتحله ويساعده أنه يفضل ماشي في طاعه الله وانا مش شايفه أن أشرف هو الشخص ده عن اذنكم لان عندي جامعه .
احمد بضيق/شايفه ي امي البت دي شكلها مش عايزه تتجوز اصلا الواحد عايز يطمن عليها
سماح بابتسامه/ كله نصيب ي ابني ربنا يطمني عليكم .
في قصر الزعيم ....
في غرفته .....
كان يغفا الزعيم وهو يرتدي قناعه فهو شخصيه غامضه للغايه متقلب بشكل سريع ومخيف شخصيه مرعبه يهابه الجميع ليفتح عيناه لينظر الي الساعه فذلك هو الميعاد المحدد لاستيقاظه ليرتدي ملابسه السوداء والجونتي الخاص به ليسير الي الاسفل بغرور وثقه ليس لهم مثيل .
في الاسفل ..
كان يجلس الزعيم علي مائده الافطار وبجانبه ادم مساعده .
الزعيم بجديه /خير ي ادم .
ادم بقلق بالغ/اللورد بعت التعليمات .
الزعيم بغضب جحيمي/مليون مره قولتلك متقولش تعليمات الزعيم مبياخدش تعليمات من حد فاهم .
ادم بخوف شديد/انا اسف ي زعيم اوعدك مش هتكرر .
الزعيم بحده /طب اخلص الصفقه ايه ي عني مش زي كل مره .
ادم بقلق بالغ/لا ي زعيم المره دي الصفقه مختلفه هو طالب بنات يشغلهم هو بمعرفته .
الزعيم بغضب جحيمي/بس الزعيم مبنشتغلش الشغل الوسخ ده ابعتله وقوله إن طلبه مرفوض فاهم .
ادم بطاعه /امرك ي زعيم هبلغه .
اللورد بحده /مفيش داعي ي ادم لاني جايله بنفسي لحد هنا .
الزعيم بغضب/من امتا وانت عارف اني بشتغل الشغل القذر ده ..
اللورد باستفزاز وحده /هتنفذه ي زعيم سواء باردتك او غصبن عنك.
الزعيم بغضب شديد/لسه متخلقش الي يهدد الزعيم وانا عارف ده كويس .
اللورد بحده /لا ي زعيم المره دي بالذات هتنفذ الي أمرت بيه واالا اختك ريم مش هتقدر تسافر تتعالج بره البلد وانت عارف انا تقدر اعمل ايه ي زعيم فكر ورد عليا سلام .
الزعيم وهو يضغط الكوب بغضب جحيمي ليتهشم بين يديه لتسير الدماء من يده بغزاره .
ادم بفزع /زعيم .
الزعيم بحده ومراره/نفذ الي قالك عليه ي ادم بس اسمع الي هقولك عليه ونفذه بالأمر الواحد .
ادم بطاعه /امرك ي زعيم .
الزعيم بحده /عايز بنات من عينته كده بنات كبريهاات ساعتها الشغل هيكون علي هواهم مش غصبن عنهم فهمت قصدي ي ادم .
ادم بجدية/فهمت ي زعيم امرك .
****************.
في الجامعه ..
كانت تجلس تقي وهي تبعث في هاتفها لتقترب منها علا صديقاتها .
/السلام عليكم ي كبيره ايه الاخبار .
تقي بابتسامه/الحمد لله ي حبيبتي بخير رايحه الدرس في الجامع هتيجي معايا صح .
علا بحزن واسف /معلش ي حبيبتي مش هقدر والله لاني رايحه مع ماما نزور خالي في المستشفي.
تقي بابتسامه/ولا يهمك ي حبيبتي الف سلامه علي خالك انا هروح لوحدي والي بيتكل علي الله مبيخفش من حاجه.
*********************.
في الطريق.
ليلا ....
كانت تسير تقي وهي خارجه من المسجد في طريقها للبيت لتصعق وهي ترا ذلك الشخص الذي يختطف الفتاه لتسرع اليه بغضب شديد وهي تصرخ ليكممها سريعا لتفقد الوعي لياخذها سريعا الي قصر الزعيم .
***************.
في قصر الزعيم ..
في ذلك الغرفه المضلمه ....
كانت تجتمع جميع الفتيات فيما بينهم تقي التي تبكي بشده فهي لا تعلم اين هي وماذا يحدث لينظرون جميعهم ناحيه الباب ليسير الزعيم الي الداخل وهو ينظر إليهم بتفحص لينتبه للصوت تقي الباكي.
/احنا فين وانتوا مين وعايزين مننا ايه بالظبط .
الزعيم بحده /اخرسي ي بت انتي مش عايز اسمع نفسك ده جزاء الي يتدخل في الي ملوش فيه انتي ماشيه في الشارع ايه الي دخلك في الي بيحصل .
تقي بدموع وصراخ/انت مجنون ولا ايه لما اشوف واحده بتتخطف عايزني اعمل ايه ده شرف البنت اغلا من كنوز الدنيا كلها انتوا مين وعايزين مننا ايه ربنا ينتقم منكم ..
الزعيم بسخرية/ابدا ي حلوه هنسلمكم لللي هيشغلكم الشغل الي تستاهلوه وانتي بالذات ي شيخه الشغل هيليق عليكي اوي مانتوا كلكم زباله وعايزين الحرق..
تقي بدموع وصراخ /اخرررس الي زيكم انتوا الي عايزين الحرق ربنا أن شاء الله هيخسف بيكم الارض قسما بالله الي هيقرب مني لقطعه بسناني دول .
الزعيم بغضب جحيمي وهو يسحبها الي جناحه/ماشي ي حلوه تعالي معايا فوق وانا هخليكي تشوفي الموت بعنيكي دول .
تقي بدموع وتوسل /لا ابوس ايدك ارحمني ارحمني اقتلني بس متعملش فيا كده .
تفتكروا ايه الي هيحصل 🤔🤔🤔🤔🤔.
ملتزمة في يد زعيم المافيا 🤫🤫🤫
رنا احمد عماد ✍️✍️✍️✍️✍️.
Ęmÿ Dę Änã
بارت 2....
في جناح الزعيم ...
كانت تقف أمامه تقي بدموع وصراخ لكن إيمانها بالله كانت من أكبر الدوافع إليها كانت تقف تلك العصفوره أمام ذلك الشيطان بكل جراءه .
/قسما لو فكرت تقرب مني ه*ق*ت*لك سامع ه*ق*تل*ك .
الزعيم بسخرية وضحكه عاليه /ههههه ده بجد تصدقي مضحكتش كده من سنين بس بصراحه بيعجبني البنات العنيده الي زيك .
تقي بدموع وصراخ/انتوا عايزين مني ايه بالظبط .
الزعيم ببرود/والله احنا مكناش عايزين منك حاجه انتي الي اتحشرتي في الي ملكيش فيه وعلي فكره تقدري تروحي .
تقي بغيظ شديد/طب والبنات الي تحت .
الزعيم بحده/وانتي مالك بيهم .
تقي بحده /انا مش همشي من هنا غير لما يخرجوا معايا ..
الزعيم بضحكه عاليه/ههههه لا بجد انتي رهيبه انا نفسي اعرف انني جايبه الثقه دي كلها منين انتي مش مستوعبه مين الي واقف معاكي ده وبيكلمك كده عادي .
تقي باستحقار شديد/هيكون مين ي عني واحد معندوش ضمير ومبيخافش من ربنا انت الي زيك عامل زي الحشره الي بيداس عليها بالجزم .
صفعه قويه جعلتها تسقط أرضا والدماء تتناثر من شفتيها لينظر إليها باعين ناريه واضحه من خلف قناعه ليمسكها بحده ليدفعها علي السرير ليكتف يديها بيده باحكام.
/انا استحمتلك كتير علي غير العاده بس خلاص كفايه اوي لحد كده انا بقا هدبحك بالبطي واخليكي تكرههي عيشتك.
تقي بدموع وصراخ/يارب ارحمني قولتلك اقتلني احسن .
الزعيم بغضب/مش بمزاجكك ي حلوه انا الي اقول ايه الي يحصل وايه الي ميحصلش انتي هنا في مملكه الزعيم .
ليفيق علي صوت بكاء ريم لتنظر تقي ناحيه تلك الطفله التي تقف بدموع وخوف لتتحدث بغضب جحيمي واحتقار .
/انتوا كمان بتخطفوا الاطفال ربنا ينتقم منكم انتوا خليتوا ايه للشيطان لتسرع تقي إليها وهي تحمل بحنان فكان يقف الزعيم وهو ينظر إليها باستغراب شديد لهدواها في احضان تقي فهو دائما كان يحرص علي وجود افضل المربيات معاها لكن دائما كانت تنفر منهم ليفيق من شروده علي صوتها الغاضب .
/انتوا ايه انتوا ايه مش بنادمين لدرجه دي البنت دي خطفنها منين من اهلها اتكلم .
ليسير الزعيم الي الخارج بمنتهاء البرود لتلمس علي ريم بحنان .
/متخافيش ي حبيبتي انتي معايا متخافيش يارب زيح عننا يارب واخرجنا من الظلمات كما أخرجت سيدنا يونس من بطن الحوت.
ريم وهي تحرك أصابعها بلغه الاشاره لتعلم من هي .
تقي بوجع وهي تحدث ذاتها /دي باين عليها خرسه ي عيني عليكي ي بنتي لترتسم الابتسامه علي وجهها .
/بصي ي ستي انا تقي هحكيلك كل حاجه بس انتي قوليلي متعرفيش بيتك فين او بابا وماما يبقوا مين .
لتمسك ريم كراستها الصغيره وهي تتدون بطفوله .
/ده بيتي ومعنديش بابا وماما.
تقي باستغراب شديد /ده بيتها ازي .
نيره بابتسامه /يلا ي ريم علشان تأكلي.
تقي وهي تحتضن ريم بفزع/انتي مين محدش يقرب محدش هياخدها مني .
نيره بابتسامه/ممكن بس تهدي انا الداده بتاعتها وده ميعاد اكلها علشان الدؤاء .
تقي بجدية/هي البنت دي مش مخطوفه .
نيره بابتسامه/لا ي ستي دي اخت الزعيم الصغيره يلا بقا ب ريم .
ريم وهي تمسك في ملابس بتقي لتفهم نيره أنها تريدها أن تأكل معاها .
نيره بابتسامه/هي عايزه تاكل معاكي يريت توافقي لانها مبتكالش خالص وتعبانه من فضلك .
تقي بغيظ شديد/لا ي شيخه وانتوا عايزين طفله زي دي عايشه في بيت الأشباح كده تاكل ولا تعرف تعيش طب من فضلك خرجيني من هنا زمان امي واخويا هيتجننوا عليا .
نيره بأسف شديد/انا اسفه مقدرش بس كل الي تقدر اقولهولك أن طول مانتي ساكته محدش هياذيكي وتعلق ريم بيكي هيكون نقطه كويسه في صفك هتشفعلك عند الزعيم لانها اغلا حاجه في حياته اتفضلي الاكل جاهز .
لتتوسل إليها ريم بنظراتها الطفوليه لتسير معاها الي الاسفل .
**************.
في شقه تقي ....
كانت تجلس والدتها سماح وهي تبكي بحرقه علي غياب ابنتها لتتحدث بغضب لذلك الذي يجلس ببرود .
/انت قاعد زي اللوح كده ليه متقوم تشوف اختك راحت فين .
احمد بغيظ شديد/اعمل ايه ي امي اروح اقول الي شاف عيله اسمها تقي مانا ياما قولتلها بلاش تروحي الجامع ماخر كده مسمعتش الكلام هي اصلا عيله وش فقر مش كفايه مصممه تتضيع مني اشرف الراجل قصاد جوازه منهاهيدخلني شريك في المحل .
سماح بغضب جحيمي/انت فيه ولا في ايه ي عديم الدم اقوم شوف اختك ي ترا انتي فين ي ضنايا .
****************.
في فيلا أسر الجارحي ...
كان يجلس أسر ومعه زوجته سهر ووالده عارف .
عارف بحزن شديد لما ينساه طيله السنوات الماضيه /برضه لسه مفيش اي خبر عن اخواتك ي اسر .
اسر بضيق شديد/يوووه جرا ايه ي بابا كل السنين دي ومش قادر تنساهم مخلاص غاروا مطرح مغاروا يمكن يكونوا ماتوا وخلصنا منهم هما وجودهم في الحياه اصلا كانت غلطه.
سهر بضيق /متنساهم بقا ي عمي احنا مش برضه ولادك ده كفايه انهم جم من واحده خدامه .
عارف بضيق وكره لذلك العقربه وزوجها/برضه هيفضلوا ولادي وهفضل ادور عليهم سديتوا نفسي عن الاكل.
سهر بغيظ شديد/وبعدين بقا مع ابوك كده ده ليل ونهار يكلم ناس كبار يدوروا عليهم انا خايفه يعتر فيهم وتبقا مصيبه .
اسر بضيق/مستحيل ي سهر انتي عارفه فاتت سنين قد ايه ده لو شافهم مش هيعرفهم انا رايح علي الشركه سلام .
*****************.
في قصر الزعيم.....
علي مائده الطعام ....
كانت تجلس تقي وعي احضانها ريم وهي تتطعمها بهدؤء .
نيره بابتسامه/ماتكلي ي تقي انتي كمان.
تقي بضيق شديد/انا مباكلش من اكل بفلوس حرام ربنا الي عالم انا موجوعه ازي علي الطفله دي .
الزعيم بغيظ وسخرية/ده علي اساس ان اخوكي الي بيلعب قمار وبيسرق في كل عربيه بيصلحها مش اقل من 100جنيه هو ده الحلال ي عني .
تقي بارتباك شديد/اولا هو كبير مش صغير وفاهم الغلط من الصح كويس بس انت بقا عرفت ده كله ازي وليه ارجوك اوعا تاذيه .
ادم بحده/انتي مش شايفه نفسك بتتكلمي معاه بحريه اوي انتي عارفه ده مين ده اكبر عصابات العالم بيترعبوا منه يبقا فكري في اي كلمه تقوليها بدل متلاقي نفسك خسرانه كل حاجه فاهمه .
*********************.
في قصر الزعيم
ليلا ...
كانت تسير تقي برعبا وهي تنظر يمينا ويسار لتبتسم. هي ترا أن المفتاح عالق في القفل فمن سيتجرا علي تهريب قطه من قصر الزعيم مبالك بذلك الفتيات لتمسك المفتاح بهدوء لتقف محلها برعا شديد وهو يمسك يدها بحده .
/انتي كده عديتي كل الخطوط الحمراء الزعيم مبيسامحش مرتين .
تقي بدموع والم شديد من قبضته القويه /ابوس ايدك ارحمني انا وهما وسيبنا نمشي وانا والله العظيم مهجيب سيره لاي حد بالي حصل بس ارجوك امي زمانها هتموت .
الزعيم بنظره خبيثه/انا مستعد اطلعهم بس بشرط .
تقي ببراءه ولهفه /ايه هو الشرط ده .
الزعيم /
يتتتتتتبع .
تفتكروا هيكون ايه هو الشرط 🤔🤔🤔.
🌹🌹🌹🌹
ملتزمة في يد زعيم المافيا 🤫🤫🤫.
رنا احمد عماد ✍️✍️✍️✍️.
Ęmÿ Dę Änã
بارت 3....
في قصر الزعيم....
كانت تقف تقي بانتباه لذلك الشرط ليتحدث الزعيم بجديه وثقه .
/شرطي انك تفضلي هنا في القصر وتكوني مربيه ل ريم قولتي ايه.
تقي بغضب شديد/انت بتقول ايه مين الي قالك واداك الحق انك تتحكم في حياتي وبعدين انت فاكر اني هفضل كده علطول في القصر الملعون ده كفايه الذنوب الي غرقنين فيها ربنا ينجيكم .
الزعيم بسخرية /انت ليه محساساني انك وراكي الشركات بره فيه ايه عايزه ترجعيله اوي كده بره .
تقي بحده /فيه حياتي وصحابي وناسي فيه امي واخويا الي زمانهم هيموتوا من القلق عليا انت علشان عايش هنا في الضلمه مش شايف الحاجات الحلوه الكثيره الي بره .
الزعيم بسخرية ووجع يظهر علي ملامحه المخفاءه خلف قناعه /لا في دي عندك حق اسمعي بقا ده كان شرطي وانتي هتنفذيه غصبن عنك انا كل الي يهمني اختي .
تقي بحده وغيظ /طبعا كل الي يهمك اختك وانا ماليش أهل تفتكر حالتهم ايه دلوقتي تفتكر هقدر احط عيني في عين امي لما تعرف ان كنت عايشه معاك كل ده في قصر مقفول وجودنا مع بعض من غير رابط حرام حتي لو كنت هكون المربيه بتاع اختك مع اني مش موافقه علي ده لان أن شاء الله هخرج من هنا في اقرب وقت .
الزعيم بخبث ومكر/اه كل الفيلم ده علشان نتجوز علي فكره انا معنديش مانع .
تقي بغضب شديد/نعم نتجوز ايه انا اتجوز شيطان زيك انت انا في كابوس ولا ايه اسمع انت هتخرجني انا والبنات دول من هنا ونخلص من الموال ده كله .
الزعيم بحده /بقولك ايه مش عايز اسمع صوتك انتي تكلمتي كتير فاهمه انا قولت ال عندي مش هتخرجي من هنا لا انتي ولا البنات دول غير لما اختي تخف وترجع زي ماكانت انا شايف انها متعلقه بيكي انتي الوحيده الي تقدري تعملي الي الداكتره مقدروش يعملوه .
تقي بحده وغيظ /مش هيحصل سامع مش هيحصل انا مش هفضل هنا .
لتصعد الي الاعلي ليتبع هو أثرها بغموض مريب .
ادم بحده /جرا ايه ي زعيم البت دي اتعدت حدودها اوي سيبني اخلص عليها ونخلص من الصداع ده ونشوف شغلنا .
الزعيم بجديه /تصدق ي ادم برغم انك شغال معايا بقالك سنين واكبر مني في السن الا ساعات ذكائك بيبقا محدود انا مقدرش اتخلص من تقي انا مصدقت أن ريم ترتاح مع حد علشان كده تقي لازم تفضل موجوده المهم انت بس عايزك تروح شقه تقي وتقابل اخوها وهقولك تعمل ايه بالظبط فاهم .
ادم بطاعه/امرك ي زعيم.
***************.
في غرفه تقي ...
كانت تسير بغيظ شديد وهي تمتم بغضب .
/الا اتجوزه ال ايه الجنان ده ياربي ده لو كانه خطفني ولا قتال قتله ولا حاجه ايه البرود ده .
لتتحدث مع ذاتها بشرود وتفكير .
/طب وليه لا ي تقي انتي طول عمرك لتتدعي ربنا سبحانه وتعالى أنه يخليكي سبب في هدايه ناس كتير ليه ميكونش هو واحد منهم مش يمكن يتغير ي تقي ويبقا انسان صالح ليه متخاطريش وكله علشان الغلبانه ريم ليه متكونيش ليها طوق النجاه وترجعي اخوها ليها وتعيش هي كمان زي كل الاطفال الي في سنها .
لتفيق من شرودها علي فتح الباب علي مصرعيه لتسير ريم بطفوله وسعاده الي احضانها لتشرح لها بأنها ستنام في احضانها لتتضمها تقي بحنان لتغفا في ثبات عميق ليرتاح عقلها قليلا من التفكير .
****************.
في شركه الجارحي .
كان يجلس أسر علي الكرسي لتسير اليه سهر بابتسامه وسعاده.
/حبيبي انا لسه جاي من عند الدكتوره وقالي ان العمليه هتنفع أن شاء الله هنخلف ي حبيبي.
اسر بزهق /هو انتي مفيش غير الموضوع ده ي سهر مش كفايه بقا كام مره عملنا العمليه وصرفنا قد كده ومفيش فايده .
سهر بغيظ شديد/ي عني ايه ي اسر لعلمك بقا انا هفضل ماشيه وراء الامل مهما حصل .
اسر بضيق /وانا بقا مش هفضل ارمي فلوسي في الأرض انا زهقت .
سهر بغيظ شديد/فلوسك جرا ايه سي اسر ده انا دفننوا سواء وعارفه كل حاجه والصفقات ام فلوس قد كده اسمع قسما بالله ي اسر لو منعت عني الفلوس الي عاوزها هروح اقول لابوك كل حاجه وأعرفه مين الي عمل كده في ولاده سامع .
اسر بضيق شديد/الله يحرق اليوم الي اتجوزتك فيه ي شيخه .
ليتحدث مع اللورد بحده/ايوه احنا عايزين نقعد علشان الصفقه الجايه انا لازم أتمم الصفقه دي مع الزعيم فاهم سلام .
****************.
في قصر الزعيم...
كان يجلس الزعيم وهو في ذلك الكابوس الذي لا ينتهي ليتذكر ذلك الكلمات التي مازالت تحفر في مسامعه .
/انت مفيش فايده فيك كل حاجه تكسرها كده .
/والله وقعت غصبن عني كنت عايز افرجها ل ريم .
/ريم ي حمار ي غبي وهي العيله دي هتفهم حاجه انت لازم تتادب.
/لا والنبي ضرب لا انا معملتش حاجه.
ليضربه بالحزام بكل قسوه ليصرخ الطفل بدموع وصراخ ليصرخ الزعيم بصراخ أفزع الجميع من ذلك الكابوس الذي لا ينتهي ليسرع إليه ادم ليحتضنه بشده لما يعايروا بمن تقف في الخلف وهي تنظر إليه بتفحص واستغراب شديد فمن الواضح أن ذلك الشخص يحمل بداخله الكثير.
*****************.
صباحا .
في المطبخ ...
كانت تقف نيره وعي تعد الفطار لتسير إليها تقي وعي تحمل ريم لتتحدث بابتسامه خفيفه.
/صباح الخير تحبي اساعدك .
نيره بابتسامه/لا كفايه عليكي ي ريم انا قربت اخلص .
ريم وهي تتدون في دراستها الصغيره /ريم بتحب تقي قد البحر .
تقي وهي تحتضنها بحب/ وانتي حبيبه قلبي.
ادم بجدية /قربتي ي نيره اتاخرنا علي الشركه .
تقي بجدية /الزعيم فين .
ادم بحده /بره في الجنينه وهو مش في المود فاحسالك متحاوليش تحرقي دمه
تقي بغيظ شديد وهي تحمل ريم وتتجه الي الاعلي/ده علي اساس انكم دكاتره ده انتوا استغفر الله العظيم قتالين قتله .
نيره بضحك /ههههه والله البت دي زي العسل عملت للقصر روح جميله اوي ي ادم .
ادم بغموص وشرود /ربنا يستر من البت دي والي هيجي من وراها .
في الجنينه ..
كان يجلس الزعيم وهو ينظر أمامه بشرود لتجلس تقي ريم أرضا مع بعض الالعاب وتتجه له .
/بقيت احسن دلوقتي .
الزعيم باستغراب /قصدك ايه.
تقي بجدية /قصدي الكابوس بتاع امنبارح .
الزعيم بغضب شديد/بقولك ايه اسمعي كلامي كويس علشان ميكونش اخر يوم في عمرك ملكيش دعوه باي حاجه هنا فاهمه .
تقي بجدية /علي فكره الانسان الي بيبقا شايل فوق طاقته بينهار وبيتهد .
الزعيم بغضب وصراخ /علي فكره انا مش عيل صغير ومش محتاج ل حد ولا عاوز شفقه من حد انا الزعيم الي يقدر يعمل كل حاجه في الدنيا بمجرد ميحرك صباعه الصغير اعملي حسابك انك هترجعي لأهلك وانا هعرف اتصرف واعالج اختي لوحدي فاهمه انا مش عايزه مساعده من حد .
ليسير الزعيم الي الداخل لتنظر تقي الي ريم التي تبكي بعدما استمعت لكل شي لتحتضانها تقي بحب وحنان.
/متخافيش ي روحي انا مستحيل اسيبك هعمل اي حاجه علشانك ..
****************.
في الورشه التي يعمل بها احمد اخو تقي كان يقف ادم وهو يحمل تلك الشنطه .
احمد باستغراب /خير ي سعاده الباشا .
ادم بجدية /انت احمد اهو تقي مش كده .
احمد بلهفه /ايوه انا هي اختي فين .
ادم بجدية/ايوه كويسه ي اخويا وبعتالك الفلوس دي .
احمد بطمع وجشع/فلوس هي فين .
ادم بسخرية /مش عايز تعرف هي فين .
احمد وهو يعد المال بطمع /مش مهم مش مهم اكيد هي كويسه قولها براحتك ي اختي طالما هتبعت كل يوم من ده .
ادم وهو يسير للسياره وهو يحدث ذاته بجديه/طول عمرك كبير ي زعيم .
*****************.
في قصر الزعيم.........
كانت تقف تقي بابتسامه وهي تراه يطلق سراح الفتيات ليقترب منها بجديه .
/يلا علشان تروحي بيت أهلك وتخلصي من هنا خالص واخلص انا كمان .
تقي وهي تحدث ذاتها/اهو خرج البنات الي في بالك صح ي تقي الإنسان ده وراء كتير اوي محتاج يتظبط محتاج الي يقف جنبه ويساعده .
الزعيم بغضب شديد/ماتخلصي السواق مستني بره .
تقي بابتسامه هادئه /بس انا مش عايزه اروح ل اهلي انا قررت اني هفضل هنا وموافقه .
الزعيم بانتباه /موافقه علي ايه بالظبط .
تقي بجدية /علي الاتنين أننا نتجوز واني افضل هنا مع ريم موافقه بكامل اردتي .
الزعيم بابتسامه ساحره خلف قناعه /مستعده تتربطي حياتك بشخص متعرفهوش حتي لو لفتره كل ده ليه انا قولتلك اني هخرجكك واسيبك ترجعي بيت أهلك .
تقي بابتسامه /بس انا خلاص مبقتش اقدر اسيب ريم ومش هخرج من هنا الا لما تخف وتبقا كويسه .
الزعيم بجديه /تمام وكل الي تعوزيه هتاخديه ادم هات المأذون .
ادم بقلق بالغ من القادم /امرك ي زعيم .
كانت تمسك ريم يد تقي بسعاده كبيره أما هو فكان ينظر إليها من خلف قناعه نظرات غامضه لفهم تلك الفتاه وما يدور في رأسها .
بعد فتره .....
كان يسير المأذون الي الخارج .
نيره بابتسامه/الف مبروك ي جماعه .
تقي بابتسامه/حلو اسم مالك مش احلا من الزعيم برضه ليه كنت مخابيه.
الزعيم بحده /علي فكره انا مبحبش الاسم ده فاهمه مش عايز اسمعه انا طالع انام .
تقي وهي تحمل ريم /بلا ي ريمو علشان نصلي العشاء ونام .
***********.
في غرفه تقي ...
كانت تنظر ريم يمينا ويسار علي عروستها لتتذكر أنها نستها في جناح الزعيم لتكتب ل تقي ذلك .
تقي بغيظ /ي خبر ي ريم ملقتيش غير جناح ابو الغضب ده هروح اجيبهالك حاضر .
****************.
في جناح الزعيم (مالك )..
كان يقف أمام المراه بعدما خلع قناعه ليظهر وجهه الوسيم بشده عيناه الساحره شعره الناعم كل ملامحه الجذابه فكان يرتدي شورت قصير اسود وتيشيرت ابيض لتتطرق تقي الباب ليفتح مالك لتنظر إليه باستغراب شديد من يكون ذلك الشاب .
تقي بصدمه /مستحيل تكون انت هو مستحيل .
مالك بمرح وضحكه عاليه/هههه لا والله انا هو بس انا الصبح ببقا الزعيم وبليل ببقا عمرو دياب عادي ..
تقي بضحكه خارجه حقا من القلب أسرته بشده /هههههههه.
ملتزمة في يد زعيم المافيا 🤫🤫🤫🤫.
رنا احمد عماد ✍️✍️✍️✍️✍️.
Ęmÿ Dę Änã
بارت 4....
في جناح الزعيم ...
كانت يقف الزعيم وهو يسرح في ضحكاتها البريئه فلاول مره يشعر بكل ذلك الدفي والراحه أما هي فكانت تشعر بداخلها بالانتصار فهذه ستكون اول خطوه .
تقي بابتسامه /علي العموم عمرو دياب الزعيم الاتنين فيهم العبر المهم أن دلوقتي بقيت عارفه دوري هنا في القصر هو ريم واني افضل جنبها واستعادها ترجع زي الاول علي حسب كلامك بس المفروض اني اعرف دلوقتي كل حاجه عنها وايه الي حصلها بالظبط علشان اعرف اساعدها.
مالك بضيق شديد من الماضي /مش مطلوب منك تعرفي حاجه اكتر من الي انا عرفتهالك مهمتك أنها تفضل سعيده ومرتاحة وبس ويويلك لو اتاذت باي شكل.
تقي بغضب شديد/لا ي شيخ خايف عليها لدرجه دي
امال سامح أنها تعيش في الرعب والخطر ده ليه انت مش اخوها مش المفروض تعيشها في امان وتخاف عليها .
مالك بحده /انا بخاف عليها اكتر من روحي ومستعد اعمل اي حاجه علشانها انا الي عندي قولته يريت تسبيني ارتاح .
تقي بغيظ شديد/ماشي ي مالك بس انا مش هسكت ومش هعرف اعالج ريم الا لما اعرف كل حاجه وهعرفها .
مالك بغيظ شديد/اسمي الزعيم مش مالك .
تقي بعند وتحدي /لا مالك .
لينظر إليها مالك بغيظ شديد فذلك الماضي يحرقه رويدا رويدا لما كان ينقص أحد يفتح ذلك الجرح من جديد ....
******************.
في جناح تقي ....
كانت تجلس وهي تاخذ ريم الغافيه داخل احضانها وتفكر ماذا تفعل مع ذلك العنيد لتنتبه الي طرقات الباب الخافته لترتدي ملابسها وتفتح لتنصدم من ادم .
/استاذ ادم خير .
ادم بغضب شديد/انتي ايه حكايتك بالظبط ومين الي زقك علينا .
تقي بغيظ شديد/اظن ان حضرتك الي بايديك دول خطفتني وجبتني هنا وحكايه ايه مش فاهمه وبعدين انت تقربله ايه مش فاهمه .
ادم بحده /مش مهم تفهمي بس لازم تعرفي انك مهما عملتي هفضل انا اقرب واحد ليه في الدنيا ابعدي عن مالك انا مش هسمح لاي حاجه وحشه تحصله ساعتها قسما بالله هقتلك.
تقي بغضب /طبعا انتي فرحانه بالي هو فيه عايزه يفضل عايش في الحرام علطول بس لا انا هخرجه من كل ده واخليه يعيش في النور هو والطفله الغلبانه دي الي عمالين تتدوسوا عليها في الوسط .
ادم بغضب جحيمي/انتي فاكره أن الخروج من اللعبه الي احنا فيها دي سهله احنا شغالين مع ناس الغلطه معاهم بقطع رقبه لو فكرتي تعملي كده هيموتوا مالك وساعتها قسما بالله العالم كله مش هيقدر يرحمك مني .
تقي بغيظ شديد /الي ربنا عايزه هيكون واتفضل بقا علشان عايزه أنام .
ادم بسخرية واستفزاز /ماشي ي ست الشيخه بس كنتي عملتي فيها واعظه وربيتي اخوكي كمان الي باعك بكام الف جنيه .
تقي بصدمه /قصدك ايه.
ادم وهو يرمي إليها الهاتف بنظره خبيثه /خودي اسمعي التسجيل ده هيعحبك يا ي شيخه تقي .
ليرحل ادم لتسمع تقي ذلك التسجيل وتسمع باذنيها كيف باعها أخاها بمنتهي البساطه لتبكي بحرقه لتسير الي الجنينه لكي لا توقظ ريم .
***********************.
في فيلا أسر الجارحي....
كانت تجلس سهر وهي تتضع المكياج الأوفر بشده ليقترب منها أسر بنظره خبيثه .
/روح قلبي انا اسف علي الي عملته مقدرش علي زعلك ابدا كله تحت امرك .
سهر بحزن مصتنع /بعد ايه ي اسوري بعد مازعلتني ونكدت عليا وانت عارف انا بحبك قد ايه.
اسر وهو يقبلها في رقبتها /خلاص بقا ي نبض قلبي حقك عليا انا اسف وبعدين .
سهر بخبث ومكر/ماشي ي روحي انا هروح اصلح عربيتي عند واحد اصحابي بيقولوا عليه كويس اوي في السيده زينب .
اسر باستغراب /طب وايه ي روحي يوديكي الاماكن دي ماحنا عندنا السمكري بتاعنا .
سهر بدلع ودلال/ي روحي بيقولوا عليه شاطر اوي وبعدين خلينا في الي احنا فيه مش كفايه اني سمحتك .
اسر وهو يقبل يدها /معلش ي روحي اصلي مشغول اوي الفتره دي عندي بيزنس عالي اوي بملايين ي روحي.
سهر بطمع وجشع/حبيبي ايوه كده تعالي بقا في حضني كده ادلعك شويه وبعدين تحكيلي ايه الشغل ده بالظبط ..
****************.
في قصر الزعيم....
كان يقف ادم برعب شديد من اللورد الذي يتصل عليه باصرار ترا ماذا سيفعل عندما يعلم بأنهم أعادوا الفتيات حقا ستكون ضربته قاتله ليرد عليه بارتباك .
/افندم ي لورد .
اللورد بحده /الزعيم فين ي ادم .
ادم بارتباك /نايم سعادتك في حاجه مهمه .
اللورد بحده/اسمع انا بعتلكم صفقه بملايين اوعوا تتضيعوها فاهم بكره هيكون عندكم راجل اعمال كبير اوي وهيدخل معانا في لعبه تجاره المخدرات وهينفعنا كتير بلغ الزعيم لانه هيقابلكم علي نص الليل والبنات كده يومين وهبعت اخدهم سلام .
ادم برعب شديد/الله يخربيتك ي تقي الزفت شكلنا نهايتنا كلنا هتكون علي ايديكي .
****************.
في الجنينه ...
كانت تجلس تقي وصوت شهاقتها عاليه كانت تمسح دموعها في كمها كالاطفال الصغار ليبتسم مالك علي هيئتها ليجلس بجانبها .
مالك بابتسامه /فيه ايه.
تقي بدموع وقهره /انت كسبت ي مالك كسبت انا سمعت اخويا ابن امي وابويا وهو بيبعني ولا حتي سال انا فين ولا مع مين ولا ايه الي مكمن يحصلي المهم الفلوس معقول فيه ناس كده لو مكنوش اخواتك حنين عليك مين بس هيكون احن منهم .
مالك بوجع واسف /انا اسف ي تقي بس انا عملت كده علشان تتتعلمي الدرس مش كل الي حوالينا حتي لو كانوا من دمنا ليكونوا خايفين علينا ويهمهم مصلحتنا لا ي تقي فيه الي بيبقا عايز يدمرك ويخلص منك ويهد حياتك وهو يقف يضحك وبس .
تقي بدموع ووجع /بس ده درس صعب اوي ي مالك اوي قلبي وجعني اوي .
مالك بشرود وقهره /انا حاسس بيكي ي تقي لاني مريت بالي انتي فيه بس اكتر بكتير من كده كان بيضربني انا واختي ويعذبني لمجرد أننا اخواته من ام تانيه مع اني كنت بحبه اوي كنت شايف دائما أن هو هيكون حنين علينا بعد مامنا ماتت لحد ما في مره كان عايز يقتلني بالسكينه وريم شافت المنظره وهي عندها 4سنين ومن ساعتها فقدت النطق عرفت اهرب منه بمساعده ادم ومعايا ريم وبس وفضلت اشتغل هنا واتمرمط هنا لحد مابقيه الزعيم و .
لينصدم من تلك التي قد ذهبت في نوما عميق وتريح رأسها علي كتفه ليتحدث بابتسامه وسخريه .
/ي سلام لا وهي بتحكي وبتعيط تقول البت صعبان عليها نفسها اوي الحمد لله مطلعتش انا لوحدي الي معنديش دم .
ليحملها بحنان ليصعد بها الي الغرفه ليضعها بجانب ريم لينظر إليهم بحنان ليسير الي الخارج وهو يغلق الباب خلفه لتفتح تقي عيناها لتكتم شهاقتها بالوساده لتتحدث بدموع وقهره .
/معقول فيه حد يعمل كده في اخواته معقول الجبروت ده كله وراءه القهر والحزن والوجع ده كله بس اوعدك ي مالك اني اساعدك تعدي كل ده وانتقم من الي عمل فيك كده .
***************.
في شقه تقي ....
كانت تجلس والدتها بوجع واشتياق لها وهي تنظر باحتقار لذلك الذي يجلس وهو ينظر إلي المال بفرحه .
سماح بحده /هو ده كل الي همك طمني علي اختك .
احمد بغيظ شديد/يووووه بقا هو الي هنعيده نزيده ولا ايه مقولتلك تقي كويسه شوفي الشهد الي جالنا من وراها هو ده المهم اكبر الورشه اوي بقا وأبقا المعلم احمد الدباح ياه هو ده الكلام.
سماح بضيق شديد/اللهي يارب ماتتهنا بيهم ي ترا عامله ايه ي بنتي .
*******************.
في قصر الزعيم.....
كان يجلس مالك الي مائده الافطار ليقتربوا منه ريم وتقي وعلي وجهم ابتسامه مشرقه لتتحدث تقي بابتسامه .
/زعيم احنا عايزين نروح الملاهي .
مالك باستغراب /نعم ملاهي .
ريم وهي تمسك يده وبراءة وتتوسل إليه بعيناها ليتحدث هو بابتسامته الساحره.
/حاضر .
لتتحتضنه ريم بسعاده كبيره ليحتضنها هو بسعاده ودفا لتبتسم تقي بسعاده إليهم .
مالك بابتسامه /ماشي ي يلا بينا .
تقي بجراءه لم يستطيع أحد فعلها لتقترب منه وهي تخلع القناع لتنظر إليه بابتسامه حنونه.
/انا عايزه أخرج مع مالك جوزي مش مع الزعيم .
مالك بابتسامه ساحره / ماله بس خودي بالك أن جوزك مزز اوي والبنات هيعكسوه .
تقي بابتسامه /خالي واحده تتجرا كده وشوف انا هعمل ايه يلا بينا .
****************.
في الملاهي ...
كانت تتحرك تقي بعوافيه طفله صغيره كانت ريم تعلوا ضحكاتها التي تتطرب قلبه كام ينظر إليهم بسعاده وكأنه اب قد اتا ببناته الاثنان الي الملاهي ليسرعوا إليه وهما يتوسلوه لكي يصعد معاهم اللي اللالعاب ..
علي الجانب الآخر كان يقف دكتور مسعود استاذ تقي في الجامعه لينظر إليها بغيظ شديد فهو قد علمها علي الفور فهي دائما كانت تصده ليقترب منها بغيظ شديد.
/اهلا ي ست خضره الشريفه مانتي مدوارها اهوه ومين العيل الي انتي ماشيه معاه ده بقولك ايه كتكوت انت شوفلك حته اقعد فيها عايز اتكلم معاها كلام كبار يلا.
تقي وهي تتضحك خلف نقابها بشماته /ههههه الله يرحمك ي استاذ مسعود انت الي جبته لنفسك ههه.
يتتتتتبع .
تفتكروا ايه الي هيحصل هسيبكم تتخيلوا كده الزعيم هيعمل ايه في مسعود😂😂😂😂😂😂 دمتم بخير وعافية هستنا تعليقاتكم وتفاعلكم الكبير وتوقعاتكم للي جاي دمتم بخير وعافية ❤️❤️❤️❤️.
نوفيلا ملتزمه في يد زعيم المافيا 🤫🤫🤫🤫.
رنا احمد عماد ✍️✍️✍️✍️✍️.
تعليقات
إرسال تعليق