القائمة الرئيسية

الصفحات

قلب_الزين. بقلم_ميرا_ابوالخير. الفصل الحادي عشر والثاني عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر

 قلب_الزين. بقلم_ميرا_ابوالخير. 

الفصل الحادي عشر والثاني عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر


قلب_الزين. بقلم_ميرا_ابوالخير. 

البارت الحادي عشر والثاني عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر




قلب_الزين. بقلم_ميرا_ابوالخير. 

الحلقه الحادي عشر والثاني عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر

الفصل الحادي عشر 

جنا بخبث:  اصلي حامل من زينووو حبيبي وهنرجع لبعض قربت ع زين وحضنته وبا"سته قدم الكل وصدمه قلب بكل جر"اءة. 

قلب بصدمه: ح حامل منه انتي بتقووولي ايه حامل من جوزي. 

جنا ببرود: وجوزي كمان يا حلوة هو مقالكيش انه مش طلقني اصلا. 

زين كان وقف ساكت. 

قلب بقوة: والله يعني مش حامل مع يلي خا"نتيه معه يا حيو"انه. 

جنا بغضب: احترمي نفسك. 

بقلم ميرا ابوالخير 

قلب قامت بتعب وقفت قدمها وزين بقا ورا قلب: لااا بروح ا''مكككك كله ايلا جوزززززي انتي فاهمةةةة برررا وايلا وربنا مهر"حمك ولسه محدش عارف قلب تقدر تعمل ايه. 

جنا لسه هتمد ايديها زين مسكها:  جنااااا احترمي نفسك وغوري برا. 

جنا بتوعد:  وابنك يا زينو. 

زين ببرود: روحي القصر. 

قلب اتصدمت منه وسكتت. 

جنا همست لقلب:  زين ليا لوحدي وهوريكي ازاي هيكون ليا يا شاطرة. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

خرجت وهي كلها شر وابتسمت بخبث. 

قلب كانت داخت وهتقع زين شدها لحضنه. 

قلب بتعب:  سابني لو سمحت. 

زين بهدؤء:  عايزة اعرف اي حصل بينا امبارح واي الد"م يلي كان موجود دا. 

قلب بدموع:  انت يلي كانت عايز تل'مسني غصب زقتني وقط'عت هدومي بس قبل م تقرب مني خبطتني في السرير جامد وساعتها نز"فت. 

زين بحزن سندها للسرير:  انا هتعالج عشانك انا.. 

عفاف مقاطعه:  سبها ترتاح يا زين وتعالي عايزك. 

خرجو وقلب نمت. 

صحيت ع ايد بتحسس عليها بجر"اءة: انت. 

البرنس بخبث:  وحشتنيني اوي ياقلبي. 

قلب بخوف وزعر: ا انت ب بتعمل ايه. 

البرنس بيبص ع جسد"ها بش****:  جايلك يا حلوة هاخدك ونمشي وهتكوني بتاعتي. 

قلب هتتكلم اتصدمت بدخول زين يلي باصص باستغراب:  انت مين وبتعمل ايه هناااا. 

البرنس:  انا اخو جنا وجيت اخدها بس الظاهر مش هنا عن اذنكم. 

خرج وغمز لقلب وزين بص عليه بغموض. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

✨✨✨✨✨✨✨✨. 

في الفون. 

البرنس:  زين يكون عندك النهارده الليلة انا هقضيها في حضن قلب مراته. 

جنا بشر:  عنيا المهم البت دي نبعدها انت مشفتش كانت بتكلمني ازاي. 

البرنس بخبث:  اعتبريه حصل وهاخد فديو ليها واحنا بنقضي الليلة سوا ههههه. 

جنا:  وانا هحط ليها المخدر وتبقا ليك. 

حد من وراها  

: تحطي لمين مخدر. 

لافت وقع الفون منها اتصدمت: ا انتي. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

✨✨✨✨✨✨✨

زين بهدؤء:  قلب انا طلبت من الدكتوره تكشف احم عليكي. 

قلب بعدم فهم: ليه يا زين. 

زين بحنان:  عشان اخلص من هوسي دا هي جايه دلوقتي. 

داخلت الدكتوره وقلب مصدومه من كلامه. 

الدكتوره:  اتفضل برا. 

قلب بصت عليه بدموع. 

زين خرج. 

بعد شويه. 

زين ف نفسه: اسف يا قلب لازم اتاكد اذا بنت ولا لا انا مش عايز ااذ"يكي. 

الدكتوره خرجت:  يلي جوا دي *******. 

زين بغضب وعيونه احمرت ووو...... 


#قلب_الزين.. #بقلم_ميرا_ابوالخير.. 

#ال12.. 

زين بغضب ووشه احمر ودخل اتصدم لاقي أثر د*م علي السرير والهدوم مرميه ع الارض و قلب مختفيه دور عليها في الاوضة ملقهاش اتعصب وطلع وعيونه كلها شرارة. 

زين بغضب وصوت عالي : فيييين مررراتيييي ردووو علياااااا فييييين. 

الدكتورة بخوف: يا بيه هي مرديتش تخاليني افحصها اذا ب'نت ولا لا و... 

زين بغضب مسكها من ر"قبتها : فين مراتي انطقيي. 

الدكتورة والكل بيسلك:م معرفش.

سابها طلعت تجري علي  الاوضة.

زين بكل غضب مشي. 

زين ف نفسه:  روحتي فين ياقلب متسبنيش انتي كمان همو"ت وانا مش ها"ذيكي تاني مش عارف ليه هربتي من الدكتوره والمستشفي ياترا فينككككككك ااه يا قلب الزين. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

✨✨✨✨✨✨. 

عند جنا كانت رايحه شقه حد بعد م هناء ساعدتها وعرفت هتخد"ر مين. 

الشخص بخبث:  نورتي يا روحي. 

جنا بدلع:  وانت كمان. 

بيداخلها شقته وبتتصدم. 

جنا بصدمة:  اي دا مين دول. 

الشخص بخبث:  دول صحابي وانتي عاجبهم الصراحه ف هيقـ. ـضوا معاكي الليله. 

جنا بصدمة وغضب: انت بتقوول ايه انا حبيتك. 

الشخص ببرود:  خلصتي. 

جنا مصدومه. 

الشخص قرب منها وضر"بها ع دماغها. 

تقع فاقدة الواعي. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

جنا صحيت وهي ماسكة دماغها بو*جع وانصدمت لما شافت نفسها عر*يانة مفيش علي جس*مها غير ملاية و صرخت ووو.... 

بقلم ميرا ابوالخير 

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

بقلم ميرا ابوالخير.

قلب بتفوق بتلاقي البرنس قدمها وبيضحك بمكر و في جناح زين 😳. 

البرنس بخبث وقرب قعد جنبها:  اي مصدومه. 

قلب بخوف:  انت عايز ايه تاني مش كفايه يلي عملته سابني في حالي بقا. 

البرنس وايده بتتحرك عليها بجر"اءة:  تؤ تؤ سبق وقولتلك انتي بتاعتي مستحيل تكوني لحد غيري. 

قلب بخوف ووشها بقا اصفر:  زييينننننن. 

البرنس بسخريه: ههههه ولا هيسمعك المجنون بتاعك دا ودلوقتي زمانه جاي بس عارفه هيشوفك وانتي في حضني يالهوي تخيلي كده مراته التانيه بردو في حضن عا"شقها. 

قلب مسكت الفازة وضر"بته ع راسه وجريت برا الجناح.

جايه تنزل شدها بسرعه وهي مرعوبه. 

ي

البرنس بخبث وكله سخرية: لا بتعيطي ليه بس وفري دموعك ف ال هيحصل فيكي دلوقتي يا حبيبتي. 

قلب برعب منه : ا ا أنا عاوزة أمشي والنبي ابوس ايدك خاليك ر"اجل بقا. 

البرنس ضر"بها بالكف بوقها جاب د"م. 

قلب هتصوت حط ايده ع بوقها. 

البرنس بمكر مسكها  وداخلها الجناح ور*ماها علي السر*ير وقرب منها ووو... 

بقلم ميرا ابوالخير. 

زين راح القصر. 

امه: مالك يا بني. 

زين مردش وطلع جناحه واتصدم صدمة عمره شاف قلب وهي.... 


#قلب_الزين #بقلم_ميرا_ابوالخير. 

#ال13... 

جنا صحيت وهي ماسكة دماغها بو*جع وانصدمت لما شافت نفسها عر*يانة  مفيش علي جس*مها غير ملاية وشخص جنبها بنفس الوضع صرخت. 

الشخص ببرود:  اي في ايههه. 

جنا بدموع وخوف: انت عملتتتت ايهههه اغت'صبتوني ياولاد الكلللـ، ـبببببب. 

الشخص ببرود:  تؤ انا معملتش حاجه صحابي يلي عملوا وبعدين مش خسارة فيكي وانتي واحدة خا"نت جوزها معايا وحامل مني. 

جنا بصدمة: ليهههه انا حبيتك. 

الشخص ببرود:  والله اي رايك بقا اقرب منك انا دلوقتي الصراحه امبارح مكنتش فايق. 

جنا بزعيق:  لو قربت مني انا هقتتتتـ، ـلككك فاااهمممم. 

الشخص بمكر وبيبص عليها بجر"اءة:  احبكيش وانتي كده تعالي. 

لسه هتقوم تجري شدها من رجليها وقب'لها بع'نف ووو.... 

بقلم ميرا ابوالخير. 

✨✨✨✨✨✨. 

قلب برعب منه : ا ا أنا عاوزة أمشي والنبي ابوس ايدك خاليك ر"اجل بقا. 

البرنس ضر"بها بالكف بوقها جاب د"م. 

قلب هتصوت حط ايده ع بوقها. 

البرنس بمكر مسكها  وداخلها الجناح ور*ماها علي السر*ير وقرب منها ووو... 

بقلم ميرا ابوالخير. 

زين راح القصر. 

امه: مالك يا بني. 

زين مردش وطلع جناحه واتصدم صدمة عمره شاف قلب وهي نايمه وبتترعش. 

زين جري عليها بخوف: مالك ياقلبي. 

قلب شفته حضنته وهو حضنها بحب ارتاحت ف حضنه. 

زين بيطبط عليها بحنان وهي دموعها نازلة. 

قلب بدموع: المرة دي انا يلي محتاجه لك. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

زين بحب:  وانا هفضل معاكي ديما يا قلب الزين. 

قلب باست دمغه. 

قرب وطبع قب'لة جنب شفا"يفها وبص علي شفا"يفها وبا"سها بحب. 

زين بحب نايمها ع رجله وبقا يحسس ع شعرها بحنان. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

زين بحنان:  انا هتعالج عشان قلب لانه زين بيحب قلب وبس. 

قلب بخوف مسكت ايده:وانا. 

زين بتساؤلا: ليه مخالتيش الدكتورة تشوفك ياقلبي. 

قلب بقوة:  عشان انا مش بنـ. ـت يا زين انا.... 

زين مقاطعا بصدمه:....... 


#قلب_الزين.. #بقلم_ميرا_ابوالخير. 

#ال14

جنا بتحاول تجري مسكها من رجليها وشدها 

الشخص فضل يبو"سها بعـ. ـنف 

جنا بقرف منه وبتزقه: حرام عليك سبني بقا انا حبيتك عايز تغت"صبني زي صحابك. 

جنا راحت شدت الملايه بسرعه ولفتها جسد"ها

الشخص بسخريه ووقا"حه: بتخبي اي أنا شوفت كل حاجه وعجبني اوي. 

جنا بدموع:  ليه تعمل فيا كده. 

الشخص بسخريه: معلش متستغربيش من واحدة خا"نت جوزها. 

جنا مسحت دموعها:  تمم هتاخد يلي عايزو بس معايا بنت تانيه يلي عملته فيا يتعمل فيها ووشها يتشو"ه. 

الشخص ببرود: والله مين بقا. 

جنا بشر:  هقولك بس تصورها وتتفضح ف كل مكان. 

الشخص: مين يعني. 

جنا بمكر:  قلب مرات زين الاسيوطي ضرتي. 

الشخص بغضب:  زين ايهههه دا اختييي يا زبا"لةةةةةة. 

جنا بصدمه: ا اختك يا اياد. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

✨✨✨✨✨✨✨

زين بتساؤلا: ليه مخالتيش الدكتورة تشوفك ياقلبي. 

قلب بقوة:  عشان انا مش بنـ. ـت يا زين انا.... 

زين مقاطعا بصدمه: ايهههه. 

قلب بدموع:  مش يلي ف دماغك انا مش بنت زي يلي انت تعرفهم. 

زين بعدم فهم:  قلبب بتلمحي لايه وفيه ايه. 

قلب قامت من ع رجله:  انا بنت حر"ام يا زين جيت من الحر''ام. 

زين بصدمه:  ايههه. 

قلب بدموع:  انا بنت الخط"يئه زي ما الكل بيقول الاب يسهر ويسكر و يتجوز عرفي ويقضي معها ليلة ويطلقها ويرميها من غير م يعرف انها حامل. 

بقلم ميرا ابوالخير 

زين بحزن:  ومين يلي انتي عندهم. 

قلب: دا جوزها يلي اتجوزته بعد يلي رمها اعتبرته اب وهي ماتت اتجوز هناء. 

زين خدها ف حضنه:  بسسسس اهدي يا قلب الزين انا معاكي. 

قلب بدموع:  مش مجبر تفضل معايا كده. 

زين بضحك:  وانتي كنتي مجبرة تتجوزيني. 

قلب: الصراحه اه الاول بس بعدين لا. 

زين حضنها:  انسي يلي حصل المهم احنا ف دلوقتي. 

نامووو... 

وعيون كانت سامعهم ف البلكونه ونطت. 

البرنس بغضب وغيره:  ماشي ياقلب لولا ع اخر لحظه سمعت صوت عفاف بدل زين ومن غبائي مشيت كانت عايز زين حظك بس تتعوض وتبقي بتاعتي وليا. 

بقلم ميرا ابوالخير.

✨✨✨✨✨✨✨✨

تاني يوم. 

قلب بتحضر الفطار وزين راح وحضنها من ضهرها اتكسفت اوي. 

قلب بكسوف: ب بتعمل ايه. 

زين بحب: مراتي وانا حر. 

ابتسمت وبقا يجهزوا الاكل مع بعض. 

عفاف بصت بابتسامة عليهم. 

زين بحب وبا"سها بحنان:  بقولك ايه. 

قلب بحنان: قول. 

لسه هيتكلم قاطعه صوت البرنس:  الله مش قادرين تستنوا الليل او تروحوا اوضتكم. 

زين ببرود:  مال ا"مك دا القصر بتاعي وياريت تغور من واشي وتتكسف ع د"مك عرسان بقا. 

البرنس مشي وباصص ع قلب يلي خايفه وبتترعش وزين وقف ببرود. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

زين: تعالي ننزل البول شويه. 

قلب بفرح: بجد يا زينوو. 

زين بغمز: بجد يا روح زين. 

اخدها ونزل البسين سوا وهي متفجاءة من مهارته رغم انه بايد واحدة. 

زين بغيرة: الحرررراس كلكم وشكمممم للسور مفهوووم. 

خافوا وبصوا فعلا. 

زين بحنان:  بتعرفي تعومي يا قلبي. 

قلب بسعادة: اه. 

زين بغمز نزل وشدها اتخضت با"سها تحت المياه.

طلعوا من المياه وهو واخدها في حضنه. 

افتكر حاجه وقالها تتطلع هي. 

قلب طلعت وداخلت اخدت دوش ولافت الفوطه شافت قميصه ابتسمت لابسته وبصت ع نفسها في المريا بضحك: بحبه يالهووووي. 

رايحه تجيب هدومها ايد اتحطت ع وشها: امممممم امممممم. 

:  اجهزي ليا يا حبيبتي. 

قلب غابت عن الواعي ابتسم بخبث واخدها. 

بتفوق بتلاقي نفسها في مكان غريب.

قلب بصدمه: انت. 

قرب وقلع الجاكت وقرب وبيبو"س في ر"قبتها  لسه هتتكلم قاطعها وهو يقب"ل عنقها وقرب من شفا*يفها و......... 


#قلب_الزين..#بقلم_ميرا_ابوالخير. 

#ال15.. 

قرب وقلع الجاكت وقرب وبيبو"س في ر"قبتها  لسه هتتكلم قاطعها وهو يقب"ل عنقها وقرب من شفا*يفها وهي بتزقه ولابس ماسك. 

قلب بقوة: انت مينننن وعايزززز ايههه. 

:  هكون عايز ايه يعني بنت حلوة وعاجبتيني. 

قلب زقته وقامت: لو مبعدتش عني انا هقت"لك. 

:  هدفعلك كل يلي انتي عايزاه. 

قلب بذكاء عملت نفسها هتقع مسكها واتصدمت وبسرعه شدت القناع: ز زين. 

زين بضحك:  لا شر"سه يا قلب الزين. 

قلب بغباء: احم بس مخدتش بالي من ايدك. 

زين حضنها: تعالي معايا. 

اخدها وهي اتصدمت ف جزيرة لوحدهم وشكلها جميل اوي: اي دا. 

زين بحب: دا ملكك انتي جزيرة قلب الزين. 

قلب بدموع: ل ليا انا. 

زين مسح دموعها بخده وبرقه: اه ياقلبي وتعالي ف مفاجات كتيره هتعجبك. 

قلب بحب حضنته:  انا مبسوطه اوي. 

زين بغمز:  هاتي فروالة هنا. 

قلب اتكسفت: احم لا. 

زين ضحك: وانا هسيبك ع راحتك ياقلبي. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

زين حضر حفلة وساب فستان 👗 تحفه لقلب ولابس بدلة سوداء قمر وهي لابسته

زين بانبهار: الله واكبر عليكي. 

قلب باحراج: شكرا وانت كمان. 

مسك ايديها ولابسها خاتم 💍 وباس باطن ايديها بحب وهي ابتسمت. 

شغل اغنيه رومانسيه ليهم.

بحبك، مش هقول تاني

وعايزك وأنت عايزاني

بحبك، حب مش عادي

مشاعري من زمان تاني

بحبك، مش هقول تاني

وعايزك وأنت عايزاني

بحبك، حب مش عادي

مشاعري من زمان تاني

وروحك ساكنه في روحي

في قلبك شفت شرياني

دموعك بتجري في عيوني

وتدبل كل أحزاني

وروحك ساكنه في روحي

في قلبك شفت شرياني

دموعك بتجري في عيوني

وتدبل كل أحزاني

وبفرح والحياة فرحه

لو أنت راضية ومسامحه

وضحكة شمس في صباحي

عشانك ولا علشاني

وبفرح والحياة فرحه

لو أنت راضية ومسامحه

وضحكة شمس في صباحي

عشانك ولا علشاني

وروحك ساكنه في روحي

في قلبك شفت شرياني

دموعك بتجري في عيوني

وتدبل كل أحزاني

وروحك ساكنه في روحي

في قلبك شفت شرياني

دموعك بتجري في عيوني

وتدبل كل أحزاني.. 

شالها بحب وباسها قب"لة ع شفا"يفها رقيقه. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

خدها وكان عامل سرير من ورد انبهرت منه تحت القمر. 

زين بحب: زي م قولت مش هقربلك ايلا برضاكي.. خدها ف حضنه وناموا. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

تاني يوم. 

قلب بتفتح عينيها بتلاقيها نايم وشكله قمر اوي قرب تلقائي وباست خده برفق لاقته ضحك اتخضت: ا انت صاحي. 

زين شدها لحضنها: منمتش عشان اشوف حبيبي بحبك قد الكون كله. 

قلب ابتسمت. 

شالها بايده ونزل البحر وفضلوا يلعبوا بالمياه وبليل يتعشوا ويتفسحوا ف الجزيرة بعيدا عن العالم كله. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

✨✨✨✨✨✨

البرنس بغضب:  مش هسكت لازم اخد قلب. 

هناء: هنعمل ايه خدها ومشي. 

البرنس:  لما يظهروا. 

هناء بغل وخبث:  النعيم دا كله تحت رجل البت يلي كانت شغالة في الد"عارة ومع الر"جالة. 

البرنس بصدمه: انتي بتقولي ايههه دا كان تمثيل لكن مش عليا. 

هناء بتوتر:  الصراحه ****. 

البرنس: 😳😳😳😳

✨✨✨✨✨✨✨✨. 

مر اسبوعين كانوا كلهم فرح وهناء عليهم الاتنين وزين بيتعافي ورجعوا البيت. 

عفاف بسخريه: اهلا اهلا بمرات ابني. 

قلب بابتسامة:  اهلا ياماما. 

زين ابتسم واخد قلب وطلعوا جناحهم. 

تحت عيون الشر كلها والمكر. 

عفاف بزعيق:  فووق شوفيها. 

زين نزل وقلب ع الصوت. 

زين بعدم فهم: فيه ايه. 

عفاف بغضب: انت دا"خلت ع مراتك ولا لسه. 

قلب اتصدمت وزين رد ببرود:  انا حر يامي. 

عفاف للدكتورة: هي دي. 

قلب اتستخبت ورا زين: فيه ايه. 

عفاف بسخريه:  ايه هتعصي امري. 

زين بغضب: مراتي محدش له دعوة بيهاااااا. 

عفاف بزعيق:  مراتككككك مش بنت بنووو"ت فعلا وايلا ليهههه هربت من الكشفففففف وبتهرب منكككك صح ولا كلامي غللللطططط. 

زين بصدمه:  انتي بتقوولي ايه انا واثق ف قلب. 

بقلم ميرا ابوالخير.... 

عفاف بغضب: لو البت دي مكشفتش دلوقتي لا انت ابني ولا انا اعرفك يا زين  . 

زين وقف مصدوم مش عارف يعمل ايه. 

عفاف للدكتورة: شوفي شغلك. 

قلب بدموع: زين. 

زين بهدؤء: قلب روحي معاها. 

قلب بدموع: ايههه. 

زين بثقه: وانا واثق ف مراتي. 

قلب داخلت مع الدكتورة. 

بعد شويه. 

الدكتوره خرجت:  يلي جواه مش بنت بنو"ت يا هانم وكمان******. 

زين بصدمه....... 


تكملة الرواية من هنا


تعليقات

التنقل السريع
    close