القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

قلب_الزين بقلم_ميرا_ابوالخير. الفصل السادس عشر والسابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر والعشرون

 قلب_الزين  بقلم_ميرا_ابوالخير. 

الفصل السادس عشر والسابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر والعشرون 



قلب_الزين  بقلم_ميرا_ابوالخير. 

الحلقه السادس عشر والسابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر والعشرون 


قلب_الزين  بقلم_ميرا_ابوالخير. 

البارت السادس عشر والسابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر والعشرون 


البارت السادس عشر 

الدكتوره خرجت:  يلي جواه مش بنت يا هانم وكمان******. 

زين بصدمه وذهول: انتي بتقوليييييي ايهههه مراتي مش بنتتتتتتتتتتتتت ازاااي. 

عفاف بقرف: انا هتصرف معها بتاع الر*جالة بنت الحر"ام دي. 

مسك زين ايديها وكله غضب. 

عفاف: بتعمل ايه. 

زين بغضب: دي مراتي ومحدش له اي كلام عليهاااا غيري تمممم. 

اتفضت من شكله. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

داخل لاقها بتعيط ويتترعش: م متصد... 

قطعها بزعيق: اخرسيييي ليهههه طلعتي زيهااا ليه يا قلب ليهههه ردي عليااااا. 

انهاء كلمته بصراخ ومسك ايديها بع'نف. 

قلب بتترعش منه. 

زهقها ونزل تحت ومشي وهو كله غضب وكسره والم. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


البرنس داخل وابتسم بمكر: تؤ تؤ عرف حقيقتك هستناكي بليل يا قلب لو مجتيش وقضتي معايا تاني ليلة لينا اوعدك هاخدك منه غصب وهتجوزك بس بعد اما تبقي ارمله باااي. 

خرج وهي بتصوت وبتعيط. 


عند زين. 

زين قاعد ع ركبته وبيبكي زي الاطفال وفي ايده ازازاة مشروب: ليههههه اناااا ذنبيييي ايههه ليهه احب مرتين واتكسر كده بس المرة دي اكبرر لانه حبيتها اكتر من اي حد في الدنيا كان نفسي تبقا مراتي وام اولادي بس طلعت ر"خيصه اوي اااااااااااااااااااااااااه ردي عليااا ياميررررا بتكتبي كده ليههه بتظلميني معاكي ليهههه بتكسري قلبي ليهههه. 

انا بدموع في عيني: اسفه بجد بس مكنتش عارفه والفانز عايز.... 

زين بصرخ: اسكتييييي حتي فانزك مش فارحنين ع كسرتي دي ياميرا ووعد مني اني هبقا اقسى من اي حد اتخـ. ـلق ع الارض. 

(حقيقي عيطت علي زين بجد).

بقلم ميرا ابوالخير.... 

 

رجع زين القصر وهو سكران ودايخ.

 لاقها مستنياه: كنت فين. 

مسكها من شعرها بع'نف: ايييهه يا ر"وح امك خايفه عليا. 

قلب بدموع: تعالا ارتاح. 

زين طلع جناحه وقلع جاكته:  اخـ. ـلعي كله. 

قلب بخوف: بتقول ايه. 

زين بسخريه: ايهه مانتي مقاضيها حر"ام في حر"ام ولا الحلال وحش ليكي. 

قلب بانهيار:  عشاانه عايز ج'سمي خده زيك زيهمممم اهااااا متستغربش اووي كده عارف معني اب يتحر"ش ببنتهههههه ويعر"ضها سلعه لللبيعععععععععع وينزل فو"قها ضر"ب وتاكل البواقي منهممم عاااارف يعني ايههه تبقا ر"خيص في نظر حبكككك عااااارف يعني ايهههههه الاها''نه والمو"ت مليون مرة اكمللللل... 

زين وقف مصدومه وو..... 


#بارت_صغنون. #قلب_الزين.#بقلم_ميرا_ابوالخير. 

قلب بانهيار: عايز ج'سمي خده زيك زيهمممم اهااااا متستغربش اووي كده عارف معني اب يتحر"ش ببنتهههههه ويعر"ضها سلعه لللبيعععععععععع وينزل فو"قها ضر"ب وتاكل البواقي منهممم عاااارف يعني ايههه تبقا ر"خيص في نظر حبكككك عااااارف يعني ايهههههه الاها''نه والمو"ت مليون مرة اكمللللل... 

زين وقف مصدومه: عشان كده مش بنتتتت ردي علياااااااااا انا تعبت اوي ليه انا حبيتك يا قلب. 

بقلم ميرا ابوالخير 

قلب بدموع: محدش لم'سنيييي والله العظيم محدش قرب لي يا زين. 

زين بالم: اصدقك ازاي وانتي بتعملي معايا كده. 

قلب بدموع: عشان بحبك. 

زين بسخريه:  قللللببببب بلاااش كدب انا زين الاسيوطي وانتي من هنا ورايح هتبقي خدامه ليااااا و لمراتي اصلي هرجع جنا تاني. 

بقلم ميرا ابوالخير 

قلب بصدمه: هترجع طليقتك تاني ولا عشان فعلا حامل منك. 

زين ببرود: خلصتي يلا. 

قلب بعدم فهم: ع فين. 

زين مسك ايديها بع'نف هوديكي مكان يبدء غضبي كله عليكي. 

قلب بدموع: والهي محدش قرب لي انا لس.. 

زين قاطعها بكف: اخرسي ويلااااا. 

مسكها ووصل عند شقه ما. 

بقلم ميرا ابوالخير 

قلب بصدمه: ايه دا. 

زين بسخريه: جويا حاجه عايزاني اتاكد لكن لا انا هتاكد بطريقتي. 

نزلها بكل غضب. 

داخلت اتصدمت لاقت بنت قمر وقفه ولابسه لابس دكاترة ومبتسمه: تعالي معايا. 

زين ببرود: سهيلة اتاكدي منها لانه الصن'ف الز*بالة كتر اوي. 

اخدتها وبعد شويه خرجت. 

سهيلة:  يا زين دي******. 

زين عيونه بقت سوداءة وكلها بقا كتل د"م ووو.... 


بيداخل وعليه ابتسامه خبيثه. 

عفاف: انت مين. 

اياد ومعه حراسته: اياد الجارحي وجاي اطلق اختي من ابنك المجنون والمعاق. 

عفاف بعدم فهم: اختك ايه انت بتقول ايه. 

اياد ببرود:  قلب زياد الجارحي اختي. 

عفاف بصدمه وهناء........ 


#قلب_الزين. #بقلم_ميرا_ابوالخير.

#ال18.

زين بغضب: انا عايزك تتاكدي منها اذا بـ. ـنت ولا لااا سهيلةةة خديهاااا. 

بعد شويه خرجت من عند قلب. 

سهيلة:  يا زين دي بنت مليون في الميه ومحدش لم'سها. 

زين عيونه بقت سوداءة وكلها بقا كتل د"م: يعني ايهههههههه. 

سهيلة بعدم فهم:  يعني البنت فعلا مظلومه. 

قلب خرجت وفي عيونها الدموع:  ياترا صدقت. 

زين بص ببرود: تمم يلا. 

قلب شدت ايديها: مش هاجي معاكككك. 

زين ببرود شدها غصب وهي بتعيط وبتصرخ. 

ركبها العربيه ومشيوا. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

اياد ببرود:  قلب زياد الجارحي اختي. 

عفاف بصدمه وهناء: يعني ايه. 

اياد ببرود:  فين ابنك دا خالينا نخلص واخد اختي. 

عفاف بسخريه: اختك بتاع الر"جالة يلي حتي مش بنت. 

اياد بغضب: اخررررسي يا حربايةةةةة اختيييي ايلااااا هي مفهوووووووووووم. 

اتخضت من شكله. 

سلمي المساعدة بتاعته: اياد اهدا مش كده. 

اياد بهدؤء: فين زين. 


: عايز ايه يا اياد اقصد يا عشيق مراتي او طليقتي. 

اياد بص عليه وهو داخل وفي ايده قلب فيها شبه منه ومن ابوه. 

اياد رايح ياخدها في حضنه وقف زين في وشه بغضب: مراتي لا وانت كداب وانا عارف كويس انت جاي ليه برا. 

اياد باصص ع قلب بابتسامة: مش هتحضني اخوكي. 

زين بغضب: تحضن ايهههههه انت مجنوووون قلللب اطلعي فوق. 

قلب بصت ع اياد بحزن وجريت ع الجناح. 

اياد ببرود:  هاخدها يعني هاخدها اختي وبينا الايام يا هه استاذ زين المجنون تشاو. 

مشي وزين متعصب ع اخره. 

عفاف: خاليه ياخدها د... 

زين بهدؤء: مراتي وعايزاها تمم ياريت محدش يتداخل تاني اكمل بصوت عالي مفهوووووم. 

اتخضت هي وهناء. 

طلع زين الجناح. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

قلب كانت قاعدة سرحانه هو راح وحضنها وشم رقبتها:  بتفكري في ايه. 

زقته ومشيت داخلت الحمام. 

زين بغيظ:  مش فاهمك في ايه يا قلب مش فاهمك انا بحبك وهعرف مين بيعمل كل دا وصدقيني هيد"فع التمن غالي اوي. 

قلع قميصه وقعد بهدؤء وقال بصوت واطي لنفسه: انتي يلي خالتيني اتعالجت اه خفيت وبقيت طبيعي بس خايف من كلام الدكتور هوووف. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

عند فيلة اياد. 

كان في المخزن وجنا مربو"طه قدمه وشكلها مرهق: تؤ تؤ بقا انتي كنتي عايزه تا"ذي اختي وشوفتي عملت ايه فيكي بس اقدر ارجعها واسجلها باسم ابويا واعوضها عن كل حاجه. 

جنا بتعب: خلاص سابني وانا مش هعمل حاجه. 

اياد غمز لاحد يداخل. 

داخل ر"جالة وهي اتخضت. 

اياد بص بغمز: يلي كنتي هتعمليه في اختي انا هعملها فيكي بس ب 7 او 8 ر"جالة وكمان لايف اي رايك. 

جنا بدموع وانهيار: ابوس ايدك لا انا حامل. 

اياد ببرود: فكراني هصدق. 

جنا غمضت عينها وهو اتصدم لاقي د"م كتير وووو.....


بقلم ميرا ابوالخير. 

عند البرنس قاعد بيسكر: مجتشش ليهههه هفضحهااااا قلب انا هوريكييييييي. 


عند زين وقلب. 

قلب خرجت وهي بتنشف شعرها وزين ابتسم علي جمالها الطبيعي. 

قلب متجاهله زين تماما وهو قام وقرب هي اتخضت رجعت لورا. 

قلب بتوتر: ا ايه ب بتقرب ل ليه. 

زين بحب:  بحبك يا قلب الزين. 

قلب دموعها نازلة: ابع.. 

قاطعها بقب'لة رومانسيه: تقبلي نتمم جوزانا يا قلب. 

قلب هزت راسها بنعم. 

شالها بحب وحطها ع السرير وبقب"لها بحب وهي فجاءة افتكرت حاجه وصرخت وزقته. 

زين بعدم فهم: فيه ايه انتي مراتي يا قلب ودي حقوقي. 

قلب بدموع وفجاءة حطت ايديها ع ودنها: لا لا لا ابعدوا عني لا لا محدش يقرب لي لااااا. 

زين خدها في حضنه: ششش في ايه اهدي. 

قلب بدموع وصراخ: لاا ابعدوا محدش يقرب لي لاااا مش هق"لع لااا والنبييي محدش يل'مسني ابوس ايدكمممم محدش يقرب لي والنبي. 

زين بعدم فهم: اهدي في ايههه. 

قلب بدموع:  كانوا بيداخلوا لي ر"جالة تتفرج عليا يا زين وبيبعوني ليهم عشان يتفر"جوا علي ج"سمي ووو.... 

زين بغضب: نعمممممممم....


#بارت_صغنن.#قلب_الزين.. 

#بقلم_ميرا_ابوالخير.. 

قلب بدموع:  كانوا بيداخلوا لي ر"جالة تتفرج عليا يا زين وبيبعوني ليهم عشان يتفر"جوا علي ج"سمي ووو.... 

زين بغضب: نعمممممممم. 

قلب بدموع:  متقربليش يازين ابوس ايدك. 

زين بعصبيه من داخله نا"ر وبركان وتوعد لكل من ا*ذها بالتمني المو"ت البطئ:  اهدي ياقلب انا معاكي. خدها في حضنه. 

نامت بهدؤء في حضنه. 

نزلها برفق علي السرير. 

زين اتصل بسهيلة:  عايز اسالك ع حاجه. 

سهيلة: اكيد قول. 

زين:********* بتخاف ليه. 

سهيلة بحزن: يبقا خايفه من انك تلم"سها وبيجلها هوس انك زيهم. 

زين بعصبيه خفيفه: كملي. 

سهيلة:  اتعامل معها بالراحه وحب وحاول تنسيها يلي حصل ب.. 

زين بجمود: تمم. 

قفل معها وبص علي قلب راح باس دماغها بحب ونزل. 

زين نزل وعمل مكالمة وابتسم بخبث.. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند اياد. 

اياد ببرود:  سلمي خالوهم ير"موها قدم اي زفته. 

سلمي: تمم. 

اياد:  وحضري اوراق طلاق عشان قلب وزين. 

سلمي: حاضر. 

اياد بخبث:  حلوة يا سلمونتي كده ليه. 

سلمي بفهم:  افندم. 

اياد ببرود: مش عارف ازاي مش بصيت لك وانتي حلوة كده وو... 

سلمي مقاطعه:  انا مخطوبه وبحب خطيبي عن اذنك. 

اياد بغضب:  نعمممم ياختي. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


هناء وجوزها بيفوقوا بيلاقوا نفسهم مربوطين... 

زين ببرود لرجالته: عايزاكم تعملوا معاهم احلى واجب. 

هناء بخوف: انت بتعمل ايه في حماتك يابني. 

زين ببرود: هتشوفي دلوقتي ياحماتي العزيزة. 


في جناح زين. 

بيداخل وعليه ابتسامه خبيثه. 

قلب كانت نايمه حست بايد عليها وبتتحرك بجر"اءة اتخضت:  ا انت. 

البرنس بخبث: مجتيش قولت اجي انا. 

قلب بقوة: برا يا قذ"ر. 

البرنس بمكر: مش قبل ماخدك وتكوني بتاعتي بس عارفه العقبه فين في زين صح انا بقا هتصرف معه. 

قلب بجمود: زين جوزي وحبيبي ومهما يحصل عمرك لا انت ولا غيرك يقدر يبعدنا عن بعض. 

البرنس بخبث:  بس فاكرة لما هربت منك وجبتك هنا عشان مش يشوفك وانتي في حضني. 

قلب ابتسمت بسخريه: ولا تقدر تعمل اي حاجه. 

البرنس قرب وشدها لحضنه: بس هعرف اوي المرة دي ولما اوريه الصور الحلوع دي. 

طلعها وهي اتصدمت. 

البرنس بخبث: نبدء بقا اللعبة. 

قلب لسه هتضر"به حد ضر"بها علي دماغها من ورا والبرنس ابتسم وهي فقدت الواعي. 

البرنس: شكرا اوي. 

: هههه براحتك. 

البرنس ادها كاميرا: عايز اجمد فديو عشان جوزها يشوفها ف حضني. 

: بس كده دا انت تؤمر. 

البرنس حطها علي السرير وبدء يفك زاير البلوزه بتاعتها ولسه هيقرب بس ا...... 


#يتبع..... 

#بقلم_ميرا_ابوالخير. 

#قلب_الزين.. 


Mira Abulkhair ✍🏻✍🏻

#قلب_الزين.#بقلم_ميرا_ابوالخير. 

#ال19

البرنس حطها علي السرير وبدء يفك زاير البلوز بتاعتها:  جوزك هيطلقك بعد الفديو دا وهتبقي ملكي البرنس  فضل يبو"سها بع'نف ومسك قميصه قط"عه قط"علها هدومها من فوق وأيده بتحرك ع جس'مها ولسه بيقرب لاقي ايد ووش كله عيون غضب. 

البرنس بصدمة: ا انت. 

زين وعيونه زي الد''م وعروقه بارزت اوي ووشه احمر بو"كس وقع البرنس ع الارض بقوه وصوت هز القصر كله: دي مررررراتيييييي نزل فوقه ضر"ب بايده وبرجله لحد م البرنس بقا وشه مليان د"م ومش عارف يتحرك. 

الحراس مرعوبين من شكله هو بايد واحده بس اي دا. 

قام وجري ع قلب ولابسها الجاكت وفزع في الحراس: خددددوه وعايز ايده ورجله يتق'طعوووووووووووا. 

خدوه بسرعه. 

زين بص ع قلب بخوف وشالها ويلي كان مع البرنس هرب. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند اياد. 

اياد بصدمة: نعم ياختي مخطوبةةةةةة. 

سلمي بتوتر: ا ايوا عن اذنك. 

قام وشدها من ايديها:  مين. 

سلمي بعدم فهم: افندم قصدك ايه. 

اياد ببرود: يلي مخطوبة له. 

سلمي بهدؤء: بن عمي. 

اياد بخبث:  اي رايك اقضي معاكي ليلة ب...

طخخخخ كف نزل ع وشه.

اياد بصدمة: انتي.. 

سلمي بغضب: انت ايهههه ياخييي ارحم شويةةة حتي انا صاحبة عمرك بتقولي انا كدهههه يا اياد يلي فضلت معاك بعد موت اقرب الناس ليك عايز مني كده وانا يلي ساكته عشان يلي بتعمله فيا وفي غيري تعمللل كدددده. 

اياد ساكت. 

سلمي بدموع: انا مش عايزى اشوفك تاني وبكر"هكككككك فاهمممم. 

سابته ومشيت جري وهي بص بهدؤء ع طيفها. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


قلب بتصحا بتلاقي نفسها في مكان هادي بعيد وهو قاعد قدمها وعيونه دموع. 

قلب بخضه: ز زين الحق ك ك... انفجرت في البكاء. 

زين حضنها: شششش متخافيش محصلش حاجه انا معاكي. 

قلب بفرحه: بجد. 

زين بابتسامة: بجد ياقلب الزين. 

قلب فرحت وحضنته اوي وهو ابتسم:  ع فكرة كل حد اذ"كي اخد جزاءه حلو اوي. 

قلب بعدم فهم:  يعني ايه. 

زين بهدؤء:  يعني قومي غيري عشان نخرج نتعشا برا. 

قلب بحب: لا نسهر هنا. 

زين بحنان: ماشي. 

قام ولسه هيخرج مسكت ايده: متمشيش انا محتاجك اوي. 

ابتسم:  تعالي احضرلك اكل. 

نزلت معه وهو بيعمل الاكل وهي فرحانه حط الاكل وبقا يوكلها. 

قلب بضحك: حبييي شيف ياناس. 

زين بغمز:  تعالي امسحلك بوقك كده. 

قلب بفهم: لا لا خلاص. 

ابتسم. 

قلب وزين خلاصوا اكل وطلعوا فوق سابها وهيخرج وقلب قاعده مسكته. 

زين قعد تاني وحضنها وهي مسكت فيه قرب وبا"سها بحب وهي باست خده ابتسم قرب لها اكتر بحنان وبا"سها في وشها كله و قلع قميصه وووو.... سكتت شهرازاد...

بقلم ميرا ابوالخير.


عند عفاف. 

عفاف: مش هسيب البت دي تخرب حياة ابني لازم اخرجها من حياته. 


تاني يوم. 

قلب صحيت بكسوف وشدت الملايا. 

زين بمشاكسه: صباحيه مباركه ياقلب الزين. 

قلب بكسوف: ش شكرا. 

زين بحب:  قومي خدي دوش وانا هنزل اجهز الفطار. 

ابتسمت ولسه هتقوم شهقت: لا لا قوم انت الاول. 

ابتسم وخدها في حضنه: طب مفيش قومه تعالي بقا. 

غرقوا في بحور عشقهم... 

صحيت وقعدوا مع بعض وقلب بهدؤء:  زين انا بحبك اوي. 

زين بحب: وانا كمان. 

قلب مقاطعه: طلقني يازين. 

زين  بصدمه عيونه احمرت ووو.....


#قلب_الزين. #بقلم_ميرا_ابوالخير. 

#ال20.. 

قلب مقاطعه: طلقني يازين. 

زين  بصدمه عيونه احمرت ومسكها من دراعها: بتقوووليييي ايهههههههه. 

قلب بزعيق:  اخدت ج"سمي خلاص يبقا طلقني. 

زين بغضب طخخخخخ. 

زين بعيون حمرا: انتي ايههه فاكرني طمعان فيكي يا قلبببب مش مراعيه كل الحب دا ليكي ليه ردي علياااا انطقيييي. 

قلب ببرود: هقوم اروح لاخويا. 

زين مسكها من شعرها بغضب:  اخوووكييي وياترا اعترفووو بيكييي يا غلطة منهممممم. 

زقت ايده بقوة:  خلصت ابقا طلقني بقا. 

بقلم ميرا ابوالخير. 

قامت مشيت من قدمه وهو اخد جاكته ومشي. 

قلب بتعيط في الحمام وكاتمه بوقها. 

فتحت فونها لاقت رسالة ( ابعدي عن زين وايلا هقت"له واقط"عله ايده التانيه مفهوم يا شاطرة خاليه يكر"هك).. 

عيطت علي الرسالة دي ومسحت دموعها: مش هخالي اي مخلوق يقرب منه مهما يحصل زين الاسيوطي هيبقا في امان وانا مش هخالي اي حد يقرب منه او يا"ذيه قلب دلوقتي غير بتاع امبارح نهائي هحافظ عليك مهما يكن التمن. 

لابست جينز وعملت شعرها ونزلت راحت عند اياد. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


في فيلة اياد. 

اياد بابتسامة: نورتي ياحبيبه اخوكي. 

حضنته: بنورك ياسطا. 

اياد بضحك: سرسجيه اوي. 

قلب بحنان: كنت معايا وبتحميني من هناء وجوزها ليه مقولتش انك اخويا وقلت انك شغال معاهم ليه مش قولت حتي لزين انك كنت بتحميني. 

اياد بحنان:  عشان مكنش ينفع تعرفي وكان لازم اتاكد ابويا قال انه غلط ولازم غلطه يتصالح سعاتها ظهرتك واشتغلت مع جوز هناء وبقيت معاكي خطوة بخطوة. 

قلب بحب: ربنا يخليك ليا يارب. 

قصت له م حدث هو ابتسم بهدؤء: تمم متخفيش انا هتصرف. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


بليل كانت قاعدة لاقت رسالة في فونها من زين.. 

راحت بسرعه ع العنوان. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


عند سلمي. 

كانت قاعدة لابسه فستان وعليها ابتسامه باهته. 

الماذؤن:  قولي يابنتي وريا. 

فايد: يلا يا حبيتي عشان نكتب الكتاب. 

سلمي متوترة وقلبه حست انه موجوع. 

: تتجوز ازاي وهي متجوزة يا شيخنا. 

الكل بص وهي اتصدمت: ا اياد. 

بقلم ميرا ابوالخير. 


قلب وصلت الشقه وداخلت. 

طلعت لاقت زين عا"ري وجنبه بنت علي السرير عا"رية لايسترها شي ونايمه في حضنه وبتو"سه بو"قاحه. 

قلب بصدمه: ز زين ا انت بتخوني. 

زين...... 


لقراءة باقي الروايه ونهايتها من هنا

تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close