القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية امتلاك أبدي الفصل الثامن بقلم مصطفى محسن حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج

رواية امتلاك أبدي الفصل الثامن بقلم مصطفى محسن حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 



رواية امتلاك أبدي الفصل الثامن بقلم مصطفى محسن حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 


 فجاه سمعوا صوت خط شديد جاي من الصاله هدى اتجمدت. الشيخ عطا قال: امسكي نفسك يا هدى فجاه درج المكتب اتفتح لواحده وريحه بخور ملة المكان المكتب اترفع لوحده ووقع على جنبه بقوه كان حد زقه بايده. هدى شقت الشيخ عطا قال: ما تخافيش ده تحذير فجاه ظهر ظل طويل وعيونه حمرة وقال بصوت طخين: رجعوا اللي اخدتوه مكانه هدى قالت بصوت متوتر: مش هرجع حاجه دي حاجه هتضر ابني. الظل عينه وسعت اكتر وكلها وتحول لونها من احمر الى شرار ورفع ايده.


هدى حست بحد مسكها من رقبتها ورفعها فى الهواء. الشيخ عطا بدا يقرا القران بصوت عالى. الظل صرخ صرخه هزه البيت كله واختفى وهدى وقعت على الارض مكنتش قادرة تاخد نفسها. بعد ثوانى الحيطه بدات تتشقق وطلع منها دخان اسود وبدا يلف حوالين الشيخ عطا... عطا مكنش قادر يتحرك وقال: للدرجه دي انت خايف مني ومش عايزني اتحرك. فجاة "كأن فيه ايد خافيه مسكت شنطة هدى وفتحتها وطلعت العمل اللى كانت لاقياه فى شقة كريم.


عمل اترفع فى الهوء واتفتح وبدا يطلع من العمل دود اسود. فجاة سمعوا صوت ضحكة بس كانت ضحكة ست كبيرة هزه المكان كله الاضاءه نورت واتطفت بسرعه وكل مره النور يفتح كان فيه ست كبيره بتظهر وبتختفي هدى قالت بصوت مهزوز: اعمل حاجة يا شيخ عطا في حاجه مش عايزه تسيبنا نخرج من الشقه. الشيخ عطا قال: دي اكيد الروح المربوطه بالعمل. بمجرد ما اخلص كلامه فى قوه غير مرئيه بدات تسحب عطا وهو مش قادر يتحرك واترفع فوق في الهوا.


وصوت الضحك الست الكبيرة رجع تانى بس كان اقوى وكل ما الشيخ عطا يحاول يقرا قران. كان فيه حاجة بتوقف لسانه وبدا نص جسمه يتسحب جوه الشق اللي في الحيطه وجسمه كان بيتني بطريقه مش بشريه الشيخ عطا كان بيصرخ باعلى صوته. هدى قعدت على الارض بتعيط وتصرخ وبتضرب بايديها على الارض وبتقول: متسبنيش الشيخ عطا. الشيخ عطا حاول يمد ايده ليها لكن القوه المخفيه كانت مسيطره عليه بالكامل وتسحب جوه وفجاه النور رجع في الاوضه والشق.


اللي كان في الحيطه اتقفل والشيخ عطا اختفى تماما. هدى وقفت بذهول ومش قادره تتنفس ولا قادره تتحرك بدات تتسند على الحيطه لحد ما خرجت بره الشقه وكانت ماشية فى الشارع تقع وتقوم لحد ما وصلت عند باب شقتها وقعت اغمى عليها الجيران دخلوها واتصلوا على كريم... كريم وصل الشقة هو وسارة عشان يطمن على هدى... هدى اول ما شافته مسكت ايده وقعدتت تبوس فيها كانة عيل صغير... فجاة سارة شدته.


من ايده وقالته: انا عاوزة اكلم طنط هدى بينى وبينها... الغريب ان كريم هز راسه بنعم وطلع برا. سارة قعدت جنب هدى وابتسمت ابتسامة كلها خبث وقالتها بكل غرور: انا عارفه انك بتدخلى شقتى انتى والشيخ عطا من بدرى بس انا كنت سيباكى تلعبى براحتك لانى عارفه اخرك فين. هدى كانت مصدومة من اللى بتسمعه ومكنتش عارفه تتلّم على اعصابها وقالت بصوت مهزوز: انتى عاوزة من كريم ايه... ابوس اديكى سبية فى حاله.


هو ملهوش ذنب اعملى فيا اللى انتى عاوزه بس سيبى كريم. سارة ضحكت ضحكة كلها غرور وقال: مين قال ملكوش ذنب جوزك اللى حرق قلب امى على اخويا الوحيد وعاوزانى اسيبكم... انتى بتحلمى انا لازم احرق قلبك على كريم... زى ما جوزك ما حرق قلب امى على اخويا. هدى قالتها باستضعاف: ارجوكى يا بنتى سبية واعملى فيا انا كل اللى عاوزة. سارة قربت من ودنها وقالت بصوت واطى:انا مش هسيبكم فجاة باب الاوضة خبط ودخلت سامية. لما شافتها سارة سلمت.


عليها وحضنتها استاذنت وخرجت سامية قعدت هدى على السرير وقربت منها وقالتها: سارة قالتك ايه؟ هدى كان عندها شك فى سامية... وقالتها سارة اعترفت انها بتنتقم منى انا وكريم. سامية قالتها يبقى لازم نتصرف ونروح للشيخ عطا. هدى قالت بصوت مكسور: الشيخ عطا اختفى. سامية قالت بذهول: يعنى ايه اختفى. هدى قالتها كل اللى حصل. سامية قالتها: وليه مسمعتيش كلامى. هدى قالتها: كنت عاوزة انقذ ابنى فى اسرع.


وقت. سامية قالتها: كدة مافيش غير حل واحد بس. هدى قالتها: حل ايه. فجاة سارة دخلت ومعاها كريم وقالت بصوت هادى: عن ازنك يا طنط هدى احنا هنروح دلوقتى عشان عندنا شغل الصبح.. والغريب كريم متكلمش ولا كلمة وخرجوا. هدى بصت لسامية وقالتها: شوفتى. سامية قالتها كريم واضح جدا انه متاثر بالعمل اللى معمول. هدى قالت: ايه الحل اللى كنتى هتقولى عليه. سامية قالتها: فى واحده اسمها مديحة الناجى الست دى الناس بتشكر فيها.

لكن قبل ما تكمل كلامها… الهوا في الأوضة برد فجأة… والستارة بدأت تتحرك لوحدها رغم إن الشباك مقفول وفجاة.


انتظروا بكرة إن شاء الله الجزء التاسع

يا ترى سامية فعلًا جاية علشان تساعد هدى… ولا في سر لسه مستني ينكشف



بداية الرواية من هنا



لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم 



جميع الروايات كامله من هنا 👇 ❤️ 👇 



روايات كامله وحصريه



اعلموا متابعه لصفحتي عليها الروايات الجديده كامله بدون روابط ولينكات من هنا 👇 ❤️ 👇 



روايات كامله وحديثه



❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺💙🌹❤️🌺




تعليقات

التنقل السريع
    close