القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية سفاح ليلة الزفاف الحلقة الحادية عشرة بقلم الكاتب عادل عبدالله حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات


رواية سفاح ليلة الزفاف الحلقة الحادية عشرة بقلم الكاتب عادل عبدالله حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


رواية سفاح ليلة الزفاف الحلقة الحادية عشرة بقلم الكاتب عادل عبدالله حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات


ظلت شيماء تفكر هل ستستطيع ان تعيش مع هذا الحبيب المچرم !!

واتخذت قرارها سريعا وارتدت ملابسها ونزلت للذهاب لأقرب قسم شرطة للابلاغ عنه .

وطوال الطريق كانت مازالت مترردة فحبها لحاتم يقف حائل امامها دون ابلاغ الشرطة عنه .

وبعد وصولها بالقرب من قسم الشرطة وكادت ان تدخل وقفت ثم قررت العودة للمنزل !!!

انتظرت شيماء حتي عودة حاتم من عمله ثم قالت حاتم انا عايزة اروح معاك عند الدكتور اللي بتتعالج عنده .

حاتم ليه 

شيماء علشان احاول اساعدك في العلاج .

حاتم بلاش انا هقوله علي اني صارحتك بالحالة وهفهم منه ازاي ممكن تساعديني واقولك .

شيماء وليه كل ده !! الأفضل اني اروح معاك للدكتور وافهم منه مباشرة اساعدك ازاي في العلاج .

حاتم الموقف ده ممكن يسببلي احراج شديد لما نتكلم عن عجزي قدامك مع الدكتور .

شيماء يا حاتم انا عايزة اساعدك ومش عارفة اساعدك ازاي !!

حاتم عندي فكرة احسن انا هحددلك معاد عند الدكتور وروحي كلميه وافهمي منه .

شيماء لكن اتكسف اتكلم مع الدكتور في المواضيع دي .

حاتم اذا كنتي عايزة تساعديني في العلاج فالعلم والطب مفيش فيه كسوف .

شيماء طيب ماشي يا حاتم انا موافقة .

ثاني يوم حاتم قالها انه حجزلها ميعاد عند الطبيب .

في الميعاد المحدد ذهبت شيماء لدكتور صبري الطبيب المعالج لزوجها حاتم .

بمجرد دخول شيماء لحجرة الطبيب اعتدل الطبيب جالسا وضبط وضع نظارته علي عينيه وهو ينظر لشيماء بتعجب اهلا يا فندم مين حضرتك 

شيماء انا زوجة حاتم وجاية لحضرتك علشان ...

دكتور صبري ايوه ايوه فاهم هو كلمني وقالي اتفضلي اقعدي .

شيماء جلست في المقابل ومازال الطبيب ينظر اليها ثم قال حاتم قالي انه اتكلم معاكي عن حالته وانك مش عارفة تساعدية ازاي .

شيماء مظبوط يا دكتور .

دكتور صبري الاول قوليلي تحبي تشربي اي 

شيماء بتعجب هو كل حالة بتدخل عندك بتطلبلها مشروب 

ابتسم دكتور صبري لا طبعا لكن انا بس حسيت انك متوترة قولت تشربي عصير يهدي توترك شوية .

شيماء لأ شكرا يا دكتور مش عايزة اشرب حاجة انا عايزة اعرف انا ممكن يكون دوري اي في علاج حاتم 

صبري ممكن سؤال قبل ما نتكلم في علاج حاتم 

شيماء اتفضل .

صبري انتي بتحبي حاتم اوي للدرجادي 

شيماء بعد تفكير لثواني ايوه .

ابتسم صبري ثم قال طيب عموما هنبدأ النهاردة اول الجلسات .

شيماء بتعجب جلسات !!!

صبري ايوه اكيد هنحتاج مجموعة جلسات علشان تقدري تساعديه .

شيماء انا كنت فاكرة ان الموضوع مش هيحتاج الا زيارة واحدة .

صبري لأ يا ... انتي قولتي اسمك اي 

شيماء اسمي مدام حاتم .

صبري يعني لما اكلمك اقولك يا مدام حاتم 

شيماء اللي حضرتك تشوفه .

صبري ماشي يا مدام حضرتك هنحتاج مجموعة جلسات مش كتير علشان علاج حاتم .

شيماء طيب ممكن نبدأ 

دكتور صبري حاضر اولا حاتم حالته مش ميئوس منها بالعكس ممكن جدا يخف ويبقي طبيعي جدا .

شيماء اللي بتعجب له يا دكتور ان حاتم قالي انك طلبت منه انه يتجوز بنت جميلة !! 

دكتور صبري الحقيقة انا فعلا طلبت منه انه يتجوز بنت جميلة اوي لكن مستحيل كنت اتخيل انه يتجوز بنت بالجمال ده !!! 

أمجد يا فندم شخصية انطوائية زي اللي سيادتك بتوصفها دي بكل اللي حوله من غموض في الغالب مش بيعرف ينفس عن مشاعره أول بأول علشان كده بيكون داخله بركان من المشاعر السلبية مع الضغط الشديد عليه البركان ده بينفجر ووقتها توقع منه اي حاجة .

طاهر برافو يا امجد واضح انك كنت شاطر اوي في علم النفس .

امجد ده اللي اتعلمناه علي ايد سيادتك .

طاهر باشا طيب انا هقولك دلوقتي عنوان أم فهمي وربنا معاك .

وبعد يومين الضابط امجد كلم رئيسه الضابط طاهر وقاله انا قابلت ام فهمي وعملت تحرياتي هناك وتقريبا مش قدرت اوصل لحاجة جديدة .

طاهر باشا يعني المشوار كله مش خرجت منه بأي استفادة يا امجد 

الضابط امجد اللي استفدته أن الاحساس اللي كان عندي زاد واتأكد .

طاهر قصدك ان فهمي هو اللي وراء اختفاؤه هو وعروسته 

امجد ايوه يا فندم انا متأكد اما أنه قټلها واختفي او انه اخدها و سافروا بره .

طاهر وليه بتقول كده 

امجد زي ما قولت لسيادتك قبل كده ان شخصية انطوائية معقدة زي شخصية فهمي ممكن تتوقع منه أي فعل غريب وغير متوقع .

طاهر طيب علي العموم كمل شغلك علي فهمي ورحاب برحتك وهقولك علي المعلومات اللي عرفناها عن باقي الحالات المشابهة يمكن تقدر تربط بينهم وتطلع بأي نتيجة .

امجد اتفضل يا فندم انا مع سيادتك .

طاهر باشا الحالة الثانية كانت بلاغ من أهل فتاة اسمها غزل من منطقة شعبية في القاهرة اختفت بعد الفرح بيومين بالظبط هي وعريسها .

الضابط امجد ومين كان العريس 

طاهر العريس كان اسمه مختار ٣٠ سنة وكان عايش لوحده في مدينة نصر في شقة فاخرة وكان عنده شركة دعاية واعلان لكن اهل عروسته غزل قالوا انهم جوزوه بنتهم رغم انهم مش اتعرفوا علي اي حد من اهله وان السبب انهم يوافقوا علي الجواز بالشكل ده لأن العريس كان محترم جدا واخلاقه عالية وغني ومبسوط وانه قالهم ان اهله من الصعيد وانهم رافضين انه يتجوز من خارج العائلة وعلشان كده مفيش حد من اهله هيحضر الجواز ووقع ايصال امانة علي بياض كضمان لأهل العروسة لعدم التلاعب ببنتهم .

امجد في معلومات تانية 

طاهر الحقيقة ان مفيش اي معلومات تانية حتي مكان شركته او عمله اهل العروسة ميعرفوش عنه حاجة !!!

امجد معقول في ناس يجوزوا بنتهم لشاب ميعرفوش عنه اي حاجه غير انه غني واخلاقه كويسة 

طاهر غزل دي اهلها ناس فقرا اوي وتقدر تقول ان العريس ده كان بالنسبالهم فرصة مش هتتعوض علشان كده مش دققوا انهم يعرفوا كل حاجه عنه !! 

الضابط امجد بصراحة شئ عجيب .

طاهر باشا فعلا شئ عجيب نسيت اقولك حاجة .

امجد خير يا فندم 

طاهر اهل غزل قالوا انهم يوم الصباحية لما زاروا بنتهم كان واضح ان العروسين اتخانقوا خناقة كبيرة ليلة الزفاف وان الډخلة مش تمت !! وده كان سبب انهم في بلاغهم يوجهوا للعريس رغم انه مختفي تهمة قتل بنتهم !!!


#سفاح_ليلة_الزفاف

#الكاتب_عادل_عبد_الله


#الحلقة_الثانية عشر


طاهر اهل غزل قالوا انهم يوم الصباحية لما زاروا بنتهم كان واضح ان العروسين اتخانقوا خناقة كبيرة ليلة الزفاف وان الډخلة مش تمت !! وده كان سبب انهم في بلاغهم يوجهوا للعريس رغم انه مختفي تهمة قتل بنتهم !!! 

امجد اكيد كان فيه سر منع الډخلة تتم !!

طاهر فعلا بس يا تري اي هو السر ده 

امجد مفيش الا ثلاثة احتمالات اما ان غزل كانت مش عذراء وتكون منعته علشان خاڤت تتفضح او انها اعترفت له بأنها مش عذراء والاحتمال التالت ان العريس عاجز جنسيا .

طاهر برافو عليك انا كمان فكرت في نفس الاحتمالات دي .

أمجد وهل فيه تحريات عن سمعة البنت اللي اسمها غزل 

طاهر طبعا فيه تحريات انت فاكر نفسك انت بس اللي بتشتغل ولا اي يا سيادة الظابط !! 

أمجد العفو يا فندم انا عارف ان زمايلي كلهم كفاءات انا بس كنت عايز اعرف لو فيه معلومات عن سمعة غزل 

طاهر التحريات بتقول ان رغم ان غزل بنت جميلة جدا لدرجة ان الشباب في المنطقة كانوا بيسموها السندريلا الا انها بنت محترمة جدا و ذات خلق وسمعتها ممتازة وعمرها ما كان لها اي علاقة بأي شاب !! 

أمجد معني الكلام ده ان الأحتمال الأقوي أن يكون العريس اللي اسمه مختار عاجز جنسيا ومش قدر يقوم بواجباته وبالتالي ممكن يكون حصلت مشادة بينه وبين العروسة وقټلها علشان يداري ضعفه !!

طاهر ده الاحتمال الاكبر لحد دلوقتي .

أمجد وباقي الحالات يا فندم 

طاهر الحالة التالتة كانت في الغردقة و ام العروسة قدمت بلاغ بأختفاء بنتها سالي يوم الصباحية !!

امجد يااااه بسرعة كده 

طاهر امها راحت تزورها يوم الصباحية اكتشفت اختفائها هي وعريسها !!

امجد والعريس ده كانت حكايته اي هو كمان 

طاهر العريس المرة دي اسمه بسام عنده ٣٢ سنة من القاهرة وفتح مطعم في الغردقة قبل جوازه من سالي بشهرين .

أمجد للدرجادي كل حاجة تمت بسرعة !!

طاهر ايوه لأن سالي كانت عايشة هناك هي وامها واختها وحدهم .

أمجد وباقي الاسرة فين يا فندم 

طاهر باشا الأم بتقول انها أرملة و عايشة مع بناتها هناك وحدهم وعندهم مركز تجميل و ان عندهم خلافات عائلية بسببها مقاطعين كل اهلهم لكن التحريات قالت ان الام وبناتها كانت سيرتهم مش كويسة وكانوا بيستغلوا مركز التجميل كستار بيداروا فيه افعالهم !!! 

الضابط أمجد وطبعا أسرة بالشكل ده مش هتهتم بالسؤال عن العريس واهله اهم حاجة بالنسبالهم انهم يلاقوا أي راجل يستر بنتهم 

طاهر بالظبط هو ده اللي حصل والعريس كان غني جدا زي اللي قبله والعروسة كانت جميلة جدا بردو !! 

أمجد الحالة دي صعب جدا تتوقع سبب اختفاؤهم لأن ممكن جدا البنت تكون زهقت من حياة اهلها وقررت تبعد عنهم وسافرت مع عريسها اي مكان .

طاهر ده احتمال كبير جدا بالأضافة لاحتمال ان العريس يكون قټلها بردو بسبب فشلة ليلة الزفاف خصوصا ان عروسة بالسلوك ده أكيد جريئة وممكن تكون في حالة فشله عايرته بعجزه فقټلها .

أمجد فعلا يا فندم لكن هنا ممكن نضيف احتمال جديد .

طاهر اي هو يا امجد 

أمجد أن يكون العريس بيتاجر في الاعضاء البشرية وانتهز فرصة ان البنت دي شابة واغلب اهلها بعيد عنها فاتجوزها علشان ېقتلها ويبيع اعضائها !! 

طاهر فعلا ده احتمال من الاحتمالات رغم اني اعتقد اللي بيتاجر في الاعضاء مش محتاج يتجوز علشان يعمل كده لكنه احتمال موجود لكنه ضعيف .

أمجد كمل يا فندم باقي الحالات 

طاهر لأ كفاية عليك دلوقتي ال ٣ حالات دي اشتغل عليهم وحاول تشوف اذا كان في ربط بينهم او لأ وبكره نتكلم وتقول لي وصلت لأيه وانا اكملك باقي الحالات .

شيماء اللي انا بتعجب منه يا دكتور ان حاتم قالي انك طلبت منه انه يتجوز بنت جميلة !! 

دكتور صبري الحقيقة انا فعلا طلبت منه انه يتجوز بنت جميلة جدا لكن مستحيل كنت اتخيل انه يتجوز بنت بالجمال ده !!! 

شيماء نظرت له بتعجب ميرسي جدا لحضرتك يا ريت بقي نتكلم ازاي اقدر أساعد حاتم في العلاج 

دكتور صبري علاج حاتم فيه جزء دوائي وده عباره عن مجموعة ادوية انا كتبتها له وهو بيتعاطاها في اواقات معينة بجانب ان تكون معاه ست مٹيرة تقدر تشعل مشاعره علشان تأثير العلاج يظهر بسرعة .

شيماء تمام وانا اقدر اعمل اي 

ضحك دكتور صبري وقال بصراحة انتي اللي زيك مش محتاجه تعمل اي حاجة .

شيماء بتعجب مش فاهمة !! 

دكتور صبري أقصد أن جمالك وحدة كفاية يحرك مشاعر اي راجل طبيعي .

شيماء اااه انت كده بقي بتعاكسني بشكل صريح !!!

دكتور صبري حقيقي انا مش بعرف اعاكس ولا بحب الاسلوب ده لكن انتي فعلا حد مختلف .

شيماء يعني اي حد مختلف 

دكتور صبري يعني انا عمري ما شوفت جمال بالشكل ده !! 

شيماء انا اسفة جدا انا مضطرة أمشي .

دكتور صبري ارجوكي لأ انا مش اقصد ابدا أني اعاكسك او اضايقك لكن ده تعبير لا ارادي مني عن اعجابي و انبهاري بجمالك وعموما انا بعتذرلك اوي واوعدك اني احاول أكتم اعجابي ده ونتكلم في حالة حاتم وبس .

نظرت شيماء له في تردد فأستكمل دكتور صبري كلامه أرجوكي خلاص علشان حالة جوزك !! وصدقيني مش هضايقك تاني !! 

شيماء ماشي يا دكتور اتفضل .

صبري اول حاجة قبل أي علاقة بينكم لازم يكون جوزك اخد العلاج بفترة من ٤ ل ٦ ساعات وبعدها لازم تحاولي تحركي غريزته بأي طريقة .

شيماء وأحرك غريزته ازاي 

صبري اكتر حاجة ممكن تحرك غريزة الرجل حاسة البصر حاولي دايما تلبسي ملابس مٹيرة مع بعض الحركات المٹيرة وبالتالي مشاعره هتتحرك .

شيماء تمام مفهوم .

صبري اهم حاجة انه ياخد الدواء في الميعاد المحدد وبعده لازم يبعد عن أي توتر او قلق قبل العلاقة .

شيماء تمام يا دكتور .

دكتور صبري هنكتفي النهارده بالكلام ده والجلسة الجاية بعد يومين هتقوليلي أي اللي حصل بالظبط ولو لسه مفيش نتيجة هقولك باقي التعليمات .

شيماء تمام يا دكتور انا متشكرة جدا .

دكتور صبري وده رقم موبايلي الخاص لوفيه أي استفسار كلميني في أي وقت حتي لو قبل الفجر .

شيماء بأندهاش الف شكر يا دكتور .

تظاهرت شيماء بالابتسام ثم انصرفت وهي تتعجب من هذا الطبيب الذي يظهر عليه اعجابه الشديد بها !! 

فهو شاب يقارب زوجها في العمر ووسيم وجذاب بدرجة كبيرة تجعل الكثير من الفتيات ترغم في الارتباط به عاطفيا بجانب أنه من الواضح أنه متزوج فما الداعي بعد كل هذا لاظهاره اعجابي بأمرأة مثلي متزوجة من شخص أخر !!

وبعدما عادت الي المنزل ومازالت كلمات ونظرات الطبيب حية في ذاكرتها .

بدأت تستعد وقامت بترتيب المنزل واضاءة الشموع ثم اخدت شاور و فتحت دولاب ملابسها واختارت اكثرها جرأة وأثارة وارتدتها مع سماع الاغاني الرومانسية الهادئة وبقيت في الانتظار حتي عودة حاتم !!


#سفاح_ليلة_الزفاف

#الكاتب_عادل_عبد_الله


#الحلقة_الثالثة_عشر


بدأت تستعد وقامت بترتيب المنزل واضاءة الشموع ثم اخدت شاور و فتحت دولاب ملابسها واختارت اكثرها جرأة وأثارة وارتدتها مع سماع الاغاني الرومانسية الهادئة وبقيت في الانتظار حتي عودة حاتم !!

عاد حاتم من عمله وجد المنزل في قمة الرومانسية ووجد زوجته في قمة الجمال والاثارة فرغب في المحاولة !!!

وبعد محاولات باءت بالفشل سألته شيماء انت أخدت العلاج يا حبيبي 

حاتم ايوه .

شيماء انت كنت متوتر او حاسس بقلق من أي حاجة 

حاتم مش عارف !!

شيماء طيب خلاص متزعلش نفسك محصلش حاجة .

حاتم بعصبية شديدة المشكلة انه فعلا محصلش حاجة !!! 

شيماء حاول تهدا يا حاتم احنا مش مستعجلين احنا مع بعض لحد لما تتعالج وتخف !! النهاردة او بكرة او بعد شهر او حتي بعد سنة .

حاتم انا بحبك اوي يا شوشو ومش عاوزك تضيعي من ايدي .

شيماء متخافش يا حاتم انا معاك ومش هسيبك .

حاتم ولو العلاج اتأخر هتعملي اي 

شيماء مش مهم وجودك جنبي كفاية حتي لو هنعيش كده العمر كله .

حاتم بعصبية انا حاسس اني فعلا هعيش كده عمري كله !! 

شيماء بلاش تشاؤم يا حبيبي خليك متفائل دايما يمكن المشكلة تتحل النهاردة ويمكن بكره يبقي ليه التشاؤم ده كله 

حاتم انتي شايفة كده 

شيماء طبعا وانت كمان لازم تشوف كده .

حاتم ربنا يخليكي ليا يا شيماء .

ثم بدأت الدموع تظهر في عيونه ثم قال لها يا ريتني قابلتك من زمان .

شيماء المهم اننا اتقابلنا يا حبيبي .

حاتم لأ لو كنا اتقابلنا من زمان كانت حاجات كتير في حياتي اتغيرت .

ثم بدأ حاتم يبكي باڼهيار شديد !!!

حاولت شيماء تهدأته حتي هدأ وقال لها لو كنت قابلتك اول واحدة يا شوشو كنت فضلت زي ما انا وكملت حياتي زي باقي الناس ومش اعيش هربان واتنقل كل شوية من مكان لمكان .

شيماء انت اتنقلت بين اماكن كتير يا حاتم 

حاتم بارتباك شديد خلاص بقي كفاية كلام في الموضوع ده .

شيماء فعلا كفاية كلام في الماضي وخلينا نتكلم عن المستقبل افضل .

واستمرت شيماء في محاولات ايجاد الجو المناسب لحاتم وتهيئته بالكلمات والاجواء الرومانسية الهادئة لمدة يومين دون نتيجة حتي جاء موعد زيارة الطبيب .

ذهبت شيماء لدكتور صبري وعندما دخلت عليه ابتسم ووضحت عليه علامات الفرح الشديد !! 

دكتور صبري اتفضلي يا مدام ارتاحي .

جلست شيماء وكانت تنظر لذلك الطبيب في ترقب وحيرة !!! 

دكتور صبري خير يا مدام احكيلي حصل اي اليومين اللي فاتوا 

وبدأت تحكي له شيماء في خجل عما حدث بينهما خلال اليومين !! 

دكتور صبري كنت عايز أسالك أنتي لسه عذراء 

شيماء في خجل ايوه .

دكتور صبري كويس جدا .

شيماء بتعجب ليه !!!

صبري ببساطة شديدة علشان لو حسيتي انك عايزة تطلقي منه في أي وقت وتبدئي حياتك من جديد تبقي الخسارة في اضيق الحدود .

شيماء عايز تقول يا دكتور ان حالة حاتم ميؤس منها 

صبري الحقيقة لأ فيه أمل في تحسن الحالة لكن جوزك مشكلته اللي مأخرة علاجه انه نفسيا مش متزن .

شيماء تقصد اي يا دكتور 

صبري اقصد انه دايما قلقان ومتوتر باستمرار والحقيقة اني نصحته يعرض نفسه علي طبيب نفسي لكن اعتقد انه معملش بالنصيحة .

شيماء قصدك ان حاتم مچنون 

أمجد كمل يا فندم باقي الحالات 

طاهر لأ كفاية عليك دلوقتي ال ٣ حالات دي اشتغل عليهم وحاول تشوف اذا كان في ربط بينهم او لأ وبكره نتكلم وتقول لي وصلت لأيه وانا اكملك باقي الحالات .

وبعد يومين اتصل الضابط طاهر بالضابط أمجد وقال له ها يا سيادة الظابط وصلت لأي 

الضابط امجد والله يا فندم من ساعت ما قفلت مع سيادتك وانا بحاول .

طاهر ووصلت لحاجة 

أمجد في احتمال انها تكون عصابة تجارة اعضاء وافراد العصابة بيتجوزوا بالطرق دي وبعد الجواز بېقتل عروسته ويبيع اعضائها ويختفي بعدها وفي احتمال ان يكون الحوادث دي كلها حالات فردية لأسباب مختلفة و مفيش بينها أي ربط وفي احتمال ان الحالات دي كلها مرتبطة بالعجز الچنسي ويكون العريس بيتخلص من عروسته بعد شعوره بالضعف امامها لسه يا فندم الصورة مش واضحة يا ريت تكلمني عن باقي الحالات .

طاهر الحالة الرابعة كانت لعروسة اسمها مها من كفر الشيخ وعريسها اسمه عامر ٣٠ سنة كان صاحب مطعم مفتوح قبل الجواز بفترة قليلة جدا ولما اتقدم لها قال لأهلها انه من الصعيد وكرر نفس الكلام ان اهله رافضين انه يتجوز من خارج العائلة ودي كانت حجته لعدم حضور اهله .

أمجد واي اللي حصل مع العروسة دي 

طاهر العروسة دي الوحيدة اللي كانت مطلقة ومش اول جوازة لها .

أمجد يبقي هنا كده هنلغي احتمال عدم عذرية العروسة واڼتقام العريس منها لكن هنضيف احتمال اڼتقام الزوج السابق لها منها ومن عريسها !!

طاهر عندك حق لكن التحريات اثبتت ان طليق العروسة ترك القرية وسافر يعيش في اسكندرية ونسي طليقته خاصة ان مفيش بينهم اولاد لأن الجوازة الاولي مش استمرت اكتر من سنة واحدة .

امجد كمل يا فندم اختفت امتي العروسة دي 

طاهر باشا العروسة اهلها بيقولوا انها اختفت بعد الډخلة بحوالي ١٠ ايام وكانت امها دايما بتتصل بها كل يوم وفجأة تليفونها اتفقل وفضل مقفول اكتر من يوم كامل فلما أمها قلقت وراحت تزورها اكتشفت ان بنتها وجوزها مش موجودين بعدها اخبارهم اتقطعت نهائيا .

أمجد في أي معلومات تانية عن علاقات العروسة قبل الجواز او عن العريس 

طاهر العروسة دي كانت شابة جميلة جدا وسمعتها كويسة جدا ومش لها اي علاقات وبعد طلاقها من زوجها الاول كانت بتشتغل في محل سوبر ماركت ملك والدها بجوار مطعم العريس وكل اهل المنطقة بيشهدوا لها بالجمال وحسن الخلق اما بالنسبة للعريس ده الشخص الوحيد اللي لما وصلنا لعنوانه اللي مذكور في بطاقته قابلناه !!!!!!! 

تفاعل حتي تصلك اخر حلقتين 👍❤️



الحلقه الاولى والثانية من هنا



الحلقه الثالثه والرابعه من هنا



الحلقه الخامسه والسادسه من هنا



الحلقه السابعه والثامنه والتاسعه والعاشره من هنا



الحلقه الحاديه عشر من هنا



اللي بيحب الروايات الكامله والحصريه من هنا 👇 ❤️ 👇 

روايات كامله وحصريه



لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم 



❤️🌹💙🌺❤️🌹💙🌺❤️🌹💙🌺❤️🌹💙🌺❤️🌹





تعليقات

التنقل السريع
    close