القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أسيرة الوحش الفصل العشرون بقلم الكاتبه سجده محمد حصريه وجديده

رواية أسيرة الوحش الفصل العشرون بقلم الكاتبه سجده محمد حصريه وجديده 

رواية أسيرة الوحش الفصل العشرون بقلم الكاتبه سجده محمد حصريه وجديده 

رواية أسيرة الوحش الفصل العشرون بقلم الكاتبه سجده محمد حصريه وجديده 

رواية أسيرة الوحش الفصل العشرون بقلم الكاتبه سجده محمد حصريه وجديده 


رواية أسيرة الوحش الفصل العشرون بقلم الكاتبه سجده محمد حصريه وجديده 


فهد: مستحيل يجدي

الجد: ايه يافهد هتعصي كلامي.   ولا ايه انا قولت كلمتي الاوض كتير في القصر سجده هتنام في اوضه تانيه... ياهتنام مع اختك في اوضتها 

فهد بهدوء: بس يجدي

الجد:فهد 

فهد باحترام:ماشي يجدي 

سجده والبنات بيكونوا.... قاعدين كاتمين ضحكتهم بالعافيه علي منظر فهد وهو متعصب 

حور: خلاص يافهد انا هاخد سجده معايا في الاوضه كلها اسبوع..... وترجع تنام معاك تاني في نفس الاوضه

فهد: خلصنا بقي والا اقسم بالله اخدها واهرب من هنا 

الجد بيحاول يتظاهر العصبيه وبيداري ضحكته: فهد 

فهد: انا طالع انام لاني هنفجر تصبحوا علي خير 

الجميع: وانت من اهله 

حبيبه: ليه كده ياجدي 

الجد: سيبيه لازم اعرف مدي حبه لسجده انا عارف ان حفيدي.... راجل وسند لسجده بس برضو وانتي ايه رأيك ياسجده 

سجده باحترام: الي تشوفه ياجدو

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

في غرفة حور بتكون سجده وحور قاعدين بيتكلموا بيلاقو الباب بيخبط 

حور: اتفضل 

حبيبه بتدخل وبتقول: ممكن اقعد معاكم 

سجده وحور بود: اكيد طبعا 

حبيبة بتدخل وبتقعد معاهم 

حبيبه بضحك 



احوالك ايه من غير فهد 

سجده: متدهوره والله يا اختي 

حبيبه: هو الحب للدرجادي.... ياسجده علي قد مكنت فاكره اني بحب فهد عمري محسيت بالاحساس الي انتي حساه 

سجده: بكره تتجوزي شخص بيحبك ياحبيبه وتحسي بالي بقولك عليه 

حور: انا هنام يابنات 

حبيبه: انا هسيبكم بقي ترتاحو واروح انام في اوضتي

حور وسجده بيشدوا حبيبه عليهم وبيقوللها: تروحي فين يلا ننام...... وبيناموا التلاته مع بعض سجده فهد بيكون شاغل... تفكيرها بس بتحاول تنسي مع البنات 

وبتنام بعد وقت طويل 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

في غرفه فهد بيخلص شغل وبيقوم ينام بيفضل فتره يتقلب في السرير... وبيحاول ينام بس مش بيعرف وبعدين بيحاول ينام تاني فبينام بعد مده كبيره من التفكير في سجده 

___

في الصباح البنات بينزلوا علي الفطار وفهد بيكون قاعد اول واحد علي السفره منتظر سجده وسجده بتقعد جنب فهد 

فهد بهمس: وحشتيني 

سجده بنفس الهمس: وانت وحشتني اكتر 

فهد: مش هقدر استحمل.... ست ايام من غير متنامي في حضني 

سجده: تعالا علي نفسك يافهد 

فهد: انتي.... ولسه هيكمل كلامه بيقاطعه الجد احنا علي الاكل مش وقت كلام 

فهد بغيظ: حاضر ياجدي وبيخلصوا اكل وسجده بتدخل تعمل الشاي... وبتقدمهلهم وبتدي لفهد الشاي وبيبوسها من خدها

سجده بكسوف: عيب يافهد 

حور: احمد ربنا ان جدو مشفكش 

حبيبه بضحك: كان هيشعلقك 

فهد: اسكتي يابت انتي وهيا 

الجد: فيه ايه 

فهد: لا مفيش ياجدي بقلهم حاجه بس 

الجد: طب خلص الشاي وقوم يلا روح الشركه 

فهد: لا انامش هروح انهارده

الجد: طب كويس في قاعده انهارده بين عيلة الشافعي والمحمدي هتيجي معايا 

فهد والنار هتطلع من دماغه: حاضر ياجدي ممكن سجده تيجي..... تطلعي القفطان بتاعي 

الجد: لاء طلعه لنفسك 

فهد: طب يلا ياجدي انا دقايق وهتلقيني قدامك وبيطلع فوق وهو هينفجر 

سجده: حرام عليك ياجدو 

الجد: صعبان عليكي ولا مش قادره تقعدي بعيد عنه 

سجده بكسوف: الاتنين 

الجد: اناعارف انا بعمل ايه 

سجده: تمام ياجدو 

____

فهد بيلبس القفطان وبيطلع شكله قمر فيه بملامحه الرجوليه..... وعطره الجذاب 

سجده بتكون طالعه من الاوضه وبتمشي مش بتكون شايفه فهد وبتخبط فيه بتكون هتقع بس فهد بيحاوطها من وسطها 

سجده: شكلك قمر في القفطان 

فهد: بجد 

سجده بعيون مليانه عشق: جد جد كمان انا مش هخلي جدو ياخدك معاه كده بنات البلد كلها تجري وراك 

فهد بحب: ولو بنات العالم كله مشيو ورايا مش هيشغل قلبي.... وعقلي غيرك انتي ياعمري 

سجده: ربنا يحفظك ليا يارب 

فهد: انا مش هقدر انام تاني من غير ما اخدك في حضني 

سجده: كلها ست ايام يافهدي 

فهد: اهي فهدي دي لوحدها تخليني اخدك واهرب من العالم كله 

سجده: خلاص مش هقولها تاني 

فهد: طب انا زعلان صالحيني

سجده: انا عارفه السيد فهد بيتصالح ازاي....  وبتقف علي صوابعها علشان توصله وبتبوسه من خده 

حور بتطلع علشان تنادي فهد وبتلاقي سجده وفهد واقفين 

حور: جيت في الوقت الغلط 

فهد: يلهوي علي الفصلان انا ماشي وبينزل بعصبيه علي السلم 

سجده: علي مهلك يافهد  

حور: ده سلم خايفه عليه من السلم 

سجده: متنسيش انو كان متصاوب والعصبيه غلط عليه 

حور: اممم يلا ننزل نفنن في المطبخ 

سجده: يلا 

_______

عند فهد 

الجد بينزل من العربيه وبعدين فهد بينزل من العربيه بهيبته الطاغيه.... وبنات البلد كلها بيشاورو عليه وبيتكلموا علي جماله ورجولته

الجد: لو سجده شافت البنات دي

فهد بضحك: كانت هتكلهم 

بيدخلوا وييقعدوا في القعده وطبعا.... بعد مبيفهموا المشكله فهد بيحكم فيها والكل بيوافق علي حكمه لانهم بيحبوه طبعا مع تقدير جده طبعا واستشارته 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

فهد بيرجع القصر هو وجده وبيتغدوا وبعدين سجده بتجيب صنية البسبوسه الي عملتها وبتقدم عليهم كلهم... وبتدي فهد 

فهد بغزل: اول مره اشوف بسبوسه بتعمل بسبوسه 

سجده: انت بتجيب الكلام ده منين 

فهد: من قلبي 

سجده: طب قول لقلبك اهدي شويه علشان من كلامه الحلو ده هدوخ 

فهد: اه لو جدي يحس بقلبي..... وبياكلوا البسبوسه وسط اجواء عائلية مرحه وخفة دم سجده الي محببه الكل فيها 

______

في المساء البنات بيكونوا هيناموا فهد بيخبط علي الباب 

حور: اتفضل 

فهد بيدخل 

حبيبه: ايه الي جابك هنا 

فهد: جاي اخد مراتي 

حور: لا يافهد جدو لو عرف هيدبحنا 

فهد: بس يابت منك ليها وبيروح يشيل سجده وسط ضحك البنات وبيروحوا علي الاوضه 

فهد بتمثيل: الظاهر كده ان زوجتي العزيزه تخنت 

سجده بتذمر: انا والله خسيت 2 كيلو من يومين 

فهد بحب: ولو تخنتي 100 كيلو علي قلبي زي العسل وبيرفعها لفوق اكتر وبيبوسها من جبينها وسجده بتبوسه من خده وبياخدها وبينيمها في حضنه وبيحس انو منامش من زمان لان سجده منامتش جنبه امبارح 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

بتعدي الايام وبيكون فاضل يومين علي الفرح وبتكون العيله قاعدين علي الفطار 

فهد: اسر جاي بكره ياجدي 

حور بتكون قاعده علي الفطار..... وقلبها بيدق جامد وبتتوتر وفي نفس الوقت بتكون فرحانه 

الجد: ينور ياولدي 

سجده بتلاحظ حور وبتستغرب وفهد بيروح الشركه والبنات بيكونوا قاعدين مع بعض في الجنينه 

سجده: حور 

حور وهيا سرحانه: نعم 

سجده: انتي ليه اتوترتي لما فهد قال ان اسر جاي 

حور: لا عادي 

سجده: انتي بتحبيه ياحور 


حور بحيرة: صدقيتي ياسجده مش عارفه 

سجده: باين عليكي ياحور من فرحتك لما فهد اتكلم وقال انو هيجي

حور: برضو مشاعري متلغبطه

سجده: متحيريش نفسك ياحور وفكري براحه وان شاء الله تطلعي بتحبيه وهو كمان بيحبك وافرح بيكي ياقمر

حور بكسوف: بس ياسجده بتكسف والله 

سجده: ماشي ياست حور هقوم اشوف ليل 

حور باستغراب: ليل مين

سجده: الحصان.... بتاعي سميته ليل 

حور: اه ده انتي مهتميه بيه علي الاخر 

سجده: طبعا فهد ادهولي هديه فلازم يكون غالي 

حور: طبعا 

سجده بتمشي..... وبتروح الاسطبل وبتكون قاعده بتاكل الحصان بتلاقي الي بيرفعها مره وحده علي الحصان وبتترمي في حضنه وبيجري بالحصان 

سجده: فهد افرض كنت وقعت

فهد: تصدقيها انك تقعي وانتي في حضني

سجده: لو الدنيا كلها صدقت انا عمري مصدق

فهد: وحشتيني مش قادر انام انا هاجي اخدك انهارده.... وتنامي في حضني 

سجده: لا يافهد انت شوفت جدوالمره الي فاتت عمل ايه انا مش هخاطر بحياتي ولا حياتك كلها انهارده وبكره 

فهد: هستحمل علشانك مع ان حرام الحصان ياخد كل الاهتمام ده وانا لاء 

سجده: انا بهتم بيه علشان ده هديه من حبيبي

فهد: ان كان كده ماشي 

سجده: انا سميته اسم 

فهد: ايه هوا 

سجده: ليل 

فهد: اسم جميل علشان من نقاوتك 

سجده: شكرا بس انت كده مقصر... في حق الشغل طول الاسبوع مروحتش كتير 

فهد: يعني كنت بروح الشركه واجي اخدك في حضني دلوقت.... لا الشركه ولا اخدك في حضني ده ظلم 

سجده: براحتك يافهدي وبتحضنه جامد وهو بيكمل جري بالحصان وبيقضوا اليوم مع بعض وبعدين بيرجعوا والحمد لله.... الجد ما شفهومش 

______

تاني يوم اسر بيوصل الصعيد... والعيله كلهم بيبقوا مستعدين علشان يقابلوه واولهم حور وبعدين بيوصل القصر وبيسلم علي العيله كلها.....وعينه كانت بتبحث عنها....... وبيلمحها وهيا نازله من علي السلم.... وفي نفسه هيا دي... حوريته الصغيره... الي كانت بتجري عليه وهيا صغيره.. وتلعب معاه.. معقول بقت بالحلاوة دي

اسر : ازيك ياحور 

حور بكسوف: الحمد لله... انت عامل ايه 

اسر: انا تمام الحمد لله

فهد: الغدا جاهز

بيروحوا يقعدوا علي الغدا وبيتغدوا وبعدين حور بتعمل الشاي وبتقدمه للعيله.... وبتكون غافله عن العيون الي متبعاها بحب 

سجده بتكون قاعد جنب فهد 

الجد: سجده 

فهد بنفاذ صبر: هو فيه ايه ياجدي بقي انا تعبت خلاص اقسم بالله سجده مراتي وحلالي تعبت ياجدي.... عايز تختبر ان كنت بحبها اقسم بالله بحبها وبموت فيها كمان اقولك ايه اكتر من كده مش فاهم طب النوم في اوضه تانيه.... وقولنا ماشي انما تقعد جنبي لاء حرام ياناس 

اسر بضحك: ههه جده معلم عليك كل ده 

فهد: اسكت انت كمان 

الجد: خلاص يافهد نجحت... في الاختبار

فهد بفرحه: يعتي هتنيمها في اوضتي انهارده  

الجد: لا يوم فرحك ان شاء الله

فهد: ماشي ماشي ياجدي 

_____

حور بتكون قاعده في الجنينه سرحانه بتلاقي الي جاي من وراها 

اسر: ممكن اقعد معاكي 

حور بحرج: اتفضل 

اسر: انتي في كليه ايه دلوقت 

حور: انا في كلية تربيه داخله سنه تالته 

اسر: كبرتي ياحور من بعد ماكنتي حور ام ضفرتين الي بجبلها الشوكلاته.... بقيتي ايه من الجمال 

حور بكسوف: شكرا 

اسر: طب تقبلي الهديه دي مني 

حور بتلقيها شوكلاته بتاخدها منه بسرعه وبتقله: طبعا 

انت لسه فاكر النوع الي بحبه 

اسر بهيام: وعمري منسيته ولا هنساه 

حور: سرحان في ايه 

اسر: ها..... لامفيش حاجه.. هقوم انا بقي وبيسيبها تفكر

_______

فهد وسجده بيكونوا قاعدين بيتكلموا اسر بيدخلهم الصالون 

اسر: فهد عايز اتكلم معاك 

فهد: روح المكتب وانا جاي وراك

اسر: تمام 

بعد خمس دقايق فهد بيوصل المكتب

فهد: فيه ايه يا اسر 

اسر: مش ان الاوان بقي ياصحبي

فهد: علي ايه 

اسر: حور يافهد لما كانت لسه عندها 16 سنه طلبتها منك ومن جدو  قولتولي حور لسه صغيره دلوقت كبرت وبقي عندها 20 سنه ايه المانع بقي 

فهد: انا يا اسر لو دورت في الدنيا كلها مش هلاقي احست منك لحور الدليل انك داخل علي 28 سنه... وانتظرتها بردو بس الراي يرجع لحور 

اسر: ماشي يافهد خد  راي حور في الموضوع وان شاء الله توافق 

فهد: ان شاء الله وفهد بيقول لجده وجده بيوافق بس بينتظروا راي حور الاول وسجده لما بتعرف الخبر بتفرح جدا وبتروح لحور الاوضه وبتكلمها 

سجده بفرحه: حور 

حور: نعم 

سجده: متقدملك عريس 

حور بصدمه ايه.. لاطبعا مش موافقه

 سجده: طب مش تعرفي مين الاول 

حور: مش عايزه اعرف 

سجده: طب ولو قولتلك اسر 

حور بتنط من علي السرير: بجد يا سجده 

سجده: جد جد والله 

حور بتتنطط بفرحه في الاوضه 

حبيبه: انتي شاكلك مش بتحبيه شكلك بتموتي فيه 

سجده: وهو بيموت فيها 

حور: سجده الكلام ده بجد

سجده: اه والله 

جدهم بينادي عليهم وبينزلوا 

الجد: اسر متقدملك ياحور ايه رأيك 

حور بكسوف: الراي رايك وراي فهد ياجدي 

اسر بفرحه: لو الراي رايهم يبقي اتجوزك دلوقت كمان 

الجد: اسر 

فهد بضحك: اقعد بدل ما جدي يديك حظر يقولك اخطبها ومتشوفهاش ليوم متتجوزو

الكل بيضحك علي كلام فهد 

ليكونوا قاعدين كلهم وبيضحكوا بس بيقوموا بخضه لما بيسمعوا صوت صريخ جاي من المطبخ وووووو

تابعووووووني 



بداية الروايه من هنا



رواية منعطف خطر كامله من هنا



رواية زواج لدقائق معدودة كامله من هنا



رواية خيانة الوعد كامله من هنا



رواية نار الحب كامله من هنا



رواية الطفله والوحش كامله من هنا


رواية منعطف خطر كامله من هنا


رواية فلانتيمو كامله من هنا



رواية جحيم الغيره كامله من هنا



رواية مابين الضلوع كامله من هنا


رواية سيطرة ناعمه كامله من هنا


رواية يتيمه في قبضة صعيدي كامله من هنا



الروايات الكامله والحصريه بدون لينكات من هنا


إللي خلص القراءه يدخل هيلاقي كل الروايات اللي بيدور عليها من هنا 👇 ❤️ 👇 


❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺


الصفحه الرئيسيه للروايات الجديده من هنا


جميع الروايات الحصريه والكامله من هنا


انضموا معنا علي قناتنا بها جميع الروايات على تليجرام من هنا


❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺






تعليقات

التنقل السريع
    close