رواية أسيرة الوحش الفصل الحادي والعشرين بقلم سجده محمد حصريه وجديده
رواية أسيرة الوحش البارت الحادي والعشرين بقلم سجده محمد حصريه وجديده
رواية أسيرة الوحش الجزء الحادي والعشرين بقلم سجده محمد حصريه وجديده
رواية أسيرة الوحش الحلقه الحاديه والعشرين بقلم سجده محمد حصريه وجديده
رواية أسيرة الوحش الفصل الحادي والعشرين بقلم سجده محمد حصريه وجديده
بيجروا كلهم علي المطبخ بيلاقو ايد حبيبه محروقه
سجده بخوف: ايه الي حرق ايدك كده
حبيبه بدموع: كنت بعمل نسكافيه والمايه وقعت علي ايدي
سجده: رن بسرعه علي الدكتور... يافهد الحرق كبير
فهد: حاضر ياسجده وبيرن علي الدكتور والدكتور بيوصل وبيعالج حبيبه
الدكتور: الف سلامه عليكي يا انسه حبيبه
حبيبه بتعب: الله يسلمك يادكتور
الدكتور: ان شاء الله اجي بكره.. اغيرلك علي الجرح
حبيبه: ان شاء الله حور وسجده بيقغدوا مع حبيبه وفهد بيوصل الدكتور
فهد: حسابك كام يا احمد
احمد: عيب كده يافهد هو فيه بين الاخوات حساب (فهد كان مسافر امريكا وقابل احمد هناك لانو كان بيدرس هناك)
فهد: ماشي ياعم احمد بعد بكره فرحي ان شاء الله ولو مجتش هزعل
احمد بود: وانا مقدرش علي زعلك يافهد وان شاء الله هاجي
فهد بيوصله وبيرجع علي اوضة حبيبه
فهد: الف سلامه عليكي ياحبيبه
حبيبه: الله يسلمك يافهد
في اليوم التاني بيكون القصر كله رايح جاي والبلد كلها فرحانه علشان حنة فهد الراوي
بيكون فهد واقف هو واسر بيشرف علي الطباخين وبيشوف.... لو في حاجه ناقصه.... وعايزين اليوم يطلع في افضل حال
وبعدين بيشوف علي الناس الي بتجهز للفرح وبيروح لسجده يشوفها
سجده بتكون قاعده متوتره فهد بيدخلها الاوضه
فهد
![]() |
مالك ياحبيبتي
سجده: لا مفيش حاجه يافهدي
فهد: هتخبي عليا انا
سجده: قلقانه يافهد شوف حصل ايه يوم الخطوبه
فهد بحنيه: متقلقيش يا نور عيني اشغلي نفسك بالحنة وفرحتك وبس ويلا علشان تجهزي
سجده بتحضن فهد وبتقله: ربنا يحميك يافهد ويباركلي فيك
فهد: ويباركلي فيكي ياعمري
سجده: مكانش لازم فرح
فهد: انت يتستاهلي احلي حاجه في العالم هعملك اكبر فرح في مصر كلها
سجده: انتي عوضي في الدنيا يافهد
فهد: وانتي دنيتي يانجمتي
______
عند حبيبه
الدكتور بيغيرلها الجرح وبيقولها: احنا احسن بكتير من امبارح شكلك كده قويه
حبيبه بابتسامه خطفت قلبه: طبعا يا دكتور
الدكتور: شدي حيلك شويه كمان لازم اخت العريس تبقي صحتها ميه ميه
حبيبه: اكيد يادكتور وبتبتسم
الدكتور: ابتسامتك جميله
حبيبه: شكرا يادكتور
الدكتور: ممكن تقوليلي يا احمد
حبيبه بكسوف: ازاي بس
احمد: عادي هو اسم احمد فيه حاجه
حبيبه بابتسامه: ماشي يا احمد
_____
عند حور
بتكون ماشيه في وسط الستات وبتشوف لو حد محتاج حاجه بيشدها علي جنب
حور: اسر
اسر: عيون اسر
حور: ايه الي خلاك تشدني كده
اسر: قلبي
حور: بجد
اسر: اه بجد
حور: طب قوله... يهدي شويه
اسر: بلاش ميكب انهارده. ولا بكره
حور: ده ليه ده بقي
اسر بحب: علشان انتي اجمل بكتير من غير ميكب ياحوري
حور: طب سبني امشي بقي
اسر: عندي شرط
حور: ايه هوا
اسر: اسمعها منك
حور: اي هيا
اسر: بحبك
حور: طب غمض عينك
اسر بيغمض عينه.... حور بتزقه وبتطلع تجري
حور بضحك: تعيش وتاخد غيرها يا اسو
اسر بغيظ: اسو اسر.... الشناوي بقي اسمو اسو ماشي ياحور
______
في المساء بيلبس فهد عباية صعيديه باللون الابيض للاختفال بيومه علي الطريقه الصعيدية....وبيصفف شعره..بطريقه جذابه....ويضع من عطره الرجولي الساحر...وبيكون شديد الوسامه
اسر: ايه الحلاوة دي يافهد
فهد بضحك: حلاوتك يااسر
اسر: كان نفسي اشوفك عريس... وامنيتي اتحققت
فهد: عقبالك ياصحبي
اسر: حن انت وجدو عليا وخلو الخطوبه قريب بس
فهد: ان شاء الله يااسر
واسر بيكون لابس عباية باللون الكحلي...... وبيكون شديد الوسامه هو الاخر
__________
عند سجده في الغرفه بتكون بتجهز ومعاها حور وحبيبه.....سجده بتلبس فستان بسيط باللون البينك....وبتيقي سايبة شعرها مفرود.....وبتحط ميكب بسيط جدا.......وكذلك حور وحبيبة بيبقوا لابسين فساتين بسيطه...حبيبه فستان باللون النبيتي....وحور باللون الزيتي..... وبينزلوا هما وسجده تحت عند الستات فكان النساء في داخل القصر...والرجال بالخارج......الستات لما بيشوفوا سجده بيبقوا مبهورين من جمالها
احد النساء: ما شاء الله قمر يسجده... فهد عرف يختار والله
سجده: الله يبارك في عمرك يطنط... انتي للي قمر والله..... وبيبداو في رسم الحنه...... وبترسم اسم فهد علي ايدها....... والبنات بيبقوا بيرقصوا وفرحانين مع بعض... وبيجي دور ملكة الحفلة سجده... بتقوم ترقص.. والكل بينبهر من جمال رقصها..... ومش بتبقي بتفكر سجده في حاجه.. غير ان خلاص هتبقي مع فهد لاخر العمر
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
عند فهد...... بتبقي الرجاله بترقص...والجميع بيحضر لمباركة فهد وبيمون يوم ملئ بالفرحه والسعاده... وهو كل انشغاله بسجده
---------
بعد فترة بتنتهي الحنه...... وبيطلع فهد علشان يطمن علي سجده.. واول مبيدخل قلبه بيدق بشده... من جمال سجده الي واقفه قدامه.. وبتزيل المكياج... الي كانت حطاه..... فهد بيقرب منها.. وبيحاوطها...
فهد: ايه الجمال ده
سجده بتحاوط رقبته وبتقوله: مش هكون احلي منك
فهد: مين دي الي مش.احلي مني... دا انا ق
امي ست تقول للقمر قوم وانا اقعد مكانك
سجده بضحك: طب بس.. علشان بتكسف
فهد: بتتكسفي مني انا
سجده: بصراحه اه.... ويلا بقي عايزه انام مش قادره مرهقه جدا والله
فهد بتمثيل الزعل: انتي بتطرديني
سجده: والله مقصدش يحبيبي... وبتبوسه من خده.. متزعلش
فهد بحب: مين قلك اني زعلت اصلا
سجده: مين هيوصلني الفندق بكره
فهد: هيكون مين غيري
سجده: وانت مش هتكون بتجهز
فهد: طبعا انتي الاهم.. هوديكي... وارجع اجهز بقي
سجده: ماشي يحبيب القلب
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
في الصباح... سجده بتصحي.. بتبدا يومها بالصلاه.... وبتجهز نفسها علشان تمشي... ودموعها بتنزل من الفرحه.. مش مصدقه ان حياتها اتغيرت للدرجه دي وربنا عوضها بفهد..... الباب بيدق وبيكون فهد
سجده: ادخل
فهد بيلاحظ دموعها: يعني ده يوم تعيطي فيه
سجده بتحضنه جامد: دي دموع فرحه يفهد.... عوض ربنا جميل اوي... وعوضني بيكي ي اجمل عوض..
حور وحبيبة بيدخلوا.... فهد: دا انتو فصلان
حبيبة: يلا يعم روميو... ورانا يوم طويل...... وسيشن... وفرح
حور: ايوا... يلا يفهد بقي
سجده بتضحك علي فرحتهم..... واستعجالهم
سجده: يلا يبت منك ليها .... وبينزلوا وهما بيضحكوا
سجده بتركب مع فهد في العربيه...... وحبيبة وحور بيركبوا مع اسر....... بيوصلوا.. وبتقف العربية قدام واحد من افخم الفنادق الي مصر..... وفهد بينزل من العربيه...... والموظفين بيجوا ياخدوا.. الفستان والحاجه... وبيطلعوها.... وفهد بيبوس سجده من جبينها...... وبيمشي.. لان معاده ييجي الساعه خمسه علشان السيشن
_____________
بتكون واقفه سجده بهيئتها الساحره.. فكانت ترتدي فستان زفافها باللون الابيض الملكي.. كان ضيق من الاعلي.. ويهبط باتساع مفرط يخفق القلوب من شدة جماله ....وحجاب يغطي كامل شعرها.... ويعتليه تاج منصع.. بالالماس فكان مصمم خصيصا لها.... وحذاء يظهر من بعيد..انه يضئ... وبيدها باقة ورود من نوعها المفضل الياسمين... وجهها.. كان مضئ من الفرحه.... وتضع القليل جدا من المكياج... ومع ذلك كانت شديدة الجمال... كان قلبها يدق بفرحه وتوتر: جي يبنات... جي
حور بابتسامه: علي وصول اهو يست.. اهدي بقي ومتوتريش نفسك
حبيبة: الحب بيعمل كل ده
سجده: واكتر من كده....... تاتي الفوتجرافر..... لتصوير سجده والبنات... طبعا البنات دول بيكونوا حور وحبيبة.. واسراء صاحبة سجده... واصدقاء حور وحبيبة...... وبتصور كل لحظه....... بعد القليل من الوقت..... تاتي حور لتخبر سجده عن وصول فهد... بيدلف فهد وهو يرتدي بدلة باللون الابيض... تظهر ملامحه الرجوليه.... ويصفف شعره بطريقه مثاليه... وكان يوجد دبوس اعلي بدلته بحرف سجده.... وكان يظهر بجمال طاغي للغايه... كل خطوه بيخطوها... قلبه بيعلن عن فرحته.... وسجده كانت عطياله ضهرها... بيقرب منها.... بيحاول يشوف وشها.... بتشاكس فيه ومش بتردي تلف... وبيفضلوا كده قليل من الوقت... والبنات بتضحك علي سجده وتصرفاتها.... ومره واحده بتلفلوا وشها..... وبيقف فهد مصدوم ومنبهر... من شده جمالها...... يمسك يديها ويقبلها برقه..... وبيحضنها حضن يعبر عن الكثير من الحب والعشق.... وفي الخلفيه صوت البنات بتزرغط بفرحه وسعاده.... وفهد عيونه بتدمع
سجده بحنيه: انت بتعيط يفهد
فهد بعشق: دي دموع فرحتي يسجده.... فرحتي اننا وصلنا لليوم ده من غير اي مشاكل.. وانك انهارده اجمل اميرة شافتها عيني
البنات: لا للدموع اليوم.... ف اليوم فرحه
سجده وفهد بيضحكوا وبينزلوا علشان يتصوروا مع بعض
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
علي سلم الفندق الفخم.... ينزل فهد وبجواره سجده وكانوا يظهران كانهم امير واميره من عالم دزني... وبحوارهم من الجهه اليمني حور... التي كانت تردتي فستانا باللون البيبي بلو وحجاب من نفس اللون.. وتضع مساحيق تجميل وكان يظهر عليها التدلل والرقي وبمجرد ان راها اسر شعر انه فقد انفاسه... وعلي الجهه اليسري حبيبة التي كانت ترتدي فستان بنفس لون حبيبة ولكن التصميم مختل فجميع الفتيات كانوا يرتدون فستان من نفس اللون وكانت رائعه بجمالها الهادي ولما راها احمد...قلبه كان يدق بشده
--------
بعد ساعات..... بينتهي تصوير سجده وفهد.... وكانت من اروع اللقطات الكلاسيكية..... وكان يغطي عليهم الحب الشديد...... وايضا تم التقاط الكثير من الصور لفهد وجميع اصدقائه... وبيخرج الجميع من الفندق الي اسطول العربيات... الي كان مكون من عربيات اصدقاء فهد... واسر واحمد... وعلي مقدمتهم سيارة فهد.... وكانت زفة ولا اروع لا تنسي
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&& في قاعة زفاف من افخم قاعات مصر..... كان الجميع منتظر ومتلهف لرؤية فهد وسجده..... وما ان نزلت سجده من السياره.. رات والدها... شعرت بسعاده غارمه... ونظرت الي فهد.. واومأ لها براسه... فعلمت ان فهد هو الذي دعاه لخضور حفل زفاف ابنته.... يتجه والدها نحوها.... ويقبل يداها.... ويقبل جبينها
حامد: مبروك ينور عيني... الف مبروك
سجده بسعاده: الله يبارك فيك يحبيبي
---------
بعد لحظات.... ينفتح باب القاعه ليدلف فهد بوسامته الطاغيه... والجميع يهنئه... وبعض بضع دقائق... يدلف حامد.. وبيده سجده.. التي منذ ان دلفت... لن تسقط الانذار من فوقها... فكانت رائعع وجمالها ساحر... للغاية.... يسلمها حامد الا فهد..... تنطفئ جميع الانوار... ويتسلط الضوء علي فهد وسجده فقط... وبيرقصوا رقصه سلو.... والجميع منبهر لجمالهم...
فهد بعشق: انا اسعد انسان في الدنيا دي كلها
سجده: وانا اكتر واحده محظوظه بوجودك.. مش مصدقه نفسي يفهد... وفهد بيمون سامع دقات قلبها
فهد: انا اتولدت من انهارده
سجده: بتحضنه جامد حضن يعبر عن عشق كمين وهو بيشيلها وبيلف بيها لفه طويله... بطريقه كلاسيكيه رائعه....... وبعد ذلك يمسك فهد يدها.... ويجلسان علي نقعد الزفاف والجميع ياتي للمباركه لهم...... اصدقاء فهد بيجروا عليه وبيسحبوا علشان يرقصوا... وبيقوم معاهم... وبيفضلوا يرقصوا... والجميع بيبقي باين عليهم الفرحه.. والسعاده... وكذلك سجده... البنات بيشدوها وبيرقصوا معاه.. لكن هيا كان تدور بفستانها فقط..... وتصفق وتفرح معهم.. لان فهد كان يحظرها من الرقص... وتم التقاط القصير مت الذكريات لفهد وسجده.. واصدقائهم
---------
اثناء البوفيه..... بتكون حور واقفه علي جنب حور بيروح عليها
اسر: القلب اشتكي
حور بضحك: ودا من ايه ده ان شاء الله
اسر: من معذبة قلبه
حور: انا
اسر: اومال مين يحور.... كل ده ومش حاسه بيا انا بعشقك يحور........ والله بموت فيكي
حور بكسوف: وانا بحبك ي اسر وبتطلع تجري.. اسر بيبتسم عليها وعلي كسوفها
-----------
عند حبيبة بتكون قاعده علي التربيزه بتلاقي الي شاب جاي عليها يقولها: تسمحيلي بالرقصه دي
حبيبة: اسفه مينفعش
الشاب: ليه بس
بيلاقي الي بيسحبه من كتفه: هيا مش قالتلك مش هينفع ولا انت اطرش
الشاب: وانت مين ان شاء الله
احمد: انا خطيبها يحيلتها
الشاب: طب انا اسف وبيمشي
احمد بعصبيه: وانتي سكتاله ليه
حبيبة: عايزيني اعمله ايه يعني.. انت بتتعصب عليا ليه اصلا ودموعها بتنزل
احمد باسف: بس.. بس انا اسف مكنتش اقصد... متزعليش
حبيبة: مش زعلانه
احمد: اومال ايه الحلاوة دي
حبيبة: شكرا
احمد: فنانه في الردود انتي
حبيبة بتضحك
---------
عند ابطالنا في مكان الاستراحه...
سجده: كفاية كده يفهد انا كلت كتير
فهد بضحك عليها: ما انتي مملتيش طول اليوم
سجده: هو انت بتزغط بطه بلدي... دا انا عروسه حتي
فهد برومانسيه: اجمل وارق عروسه شافتها عيني ينور عيني
سجده: يفهد.. كفاية كلام حلو بقي
فهد: انتي تستاهلي كل الحلو
----------
بعد يوم طويل من اجمل الايام بالنسبه لفهد وسجده بيختموا الفرحه برقصه سلو...... وبينتهي حفل الزفاف... وكان الجميع يخرج ويحكي بروعة وفخامة الزفاف
________
بيركب فهد وبجواره سجده العربيه وبيبقوا الاتنين في قمة سعادتهم وفرحتهم.. وعيونهم تعبر عن مدي فرحتهم.... وبيوصلوا الي القصر بزفة اخري اسطوريه.....
________
سجده بتدخل هيا وفهد اوضتهم وبتنبهر من جمال الغرفه.. فكانت مزينه بالورود الحمراء والبلالين... وكانت الغرفه مذهلة....... بتقعد سجده علي السرير وبتبقي مكسوفه جدا وفي نفس الوقت مبسوطه اوي ضربات قلبها تعلو وتهبط..... واختلط وجهها باللون الاحمر القاني من شدة التوتر... بيقرب منها فهد بهدوء وبصوت مطمئن وحنون: يلا نصلي يغالية
اومئت سجده فهيا من كثرة التوتر لاتستطيع التحدث وبالفعل بيقوموا... الاتنين يتوضوا ويصلوا... وفهد بيقيم الصلاة بيها وبيكون صوته حلو اوي.... بعد الصلاة يتلاشي خجل سجده وتهدا واحده واحده مع كلام فهد الحنين.. ليها... وبيقرب منها وبيقولها..: اخيرا هنبقي احسن زوجين في العالم... يهنايا وسعدي وزمردة قلبي...... سجده بتبتسم
وبتصبح زوجته قولا.... وفعلا... امام الله
بارت الفرحه ده... استعدوا للي جاي
تابعووووووني
رواية زواج لدقائق معدودة كامله من هنا
رواية خيانة الوعد كامله من هنا
رواية الطفله والوحش كامله من هنا
رواية جحيم الغيره كامله من هنا
رواية مابين الضلوع كامله من هنا
رواية سيطرة ناعمه كامله من هنا
رواية يتيمه في قبضة صعيدي كامله من هنا
الروايات الكامله والحصريه بدون لينكات من هنا
إللي خلص القراءه يدخل هيلاقي كل الروايات اللي بيدور عليها من هنا 👇 ❤️ 👇
❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺
الصفحه الرئيسيه للروايات الجديده من هنا
جميع الروايات الحصريه والكامله من هنا
انضموا معنا علي قناتنا بها جميع الروايات على تليجرام من هنا
❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺
تعليقات
إرسال تعليق