القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حب صغيرتي الحلقه الاخيره بقلم آيه عيد حصريه وجديده


رواية حب صغيرتي الحلقه الاخيره بقلم آيه عيد حصريه وجديده 


تفيدة بنهيار :ايوا ابن يعقووووب

يونس بغضب :اخر"*سيييي، اياكي تجيبي سيرة ابويا في القر*ف ال بتقوليه دا

تفيدة بدموع وكر*ه : لا، هقول.... مصطفي يبقي اخوك من الاب

نسمة بصدمة وعصبية:انتي اكيد اتجننتي، جوزي هيقرب منك ليه؟!

مصطفي بصدمة :انتي بتقولي ايه؟! 
تفيدة بعصبية وحق*د: يعقوب غلط معايا زمان، وكنت فاكرة انه هيتجوزني لكن هو غد*ر بياااا ومرضيش.... وقتها كنت هت*جنن، انا مكنتش بغ*ير من عايدة بس انا بغ*ير من عيلة الجبالي كلها، ب بس انا كنت عايزة يعقوب بس هو مكانش شايفني اصلااااا....قررت اني انت"*قم واتجوز اخوه وابقي وسط*يكم.... واخلص عليه وارتاح من النا*ر ال جوايااااا

فجاة نزل ك*ف قوي من يونس اوق" عها ارضا

نسمة بدموع :حر*ام عليكي ، احنا عملنا ليكي ايه عشان تعملي فينا كدا

مصطفي بدموع :ط طب انا، انا ذ*نبي ايه تخبي عليا حاجة زي دي.... طول عمرك تقوليلي يونس وح*ش مش بيحبك، انت لازم تتد*"مره، لحد ما كر"*هتيني فيه وفكل الناس

تفيدة بدموع :ا انا عملت كدا لمصلحتك، كنت عايزني اعمل ايه؟! وابوك مقبلش بيك



يونس بغضب :وانتي جاية تقوليييي دلوقتي، طب وعمي حسين عملك ايه عشان تخلصي منه هو كمان

تفيدة بدموع :ك كان هيكشف كل ال عملته، انا اصلا كنت حاسة ان كل حاجة هتنكشف....بس كد*بت احسا"سي وقعدت اخط*طت

عايدة بدموع :واستفدتي ايه في الاخر من عما"يلك!

يونس اخرج مسد*سه بغضب واقترب منها وهي علي الارض

بس فجاة بيان وقفت قدامه بخوف
يونس بغضب : ابعدي يابياااان
بيان بخوف وعِند :لا يا يونس، مش هسمحلك تضيع نفسك

يونس بغضب :قولتلك ابعدي انتي مبتفهميش
بيان بتوتر بس بتحاول تظهر عكسها : لا يا يونس مش هبعد

يونس مسك دراعها بقوة وكان هيبعدها بس.....
بيان بسرعة :وحياة ابننا يا يونس متعملش كدا
يونس وقف واتك"تف مكانه وبصلها بغضب

نسمة بصدمة : ابنكم؟!
عايدة :انتي حامل يا بيان؟!
بيان بتوتر :ا اه،  ع عرفت من يومين
نسمة بعتا*ب :ومقولتيش ليه؟!
بيان سكتت وبصت ليونس
يونس بحدة :اطلعي فوق
بيان : طب عشان خاطري متعملش كدا 

يونس بدا يهدا وهو باصص ليها
تفيدة كانت علي الارض ورا بيان، بصت للتربيزة ال جمبها ولقت الس*كي. نة علي طبق الفاكهة
مسكتها وقامت بسرعة وشدت بيان وحطتها علي رقب*تها

الكل اتصدم ويونس خاف علي بيان وكان هيقرب
تفيدة بعصبية : ابعددد، يا اما اخلص عليها هي وولي العهد

يونس بغضب :انتي مكفكيش ال عملتيييه
تفيدة  بحق*د : ايواااا، انا مش هرتاح غير لما اقه.ر*كم كلكم

نسمة بعصبية : يا شيخة ارحمينا بقييييي، انتي مبتح*سيش؟! 
تفيدة : ما انا لازم اخد حقي
كريم بغضب :حق ايه دا؟! بعد كل ال عملتيه وبتقولي حقي

يونس وجهه مسد"*شه ناحية تفيدة بنظرة مخيفة
تفيدة بش*ر :نزله يا يونس احسنلك

يونس بحدة :لو خد" *شتيها بس! هخليكي تتمني المو" *ت من ال هعمله فيكي
تفيدة خافت منه لكن مأظهرتش : ما انا اعمل ال عايزاه دلوقتي، نقطة ضع*" فك في ايدي

بيان بدموع ورعشة : ي يونس، الحقني
يونس بصلها وحاول ميبينش خوفه عليها ، وكان بيتنفس بسرعة

يونس بغضب : سبيهااااا، والا وعزة وجلالة الله لاخليكي تشوفي ش*ري هيكون ازاي 

تفيدة كانت هترجع للخلف ومعاها بيان، بس فجاة لقت حاجة علي رأسها
نظرت للخلف واتصدمت، لقت مصطفي حاطت سلا"*جه علي رأسها
تفيدة بصدمة :ا انت بتعمل ايه يا مصطفي
مصطفي بعيون حمراء: سبيها
تفيدة بعصبية :انا بعمل كل دا عشانك، عشان نعيش انا وانت مرتاحين

مصطفي بغضب :كفااااية بقي، انا مش مرتاح اصلا معاكي .... انا مش قادر استوعب ال انتي عملتيه

تفيدة باستعطاف :انا مليش ذ*نب كله بسبب يعقوب
مصطفي :وال انتي عملتيه دا كله، ايه؟! مش شبعا*نة لسة

تفيدة : ب.....
قاطعها مصطفي بعصبية :قولتلك سبيهااااا
تفيدة اتنهدت بعصبية وسابت بيان، ال جريت علي يونس وحضنته ويونس ضمها بقوة وهو حاطط ايد علي راسها 

مصطفي قرب من يونس بحزن :سامحني اني عمري ما حبيتك او احترمت وجودك.... س سامحني ياخويا

بيان بصت ليونس ال باصص علي مصطفي بضيق
حطت ايدها علي صد"*ره، ويونس بصلها وهي وابتسمت بهدوء

يونس اتنهد وقرب من مصطفي وحط ايده علي كتفه : انت ملكش ذ*نب في ال امك عملته، دا قدر

مصطفي بصله بدموع وقرب منه وحضنه ويونس اتنهد بهدوء وردله الحضن
فجاة وبدون مقدمات تفيدة اخدت مسد*ش ابنها من جيبه بسرعة ووجهته ناحية يونس
مصطفي بص لامه بصدمة وغضب
تفيدة بحق*د وعصبية :لااااا مش هسمحلك تبعد ابنييييي عني يونس 

وفجاة اطل*قت ولكن جت  علي مصطفي من غير قصد

الكل اتصدم وتفيدة اتصدمت اكتر من ال عملته

مصطفي وقع علي الارض وهو بينز*ف
يونس نزل لمستواه وبغضب :كرييييم، اتصل بالاسعا*ف
مصطفي ببحة : ل لا، ي يونس.... سامحني والنبي

وفجاة وقعت يداه بدون حر"اك
تفيدة اوقعت المسد" *ش من ايدها بصدمة وقعدت علي ركبتها بدموع وقه*ر 

تفيدة بصدمة ودموع :يا مر*ك يا تفيييييدة، ا ابنييييي لااااا..... ارجعلي يامصطفي، سامحني يابني، ارجع وانا هتغير يا مصطفيييييي

يونس بغضب :شوفيييي عما*يلك وصلتك لفييين
فجاة  دخل البو*ليس وبص علي الموجدين وعلي مصطفي ال مرمي في الارض

الظابط : مين ال قدم بلا*غ في تفيدة السمنهوري
بيان بسرعة :ا انا
وبصت ليونس :ايوا يايونس، انا اتصلت بيهم... مش هخليك تعمل كدا

الظابط :مين ال عمل كدا؟! 
وهو بيشاور علي مصطفي ال فا*قد النطق وعلي الارض

بيان وهي بتشاور علي تفيدة بتوتر :هي دي

تفيدة كانت مغ*يبة خالص قاعدة بتعيط وباصة لمصطفي بصمت

الظابط بامر:خدوها
العسا*كر قربوا منها واخدها وهي قاعدة تبكي علي ابنها

يونس قرب من مصطفي وشاف نبضه وللاسف مكانش في نبض
كريم اتصل بالمستشفي وجم اخده مصطفي

يونس قام وحط ايده علي كتف كريم وهمس بحدة : روح وراهم وخليهم يعملو تحيلل نعرف اذا كان اخونا ولا لا

كريم :حاضر
ومشي كريم
نسمة قعدت علي الكرسي بدموع : مش مصدقة ان يعقوب يعمل فيا كدا
عايدة قعدت جمبها :اكيد بتكد*ب، ما انتي عارفاها

بيان كانت واقفة خايفة من منظر الد*م وحاسة انها هتست"*فرغ ، جريت علي اوضتها علطول..... ويونس شافها وراح وراها
غنوة :معقول يكون ابويا عمل كدا فعلا

جه يوسف والعيلة حكتله ال حصل واتصدم زيهم 

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

بعد مرور شهر
يونس عرف ان مصطفي اخوهم من الاب فعلا، بس مقالش لنسمة عشان متز*علش
وعملوا جنا" *زة لحسين ومصطفي.... ورانيا خرجت من المستشفي
وتفيدة اتس.ج*نت بكل عما*يلها، وهي ند*مانة انها خسر*ت ابنها وماستفا*دتش حاجة

اما بيان يونس خلاها تكمل تعليمها وشجعها

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في غرفة بيان ويونس في منتصف الليل

يونس كان نايم عا*ري الصد*ر وبيان في حضنه
فجاة بيان صحيت بانز"عا*ج وقامت قعدت
قريت من يونس وبقت تصحيه :يونس، يونسسس

يونس قام قعد بانز*عا"ج :امممم، يادي المو"*ال ال مبيخلصش
وبصلها بابتسامة :نعم يا حبيبتي؟!
بيان بزعل :انت مبقتش تحبني صح؟!
يونس اتنهد ومسك ايدها :انا فعلا مش بحبك.... انا بعشقك

بيان بابتسامة : طب يلا قوم بقي انا جعانة
يونس برفعة حاجب :اقوم فين؟!
بيان بغي*ظ: هنروح المطبخ يا يونس، نفسي في حاجة كدا مش عارفة اوصفها

يونس حط ايده علي عنيه : صبرني يارب
قام ولبس التيشرت ووقف بنفاذ صبر :هااا عايزة ايه؟!

بيان بطفولية: متز*عقش لو سمحت.... واه عايزة كدا حاجة مش عايز مسكر عايزة مكرونة او جبنة او......

قاطعها يونس :ايه؟! حيلك كدا، انا هجيب ايه ولا ايه.... بقي انا يونس الجبالي يجر*لي كدا دا مفيش حد اتجر*أ وأمرني زيك

بيان بزعل : طب ابعد عني بقي، مش عايزة اكلمك
وبعدت وشها عنه
يونس اتنهد بقوة وقرب منها وقعد وشدها لحضنه وبهدوء : خلاص متز*عليش، قولي نفسك في ايه وانا اجيبه

بيان قربت منه وحاوطت ايدها حوالين رقب*ته وحطت رأسها علي صد*ره :الله ريحتك حلوة اوي، خليك هنا

يونس عقد حواجبه بابتسامة من تصرفاتها
شدها لحضنه اكتر وهي بدات تنعس وتنام، ويونس يمسح علي شعرها

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في الصباح
في غرفة رانيا وريان

رانيا فتحت عينها ببطيء، ولقت ريان قاعد قدامها
ريان بابتسامة :صباح الخير
رانيا :صباح النور
ريان ساعدها انها تقوم تقعد :عاملة ايه دلوقتي؟!

رانيا بابتسامة : كويسة

ريان :انا جبتلك شوربة حلوة اوي، انا ال عملتها
رانيا بضحك :وانت بتعرف تطبخ ياحبيبي
ريان وهو حاطت ايده علي رقب*ته :اااا يعنيييي
رانيا : حاضر هذو*قها

........... بعد مدة

انهت رانيا اكلها وشكرت ريان علي الشوربة
رانيا :شكرا يا ريان، بجد طعمها حلو...... ممكن تنادي ماما عشان تساعدني اغير هدومي
ريان بابتسامة خبيثة : ما كفاية بقي امك تع"بت، خليني انا اساعدك
رانيا بكسوف :اطلع برا ياريان
ريان قرب منها :دا في بُعدك
رانيا وهي بترجع لورا بتوتر : ريان بس بقي انا بتكسف ولله
ريان :وهو انا حد غريب، دا انا حتي ابقي جوزك برضوا

قرب منها وحط ايده علي ضهر"ها وبصلها بخبث : انا شوفت كل حاجة من زمان اصلا، فا بتتكسفي ليه دلوقتي

رانيا وهي بتحاول تبعده بتوتر وكسوف :ب بس
ريان بهمس :شششش
وقرب منها وطبع قب*لة خفيفة علي شفا*يفها وبعدين تحو*لت لقوية ومقدرش يسيطر علي نفسه وبدا يز" *يل عنها ملا*بسها
رانيا بعدته بأ*لم وحطت ايدها علي بطنها
ريان استوعب نفسه ومسك ايده :ا انا اسف ولله، مقدرتش اتحكم بنفسي
رانيا بأ*لم :ل لا يا حبيبي، ا انا بس ال لسة محتاجة وقت علي ما الجر*خ يلم

ريان قرب منها وحضنها بقلق :اسف يا حبيبتي
رانيا بادلته الحضن بحب وتعب

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في اوضة كريم وراية
صحيت راية من النوم، وبصت علي كريم ال نايم علي الكنبة من يوم جوازهم وهو مقربش منها وهي ال طلبت

قامت وقربت منه بتوتر : ك كريم
كريم بدون و*عي اتحرك ورجله جت علي رجل راية ال فقد*ت تواز*نها ووقعت عليه

كريم فتح عينه بسرعة  لقي راية وشها قصاد وشه بالظبط، انفا*سهم قريبه من بعض

كريم سر"ح فيها وحاوط ايده علي خص*رها والايد التانية علي راسها، راية اتصدمت.... لكن اتصدمت اكتر لما كريم قربها منه وطبع قب*لة خفيفة جدا علي شفا*يف.ها
راية اتصدمت وبعدت عنه بسرعة وعصبية ووقفت

 قدامه :انت ازاي تعمل كدا،انت اتج*ننت

كريم وقف قادمها بغضب :و*طي صوتك لما تكلميني، وايه يعني ال عملته.... عملت حاجة حرا*م انا، قربت من مراتي ال هي حقي، غلطت في ايه بقي

راية بدموع وعصبية : ب بس انا قولتلك مش عايزاك تقرب مني، انت مش بتفهم ليه؟!
كريم بغضب :انتي ال مش بتفهمي، انا كل دا وبحاول علي قد مقدر اني ابعد عنك لكن انتي مش بتح*سي ان انا عايز احتيا*جات وانك مينعش تبعدي نفسك كدا

راية سكتت بضيق ودموع
كريم هدي وقرب منها  : انا عارف انك لسة زعلانة مني، بس انتي لازم تنسي.... انا جوزك دلوقتي وملناش غير بعض، فا لو سمحتي حاولي تتعودي وتقربي

راية  بدموع ورعشة وعينها في الارض:ح حاضر
كريم اتنهد وقرب منها اخدها في حضنه ومسح علي شعرها بحنية

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

عند تفيدة
كانت قاعدة في الس. ج*ن ولابسة الا*حمر

قربت منها ست من الموجدين :انتي من يوم ماجيتي، وانتي مش بتتكلمي هي ايه حكايتك؟! 

تفيدة بصتلها بحزن وتعب شكلها اتغير وبقي ال يشوفها يقول سنها كبير

تفيدة بحزن :ضيعت دنيتي واخر*تي، وخسر*ت كل حاجة

الست باستغراب: ازاي؟!

تفيدة وهي باصة للسقف :كل حاجة كانت معايا وفي ايدي، بس انا ال كنت بكا"*بر اكتر وبكون عايزة اكتر.... عمري ما حمدت ربنا علي ال معايا

الست استغربت منها وقامت من جمبها وافتكرتها مجنو*نة

تفيدة لنفسها : سامحني يا يعقوب، انت ملكش ذ"*نب انا ال كنت رخي"*صة، وخليتك تقرب وانت مش حا"سس بحاجة، وغير كدا خلصت عليك....وبهد*لت حياة عايدة اخدت جوزها وعيالها منها...... واهو ربنا اخد حقكم.... واخد مني مصطفي حبيبي ال محبتش غيره

قعدت تبكي بند"*م وحاطة ايدها علي رأسها:سامحني يارب

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

بعد مرور سنة ونص

يونس كان واقف في الجنينة ومعاه رجاله بيتكلم معاهم في الشغل

جت بيان وقربت منه وهي شايلة ايوب
يونس بص للرجاله وخلاهم يمشوا

يونس لف واخد منها ايوب الصغنن
بيان بتعب :ابنك مش بير*يح يا يونس، عامل زي ابوه
يونس بابتسامة:ابن الجبالي يعمل ال عايزه

بيان بغي*ظ:يعني يرضيك يتع*بني كل شوية كدا
يوني حاوط وشها باديه وابتسم ليها : لا عاش ولا كان ال يتعب قلب يونس

بيان بضحك : يعني انا قلبك؟!
يونس بابتسامة حب:انتي كل حاجة حلوة حصلت في حياتي، انتي روحي وقلبي وعمري وحياتي
بيان بكسوف :الله الله بقينا بنقول شعر اهو
يونس :اعمل ايه بقي، خلتيني الف حوالين نفسي لما حبيتك

بيان بدلع : مش خسا*رة فيا
يونس بضحكة خفيفة :انت تتدلع براحتك يامعلم
اخدها في حضنه وهو شايل ايوب ال مسك في طرحة بيان

بيان بأ*لم :اااه شعري، ابعده يا يونس
يونس ضحك وبعد ايد ايوب عنها
بيان بغي*ظ :حتي الحضن مش هعرف اخده من هنا ورايح

يونس بصلها بابتسامة خبيثة :انتي نيميه بليل، واقعدي في حضني زي ما انتي عايزة..... اصل انا عايزك في موضوع
وغم*زلها
بيان بكسوف : بس بقي، عيب
يونس : انا بقول لازم نجيب اخت لايوب
ببان بكسوف : ماشي ب، بس مش دلوقتي
يونس : تمام، بس متعيطيش زي اول مرة
بيان بغي*ظ :بس بقي
يونس بابتسامة سخرية :مش مصدق اني حبيت طفلة
بيان بكسوف : انا مش طفلة.... يونس؟! 
يونس بحب :قلبه

بيان بكسوف قربت منه وطبعت قب*لة علي خده بسرعة:انا بحبك
وجريت علي جوا

يونس بصوت عالي وضحك :وانا بمو"*ت فيكيييي
بيان بصتله باحر*اج وصدمة وجريت للداخل، ويونس ابتسم عليها
يونس بص لايوب :اما انت بقي يا باشا، تعالي ناخدك المزرعة تلعب شوية
ايوب حط ايده علي د"قن يونس بابتسامة طفولية، ويونس ابتسم عليه وبا*س خده
وبعدين اتحرك

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في القصر

في الصالة، العيلة كانت موجودة ما عدا راية وكريم

بيان قربت من من رانيا :امتا بقي يوصل؟!
رانيا حطت ايدها علي بطنها :يا بنتي دا معداش عليه شهر

بيان بزعل : نفسي اشوفه اوي

رانيا ضحكت عليها وبصت لنسمة : هي غنوة لسة مولد*تش

نسمة :كل يوم تصو*ت وتقول هولد، ولسة مجابتش

رانيا بضحك :ربنا يعين يوسف عليها
عايدة بضحك :دي مطلعة عينه
نسمة وبيان ضحكوا معاهم

بيان :انا متأكدة انها بنت
رانيا:اه وانا كمان شاكة في كدا
بيان باستغراب: امال فين راية؟!

نسمة :دخلت المطبخ تجيب عصير واتأخرت
بيان :طب انا هقوم اشوفها

نسمة:فين ايوب
بيان :مع يونس
واتجهت بيان للمطبخ

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في المطبخ

راية كانت بتعمل العصير فجاة حست بحاجة وراها لفت لقت كريم قدامها وحا"صر*ها عند تربيزة المطبخ

راية بصدمة :انت بتعمل ايه؟!
كريم قرب وشه منها :وحشتيني اوي
راية بكسوف :انا كنت لسة معاك من شوية
كريم :بشتاق بسرعة
راية :طب عايز ايه؟!
كريم بابتسامة خبيثة :انا شايف ان كلهم هيجيبوا عيال، ايه مش نا" وية ولا ايه

راية بكسوف :مش دلوقتي
كريم د" فن وشه في رقب*تها : بس انا عايز

بيان من وراهم :احم، طب ما مش هنا دا فوق
كريم بعد عن راية بسرعة، وراية اتكسفت وعينها في الارض

كريم بتوتر:ااا اصل ا انا
بيان بضحك :طب اطلع برا يلا
كريم بابتسامة:حاضر
وقبل ما يخرج با*س راية من خدها بسرعة وجري علي برا، راية بصتله بصدمة وبصت علي بيان واتكسفت

بيان قربت منها بضحك :عادي يا بنتي، شباب عيلة الجبالي كلهم قلي"لين  اد*ب
راية ضحكت وبعدين جهزوا العصير مع بعض

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في الليل
في اوضة بيان ويونس

بيان كانت لابسة قمي*ص نو*م وعليه رو*ب طويل ، وكانت بتن"يم ايوب في سريره ال جمبهم

قرب منها يونس ال عا*ري الصد*ر وحضنها من الخلف
يونس بهدوء:نام؟!
بيان بابتسامة خفيفة : اه
يونس دفن وشه في رقب*تها وهمس :وحشتيني
بيان اتكسفت وسكتت
يونس بهدوء حرك ايده علي كتفها وبدأ ينزل الروب ببطيء من عليها

بيان بعدت عنه بسرعة وخجل : انا تعبانة ومش قادرة دلوقتي
يونس تقدم ليها ببطيء: وانا مش قادر اتحكم في نفسي
وشد*ها وحاوطها من خص"*رها وبيان حطت ايدها علي صد*ره بتوتر وخجل
يونس قرب من وجهها وبهدوء: لسة بتتكسفي لحد دلوقتي مني!
بيان سكتت وهي بترتعش وسامعه صوته
يونس قرب وطبع قب*لة خفيفة علي شفا*يفها وشد علي خص*رها اكتر وايده التانية علي خد*ها

ازال عنها الر*وب  واوق*عه ارضا ودفن وجهه في رقب*تها وبدا يطب*ع علا*مات ملكي*ته

فجاة تلفونه رن
بيان بتوتر:يونس
يونس مردش ومكمل
بيان حاولت تبعد عنه ومش عارفة :يونس، تلفونك
يونس بعد عنها واتنهد بعصبية ومسك تلفونه وكان يوسف
يونس بعصبية: افندم

يوسف بضحك :انت بتكلمني كدا ليها، يعم تعالي يلا غنوة في المستشفي وبتو"لد
يونس بعصبية: هو مش انت جوزها خليك معاها بقي، لازم تق*طع عليا اللحظات
يوسف بضحك :معلش ياخويا، ماانت ياما قط*عت علي كتير

يونس بغضب:خلاص اقفل انا جاي
وقفل معاه
بيان باستغراب :في ايه؟!
يونس :غنوة بتو"لد
بيان بفرحة :بجد، طب انا لازم اروح بسرعة
وكانت هتلف وتجري للخارج
يونس مسك دراعها بحدة :رايحة فين، هتمشي كدا؟!
بيان استوعبت وبخوف :ولله نسيت من الفرحة يا يونس، خلاص هروح اغير بسرعة
وجريت علي الحمام قبل ما يتع*صب اكتر

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

في المستشفي
في اوضة غنوة  الكل متجمع حواليها
وعايدة شايلة البنوتة بسعادة
والكل فرحان ومبسوط

يوسف بضحك :اخيراااا، الحمد لله مش هصحي تاني في نص الليل اجيب فسيخ
الكل ضحك عليه

بيان كانت واقفة  ويونس محاوط كتفها وشا*يل ايوب علي الايد التانية 
بيان بابتسامة :مبروك يا غنوة
غنوة بابتسامة :الله يبارك فيكي يا حبيبتي

يوسف بابتسامة مست*فزة : هتبقي دلوعة خالها

يونس بهدوء :وماله تطلب ال هي عايزاه
غنوة بابتسامة :تسلم يا يونس 
كريم بفرحة :هاتوها بقي انا عايز اشيلها شوية

يوسف بغي*ظ:اوعي كدا خلي مراتك تجبلك
راية اتكسفت، وكريم قرب من يوسف
كريم :طب اوعي انت بس كدا
وقرب واخد البنت من عايدة بسعادة

نسمة بسعادة :اخيرا، الواحد بقي مرتاح

رانيا : متنسوش ال في بطني
ريان :واحنا نقدر

الكل ابتسم بسعادة
ويونس قرب من بيان وهمس في ودنها :بحبك
بيان بكسوف : شكرا
يونس بابتسامة :شكرا ايه؟! بقولك بحبك

بيان بكسوف :وانا كمان
يونس : وانتي كمان ايه!
بيان بابتسامة حب : بحبك
يونس ابتسم بحب وحضنها ومسك ايد ابنه الصغننة وضم بيان لحض*نه اكتر

يونس ابتسم وبا*س رأسها بمحبة :لو لفيت الدنيا كلها عمري ما هلاقي زيك
بيان ابتسمت بخجل وسكتت ومسكت ايد ايوب 

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

( الراجل لما يحب، هيعمل  اي حاجة عشان ال بيحبها..... الحب بيّغير صاحبه حتي لو قلبه حجر، وصع"ب انك تف*قد ال بتحبه.... شعور ص"عب لما تحس بضيق في قلبك.... الحب مش س*يء، الحب جميل بس لليستا"هله)

شكرا لدعمكم للرواية، وشكرا لكلامكم السكر والحمد لله ختمناها بفضل الله🤍
وقولولي يا ترا تفيدة تستحق المسامحة علي ال عملته، لان نهاية الش*ر  ند*م 


وشكرا لتعليقاتكم الحلوة 💗


لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم 




بداية الروايه من هنا




رواية منعطف خطر كامله من هنا



رواية زواج لدقائق معدودة كامله من هنا



رواية نار الحب كامله من هنا



رواية الطفله والوحش كامله من هنا


رواية منعطف خطر كامله من هنا


رواية فلانتيمو كامله من هنا



رواية جحيم الغيره كامله من هنا



رواية مابين الضلوع كامله من هنا


رواية سيطرة ناعمه كامله من هنا


رواية يتيمه في قبضة صعيدي كامله من هنا



الروايات الكامله والحصريه بدون لينكات من هنا


إللي خلص القراءه يدخل هيلاقي كل الروايات اللي بيدور عليها من هنا 👇 ❤️ 👇 


❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺


الصفحه الرئيسيه للروايات الجديده من هنا


جميع الروايات الحصريه والكامله من هنا


انضموا معنا علي قناتنا بها جميع الروايات على تليجرام من هنا


❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺




تعليقات

التنقل السريع
    close