رواية حب صغيرتي الفصل الثامن عشر حتى الفصل الرابع والعشرون بقلم الكاتبه آيه عيد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
![]() |
رواية حب صغيرتي الفصل الثامن عشر حتى الفصل الرابع والعشرون بقلم الكاتبه آيه عيد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
في اوضة يونس وبيان
بيان نايمة في حض"ن يونس ولابسه قمي*صه ومتغطية بعد ما هديت من العياط
ويونس حاطط ايده علي شعرها
يونس بهدوء : كويسة دلوقتي؟!
بيان وهي مغمضة عينها نص نص : تعبانة شوية
يونس بص عليها وبهدوء :اجبلك الدكتورة؟!
بيان بتعب :لا، انا عايزة انام
يونس سكت بهدوء، وضمها اكتر لحضنه وبقي بيمسح علي شعرها ببطيء
........ بعد مدة
نامت بيان ويونس فجاة سمع صوت عالي تحت قام من جمبها براحة وغطاها كويس واتجه للدولاب ولبس تيشرت اسود
ونزل تحت
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
تحت نزل يونس ولقي الدنيا مقلوبة ولقي الغفير دخل وبيصرخ
الغفير :يونس بيييييه يا يونس بيييه
يونس بحدة :في ايه؟! بتز"عق ليه كدا
الغفير : ا الست غنوة يا بيه، ب برا مرمية علي الارض
يونس اتصدم ويوسف كان نازل علي السلم وسمعه واتصدم
يونس خرج جري علي برا ووراه يوسف
والعيلة اتجمعت علي الصوت وراحت وراهم
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
خارج القصر يونس خرج ولقي غنوة بتنز*ف وواقعة علي الارض
يونس قرب منها بسرعة وقعد علي ركبته ومسك غنوة وسندها
يونس بقلق :غنوة، مالك؟! فيكي ايه
غنوة بدموع وا" لم : ي يونس، اخويا ا الحقني
يونس حضنها بقوة وفي عيونه نظرات غضب : متقلقيش ياقلب اخوكي، هجبلك حقك منهم
وبعدين صرخ في الغفير :هااااات العربية بسرعة
الغفير جري بخوف
ويوسف قرب من غنوة بدموع وخوف وهو شايف النز*يف
يوسف بخوف عليها :غنوة، حبيبتي
يونس بغضب :كريييييم
جه كريم علي الصوت بسرعة واتصدم من شكل اخته
يونس بغضب :اتصل ب ريان، وجمع الرجالة.... ال حصل مش هيعديييي غير بالد*م
كريم بيطلع تلفونه بسرعة وبيتصل علي ريان ورجالتهم
يونس بص ليوسف : خدها انت علي المستشفي بسرعة، يلاااا
يوسف بصله وبعدين قرب من غنوة وشالها واخدها وركب العربية بسرعة
نسمة بدموع :يا عيني عليكي يا بنتييي
صفية وراية ماسكينها وبيحاولو يهدوها
يونس بيقوم بغضب وبيدخل القصر بسرعة وبيدخل مكتبه
وبيفتح مكان سري في الحيطة....وكان فيه انواع واشكال من الاسل*حة اخد سلا*حه وخرج بغضب
بيطلع وبيلاقي كريم والرجالة وكانو كتير اوي
كريم : ريان هيحصلنا في الطريق، مع باقي الرجالة
يونس بحدة وهو متجه للعربية :ورايااااا
وبيركب العربية وجمبه كريم، ووراه عربيات كتير من رجالته
ومصطفي كان باصص عليهم من البلكونة بخوف
وحسين شافه واستغرب انه منزلش حتي يقف معاهم
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند عيسي كان بيكلم مصطفي علي التلفون
عيسي بغضب :يعني مطلعتش هي
مصطفي بغضب :انت غب"ي انت مالك ومال اخته
عيسي بصدمة :يعني دي مطلعتش مراته
مصطفي بغضب :وهو بيخلي مراته اصلا تتطلع برا القصر يا اهب" ل
عيسي :بس في واحد جه وقالي ان مراته حامل، وانا لو خلصت علي ابنه يونس هيضعف
مصطفي بغضب : كد"ب عليك وانت صدقته، مسالتنيش ليه الاول
عيس :يعني ايه؟!
مصطفي بغضب :يعني مراته مش حامل، وال انتوا قابلتوها دي كانت اخته ال هي حامل ومرات يوسف
عيسي بلع ريقه بخوف :م ما انا مكنتش اعرف
مصطفي بسرعة :المهم دلوقتي شوفلك حتة تستخبي فيها، يونس جمع الرجالة وشكله ميبشرش بالخير.... دا ناوي علي حرررررب
عيسي بيخاف وبيقوم من مكانه وبيقفل التلفون وبينادي علي مساعده
عيسي بتوتر : احجزلي علي اول طيار في اي مكان برا مصر بسرعة، وخلي الرجالة يقفلوا المصانع كويس.... ويزودا الحراسة عليها
مساعده باستغراب : تمام، بس هو فيه ايه بالظبط؟!
عيسي والخوف واضح عليه :يونس، يونس الجبالي مش هيرحمني لو عرف ان انا السبب في ال حصل لاخته.... دا مش سهل وال هيقف في طريقه هيد*مره
وبيخرج عيسي من المكان بسرعة
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المستشفي
يوسف كان واقف خايف ومتوتر ورايح جي، وغنوة كانت جوا في العمليات
.......... بعد نصف ساعة
خرجت الدكتورة باسف
يوسف بقلق :ها يادكتورة طمنيني
الدكتورة بأسف : للاسف مقدرناش ننقذ الجنين
يوسف اتصدم وبكي علي ابنه ال راح قبل ما يشوفه، وبعدين استوعب وبص للدكتورة بسرعة
يوسف :ط طب ومراتي، مالها؟!
الدكتورة :متقلقش هي كويسة، ويستحسن تدخل وتكلمها دلوقتي.... وربنا يعوض عليكم
وبتمشي الدكتورة، وبيدخل يوسف
غنوة اول ما بتشوفه بتحاول تقوم
يوسف بحزن قرب منها :لا لا خليكي مستريحة
غنوة بقلق :ابني يا يوسف، ابني كويس؟!
يوسف سكت بحزن
غنوة بدموع وخوف : يوسف.... اتكلم
يوسف بصلها بحزن : ر ربنا يعوضنا
غنوة اتصدمت وانهارت وبقت تصرخ :لااااااا، ابنييييي لاااا.... انا عايزاه لااااا، ا اكيد زعل مني عشان كنت مضايقة بوجوده من الاول، ل لكن انا خلاص رضيت وعايزاه.... د دا ابني م متحرمنيش منه ياربي لااااااا.... ابنيييي
يوسف مسك ايدها وحاول يهديها ودموعه في عينه :اهدي، اهدي واستغفري ربنا
غنوة بدموع :ب بس هو ابني، ا انا بحبه م مش عايزاه يبعد عنييييي
الدكتورة جت وعطتها حق"نة مهدءة.... وغنوة بدات تهدا وتحس بالتعب وتنام ودموعها علي خدها
يوسف اخدها في حضنه وبا*س علي رأسها بحزن ودموع
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكان مجهول وسط الطريق، ولقف يونس وهو متعصب، ورجالته وكريم وراه
فجاة جه ريان بعربيته ووراه عربيات حراس تانية
يونس بغضب :اتاخرت ليييه كدا
ريان : لحد ما قدرت اجيب معلومات
يوسف بحدة :قول، رجالة مين؟!
ريان : عيسي.... ودلوقتي بيحاول يهرب من البلد
يونس بنظرة مرعبة وهو بيلقم سلا*حه : هحفرله قب"ره بايدي
واتجه للعربية وركب وانطلق باقصي سرعة، ورجالته وراه وريان وكريم
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في طريق صحراوي فارغ
راكب عيسي في العربية ووراه عربيات حراسه، وكان قاعد في العربية متوتر وقلقان
فجاة العربية وقفت
عيسي بغضب وتوتر :في ايه؟! وقفت ليه
السواق بنظرة غريبة : يمكن المحرك فيه حاجة، هنزل اتطمن
عيسي بغضب :طب انجز
نزل السواق وبص حواليه وراح فتح الغطا الامامي للعربية، وبص كويس عشان محدش يشوفه
ومسك تلفونه، وبعت رسالة لريان انه جاهز
........ بعد مدة
عيسي بغضب وصوت عالي :متخلص، كل دا بتشوف
راجل من رجالة عيسي نزل من العربية وبص قدام، وبعدين بص بصدمة لعيسي : مش موجود يا باشا
عيسي نزل من العربية وبغضب :يعني ايه مش موجود؟!
بص لقي فعلا السواق مش موجود، وقلق وحس ان في حاجة غلط
فجاة بدون اي مقدمات.... شافوا عربيات كتيرة جي من وراهم وواضح ان ال هيحصل مش هيبقي كويس
عيسي جه يركب العربية ويسوق بسرعة، بس العربية مشتغلتش.... ورجالة عيسي وقفت في الطريق يشوفوا مين ال جي
فجاة حصل اطلا"ق نا*ر كتير، وشافوا يونس ورجالته ومحدش بقي قادر عليهم
وعيسي قاعد في عربيتة منكمش وخايف
...... بعد مدة، كل رجلة عيسي وقعت في الأرض وبتنز*ف
يونس قرب من العربية ال فيها عيسي، ومسكه من قفا" ه وخرجه برا العربية
يونس بغضب جح"يمي: ان ما خليتك تصوت وتترجاني اني ارحمك، ميبقاش اسمي يونس الجبالي.... يا ابن رضوان
واخده معاه وركبوا العربية، واتجهوا لمكان مجهول.... كل دا وعيسي بيصرخ بصوت عالي وشوية وهيعيط
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مخزن مهجور
دخل يونس ووراه الرجالة ال ماسكين عيسي
مسكوه وربطوا رجلوا الاتنين في حبل ورفعوه
كريم قرب وبصله بغضب، هوب ضر*به بقوة في وشه
ريان راح جاب جهاز ال هو بيكهر*ب دا، وقربه من عيسي ال بقي بيصرخ بقوة
عيسي بخوف :لااااا، طلعوني من هنا.... ابوس رجلك يا يونس سيبني ا انا مليش ذ"نب مش انا
يونس قرب وبص في عنيه بحدة :يبقي مين؟!
عيسي وهو شايفه بالشقلوب وبخوف :و ولله مش انا د دا واحد اسمه كارم
يونس افتكره وقال بنبرة مخيفة :كارم.... قالك ايه بقي كارم
عيسي بخوف :قالي ان مراتك ال حامل، ولازم نكسر*ك بأبنك، ب بس مكنتش اعرف انها اختك
يونس ضر*به بقوة اكبر وبغضب : وحتي لو مراتي، ايدك متلمسهاش.... بس انا ال سكتلك كتير بما فيهم مكان الرصا*صة ال في جمبي دي
عيسي اتصدم انه عارف ان هو السبب وخاف اكتر
يونس بش"ر : انت بكيت اختي، وانا ان ما خليتك تبكي مكان الدموع د*م مبقاش انا
وطلع سلا*حه وضر*ب علي رجل عيسي ال صرخ بقوة
وا" لم
يونس بنظرة مرعبة وصوته الرجولي :هو انت لسة شوفت حاجة
عيسي بدموع :ارحمني يا يونس، ا انا عارف اني غلط انا غ"بي
ريان بسخرية :وايه الجديد ما انت طول عمرك غ"بي، انا زارع واحد من رجالتنا وسطيك من سنين وانت متعرفش
عيسي اتصدم وافتكر السواق
يونس بحدة : استعد لعذا"بك
عيسي خاف ويونس وريان وكريم قربوا منه وكل واحد رفع شلا*حه في وش عيسي ال بيعيط وبيترجاهم، وووووو
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
طلع الصبح، ونسمة قاعدة وحاطة ايدها علي راسها وحسين قاعد علي الكرسي وتفيدة قاعدة علي السفرة بتفطر بكل برود، ورانيا وعايدة كمان موجدين
دخل يوسف وساند غنوة ال مبتتكلمش، وقعدها علي الكنبه
نسمة قربت منها بدموع : انتي كويسة يابنتي، الدكتور قالك ايه
غنوة مردتش
يوسف بحزن :الجنين للاسف مقدروش ينقذ"وه
نسمة دمعت بحزن : متزعليش يابنتي ربنا هيعوضك احسن
تفيدة باستهز" اء :هه يمكن راح عشان كان ابن حرا*م
يوسف بغضب :حاسبي علي كلامك
تفيدة بغرور :وهو انا قولت ايه يعني
عايدة في سرها :اعوذ بالله منك
رانيا قربت من غنوة وحضنتها بدموع :متزعليش يا قلبي بكرا ربنا يعوضك
كل دا وغنوة ساكتة وبدون تعابير ومنزلة راسها في الارض
فجاة دخل يونس ووراه ريان وكريم
يونس قرب من غنوة وقعد علي ركبته قدامها : اخدتلك حقك
غنوة بصتله والدموع بدات تتجمع في عنيها وصوت مبحوح : ا ابني، ا ابني يا يونس
يونس اخدها في حضنه وحط ايده علي رأسها ، وغنوة انهاردت وحضنته بقوة
يوسف ابتسم ان يونس مسبهاش في الوقت دا، ونسمة ابتسمت عليهم بحب
غنوة بعدت وبصتله بدموع : سامحني يايونس
يونس بهدوء :وانا مقدرش ازعل منك
غنوة حضنته تاني بحب اخوي، ويونس قعد معاها شوية وغنوة هديت بوجوده
وبعدين قام وطلع فوق يطمن علي بيان
يوسف قرب من غنوة بابتسامة :كان لازم هو ييجي يعني عشان تضحكي
غنوة بابتسامة : علي الاقل سامحني
رانيا قربت وحضنتها
ريان بابتسامة :مش يلا بقي
رانيا بزعل : انا عايزة اقعد شوية
نسمة : انت فرتها عننا، خليها قاعدة شوية بقي
ريان بضحك :انتوا بتتهموني في حاجة معملتهاش، خلاص خليها قاعدة
يوسف حط ايده علي كتفه : خلينا قاعدين شوية
ريان بتنهيدة : خلاص، خلينا شوية
رانيا فرحت وحضنت غنوة
والكل بقي بيتكلم وبيهزر
تفيدة اتضايقت، وطلعت فوق
حسين فضل باصص علي عايدة، وعايدة مش مدياله وش
وران كانت واقفة بعيد وباصة علي يونس ال طالع علي فوق، وقلقانة
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة بيان ويونس
دخل يونس، ولقي بيان قاعدة علي السرير وساندة راسها ومغمضة عينها بتعب
يونس قرب وقعد جمبها ومسك ايدها وبيان فتحت عينها وعدلت قعدتها وبصتله
يونس بهدوء :انتي كويسة ؟!
بيان بتعب :ا اه ب بس تعبانة شوية
يونس بهدوء : انتي لسة صغيرة ومكنش لازم اعمل كدا دلوقتي، غذفا هتصل بالدكتورة
بيان اتكسفت وبعدت عينها عنه :لا ا انا اصلا فطرت، ب بس شوية كدا وهبقي كويسة
يونس بصلها شوبة وبعدين قام واخد تيشرت ابيض باكمام وبنطلون من الدولاب ودخل الحمام
وبيان مسكت بطنها بوجع، بس متكلمتش
............. بعد مدة
بيخرج يونس وبيبص علي بيان بيلاحظ علي ملامح وشها التعب
يونس قرب وقعد جمبها وبحدة خفيفة :لو فيكي حاجة اتكلمي
بيان بتعب بس بتحاول تداري :ا لا لا انا كويسة مفيش حاجة
يونس بحدة :كفاية لحد كدا انا هتصل بالدكتورة، وقام وقف
وفجاة بيان مسكت بطنها با*لم
يونس بقلق :انتي كلتي حاجة النهاردة؟!
بيان بتعب :ا اه، ايوا ك كلت و وشربت عص......
فجاة معدتها بقت تو*جعها جامد ومسكت في دراع يونس يونس با*لم
يونس مسك تلفونه واتصل بالدكتورة وبحدة :حالا تكوني هنا
الدكتورة : حاضر
وقفل معاها وبص ل بيان
بيان قربت منه وحضنته بدموع وا*لم ، ويونس ضمها اكتر وهي عمالة تعيط
بيان بدموع وا*لم : ي يونس، مش قادرة
يونس بصلها بقلق ولاول مرة يخاف عليها كدا، ضمها اكتر لحضنه وووووووووو
#حب_صغيرتي
البارت 19
الدكتورة وصلت والكل استغرب من وجودها بس نسمة وعايدة وطلعوا معاها
دخلت الدكتورة وكشفت علي بيان ال ماسكة في يونس وخايفة
نسمة بمشاكسة :هو ايه ال انتي لابساه دا يابيان
بيان بصت علي قمي*ص يونس ال لبساه واتكسفت باحراج
عايدة بضحك : خلاص يانسمة عي"ب
يونس قرب وغطي بيان كويس
الدكتورة خلصت وبصت ل بيان
الدكتورة :انتي كلتي او شربتي حاجة النهاردة؟!
بيان بصت ليونس بتوتر وبعدين بصت للدكتورة : اه، انا فطرت النهاردة وشربت عصير
الدكتورة اتنهدت :تمام مفيش حاجة تقلقي منها، بس يمكن العصير كان منتهي الصلاحية
الدكتورة :انا هديكي حق*نة تهدي الا*لم
بيان مسكت في يونس بخوف:ا ايه، ل لا ا انا بخاف من الحق*ن
نسمة بضحك : انتي طلعتي منهم
الدكتورة :هي شكة بسيطة وخلاص
بيان بخوف :ل لا ، ا انا خلاص بقيت كويسة مش عايزة حاجة
يونس قرب منها وقعد جمبها وبهدوء : خلاص اهدي ومتعنديش
بيان بصتله والدموع بتتجمع في عينها :يونس، لا والنبي
الدكتورة جهزت الحق*نة وبيان استخبت في حضن يونس
وعايدة ونسمة واقفين مبتسمين عليهم
يونس مسك دراعها ومده للدكتورة، وحاسس برعشة بيان وهي في حضنه ومسكها كويس
الدكتورة عطت الابر*ة من هنا بيان عيطت من هنا ومسكت في يونس اكتر، ويونس حاطط ايده علي راسها
الدكتورة قامت بابتسامة: خلاص خلصت، انا همشي بقي دلوقتي مع السلامة
خرجت الدكتورة ووراها نسمة وعايدة
يونس مسح علي شعر بيان وبابتسامة خفيفة : اهدي
بيان خرجت من حضنه بزعل
بيان بدموع وطفوليه : انت كان لازم تمنعها اصلا
يونس بابتسامة : ما انتي ال كنتي هتفضلي تعبا"نة
بيان بدموع :كنت افضل تعبا" نة ولا اني اخد ابر*ة
يونس بابتسامة خبيثة :هو انتي دايما كدا بتلاقي الكلام بعد ما الموقف يخلص
بيان فهمت هو يقصت ايه واتكسفت : ا انت، ا انت قليل اد*ب علي فكرة
يونس بحدة خفيفة :لسانك
بيان بتوتر :انا قولت الحقيقة علي فكرة
يونس قرب منها وهي رجعت راسها للسرير ويونس بص في عينها بهدوء
يونس بابتسامة خفيفة : متخلنيش اوريكي قلة الاد*ب بتبقي ازاي
بيان اتوترت اكتر وهي باصة في عنيه
يونس بعد عنها وقعد علي طرف السرير وبص في ساعته :مين ال جابلك الفطار؟!
بيان باستغراب :صفية
يونس : اممم
بيان :اكيد مش قصدها، يمكن حاجة وقعت في العصير بالغلط
يونس بصلها شوية وبعيدين بقي يفكر
بيان بكسوف :م ممكن تخرج شوية عشان اغير هدومي
يونس بصلها بابتسامة : هو انتي مش مراتي، يعني غيري قدامي عادي
بيان بغضب طفولي :نعم؟!
يونس بابتسمة ورفعة حاجب : هو انا كدا كدا شوفت كل حاجة و....
بيان قامت وقفت بسرعة :بسسسس متكملش والنبي، م مش عايزة افتكر
يونس قام قرب منها اكتر وحاصرها في الحيطة بخبث: ما انتي لازم تفتكري، لان دا هيحصل كتير
وقرب من وشها اكتر.... وبيان غمضت عينها بسرعة
يونس بهدوء :فتحي عينك
بيان فتحت عينها ببطيء، وويونس قرب وطبع قب*لة قوية علي شفا*يفها.... بيان حست بشعور غريب مش قادرة تمنعه وتايهة في قربه منها
يونس حط ايده علي خصر*ها وشدها ليه اكتر ورفعها شوية
وبيان حاطة ايدها علي صد*ره
يونس حس انها بحاجة الهواء بعد عنها وحط جبينه علي جبينها
وبيان بتاخد نفسها وبتستوعب ال حصل، يونس حرك ايده وكان هينزل ملابسها عنها لكن بيان بعدت بسرعة بتوتر
يونس رفع حاجبه
بيان بتوتر وخوف :ا انا م مش عايزة احس ان ال بتعمله دا رغبة وبس، ا انا كنت عايزة يحصل كدا بينا لما يكون في حب او مشاعر
يونس بصلها شوية وبهدوء : بس انتي عارفة ان دا ممكن ميحصلش
بيان بتوتر :ب بس انا عايزاه يحصل
يونس بتنهيدة : وان محصلش، ان مش بحس بمشاعر اتجاهك.... واحنا مينفعش نبقي كدا علطول
بيان والدموع بتتجمع في عنيها وهي ماسكة طرف القمي*ص ومنزلة راسها في الارض :ب بس ليه؟! ل ليه مينفعش كدا واحنا بنحب بعض يعني
يونس بصلها بهدوء : انتي حاسة بحاجة؟!
بيان اتوترت ومعرفتش ترد تقول ايه وهي باصة في الارض
يونس بهدوء :ردي
بيان بارتباك:ا انا، م مش عارفة
يونس : انتي لسة صغيرة ومش فاهمة حاجة
بيان بسرعة :لا فاهمة، وعارفة انا عايزة ايه كويس
يونس قرب منها بحدة :وعايزة ايه بقي
بيان بعفوية :عايزة حبك
يونس بصلها شوية وبعدين قال : وان مقدرتش احبك؟!
بيان بصتله بحزن وسكتت
يونس بهدوء : بصي، من البداية كدا، احنا اتجوزنا اجباري، ودا قرار مش هتقدري تتراجعي عنه بسبب عادتنا.... وانا خلاص اتقبلت الوضع وانتي دلوقتي مرات الكبير وحلالي ولازم تتقبلي انتي كمان ، فا مينفعش ابقي متجوز ووريث العيلة ميجيش
بيان بدموع : يعني انت مخليني معاك عشان وريث العيلة وبس
يونس بتنهيدة :انا مخليكي معايا عشان انتي بقيتي مسؤولة مني
بيان بدموع : ب بس.....
يونس :انا هسيبك تهدي دلوقتي، ونبقي نتكلم بليل
ولف واتجه للباب ببرود وخرج من الاوضة
بيان قعدت علي السرير بدموع : ب بس انا بحبك
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة رانيا
دخلت الأوضة
وفجاة الباب خبط ورانيا فتحت ولقت تفيدة
رانيا بضيق :نعم، عايزة ايه؟!
تفيدة وهي بتدخل بغرور :الله! مش تسلمي علي امك كويس
رانيا بعصبية : انتي ازاي تدخلي كدا، وايه امي دي.... انتي صدقتي نفسك ولا ايه
تفيدة لفت وبصتلها بغرور: هه لا مصدقتش، بس متنسيش ان امك مشيت وانتي عيلة وانا ال ربيتك
رانيا عقدت ذراعيها : اه، وانتي فاهمة ال كنتي بتعمليه دا كانت تربية اصلا
تفيدة بتمثيل :متنكريش اني حبيتك زي بنتي
رانيا بسخرية :هه بنتك، انا لو كنت بنتك بجد مكنتيش هتعملي فيا كدا
تفيدة بغرور :وهو انا عملت ايه يعني؟! اه قصدك انتي وريان طب ما انا جوزتك اهو لواحد كويس وبيحبك
رانيا بعصبية :بعد فضيحة.... عشان تخلصي مني
تفيدة وقفت قصادها وبغ"ل :ايوا، ايوا يابنت عايدة كنت عايزة اخلص منك واجوزك عشان ارتاح منك.... وكان لازم اطلعك بفضيحة عشان تبقي واحدة مقر*فة قدام ابوكي، وفضحت غنوة وانا عارفة ان ال في بطنها كان ابن يوسف....عشان بردك ابوكي يكر*هكوا انتوا الاتنين.... وميتبقاش غير مصطفي ولدي ال يحط ايده علي كتف ابوكي وميكونش في غيره
رانيا بصدمة :انتي جبتي الحق*د دا كله منين
تفيدة بعصبية : من يوم ما كنت في سنك كديه، امك اخدت مني كل حاجة كانت هي الطيبة وانا الو*حشة، هي المحترمة وانا ال ماشية علي حل شعرها.... كانت واخدة مني كل حاجة حتي انها اتجوزت من العيلة، ال انا كنت عايزة اتجوز منها
واكملت بحق*د : وانا كان مينفعش اسكت، فضلت الف ورا ابوكي لحد ما خليته يكر*هها ويعشجني انا رغم اني كنت رجا*صة ووقتها وقولت علي امك انها واحدة خا*ينة وبتخ*ون جوزها ومشيتها بفضي*حة من هنا
رانيا اتصدمت منها ومن شر*ها
رانيا بغضب :اطلعي برا، اطلعي مش عايزة اشوف وشك
تفيدة ضحكت قدامها بسخرية :ماشي، بس اعرفي اني حطيتك انتي وامك في دماغي تاني
وخرجت
ورانيا قعدت علي السرير بتفكر تعمل ايه عشان تخرجها من القصر باي طريقة
فجاة دخل ريان وقرب منها وحط ايده علي كتفها
ريان باستغراب : في حاجة؟!
رانيا قامت وبصتله : ها ل لا مفيش
ريان :تمام
واتجه للحمام ورانيا قعدت تاني علي السرير وحاولت تشغل نفسها بأي حاجة
........ بعد مدة
ريان نده عليها : رانيا، هاتيلي تيشرت من الدولاب
رانيا قامت وجابت التيشرت وراحت عند باب الحمام ومدت ايدها
ريان شدها ودخلها عنده جوا، ورانيا اتصدمت وغمضت عينها بسرعة وريان اصلا كان لابس بنطلون
ريان ابتسم بخبث وقرب منها ودفن وشه في رقب*تها
رانيا اتوترت ومبقتش عارفة تتحرك
ريان بعد وشه عنها وحط ايده علي شعرها وقرب تاني، وطبع قب*لة قوية علي شفا*يفها
ورانيا فتحت عينها بصدمة وحطت ايدها علي كتفه
ريان بعد عنها وبصلها بابتسامة :عايزك
رانيا بكسوف وتوتر :ا ا انا م مش ف فاضية دلوقتي
ريان :وانا مش هقبل اي اعزار
وشالها وطلع برا، ورانيا بتخب*ط في صد*ره
رانيا بتوتر :ل لا لا يا ريان مش دلوقتي
ريان حطها علي السرير واعتلا*ها ودفن وشه في رقب*تها :ششش
رانيا هديت من نبرة صوته
ريان بصلها بحب : تصدقي بالله!
رانيا :ايه؟!
ريان بابتسامة :ان انا حبيتك
رانيا اتكسفت وبعدت عينها عنه
ريان ابتسم عليها وقرب منها وهمس : ايه
رانيا بصتله :ايه؟!
ريان بابتسامة : مفيش حاجة كدا ولا كدا
رانيا بكسوف : ا و وانا كمان
ريان بضحك :وانتي كمان ايه
رانيا بطفولية :يوه بقي يا ريان
ريان دفن وشه في رقب*تها : روح ريان
رانيا اتكسفت وريان قرب منها اكتر وووووووو
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصالة
باقي العيلة كانت تحت ويونس قاعد بيتكلم مع عمه علي الانتريه
بيان نزلت في الوقت دا وبصت عليه بحزن
نسمة : انتي كويسة يا بنتي
بيان بابتسامة خفيفة :اه كويسة
بيان قربت من غنوة ولاحظت انها تعبانة
بيان باستغراب :مالك ياغنوة
نسمة بحزن :دا حصل حاجات كتير اوي وانتي فوق يا بيان
بيان باستغراب :ايه؟!
نسمة حكت لها ال حصل وبيان اتصدمت وقربت من غنوة وحضنتها
بيان بحزن :سامحيني ولله، بس انا كنت تعبانة ومش قادرة انزل
غنوة بتعب :ولا يهمك، ما انتي كنتي تعبانة برضوا
بيان قعدت معاها علي التربيزة وكانت بتواسيها
فجاة يونس بصوت عالي : قهوة
نسمة وهي قاعدة وراه علي التربيزة مع بيان وغنوة : روحي يابيان اعملي لجوزك قهوة ياحبيبتي
بيان قامت ودخلت المطبخ
تلفون يونس قام وكانت سكرتيرته ال في القاهرة
يونس ببرود :اممم
السكرتيرة :..................
يونس : وفين الباقي؟!
السكرتيرة:..............
يونس : خلاص، احجزيلي اول طيارة علي هناك
وقفل معاها
نسمة باستغراب :هتسافر ولا ايه يايونس؟!
يونس :ايوا، عندي شغل في فرنسا
نسمة :هتمشي لوحدك
يونس بصلها برفعة حاجب : امال هسافر مع مين يعني؟!
نسمة بابتسامة وهي باصة لغنوة : خد معاك بيان، واهو بالمرة تقضوا شهر عسل
يونس بهدوء :بيان لسة صغيرة ومش عارفة حاجة هناك
نسمة : ما انت هتكون معاها
خرجت في هذا الوقت بيان وهي شايلة صينية القهوة
يونس بصلها وبيان اتوترت وبعدت عينها عنه
يونس بتفكير :اممم، خلاص ماشي هاخدها
بيان باستغراب : هتاخد مين؟!
نسمة بابتسامة واسعة : هتسافري معاه فرسة
غنوة بضحك :فرنسا يا ماما
نسمة بضحك :ياختي كلها اسماء
بيان بفرحة :بجد يعني انا هروح باريس
غنوة :شكلك عارفاها وبتحبيها
بيان بسعادة :دا انا بعشقها، ا انا هطلع اجهز الشنط
راحت حطت القهوة علي التربيزة ال جمب يونس، وجت تلف كانت هتقع، بسبب السجادة.... بس يونس لحقها ولف ايده حوالين بطنها، قبل ما تقع علي وشها
بيان سندت عليه ووقفت بكسوف :ا احم ط طب انا هطلع بقي
وجريت علي فوق
يونس بحدة خفيفة : علي مهلك
نسمة بضحك :انا شايفة ان الحكاية بتتطور
غنوة :هو انت هتسافر امتا؟!
يونس :النهاردة بليل
نسمة بصدمة :يعني حتي مش هتقعد معايا شوية
يونس قعد جمبها :ومين قال، اتفضلي ياست الكل انا معاكي اهو
نسمة ابتسمت
نزلت روان في الوقت دا
روان بابتسامة :يونس
يونس بصلها بحدة : ايه يونس دي، وانتي اصلا ايه ال مقعدك دا كله انا مش بقيت كويس؟! تقدري ترجعي شغلك
روان باحراج وهي شايفة نسمة مبتسمة عليها :ا اصل الدكتور يعني.....
قاطعها يونس بحدة :بلا دكتور بلا بتاع، كفاية كدا وعملتي ال عليكي وضيفناكي احسن ضيافة تقدري تمشي
روان اتضايقت وطلعت فوق تلم حاجتها
نسمة بابتسامة :اخيرا، ولله يابني ما كنت مرتاحة للبتاعة دي
غنوة ضحكت من كلام مامتها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في غرفة روان كانت واقفة عمالة تكس*ر في اي حاجة حواليها
ومسكت تلفونها واتصلت علي حد
روان بعصبية : دا طردني
المجهول : خلاص اهدي، اخرجي من القصر وقابليني
روان بعصبية : ان ما خليته يلف حوالين نفسه كدا ميبقاش اسمي روان
المجهول :مش وقته الكلام دا، انتي اطلعي دلوقتي وتعالي..... انا مجهز خطة جديدة
روان : تمام، جاية
وقفلت معاه
وقعدت تلم هدومها بعصبية
روان بعصبية :ماشي يايونس، انا هعرفك انا مين قريب انت والست بيان بتاعتك
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة يونس وبيان
دخل يونس ولقي بيان جهزت الشنط، وكمان كانت لابسة بنطلون اوفر سايز رقيق بيش وبلوزة بيضة ضيقة حبتين وشفا*فة من عند الاكمام
يونس بتمثيل الذهول :حالا ما جهزتي الشنط
بيان بسعادة : انا مش مصدقة نفسي لاول مرة هسافر
وبعدين قالت بصدمة : ب بس انا مش معايا جواز سفر
يونس بهدوء قعد علي السرير : متقلقيش كل حاجة جاهزة
بيان وقفت قدامه بفرحة :ايه رايك في لبسي
يونس بصلها :كويس
بيان بسعادة : يعني امشي بيه!
يونس قام وقف بحدة :تمشي بيه فين؟!
بيان بخوف :ا ه همشي بيه معاك ب باريس
يونس بغضب : عايزة تمشي كدا معايا؟! ليه قالولك ماشية مع كيس جوافة
بيان بتوتر :ب بس هو واسع اهو، و وهلبس عليه طرحة
يونس بغضب :بلا طرحة بلا زف"ت، اللبس دا يتق*لع حالا وتلبسي حاجة واسعة
بيان بعصبية : وهو انت كمان هتتحك في لبسي
يونس مسك دراعها وقربها منه وعينه قصاد عينها
يونس بحدة :انا ال اقوله يتسمع
بيان الدموع بدات تتجمع في عينها :بس انا عايزة البس كدا
يونس بحدة :وانا قولت لا، وهتغيريه
وبعدها عنه
بيان بدموع وعصبية : وانا مش هسمع الكلام وهلبسه برضوا، انت ملكش حكم عليا
يونس بصلها بحدة :قولتي ايه؟!
بيان بقت زي الكتكوت المبلول :ااا ام مقلتش ح حاجة
يونس قرب منها وهي بقت ترجع لورا لحد ما اتصد*مت بالحائط..... ويونس حاصرها وحط ايده علي الحيطة، والايد التانية لفها حوالين خصر*ها بقوة
بيان اترعبت من نظراته
يونس بحدة :سمعيني كنتي بتقولي ايه
بيان بخوف : ك كنت بقول حاضر ه هلبس دريس واسع
يونس قرب ايده ال كانت علي الحيطة ناحية وشها ومسك خدها
يونس : شاطرة، احبك لما تسمعي الكلام
بيان اتوترت، ويونس قرب وطبع قب*لة علي خدها وبعد عنها شوية وحط ايده في جيبه وبحدة خفيفة: يلا علي جوا
بيان بعدت عنه بسرعة وهي بصاله ودخلت الحمام، وهو انظاره عليها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الليل
يونس وبيان مشيوا وركبوا طيارة يونس الخاصة
وقعدوا في الكراسي بتاعتهم في احسن درجة
وكان معاهم سكرتيرة يونس سها
بيان مسكت في ايد يونس بخوف
يونس وهو ماسك ال تاب العمل، بصلها
يونس بسخرية : مش كنتي بتقولي فرحانة ومتحمسة
بيان بصتله بخوف :ها ا اه ب بس دي اول مرة اركب طيارة
يونس مسك ايدها وبا*سها، وبيان اتكسفت
يونس بهدوء :طول ما انا معاكي، مش عايزك تشيلي هم اي حاجة في الدنيا.... انا وراكي علطول
بيان بصتله بحب وابتسامة ونسيت خالص انها في الطيارة ال بدات تنطلق
كل دا والسكرتيرة واقفة بعيد وغير*انة علي يونس من بيان
بيان قربت من يونس وحطت راسها علي كتفه وغمضت عينها وهي حاسة بالأمان
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكان مجهول
وصلت روان وكانت مستنية الشخص ال كلمته
فجاة جه من وراها
روان بعصبية : كل دا تاخير
الشخص بنظرة خبيثة : اسف، بس الطريق طويل عليا شوية
روان بغرور :طب اخلص يلا، قولي هنعمل ايه
الشخص بخبث : مش هنعمل حاجة، يونس موقعش ليكي يبقي انا هستفاد منك ايه
روان بقلق :ق قصدك ايه؟،
الشخص بش"ر : قصدي ان شغلك مبقاش يعجبني، وانا اكيد مش هستني من واحدة مغرورة زيك تلعب عليا
روان بعصبية :انت اتجننت، انت بتكلمني ليه كدا
فجاة الشخص اخرج من جيبه مس* دس ووجه ناحيتها
روان بصدمة: ا انت ه هتعمل ايه ياكارم
كارم بخبث : هخلص منك يا عيون كارم
وهوب اطلق عليها رصا*صة اوقعتها ارضاً
كارم بص عليها بقر*ف : مكنش لازم تخلي بيان حبيبتي تبكي بسبب البودرة ال حطتيها في العصير
وقرب منها ووووووووووو
#حب_صغيرتي
البارت 20
في فرنسا (عاصمة الحب 🫠)
وصل يونس وبيان وراحوا في فيلا خاصة بيونس
بيان دخلت وانبهرت من الفيلا كانت علي الطراز الحديث وكل حاجة حديثة وشيك، فيها وكانت بالون الرمادي والابيض والاسود.... وكانت اخر فخامة
طلعوا علي اوضة النوم ال كانت واسعة وفخمة، مكنش فيها بلكونة لكن فيها زجاج يطل علي برج ايفل من بعيد
وبيان قعدت علي السرير بتعب وبتق*لع الطرحة :اااه، تعبت من السفر
يونس وهو متجه لغرفة الملابس بسخرية : اه لدرجة انك نمتي طول الطريق علي كتفي
بيان وقفت بطفولية : انت بتتر*يق عليا؟!
يونس ابتسم ومردش عليها ودخل غرفة الملابس، وواخد هدوم ليه وبعدين دخل الحمام
بيان دخلت وغيرت هدومها ولبست بيجامة بحما*لات
......... بعد مدة بيخرج يونس وهو لابس تيشرت ابيض وبنطلون اسود
واتجه للسرير وقعد علي حرفه
بيان :هو احنا مش نعمل فسحة هنا
يونس وهو ماسك تلفونه وضهره لبيان :انا عايز انام، عندي اجتماع بعد 4 ساعات ومش فاضي
بيان بزعل : يعني مش هنعمل لفة كدا حوالين المدينة
يونس ساب التلفون : وقت تاني
وبعدين مسك ريموت وداس علي زرار وقفل الستاير وفتح المكيف
(ناس عايشة بريموت🫠)
بيان ببراءة :طب ممكن اجي معاك الاجتماع
يونس استلقي علي السرير ودراعة تحت رأسه :عشان تنامي زي المرة ال فاتت
بيان :ما انت لو متأخرتش، مش هنام
يونس بصلها :طب نامي يلا
بيان استلقت علي السرير وبصتله ولقته غمض عينه
بيان بملل :انا مش نعسانة، تعالي خلينا نتفرج علي التلفزيون
يونس مردش عليها
بيان قامت قعدت وبغي"ظ طفولي :انا مش بكلمك يا حضرت
يونس فجاة مسكها من ايدها وشدها لحضنه ولف ايده حوالينها كويس
بيان بصدمة وكسوف : ا انت بتعمل ايه؟!
يونس وهو مغمض عينه :ششش نامي
بيان حاولت تبعد معرفتش، فا استسلمت وبدات تنام
ويونس لاحظ انها نامت فا خفف قبضته عليها وضمها ليه بهدوء..... ونام
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في بيت فخم
يجلس كارم علي الكرسي وقدامه شخص كبير في السن
كارم بعصبية :انا بحبها وهو اخدها مني
رفعت :ما انا قولتلك يا بني اتجوزها علطول، قعدت تقولي لما تحبني الاول علي طبيعتي
كارم بعصبية : ا انا كنت فاكر انها هتحبني انا، مكنتش اعرف انها هتتجوزه
رفعت :خلاص يا كارم، انساها هي خلاص بقت لغيرك
كارم بنظرة ش"ر : لا يا بابا، ان ما رجعتها واخليها ليا انا وبس ميبقاش اسمي كارم السمنهوري
رفعت بقلق :بس دا مش اي حد يا كارم، دا يونس الجبالي.... دا كفاية اسمه بيد" ب الر"عب في قلوب ال يعرفه
كارم بجنون :ميهمنيش، بيان ليا وهاخدها ومش هيقدر يعمل حاجة.... انا برضوا غ"بي لو كنت عرفتها من الاول اني غني واتجوزتها كنت هلحقها
رفعت :خلاص ال حصل حصل
كارم في سره بش*ر: ولسة هيحصل
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في شقة يوسف وغنوة
رجعوا الشقة وغنوة كان الحزن لسة علي وشها، ويوسف ساندها
دخلها الاوضة وقعدها علي السرير وقعد علي ركبته قدانمها ومسك ايده
يوسف بحزن :لسة مضايقة
غنوة بدموع :مش هقدر انسي اليوم دا يا يوسف، م مش هقدر
يوسف قرب وقعد جمبها وحضنها وغنوة مسكت فيه وانهارت
غنوة بدموع :ح حاسة اني السبب
يوسف بصلها باستغراب :ليه بتقولي كدا؟!
غنوة بدموع :ا انا مكنتش عايزاه، ك كنت حاسة انه جه غلطة.... عشان خبينا جوازنا
يوسف حضنها بحب :ربنا يعوضنا بالاحسن
غنوة بادلته الحضن بدموع :سامحني يارب
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر
رانيا وريان وعايدة قعدوا مع نسمة وسعاد عشان ميبقوش لوحدهم خصوصا مع تفيدة
رانيا كانت لوحدها في المطبخ وباقي العيلة برا، وكانت عمالة تعمل عصير، فجاة لقت ايد اتلفت حوالين خصر*ها لفت بسرعة وكان ريان
ريان بابتسامة خبيثة : القمر وحشني
رانيا بتوتر : ريان اطلع برا، ممكن حد يشو.....
قاطعها ريان بقب*لة قوية ورانيا حاتصدمت وحطت ايدها علي صد*ره والايد التانية حاطاها علي ال الرخامة.... ريان لف ايده حوالين خصر*ها وشدها ليه اكتر
رانيا ضر*بته في كتفه بخفة بمعني انها عايزة تتنفس
ريان بعد عنها ورانيا اخدت نفسها
ريان بابتسامة مشاكسة : عايز ليلة حلوة زي امبارح
رانيا اتكسفت وبصت في الارض
ريان بضحك : يستحسن نكمل كلامنا في الاوضة
عايدة بضحك :بس انا عايزة اشرب عصير
ريان لف ليها بذهول ورانيا اتكسفت بشدة ووقفت واستخبت وراه
ريان وهو حاطت ايده علي رقبته :ا ا انا كنت جي عشان اشوف العصير
عايدة بغم"زة :العصير برضوا
ريان ابتسم وبص لرانيا ال وراه :العصير وحلاوة العصير
رانيا نزلت وشها في الارض بكسوف ونغز" ته في دراعه
ريان بضحك :خلاص، طالع اهو
وغمز"لها وخرج
ورانيا لسة وشها في الارض.... عايدة قربت منها
عابيدة بابتسامة :واضح انه حصل
رانيا بكسوف :هو ايه دا ال حصل
عايدة بغم" زة :عليا برضوا انا الكلام دا
رانيا بتوتر وكسوف :اا انا ه هاخد العصير
ولفت شالت الصينية وخرجت بسرعة وعايدة بتضحك عليها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصعيد
كانت راية ماشية وبتشتري حاجات للقصر، وكانت راجعة
فجاة ظهر قدامها شابين، حاولت تسرع خطواتها لكن الشابين مشيوا وراها
وفجاة واحد منهم مسك ايدها، وراية اتصدمت
الشاب بخبث : هو القمر رايح فين
راية بعصبية : اوعي كدا سيب ايدي
الشاب التاتي بضحك :الله! دي القطة طلعت بتخر*بش
راية دموعها بدات تتجمع، خصوصا ان الشارع كان وقت الظهر والكل في بيته دلوقتي
الشاب : تعالي معانا بس واحنا هندلعك اخر دلع
راية زقته بسرعة وجريت، وهما جريوا وراها.... لحد ما طلعت علي الطريق، وفجاة العربية كانت هتخب*طها بس وقفت بسرعة ولحسن الحظ كان كريم
كريم نزل بسرعة ومسك ايدها بقلق :انتي كويسة؟! بتعملي ايه هنا
راية بعدت ايدها عنه بضيق، بس سمعت الشابين من وراها..... جريت واستخبت ورا كريم بخوف
الشاب :انت مين يا استاذ
الشاب التاني :القمورة تلزمنا، فا الاحسن انك تركب عربيتك وتمشي من هنا
كريم بحدة : بس انا مش همشي غير وهي في ايدي
الشاب التاني اخرج الة حا*دة من جيبه ووجها ناحيته
كريم بصله وببرود :دا اخرك
الشاب بضحكة مستف*زة :هههه دا انت عايزنا نخلص عليك النهاردة بقي
وقرب منه بش"ر بس كريم ضر*به ووقعه علي الارض، وراية بعدت عنهم شوية بخوف
كريم مسكهم وبقي يضر*ب فيهم بقوة لدرجة انهم نز*فوا
الشاب ال كان معاه الالة قربها من كريم وضر*به في كتفه وجري هو والشاب التاني
كريم مسك كتفه با*لم.... راية قربت منه بخوف
راية بقلق : كريم، ا انت كويس
كريم بابتسامة :لو كنت اعرف انك هتخافي عليا كدا كنت اذ*يت نفسي من زمان
راية ضربتوا علي كتفه بعصبية : هو دا وقت كلامك دا
كريم با*لم :ااااه، طب براحة طيب
راية خافت اكتر عليه :ط طب تعالي نروح المستشفي
كريم با*لم :دا جر*ح سطحي عادي يعني
راية بعصبية : امشي معايا وانت ساكت
كريم ابتسم عليها، وراية اخدتوا وراحوا المستشفي
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في فرنسا
يونس صحي ودخل الحمام ولبس بدلته السوداء الفخمة وكان واقف قدام المراية بيلبس ساعته
بيان صحيت وهي بتفر"ك في عنيها : ه هو انت هتمشي؟!
يونس :اممم
بيان قامت بسرعة :طب استني هلبس بسرعة
يونس بصلها : المكان كبير وانتي متعرفيش حاجة وممكن تضيعي
بيان قربت منه وبابتسامة بريئة :ولله مش هروح في حته، ومش هعمل مشاكل
يونس ابتسم علي براءتها : طب لو حصل العكس
بيان بطفولية : ابقي شوف بقي وقتها هتعمل فيا ايه
يونس : طب يلا انجزي
بيان جريت علي الحمام بسرعة
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر
كريم دخل وحمد ربنا ان العيلة كلها في اوضهم، وطلع اوضته وراية معاه
دخل وقعد علي السرير بتعب، وراية راحت تحط العلاج علي التربيزة
وكريم قل*ع التيشرت.... راية بصت عليه واتصدمت وحطت ايدها علي عنيها
راية : انت مش بتكسف ابدا
كريم بضحك :هي مش دي اوضتي
راية بكسوف :ط طب انا هروح اشوف شغلي بقي
كريم :استني
راية وقفت وضهرها ليه :نعم؟!
كريم : متنسيش تيجي بليل، الدكتور قال لازم اعقم الجر*ح كل شوية
راية بصتله بصدمة :نعم؟!
وبعدين استوعبت ولفت تاني :ا قصدي و وانا مالي؟! ما تخلي اي حد غيري
كريم بمشاكسة : ما انا لو عرفتهم ان دا كله بسببك، مش هيسكتوا لحضرتك
راية بعصبية : وانا قولتلك ساعدني
كريم بابتسامة : ما انا ك شاب محترم، مينفعش اسيب بنت في از*مة
راية بعصبية : اه لكن تسمح انك تدخل علي بنت اوضتها وتحاول تعتد*ي عليها
كريم سكت بندم
ريا دموعها بدات تتجمع، وخرجت علي طول
وكريم سند علي السرير وهو مضايق
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في شركة فخمة في باريس
نزل يونس بكل هيبته ونظارته السوداء من العربية وكان وراهم عربيات الحرس
بيان نزلت وراه وكانت لابسة دريس شيك اوي ابيض وطرحة كانت مبهورة من حجم الشركة وفخامتها ويونس كان ماشي وماسك التلفون قدامها، وهي وراه بس وقفت وهي بتبص علي علو الشركة بانبهار زي الاطفال
يونس بص جمبه ملاقهاش.... بص وراه لاقاها واقفة ورافعة راسها ومتنحة
قرب منها بتنهيدة ومسك ايدها :مش وقت تنحتك دي
وشدها واخدها جوا
كل الموظفين البنات فرحوا ان اخيرا رئيسهم جه فرنسا، بس ركزوا مع بيان ال يونس ماسك ايدها.... وكل الموظفين الرجال رحبوا بيه
وبيان لاحظت نظارات البنات وخافت منهم
بيان بخوف وطفولية في سرها :يمكن بيبصولي من حلاوتي مثلا
(لا دول بيفكروا يحلوكي زيادة اصلا🫠)
يونس ركب المصعد هو وبيان، وطلعوا علي اخر دور ودا مكتب الرئيس
كانت السكرتيرة قاعدة وقامت اول ماشافته
سها : مستر يونس، عندك اجتماع بعد 5 دقايق
بيان بذهول :انتي بتتكلمي عربي
سها بصتلها من فوق لتحت بغرور، وبيان استغربت منها
ويونس فضل ماشي وواخد بيان في ايده..... ودخل
ويونس قعد علي كرسي مكتبه وبيان قدامه وفتح الابتوب
يونس وهو مركز في الابتوب :تشربي ايه؟!
بيان بصتله : هو انت هتتاخر في الاجتماع دا
يونس بصلها بهدوء : ست او سبع ساعات كدا
بيان بصدمة :ايه؟! دي دروس الثانوية طلعت ارحم
يونس :في تي في هنا اتفرجي علي ال عايزاه، وابقي اطلبي برضوا ال عايزاه من السكرتيرة
بيان بصت قدامها بزعل : حاضر
السكرتيرة خبطت ويونس سمح ليها بالدخول
السكرتيرة :الاجتماع يونس بيه
يونس قام وقرب من بيان وبا*س راسها وحاوط وشها بايده
يونس بهدوء وبنبرة فيها تحذ"ير : متتحركيش من هنا
بيان اتكسفت وحركت راسها بمعني حاضر
والسكرتيرة واقفة تاكل في نفسها
يونس خرج ووراه سها ال بصت ل بيان بكر*ه
بيان بقت قاعدة زهقانة وكان في حاجة في دماغها بس مقالتش ليونس احسن يضايق
قامت ومسكت شنطتها وخرجت من الشركة، وسها شافتها ومقالتش ليونس
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكان ما كارم واقف ومعاه حد
كارم بذهول :فين؟!
الشخص :في فرنسا يابيه، سافرت معاه
كارم بابتسامة ش"ر : حلو كدا، كلم اسماعيل بقي وقوله ينفذ
الشخص : بس كدا هتبقي حر*ب يا بيه، يونس الجبالي مش هيسكت لو اذ*ينا شغله التاني
كارم بجنون: ميهمنيش..... انا لازم اد*مره هو وشغله، وبعدين اخد بيان لحضني
الشخص :بس هو مش لوحده دا معاه ابن عمه واخوه وصاحبه في نفس الشغل
كارم بغضب :انا بقولك نفذ يبقي تسمع الكلام
الشخص :حاضر يا بيه
وقفل معاه
كارم بش"ر : زي ما اخدت مني بيان انا هاخد منك كل حاجة
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في شوارع فرنسا
بيان كانت ماشية وفرحانة وبتخدخل المحلات وبتشتري ال عايزاه من فيزا يونس
دخلت محل ملابس رجالي واشترت بدلة زقاء اللون ليونس غالية وفخمة وماركتها مشهورة
راحت واشترت حلويات وكروسون، واشترت اكسسورات ومجموعة للعناية بالبشرة
(باختصار :خربتها 🙂)
وراحت عند برج ايفل ولفت المكان كله واتصورت
وجت بقي عشان تروح نسيت طريق الشركة
خافت وبدات تحاول تكلم الناس عشان تعرف الطريق، بس محدش كان فاهمها ولا هي فاهماهم
بيان قعدت علي كرسي في الشارع وكانت هتعيط بس افتكرت تلفونها فتحته واتصلت بيونس ومردش
خافت وخصوصا ان الليل بدا يظهر
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند يونس خلص الاجتماع ودخل مكتبه وملاقاش بيان
تلفونه رن ال كان علي المكتب وناسيه
يونس :الو
الشخص :يونس بيه، احنا من البنك حضرتك الفيزا بتاعتك اتسحب منها رقم فا كنا حابين نتاكد الفيزا معاك او اتسر*قت
يونس بس علي تلفونه وشاف رسايل ال اتسحب منها المبالغ وشاف اتصال بيان
يونس حط التلفون علي ودنه وببرود :لا متسر*قتش، معايا
الشخص :تمام، اسفين علي الازعاج
وقفل معاه
ويونس عنيه احمرت وعروقه ظهرت ونادا علي سها
جت سها بخوف من صوته
يونس بغضب :بيان كانت هنا، راحت فين
شها بخوف :ا انا معرفش هي فين، ب بس شوفتها وهي خارجة من الشركة
يونس اتعصب وخرج من المكتب بغضب ومن الشركة كلها..... وركب عربيته وقل*ع جاكت بدلته وتني اكمام قمي*صه وبدا يسوق، واتصل علي بيان
يونس مسك تلفونه علي ودنه بغضب وبيان ردت
يونس بغضب : انتي فين؟!
بيان بخوف :ي يونس ا انا ع عند برج ايفل، ضيعت طريقي ومش عارفة ارجع
يونس لف بالسيارة وبغضب :انا قولتلك تخرجي من الشركة!
بيان بتوتر :ا انا....
قاطعها يونس بغضب :خليكي عندك لحد ما اوصل، كلامنا لسة مخلصش يا هانم
وقفل معاها وانطلق للبرج
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
بيان كانت قاعدة خايفة من يونس وحطت تلفونها في الشنطة
فجاة ظهر قدامها شاب في العشرينات وكلها وهي مفهمتش منه حاجة
بس قامت ووقفت بعيد عنه شوية واستنت يونس
الشاب قرب منها وكلمها وهي بقت واقفة مضايقة وخايفة
يونس وصل و شافها من بعيد وقرب منها بغضب
الشاب قرب من بيان وحط ايده علي كتفها وبيان لسة بتلف، لقت يونس قصادها ومسك ايد الشاب لفها بحركة قوية، وضر*به في وشه
والشاب وقع علي الارض بخوف وبدا ينز*ف من انفه..... والناس اتلمت
بيان بصدمة : انت عملت ليه كدا، دا تلاقيه بيسال علي حاجة
يونس بصلها بحدة : اسكتي انتي
يونس قرب من الشاب بغضب وكلمه بلغته وبعدين ضر*به تاني
والشاب خاف وجري علطول
يونس بص لبيان بغضب ومسكها من ايدها بقوة واخدها ومشي علي عربيته
وبيان مصدومة وخايفة من شكله
ركب العربية وركبها جمبه وبدا يسوق
يونس بغضب : واقفة تلمي الشباب حواليكي
بيان بصدمة :هو انا عملت ايه لكل دا
يونس بصلها بغضب :عملتي ايه؟! كل دا وبتقولي عملتي ايه
بيان بخوف :م ما انا معرفش هو كان عايز مني ايه اصلا
يونس بغضب جحي*مي : كان عايزك تيجي معاه شقته، كان فاكرك من بتوع النا*دي اللي*لي
بيان اتصدمت وباستغراب :وهو اهبل يعني، دا انا لابسة لبس اسلامي يبقي هاجي معاه ازاي
يونس اتعصب اكتر :ما هو مالقاش منك رد، فا اتكر انك موافقة ياهانم
بيان بدموع :طب انت بتز*عقلي ليه طيب
يونس بغضب : مسمعش صوتك، لينا بيت نتكلم فيه
وبص علي الطريق واكمل قيادته
وبيان بصت الناحية التانية بخوف ودموع
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الفيلا
دخل يونس وهو ماسك ايد بيان وطلعوا علي اوضتهم
بيان با*لم وخوف :يونس.... ايدي وجع*تني
يونس دخل الاوضة وساب ايدها ووقف بغضب
وبيان واقفة وراه بتوتر قل*عت الطرحة وبصتله
بيان بخوف :ي يونس
يونس بصلها وقرب منها ومسك دراعها بقوة
يونس بحدة : اول واخر مرة، تتطلعي من غير اذني
بيان بعصبية طفولية : وهو لازم يعني اخد اذنك في اي حا....
يونس قاطعها بحدة : متعانديش قصادي
بيان بتبصله و بتوتر :ا انا ك كنت بس عايزة اجبلك هدية
يونس بغضب :وانا مطلبتش منك
بيان بتسكت
يونس بغضب : قولتلك انتي مش عارفة حاجة هنا، عاندتي برضوا ومسمعتيش كلامي.... وكنتي هتضيعي يبقي متخيلة اكلمك ازاي
بيان دموعها بدات تنزل
يونس بغضب : قولتلك متتحركيش من مكانك وبرضوا مش بتسمعي الكلام
بيان وهي بتمسح دموعها بكف ايدها : م ما انا ك كنت عايزة اعمل فسحة وانت مرضيتش
يونس بغضب :قولتلك وقت تاني، انتي بتألفي من دماغك وخلاص
بيان بدموع وعصبية : خلاص ملكش دعوة بيا بقي
ولسة هتمشي ناحية الحمام يونس مسكها من دراعها وشدها لعنده وايده علي خصر*ها
يونس بحدة :انا لما اكلمك تثبتي مكانك
بيان بغضب طفولي ودموع وهي بتحاول تبعد عنه : ابعد عني، مش عايزة اكلمك.... ابعد
يونس بصلها شوية وحس ذودها شوية و بدا يهدا ، فجاة قرب منها وطبع قب*لة قوية علي شفا*يفها
بيان اتصدمت....وحاولت تقاوم وتبعد عنه وهو اصلا مكتفها وايدها علي صد*ره
يونس شدها لعنده اكتر ومبقاش قادر يسيطر علي نفسه، شالها من خصر*ها وهما في نفس الوض"ع، وحطها علي السرير..... وبعد عنها شوية لما حس انها بحاجة الهواء، وبدا يفك زر" اير قم*يصه ويقرب منها
بيان حطت ايدها علي صد*ره بخوف :لا يا يونس
يونس مسك ايدها ودفن وشه في رقب*تها
يونس بهمس وبرغبة وبصوته الرجولي الهاديء : ششش مش عايز اعتراض....انا محتاجك
بيان تاهت في صوته وسكتت، ومبقتش قادرة تقاوم بُعدها عنه، وهي بتحس بلامان معاه، ومش حاسة بحاجة تانية غير وجوده معاها ....ويونس لف ايده حوالين خصر*ها وقرب منها ووووووووووووو
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة كريم
راية خبطتت ودخلت، ولقت كريم قاعد علي الكرسي
راية قربت منه بضيق وهي معاها المعقم
وقربت منه
كريم ابتسم وقل*ع التيشرت
راية حاولت تتفادا بعينها النظر ليه
وقعدت قادامه لان الجر*ح في كتفه من قدام
راية اتنهدت وبعدين اذالت الشاش وبدات تعقم الجرح
وكريم باصص عليها ومبتسم
راية لاحظت نظراته واتكلمت وهي بتعقم الجر*ح :متبصليش كدا
كريم بابتسامة :ايدك ناعمة اوي
راية بتوتر :ا احم
وخلصت وبدات تلف ليه الشاش تاني
راية :انت كويس دلوقتي؟!
كريم بتوهان فيها : طول ما انتي جمبي، هبقي كويس
راية بتتكسف وتسكت
وبعدين بتخلص وبتقوم عشان تمشي بس كريم مسك ايدها
راية بصتله باستغراب
كريم بندم :اديني فرصة اغير نفسي
راية بصتله بحزن وسكتت
كريم بحزن :اسف، ولله انا ندمت علي ال عملته.... سامحيني
راية بحزن : مش كل حاجة بنقدر نسامح عليها
ولسة هتخرج بس كريم وقفها بكلامه
كريم بسرع :انا بحبك
راية بتقف وبتتصدم، وبتبصله بصدمة وخدودها حمرا.... وبعدين بتجري خارج الاوضة
كريم بيبتسم : هحاول، ومش هرتاح غير لما تسامحيني وتبقي ليا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة ريان ورانيا
رايان كان نايم ورانيا في حضنه
فجاة التلفون رن، وريان صحي.... ورانيا فتحت عينها ببطيء
ريان رد :الو
احد رجالتهم :الحق يا ريان بيه، مصنع السلا*ح
ريان قام بلهفة :ماله؟!
ورانيا استغربت
الراجل : في ناس ها*جمتنا وبعدين حر*قوا المصنع رقم 4
ريان بغضب :وانتوا ايه فايدتكم يا بها*يم
الراجل بتوتر :ولله يا بيه، مش عارفين حصل كدا ازاي.... انا اتصلت ب يونس بيه بس مردش
ريان بعصبية :طب اقفل دلوقتي، انا جي وهجيب معايا كريم ويوسف..... اهم حاجة زود حراسة علي باقي المصانع
وقفل معاه وقام بسرعة ولبس هدومه
رانيا بقلق :في ايه يا ريان
ريان وهو بياخد تلفونه :مفيش ياحبيبتي، نامي انتي انا مش هتأخر
وخرج بسرعة ووووووووووو
#حب_صغيرتي
البارت 21
في فيلا يونس، في باريس
قاعد علي السرير عا*ري الصد*ر وحاطت ايده علي راسه بضيق وضهره ل بيان
وبيان قاعدة جمبه مغطية جس*دها وبتعيط
يونس بغضب : انا مش كل ما هقربلك هتقعدي تعيطي زي العيال كدا
بيان ساكتة وبتعيط وبس، وضامة رجليها
يونس قرب منها وبيان شدت الغطا عليها
يونس بحدة : انتي مراتي، مش واخدك غص*ب انا
بيان بصتله ودموعها علي خدها وساكتة خالص
يونس قام من جمبها بغضب ولبس قمي*صه وخرج من الاوضة، وقفل الباب وراه بقوة لدرجة ان بيان اتخضت
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكان مجهول
ريان وكريم ويوسف واقفين قدام المصنع المحرو*ق والرجالة معاهم، وفي رجالة مرمية علي الارض متخلص عليها
ريان بغضب : مين ال عمل كدا؟!
واحد من الرجال مرزوق : ولله مش عارفين ياباشا، بس بيقولوا انهم كانوا معاهم رجالة كتيرة وومسل*حين
يوسف : وانتوا حتي معرفتوش هما مين؟!
مرزوق بخوف :ولله يا بيه ما نعرفش، زي ما انت شايف الرجالة مرمية ازاي في الارض
ريان بغضب :ال حصل دا مش هيعدي بالساهل، يونس لو عرف مش هيفلتوا من ايده
كريم :محدش هيجيبهم غير يونس.... ااتصلوا بيه وعرفوه
يوسف :لا استني، مينفعش نعرفه دلوقتي.... يخلص شغله في فرنسا وبعدين ييجي
كريم :وهو هيرجع امتا؟!
ريان :لسة بعد بكرا
يوسف : خلاص لحد ما يرجع، احنا نحاول نتصرف في ال حصل.... او نعرف حاجة
ريان بغضب :مرزوووق، زود حراسة علي باقي المصانع.... انا عايز رجالة ميهزهاش جبل
مرزوق :اوامرك يا بيه
ومشي مرزوق بسرعة
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة عايدة
كانت نايمة فجاة باب الاوضة بيخبط
قامت فتحت وكان حسين
حسين بتوتر :عايز اتكلم معاكي شوية يا عايدة
عايدة بعصبية :انت ليك عين تنطق اسمي اصلا
حسين : هما كلمتين مفيش غيرهم
عايدة بضيق :قول هنا انا اكيد مش هدخلك اوضتي
حسين : ليه؟! هو انا مش جوزك بردك
عايدة بسرعة وعصبية :شششش، اسكت اياك تقول كدا تاني
حسين بحدة : متنسيش ان احنا لسة مطلقناش، يعن انا لسة جوزك وانتي مراتي
عايدة بعصبية : لا يا حسين وقريب اوي هطلق منك، ومش هشوف وشك تاني
حسين بضيق : بس انا عايز.... نرجع لبعض عشان خاطر عيالنا، واذا كان علي تفيدة هطلقها انا كدا كدا مبقتش احبها
تفيدة بعصبية من وراه : نعم يا خويا؟!
حسين بص وراه بسرعة وتوتر
تفيدة بعصبية :بقي عايز تتطلقني عشان دي، بقي كدا يابن الجبالي
عايدة ببرود :اسيبكم تحلوا مشاكلكم مع بعض
وقفلت الباب في وشهم
تفيدة بصت لحسين بكر*ه ومشيت من قدامه
وحسين واقف يبص علي باب عايدة وعلي تفيدة
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة تفيدة وحسين
دخلت تفيدة بعصبية
وقعدت تكلم نفسها بعصبية :ما انا مش هخليكي تغلبيني تاني، وتاخدي مني كل حاجة يا عايدة
قربت ناحية الدولاب بتاعها واخدت برشا*م كانت مخبياه تحت هدومها
مسكته وبصت فيه بش"ر : زي ما خلصت منك من عشرين سنة، هخلص منك تاني.... بس المرادي من غير رجعة
وحطت البرشام تاني تحت هدومها وخبته من حسين
دخل حسين
وتفيدة بصتله بحق*د
حسين بعصبية :ايه ال عملتيه دا، افترضي حد سمع صوتك
تفيدة بعصبية : هو جا ال يهمك، مش هامك اني سمعتك انت والغندورة انك ترجع لها
حسين بغضب :انا اعمل ال عايزه، اتجوزها اطلقك ارميكي اسيبك اعمل ال انا عايزه بردك.... انتي فاهمة
واتجه للحمام
تفيدة في سرها وابتسمت بش"ر : بقيت تخن*ق يا حسين، يستحسن اخلص منك انت كمان.... ما انت مش اول ولا تاني واحد اخلص عليه دا انت هتكون الثالث بعد عايدة و....
سكتت لما افتكرت ضحيتها الاولي
وبعدين ضحكت بهستيرية وش" ر:هههه وحشتنا يا يعقوب
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في فيلا يونس
كان واقف في مكتبه تحت ومضايق
فجاة دخلت بيان وراسها في الارض وواضح عليها الحزن والتعب
وكانت لابسة تيشرت من بتوع يونس واصل لقبل الركبة
بيان بصتله وواضع علي ملامحها التعب والحزن :يونس
يونس لف وبصلها بهدوء، وقرب ووقف قصادها.... بيان رفعت راسها ليه وبصتله وفجاة اترمت في حضنه وحضنته بدموع وراسها علي صد*ره
بيان بدموع : ا انا اسف، اسفة اني بمنعك من حقك.... انت معاك حق م مفيش مهرب احنا كدا كدا اتجوزنا ولازم نتقبل الوضع، ب بس انا ال فكرت غلط، و وافتكرت ا ان انت هتحبني زي ما انا ب....بحبك
يونس اتصدم بخفة علي كلامها خصوصا اخر كلمة
بيان بدموع :م مبقتش قادرة، ا انا بس بحس انك بتقرب مني رغبة مش اكتر.... ك كنت فاكرة اني هقدر اخليك تحبني، ب بس انا كنت ضعيفة ومعرفتش، ا انا اسفة
يونس بادلها الحضن وحط ايده علي رأسها بحنية.... وبعدين بعد وشها وحاوطه بأديه
يونيس بهدوء وصوته الرجولي: انتي مش ضعيفة، يمكن انا ال ببقي ضعيف، لما بقرب منك، ومش بكون قادر اسيطر علي نفسي.... انا عارف انك مستنية قلبي يتفتح ليكي
وبعدين ابتسم ليها بهدوء :بس اوعدك، ان قلبي لو حب بنت.... مش هيحب غيرك انتي وبس
بيان ابتسمت وسط دموعها وحضنته تاني، ويونس بادلها الحضن بابتسامة وهدوء
بيان بابتسانة وبحب وهي مغمضة عينها : يونس.... بحبك
يونس ضمها اكتر ليه ، ومقدرش يرد ليها الكلمة لانه مش متاكد من مشاعره
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح
صحيت بيان وهي في حضن يونس، بصتله وابتسمت بحب.... وافتكرت كلامه امبارح - قلبي لو حب بنت، مش هيحب غيرك انتي وبس
قربت منه وطبعت قب*لة علي خده وابتسمت وتاهت في وسامته
فجاة لقت ايده اتلفت حولين خص*رها وشدها لعنده
بيان اتصدمت وبصت عليه لقته مفتح عينه
يونس بابتسامة خبيثة : بس البو*سة مش بتبقي كدا
وقرب منها واعتلا*ها، وطبع قب*لة خفيفة علي شفا*يفها.... ولاول مرة بيان بتبادله.... ويونس لما بيحس بموافقتها مش بيقدر يسيطر علي نفسه، و بتتحول من قب*لة خفيفة ل قوية....وبيلف ايده حوالين خصر*ها وبيشدها لعنده اكتر وماسك بايده التانية ايدها وبيبعد لما بيحس انها بحاجة الهواء.... وبينتقل لرقب*تها وبيدفن وشه فيها، وبقي يطبع علامات ملكي*ته
بس فجاة تلفونه بيرن، وبيان بتحاول تبعد يونس لكن هو زي التمثال
بيان بتوتر وكسوف :يونس كفاية، تلفونك
يونس بيبعد وبيبصلها، وبيان بتبعد عينها عنه بكسوف
يونس بعد عنها واستلقي علي جهته في السرير وشد بيان واخدها في حضنه
يونس مسك تلفونه وفتح الاسبيكر :اممم
سها :يونس بيه، في اجتماع بعد نص ساعة وانت لسة موصلتش
يونس بص ل بيان ال بعدت راسها عنه بحزن
يونس :الغيه
بيان بصتله بلهفة
سها بصدمة :يونس بيه دول جايين من اميركا مخصوص عشان يقابلوا حضرتك
يونس ببرود : بما انهم عايزين يعملوا معايا صفقة، يبقي هما ال محتاجيني... وانا مش فاضي حاليا فا الغيه
سها :بس...
يونس قاطعها بحدة : سمعتي قولتلك ايه!
سها :حاضر يافندم
يونس قفل الخط وبص لبيان :ها
بيان بكسوف :ها ايه؟!
يونس : مش كنتي عايزة فسحة
بيان بتقوم بسرعة وفرحة : يعني البس
يونس ابتسم علي حماسها : اه، البسي
بيان جريت علي الحمام بسرعة بس قبل ما تدخل يونس قالها
يونس بنبرة حدة : تلبسي واسع
بيان بضحك وهي بتدخل الحمام :حاضر
يونس بيتسم وبيقوم يقف قدام الزجاج الشفا*ف
وبيتصل علي ريان
ريان بسعادة :اهلا يا اخ
يونس بهدوء : اهلا، في حاجة حصلت
ريان بتوتر :ا ل لا
يونس بحدة :ريان
ريان بقلة حيلة : مش عارغف اقولك ايه يا يونس، بس في حد ها*جم رجالتنا ال عند مصنع 4
يونس بحدة : وانتوا كنتو فين؟!
ريان بتوتر : ما ال حصل بقي، و وكمان حر*قوا المصنع
يونس ببرود :اممم
ريان بذهول :اممم، دا ايه البرود ال فيك دا
يونس : استنوا لحد ما انزل، وانا هتصرف
ريان بضحك :ولله انا كنت عارف ان مفيش حاجة بتستخبي عليك
يونس :المهم، كلم عامر وقوله يجيب رجالة جديدة
ريان :ما انا خلاص زودت الحراسة
يونس :ولو، ال بيلعب معانا لسة عيل مش فاهم حاجة.... فا هنسيبه علي عما*ه
ريان بضحك :انت هتعمل ايه بالظبط
يونس بابتسامة خبيثة :كل خير
وقفل مع ريان
واتجه لغرفة الملابس
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكان مجهول
يقف كارم وحواليه رجالة كتير
اتنين من الرجالة جابوا قدامه صندوق خشب كبير من مجموعة صناديق وراهم وحطوه قدامه
كارم فتح الصندوق، وكان فيه مجموعة اسل*حة كتيرة
كارم بضحك : اخيرا، ولسة هجيب كل ال حيلتك قدامي
وبعدين بص لواحد جمبه ومد ليه سلا*ح :اتاكد اذا كان حقيقي ولا لا
الراجل اخده منه وبدا يفحصه....وفجاة بص لكارم بصدمة
كارم باستغراب :في ايه؟!
الراجل بخوف :د دا م مزيف يا بابيه
كارم اتصدم ومسك منه السلا*ح بغضب وحاول يط*لق بيه معرفش واتاكد انه كان ف"خ
كارم رمي السلا*ح علي الارض بغضب :اااااا لااااا، مش انا ال يضحك عليا يا يونس.... مش اناااااا
الرجال بعده عنه وهو بدا يك*سر اي حاجة يشوفها قدامه بغضب
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في باريس
يونس اخد بيان وراحوا الملاهي، وبيان لعبت علي قد ما قدرت واشتروا ملابس ليهم وللعيلة وهدايا كتير.... وقضوا اليوم كله برا
وفي النهاية يونس اخدها علي مطعم فخم، وكان هيحجزوا كله ليهم بس بيان رفضت
وكانوا قاعدين علي طربيزة فخمة ويونس قصادها
والاكل وصل وبدا ياكلوا
يونس :بكرا الصبح هنرجع البيت
بيان بابتسامة :اه الكل وحشني هناك، حاسة ان المكان بقي فاضي من غيرهم
يونس ابتسم ليها وكمل اكله
وفجاة بيان لاحظت بنات من بعيد بيبصوا علي يونس باعجاب وبيحاولو يصوروه
بيان سابت الشوكة من ايدها بضيق
يونس بصلها برفعة حاجب :مش هتاكلي
بيان بضيق : شبعت
يونس ساب الشوكة من ايده وبصلها، ولاحظ انها بتبص علي الاربيزة ال جمبهم بكتير.... يونس بس جمبه بهدوء وشاف البنات ال بتبص عليه باعجاب، وبعدين بص لبيان ومسك ايدها
يونس بهدوء :تحبي نروح مكان تاني
بيان قامت ومسكت شنتطها بسرعة :اه يكون احسن برضوا
يونس نادا الجرسون وحاسب وخرج هو وبيان ال ملاحظ غيرتها.... وركبوا العربية، وقعد يلف شوية بالعربية وجاب لها ايس كريم وروحوا الفيلا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح
الكل كان متجمع وقاعدين في الصالة علي الانتريه
عايدة بضحك :ولله قعدتك تسلي يا نسمة
نتفيدة بقت قاعدة تبص علي عايدة، وفجاة قامت وخرجت من القصر بس مخرجتش الشارع
نسمة :انا مش عارفة يونس اتأخر ليه، اتصل امبارح وقال هييجي في الوقت دا
عايدة :متقلقيش، شوية كدا وهيوصلوا.... قومي يارنيا اعمليلنا عصير من اديكي
رانيا كانت هتقوم بس فجاة، يونس وبيان دخلوا
الكل قام بسرعة وراحوا ليهم بفرحة
نسمة حضنت يونس : وحشتني ياحبيبي، اوعي تقول هسافر تاني
يونس بابتسامة : علي حسب بقي
بيان قربت وحضنت نسمة وعايدة ورانيا بسعادة
رانيا بغمز*ة :شكلكم حبيتوا القعدة هناك
بيان سكتت بكسوف
عايدة بضحك :واضح علي خدودها الحمرا
يونس بص لبيان وموجه كلامه ليهم :خلاص ياجماعة
كريم :طب تعالي احكيلنا عملت ايه
رانيا قربت من بيان ومسكت ايدها :تعالي بقي نعمل العصير سوا، عشان راية بتشتري حاجة من السوق وصفية مش فاضية
ودخلت هي وبيان المطبخ
ويونس قعد مع عيلته وامه وبداو يحكوا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المطبخ دخلت رانيا وبيان يعملوا العصير
فجاة تلفون رانيا رن وكان ريان
رانيا بكسوف :طب هكلم ريان وهرجعلك
بيان بضحك :ماشي ياست الحبوبة
رانيا ضحكت وخرجت من المطبخ
وبيان عملت العصير بس كانت عايزة تلج اتجهت للتلاجة....
وفي الوقت دا خرجت تفيدة من تحت التربيزة، وحطت في كوباية عايدة برشا*م ونزلت تاني بسرعة قبل ما بيان تشوفها
بيان لفت وحطت التلج في الكوبايات وشالت الصينية وخرجت
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصالة
خرجت بيان بصينية العصير
وقعدت جمب يونس
نسمة بابتسامة :اتبسطي يا بيان؟!
بيان بابتسامة : اه، يونس وداني الملاهي واشترينا حاجات كتيرة كمان
يونس لف ايده علي كتفها بابتسامة :مش مراتي ولازم ادلعها
نسمة بابتسامة : ربنا يسعدكم اكتر واكتر
الكل اخد كوبيات العصير، بس عايدة قامت عشان تدخل الحمام
ونسمة هي ال اخدت كوباية عايدة وبدات تشرب منها وهي منسجمة في الكلام مع يونس وبيان
................. بعد مدة
نسمة معدتها بقت توج*عها بشدة، مسكت بطنها با*لم
والكل لاحظ دا
نسمة بدات تحاول تقف ويونس قام وقف وهو قلقان علي مامته
بس فجاة نسمة وقعت وفقدت الو*عي يونس جري عليها بسرعة وشالها وهو خايف عليها وخرج خارج القصر
وبيان جريت وراه وركبت ورا وساندة مامته وبتعيط، ويونس بدا يسوق بأقصي سرعة
وكريم وحسين وعايدة ورنيا خرجوا وركبوا العربية التانية....ومشيوا ورا يونس
خرجت تفيدة من المطبخ وهي بتبسم بش*ر ورفعت ايدها وبصت للبر*شام ال في ايدها بحق*د : مش مش*كلة، كدا كدا نسمة بردوا كانت مضا*يقاني.... اخلص بقي من عايدة بعدين
واكملت في سرها بغ*ل :افرح يا يعقوب، مراتك هتلحقك عشان تونسك
صفية من وراها : بس انا شوفت كل حاجة
تفيدة اتخضت ولفت ليها بسرعة وعصبية :انتي بتعملي ايه هنا
صفية بابتسامة خبيثة :اهدي بس علي روحك كدا... ايوا زي ما بقولك انا شوفتك من الباب الخلفي وانتي بتحطي حاجة في العصير والست بيان بتجيب التلج من التلاجة و.....
قاطعتها تفيدة ال حطت ايدها علي فم صفية بعصبية :شششش اسكتي يا مفضو*حة، مش هنا احسن حد يسمعك
واخدتها علي فوق في اوضتها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة تفيدة
تفيدة بعصبية :عايزة ايه يا بت
صفية بدلع :ولا حاجة، بس تمن سكوتي ليه كتير
تفيدة بقلة حيلة :عايزة ايه؟!
صفية راحت قعدت علي السري ر :تقدري تدفعي كام
تفيدة بعصبية :اخلصي عايزة كام؟!
صفية :انا عارفة انك معاكي فلوس علي قلبك قد كدا، فا مليون جنيه حلو اوي
تفيدة بعصبية :نعم ياختي
صفية :خلاص اهدي كدا، قولي انتي عايزة تدفعي كام
تفيدة : هي نص مليون جنيه
صفية :امممم، ماشي
تفيدة مرة واحدة سكتت وفكرت بخبث
تفيدة بابتسامة خبيثة :هخليهم مليون بس لو عملتي حاجة
صفية قامت وقفت بسرعة : رقب*تي سدادة
تفيدة قربت منها بخبث : مش بيان هي ال عملت العصير
صفية بصتلها وبدات تفهم عي عايزة منها ايه وووووووو
#حب_صغيرتي
البارت 22
في المستشفي
يونس دخل بسرعة وهو شايل والدته وخايف عليها
يونس بصوت عالي :دكتوووور، فين الدكتور
خرج الدكتور بسرعة ونادا علي الممرضين واخدوا والدته علي الترولي
يونس بص للدكتور بحدة : يستحسن تعمل اكتر من ال تقدر عليه
الدكتور :حاضر يافندم
ودخل علي غرفة العمليات
يونس قعد علي الكرسي وحط ايده علي رأسه وهو باصص للارض
بيان قربت منه بدموع وحطت ايدها علي كتفه
جه حسين وعايدة ورانيا وكريم
عايدة بقلق : هي فين يا يونس
بيان :ج جوا في العمليات
كريم قرب وقعد جمب يونس بدموع وهو خايف علي والدته
حسين قرب منهم :متقلقوش هتبقي كويسة ان شاء الله
رانيا بعدت شوية واتصلت علي يوسف وريان
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في بيت غنوة ويوسف
يوسف قفل التلفون وهو مصدوم، وبص لغنوة ال واقفة في المطبخ بتعمل كيكة
يوسف قرب منها ببطيء
غنوة بابتسامة : انا قربت اخلص، هتاكل احلي كيكة من ايدي
يوسف بتوتر :غ غنوة، سيبي ال في ايدك والبسي عشان طالعين
غنوة بصتله :ليه، في حاجة ولا ايه؟!
يوسف :ها، لا ب بس انتي مش عايزة تشوفي مامتك يعني
غنوة بقلق :في ايه يايوسف؟!
يوسف بتوتر :ر رانيا اتصبت بيا، وقالتلي ان والدتك في المستشفي
غنوة اتصدمت ومبقتش قادرو تقف ودموعها بدات تنزل
يوسف قرب منها ومسك ايديها : البسي بسرعة، وانا هاخدك هناك
غنوة استوعبت ودخلت غيرت هدومها بسرعة ومشيت هي ويوسف
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المستشفي
دخلت غنوة ويوسف ولقوا العيلة متجمعة
غنوة جريت علي يونس بدموع :ي يونس م ماما مالها؟!
يونس بصلها وقام وقف واخدها في حضنه وغنوة قعدت تعيط بانهيار
فجاة خرج الدكتور ويونس بعد عن غنوة وراح ليه بسرعة
يونس بقلق :ها
الدكتور : متقلقوش هي كويسة
يونس :امال ايه ال حصلها دا؟!
الدكتور :اكتشفنا ان في مادة مس*ممة في جسمها، بس انتوا جبتوها في الوقت المناسب وقدرنا نسحب منها الس*م علي اخر لحظة
يونس بنظرة غريبة :س*م؟!
الدكتور :اه، شوفوا بقي هي كلت ايه او شربت ايه، دي محاولة ق*تل وانا لازم اتصل بالبو*ليس
يونس بهدوء مخيف :ملوش لازمة، احنا هنحل الموضوع
الدكتور :تمام، هي بقت كويسة بس استنوا لما السيروم يخلص وتقدروا تاخدوها علي البيت
يونس :تمام
غنوة بدموع :انا عايزة اشوفها
يونس ببرود :مش دلوقتي، لما نرجع البيت
وبعدين بص علي كل الموجدين ملاقاش تفيدة
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكان مجهول
كارم واقف وقدامه بعض الرجال وبيديهم فلوس
كارم ببرود :فهمتوا هتعملوا ايه؟! النهاردة بليل تكون عندي
احد الرجال : بس مش صعبة دي، افرض يونس الجبالي قفشنا
كارم : متقلقش هي هتكون في مكان بعيد عن القصر، اول ما تشوفها تجبوها هنا علي طول
الراجل :يعني دي هتبقي عليك
كارم بابتسامة خبيثة :اه، وغير كدا جهز الكاميرات كويس لازم اللقطة تبقي واضحة
الراجل : اوامرك يا باشا، بس برضوا دي مش واحدة عادية دي مرات يونس الجبالي.... فا تمنها هيكون غالي حبتين
كارم :متقلقش، اذا كان علي الفلوس فا انا جاهز اوي
الراجل :يبقي علي بركة الله
وخرجوا، وكارم قعد علي مكتبه
كارم بابتسامة ش*ر : الليلة هتكوني معايا انا، وتنسي خالص يونس الجبالي دا.... هو ميستاهلكيش انا اولي
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر وصل يونس والعيلة، وكانت نسمة قاعدة علي كرسي متحرك
و تفيدة ومصطفي نزلوا
يونس بصلهم بحدة :كنتوا فين؟!
تفيدة بعو*ج :في ايه يا كبير العيلة، كنا قاعدين هنا عادي.... ما هو مش هنمشي كلنا كدا زي قطيع الخرفان
يونس بحدة :لما اكلمك، تتكلمي عدل
مصطفي بعصبية :في ايه يايونس، يعني هي غلطت ما امك عايشة اهي ومجرلهاش حاجة يعني ما راحتش عند ال خل
يونس قرب منه ومسكه من ياقة قميصه بغضب : مصطفيييي، قسما بالله ان ما تعدلتش انت وامك.... لاكون راميكم من هنا ومش هيهمني حد
مصطفي كان هيتكلم بس تفيدة وقفتوا بتوتر :خلاص يا يونس هو ميقصدش
يونس بصلها بغضب وبعد عن مصطفي
تفيدة بخبث :قولنا بس هي جرالها ايه؟!
كريم : اتسم*ممت
تفيدة بصدمة مزيفة : يا لهوي، منين دا.... ولله انا كنت قاعدة بدعيلك لما اغمي عليكي يا نسمة، دا احنا بينا عيش وملح بردك
نسمة بصتلها بتعب ومردتش عليها
رانيا :هي مشربتش حاجة النهاردة غير العصير
يونس بص لتفيدة بنظرة مخيفة :طب ويا ترا بقي، معرفتيش مين ال عمل كدا
تفيدة بتوتر :يوه، وانا مالي ه هعرف منين يعني
يونس بغضب : ما هو مفيش غيرك ليه في الش*ر دا
تفيدة بعصبية :حاسب علي كلامك
وبعدين مثلت الحزن : انا مقدرش اعمل كدا في اختي، وانا اصلا مكنتش قاعدة معاكم
يونس بغضب :ما هو دا ال مخليني شاكك فيكي
تفيدة بحزن مزيف:طب وغلاوتك عندي يايونس ما عملت كدا، انا معرفش حتي مين ال عمل العصير
فجاة الكل بص ل بيان، ال خافت من نظراتهم وبصت ليونس بخوف وكأنها بتقوله احميني دافع عني
يونس بغضب :صفييييية
جت صفية بخوف :ن نعم يا يونس بيه
يوني بحدة : كنتي فين النهاردة الصبح
صفية بكد*ب :ك كنت في الجنينة يا بيه
يونس :مشفتيش حد في المطبخ
صفية بصت علي بيان :ا اه ش شفت الست بيان بتعمل عصير النهاردة و.....
يونس بحدة :وايه؟! انطقي
صفية :شوفتها وهي بتحط حاجة في كوباية من الكوبيات
الكل اتصدم خصوصا بيان
يونس بحدة : كانت بتحط ايه؟!
صفية بتوتر من نظرات يونس الحا*دة :ا ك كانت بتحط برشا*م يا بيه
بيان كل دا ساكتة ودموعها بدات تتجمع في عنيها، مش عايزة تدافع عن نفسها عايزة تشوف رد فعل يونس الاول
يونس بنظرة مخيفة :متأكدة
صفية وهي بتبص لتفيدة من تحت لتحت :ا اه، اه يا بيه متاكدة.... انتوا عارفين اني معاكم من سنين وعمري ما كدبت علي حد فيكم
يونس بغضب :والبنت التانية فين؟!
صفية بتوتر :ر راية ك كانت في ا السوق يا بيه
يونس بغضب : طب امشي من قدامي يلا
جريت صفية علي المطبخ وهي خايفة
يونس بص ل بيان ال واقفة بتدمع ومنكمشة في بعضها
مصطفي بشما*تة :قاعد تتهم امي، وفي النهاية طلعت الست بيان مراتك ال عديمة اصل
يونس بصله بغضب وقرب منه وضر*به علي وشه بقوة ووقعه علي الارض، وتفيدة جريت علي ابنها وحسين اتصدم
وكريم وريان بعدوا يونس عنه بسرعة
يونس بغضب :اياك تجيب سيرة مراتي علي لسانك الو*سخ
مصطفي مسح انفه ال بينز*ف ووهو باصص علي يونس بكر*ه
تفيجة بعصبية :في ايه يا يونس، هو قال حاجة غلط.... ما انت سمعت من البت صفية اهو وقالتلك ال حصل
يونس بغضب :اخر*سي، بيان عمرها ما تعمل كدا....واذا كان علي صفية انا هعرف اجيب الكلام منها كويس
بيان كانت واقفة بتعيط بس فرحت من جواها انه مصدقها
غنوة بتوتر :ب بس يمكن صفية معاها حق
يونس بصلها بحدة، ووبيان اتصدمت من كلامها
عايدة بضيق :اخص عليكي يا غنوة، بقي تقولي كدا علي مرات اخوكي.... دا انتي عارفة كويس ان بيان بتحبها
رانيا :واصلا بيان هتعمل كدا ليه، هي مرت عمي اذ*تها في حاجة اصلا
غنوة بضيق :يا جماعة انا مش قصدي، ب بس يمكن بيان حطت حاجة بالغلط في العصير وتكون هي السبب
يونس قرب منها ووجه كلامه ليوسف :خد مراتك من هنا وعلي بيتك يلا
غنوة بصدمة :انت بتطردني يا يونس
يونس بغضب : ما انتي ال مبتفهميش، علطول بتتكلمي من دماغك وانتي فاكرة ان دا الصح.... واذا كان علي امي تقدري تزوريها وقت مانتي عايزة
غنوة بصت لبيان بضيق وخرجت ويوسف مشي وراها
وبيان واقفة مصدومة من رد غنوة، او من تفكيرها فيها
يونس اخد والدته ووداها اوضتها ال تحت
وبيان راحت وراه
حسين قرب من تفيدة بعصبية :بصي بقي ان ما لميتي لسانك انتي وابنك حسابك هيكون معايا عسير
وطلع فوق
وتفيدة ومصطفي باصين عليه بكر*ه
عايدة قربت منها : حاولي تعلمي ابنك يحب يا تفيدة، متخلهوش يبقي زيك
ومشيت من قدامها هي كمان
وريان ورانيا طلعوا اوضتهم
تفيدة بش*ر : كفاية لحد كديه، انتوا جبتوها معايا للاخر
مصطفي : خططتي وانا انفذ
تفيدة حطت ايدها علي كتفه وابتسمت :ابن بطني بردك
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في غرفة نسمة
يونس حطها علي السرير وغطاها كويس
نسمة رفعت ايدها وشاورت لبيان
وبيان راحت لها ووقفت جمب يونس
نسمة بصوت مبحوح :متزعليش من غنوة، هي قالت كدا من خوفها عليا
بيان بابتسامة طيبة : مش زعلانة يا خالتو
يونس بص ل بيان ولاول مرة يحس انه بمشاعره بتتحرك ناحيتها
نسمة مسكت ايدها وايد يونس وحطتهم علي بعض
نسمة بابتسامة : عايزاكم تفضلوا علطول مع بعض، اوعي تتخلي عنها يا يونس
يونس حط ايدها علي خص*ر بيان، وبيان اتصدمت ورفعت رأسها ليه وبصتله
يونس بهدوء : مقدرش
بيان لاول مرة بتلاحظ لمعة في عينه وهو باصص لها بطريقة اول مرة تلاحظها
نسمة ابتسمت وبعدين بدات تحس بالنعس وغمضت عينها
يونس مسك ايد بيان و طلعوا من الاوضة وطلعوا علي اوضتهم
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة رانيا وريان
ريان قعد علي السرير ورانيا قعدت جمبه
رانيا بضيق :مش متخيلة بجد غنوة تقول كدا علي بيان
ريان حضنها : مش الكل مشاعره بتثبت ناحية شخص معين
رانيا بصتله بطفولية :اوعي مشاعرك تتغير ناحيتي
ريان بضحك :وهو انا اقدر اسيب القمر دا، لومشاعري اتغيرت هتتغير لهوس
رانيا ضحكت :مش للدرجة يعني
ريان قرب منها : طب بمناسبة المشاعر بقي، انا مشاعري فياضة دلوقتي
رانيا بضحك :انت مشاعرك دي مش بتخلص ابدا
ريان بحب :طول ما انتي جمبي هتفضل تزيد اكتر واكتر
راينا اتكسفت وريان قرب منها اكتر
ريان :بحبك، يا احلي حاجة حصلت في حياتي.... رغم ان بدايتنا كانت ك*ف محترم منك
رانيا بضحك :خلي قلبك ابيض بقي
ريان بابتسامة خبيثة : لا، انا لازم اخد تمن للك*ف دا
رانيا بدلع : يعني عايز ايه؟!
ريان تاه في حركاتها وعنيها :ها
رانيا قربت منه اكتر ووشها بقي قدام وشه
رانيا بهمس : بحبك
ريان ما صدق سمع منها الكلمة بصلها بذهول وبعدين قرب منها وطبع قب*لة قوية
وقرب منها ووووووووو
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة يونس وبيان
دخل يونس وقعد علي السرير بتعب وبيان دخلت وقفلت الباب، وراحت ازالت الطرحة
وراحت قعدت جمب يونس
بيان : ي يونس، ا انا معلتش كدا
يونس بصلها بهدوء :عارف
بيان فجاة قامت وحضنته وهو قاعد ويونس ابتسم بخفة وحاوط خص*رها بأيده
بيام استوعبت وبعدت بسرعة عنه بكسوف :ا اسفة
يونس فجاة شدها من ايدها وقعدها علي رجله واقترب منها ببطيء ودفن وئه في رقب*تها
يونس بصوته الرجولي الهاديء :علي ايه؟!
بيان تاهت في صوته ومردتش
يونس رفع ايده ووجها ناحية سوستة الدريس من الخلف وبدا بسحبها لتحت
وبيان مش حاسة بحاجة ومغمضة عينها
فجاة سحب السحاب لاخر ظهرها ووضع يديه الباردة علي ظهرها
بيان حست بيه واتوترت وحاولت تبعد، لكن يونس قبضته كانت اقوي وهو تايه في رائحتها
يونس بهمس وهو مش وا*عي لنفسه : بحبك
بيان فتحت فمها بصدمة وبعدت وشها عنه وبصتله
بيان بصدمة :ايه؟!
يونس بهدوء:ايه؟!
بيان بلهفة :ايه ال انت قولته دلوقتي؟!
يونس بابتسامة شبه معدومة : ايه ال انا قولته دلوقتي؟!
بيان بغي*ظ :يونس
يونس بابتسامة سحر*تها : نعم؟!
بيان تاهت في ابتسامته وصوته وببراءة :ا انت قولت ايه؟!
يونس اقترب من شفا*تاها وبهمس : قولي انتي انا قولت ايه
بيان اتوترت وعضت شفا*يفها السفلية بتوتر..... ويونس بلع ريقه، واقترب منها وطب*ع قب*لة خفيفة
وبعد عنها وبصلها
بيان بطفولية :قولي بقي، انت قولت ايه؟!
يونس بابتسامة هادية : هقولك بليل
بيان قامت من علي رجله بفضول :بس انا عايزة اعرف دلوقتي
يونس وقف و قرب منها وطبع قب*لة علي خدها وبعدين بعد وحط ايده علي خدها بهدوء :مش دلوقتي
وبعدين لف واتجه للحمام ودخل
بيان بفضول وزعل :بس انا عايزة اعرف
جريت بسرعة تلحقه ودخلت الحمام، لقته قل*ع التيشرت، لفت نفسها بسرعة وكسوف
يونس شافها وقرب منها وحضنها من الخلف : شكل الكلمة اثرت فيكي
بيان بمرواغة وكسوف :ك كلمة؟! كلمة ايه دي
يونس ابتسم برفعة حاجب : اممم، طب اطلعي يلا
بيان لفت وبصتله :يعني مش هتقولي
يونس بتنهيدة :وبعدين
بيان عقدت ذراعيها بزعل :ماشي، براحتك
يونس :يعني هتفضلي واقفة هنا كتير
بيان بعند :اقف في المكان ال يعجبني
يونس بابتسامة :القمر يقف في المكان ال عايزه
بيان بصتله بتوتر وخجل :ا احم، ط طب انا طالعة بقي
وجريت علي برا
ويونس ابتسم ابتسامة واسعة عليها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في بيت يوسف وغنوة
دخلت غنوة وقعدت علي الكنبة بضيق
يوسف :مكانش لازم تقولي كدا
غنوة قامت وقفت بعصبية : حتي انت كمان
يوسف بضيق :غنوة، انتي ما صدقتي صلحتي علاقتك مع اخوكي، تقومي تقولي كدا
غنوة قعدت علي الكنبة ودموعها في عينها :انت عارف اني بحب ماما، ف فا معرفتش اقول ايه وقتها
يوسف قرب وقعد جمبها ومسك ايدها : متزعليش ياحبيبتي، بس ان شاء الله اول ما تلاقي فرصة روحي واعتذري ليها
غنوة مسحت دموعها :حاضر
يوسف قرب منها بابتسامة خبيثة :طب ايه؟! مش ناوية بقي نجيب بيبي تاني
غنوة بكسوف : انا جعانة اصلا خلينا ناكل الاول
يوسف بمشاكسة :بس انا جعان اكتر منك
غنوة كانت هتقوم تجري بس يوسف مسكها
وفجاة قام وشالها ودخل الاوضة
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الليل
يونس مكانش في القصر
وبيان كانا قاعدة مع نسمة
فجاة لقت تلفونها بيرن برقم غريب، قامت وخرجت من الاوضة وردت
بيان :الو
كارم : بيان عاملة ايه؟!
بيان بشك :م مين حضرتك
كارم :معرفتنيش دا ياما جبتلك شكولاتات كتير
بيان بضيق :كارم
كارم :الله ينور عليكي
بيان : عايز ايه؟!
كارم :انا اسف اني بتصل عليكي في الوقت دا، ب بس انا كنت هسافر بكرا وبصراحة عايز اشوف صاحبة عمري قبل ما اسافر
بيان بقلق : م مينفعش، يونس لو عرف مش هيسكت
كارم : متقلقيش، انا مش بعيد انا واقف ورا القصر.... هسلم عليكي ولله وهمشي علطول
بيام : كارم، قولتلك مينفعش
كارم : ولله هما دقيقتين بس، وكمان انا جايب ليكي حاجة مهمة اوي
بيان باستغراب :ايه هيا؟!
كارم : معايا حاجات من طفولتك، واكيد انتي عايزاها انتي اتجوزتي يونس من غير اي حاجة
بيان بتوتر :ط طب هقول ليونس الاول
كارم بسرعة :لا اوعي، ما انتي عارفة انه مش هيوافق
بيان بتفكير :ط طب هي دقيقة وبس
كارم :حاضر دقيقة وبس، دا انتي صاحبتي برضوا
بيان قفلت وخرجت من الباب الخلفي وخرجت من القصر كله
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
خلف القصر
بيان خرجت بسرعة وخوف وشافته من بعيد
كارم افها وبابتسامة : وحشتيني
بيان بضيق: كارم، انت زي اخويا مينفعش تقولي كدا
كارم بس فوق وبعدين قرب منها وحضنها بقوة وهو باصص علي مكان فوق
بيان بعدته بسرعة وعصبية :اوعي كدا انت اتجننت
كارم بغضب :انا فعلا اتجننت بيكي، وانتي غدر*تي بيا وسيبتني
بيان بصدمة :سيبتك، انت شار*ب حاجة... وانت تبقي مين اصلا عشان اسيبك
كارم مسك ايدها بقوة وبغضب : انا ال حبيتك وال كنت عايزك، بس يونس سبقني وعملها
بيان وهي بتحاول تبعد عنه بعصبية :ابعد عني، متمسكنيش كدا اوعيييي.... يوووونس
كانت بتحاول تنادي علي اي حد بس
فجاة ظهرت رجالة ورا كارم ومسكوا بيان وحطوا حاجة علي فمها وبيان بدات تفقد الو*عي، ومسكوها واخدوها في العربية، وكارم رفع رأسه للكاميرة ال كان مثبتها علي السور، راح وجابها.... وبعدين ركب عربيته وانطلق ورا الرجال
كل دا وتفيدة كانت واقفة بعيد بتراقب بيان، وابتسمت بش*ر علي ال حصل
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة يونس وبيان
دخل يونس وملقاش بيان، حتي تحت ملهاش اثر
اتصل بيها ومردتش
فجاة جتله رسالة علي تلفونه من رقم مجهول، فتح الرسالة واتصدم.................
وعيونه بقت حمرا وعرو*قه ظهرت
قام بسرعة واخد مسد*سه بغضب جحي*مي، وخرج وووووو
#حب_صغيرتي
البارت 23
يونس فتح الرسالة وكانت صورة ل بيان وهي في حضن كارم خلف القصر
وفجاة اتبعتت رسالة كمان مكتوب فيها
=اعرف ان ال انا عايزه بيحصل، حتي لو مش بمذاجي، هي من البداية كانت بتحبني وعايزاني انا.... لكن انت ال فرقت حبنا، بس كفاية دلوقتي هي سابتك وجت ليا ومش هتشوف وشها تاني انساها يا يونس عشان بيان تبقي بتاعتي انا =
يونس اتجنن وعيونه بقت حمرا وعرو*قه ظهرت ومسك المزهرية ال علي الكومود رماها علي الحيطة بغضب جحي*مي واتك*سرت
واتجه للدولابه واخرج مسد*سه وخرج من الاوضة بسرعة
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
تحت في الصالة الكل كان متجمع حتي سعاد
شافه يونس وهو نازل واتصدمه من منظره والمس*دس ال في ايده
ريان قام ووقف قدامه بسرعة بقلق:في ايه يايونس
يونس بغضب :ابعد عن وشيييي
وكان هيخرج بس وقف من صوت تفيدة
تفيدة بسخرية :هه تلاقيه رايح يشوف الهانم ال خا*نته
يونس قرب منها وبصلها بنظرة مخيفة وبحدة :قصدك ايه؟!
تفيدة :قصدي اني شوفت الهانم بتاعتك مع واحد ورا القصر وبتحضنه ومشيت معاه وهي بتضحك
يونس بحدة :انتي كدا*بة
تفيدة بغرور : طالما انت نازل كدا، يبقي اكيد عرفت حاجة زي دي.... يبقي انا مش بكد*ب
يونس سكت وهو هيتجنن
ريان قرب منه :طب قولي ايه ال حصل ومراتك فين؟!
كريم : طب انت كنت نازل ليه كدا
سعاد بحزن :يونس، انت عارف ان بيان مش كدا يابني
يونس بصلها ومبقاش عارف يصدق مين، لكن فكرة انه شافها في حضن حد تاني مخلياه هيتجنن
عايدة :طب بيان فين دلوقتي
يونس خرج بسرعة من القصر
وركب عربيته
يونس كان ماسك مقود العربية بس مش بيسوق، بيفكر فيها وفي كلامها، بس مش قادر ينسي انها كانت تعرف كارم وكان صديق ليها.... بدا يفتكر كلامها لما قالتله - نفسي تحبني زي ما انا ب.... بحبك - مش مستوعب انها سابته مش قادر يصدق انها ممكن تخو*نه
يونس بغضب لكن بنبرة حزن وهو منزل رأسه : ليه، ليه تعملي كدا لما خلاص حبيتك.... كنت هاجي وهعترف ليكي، ليه مستنتيش
فجاة عينه احمرت ورفع راسه ونظرته تخوف :بس مش هسمحلك، انتي من حقي انا وملكي انا.... ومش هسمح ان غيري يلمس شعرة منك، محدش ليه الحق يقرب منك غيري انا وبس
وبعدين شغل العربية وضغط علي الدواس وبدا يسوق بأقصي سرعة
ومسك تلفونه وكلم مساعده
يونس بحدة :عامر هبعتلك رقم تلفون، تعرفلي طريق التلفون دا حتي لو تحت الارض
عامر: اوامرك يا يونس بيه
وقفل يونس، واكمل قيادته وعر*وقه واضحة والغضب ماليه
يونس بحدة : اما كارم بقي، انا هعلمه ازاي ينطق اسمك تاني علي لسانه
وانطلق بسرعة بسيارته السوداء الفخمة
(لازم نفخم العربية بردوا 🫠)
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في فيلا فخمة
بيان فتحت عينها ببطء ومسكت دماغها بو*جع
لقت نفسها قاعدة علي كرسي ومتر*بطة اتصدمت، وبصت قدامها لقت كارم قاعد علي كرسي وحاطط رجل علي رجل وبيبتسم
بيان بخوف :ا انا بعمل ايه عنا؟!
كارم بابتسامة خبيثة : انتي في بيتي، يعني في بيت جوزك المستقبلي
بيان بدموع :انت مجنون! ا انا ج جوزي يبقي يونس مش انت
كارم قام بغضب :اخر*سيييي
فجاة هدي ومسح علي شعره وقرب منها وقعد علي ركبته، وبيان خافت منه
كريم بابتسامة جنونية :لا متخافيش مني، انا اكتر واحد مينفعش تخافي مني.... ا انا بحبك لا لا لا ا انا بهوس بيكي، انتي متتخيليش انا اقدر اعمل ايه عشانك
بيان بدموع :كارم ارجوك سيبني، اعتبرني زي اختك
كارم بصوت عالي :لا مش زي اختي، ا انتي حبيتي م مش اختي
بيان بدات تعيط اكتر
كارم قرب منها ومسح دموعها :م مش عايزك تعيطي، انا بحبك يبقي مينفعش تعيطي
بيان بدموع :ا ارجوك ا انا خايفة، خ خليني ارجع بيتي
كارم بغضب وجنون : بيتك معايا انا، مش هناك.... انا مش عارف انتي طا*يقاهم ازاي دول ناس مبيفهموش، ومش بيقدروا اي حاجة حلوة في حياتهم.... وكدا كدا انتي ويونس متجوزين اجبا*ري، ايوا انا عرفت انه كان بيكدب لما قال انك حامل.... ه هو اكيد مقربش منك ما انتوا متجوزين اجبا*ري و....
قاطعته بيان بدموع وبتحدي :لا قرب، قرب ولمسني ومش اول مرة لا من زمان.... وانا و هو بقينا نحب بعض وهو لو عرف انك خط*فتني هيندمك علي اللحظة ال اتولدت فيها
كارم اتصدم واتجنن اكتر وقام وبقي يك*سر في اي حاجة يشوفها
وبيان بتعيط وخايفة لا يأ*ذيها
كارم قرب منها وحط ايده علي الكرسي بغضب : هندمك انتي علي اللحظة ال خلتيه يلمسك فيها
بيان بك*ره :مش هتقدر
كارم بضحك :لا هقدر، انا وانتي مش هنكمل اصلا في البلد دي.... طيارتنا مستنيانا علي البلد ال انتي بتحبيها
بيان اتصدمت وكارم قرب و عطاها ابر*ة في دراعها وبيان بدات تفقد الو*عي تاني
وكارم حررها من الحبال وشالها وخرج من الفيلا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في سيارة يونس
رن عليه عامر
يونس :ها
عامر : انا تتبعت مكان الفون، ودلوقتي مكانع بيتحرك
يونس بسرعة :فين؟!
عامر :في القاهرة علي الطريق الصحراوي ، وواضح انه متجه للمطار
يونس بغضب : حاول توقف كل الرحلات بسرعة
عامر :حاضر، هحاول
يونس قفل معاه، وزود سرعة العربية وانطلق علي مطار القاهرة
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر
كريم واقف مع راية
راية بضيق :عايز ايه يا كريم
كريم بابتسامة : عايز اتجوزك
راية اتصدمت واتكلمت بعصبية عكس ال جواها :انت مجنون
كريم :مجنون فيكي، انا عايزك في الحلال اهو
راية بتوتر :و ولو ا انت غلطت، و وانا م مستحيل اثق فيك تاني
كريم :ارجوكي، اديني فرصة، اي انسان مننا بيبقي محتاج فرصة واحدة بس
راية اتنهدت :وحتي لو وافقت، عيلتك مش هتوافق متنساش انت فين وانت فين
كريم مسك ايدها بفرحة :وافقي انتي بس وميهمكيش حد رأي حد تاني
راية بتوتر :ب بس
كريم برجاء : ارجوكي وافقي
راية بحزن : ب بس اخويا
كريم : دا ممكن ميوافقش
راية بتوتر :م مش عارفة، ا اديني مهلة افكر
كريم بامل :هديكي زي ما انتي عايزة بس والنبي متتأخريش
راية بابتسامة مزيفة : حاضر
ومشي كريم
وراية بصت عليه بدموع :مينفعش
وجريت علي اوضتها ولمت هدومها بسرعة ومشيت من القصر كله
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في اوضة نسمة
دخل كريم وقعد جمب مامته وبا*س ايدها
كريم بابتسامة واسعة :ست الكل يا ست الكل
نسمة بضحك :يبقي اكيد عايز حاجة
كريم بهزار :تعرفي عني كدا
نسمة بضحك :واعرف اكتر من كدا كمان....
عايز ايه
كريم بابتسامة : اتجوز
نسمة بلهفة : بجد يا كريم، اخيرا قررت تستقر بقي.... طب دا انا هختارلك احسن عروسة فيكي يامصر
كريم بضحك :لا شكرا، العروسة موجودة اصلا
نسمة بضيق :اوعي تكون بت مسهوكة كدا ولا كدا
كريم بضحك : يانهار ابيض لا مش للدرجة، دي محترمة وعارفة ربنا
نسمة بفضول : مين طيب شوقتني
كريم بابتسامة :راية
نسمة باستغراب :راية مين
كريم :راية يا امي راية
نسمة :راية ال بتشتغل هنا
كريم :اه
نسمة بضيق :بس مش شايف انها متنفعش يا كريم
كريم :بالعكس دا دي ال قدرت تكسب قلبي
نسمة بتردد :خلاص يابني ال يريحك بس هي فين، انت قولتلها ولا لا
كريم :اه بس هي قالت هفكر، وانا سبتها لحد بليل
نسمة بعو*ج :تفكر دا ايه دا، واحدة غيرها كانت وافقت علي طول
كريم بضحك :اه ابتدينا شغل الحماوات بقي.... حقها يا امي تفكر وتاخد قرار بردك
نسمة بتنهيدة :خلاص يابني براحتك، اه. نستني لحد بليل هاه
كريم باس رأسها بفرحة وخرج
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المطار
وصل يونس وشاف عامر وجري عليه
يونس بغضب :ها وقفت الرحلات
عامر :وقفتها بس مش هتبقي لوقت طويل
يونس جري علي الاستقبال، واتاكد ان مفيش ولا طيارة طالعة فيها بيان او كارم
يونس بقي واقف في نصف المطار يبص حواليه وحط ايده علي رأسه ومش عارفة يعمل ايه، لاول مرة مش عارف يتصرف كل ما يحس انه مش هيقدر يشوفها قلبه يو*جعه
راح لعامر تاني بسرعة : التلفون لسة مفتوح
عامر :للاسف اتقفل
يونس بسرعة :المكان ال خرج منه التلفون كان فين
عامر :في فيلا في كمباوند
يونس بغضب :تعالي ورايا بسرعة
مشي يونس ووراه عامر وحراسه واتجه للفيلا، بأقصي سرعة
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
ضوء الفجر ظهر ووصل يونس للفيلا
كان هيدخل بس الحراس وقفوه
يونس شاور لحراسه ال رفعه اسل*حتهم علي حراس الفيلا
يونس دخل بسرعة والباب كان مقفول، اطلق عليه رصا*صة وفتحه ودخل
لقي كل حاجة متكس*رة ومفيش نفس في الفيلا غيره
شاف تلفون بيان مرمي علي الارض جري ومسكه علطول وبص حواليه مش لاقيها، بيتمني بس يلمحها لكن مش لاقيها
شاف الكرسي وكان عليه حبال.... خاف ولاول مرة يخاف علي حد بالشكل دا قلبه بقي بينبض بسرعة من خوفه عليها ومن خوفه انه ميشوفهاش مرة تانية
وحس انها مظلومة وانا مراحتش مع كارم بمزاجها
خرج بسرعة من الفيلا وشكله ميبشرش بالخير
وبس لعامر بغضب :اتصل بالرجالة، يدورا علي كارم في كل حته.... تجبوووه من تحت الارض
عامر بسرعة :اوامرك يا كبير
واتصل بالرجالة وامرهم
اما يونس اخد عربيته وانطلق علي بيت توفيق، والد كارم
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في فرنسا
اجل، البلد الذي تحبها بيان
فيلا في مكان بعيد
يجلس كارم علي الكرسي في غرفة امام السرير، وبيان نايمة علي السرير
........ بعد مدة
فاقت بيان وفتحت عينها وشافت كارم قامت بسرعة ورجعت لورا بخوف ودموع
بيان بدموع :ا انت جبتني فين تاني
كارم ببرود :متعيطيش، مبحبش اشوفك بتعيطي
بيان بدموع : ح حرام عليك، انا عملتلك ايه عشان تعمل كدا دا
كارم قام وصعد علي السرير وبدا يقرب منها : خلتيني احبك واعشقك واتهوس بيكي.... انا عديت بكل المراحل دي، وانتي مكنتيش حاسة بيا
بيان خافت وقامت من علي السرير بسرعة وهي بتاخد نفسها بالعافية
وقفت ومسكت المزهرية ورفعتها
بيان برعشة ودموع : ا اياك تقرب مني، ا انا مش هسمحلك تقرب مني، انا ليونس وبس
كارم قام وقف بغضب :يونس، يونس، يونس.... كل حاحة يونس ايه انتي مفيش حاجة علي لسانك غيره
بيان بخوف ودموع :ا انا بحبه، ومش هيبقي علي لساني غير اسمه دا جوزي
كارم مسك المطفأة ال علي الكمود ورماها في الارض بقوة
وبيان اتخضت والمزهرية وقعت من ايدها
كارم قرب منها بخبث : مش هو لمسك، جربي لمستي انا بقي
وبدا يقرب منها ببطيء
بيان بقت تاخد نفسها بالعافية ومش قادرة تتكلم...... فجاة وقعت علي الارض وفقدت الو*عي
كارم جري عليها بخوف وشالها وحطها علي السرير، واتصل بالدكتورة
.................. بعد مدة
وصلت الدكتورة وكان دكتورة من اصول عربية، وبيان بدات تفتح عينها ببطيء وبدو*خة
الدكتورة بصت لكارم :مبروك المدام حامل
بيان اتصدمت وحطت ايدها علي بطنها
وكارم اتعصب وبص ل بيان بش*ر وووووووو
#حب_صغيرتي
البارت 24
كارم بص ل بيان بغضب : يعني طلعتي بتتكلمي جد.... لمسك
بيان قامت قعدت وحطت ايدها علي بطنها بخوف ودموع
الدكتورة استغربت :هو في حاجة حضرتك؟!
كارم بصلها بضيق :لا اتفضلي انتي، شكرا لحضرتك
الدكتور:تمام، بس خليها تهتم بنفسها وبأكلها كويس عشان واضح انها ضعيفة شوية
كارم بغضب مكتوم :تمام، اتفضلي
قامت الدكتورة وخرجت
كارم بص ل بيان بغضب :الولد دا لازم ينزل.... مش هسمح بحاجة تفكرك بيونس او اي حاجة من صلبه
بيان بدموع وعصبية : دا في احلامك، مستحيل اسمحلك تأذي ابني.... يونس مش هيرحمك
كارم بضحكة مخيفة : ههههه يونس؟! وهو فين يونس دلوقتي عشان يجي يلحق ابنه
بيان اترعبت وسكتت
كارم بحدة : هنمشي دلوقتي للدكتورة، اجهزي
بيان بدموع :مش هسمحلك
كارم بغضب :ما انتي ياهتيجي معايا، يا اما هضر*بك لحد ما اخلص عليكي وعلي ابنك
بيان كانت هتتكلم بس جت في بالها فكرة
بيان بتمثيل الخوف :ل لا خ خلاص هاجي معاك
كارم بابتسامة خبيثة :شاطرة
وخرج عشام يجهز العربية
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في فيلا توفيق
كان قاعد في امان الله، فجاة الباب اتكس*ر ودخل يونس بغضب جحي*مي وهو ماسك مسد*سه.... ووراه رجالته ال ماسكة الاس*لحة كمان
يونس قرب من توفيق ومسكه من ياقه قمي*صه
يونس بغضب :ابنك فيييين؟!
توفيق بخوف :م معرفش
يونس بص لرجالته، والرجالة فهمت وبداوا يفتشوا الفيلا كلها
وبعدين بص لتوفيق بنظرة مخيفة وبحدة : يستحسن تقولي مكانه، عشان لو جيبته بنفسي هنفيه من علي وش الارض
توفيق بخوف :و ولله معرفش، ه هو مقاليش علي حاجة
جاءت الرجال بعد ما فتشت ومالقتش كارم
احد الرجال :مش موجود يا باشا
يونس ساب توفيق وبصله بغضب : جهز لابنك جنا*زته عشان مش هتشوفه تاني
توفيق مسك رجل يونس بدموع :لا يا يونس بيه، دا ابني متحرمنيش منه
يونس بعد رجله عنه بحدة : ابنك اتجرأ و خط*ف مراتي.... وال يبص لحاجة ملك يونس الجبالي، يبقي يقرا علي نفسه يا رحمن يا رحيم
واتحرك هو ورجالته
وقبل ما يركب عربيته تلفونه رن، وكانت والدته
يونس رد وهو بيركب العربية :الو
نسمة بقلق : يونس، صحيح الكلام ال سمعته؟!
يونس بتنهيدة : كلام ايه
نسمة :ال اسمها تفيدة عمالة تقول ان بيان هربت مع حد
يونس بحدة :تفيدة واحدة مجنونة، متردوش عليها
نسمة بخوف : امال فين بيان؟!
يونس : هرجعها قريب، متقلقيش
وقفل ورجع رأسه لورا وهو بيفكر في بيان بحزن :وحشتيني، وحشوني ضحكتك و كسوفك وكلامك الرقيق وطفولتك وزعلك وعصبيتك وحشني كل حاجة فيكي..... وحشتيني
وبعدين انطلق بالعربية وهو مش عارف هيروح فين
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند عيادة دكتورة في فرنسا
دخل كارم ومعاه بيان
وكارم اتكلم مع الدكتورة بالانجليزي، وبيان قاعدة بتبص حواليها وبتفكر هتهرب ازاي
الدكتورة : ok
قام كارم وبص ل بيان بحدة : الدكتورة دلوقتي هتشوف شغلها، اياكي اسمع صوتك او تحاول تهربي، انا هقف برا
بيان بخوف : ح حاضر
خرج كارم والدكتورة شاورت ل بيان انها تقعد علي السرير العمليات
بيان راحت قعدت بخوف، والدكتورة راحت مكتبها تجيب جلافز ، بيان استغلت الفرصة ومسك سك*ينة صغيرة من الصينية الصغيرة ال جمبها وخبته بين هدومها
الدكتورة قربت منها وفي ايدها حق*نة مخد*رة، ولسة هتديها الاب*رة
بيان وقفت ورفعت السك*ينة قصادها بسرعة، والدكتورة خافت
بيان ايدها اصلا كانت بترتعش شاورت للدكتورة انها تدخل الحمام ودخلتها وقفلت عليها
وبيان بدات تفكر تهرب ازاي وكارم واقف برا
بعدين بصت للشباك وراحت عنده وهي بترتعش وخايفة
لقت انهم دورين ومينفعش تنط خالص
جريت بسرعة وجابت ملايات ال علي السرير، ربطتهم في بعض
وعلقتهم عند طرف الشباك.... وبدات تنزل عليهم ببطيء وخوف
لحد ما اخيرا قدرت تنزل علي الارض واتنفست براحة مشيت بسرعة وبقت بتجري بحذر
فضلت تجري لمدة نص ساعة لحد ما وصلت لمكان تعرفه كويس، يونس جابها هنا قبل كدا رفعت رأسها ببطيء وامل شافت برج ايفل قدامها، حمدت ربنا لان كدا هي قريبة من شركة يونس ال هنا
حاولت تفتكر الطريق وتمشي لحد هناك، بقت طول ما هي ماشية خايفة تبص للناس.... شايفاهم كلهم كارم
قدرت توصل اخيرا للشركة ودخلت بسرعة وخوف
وصلت لسكرتيرة الاستقبال وحاولت تكلمها بالانجليزي عشان تفهمها انا تبقي مرات يونس
السكرتيرة مكانتش مقتنعة او فاكراها اوي، بس بيان صعبت عليها
فا قررت انها تتصل بيونس
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند يونس كان في مخزنه ورجالته بتعذ*ب رجالة كارم عشان يعترفوا بمكانه
فجاة تلفونه رن وكان من شركته ال في فرنسا، قفل الخط وهو فاكر انهم محتاجينه في صفقة او اجتماع تاني
لكن الاتصال اتكرر كتير ويونس اتضايق وفتح الخط
يونس بغضب : ايه؟!
بيان وواضع علي صوتها العياط : ي يونس
يونس حس ان روحه رجعتله اول ما سمع صوتها وبلهفة : بيان.... بيان انتي فين؟! ا ازاي وصلتي لرقم شركة فرنسا
بيان بدموع :ك كارم، كارم خط*فني، و وانا دلوقتي في باريس ق قدرت اهرب منه واوصل للشركة..... يونس انا خايفة
يونس بسرعة وهو بيخرج من المخزن :خليكي عندك اوعي تطلعي من هناك انا مش هتأخر عليكي
بيان بدموع : ح حاضر، بس والنبي متتأخرش يا يونس
يونس بقلق عليها : حاضر يا قلب يونس
وقفل وركب عربيته بسرعة واتصل ب عامر
يونس بسرعه وبصوته الرجولي :اتصل بالطيار دلوقتي قوله يجهز الطيارة، هنسافر باريس.... وجهز الرجالة ال هناك
عامر :اوامرك يا باشا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في العيادة
كارم لاحظ ان الدكتورة اتأخرت اوي وحس بالغد*ر فتح الباب ودخل بسرعة واتصدم لما ملقاش حد
ولقي في صوت في الحمام جري وفتح ولقي الدكتورة
كارم بغضب : فين بيااااان
الدكتورة معرفتش ترد تقوله ايه
كترم بس للشباك وشاف الملايات المتعلقة
كارم بجنون :بيااااان
دخل مساعده :اهدا يا بيه هنلاقيها
كارم بغضب :هلاقيها فين دي، دي شكلها هربت من بدري
مساعده : انا عارف ان في شركة هنا تخص يونس، اكيد راحت هناك
كارم بعصبية :وهي تعرف ايدها من رجليها عشان تعرف شوراع باريس
مساعده :ال يسئل ميتوهش يا بيه
كارم بصله شوية، وبعدين خرج بسرعة من المكان ونادا رجالته وراحوا وراه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في شركة يونس بعد ما عدا 3 ساعات
بيان كانت قاعدة علي الكرسي ال في الدور الارضي وحاطة ايده علي بطنها وبتبسم وبتشرب مياه
بيان في سرها : انا لسة بطني صغننة دلوقتي، بس لما انت هتكبر جوايا هبقي عاملة زي البلونة يرضيك كدا.... ياريت بس ابوك يهتم بيا كويس
فجاة الكل سمع صوت اطلاق نا*ري يحدث في الخارج
بيان انتفضت، خصوصا لما سمعت صوت كارم وهو بينادي عليها
قامت وقفت بسرعة وبصت حواليها لقت كافيتيرا الشركة
جريت هناك بسرعة وخرجت من الباب الخلفي بسرعة
كارم دخل وبص للسكرتيرة ورفع عليها السلا*ح
كارم سألها علي بيان بلغتها ووصف ليها بيان
السكرتيرة خافت وشاورت علي الباب الخلفي للكافيتيرا
كارم جري بسرعة وطلع منه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في شوراع باريس
بيان عمالة تجري وتجري لحد ما الليل ظهر وقفت عند نا*دي ليلي
لكن هي مكانتش تعرف اشكال الاماكن دي فا دخلت وهي بتبص حواليها
دخلت جوا ولقت في رجالة اشكالهم تخوف، وبنات مناظرها استغفر الله
بيان حطت ايدها علي فمها من الرائحة الكريهة وقربت من الجرسون، وشاورتله انها محتاجة تلفونه دقيقة
الجرسون بصلها من فوق لتحت وبعدين عطاها التلفون
بيان اتصلت علي يونس
يونس بسرعة:الو
بيان بدموع : يونس
يونس بسرعة : انتي فين دلوقتي؟!
بيان :م مش عارفة ل لكن هو مكان في شارع ضيق كدا
يونس :تلفون مين ال بتكلميني منه دا
بيان :الجرسون
يونس ادهوني
بيان مدت التلفون للجرسون، والجرسون قال علي المكان ال هما فين
يونس قلق عليها اكتر وخلا الجرسون يديها التلفون
يونس :اخرجي من المكان ال انتي فيه واقفي برا، انا خلاص قربت اوصل
بيان بخوف :ح حاضر
وقفلت معاه
وجت تطلع لقت مجموعة رجال وقفوا قصادها بيان اتصدمت وخافت، وحاولت تمشي لكن هما وقفوا في وشها
احد الرجال :يالا جمالك الخلاب، لاول مرة سأجرب مه هذا النوع
راجل اخر : لا يليق عليكي هذا الشيء الذي علي رأسك
اقترب منها وامسك الطرحة بيان اتصدمت وخافت فجاة مسكت زجاجة من جمبها وهو علي رأسه علطول
الراجل وقع علي الارض بأ*لم
والراجل التاني بصلها بغضب : فتاة مثلك تفعل هذا؟! نحن سنريكي
وقرب منها وبيحاول يزيل عنها الدريس، لكن بيان بتحاول تبعد اكتر وبتز*قه بكل قوتها
بيجي راجل ضخم ومليان من وسطيهم وبيمسك رقبت*ها وبيحاول يخن*قها
وبيان مش بتبقي قادرة تاخد نفسهاوبتعيد وبتض*ربه علي ايده علي امل انه يبعد
فجاة ايد مليئة بالعر*وق الواضحة اتحطت علي يد ذالك الرجل
الرجل بصله بصدمة، وكان يونس ال باصص ليه نظرة مليئة بالغضب وحمرا وبتر*عب
يونس مسك ايد الراجل بقوة وبعد يده عن رق*به بيات ببطيء
والراجل بيحاول بكل قوته انه يثبت ايده لكن مش بيعرف، يونس بيكون اقوي منه
يونس بعد ايده عن بيان ولف دراع الراجل وك*سره
الراجل صرخ صرخة مدوية
وباقي الرجال بصوا علي يونس بخوف واضح حاولو يخبوه معرفوش
يونس قرب من الراجل الراجل وضر*به بو*كس قوي
الراجالة هج*مت علي يونس، بس يونس صدهم كلهم وأبتدا يضر*بهم واحد واحد
اخر واحد وال كان بيحاول ينز*ع هدوم بيان يونس رفع مس*دسه علي رأس الراجل..... والراجل اتر*عب وخاف وبقي بيترجي يونس
كل البنات ال في المكان خافوا وفي نفس الوقت مبهزورين بيونس
يونس بص لبيان ال واقفة بتعيط بص للراجل وضر*به ضر*بة اخيرة اوقعه مغشي عليه ، قرب من بيان واخدها في حضنه
وطلع علي برا وركبوا العربية
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
في العربية
خرج يونس وفي ايده بيات ووقف قدام العربية ورفع بيان وقعدها عليها..... وجاب لها مياه وبيان بدات تشرب وسط دموعها
يونس مسك ايدها بقلق :انتي كويسة؟!
بيان بصتله وافتكرت ال حصل او ال كان هيحصل وبدات تعيط، واترمت في حضنه بانهيار
يونس ضمها ليه اكتر وبقي يمسح علي ضهرها
بيان بدموع :م متسبنيش تاني يا يونس
يونس ضمها اكتر ليه : عيون يونس
فجاة وهما كدا ظهر كارم من وراهم
كارم بضحكة ش*ر : بس انا هخليه يسيبك للابد دلوقتي
يونس لف وبصله ببرود وبيان استخب في يونس ومسكت فيه
كارم بك*ره :بك*ره غرورك وثقتك في نفسك دي
يونس حط ايده في جيبه :ال تقدر عليه، اعمله
كارم رفع مسد*سه في وش يونس، ويونس ولا رمش حتي
كارم بص لبيان ال مستخبية ورا يونس بغضب : مش انتي فرحانة بيه اوي، طب ايه رايك بقي انا هخلص عليه هو وانتي وابنكم ال في بطنك وارتااااح
يونس بص لبيان باستغراب : ابننا؟!
بيان بصت ليونس وكانت هتتكلم بس سمعت صوت رصا*صة اخترقت جس"م..................
تابعووووووني
البارت الثامن عشر حتى البارت الرابع والعشرين من هنا
رواية زواج لدقائق معدودة كامله من هنا
رواية الطفله والوحش كامله من هنا
رواية جحيم الغيره كامله من هنا
رواية مابين الضلوع كامله من هنا
رواية سيطرة ناعمه كامله من هنا
رواية يتيمه في قبضة صعيدي كامله من هنا
الروايات الكامله والحصريه بدون لينكات من هنا
إللي خلص القراءه يدخل هيلاقي كل الروايات اللي بيدور عليها من هنا 👇 ❤️ 👇
❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺
الصفحه الرئيسيه للروايات الجديده من هنا
جميع الروايات الحصريه والكامله من هنا
انضموا معنا علي قناتنا بها جميع الروايات على تليجرام من هنا
❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺
تعليقات
إرسال تعليق