القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية صعيدى يمااه الفصل الثانى حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 رواية صعيدى يمااه الفصل الثانى حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


رواية صعيدى يمااه الفصل الثانى حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


بحبك يا بت ... بحبك يا بت .... تعالى جواااام

بحبك وحبك جوا الجلب بيسرح وينااام

جدامى طول الوجت يا فرحة الاياااام

بتحبينى بجد يا بت ولا اللى فيا ده اوهااام

حتكونى لى جمرى ولا نصيبي أعيش دايما فى ظلام

نوريلى عمرى وامسحيلى دمعى وجوليلي أحلى كلااام.

: أى يا جميلة اتأخرتى كده ليه وبعدين مين اللى كان بيوصلك ده وغمزت لها تلك الفتاه التى كانت تحادثها

احمرت جميلة من الخجل وهى تكور يدها وتضعها فى فمها فهذه الحركه تفعلها منذ صغرها حين تخجل أو تبكى

ضحك الجميع على ملامحها وهم يتوجهون لفصولهم

ظل ذاك المدعو امين ينتظرها حتى تخرج

أعلنت الساعه الثانية ظهراً وخرج الجميع الفتيات والفتيان من المدرسة

وعين ذلك الرجل تبحث فقط عن مرادها

وجدها تخرج برفقة فتاه أخرى

ظل يتتبعها حتى تفرق كلتاهما

شعرت جميلة بأحد يسير وراءها أسرعت فى الخطى ولكن كان هو الأسرع ووصل اليها

ولكن قبل أن تصرخ كان يضع منديل مبلل على فمها حتى سقطت أرضا

آمين : الحقنى يا ناس مالك بس يا بنتى ما انتى كنتى سليمه

وهو يبرع فى صنع ملامح وجهه

أحد الواقفين: لا حول ولا قوة الا بالله

تعال نوديها المستشفي

آمين : لا روح انت انا هوديها

حملها بين يدية واوقف سيارة كان قد اتفق معها من البداية وانطلقت بهم السيارة

.......

كانت تسير تلك الفتاه التى يغطيها السواد بأكملها

وهى تتلفت خشية من أن يراها أحد

تدعو أن يستر الله عليها

توجهت لمبنى متهالك لا يسكنه أحد

: اتأخرتى جوى يا إسلام

إسلام : هملنى لحالى دلوقيت بحس روحى بتطلع

ناصر: سلامة روحك يا جلب ناصر حوصل حاجه

إسلام : لو عرفوا بيجتلونى يا ناصر وما يكفيهم

ناصر : يا بنت الناس ما بضحك عليكى دلوقيت بكتب كتابى

خبطت إسلام على صدرها بقوه : يا مورى بتجوز من ورا أهلى

ناصر : مانى ناقص ربايه بس خبرينى كيف سوى وانتى بنفسك تعرفى المشاكل

إسلام : هملنى يا ولد الناس اخوى كمان لو عرف والله ما يكفية دفنى وانا عايشه

ناصر : مفهمش جصدك

إسلام وادمعت عيناها: ما لنا صالح مع بعض

توجه ناصر اليها وقبل خدها

- انتى لناصر وبس يا إسلام

وتركها وابتعد

ولكن لم يدروا بذلك الشاب الذى كان يتتبعهم ولم يكفية غير تصويرهم

- والله لأحرج جلوبكوا يا كباير الصعيد

..........

أمير : كنتى فين يا إسلام

ارتعشت إسلام التى كانت تتسحب ببطء لدخول البيت

أمير : سألتج كنتى فين

إسلام : انى مروحتش بس انا

لم تستطيع إكمال جمله واحده

ولكن من انجدها هو رن هاتف أمير

فابتعد من أمامها وهو يرمقها بنظرات حادة

صعدت لغرفتها وهى تلهث من الخوف

أمير : اؤمر يا فندم

- امير تكون عندى حالا فى مكتبى

أمير :  حوصل حاجه

- تعال مكتبى هفهمك كل حاجه

واغلق الخط

أسرع أمير لغرفته ليبدل ثيابه ارتدى الملابس العسكرية فهو يعمل فى أقوى فرق المخابرات

حمدان : رايح فين يا ولدى

أمير : مهتأخرش يبوى طلبونى اكيد فى قضيه واعره جوى

حمدان : يا ولدى هى اجازتك

أمير : شغلى مفهوش اجازه

حمدان : بنت عمك أمين جابها وفى الطريق دلوقيت

رفع أمير عيونه الحاده لوالده وهو يرتدى حذائه

أمير : كل حاجه توحصل كيف ما تحب

وترك والده وانصرف لعمله

سعاد : لسه رأسك يابسه وهتجوز جليلة الربايه هى لابنى

حمدان : من ايمت الحريم ليهم رأى يا مره انتى

سعاد : هو ولدى الوحيد مهيهونش عليي يتجوز بهالطريجة

حمدان : ما تحشرى حالك

وتركها وابتعد

سعاد : وحيات الله لعرفها وبتشوف بنت المفضوحه وذهبت لغرفة من غرف بناتها

سعاد : غاااده انتى يا بت

غادة : أى يمه

سعاد : حضرى الوكل لأبوك

غادة : طيب

...............

سمع ذلك القابع على كرسيه صوت خبط الباب

حامد : ادخل

- قدم ذلك العسكرى تحيته

أمير بيه برا يا فندم

حامد : خليه يدخل

دخل أمير الغرفة بجبروته فهو حتى لا يقدم التحيه العسكرية

حامد : اجلس يا أمير

جاتنا معلومات أن فى شحنة متفجرات جايه عن طريق روسيا لمصر ومش بس كده فى نوع جديد من المخدرات هيدخلوه البلد هيصدروا الحاجه دى عن طريق ميناء اسكندرية

خد الملف ده ادرسه كويس فيه كل المعلومات اللى ممكن تحتاجها العملية مش سهلة يا أمير احنا اختارنا واحد هيكون معاك وهتطلعوا انتو الاتنين بفرقة ظباط انتو تختروها شوفوا الطريقة اللى هتقدروا تمسكوهم بيها

بعد أن أنهى حامد كلامه

أمير : المفروض انى هتحرك ميته

حامد : بأسرع وقت يا أمير

أمير : بروح لحالى

حامد : لا يا أمير مش هينفع خالص ودى أوامر

أمير : مين جاى معاى

حامد وهو يركز عينيه بعيون أمير : ناصر فتحى

شد أمير على قبضة يده وهو يبادل رئيسة النظرات

حامد : المشاكل اللى بينكوا دى ولا كأنها موجوده ده شغل يا أمير

أمير وهو يضغط على أسنانه

- جولتلك بروح بروحى

خبط حامد على المنضدة بقوه : قولتلك دى أوامر

وقف أمير بهدوء

ولكن بلحظة كان قد ضرب الكرسي بقدمه جعله ينكسر وهو يغادر الغرفة

- تنهد حامد بقوه فهو يعلم أمير وعصبيته

................

آمين : دى بدأت تفوق

جميلة وهى تتأوه بخفوت فرأسها يؤلمها

وضعت يدها على رأسه وهى مازالت مغمضه العينين

ولكنها تذكرت ما حدث فانتفضت

وهى تنظر للجالسين أمامها بخوف

آمين : أهدى مش هنعملك حاجه

جميلة : انتو واخدينى فين

امين : اسكتى وانتى هتعرفى لما نوصل

صمتت جميلة وهى تتلفت حولها بخوف

ولكن رأت فى أرضية السيارة قطعة حديد

اخفضت يدها لأسفل حتى أمسكت بها وفجأة هوت بها على رأس امين جعلته يفقد الوعى

وكانت ستضرب رأس السائق ولكن أمسك الحديد بيد وباليد الأخرى يحاول التحكم فى السيارة

ظلت جميلة تحاول ابعاد يده بقوه

حتى فجأة رأت السيارة تنحرف للطريق الذى به المنازل

ودخلت السيارة فى عمود إنارة جعلت رأس السائق يهبط بقوه على المقود ولم يتحرك

فتحت جميلة الباب بسرعه وهى تنزل من السيارة تجرى بعيدا عنها

وبعد قليل فاق أمين

ولم يجدها ووجد رأس السائق ينزف بشده

اتصل بأمير

أما عند أمير فكان فى مكتبه يتطلع على الملف والمعلومات التى به

رن هاتفه فوجده آمين

أمير : أى يا امين جولى وصلت ولا لسه

آمين : هربت مننا وحكى له ما حدث

أمير : عيب على شنباتكوا بنية لحالها وتعمل فيكوا أكده والله لتشوفوا

انتو فين دلوقيت

أخبره امين بمكانهم بالتحديد

أغلق أمير الهاتف وهو يقول فى داخله: شكلك مش سهله يا بت عمى

أخذ مسدسه وانطلق فهو من سيأتى بها .......

يا جماعه بالنسبة للى بيقرأ يعلق لو سمحتوا



الفصل الثالث من هنا



بداية الروايه من هنا



رواية منعطف خطر كامله من هنا



رواية زواج لدقائق معدودة كامله من هنا



رواية خيانة الوعد كامله من هنا



رواية نار الحب كامله من هنا



رواية الطفله والوحش كامله من هنا


رواية منعطف خطر كامله من هنا


رواية فلانتيمو كامله من هنا



رواية جحيم الغيره كامله من هنا



رواية مابين الضلوع كامله من هنا


رواية سيطرة ناعمه كامله من هنا


رواية يتيمه في قبضة صعيدي كامله من هنا



الروايات الكامله والحصريه بدون لينكات من هنا


إللي خلص القراءه يدخل هيلاقي كل الروايات اللي بيدور عليها من هنا 👇 ❤️ 👇 


❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺


الصفحه الرئيسيه للروايات الجديده من هنا


جميع الروايات الحصريه والكامله من هنا


انضموا معنا علي قناتنا بها جميع الروايات على تليجرام من هنا


❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺








تعليقات

التنقل السريع
    close