رواية احاسيس ميته الحلقه الخامسه من تأليفي محمد منصور منص حصريه وجديده
وقبل ما نبدا الحلقة نوحد الله ونصلي علي خير خلق الله سيدنا محمد
صلاة تحل بيها العقد وتفك بيها الكرب
بعد ما الشاب دة قال كدة مفتش المباحث فريد قاله
اسمك اية
بص لي وحرك شفايفة باسم رحيم. لكنه بص للظابط وقال
اني أدم عبد الله
فريد
واية علاقتك ب غنيم وقتلته لية
ادم رجع بص لي تاني قبل ما يبص ل فريد ويقول وهو بيتهتهه
ل ليا اس اسبابي
فريد
وانا احب اعرف اسبابك دي
ادم
ما عنديش كلام تاني اقوله
فريد
طيب بصمات ريحانه اللي كانت فوق المخدة في نفس ليلية ما اتقتل غنيم
ادم
البصمات قديمة والمعمل الجنائي غلط في تشخيصة وهيكتبه دة في التقرير الجديد
![]() |
وسكت ادم وكلنا باصين لي لكن كل واحد مننا كان باصص ل ادم وفي دماغه اسئلة غير اسئلة التاني يعني انا متاكدة ان ابويا بيقول لنفسه
مين دة ولية ودا نفسه في داهية علشان خاطر ريحانه. ولو هو فعلا قتل غنيم قتله لية
واخويا مثلا بيقول لنفسه
واضح كدة ان غنيم كان عنده حق وريحانه كانت علي علاقة ب ادم دة. بس ازاي اختي تحب واحد مريض زي دة
لكن اني كان كل اللي بيدرو في دماغي ان دة رحيم اللي كنت بكلمة وقتل غنيم لما عرف بالقضية اللي ناوي يرفعها عليه. لكن لو دة رحيم ف رحيم اللي كنت بكلمة
ما كنش بيتهتهه. طيب مين دة ولية عمل علشاني اكدة. لكن نط في دماغي سؤال تاني وهو بصماتي راحت علي المخدة ازاي ماهو دة ملهوش. الا معني واحد اني فعلا ليلتها روحت ل غنيم ولا ادم دة صح وان البصمات قديمة وبتوع البحث الجنائي غلطو في التشخيص
اسئلة كتير بدور في دماغ كل الموجودين وكلها اسئلة ملهاش اي اجابه واللي زاد من الامر تعقيد ان ادم دة وقع علي الارض وبدا يجيب دم من بوقه بطريفة مخيفة راح ناحيته بسرعه فريد وقرب منه بيحاول بسعفة مع صوت ابويا اللي كان بيقول
حصل اية
فريد
حاله تسمم
وندهه باعلي صوته علي العسكري ودخل العسكري وقال له فريد
اتصل بالاسعاف تيجي بسرعه، ،،،،،،
بعدها بكام ساعة خرجت من المديرية وركبت عربيه ابويا وكان معايا صالح وصفية وقولت
هما عملو اية مع ادم دة
صالح بحدة
قلقانه عليه مش اكدة
ارتبكت لكني قولت بحدة
اقلق علي مين وهو اني اعرفه منين دة
صالح بعصبية
ما بكفياكي كذب بقي هو اني كل اللي معصبني انتي ازاي تخوني جوزك مع عيل معاق كيف ادم دة
رديت عليه وانا متعصبة وقولت
انت بتخرف بتقول اية كنك نسيت انك بتعيب في شرف اختك
هنا ابويا اتعصب وقال
بس انتو الاثنين وبكفياكم كلام ماسخ
ريحانه
هو انت ما سمعش يا بوي بيقول اية
ابو صالح
قولت بس وما عيز اسمع اي كلمة تاني
ورجعنا الدوار واحنا ساكنين ووصلنا ونزلنا من العربية وابويا خد صالح وراح بي علي المندرا. وانا خد صفية وطلعت اوضي. وابويا قعد علي الركنة الموجودة في المندرا وقعد قصاد منه صالح وقال
عجبك يا بوي اللي حوصل دة
ابو صالح
هيعجبني كيف يعني بس ما ينفعش نفكر واحنا متعصبين في مساله تخص الشرف
صالح
يا بوي هو في حد هيتبلي علي نفسه في جريمة قتل واخرته هيموت متعلق في حبل المشنقة وما يكنش بيعمل اكدة علشان اللي بيعشقها
ابو صالح
يا صالح بلاش تعيب في شرف اختك. وبعدين دة عيل معاق كيف ما انت قولت
صالح
ما هي باين عليها اتجننت صوح وماشية تعشق كيف الغجر اللي بلا اصل
هنا ابو صالح اتعصب اوي وضرب بعجازة في الارض وقال
كلمة تاني هتخوض بيها في شرف اختك هنسي انك والدي وهدفنك حي
صالح اترعب وسكت وهنا
ابو صالح قال
عايزك تعرف لي مين الواد دة وتجيب لي اصله و فصلة. وبعديها نشوف اية علاقته بريحانه، ،،،،،،،
كنت انا في نفس الوقت بقول ل صفية
والله قال انه رحيم وهو باصص لي
صفية
دة حكاية مجنونه. بني ادم من اختراعك يطلع موجود في الحقيقية وكمان قتل علشانك
ريحانه
مش هو اللي قتل غنيم. انا اللي قتلته
صفية اتصدمت وقالت
بتقولي اية انتي
ريحانه
بصماتي كانت موجودة فوق المخدة اللي مات بيها
صفية
ما المفتش قال ان حد عفي قدر يخنقة وادم دة قال ان البصمات دي قديمة وبتوع البحث الجنائي غلطو في التشخيص
ريحانه
لو ما غلطوش يبقي انا خنقته وهو نايم وغنيم بسبب المخدرات اللي كان بيشربها قبل ما ينام بيصحي اعصابة سايبة وبالطبيعي انا في الوقت دة هكون اقوي منه
صفية
اية دليلك علي الكلام دة هو انتي افتكرتي حاجة من اللي حصلت ليلتها
ريحانه
ما افتكرتش اي حاجة لكني حاسة اني انا اللي عملت كدة وخصوصا ان ادم دة مريض بالتوحد ودول ما يقدروش يقتلو مهما حصل
صفية
كدة انتي عندك انفصام في الشخصية
ريحانه
مش بعيد
لكن هنا تسمع ريحانه نغمه الرسائل بترن في موبيلها راحت بسرعه ومسكت الموبيل وشافت اغرب حاجة كانت ممكن تشوفها،،،،،،،،،،
تابعوا صفحتي علشان يوصلكم اشعار فور نزول الروايات من هنا 👇 ❤️ 👇
لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم
جميع فصول الروايه من هنا 👇 ❤️ 👇
تعليقات
إرسال تعليق