القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية بقاياها فيا الفصل الاول والثاني والثالث والرابع والخامس والسادس بقلم مي عبدالله حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية بقاياها فيا الفصل الاول والثاني والثالث والرابع والخامس والسادس بقلم مي عبدالله حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

رواية بقاياها فيا الفصل الاول والثاني والثالث والرابع والخامس والسادس بقلم مي عبدالله حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


إنتي هتتجوزي جوز أختك اللي ماتت ومكملتش أسبوع؟!!

انتي اتجننتي؟! عاوزة الناس تاكل وشي؟!!


ليل ببرود:

– أختي؟؟ أختي دي كانت مصدر تعاستي طول حياتي... يلا، اهي غارت، ربنا يرحمها بقى.


منال بانهيار:

– انتي مستحيل تكوني بني آدمه! إزاي كده؟!

إنتي مريضة!

خسارة تعبي فيكي تسع شهور...

إحنا عملنا فيكي إيه علشان تعملي فينا كده؟!


ليل بجفاف:

– طيب، قصروا الكلام. أنا قولت اللي عندي.

ومتفتكريش إني بقولك علشان مستنية موافقتك...

أنا بقولك علشان متتفاجئيش يوم الفرح. بس كده.


الأم بذهول:

– إنتي كمان... هتعملي فرح؟!!


ليل (وهي بتتجه لباب الشقة):

– إنتي هتفضلي تقضيها صدمة؟ لا، أنا مش فاضيالك.

يلا بقى، تِكير راحة، رايحة أقابل كريم علشان نختار الشبكة.

باي باي.


سابتها وسط صدمتها ومشيت ببرود... ولا كأنها عملت حاجة.


منال وقعت على الأرض بصدمة، مش قادرة تستوعب اللي بيحصل...

صدمتها في بناتها كانت قاتلة.

واحدة ماتت وهي بتولد توأمها، والتانية... هتتجوز جوز أختها اللي لسه مدفونة.

"يا ميله بختك يا منال ف عيالك… أقول إيه ولا أعمل إيه؟

بس على آخر الزمن مقدرتش عليهم…

هقول إيه للناس؟

يا رب… حلّها من عندك."


في الكافيتيريا...

كانت ليل وصلت وقعدت قدام كريم ببرود واضح.


ليل:

– صباح الخير يا كيمو، ليك وحشة يا راجل.


كريم (بضيق):

– كل يوم بقرف منك أكتر من اللي قبله، والله!

إخلصي، جايه ليه؟


ليل (بابتسامة مستفزة):

– لأ يا حبيبي، اتكلم حلو كده.

وبعدين جايه ليه إيه؟ مش هنروح نجيب الشبكه ونتفق على معاد الفرح؟


كريم بانفجار:

– شقة وفرح؟!

إنتي اتجننتي رسمي؟!

أنا مستحيل أعمل كده، ولا أقبل اللي بتقولي عليه ده!


ليل بهدوء قاتل:

– هتقبل يا كيمو، ولا سيرتك تبقى على كل لسان؟


كريم (بغضب):

– أعوذ بالله منك، بجد!

إخلصي يلا… ونروح نجيبها.


ليل:

– طيب… والفرح؟


كريم (بغيظ مكتوم):

– يوم الخميس الجاي… إن شاء الله.

اتفقنا.


-رجعت ليل من الكافتيريا بعد ما خلت جوز اختها يتجوزها غصب والفرح بعد اسبوع من مو*ت اختها كمان...!

قابلت منال الي بتبصيلها بوجع واحتقار 

:برضو عملتي الي ف دماغك مش هقولك غير حاجة واحدة ياليل ربنا يبعتلك الي يذلك ويكسرك زي ما عملتي!!!!


ـ تسلمي يحبيبتي انا داخله انام بق لاني مش قادره خالص وكمان انا عروسه ولازم اجهز ولا اي .


منال بنبره قاسيه


: ياريتك كنتي موتي ومتولدتيش وقتها حسبي الله ونعم الوكيل كلها سلف ودين ي ليل متنسيش داا


سابتها ليل تتكلم ودخلت اوضتها وهي بتغني بروقان ومش هاممها حاجه!!!!


عند عيله كريم 

صباح (الام) 

:انت اتجننت ياكريم رسمي هتتجوز ازاي ومراتك لسا مكملتش اسبوع ميته لا وكمان مين اختهااا انت اتجننت رسمي ونا مستحيل اقبل بالمهزله دي ابداا


: يـ أمي الله يرضي عنك انتي مش عارفه حاجه والله انا جيت اقولك مش اخد رايك وحاجه كمان اي حاجه ليل تقولها أو تطلبها منك او من بناتك ياريت تنفذوها علطول من غير نقاش


ادخلت سهي بانفعال وعصبيه

:خدامين يعني علي اخر الزمن هتخلي اخواتك وامك خدامين لمراتك لا يكريم مستحيل دا يحصل سامع كل واحد يحبيبي يشيل شيلته لوحده الي حواليه ملهمش دعوه.


كريم بصلها بعصبيه وضربها فجاه بالقلم ومسك شعرها وتكلم بعصبيه

:لما تيجي تتكلمي مع اخوكي الكبير اتكلمي وأدب واحترام مش علشان كبرتي ودخلتي الجامعه وبانلك حس يبق تنسي نفسك لا يحبيبتي انا مموتش ادخلت صباح بسرعه


:بنتخانقو علشان واحده يولاد بطني اخس علي التربيه ويعدين اختك قالت اي غلط يابني غلطت لما قالتلك حافظ علي كرامه اهلك غلطت ف اي عرفنيي


-كريم مسح علي وشه بعصبيه

:انتو مش عارفينن حاجه والي بقوله داا ف مصلحتكم انتم مش مصلحه حد تاني سابهم وطلع علي الجناح بتاعه وهو بيفكر هيعمل اي ف المصيبه دي


: كريم رايح جاي ف الاوضه لحد ماوقعت عينه علي صوره مراته فاطمه 


مسكها بدموع وصوت ضعيف وهو بيقول

: حقك عليا يحبيبتي والله كل الي بيحصل دا غصب عني انتي عارفه كريم حبيبك صح ربنا يرحمك يحبيبتي كنتي ونعم الزوجه بعد ما روحتي وكل حاجه اسودت ف وشي فجاه اليوم الي جبتيلي فيه 

مالك وانس كان اسعد يوم ف حياتي كنت ناوي والله اوقف كل حاجه بس اتافجئت لما بيبلغوني بخبر وفاتك ربنا يرحمك يحبيبتي ويصبرني علي

 فراقك 


ـ حط الصوره مكانها ونام علي السرير وهو بيفرد ضهره ومغمض عينه بتعب وبيفكر ف كل الاحداث الي حصلت.


عند صباح وسهي كانو قاعدين بيفركو من كتر العصبيه


سهي بتوتر وعصبيه 

: يعني اي يعني يماماا يعني كل الي احنا عملناه دا هيروح علي الارض علشان بنت ال*** دي لا لا مستحيل حتي لو اضطريت اقتل*هاا مش هتردد ثانيه واحده.


اتكلم صباح بغل وعصبيه مكبوته

ـ اخرسي بق لحد منفكر هنعمل اي ف المصيبه دي كمان انا مش مطمنه للبت دي بس لازم نصبر ونشوف ناويه علي اي علشان نعرف نتصرف !!!


ماشي يمااماا ماشي اه صح انس ومالك مع الداده ماشي 


ـ ماشي يختي غوري بق من قدامي عاوزه اقعد لوحدي شويه .


عند ليل كانت ماسكه صوره ف ايديها ودموع متحجره رافضه تنزل 

:وحياه كل حاجه حلوه بنا حصلت لهيدفعو التمن غالي اوي حطت الصوره مكانها ونامت علي السرير وبتفكر هتعمل اي الفتره الجايه .


3

ـ شوفو البج"حه خلت اختها ما"تت من هناا وراحت تتجوز جوزها من هنا!!

ـ معاكي حق والله يختي ربنا يسترها علي ولايانا بنات اخر زمن !!!


ـ كانت دي همسات الناس ليا ف الفرح ونا ماشيه جمب كريم كملت مشي ونا مش هاممني حد ورافعه راسي بغرور .


ـ قعدنا علي الكوشه ونا ببص للمعازيم بابتسامه بارده.


اتكلم كريم بغيظ مكتوم 

:عاجبك المهزله الي بتحصل دي


بصتله بسخريه ومردتش عليه .


قربت حماتي وبنتها العقر*به علياا


بصتلي حماتي بصه كلها غ*ل وش*ر ونا رديتهالها بسخريه ممزوجة بانت*قام وحق*د


اتكلمت صباح بضيق

:الف مبروك يمرات ابني.

ـ الله يبارك فيكي يحماتي


ـ امال فين الحجه منال ولا مقدرتش تستحمل فض*يحه بنتهاا!!


كانت دي جمله سهي الي مقدرتش تكتم حقد*ها من ليلي 


اتكلم كريم بحده 

سهييي متنسيش انها مراتي وعلي سنه الله ورسوله وانتي دلوقتي ف فرحنا يعني مفيش فضي*حه ولا حاجه 


بصت سهي ل ليلي بضيق ومشيت .


خلص الفرح بسرعه وكريم اخد ليلي وطلع علي ڤلتهم .


وصلت ليل وكريم وكان وراهم عيله كريم وبعض المعازيم شكرهم كريم ومشيو متبقاش غير كريم وليلي وسهي وصباح .


قعدت صباح علي الكرسي بتعب وتكلمت بغيظ مكتوم

ـ يعني كان لازم الفرح دا يليل الناس كلت وشناا ف الفرح متكسفتيش علي دمك ونتي اختك لساا ميتـ*هه 


اتكلمت ليل ببرود استفز صباح وبنتها 


:اديكي قولتي يحماتي ميت*ه يعني خلاص مش موجوده والحي ابقي من المي*ت وبعدين انا معملتش حاجه غلط كل حاجه كانت ف النور ولا اي وكملت بغموض وتلاعب وبعدين كلنا هنمو*ت يحماتي ولا اي .


ادخلت سهي وهي بتتكلم بنفعا*ل ممزوج بتوتر.


بقولك اي يليل اتكلمي مع ماما حلو وبعدين يحبيبتي هي مغلطتش هي اتكلمت صح ولا اي 


بصتلهم ليل بملامح جامده فدخل كريم وهو بيحاول يهدي الوضع مبينهم .


: مش وقته الكلام دا يـ أمي وبعدين احنا تعبانين من الفرح محتاجين نريح جسمنا يلا يليل .


ـ طلعت ليل مع كريم وهي بتتوعد*لهم واحد واحد. 


دخلو الجناح كريم قفل الباب وبص ل ليل بضيق 


ـ علفكراا ميصحش الي عملتيه تحت دا ولغايه دلوقتي معرفش انتي عاوزه مننا اي 


اتكلمت ليل ببرود 

:هتعرف كل حاجه ف معادها متستعجلش.


ـ طيب انا عملتلك الي انتي عاوزاه واتجوزتك جه الوقت تقوليلي جبتي ورق الصفقه دي منين؟؟!


اتكلمت ليل بهدوء عكس طبيعتهاا.


ـ انا علي علاقه بسكرتيره رشيد المغربي شريكك ومن خلال صداقتنا عرفت أنه بيتا*جر ف المخدر*ات وبيه*ربهاا ف الخشب بتاعك وانت رجل اعمال وليك اسمك ومركزك ف طبعا محدش هيدور وراك وعرفت أنه ممضيك علي الشحنه الأخيرة بتاعت المخدر*ات علشان لو حصل حاجه يكون ف السليم لانه مقلق منها لانها اكبر صفقه طبعا هو هيعملها وانت علشان غب*ي مضيت من غير ما حتي تبص تشوف بتمضي علي اي .


كريم قعد علي الكرسي بصد*مه وهو مش مستوعب اي حاجه من الي بتحصل وأنه كان ممكن يكون ف السج"ن دلوقتي ومستقبله كله يدمر بسبب الغلطه دي.


اتكلم بتوهان

طيب والسكرتيره عرفت منين ومش ممكن تتأذ*ي كمان 


ـ هايدي كانت علي علاقه برشيد ومصوره كل دا ف سيد*يهات علشان لو فكر يغدر بيها تفض"حه ف الوسط كله وبعدين انا قبضتها برضو محدش بيعمل حاجه لله وللوطن 

اتكلمت ليل بجديه عن الاول


الورق معايا لحد ما اخلص الهدف الي جيت علشانه ومتقلقش انا مش هطول ونا معملتش كد لسواد عيونك انا عملت كد علشان اقدر اوصل للي انا عاوزاه مش اكتر الورق معايا ف الحفظ والصون لا وكمان معايا دليل برأتك علشان لو حصل اي حاجه تانيه ودا مش ليك برضو بس كل حاجه هتبان ف وقتها .


كان كريم قاعد مش مستوعب كميه الصدمات الي خادها بس صدمته كملت لما قالت 


ـ انا مش عاوزه عيال اختي يعيشو معايا!!!


4

ـ أنا مش حابه عيال اختي يعيشو معايا!!!

كريم وقف بصدمه وهو بيقول

:يعني اي!!دول عيال اختك اعملي حساب طيب أنهم من لحـ*مك ود*مك لو مش علشانك فعلشان اختك!!


ليل ببرو*د ولامبا*لاه 

: انا قولت الي عندي يكريم توديهم عند ماما ف ملجــ*أ المهم يطلعو من البيت داا انا مش عاوزاهم أنا حره !!


كريم بإ*نفعال وعصبي*ه من برو*دها

ـ دول عيالي يليل ومهما عملتي مستحيل أفرط فيهم مهما كان انتي سامعه كمل بتحد*ي وبرو*د مماثل

:بلاش انا يليل انتي مش قد*ي لغايه دلوقتي عامل حساب انك اخت مراتي الله يرحم*ها وقولت اهاودك واشوفك عاوزه اي بس اني افر*ط ف عيالي مستحيللل خرج من الأوضه ورزع الباب وراه بعصبية.


شافته صباح وهو نازل اتكلمت وهي بتعو*ج بقها يمين وشمال

:مقدرتش عليها ولا اي يسبع البرو*مبه شاطر بس تتكلم معايا انا واختك .


كريم بصلهاا بعصبية واستغراب من أفعالهاا وقال وهو بيحاول يتمكن من أعصابه

: مفيش حاجه ي أمي مشكله ف الشغل ومحتاجني سابها وخرج من غير ما يسمع ردهاا وهو بيفكر يعمل اي 


بصت صباح ف أثره بغضب وهي بتبر*طم بغيـ*ظ

فاقت من سرحانها علي صوت سهي بنتها وهي بتقول بغيـ*ظ

وبعدين يماماا هنعمل اي أنا هطـ*ق همو*ت 


صباح بحقـ*د باين ف صوتها 

ـ العمل اننا هنهد*ي اللعب اليومين دول يبنت بطني وبعدهاا نبدا اللعب الي علي أصوله!!!


سهي بخب*ث باين ف نظرتهاا

:تعجبيني يصباح 


ف مكان تاني كان ف واحد ماسك صوره ليل وهو بيبصلها بشهو*ه وشـ*ر 


ساب الصورة لما سمع صوت البنت الي كانت معاه  وبتمد ايديها 

الو*يسكـي يباشا.


بصلها وخده منها وهو لسا بيفكر بخب*ث ازاي ينت*قم من ليل


ف بيت منال 

كانت قاعده بتعيط بحسر*ه علي عيالهاا الاتنين وبتكلم ف نفسها 


فاقت علي صوت الباب الي بيخبط قامت بضعف فتحت اتفاجئت بليل قدامها وهي بتقول بهدوء 


: ازيك يماما


بصتلها بعتاب وسابتها ودخلت 


دخلت ليل وراها وهي بتقول بهدوء وحنيه معاكسه لشخصيتهاا


:لسا مش عاوزه تكلميني برضو أنا جيت علشان اراضيكي واقولك حقك عليا يست الكل


بصتلها منال ومردتش فتنهدت ليل وهي بتقول بهدوء 


عاوزه اطلب منك طلب .


بصتلها منال بسخريه وهي بتقول 

ـ خير 


اتكلمت ليل بترقب من رده فعلها


: عاوزاكي تاخدي عيال اختي عندك .


بصتلها منال واتكلمت بذهول 

ـ مش مكسوفه علي دمـ*ك ونتي بتقولي كد يبج*حهه


اتكلمت ليل بهدوء عكس عصبيه منال

: وغلاوه فاطمه يماما توافقي انا بجد بعمل كل دا ليهم


بصتلها منال بسخر*ية وهي بتقول ماشي يليل بيتي لعيال اختك مفتوحلهم ف اي وقت دول احفادي ونور عيني


ـ هزت ليل راسها بهدوء وستأذنتهاا ومشيت .


عند كريم كان بيلف بالعربيه وهو حاسس بتوهان ودماغه عماله تعمل فلاش باك للي حصل.


عند ليل وصلت للبيت دخلت بثقه كانت صباح وبنتها قاعدين بصتلهم ليل بجمو*د وهي بتقول بملامح خاليه من التعبير


ـ انا عارفه انكو الي قتل*تو فاطمه اختي الله ير*حمها!!!


5

ـ انا عارفه انكو ليكو يد في الي حصل  لفاطمه اختي الله ير*حمها!!!

بصتلها صباح بصدمه وذهول وتكلمت بعصبيه

=انتي مهووسه ولا اي اي الكلام الفارغ الي انتي بتقوليه دااا!!!!

بصتلها ليل بسخريه  باين ف صوتها

ـ كلامي مش فارغ يحماتي انتو السبب ف الي حصل لفاطمه 


ادخلت ف الوقت دا سهي والي التوتر كان باين علي وشها وتكلمت بانفعال ممزوج بارتباك مقدرتش تخبيه

=ماما معاها حق فعلاا لما قالت انك مهوو*سه ومش مستقر*ه نفسيااا ومحتاجه تتعا*لجي !!!


بصتلهم ليل بسخريه وراحت قعدت علي الكرسي وحطت رجل علي رجل وتكلمت بتعا*لي


=أنا مش بقول كلام فاضي يحماتي ولا مهو*سه زي مانتي ما بتقولي يسهي وتكلمت بسخريه اكبر ومعايا الدليل كمان

طلعت الفون من جبهاا وشغلت فيديو


"شغلت الفيديو الي بيكشف الي حصل والي وضح انهم متورطيـ*ـن بشكل كبير فيهاا


صباح قعدت بصدمه علي الكرسي وعينها مفتوحة وسهي مكنتش قادره تتكلم من الصدمه 


كملت ليل وهي بتشغل تسجيل للمرضه وبتعترف فيه علي اتفاق سهي وصباح معاها!!!!!


بصتلها صباح بذهول وتكلمت بتهته وخوف

:دا دا مش حقيقي ايواا انتي كدابه وعاوزه توقعي الدنيا كلها ف بعض انا هكلم ابني يطلقك ويخلص منك 


بصتلها ليل واتكلمت بنبره جامده 

"ليه"

فاطمه عملتلكم اي دي كانت بتعتبرك امهاا وبصت لسهي بازدراء ونتي كمان اعتبرتك اختهاا دا جزاتهااا!!!!


:اتكلمت صباح بانفعال وزعي*ق

علشان هي السبب ف كل حاجه ولو رجع بيا الزمن هعمل نفس الي عملتهه الف مره


ـ بصتلها ليل واتكلمت بقوه 

: انتي الي خلي بالك من نفسك يحماتي علشان كل حاجه هتتفضـ*ـح قريب اويي اوي وسابتها وهي بتطلع علي السلم بجمود وكان شيئا لم يكن.


اتكلمت سهي بسرعه ولغبطه ف كلامهاا

السر انكشف وكلنا هنروح ف داهيـ*ـه انا قولتلك من الاول بلاش الطريق دااا طريق الي يروح مير*جعش!!!


بصتلها صباح بغضب خبطتـ*ـها بالقلـ*ـم وبتقول بعصبـ*ـيه 


:اخفي من قدامي دلوقتي أنا مش عاوزههه اشوف وشك!!

  

بصتلها سهي بحزن وسابتها وطلعت علي اوضتها


عند ليل كانت قاعده علي السرير بشرود وبتعمل فلاش باك للي حصل


"ف المستشفى كانت بتدور علي الممرضه الي بتابع حاله اختها علشان تطمن عليها بس اتفاجئت لما شافت صباح وسهي واقفين ف ركن بعيد ضلمه ف المستشفى ومعاهم الممرضه اديتها صباح ازازه صغيره ولونها غريب ومعاها فلوس كتير طلعت الفون وصورتهم فيديو وهي مش فاهمه حاجه لان صوتهم مش واضح وهي بتفكر هتعمل اي "


بعدت عن المكان ورجعت تاني قعدت علي الكرسي الي قدام غرفه اختهاا وهي بتفكر بشرود بس فاقت ع دخول الممرضه لاوضه اختها بتوتر والمستشفي في حاله هرج ومرج بسبب شخصيه معروفه جت فيها فمحدش كان مركز


استنت الممرضه لما طلعت وهي بتطمنها علي حاله أختها.


قامت ليل بعدها مع مامتها يستريحو ف الغرفه الي جمب غرفه اختهم .


بس مكملتش نص ساعه وحست بحركه كتيره قدام غرفه اختها فقامت بسرعه تشوف ف اي شافت الممرضين وهماا بيجرو 


وقفت واحده بسرعه وهي بتسألها عن حاله اختها بخوف بس مكنش ف رد


قعدت علي الكرسي بتوتر وجمبها منال الي طلعت بخضه ع صوت الممرضين وهي بتقول بخوف باين

فاطمه جرالها حاجه يليل ف اي يبنتي!!


اتكلمت ليل وهي بتحاول تطمنها 

: مفيش ي امي هما بس بيطمنو عليها

قعدت جمبها منال بخوف 


بس فاقو علي صوت الدكتور الي طلع من الاوضه وهو بيقول بأسف بخبر وجـ*ـع قلوبهم

- المريضه فا*رقت الحياه للأسف

فاقت من سراحنها علي صوت الباب الي كان بيتفتح وكان كريم 

بصلها باستغراب وخضه من هيئتها وشعرها المتبهدل والكحل سايح ودموعها علي خدهاا 

مالك ياليل!!!


:أمـك واختك ليهم يد ف الي حصل  لمراتك يكريم 


6

أمك واختك ليهم يد ف الي حصل لمراتك يكريم!!!!

كريم بصدمه وعدم فهم

:يعني اي مش فاهم وضحي كلامك !

-ليل بدون مقدمات فتحت التسجيـ*ـلات بتاعت أمه الي سجـ*ـلتها علشان توضح الامور وشغلت بعدها تسجيـ*ـل الممرضه!!!!!


كريم قعد علي الكرسي بصدمه وحاطط وشه مبين ايده وهو مش مصدق الي بيحصل اتكلم بعدها بهدوء مريب


- اتجوزتيني علشان تاخدي حقها صح!

:ايوا يكريم صح دي اختي الوحيدة بس انا عاوزه اعرف ليه ليه تعمل فيها كد!


كان كريم باصص بشرود وهو مش مصدق الي بيحصل ومش عارف يتصرف ازاي يسلم التسجيـ*يـلات للشرطه ويحبـ*ـس امه واخته 

ولا يبعد ويسيبهم ويسيب حق مراته!!!


بصتله ليل واتكلمت بدموع 

أنا عاوزه حق اختي يكريم علشان الحق ميضيعش والظلم مينتشرش!!


بصلها كريم وتكلم بوجـ*ـع مكتوم

سبيها علي الله يليل .


بصتله ليل ومردتش مددت جسمها علي السرير بتعب وهي بتشد اللحاف عليهاا وسابته يفكر مع نفسه.


عند سهي كانت بتتكلم في التليفون بحزن وهي بتقول

:مش قادره يحسن انا تعبت بجد ومحدش فيهم مهتم بيا بجد 


حسن بخبث وحزن مصطنع

:معلش يقلبي اكيد مشغولين منا بقولك تعالي عندي ونا هنسيكي الدنياا كلهاا ولا نسيتي آخر مره اتبسطي ازاي!


اتكلمت سهي بتوتر وملامح تعبانه 

:منا قولتلك مش هينفع يحسن وماما بدات تشك فياا بس انا محتاجه العلاج الي اتعودت عليه بسرعه جسمي خلاص مبقاش مستحمل


حسن بمكـ*ـر باين ف صوته


كان علي عيني والله يحبي بس انتي عارفه منين.


اتكلمت سهي بعياط

: يحسن اتصرف انا والله تعبانه اوي منا مدياك اخر مره 


: والله يسهي هو دا الي عندي.


قفل حسن معاها وكانت سهي بتعيط بوجع وهي بتمسـ*ـح علي جسمهاا من الوجع


دخلت في الوقت دا صباح واتفاجئت من حالتها

بصتلها برفعه حاجب وهي بتقول


: مالك يبت فيكي حاجه مش مظبوطه


اتخضت سهي من وجودها وتكلمت بتهته


م مفيش انا بس تعبانه شويه.


بصتلها صباح بشك ومتكلمتش


بصتلها سهي بتردد وهي بتقول 

انا ممكن اسالك علي حاجه يماما


امممممم اخلصي؟


: انتي ليه بتعملي مع كريم كد ماهو مفيش ام تعمل مع ابنها كد!


بصتلها بجمود وقالت

:كريم مش ابني الحقيقي يسهي

ع داخله كريم وووو

تابعووووووني 



رواية منعطف خطر كامله من هنا



رواية زواج لدقائق معدودة كامله من هنا



رواية خيانة الوعد كامله من هنا



رواية نار الحب كامله من هنا



رواية الطفله والوحش كامله من هنا


رواية منعطف خطر كامله من هنا


رواية فلانتيمو كامله من هنا



رواية جحيم الغيره كامله من هنا



رواية مابين الضلوع كامله من هنا


رواية سيطرة ناعمه كامله من هنا


رواية يتيمه في قبضة صعيدي كامله من هنا



الروايات الكامله والحصريه بدون لينكات من هنا


إللي خلص القراءه يدخل هيلاقي كل الروايات اللي بيدور عليها من هنا 👇 ❤️ 👇 


❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺


الصفحه الرئيسيه للروايات الجديده من هنا


جميع الروايات الحصريه والكامله من هنا


انضموا معنا علي قناتنا بها جميع الروايات على تليجرام من هنا


❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺






تعليقات

التنقل السريع
    close