القائمة الرئيسية

الصفحات

اتجوزت جوزي غصب عنه الحلقه الثالثه بقلم هويدا زغلول

اعلان اعلى المواضيع

 اتجوزت جوزي غصب عنه الحلقه الثالثه بقلم هويدا زغلول

اتجوزت جوزي غصب عنه الحلقه الثالثه بقلم هويدا زغلول

ساره _حبيبتي يا ماما هو أنا اقدر اتاخر عليكي 


حاتم_انا هقعد في البلاكونه عقبال الاكل ما يخلص 


الام _ماشي يا حبيبي وانتي تعالي معايا اوريكي 

الشقه عقبال ما مرات البواب تجيب 

باقي الحاجه 


ساره _تمام ودخلنا وبعدها لقيت صوره واحده 

لابسه نقاب وقولت مين دي يا ماما 


الام _اختي الله يرحمها كانت عايشه معايا 

هنا انتي بتفكرني بيها اوي يا ساره اصلك 

شبها 


ساره _ربنا يرحمها 


الام _تعرفي ان لسه محتفظه بهدومها وكل 

حاجه عندي تعالي اوريكي وفعلا اخدتني ودخلنا 

وبعدها الجرس رن وراحت فتحت 


الام _مساء الخير أنا جبت كل الطلبات اللي حضرتك 

قولتي عليها يا ست هانم 


الحما _كويس ادخلي بقي المطبخ 

خلصي كل اللي وراكي ، وبعدها خرجت 

وشوفت ماما ودخلت تاني 


ساره _اي ده ماما هي هنا بتعمل اي معقول 

يا ربي امي اشتغلت هنا طيب انا هعمل 

اي دلوقتي ، وشويه ودخلت حماتي ولقيتني 

لابسه النقاب 


الحما _اي ده هو انتي ليه يا حبيبتي 

لبستي النقاب تعرفي اول لما شوفتك 

وافقه افتكرتك اختي 


ساره _علشان عارفه انك بتحبيها قولت لازم 

افكرك دائما بيها وقولت من هنا 

ورايح مش هقلعه 


الحما _ والله يا ساره انتي طيبه اوي وبجد 

أنا بحبك اوي 


ساره _ والله وانا كمان ،. بعدها خرجت 

ولقيت حماتي بتقولي 


الحما _معلش ادخلي ساعدي مرات البواب دبا بنتي الست شكلها كبير اوي 


ساره _انا وسكت شويه وقولت حاضر

يا ماما اللي تعوزي هعمله وبعدها دخلت 


الام _مساء الخير يا ست هانم أنا خلصت الاكل كله يا دوبك هاحمر الفراخ بس


ساره _طيب ممكن تروحي انتي وانا ابقى

 احمرها ولقتيها بصت ليا. قالت 


الام _معلش هو انتي قولتي ايه عشان

أنا مش سمعت ، وفي الوقت ده انا خوفت لاكون عرفت صوتي وشاورت لها ان هي

 تخرج  برا وفعلا خرجت وبعدها دخل حاتم 


حاتم _هو انت فاكره بالعمايل اللي انت عماله تعمليها دي انتي كده بدبسيني  اكتر فيكي انتي ايه اللي لبسك النقاب


ساره _والله العظيم مش بدبسك ولا اي حاجه اوعدك ان انا هامشي من هنا خالص بس ادعي النهارده يعدي على خير 


حاتم _ايه ده هو في ايه انتي جسمك عمال يترعش كده ليه هو حصل حاجه


ساره _مرات البواب ايه اللي كان جوه دي تبقى وامي واكيد ابويا يشتغل هنا في العماره وانا خايفه جدا


حاتم _اهدي اهدي انا عايز اعصابك هاتيه اكثر من كده انا هتصرف


ساره _والله انا عارفه ان انا عملتلك مشاكل بس ارجوك خليك واقف جنبي اوعى تسيبني 


حاتم _ماتخافيش بس انا عايزك تكوني هاديه علشان ما حدش يلاحظ حاجه


ساره _ربنا يخليك وبعدها خرجنا كلنا 

وانا كنت قالعه النقاب 


حاتم _صحيح يا ماما انا بفكر اخد ساره ونروح شهر عسل انا وهي في الشقه بتاعتنا اللي في اسكندريه


الام _فكره حلوه يا حبيبي يروحوا وانبسطوا


ساره _والله ماما هكون مبسوطه جدا لو انتي جيتي معنا ايه رايك


الام _حبيبتي عريسك عايزك تكوني معاه سافري انت وانا شويه وهبقى اجيلكم


حاتم _حبيبتي ماما ربنا يخليك لينا وبعدها 

روحنا البيت 


ساره _بجد يا حاتم انا مش عارفه اشكرك ازاي على اللي انت عملته ده انا كنت متخيله ان هي هتعمل عكس كده خالص


حاتم _هو انا ممكن اعرف ايه المشكله بالضبط وانت خايفه من اهلك ليه كده


ساره _ابويا كان عايز يجوزني راجل قده في السن وانا بصراحه سبتلهم البيت ومشيت ومش عارفه لو هو لقاني ممكن يعمل في ايه


حاتم _الهروب مش حل يا ساره سيبيني اتكلم معاه ؛وفي الوقت ده انا قربت عليه وقلت


ساره _ارجوك اوعى تعمل كده ايه ما تعرفش ابويا عامل ازاي ولقيته عامل يبص 

في عنيا شويه وبعدين جرس الباب رن وفتح


حاتم _مريم غريبه انت ايه اللي جابك هنا دلوقتي


مريم _اصل انا كنت زعلانه منك خالص  مكنتش بفتح رسالتك واول لما شفت الرساله وعرفت الحقيقه كلها صعبت عليا 


حاتم _رساله ايه انا مش فاهم انت بتتكلمي في ايه بالضبط


مريم _وصلت ان البنت دي هي اللي راميا  بلاها عليك من يوم وقعت قدام عربيتك لحد ما دبستك انك تتجوزها


حاتم _طيب اسكتي وامشي دلوقتي وبعدين نبقى نتكلم وبعدها مشيت وهو قالي 

على فكره الرساله دي بعتها لها ساعه ما هي مشيت وانا كنت مخنوق منك بصراحه


ساره وهي بتعيط_وهي ماقالتش حاجه غلط هي دي الحقيقه وبجد ان انا بشكرك على وقفتك معايا واللي انت بتعمله معايا 


حاتم _ساره انا بجد


ساره _معلش انا هدخل انام علشان المفروض ورانا سفر الصبح وهو اقعد وبدأ يكلم نفسه 

في ايميلك هو انت حبيتها ولا ايه حاتم 

وتاني يوم صحي وانا كنت وافقه جمبه 


حاتم _ايه ده في ايه هو انتي واقفه

 كده ليه


ساره _ابدا انا  كنت مقربه ليك علشان اصحيك مش المفروض ان احنا مسافرين ولا ايه


حاتم _اه صحيح انا قايم اهو طيب ممكن تحضري لنا الفطار ناكل اي حاجه قبل

 ما انزل


ساره _ماشي حاضر ورحت وكنت بافتح علبه التونه وبعدين تعورت فيك اه 


حاتم _ايميلك مش تحاسبي وبعدها جاب منديل وفضل يمسحني الدم 


ساره _خلاص بلاش تتعب نفسك هي بقت كويسه


حاتم _لا لا أنا حاسس ان هي 

لسه بتجيب دم


ساره _قولتلك خلاص بقيت كويسه سيب يدي بقى وبعدها سافرنا وفي شقه حماتي 

طلعت ماما 


الام _مساء الخير يا ست هانم انا ضعيف لاحسن تكون عايزه تعملي حاجه قولت 

اعملهالك بالمره


الحما _اه والله كثر خيرك عندي شويه مواعين ادخلي اغسليهم ليا 


الام _حاضر صحيح انا كنت عايزه اسال حضرتك شويه هو يوم ما جينا  عندك هنا كان فيه الناس اللي كانت معزومه عندي كثير كانت 

مين بنتك


الحما _يا ريتها والله كانت بنتي دي مرات ابني بس طيبه الدنيا كلها في قلبها


الام _ربنا يخليهالك يا رب متجوزه بقى لها كثير بقى على كده


الحما _لا مش من كثير ولا حاجه دول يعتبر لسه في شهر العسل حتى سافرو علشان يصيفه


الام _ربنا يخليهملك يارب بس ابنك 

كويس علي  كده علشان متجوز واحده منتقبه


الحما _دي يا دوب لسه كانت لابسه النقاب اليوم اللي شفتيها فيه مش بقولك كويسه وبنت حلال وانا سافرت اسكندريه وبعدها 

كان حاتم نايم ورشيته بالمياه 


حاتم _يا مجنونه ايه اللي انتي عملتيه ده في حد صاحي لحد كده برده


ساره _تعرف ان انا بقالي ساعه بحاول اصحي فيك وانت ما بتقومش في ايه يا ابني


حاتم _اعملك ايه يعني مش بقالي يومين  منمتش


ساره _طيب هو احنا جايين عشان ننام بقى ولا ايه انا عايزه اخرج


حاتم _هو انت صدقت نفسك وافتكرت ان انتي  عروسه في شهر العسل ولا ايه لا فوقي يا ماما

وفي الوقت ده انا بصيت في الأرض ولقيت 

مياه بتدلق عليا 


ساره _اي اللي انت عملته ده بقي 


حاتم _كده نبقي خالصين بس عايز 

اقولك انك عروسه وست العرائس كمان 


ساره _اي معقول الكلام ده ليا أنا 


حاتم _بجد أنا حبيتك وحبيت جنانك وكل حاجه وفيكي والله وفي الوقت ده لقيت الباب خبط 

روحت فتحت ولقيت حماتي 


الحما _اي رايكم في المفاجاه دي بقي 


ساره _والله احسن مفاجاه في الدنيا تعالي 

يا ماما ولسه هقفل الباب لقيت حماتي بتقولي 


الحما _سيبي الباب مفتوح اصل انا عارفه 

ان انتي عروسه وكده ومينفعش تقفي 

في المطبخ جبت مرات البواب معايا

وفي الوقت دخلت ماما وقالت 


الام 

ازيك يا ساره يا محترمه يا متربيه عامله اي 

وبعدها حصل 


الفصل الأخير من هنا


بداية الروايه من أولها هنا

ادسنس وسط المقال
ادسنس اسفل المقال

تعليقات

التنقل السريع
    close
     
    CLOSE ADS
    CLOSE ADS