القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية خادمة قلبي الفصل الحادي والعشرين حتى الفصل الرابع والعشرين بقلم الكاتبه زهره عصام حصريه وجديده

11111111111111

رواية خادمة قلبي الفصل الحادي والعشرين حتى الفصل الرابع والعشرين بقلم الكاتبه زهره عصام حصريه وجديده 


رواية خادمة قلبي البارت الحادي والعشرين حتى الفصل الرابع والعشرين بقلم الكاتبه زهره عصام حصريه وجديده 

رواية خادمة قلبي الجزء الحادي والعشرين حتى الفصل الرابع والعشرين بقلم الكاتبه زهره عصام حصريه وجديده 

رواية خادمة قلبي الحلقه الحاديه والعشرين حتى الفصل الرابع والعشرين بقلم الكاتبه زهره عصام حصريه وجديده 


رواية خادمة قلبي الفصل الحادي والعشرين حتى الفصل الرابع والعشرين بقلم الكاتبه زهره عصام حصريه وجديده 



حازم اللي أخيراً نطق  مين المزة بصلها و قال يا مساء الأناناس على عيون أجمل الناس ممكن النمبر بس عشان اشيلك من عيلتي اللي جاية عليا جامد دي 

مالك بص لـ حازم بغضب و راح ضربة على قفاه خلاه يطلع لقدام شوية و قال يغضب :  أخرس بدل ما أعرفك شغلك

حازم بهيام: أخرس اية بس قدام الجمال دا كله بص لجميلة و قال: مش ناوية تجيبي النمبر برضوا

ملك : إن شالله تسلم يا سعادة البيه كريم شانتيه

حازم : و الله انتي اللي سعادة البية

ريا خرجت من صدمتها و قالت: عادية يعني مفهاش حاجة مميزة

ملك لوت شفتيها بحركة شعبية و قالت: لو على التمير فاحنا متميزين و أوي كمان إنما الاعمي اعمي يعنيا أنا نفذت التحدي نفذي الشرط.

ريا بصت ليها بغيظ و راحت على الحيطة و عملت زي ما ملك قالت ليها

ملك استنت ربع ساعة عدي و قلعت الشبشب و حدفتة في ريا .

ريا لفت وشها و قالت بغضب: اية الغباء دا

ملك : لفيتي وشك ليه كدا هتعيدي من الأول يلا يا سعادة البيه كريم شانتيه اظبط من الأول

حازم بهيام: عيوني يا بسبوسه بالقشطه إنتي ما تجيبي حته 

ملك برقت و مالك مسك اديها و اخدها على اوضتة

وليد : حط القطرة بضمير يا مالك و ضحك و بص لـ ريا و قال: أنا مراقبك أي حركة هبلغ جميلة علطول 

مالك قفل الباب و بص لـ جميل بغيظ و في ثانية كان بايسها بغيظ

ملك عمالة تزق فيه بس مش قادره لحد ما بعد منه لنفسة

ملك بتنهج و بتبصله بغيظ  وقالت بغيظ : انت إزاي تعمل كدا ؟! 

مالك : اية يا حلوه هي أول مره وإلا اية و بعدين اية اللى انتي لبساه دا ها مش ملاحظة إن معاكي شباب في البيت

ملك بغيظ و حاجب مرفوع: نعم يا حضرت سمعني تاني كدا معلش و من كتر غيظها كانت بتهز رجليها جامد 

مالك بضيق: مش عاوز حد يشوفك غيري رجعيلهم جميلة و سبيلي انا ملك تبقي بتاعتي لوحدي

ملك بخبث: بس ملك مش ملك حد ملك ملك نفسها بس 


مالك : ملكيش انتي دعوة بملك انا هعرف اغليها توافق و قرب عليها باسها برومانسية و قال: كدا بقت ملك بتاعتي و غمز ليها

ملك.: أنت اية ها قولتلك متبوسنيش تاني مش فاتحنها مبوسة يعني

مالك راح بايسها و قال: فتحنها مبوسة حبيبتي عاجبها ملكيش انتي دعوة

ملك بغيظ : انت خدت مني بوسة غصب رجعهالي لو سمحت

مالك بخبث غالي و الطلب رخيص و راح بايسها بس المرة دي ملك بادلتة البوسة و تعمقوا فيها أوي لدرجة إن شفايفها احمرت

ملك خبت وشها في صدره و هي بتقول: هتعمل فيا ايه اكتر من كدا

مالك خرجها من حضنه و بصلها بحب و تحذير: لحد ما نتجوز مش عاوز حد هنا في البيت يشوف وشك مفهوم

ملك هزت راسها بايجاب و مالك باس على رأسها و قال: الحب معرفش بأبي غير لما دخلتي قلبي يا ملاكي

ملك بصتله بتوهان و قالت: بحبك من ساعة ما عيني وقعت عليك اوعي تخيب ظني فيك يا مالك هتتعب أوي لما ترجعني ليك تاني 

مالك باستغراب: لية بتقولي كدا

ملك : معرفش بس حسيت إني عاوزة أقول كدا لمحت باديها الساعة قالت يا لهوي اوعي بسرعة

مالك بخضة : في اية

ملك و هي بتخرج من الاوضة البت متشعلقة بره و الساعة قربت تخلص و أنا بعون الله نويت اشعلقها اليوم كله 

ملك خرجت و حطت ايديها على بوقها و هي بتقول محدش يعمل صوت خلعت فردت الشبشب و ضربتها في رأسها

ريا بغيظ : اااه و اختل توازنها ونزلت رجليها بصت ليها بغيظ 

ملك رفعت كتفها و قالت: الاتفاق إتفاق يا عينا لفي يا بت و على رجل واحدة و ايدك فوق

ريا بغيظ: هوريكي يا اللي اسمك جميلة انتي هوريكي مبقاش ريا إلا لو ما خرجتك من هنا بفضيحة

-------- 

في مكان أول مره نروحة واقفة نتشر الغسيل و هي بتغتي الواطي واطي أهي و الخاين خاين أهي و مش هيتغيروا ولاد الوارمة ابدا

خلصت اللي في الطبق بصت تحت البيت لقت واحد معدي ابتسمت بخبث و قالت: بقي يا ابن الورا'مة انت عاوز تكرشني انا وأمي من البيت تعالي بقي دا انا هطلع عين اللي خلفو'ك 

مسكت طبق الغسيل و دلقت الماية اللي فيه عليه 

- ينهار منيل على الصبح مش تفتحوا يا عمي 

- شهقت بصدمة مصطنعة هي جت عليك يا معلم إسماعيل لمواخذة يخويا مشوفتكش

اسماعيل: مشفتنيش وإلا قاصدة تدلقيها عليا عشان تنتقمي مني يا منه

منه بردح : وانا هعمل عقلي بعقلك انت يا راجل و بعدين أنا لو عاوزه انتقم مش هدلق عليك ماية غسيل لا هدلق ماية نار اهو نكون خلصنا البشرية كلها منك و كمل في سرها يا راجل يا عرة

اسماعيل: لا بقي دا انتي متربتيش و عاوزة اللي يربيكي

منه بغضب و شهقة : نعم نعم عاوز اية يخويا تربيني طب راجل خليك واقف لحد ما انزل و رمت طبق الغسيل على الأرض و جريب على تحت 

- نازل فين يا منه انتي يا بت 

منه : اهدي انتي بس يا منولة في راجل عرة تحت عاوز يتربي و أنا اللي هربية بقي ها 

و نزلت تجري على السلم 

منال: هو انا هسيب البت تضرب لوحدها عليا الطلاق ابدا لازم أضرب معاها و خدت طرحه حطيتها على رأسها و نزلت جري على تحت

منه : بقي انت يا راجل يا اللي مش قادر على أهل بيتك ولا عارف تمشي كلمة عليهم جاي تتشطر علينا إحنا اكمن مفيش فينا راجل لا اصحي دا منه و الأجر على الله

اسماعيل: هاتي اخرك يا مره يا قادرة دا انتي يا بت بشنبات

منال : حوش حوش على الأقل عندها اللي مش عندك يخويا جاي تتشطر على بنتي يا اسماعيل اية انت مفكر محدش هيوقفلك وإلا اية 

- أهدي يا ام ملك و اقصري الشر يختي 

واحدة ماسكة منه حيشاها عن إسماعيل و واحد من أهل الحارة حايش إسماعيل عنهم 

منه : سيبي يا ولية سيبي لحسن هضر'بك انتي مكانه

- يختي اسكتي انتي فيكي خبطة لما هتاخدي التانية

الحارة كلها اتلمت و الصوت بدأ يعلي 

منه بصوت عالي: اسمعي يا حاره بنت كـ'لب الراجل دا غلط فيا و في أمي كدا غلط صح 

الحارة كلها : صح 

منه : حلو و أنا بقي كنت مستنياه يغلط سيبي يا ولية و فلتت منها هجمت على إسماعيل بطحته وقعته على الأرض

منه : بقي يا راجل بتغلي الإيجار كل شهر و قلنا ماشي لكن تغلط فينا و عاوز تكرشنا و احنا بينا عقد انت مفكرني فافي هروح اشتكي للحكومة لا أنا حقي باخدة بايدي و نزلت ضرب فيه 

الستات شالوا منه من علية بالعافية و الحارة كلها بقت تتكلم منهم اللي متعاطف و منهم اللي شمتان

منه حست بالفون بيهز بصت فية و ضحكت و قالت للحارة كلها بصوت عالي: صااااامت

الحارة بقت هوس محدش بيتحرك منه خدت نفس و ردت 

منه : ملك روحي انت فين يا وحش

ملك : عاملة ايه يا منه و ماما عاملة اية كله تمام 

منه : كله لوز لوز انت سايب وراك رجالة يسطا طلاق تلاتة ما تشيل همنا تاني هاتيجي امتي بس 

ملك : قريب يا حبيبي قريب انتي فين كدا اية الجو الصامت دا 

منه بصت للحارة و الخناقة و قالت : لا يا حبيبتي دا انا حتي قاعدة في اوضتي قدام التلفزيون الخاص بيا على سريري اللي من ريش نعام تحت التكيف حجي 

ملك ضحكت جامد و قالت: ربنا يسعدك يا حبيبتي هقفل أنا دلوقتي

منه : سلام يا روحي سلام سلام سلام و قفلت بصت للحارة و استعدت للخناقة تاني و قالت: كما كنت 

الحارة كلها الصوت رجع فيها تاني و بقي الكل يتخانق مع بعضة

------ 

ملك كل ما ريا خلاص هتخلص الساعة تخليها تتحرك عشان تعيدها من الأول لحد ما ريا زعقت و قعدت

ملك : حلو غلطت وانا كنت مستنياها تغلط اوعي تكوني فاكره إني دلوقتي كيوت لا دا من العشوائيات يا بت تعالي بقي يا حلوة و نزلت فوقها ضرب 

حازم بإعجاب: اجي أساعدك يا جميلة

ملك : متشكرين لخدماتك يا سعادة البيه كريم شانتيه دي انا كفيلة بيها لوحدي و نزلت ضرب في ريا 

مالك كان شايف نظرات الإعجاب من حازم اتعصب و ...

---- 

منه و منال بيتسحبوا وسط الخناقة و بصلوا لبعض و طلعوا على شقتهم 

منال: انتي كويسة يا بت 

منه : لوز اللوز دماغي صدع من الخناقة دي هنفضها إزاي 

منال بخبث أنا هقولك هنفضها ازي

منه  : تعجبني هاي الدماغ الشريرة و ضحكت بخبث و قالت عندي خطة أحسن

#الحلقة_22

منال: انتي كويسة يا بت 

منه : لوز اللوز دماغي صدع من الخناقة دي هنفضها إزاي 

منال بخبث أنا هقولك هنفضها ازي

منه  : تعجبني هاي الدماغ الشريرة و ضحكت بخبث و قالت عندي خطة أحسن

منال: اتحفيني دا انا أمك حبيبتك

منه دخلت الحمام و جابت خرطوم ماية و قالت: يعد إذن سيادة الوالدة ممكن تفتحي الماية

منال دخلت جري فتحت الماية و خرجت بسرعة تتفرج

منه واقفة في الشباك و موجهه الخرطوم على تحت و الماية نازلة على دماغ الكل 

أهالي الحارة بقت تجري كل واحد عاوز يتحامي في شقتة

منه لمحت إسماعيل بيتسحب وجهت الخرطوم علية 

اسماعيل بقي يقع و يقوم و يقع و يقوم و يقع لحد ما استسلم للأمر الواقع بصلها بغيظ و قال: ماشي يا منه ماشيي

منال قفلت المائة و منه قالت بصوت عالي: حاج اسماعيل إلا أنت كنت معاهم يا راجل طب مش تكح عشان أعرف و أخد بالي منك 

اسماعيل: ابقي افتكري اللي انتي عملتية دا عشان مش هيعدي بالساهل

منال بسخرية: يلا يا اسماعيل من هنا انا مسكاها عندك بالعافية أصلا اتكل على الله يخويا

اسماعيل مشي و هو بيتوعد ليهم أنه هيطربقها فوق دماغهم 

منه : منولة عندكيش يختي قلة نكسرها وراه

منال بصتلها من فوق لتحت و قلعت الشبشب و قالت: دا انا اللي هكسر عظمك في بعضة يا بنت الكـ'ـلب بقي تقومي الحارة كلها حريقة و جاية تشتقي في اللبانه قدامي كدا عادي 

منه وقفت وراها و كملت أكل في اللبان و هي بتقول: خلاص هشتق من وراكي يا منولة ولا تزعلي نفسك يا قلبي 

منال بصتلها بغيظ و بعدت خطوة و حدفتها بالشبشب

منه بفرحة: مجاتش فيا يا منو

مكملتش الكلمة و لقت فردت الشبشب التانية في وشها

منها بدوخة: نشنت يا معلم تسلم ايدك يا سيد المعلمين


--------- اذكروا الله

مالك كان شايف نظرات الإعجاب من حازم اتعصب و قال: حازم كام مره هنبهك و انتي بص لـ ملك و قال بحزم اللي قولتلك علية يتنفذ دلوقتي حالا

ملك : استني أخلص اللي في ايدي بس و بصت لريا بشر و قالت: بقي إنتي بقي بتخلي بالاتفاق تعالي بقي يا حلوة

وليد: يمين يا جميلة شمال يمين شمال القاضية يا جميلة

منخير ريا نزلت نقطتين د'م فوليد هيص و قال: الله أكبر شبح المنطقة و المناطق المجاورة عليا الطلاق

ملك قامت من على ريا و بصتلها بقرف و هي بتقول: يا ربي لازم أربي الأشكال اللي زي دي على الصبح كل يوم كدا و مشيت على اوضيتها و هي بتبرطم و تقول: دهية لما تاخدكم كلكم يلا و رزعت الباب وراها

مالك: البنت دي اتهبلت والله العظيم فيوزتها ضربت

حازم قام دخل اوضتة و وليد ساعد ريا بأمر من مالك و دخل اوضتة

ريا بغيظ : جربوعة أوي و رحمة أمي لاوريكي يا جميلة الكلب يومين بالظبط و هتبقي بره الفيلا دي و ساعتها بقي مالك و فلوسة هيبقوا ملك ليا أنا و بس 

دخلت اوضيتها و مسكت التليفون و قالت: الو جهزت الورق كله ؟! 

- كل حاجه جاهزة مستنين أوامرك بس هتخليه يمضي امتي 

ريا: الصفقة ليكم أما العز دا ليا أنا انتظر مني تليفون خلال الأيام الجاية و قفلت و هي بتفكر في فكرة خبيثة تطلع بيها ملك من البيت 

------ اذكروا الله  بقلم يويو محمد 

ملك رجعت لبست الجلبية الرجالي تاني و عملت مكياج خلاها زي العفاريت بالضبك و ظبطت شعرها و خرجت بره 

حازم بالصدفة كان خارج يشرب شافها و صرخ جامد و قال: أعوذ بالله من الشيطان الرجيم

ملك : اية يا سعادة البيه كريم شانتيه شوفت عفريت يخويا ما أنا متلقحة قدامك طول اليوم

حازم : كنت مفكر مش هتلبسي الهدوم و المكياج تاني 

ملك : لا البيت دا طاهر و هيفضل طول عمره طاهر و بعدين كل واحد بيرجع لأصله يا سعادة البيه كريم شانتيه اقولك اية بس يخويا احزان عليا الطلاق أحزان

مالك شايفهم بيتكلموا مع بعض الغيرة اتملكت منه راح ليهم و قال بغيظ : انتوا بتعملوا ايية

حازم : تعال يا مالك شوف جميلة رجعت سيد قشطه تاني ما كنتي خليكي بسبوسه بالقشطه الله

مالك بغيظ : حازم يلا اوضتك دلوقتي

حازم مشي و هو مش فاهم حاجة بس مشي عشان ميحصل مشاكل 

ملك بصت لـ مالك بعيون قطة و هو ضحك من جواه على منظرها بس تصنع الصرامة و قال: انتي ماشية توزعيلي ابتسامات و ضحكات و بتحكي مع الكل ينفع كدا

ملك هزت راسها بالنفي و قالت: حقك عليا يا سيد الناس و غمزت بتغيري يا بيضة و بعدين دا حازم عادي يعني

مالك همس ليها و قال: لو من ابوكي و أمك نفسهم هغير انتي بتاعتي ضحكتك كلامك شكلك كله بتاعي فاهمة يا ست الحسن

ملك بهيام : بجد يا مالك أنا ست الحسن بتحبني قد اية 

مالك بص في عنيها و قال: زاد حبك بقلبي لدرجة لو خيروني بين كنوز الأرض و عشقك لاخترك دون تفكير

ملك بصت في عيونه و دمعت و هي بتقول: أد كدا بتحبني يا مالك صدقني بحبك اكتر و همست في ودنه و هحبك اكتر لما تمشي رشدي اباظه اللي جوه دي 

مالك ضحك بصوته كله و قال: انتي مشكلة كبيرة

----------- اذكروا الله

ريا قاعدة في الاوضة و عمالة تاكل في ضوافرها خايفة تخرج لحسن ملك تضر'بها تاني 

و عمالة تفكر هتخلص منها ازي فجأة عنيها وقعت على خاتم ليها بصت ليه قوي و ضحكت بخبث و قالت: قولتلك هخرجك بفضيحة يا جميلة الكلب و ضحكت بصوت عالي 

--------- اذكروا الله 

منال و منه قاعدين بيتفرجوا على مسرحية العيال كبيرت فجأة الباب خبطت 

منه : ما براحة يا جدع اية قاعدين ورا الباب فتحت الباب لقت قدامها تلت ستات

منه : خير يا ست منك ليها عاوزين اية 

- انتي بقي منه شبح المنطقة و اللي علمت على الحاج اسماعيل

منه : ايوه انا يا عنيا في حاجة و بعدين لحظه الحاج اسماعيل اممم كدا بانت على الأخر و شمرت كومها و قالت: اتفضلوا اتفضلوا دا احنا هنكرموكوا آخر كرم 

الستات دخلوا و هما عاملين حسابهم أنهم هيطحنوا منه فدخلوا ببرود

منال بحاجب مرفوع: و دا من اية إن شاء الله مالهم داخلين فاردين جناحتهم كدا 

منه بلوية بوذ : قرايب الحاج اسماعيل ختمت كلامها بغمزة فمنال فهمت هما جايين لية 

منال: امم الحاج اسماعيل تيب خلصي بسرعة على ما اجيب شوية لييب من جوه الحته اللي جاية من المسرحية دي هايلة لازم أشوفها بمزاج و سابتهم و دخلت 

منه بخبث : ها يا حلوين تحبوا نبدأ بمين فيكم

واحدة من الستات خلاص جابت آخرها من برد منه هجمت عليها و هي يتقول: دا انتي متوصي عليكي أوي يا به 

منه : به انا يتقالي به حلو غلطت و انا كنت مستنياها تغلط منولة تعال ايدك معايا يختي 

------- اذكروا الله

ريا بتتسحب عاوزة تدخل اوضة ملك لكن مش لاقيه الفرصة المناسبة

ملك بحاجب مرفوع: مالك واقفة مش على بعضك لية ؟ 

ريا: ها و اية اللى مش هيخليني على بعضي ركزي في شغلك احسنلك انا أصلا عيني عليكي

ملك بلوية بوز ؛ قطيعة تاخدك انتي و شعرك في ساعة وحدة و سابتها و مشيت 

ريا بصت يمين و شمال ملقتش حد دخلت بسرعة الاوضة و قفلت وراها و هي بتبتسم بخبث 

#الحلقة_23 هدية 🎁😍👌

ريا بصت يمين و شمال ملقتش حد دخلت بسرعة الاوضة و قفلت وراها و هي بتبتسم بخبث 

خلت الاوضة و فضلت تدور على مكان تحط فية الخاتم و يبان إن اللي أخده هو ملك 

ريا بقت تدور في حاجتها لحد ما حطته في الدلاب بين هدومها و ابتسمت و هي بتقول: أخيراً هخلص منك يا بنت الصر'مة انتي 

و خرجت تتسحب من الاوضة و لا كأنها عملت حاجة خرجت لقتهم قاعدين يضحكوا مع بعض أول ما ملك شافتها حطت ايديها على قلبها و بقت تتنفس بصعوبة و تقول: لا الجو كتم مره واحده كدا أصبح لا يطاق لا لا مش مستحملة و بقت تاخد نفسها بالعافية

حازم بقي يهوي عليها و يقول: خدي نفس براحة عين و صابتك يختي

ريا واقفة مش فاهمة حاجة من اللي بيعملوه و مفكراها مش قادره تاخد نفسها بجد بحد ما لقت ملك بترد علي حازم و بتقول :- عين خضرا مدوره كدا زي قرص الشمس تعرف يا سعادة البيه كريم شانتيه

حازم بجهل: لا معرفش عرفيني

عارف كان زمان في يوم خميس الساعة خمسة الا خمسة نزلت جبت خمس فرخات صغيرة كتاكيت يعني

حازم بفضول: و بعدين اية اللى حصل

ملك : اكلتهم خمس تيام و ماتوا الخمسة الساعة خمسة بالضبط و كل ما تقول خمسة تحط اديها في وش ريا 

ريا أخيراً فهمت و ابتسمت بغيظ و سابتهم و مشيت و هي بتقول جواها ماشي يا جميلة الكلب انا تتريقي عليا صبراً عليا صبراً

------ اذكروا الله

منه قاعدة فوق الست الأولي و ماسكة التانية من شعرها و منال ماسكة الست التالتة و عمالة تحط رأسها في جردل ماية و تقولها: اعترفي بقي هتفرهديني و الإعلان لسة مخلصش

الست : يا ستي بقولك الحاج اسماعيل هو اللي باعتنا

منال: يعني مش عاوزه تعترفي طب ازلي اطفحي بقي من المائة دي تدري إنها ماية مجاري

الست حطت ايديها على بوقها و كانت هترجع

منال: اوعي لسة ماسحة هخليكي تلحسيها بلسانك

الست حطت اديها على بوقها و منال مسكاها من شعرها بايد و ماسكة ايد المقشة باليد التانية 

منال بتضرب الست التانية بالمقشة و هي بتقول: أنا مش عارفه مش عاوزين تعترفوا لية و تخلصوا نفسكم 

التلاتة قالوا في نفس الوقت: الحاج اسماعيل هو اللي بعتنا

منه : شوفتي يا منولة مصرين ينكروا من رايي نستعمل معاهم طريقة جديدة من اختراعي لسة مفتكساها حالا

منال: قولي و أنا دايسة معاكي لحد ما الإعلانات ما تخلص انتي عارفه القناة دي بتجيب اعلانات كتيره

منه استني الأول هاتي المقشة دي كدا و ضر.بت الست الأولي على دماغها فقدت الوعي و الست التانية سحبتها من شعرها وقعتها على الأرض و ضر.بتها خلتها تفقد الوعي بصت للست التالتة اللي في ايد أمها

منال زقتها ليها و قالت: خديها أهي على ما اجيب تسالي غير اللي خلصت دي 

منه ربطتهم كلهم في الكنبة بحبل و جابت جردل ماية و حدفتوا عليهم و قالت: صحصحوا

الستات فاقوا و شافوا نفسهم مربوطين و منال بتزقزق ليب و بترمي عليهم القشر

منه : كنا بنقول اية بقي اه نشوف طريقة تانية تخليهم يعترفوا اية رايك يا منولة  نكهر.بهم الستات بصوا لبعض بخوف من المجانين دول اللي ضاربة منهم على الأخر و ممكن ينفذوا كلامهم صح 

منال : حلو يا بت الإقتراح دا بس عندي الاحلي إحنا ندخلهم الاوضة اللي فيها الفأر مش هيطلعوا منها غير بجثة الفار

منه أخدت شوية لييب و بقت تزقزق هيا كمان و قالت: على ما اسخنلهم حتت صفيحة كبيرة كدا و نوقفهم يعملوا تمارين عليها 

منال بصت ليهم و قالت: هتعترفوا وإلا 

الستات بصوت عالي: الحاج اسماعيل هو اللي باعتنا و ادي كل واحدة مننا ميت جنية

منال : شوفي يا منه مش راضيين يعترفوا إزاي يلا دخليهم الاوضة اللي فيها الفار

منه : عونيا يا معلمة

واحدة من الستات صرخت و قالت: بلاش فار بالله عليكي بخاف منهم 

منه انشكحت أوي و قالت: بجد طب مش تقولي من الصبح لازم اخليكي تواجهي خوفك و منال قامت و قالت: أنا الممكن مش ممكن الصعب مني يتمكن تعالي فكتها و منه فكت واحدة و دخلوهم الاوضة منه جت أخدت التالتة و دخلتها ليهم و قفلوا الاوضة بالمفتاح

منه لما تلقتلـ.ـو.ا الفار ابقوا نادوا على ما إعلان يجي تاني يلا يا منولة لحسن الواحد فرهض يختي 

منال: اي دا الإعلام خلص يلا المسرحية يا بت دي اهم منكم انتوا الأربعة

------ اذكروا الله

بعد ساعتين

ريا خارجة و عاملة نفسها بتدور على الخاتم و بتدور في الصالة بصت لـ مالك و قالت لية : مالك في خاتم غالي أوي و خصوصاً أنه من بابي ضايع مني و أنا بصراحة شاكة في جميلة دي 

مالك : إحنا معندناش حد حرامي يا ريا 

ريا: أنا بقول شاكة فيها لا دا انا متاكده أنها هي اللي اخدته لازم نفتشها

وليد دخل على الكلمة و قال: تفتشي مين معلش أسمع تاني كدا

ريا : جميلة الحرامية هي أقل واحدة بينا أكيد هي اللي اخدتة

حازم : لا دا انتي هربت منك على الآخر جميلة مين اللي تسرق مستحيل طبعاً

ريا : انتوا مالكم بتدفعوا عنها كدا لية بقول شاكة فيها مفهاش حاجة لو فتشنا حاجتها

ملك : تفتشي حاجة مين 

ريا رجعت خطوه لورا بخوف خلت حازم و وليد يضحكوا في سرهم و قالت: هنفتشك انتي يا حرامية إنتي اللي اخدتي الخاتم بتاعي

ملك : انتي اللي أختي الخاتم بتاعي انتي حيلتك حاجة يا بت و مع ذالك فتشوا عادي لو دا هيريحك تيجي اقلبلك أنا الاوضة انا واثقة من نفسي أوي يعني 

ريا بصت لـ مالك و قالت: هي نفسها معندناش مانع يلا ندخل 

كلهم دخلوا الاوضة و ريا فتحت الدولاب أوي حاجة و مدت اديها طلعت الخاتم و قالت: اية دا يا حرامية

ملك بصدمة: خاتم مين و اية اللى جابوا هنا أنا معرفش عنه حاجة

مالك بصلها من فوق لتحت و قال : بهدوء كدا تلمي حاجتك و تخرجي بره و مش عاوز اشوف وشك تاني و سابهم و خرج 

وليد بصلها و وقف جمبها و هو بيقول أنا مش مصدق إنك عملتي كدا و صدقيني الحقيقة هتظهر قدام الكل 

حازم خرج يجري ورا مالك و هو بيقول: يا مالك في حاجة غلط

وليد و ريا خرجم و ريا بتضحك بخبث 

ملك مسحت الميكب و دموعها نزلت و لكن حاجتها في شنطة و خرجت من البيت 

كلهم كانوا واقفين في الصالة دمعة منها نزلت و لقت وشها الناحية التانية

------- اذكروا الله

منه بصوت عالي: انتي يا ولية منك ليها قتلو.ا الفار

الستات: لسة  قربنا نخلص اهو 

و بقول يجروا ورا الفار و الست اللي خايفة منه و ماسكة في اديها الشبشب و الفار بيجري من هنا لهما لحد ما في الآخر خلصو.ا عليه

واحدة من الستات: خلاص قتـ'ـلناه خرجينا بقي 

منه : اخفوا أثر الجريمة الفار يترمي من الشباك و تمسحوا الاوضة عندكم الحاجة ورا الباب

الستات خلصت و منه فتحتلهم و قالت: انكشحوا بره مشفش وشكم تاني 

الستات خرجوا جري و منه دخلت تنام و سابت منال تكمل المسرحية

------ اذكروا الله

تاني يوم الصبح ملك وقفت على باب الحارة بانشكاح و هي بتقول: حارتي حبيبتي وحشتيني يا غالية

#الحلقة_24

تاني يوم الصبح ملك وقفت على باب الحارة بانشكاح و هي بتقول: حارتي حبيبتي وحشتيني يا غالية

في أقل من الثانيه كان الخبر انتشر في الحارة كلها 

- ملك عبدربه رجعت يا حاااااارة

الكل بقي يبص لبعضة بقلق و في دقيقه كانوا في بيوتهم و قافلين عليهم بالمفتاح

ملك ماشية في الحارة و بتهز رأسها بفرحة: اه يا حارة لسة ماشية على قواعدي أشوف واحد بس بره البيت دلوقتي هطلع عين أمه

ماشية و بتبص على كل حاجه بتركيز لقت عيل موطي بيجيب حاجة

ضربته على قفاه و هي يتقول: بعمل اية دلوقتي في الشارع يا زلطة

زلطة بصلها و فرح أوي و قال: المعلمة ملك و الله و ليكي وحشة يا معلمة و أنا أقول الحارة النهارده لا حس ولا خبر ولا في صوت في الشارع

ملك بتركيز: أنت قولت اية كانوا بينزلوا الحارة قبل الساعة تسعة قول يا زلطة متخافش مش هعمل حاجة

زلطة بلا مبالاة: وإلا تعملي يا معلمة دي حارة عاوزة الولعة بجا'ز و'سخ طب انتي عارفه امبارح بعت تلت نسوان على بيتكم عشان يربوا الست منه و الست أمل بس الحق يتقال المعلمة منه قامت معاهم بالواجب و زيادة

ملك : اه يا اسماعيل الكلـ ـب تستغل غيابي و عاوز تكرش عيلتي صبرك عليا و قالت بصوت عالي: اية يا حاره ملفيهاش أخلاق طب عقاباً ليكم محدش هيجرج من بيته النهارده غير على صلاة الظهر اللهم بلغت أشوف طرف حد في الشارع 

ميلت على زلطة و قالت: تاخد ورقة و قلم و تلف في الشارع عاوزك تكتبلي كل حاجه اللي نزل و خالف الأوامر حتي اللي فتح البلكونة فاهم يا زلطة

زلطة: فاهم يا معلمة و جري على بيتهم يجيب الورقة و القلم

ملك جريت على بيتهم و هي بتقول: منولة يا بت منه أنا جيب يا بشر

منال كانت نايمة على الكنبة قدام التلفزيون صحيت مخضوضة على صوت ملك 

منال كانت مش مفوقة مسكت الشبشب حدفته عليها و هي يتقول: ما تخرسي بقي يا بنت الصر'مة انتي اية محدش هيعرف يتخمد منك 

ملك بصدمة: اية الاستقبال دا بس هو أنا مش بنتها وإلا اية 

منال كانت نامت تاني و ملك دخلت جوه على منه و صرخت جنبها

منه صحيت مخضوضة وقالت: اية إسماعيل بيولع وإلا اية

ملك من صدمتها برد الفعل وقفت و منه بصت عليها بقرف و قالت: يا شيخه يخربيتك اللي يكون عنده أخت زيك اية اللى جابك دلوقتي و نامت تاني 

ملك : لا كدا كتير هو انا مش من العيلة دي وإلا اية دا اية الحزن دا يولاد

راحت غيرت و دخلت اوضيتنا نامت و هي بتقول: بكره مالك يجي و اتجوزه بعد ما منولة تطلع عينة عشان يبقي يكرشني حلو أوي

------- اذكروا الله 

مالك داخل من باب الشقة لقي ريا قاعدة مستنياه على الكنبة و يعتبر مش لابسة أصلا

مالك اتفاجئ من منظرها و قال بصرامة: انتي اية اللي عملاه في نفسك دا 

ريا: كنت عاوزه اتكلم معاك شوية لقيتك اتاخرت استنيتك هنا 

مالك : الليبس اللي انتي لبساه دا ميتخرجش بيه من اوضة نومك معاكي شباب في الشقة انتي مش قاعدة لوحدك

ريا قربت من مالك أوي و قالت: بس انا ميهمنيش الشباب دول كل اللي يهمني هو أنت يا مالك 

مالك : نتكلم بعدين اتفضلي على اوضتك دلوقتي

ريا بصتله و غمزت بحقارة و قالت: ما تيجي تبات معايا النهارده أصلي حلمت حلم وحش أوي و خايفة أنام لوحدي 

مالك : آسف مبعرفش أنام جمب حد و سابها و دخل اوضة

ريا : تقيل أوي بس برضوا مسيرك تقع تحد ايدي يا مالك  و دبت في الأرض برجليها و دخلت اوضيتها

مالك اترمي على السرير و هو مبتسم و افتكر اللي حصل

فلاش باك

وليد بصرامة: انت مصدق اللي إسمها ريا دي ملك عمرها ما تعمل كدا قعدت معانا و مفيش حاجة من حاجتنا اختفت تيجي واحدة منعرفلهاش أصل تسرقها و انت تصدق

مالك : و مين قال إني مصدق انا شوفت ريا و هي بتخرج من اوضيتها و الغبية غلطت لما دخلت جابت الخاتم علطول ساعتها اتاكدت أنها اللي عملت كدا 

وليد : اومال لية عاملت ملك كدا ؟ و كمان مشيتها من البيت 

مالك: اللي زي ريا دي حد وراها عاوز أعرف إنما هي متلزمنيش أصلاً أما ملك فعاوز ابعدها عن كل دا 

وليد : قوم روح وراها وضحلها كل حاجه لحسن ملك عمرها ما هتسامحك يا مالك 

مالك : ما بعد ما نخلص اللي و نشوف اللي ورا الزفتة دي اروح أفهمها على كل حاجه

وليد و أنت مفكر ملك بتسامح بسهوة قوم روح وراها

مالك خرج جري يدور عليها لقاها ماشية بتمسح دموعها بكم هدومها زي الأطفال

مالك قرب منها من. غير ما تحس سمعها و هي بتقول: ماشي يا مالك الكـ ـلب بقي تكذبني أنا و تصدق البت الصفرا دي طب والله لجبلكم الرأس الكبيرة أنا يتعمل فيا كدا 

مالك كتم ضحكته عليها و مسك ايديها

ملك اتخضت و بصت علية بصتلة بلوم و شدت اديها منه بغضب و سابته و مشيت بسرعة 

مالك جري وراها و شدها في خضنة و هو بيقول: طب والله بحبك و محبتش حد غيرك حقك علي قلبي يا بنت قلبي 

ملك خرجت من حضنة و قالت: هششش أنا مش عاوزه أسمع منك حرف سيبني بقولك و شدت نفسها و مشيت و مالك بيجري وراها

مالك: اهدي بس و اسمعيني يا بت 

ملك بصت لية بغيظ و قالت: حلو غلطت و انا بتلكك و مستنيالك غلطة رمت الشنطة من اديها و نطت عليه تشد في شعرة و نازلة عض فية

مالك وقع على الأرض و هو بيضحك و ملك نازلة ضرب فية و هي بتقول: أنا حرامية يا ابن سلطح ملطح دا انا هوريك النجوم في عز الظهر دا انا هوقعك في ايد اللي مبيرحموش صبرا و قامت من علية و مسكت الشنطة جت تمشي مالك كعبلها وقعها علية تأتي 

ملك بصتله في عينة بلوم و هو بصلها و قال: غصب عني عاوز ابعدك عنها بأي شكل هي ناوية على أذية أنا بس عاوزه أعرف مين وراها

ملك : برضوا زعلانة و مش هسامحك المرة دي بسهولة

مالك: طب معلش تحطي زعلك على جمب و تيجي معايا اوصلك بيتك 

ملك بعند : لا أنا هاخد تاكسي

مالك : اعتبريني زي التاكسي

ملك : ركبت وراه في العربية و مالك نفخ بغيظ و وصلها على أول الحارة

ملك : أيوة هنا يسطا يلا توكل انت و نزلت من العربية بعد ما طلعت فلوس من شنطيتها و جت تديها لـمالك 

مالك: عاوزة تروحي لأمك سليمة تغوري من وشي دلوقتي

ملك بينت لية أنها مقموصة و سابته و مشيت و هي بتضحك و مالك طلع بالعربية

باااك

-------- اذكروا الله

أذان الظهر على المنابر و الناس بدأت تنزل الشارع وسط تذمرهم من عمايل ملك 

ملك صحيت على الصوت بصت ليهم من الشباك و هي يتقول: جرا اية يا ولية منك ليها مش عاجبك النظام انزلك يعني مش عاوزه أسمع نفس في الحارة عاوزة اتخمد تمشوا من غير كلام و أي خناقة تتاجل على ما اصحي مفهوم 

محدش رد عليها مالك بصوت عالي مفهوم وإلا مش مفهوم أنزل ليكم يعني

الحارة كلها في صوت واحد: مفهوم يا معلمة ملك 

ملك في سرها هفرض عليكم ضرايب هبقي من أغني أغنياء البلد عليا الطلاق تبا لطيبة قلبي معاكم و كملت نوم تاني 


------ اذكروا الله

ريا: أيوة الملف اللي انت عاوزه لونة اية 

- ****

ريا: خلاص تمام هحاول اجيبة و الباب اتفتح عليها مره واحده

تابعووووووني 



الفصل الاول من هنا


الفصل الثاني من هنا



الفصل الثالث من هنا



الفصل الرابع من هنا



الفصل الخامس من هنا



الفصل السادس من هنا



الفصل السابع والثامن والتاسع والعاشر من هنا



الفصل الحادي عشر والثاني عشر من هنا



الفصل الثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر من هنا



الفصل السادس عشر حتى الفصل العشرون من هنا



الفصل الحادي والعشرين حتى الفصل الرابع والعشرين من هنا








أدخلوا واعملوا متابعة لصفحتي عليها كل الروايات بمنتهي السهوله من هنا 👇 ❤️ 👇 


صفحة روايات ومعلومات ووصفات





تعليقات

التنقل السريع
    close