رواية خادمة قلبي الفصل الحادي عشر والثاني عشر بقلم الكاتبه زهره عصام حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
![]() |
رواية خادمة قلبي الفصل الحادي عشر والثاني عشر بقلم الكاتبه زهره عصام حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
وليد مسك المسدس و قال: و رحمت امي لا.موتك النهارده اطلعيلي بقولك
ملك : استهدي بالله بس يا سعادة البيه كنافة بالمنجة آخر مره بكره هعملكم أكل حلو صدقني
وليد: لا سمعتها كتير دي اطلعيلي كدا و اقفيلي راجل لراجل
ملك : لا أنا مش راجل
وليد : متحاوليش تقنعيني إنك ست إنتي لا تنتمي لفضيلة الإناث أصلا
ملك : أهو أنت اللي بتغلط الأول أهو شاهد يا سعادة البيه الحليوة عشان لما أخد حقي ميبقاش يتكلم
مالك : يختي اتوكسي إنتي في ايه وإلا في ايه دا انا حايشة عنك بالعافية
حازم جه بعد ما رجع اللي أكله كله جه و نزل بص على ملك تحت التربيزة و كان لسه هيعاتبها على اللي بتعمله فيهم بس اتصدم لما لقاها بتاكل جاتوه
حازم بصدمة: والله يعني بعد دا كله حضرتك مستخبية تحت السفرة وإلا بتحبي
وليد بانتباه: بتعمل ايه قولي تاني كدا
حازم : مبتعملش حاجة دا
وليد مستناش نزل بص عليها لقي الجاتوه على بقها زي العيال الصغيرة
وليد : يعني انتي سيباني شايط و بتاكل جاتوه
ملك : انا بس بتذوق يا سعادة البيه كنافة بالمنجة قبل ما أقدمها ليكم مش يمكن مسمومة
وليد وقف و بص لمالك اللي ضحك و مقدرش يكتم ضحكته زي كل مره
وليد : اخفوها من قدامي بدل ما ارتكب جناية بجد الهانم سيباني أكل في نفسي و خلاص كنت هقتـ ' ـلها و قاعدة بتاكل جاتوه تحت السفرة
ملك من تحت السفرة: عشان العين .. دا العين فلقت الحجر و انت عينك يا سعادة البيه كنافة بالمنجة مدوره كدا أخاف على نفسي اتحسد جهز البخور يا سعادة البيه كريم شانتيه لازم نعمل مازار تاني عشان الحسد
مالك : خلاص بقي يا جميلة اطلعي و بطلي غلبة
وليد : متقلهاش جميلة دي تسموها عبد الصمد أصلا
ملك : اغلط كمان اغلط بس انا مش هرد عليك أقوال خليها أفعال أحسن
وليد : شوف شوف عشان متبقاش تتكلم معايا تاني بقي
مالك ميل عليه و قال: خليك جدع و خد أخوك و امشي من هنا
وليد بغمزة: يا راجل مش عارف كتله الاستفزاز دي عجباك في إيه
مالك : ملكش دعوة متنكرش إنك أصلا بدأت تتعود عليها
وليد : هاخده و امشي و غمز ليه عشان يخلالك الجو مع الجو يا سعادة البيه الحليوة
مالك : تصدق يلا إنك عيل مستفز
وليد : عارف و بص لحازم و قال: يلا يا حازم عندنا شغل بكره بدري يلا يخويا
حازم مش فاهم حاجة و مالك نزل براسة تحت السفرة لقي ملك لسه بتاكل في الجاتوه
مالك : اطلعي بقي يا جميلة خلاص مشيوا
ملك بصت يمين و شمال و قالت بهمس : متأكد يا سعادة البيه الحليوة يمكن مستخبي كدا وإلا كدا
مالك بابتسامة دخلت قلب ملك : لا متخافيش انا متأكد اخرجي يلا
ملك : طب ما تنزل أنت أحسن
مالك : ايه
ملك : بقولك خد ايدي لو مفهوش إساءة أدب يعني
مالك مد ايده ليها بحركة رومانسيه اديته الطبق اللي كانت بتاكل فيه
مالك بصدمة: دا اللي هو ايه بقي إن شاء الله
ملك : أخرج الطبق الأول و بعدين أخرج
مالك : الطبق الأول ؟
حط ايده على وشه من غبائها و بيحاول يهدي نفسه خد نفس عميق و مسك منها الطبق حطه على السفرة و مد ايده مسكها
ملك بصت في عينه و سرحت و مالك كمان سرح في عيونها
مالك بتوهان : مهلكة
ملك بتوهان : هي ايه
مالك : عيونك
مالك بقي يقرب منها لحد ما بقاش في فاصل بينهم كبير
مالك : انتي مين
ملك : الخدامة يا سعادة البيه الحليوة
مالك : لا انتي مش خدامة البيت انتي خادمة قلبي
ملك فاقت و بعدت خطوه و قالت: ايه أحم حضرتك محتاج حاجه
مالك : هتنامي
ملك بلغبطة: مش عارفه ممكن اه و ممكن لا
ملك بضحكة: طب روحي لو معرفتيش تنامي تعالي خبطي عليا أقعد معاكي شوية أنا سهران
ملك هزت راسها و جريت من قدامة كانها مسجون و أخد فرصة هرب ايه دخلت الاوضة و قفلت الباب و سندت ظهرها علية
حطت ايديها على قلبها و قالت: بطل تدق بقي
راحت على السرير و نامت عليه و قالت شكلي و قعت و محدش سمي عليا.. مكتوب عليك يا قلبي العذاب.
بعد شويه ملك مجاش ليها نوم فخرجت راحت لمالك الاوضة خبطت و مالك فتح ليه كان لابس لبس نوم تشيرت ضيق بارز عضلاتة و بنطلون لنص ركبته
ملك بخجل : انا مش جايلي نوم
مالك : هششش و سحبها من اديها و قعدها على كنبة في الصالون
مالك : انتي جميلة اوى يا جميلة
ملك : يسترك ما يفضحك يا سعادة البيه الحليوة بس أنا عارفة اللي فيها
مالك : الجمال مش جمال الوجه شاور على قلبها و قال الجمال جمال القلب جمال الروح و انتي جميلة أوي من جوه يا جميلتي
ملك خدت بالها من ياء الملكية بس مبينتش و قالت: إن شالله يخليك يا سعادة البيه الحليوة
مالك: اسمي مالك
ملك : سعادة البيه الحليوة
مالك بقي يقرب منها و هو بيقول مالك
ملك بترجع ورا لحد ما وصلت لآخر الكنبة و هي بتقول سعادة البيه الحليوة
مالك : عجبك الجاتوه يا جميلة
ملك : جميل أوي يا سعادة البيه الحليوة
مالك و انا كمان عاوز ادوقه و قرب منها و باسها من جمب شفايفها و هو بيقول جميل أوي و باسها بوسه توهت ملك اكتر
مالك : انتي مش بس جميلة الجاتوه من عليكي جميل أوي
ملك لسه هترد وقعت من على السرير و صحيت
ملك بعد ما فاقت : يعني ايه يعني كل دا حلم و كملت بتزمر يعني مدقش الجاتوه و لا باسني الله يخربيت الظولم بقي
ملك وقفت و شالت الغطا حطيته على السرير و قالت: اصبحنا و اصطبح الملك لله ادور على اي مصيبة أعملها النهارده بقي و اطلع عين وليد اللي بيقول عليا عبد الصمد و انت بقي يا ملوكة لازم هتبوسني بس لما تبقي حلالي و قره عيني يووووه امتي هيجي اليوم دا
ملك صلت و خرجت جهزت الفطار و نطت في دماغها فكره دخلت اوضيتها بسرعة لبست جلبية رجالي بيضة و حطت طرحة على وشها و مسكت سبحة و خرجت
خبطت على اوضة حازم و هي بتقول: أخي في الله سعادة البيه كريم شانتيه لقد انتهيت للتو من تجهيز الفطار و الآن أخرج لكي تتناوله و لكن لا تنسي عليك أن تغض بصرك عني لأن هذا محرم محرم محرم و سابته و راحت لاوضة وليد
حازم فتح الباب من صدمتة و هو لابس التيشيرت بالشقلوب
حازم : جميلة بقت من المشايخ مدد يا جميلة مدد
و خرج على السفرة يستني رد فعل الباقي
ملك راحت على اوضة وليد و خبطت و قالت: أخي في الله سعادة البيه كنافة بالمنجة أخرج لتنازل الفطار و ثم اترك ذالك المسدس اللعين جانباً و غض بصرك عني إذا تكرمت
و سابته و مشيت
وليد فتح الاوضة و حازم أول ما شافه ضحك جامد وليد كان رابط الجرافتة في رجله و الجزمة رابط الفرديتين في بعض و حطيطها على رقابة
وليد : لا كدا كتير عبد الصمد بقي من أولياء الله الصالحين
ملك خبطت على مالك و هي بتقول في نفسها: زوجي و قرة عيني الكريم كراميل حبي احم و كملت بصوت عالي أخي في الله سعادة البيه الحليوة أخرج لتنازل الفطور لكي تذهب إلى عملك مبكراً
مالك كان خلص لبسه و خارج قال في سره : هي قلبت دبلجة امتي
كلهم قعدوا على السفرة و هما مستغربين
وليد : قوم يا حازم شغل التلفزيون كدا عاوز اشوف نتيجة ماتش امبارح
حازم كان لسه هيقوم لقي ملك بتبرق ليه و بتقول ....
#الحلقة_12
وليد : قوم يا حازم شغل التلفزيون كدا عاوز اشوف نتيجة ماتش امبارح
حازم كان لسه هيقوم لقي ملك بتبرق ليه و بتقول : أنا مش مالية عينك وإلا ايه يا سعادة البيه كريم شانتيه و بصت لوليد و قالت: الكوره حرام يا سعادة البيه كنافة بالمنجة عاوز تتفرج اتفرج على قنات الرقص قصدي الغناء يووووه اتفرج على المشايخ اللي زي حلاتي كدا
وليد لمالك بغيظ: لازم يعني تتنيل على عينك دي متخلفة يا ابني راجع نفسك
ملك : قضي الأمر قوم يا سعادة البيه كريم شانتيه شغل قناه المجد للقرآن الكريم
حازم بص على السفرة بحسرة و قال: بقولك ايه يا جميلة هو أية الفطار دا السفرة قبل كدا كانت بتبقي مليانة عن كدا
ملك شهقت و حطت اديها على صدرها بحركة شعبية و قالت: أنت عاوزني أخد وزر يا سعادة البيه كريم شانتيه طب يرضيك أنت يا سعادة البيه الحليوة أخد وزر المبذرين الأكل دا هنتحاسب عليه لازم اعيشكم حياه الفقراء عشان تحسوا بيهم و لو حتى يوم في الأسبوع
وليد بشماتة: قابل يا معلم واحد بتفطرنا عيش و حلاوة فكرانا في زنزانة هنا يا بنتي إنتي صنف ملتك ايه أفهم حاسس ان إحنا اللي شغلين عندك مش انتي
ملك : خسئت يا سعادة البيه كنافة بالمنجة ايه شغالة عندكم دي لا يا مكنتش أتوقع منك كدا بعد كل الخناق بتاعنا دا و تقولي شغالة عندكم انا هنا الكل في الكل انا هنا مدبرة المنزل و كملت في نفسها و زوجت سعادة البيه الحليوة اللي خطف قلبي مسقبلياً
وليد بعند: برضوا خدامة و شغالة عندنا اها
مالك بصرامة: وليد
ملك : سيبة يا سعادة البيه الحليوة و بصت لـ وليد و قالت بتكتبر تسمع المثل اللي بيقول خادم القوم سيدهم
وليد : أيوه يعني ايه برضوا
ملك بصرامة: يعني أنا هنا يتقالي يا هانم
وليد بصلها بغيظ و حازم قال: ماشي يا جميلة هانم أبوس إيدك متشغليش دماغك تاني و تعملي أكل من اللي إحنا كلنا عارفين الماضي بتاعة بس بنتناسي
ملك بفخر: متقلقش يا سعادة البيه كريم شانتيه دا انا ناوية النهارده اطبخاكم طبخة مصرية أصيلة معتش مستورد خلاص
مالك بصلها بحب و قال : عشان خاطري انا يا جميلة اعملي أكل حلو النهارده معدتنا تعبت من الاكل التاني دا
ملك بهيام هزت راسها و قالت: انت تؤمر أمر كدا يا سعادة البيه الحليوة
حازم تنح لما لقاهم بيبصوا لبعض و الوقت سارقهم و وليد لاحظ كدا ضرب مالك من رجله و قال: هنتاخر يا سعادة البيه الحليوة و هتبقي اول مره تحصل في تاريخ الشركة
ملك : استعفر الله سامحني يارب كانت نظره بريئه و بصت لـ وليد و قالت: فضلاً محدش يقوله سعادة البيه الحليوة غيري معلش أنا احتكرت الإسم ليا
وليد : احتكرتي الإسم طيب و لسه ياما هنشوف قام وقف و قال: يلا بينا يا حازم لحسن الموضوع افور الصراحة و كمل بخبث: أصل إحنا عارفين كل حاجه واخدة بالك انتي يا جميلة
ملك : ما اللي يعرف يعرف هو انا كنت ضربتكم على اديكم إلا أخدت منكم فلوس بلا واكسة دا طالع عيني معاكم بعلمكم تركي و برضوا مش نافع
وليد بغيظ: إنتي إيه كل كلمة و ليها رد مينفعش تسكتي ابدا
ملك حطت السبحة و قالت مبدهاش بقي : قامت وقفت قدام وليد و حطت ايد في وسطها و الايد التانية على دماغها و قالت: هنا قاموس يا سعادة البيه كنافة بالمنجة قاموس ردح تلاقي ترجمة تلاقي خطط تلاقي و مش بس كدا بعد الظهر ببقي جميلة المغربية لحلب الحبيب و تطفيـ.ـش الرجالة من مراتتها تحب تجرب أنا لحد دلوقتي طيبة معاك انا بقولك اهو
حازم بفرح : بجد يا جميلة بتعرفي تجلبي الحبيب طب بصي يا ستي أنا عاوزك تخلي البنت أحلام تحبني أصلها تقيلة أوي يا جميلة
ملك بسخرية: تقيلة أوي يا جميلة قولها تعمل رجيم يخويا و لو مش عارفه طريقه عندها اليوتيوب أنت اتهبلت يا سعادة البيه كريم شانتيه وإلا ايه قال خلي أحلام تحبني قال يا أخي تباً لك و لأحلام فين سبحتي
مالك مد ايده بالسبحة و هو هيموت و يضحك على منظهرها
ملك مشيت و سابتهم و هي بتبرطم: هو في حد هجيب اجلي غيرهم و خصوصاً اللي إسمه حازم دا تبا للجميع و تبا لأحلام تبا ليا أنا شخصياً استغر الله يا رب سامحني دا هما اللي خرجوني عن شعوري
-------
مالك و وليد و حازم راحوا الشركة و كل واحد دخل على مكتبة
وليد قعد و سرح إزاي عرف إن جميلة هي ملك و المشكلة اللي كان هيعملها ليها بس لما شاف لمعت الحب في عيون أخوه سكت
فلاش باك
مالك : دا كدا احلوت أوي تزوير في أوراق رسمية يا ملك بس إنتي فعلاً ملاك
وليد دخل على أخوه مره واحده و قال بتعمل ايه
مالك: بكتشف مصايب جميلة تعال شوف
وليد بصدمة: يخربيت دماغها ايه دا بس تزوير بطاقة دا انا هوديها في داهية عشان تبقي تتحداني تاني
مالك : لا يا وليد مش هتعمل كدا
وليد: هو إيه اللي مش هعمل كدا انت وقعت وإلا ايه يا بوب
مالك : مش عارف بس انا مش هستحمل حد ياذيها
وليد بسخرية: اطمن يخويا وقعت ولا حدش سم عليك
------
ملك : هتعملي إيه يا ملك في المصيبة اللي حلت على دماغك دي وليد شكله مش سهل و كمان عرفني و مالك كمان شاكة أنه عارفني مهو أصل النحنحة اللي هو فيها دي من فراغ لكن صبراً كل شئ باوانة أحسن و قريب أوي هظهر ليهم بملك مش جميلة هستني بس اللحظة المناسبة
-----
وليد راح لمالك المكتب و قاله و اخرتها يا مالك
مالك : هنعمل ايه يعني سيبقي الوضع كما هو عليه
وليد : تفتكر فهمت أننا عارفين
مالك : عرفت و مش هاممها عشان عارفه إننا مش هنعمل ليها حاجة هي مش غبية يا وليد بالعكس دي ذكية جدا
وليد : ربنا يستر من اللي جاي
---+
ملك قاعدة تسرح شعرها و شايلة الميكب لقت مالك داخل عليها و بيقول: انتي مين
ملك : أنا جميلة يا سعادة البيه الحليوة
مالك انتي فعلاً جميلة أوي
ملك بخجل بصت في الأرض و مرديتش
مالك قرب منها و رفع رأسها و باسها
ملك بصت في عيون و قالت: عيونك دول بغرق فيهم كدا
مالك لسه هيرد عليها ملك وقعت من على الكرسي و قال: احية بجد بقي كل شويه تخيولان امتي هتبقي حقيقة و البوسة اتباسها الله يخربيت الظولم بقي. و قامت تعمل الغدا
-----
الشباب داخلة الفيلا شاموا ريحة مشموهاش من زمان
وليد : تفتكر وإلا حد من الجيران
مالك : افتكر و نص دي دماغها مهلبية
حازم دخل جوه و هو بيقول جميلااااااه
تابعووووووني
الحلقه الثالثه عشر والرابعة عشرة والخامسة عشرة من هنا
أدخلوا واعملوا متابعة لصفحتي عليها كل الروايات بمنتهي السهوله من هنا 👇 ❤️ 👇
تعليقات
إرسال تعليق