القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشقت صعيديه البارت التاسع عشر والعشرين والحادي والعشرون والاخير بقلم فرحه أحمد حصريه وجديده


رواية عشقت صعيديه البارت التاسع عشر والعشرين والحادي والعشرون والاخير بقلم فرحه أحمد حصريه وجديده 


ممدوح _فاطمه انا مقدرش اعيش معاكي وانتي مش صيناني انتي طا

وقبل ما يكمل الكلمه وقفو ابو الحج عمران وقال اهدي ياولدي 


بلعقل أكده هي كانت قاعده معانا ولما عرفت انك جاي طلعت تستناك فوق كيف بقه هتجيب رجل غريب وهي خابره انك جاي في الطريق 


ولاكن كان الغضب عامي ممدوح لدرجه ان مركزش في كلام ابوه 


ولاكن اخواتو طلعو خدوه ونزلو علشان يهدأ شويه 

كانت ليلي هتموت من الغيظ وانسحبت علشان تهرب الرجل علشان ميعرفوش منو حاجه لاكن كانت غافله عن العيون اللي بترقبها 


اما في دار الحج عامر كان جالسين كلهم بطلب من عامر 


اللي قال انا طبعا عارف الظروف اللي ابنك فيها يا حمد ولاكن ده كان بختيارو دلوقتي قاسم الديب طالب ايدها بنتك مني وانا شايف انو شخص مناسب 


حمد بزعيق_ وه يابوي هحط يدي في يد اللي سجن ولدي 


محمود_ اهدي يا حمد وافهم وجه نظر ابوك 


قعد حمد وقال 



 انا مش هحط يدي في يدو يا بوي 


عامر _هو سجن ولدك ظلم يا حمد اتبلي علي اياك 


حمد _بس بردو كان السبب 


عامر _عقلك في رأسك تعرف خلاصك انا عن نفسي رايدو لي مني هي تستاهل شخص جدع زايو 


كل ده والحريم قاعدين ساكتين خالص محدش يقدر يتكلم 


الكل بدا يطلع علي الاوضه بتاعتو وصفيه نزلت تتسحب علشان تقابل كوثر 


ولاكن لاجل الحظ كان كريم راجع من برا واستغربها وهي بتتسحب ومشي وراها 


عند فاطمه كانت صباح مرات اخو ممدوح قاعده جنبها وتحاول تهديها هي وسماح حماتها 


وفاطمه عماله تحلف انها مش فاكره حاجه خالص 


كريم واقف مزهول وهو شايف عمتو كوثر واقفه مع صفيه حاول يسمع الكلام اللي بيقولو 


صفيه _اي فين الحاجه 


طلعت كوثر حبوب واديتها ليها وقالت 

تحطيها لي عامر باشا في الشاي هي مرا وهيكون بيقابل وجه كريم 


شهق كريم بصدمه 


صفيه_ هموتو 


كوثر بشر_ اه هموتو انا عايزه الورث وبابن محسن اللي معاكي هنبلع ورث اكتر 


رجعت صفيه وكريم واقف مصدوم 


ليلي بخوف_ اخرج بسرعه قبل ما حد يجي وسرتي متجيش علي لسانك تاني 


ينفع تيجي علي لساني انا 

بتبص ليلي وراها بخوف بتلاقي عمران وقف بشموخ ووراه اولادو 


سالم راح نحيتها ضرب.ها بلقم وكان مكسوف جدا من اللي عملتو ومسك فيها وكان بيض.ربها جامد ولاكن لما إسماعيل حس انها خلاص هت.موت حاشها من ايدو 


عمران_ كيف الحيه كيف بتتلوني أكده يابت مالك انتي ومالك فاطمه عملتلك اي علشان تعملي فيها كده 


ليلي_ انتو ظلمني انا معملتش حاجه 


سالم_ معملتيش يازباله اي تاني كنتي عايزه تعملي تدخلي واحد علي مرات اخوي 


طلع ممدوح لي فاطمه 

الكل لما شافو خرج 


ممدوح_ فاطمه انا اسف اني شكيت فيكي بس انا كنت مصدوم 


فاطمه_ مصدوم!!  انت عارف عملت اي انت كنت هطلقني يا ممدوح انت فاهم 


ممدوح بندم_ حقك عليا يا فاطمه احنا عرفنا الحقيقه ليلي هي السبب 


فاطمه بنهيار _ لي انا عملتلها اي 


ممدوح بحزن_ غيره ليلي بتغير من اي حد حوليها ومش راضيه بيعشتها 


ويفوت فترا ويجي معاد فرح مالك وخديجه 


وطول الفترا دي كانت صفيه مش لاقيه فرصه تحط الحبوب لي عامر وكان كريم متابعها 


وحمد وافق علي قاسم وعملوا خطوبه علي الضيق من اسبوع


ومحسن اتحكم عليه ٧ سنين 


وفاطمه سامحت ممدوح اللي حاول بكل الإمكان مراضيتها وليلي سالم طلقها وطردها في الشارع من غير عيلها 


وجميله كانت عايشه حيتها بحزن شديد وفاكره انها مش في دماغ كريم 

ولاكن اللي متعرفوش ان كريم اكتشف انو بيحبها بس مبقاش عارف يرجع ليها ازي 


قبل فرح خديجه بيوم كان كريم عمال يلف حوليها 


خديجه بزهق _عزمتها يا كريم ريح نفسك 


كريم بفرحه_ حاول يداريها بستعباط هي مين دي 


خديجه _لاكن قالت مش جايه 


كريم بسرعه_ لي كده رني عليها تاتي 


خديجه بضحك_ لا والله 


كريم بكسوف _واحشتني 


خديجه_ يبقه صلح غلطتك 


يوم الفرح كان لكل واحد شكل مميز والكل كان فرحان جدا 


واصرو يعملو الفرح في الصعيد دخل مالك الاوضه ليى خديجه


مالك_ اللهم بارك اي الحلاوه دي يا ديجه بجد انتي جميله اوي 


خديجه بكسوف_ عيونك اللي حلوه يا حبيبي 


مالك_ لا أكده اقع من طولي اومال 


خديجه بضحك_ لا امسك نفسك وضحكو مع بعض وخدها من ايدها ون لها عند الحريم وخرج ولاكن هو خارج نادت عليه ريم وقالت 


مبروك يا مالك طالع زاي القمر 


مالك بتوتر_ شكرا يا ريم بعد ازنك اطلع للرجاله 


كان الكل فرحان وبيرقص واتفجات خديجه بي ندا داخله عليها حضنتها جامد وهي فرحانه انها جتلها في اليوم ده 


ندا_ طالعه زاي القمر يا حبيبتي 


خديجه_ ياروحي انتي اللي قمر واحشاني اوي يا ندا 


ندا_ وانتي كمان ياروحي مصدقتش لما الست كريمه قالتلي انك خلاص هتتجوزي مالك مبروك ياروحي 


وقعدت ندا جنبها وهي فرحانه ليها جدا 


كانت ريم هتروح ناحيه خديجه ولاكن امها منعتها لانها عارفه انها ممكن تبوظ الدنيا 


كان كريم واقف مش علي بعضو عايز يشوف جميله رن علي فاطمه اختو وطلب يكلم خدبجه 


فاطمه في حاجه يعني 


كريم_ بطلي رخامه وادهالي 


فاطمه_ خدي كريم عايزك 


جميله كانت قاعده واول ما سمعت الاسم قلبها دق جامد اوي 


كريم_ خديجه انا عايز اشوف جميله ارجوكي 


خديجه بتلاعب_ لازم 


كريم_ خديجه انا مش بهزر


خدبجه _جميله كنت محتاجه اعدل شعري تاعلي معايه 


دخلت الاوضه لقت كريم موجود لسه هتخرج 


كريم _استني يا جميله انا اسف اني سبتك كنت مغفل معرفش حصل كده ازي ارجعيلي يا جميله واوعدك عمري ما هخذلك تاني ابدا 


جميله بصت علي بدموع وهي مش عارفه تعمل اي لفت بعنيها تدور علي خديجه ولاكن ملقتهاش فا فهمت انها عايزه تسبهم لوحدهم 


كريم_ انا عايز اكمل بقيت حياتي معاكي 


جميله _هزت رأسها بحب وقالت وانا موافقه يا كريم 


كريم_ حس كده ننزل نتكب الكتاب معاهم تحت وخدها من ايدها ونزل 


كانت جميله فرحانه جدا 


خرج كريم يعرف اهله 


عامر بضحك_ من غير كتب كتاب هي مرتك يابني ولسه في شهور العده يعني ممكن تردها


وعدت اليله بسلام ومالك خد خديجه وطلع اوضتهم اللي هيقعدو فيها لحد الصبح ويخدها ويسافر 


وكريم خد جميله وطلع اوضتهم 


#روايه_عشقت_صعيديه 

البارت العشرون 


كانت ريم تجلس في غرفه في الدار لحد الصبح وتمشي  وهي تبكي بشده فا حبيب عمرها كما تقول ضاع منها واتجوز 

دخلت عليها امها وقالت 


في اي ياريم مش كده ده نصيب ولسه نصيبك مجاش 


ريم_ بس انا الاحق بي ده ده هو السبب في اللي انا في يا ماما 


امها_ لا يا ريم كده غلط ده قدر يا حبيبتي حرام عليكي 


ريم سكتت لما لقت كلامها ملوش لازمه 


كانت خديجه تجلس علي السرير وهي مكسوف جداا 


مالك حضنها من ضهرها وهو بيقول_ اي ياسكر انت هتفضل قاعد كده 


خديجه بكسوف_ وه بعد عني يا مالك 


مالك_ وبعد لي انتي دلوقتي مراتي حبيبتي وخدك في حضني زاي منا عايز 


خديجه بكسوف_ انا فرحانه اوي يا مالك بجد مش مصدقه ان الشخص اللي خطفني مرا خطفني تاني مره 


مالك بضحك  _وه خطفتك كيف بقه 


خديجه_ خطفت قلبي ويلا بقه علشان نصلي 

وذهبو الي عالمهم الجديد والخاص بيهم 


اما عند كريم كان فرحان جدا وهو واخد جميله في حضنو 


جميله_ اي يا حبيبي 


كريم _أجمل كلمه قولتيها 


جميله بضحك_ طيب يلا نام بقه 


كريم_ نعم ياما انهارده ليله دخلتنا 


جميله بمشاكسه_ لا ياحبيبي احنا متجوزين من زمان فا ننام دلوقتي بقه 


كريم _اممم طب حيث كده تعالي اقلعك الفستان 

وذهبو في عالمهم أيضا......


وفي وسط سكون اليل صوت رجولي صرخ بتعب شديد 


قام مالك وكريم وكل من في البيت جري علي الاوضه بتاعت عامر 

ولاكن اتفجاو لما لاقوه واقع في الأرض 


شالو وجريو بي علي المستشفي 

ولاكن كانت صفيه تمسك الفون وتكلم كوثر وهي بتقول خدو وراحو المستشفي بس مش هيلحقو 


كوثر_ يارب علشان ميبقاش تعبنا راح علي الفاضي 


كانت تسمع الكلام ده سمر وبكده تكون فهمت ان امها ليها يد في الحوار ده 


كان محسن في السجن يجن عندما علم بزواج خديجه ومالك وكان ينوي لهم الشر بس كيف وهو هنا وسط اربع حيطان لا يملك شئ 


بعد فترا في المستشفى كان الجميع يقف علي اعصابو لحد ما طلع الدكتور 


الدكتور_ الحمد لله قدرنا ننقل الحاله بس دي محاوله انتحار كميه برشام غلط اصلا انو يتاخد من غير معاينه طبيب 


كريم سمع الكلام ده وفهم ان صفيه نفذت خطتها وهو  في الفرح 

طلب يدخل لجدو 

ولاكن الدكتور قال انو لسه مفاقش 


الكل كان مروح وحمد قال هقعد انا معا ولاكن كريم أصر ان هة اللي يقعد 


حمد _يابني روح مع عروستك 


كريم_ لا انا اللي هقعد معا


الكل روح والحزن ظاهر عليهم كانت تقف في انتظارهم كريمه واختها وريم 


وبعد ان اطمنو عليه الكل طلع الاوض من تاني 


مع شروق الشمس فاق عامر الذي دخل له كريم علي الفور لانه لم ينم اصلا 


وبعد الاطمئنان سأل كريم 

جدي اي حكايه صفيه مع العيله ولازم اعرف لان في موضوع مهم جدااا 


الجد بتنهيده قال 

زمااان ابو خديجه بنت عمك وامها قبل ما يتوفاهم الله جت اشتغلت عندنا خدمه كانت هي صفيه دي وقعدت تدور وتلف حولين اعمامك وابوك ولاكن محدش عبرها ومكنتش عايزين نمشيها لانها بتقول انها بتربي عيال يتاما


المهم ان بعد شهر من شغلها مرات عمك دخلت الاوضه لقتها نايمه في حضن عمك ابو خديجه 


كريم اتصدم_ اي 


عامر بحزن_ بس عمك مكنش فايق كانت مخدرا ولما شافت كده صوتت وكلنا اتلمانا علشان نفهم في اي 


وصفيه لما لقت الحوار بيكبر وأننا هنسجنها لان مرات عمك مصدقتش علي جوزها حاجه وقالت إنها كدابه وانو عمرو ما يخونها 


قامت صفيه اعترفت قالت إنها كان نفسها تكون واحده من البيت علي حساب اي حد واترجتنا منأذيهاش وسبنها علشان عيلها اللي طلعت مش موجودين غير سمر اللي محسن بلنا بيها 


كريم الصح انكو كنتو بلغتو عنها علشان دي شي.طانه الصراحه يا جدي انا عارف انها صدمه كبيره ليك بس وحكي كريم علي اللي شافو كلو 


عامر اتصدم ولاكن قال_ متوقع عادي لان كوثر بتكره الكل بس لدرجه الم.وت وكل ده علشان فلوس رن علي المحامي يا كريم ومتقولش لحد الكلام ده خالص سامع


كريم_ حاضر 


كان الجميع صحي وكريمه وريم وامها قررو انهم هيسفرو القاهره خلاص 


ومالك وخديجه اجلو سفارهم لحد مع عامر يكون كويس 


وذهب الكل لي المستشفي واطمنو علي عامر وخرج معاهم كمان 


كان قاسم يجلس معهم وهو يطمن علي حال عامر 


حمد _منور يا بني 


قاسم_ تسلم انا عارف ان الكلام ده مش وقتو لاكن انا مسافر كمان ٣ أيام والسفره دي مطوله فاكنت عايز اخد مني معايا ممكن 


حمد بحده_ تاخودها ازي يعني 


قاسم برتباك_ اقصد يعني اتجوزها واسافر 


عامر_ والله يابني انا معنديش مانع الري رايها العروسه ولا اي يا حمد 


حمد_ اه يابا انا كمان مفيش مانع 


مني بكسوف_ انا...هطلع فوق 


عامر _استني يا مني انتي رايده اي 


مني_ اللي تشوفو صح باجد وطلعت جري وهي مكسوفه وتعالت الزغاريط 


وبعد هذا الحدث بيوم كان مالك يراقب صفيه علطول لحد ما لقها واقفه مع كوثر تاني المره دي صورهم فديو وهو بيتفقو علي خطه تانيه لموت عامر 


وقرر الجد ان الحوار يتفتح بس بعد فرح مني 


وعدتت الايام والفرح اتعمل وسافرت مني مع عريسها وكان ده خبر حطم محسن يعني ابوه حط ايدو في ايد اللي كان السبب في حبسو 


حمد _في اي يابا مجمعنا كلنا لي 


عامر_ اهدا يا حمد وهتعرف شغل الفديو يا كريم 


كوثر وصفيه كانت ملامح الصدمه باينه علي وشهم من اول الفديو إنما الباقي اتصدمو لما سمعو الكلام  اللي دار بين صفيه وكوثر الاتهامات كلها والنظارات اتوجهت لكوثر اللي كانت مش عارفه تنطق وتكدب الفديو حتي 


محمود بغضب _بقه عايزه تموتي ابوكي عشان ورث جايه الجحود ده منين 


عامر_ اقعد يا محمود علشان في ضيف داخل 


وفي نفس الوقت دخل المحامي وسلم علي الكل وقعد


فتح الورق اللي كان معا وقال 


بسم الله الرحمن الرحيم 

بما اني المحامي المؤكل لعائله الجبالي فاقررنا بناء علي طلب عامر باشا بتوزيع ورثه علي أبناء الثلاثه 


فرحت كوثر وتفجات عندما قال هذا 


فأكمل المحامي وقال وهذا يكون باسم حمد عامر الجبالي 


وهذا باسم محمود عامر الجبالي 


وهذا باسم السيده خديجه بنت ابن عامر الجبالي 


من بعد هذه الكلمه الهدوء والصمت عم المكان 


لتفتح كوثر الكلام وتقول_ اي اللي بيحصل ده يعني اي يابا 


حمد_ انتي كمان فايقه تبجحي لا وعره صوح 


عامر _رايده اي يا كوثر فلوس مفيش انا لجل ان حرام متخديش ورث كتبت ليكي ورث زاي اخواتك ولاكن  ورثك اتوزع علي اليتامه والفقراء يكفر عن الذنب اللي عملتي 


كانت كوثر تجن وترزع في الاشئ وصفيه وسمر يعملون ان الدور التالي عليهم 


وبعد كل ما سوت كوثر خرجت من الدار بفحيح غاضب وهي تقول دي مش النهايه 


النظرات كلها اتوجهت لي صفيه اللي قالت بتوتر 


انا مليش دعوه انا كنت عبده المؤمور 


عامر_ تخدي بنتك يا صفيه وتفورى في دهيه بدل ما تدخلي السجن اي رايك 


صفيه بتوتر_ طب طب وابنكو 


عامر بخبث _اسألي بنتك هو ابننا ولا ابن مين 


هنا كات سمر تتمني الأرض تنشق وتبلعها من نظرات امها 


صفيه بغضب _الكلام ده صحيح يبت 


سمر بتوتر_ ها لا يما ده ابن محسن 


عامر _يبقه يلا علي المستشفي ونشوف ابن محسن ولا ابن علي ياسمر 


صفيه بتبص لبنتها تلاقي دموعها علي خدها تضربها بلقلم وهي تقول عملتي اي انطقي 


سمر بعياط_ كفايه بقه حرام عليكي كفايه تحكم اه انا بحب علي وده ابنو وهطلق من محسن واتجوز انا مش عايزه فلوس ابعدي عني 


ولما سمر أديت امها ضهرها في لحظه جنون من صفيه لما لقت كل حاجه بضيع مسكت الس.كينه من طبق الفاكهه وطع.نت سمر من ضهرها 


#روايه_عشقت_صعيديه 

البارت الاخير 


وصلت طياره قاسم ومني المطار بسلامه 


ووصلوا البيت اللي متوفر لي قاسم من الحكومه 


كانت مني قلقانه ومكسوفه لانها ملحقتش تاخد عليه خالص 


قاسم بهدوء _بصي يا مني انا عارف اننا منعرفش بعض لسه كويس لاكن اللي عايزك تعرفي اني عايز اكون ليكي زوج صالح وانتي كذالك وانا وعد قدام ربنا مش هقربلك غير لما ناخد علي بعض ونعرف بعض اكتر 


مني برتباك واضح_ تمام ....هو انا كنت محتاجه اهد شور 


قاسم_ تمام وخرج من الاوضه وهو بيفتكر اول يوم شافها ولاقه نفسو من غير تفكير بتقدم ليها مع انو رافض فكره الزواج ولاكن مقدريش يقاوم جمال عينيها 

وافتكر لما وقعت بين ايدو مغمي عليها علشان شافتو بس ومن سعتها عارف قد اي هي عبيطه وضحك جدااا عليها 


في الصعيد كان الكل في المستشفى مستنين الدكتوره يخرج من العمليات يعرفهم اللي حصل لي سمر 


بعد فترا خرج الدكتور وهو بيقول بحزن_ البقاء لله حاولنا علي قد ما نقدر ولاكن توف.ت هي والجنين 


الكل كان مشفق عليها لأنها كانت ضحيه امها اللي عامر بلغ البوليس ليها واللي فاجئ الجميع انو بلغ علي بنتو بتهمة انها كانت عايزه تق.تلو 


خلصو اجرات دفن.ها لانها يعتبر مرات ابنهم 


وبعد ما الدنيا هديت والمشاكل هديت 


مالك وخديجه قررو يسافرو تغير جو 


وكريم خد جميله وسافر هو كمان 

واتحكم علي صفيه بالإع.دام 


وعامر مقدريش يسجن بنتو اتنازل عن القض.يه ولما طلعت قالها انه اتبرا منها ومش عايزه يشوفها تاني ابدا 


فا قررت انها ترجع تسافر تاني بعدم ما اتأكد انها لو قربت للبيت تاتي هتكون نهايتها الس.جن 


اما في عيله ممدوح كان الدنيا هاديه جدا من ساعت ما ليلي مشيت وكانت فاطمه بتعامل اولاد ليلي معامله طيبه جدا وبتحبهم اوي 


وفي يوم فاطمه صحيت من النوم حاسه بدوخه ومش قادره تسند نفسها كان ممدوح وقاف امام المراء يستعد للخروج شافها كده راح ليها علطول 


ممدوح_ في اي يا فاطمه مالك 


فاطمه_ مش عارفه مالي بطني وجعاني اوي ومش قادره اخد نفسي 


ممدوح _هرن علي الدكتور حالا 


فاطمه /لا لا انا هبقي تمام خدني عند ماما بس 


ممدوح_ بس يا فاطمه...


فاطمه_ بالله وديني عند ماما يا ممدوح 


وبعد فترا كان ممدوح واقف امام منزلهم نزلت فاطمه وهي بتودعو ودخلت البيت سلمت علي كل الموجودين 


وقعدت مع امها تحملها الأعراض اللي بتيجي ليها 


امها بسعاده_ بجد يبقي حامل 


فاطمه بسرعه_ لا لا مش حامل 


امها بستغراب _لي يعني مش متجوزه ده انتي كده اتاخرتي تعالي نروح للدكتوره بس 


وبعد إلحاح راحت فاطمه للدكتور اللي قالت 

مبروك يا مدام فاطمه انتي فعلا حامل في شهر ونص لسه في الأول 


فاطمه بدموع وصدمه_ متأكده يا دكتوره 


الدكتوره بفرحه لفرحتها _اه والله يا حبييتي انتي حامل 


فاطمه _شكرا جدا شكرا 


وخرجت فاطمه مع امها سعيده جدا ورنت علي ممدوح وطلبتو يجي ليها دلوقتي حالا 


اما مالك كان قاعد علي البحر وخديجه في حضنو 


خديجه_ عارف انا بحبك قد اي 


مالك بمشاكسه_ لا محتاج اعرف 


خديجه بضحك _لا والله انت رخم 


مالك شدد علي حضنها وقال_ وانا بعشقك يا خديجه انا مالك المحمدي عشقت صعديه واحلا صعديه شفتها في حياتي كمان 


كان قاسم قاعد مع مني بيحاول يفك التوتر اللي بينهم وهو بيحكي عن نفسو وهي كذالك والكلام خدهم وبقه يضحكو ويهزرو مع بعض كتير 


وصل ممدوح لي فاطمه وهو مخضوض جدا عليها 

لاقها واقفه مستنيه 


ركبت العربيه وممدوح بيص عليها بخوف 


ممدوح_ فيكي اي يا فاطمه انتي كويسه 


فاطمه _اه كنت محتاجه بس اتغداء في مطعم..... 


ممدوح بزهول_ انتي بتتكلمي بجد 


فاطمه_ اه يا حبيبي اصل بتوحم 

كانت فاطمه بتحاول تقول بطريقه غير مباشره ولاكن ممدوح مخدش بآلو وقالها بغيظ _ماشي يا فاطمه وراح فعلا علي المطعم 


بعد ما كلو فاطمه قالت بتلميح 


انا كلت كتير اوي بس عادي انا كده كده بأكل لي روحين روحين يا ممدوح 


ممدوح _مش هحسدك متخفيش 


فاطمه بغيظ_ تحسدني ممدوح انت انا مش عارف اقولك اي 


((انا اللي مش عارفه جايب الغباء ده منين اومال ازي ظابط يالا😶😂)))


ممدوح_ هو في حاجه يا فاطمه 


فاطمه بغيظ_ لا يلا نروح 


ممدوح خدها وروحو وبيقولها وهو بيسوق العربيه في اي مكشره لي 


فاطمه_ بص انت التلميحات مش هتجيب نتيجه معاك ممدوح انا حامل 


ممدوح بضحك_ لا والله 


فاطمه _لا انا بتكلم بجد انا كشفت وطلعو حامله 


ممدوح وقف العربيه بصدمه_ فاطمه انا مش عايز هزار في الموضوع ده انتي فاهمه 


فاطمه وهي بتمسك ايدو وتحطها علي بطنها انا بتكلم بجد هنا في بيبي 


كان ممدوح مش مصدق  نفسو حضنها وفضل يشكر ربنا كتير وخدها وراح للدكتوره بتاعت العيله واكدت خبر حاملها وكانت فرحه لي عيله ممدوح انهم هيشوفو ابن او بنت لي ممدوح اما اولاد ليلي كانو واقفين في ركن زعلانين 


فاطمه خدتت بالها وراحتلهم 

مالكم زعلانين كده لي 

هما كانو ولد وبنت توأم في العاشره من عمرهم 


الولد _علشان انتي هيكون عندك بيبي ومش هتحبينا تاتي 


فاطمه بحزن _مين اللي قال كده ده انتو اللي هتربو البيبي ده وهيكن اخوكهم وانتو كلكم ولادي 


حضنوها بحب وهي كذالك 

قالت البنت_ لسه متعرفوش حاجه عن ماما 


فاطمه _لا 

وهما بلفعل حاولو يعرفو عنها اي حاجه علشان عيلها ولاكنها اختفت 


تاني يوم في الغردقه 

كانت جميله قاعده علي السرير بتعيط وكريم جنبها بيضحك عليها 


جميله_ انت بتضحك كمان انا مرعوبه ...ازي!! ازي ده حصل 


كريم بضحك_ يا حبيبتي انتي متجوزه يعني ده طبيعي يحصل انتي المفروض تفرحي يا جميله في اي 


جميله _وهي بتلمس بطنها يعني انا في نونو جوه هنا يا كريم 


كريم وهو بيمسك ايديها_ اه ياقلب كريم وتيجي بنوته شبه مامتها وتوقعني في حبها زاي منا واقع في حبك 


وحضنها بحب علشان يقلل من خوفها 


ويمر سنين كتير والجميع عايش حياتو وكان الكل متجمع في سبوع غزل بنت مني 


الجميع كان موجود كان بجلس في الأول عامر ومعه عمران وحمد ومحمود واسماعيل وسالم 


وبعدهم كان يجلس سماح وصباح نعمه وفوزيه 


والكابز بتعنا كان حياتهم اتغيرت طبعا يعني مالك وخديجه  كانو واقفين فرحنين اي مني وهما شايلين بنتهم سليا وواقف جنبهم جاسر ابنهم صاحب الخمس أعوام 


اما بقه كريم وجميله كانت بنسبلها الامومه دي حاجه صعبه جدا لذالك هي معها ساره فقط وقررت انها سوف تعيد التجربه عندما تكون ساره ١٠ او ١٥ سنه وكان كريم يضحك عليها لانه قرى عندما بنته تتتم ال٨ سنين سوف يعيد التجربه 😂


اما بقه ممدوح وفاطمه فاهما ربنا كرمهم بتؤام ولد وبنت وكان فرحه بلنسبه لهم ومع ذالك لم تقصر فاطمه في حق ولاد ليلي بعد كل ما فعلتو فيها 


اما اخر كابلز معانا هما مني وقاسم اللي بعد فترا من تعرفهم علي بعض بقه في قبول وحب وتقرب اكتر احد ما العلاقه بقت قويه وبعد ذالك كانو زوجين طبعين ولم يرزقهم الله بمولود علشان كده لما جابو غزل عملو سبوع كبير للعيله كلها 


اما الأشرار في قصتنا فأقول كل واحد خد نصيبو يعني صفيه اتحكم عليها بالإع.دام 


وكوثر من بعض ما سفرت وهي متبهدله جوزها طلقها ونصب عليها وحتي مش معها فلوس انها ترجع بلدها يعني متبهدله في بلد غريبه كمان ولا أحد جنبها


ومحسن فا هو في الس.جن بعقوبه اكبر لانه ادخل ممن.وعات في السجن وحاول يتاجر فيها وكمان بقه مدم.ن 

بقلمي_فرحه_احمد 


وبس كده يا حبايب قلبي خلصت حكايتنا علي خير معلش اني طولت عليكم اوي وتأخرت كتير في تنزليها ولاكن استحملتو بجد انتو في قلبي الي اللقاء في موعد اخر مع روايه جديده وابطال جداد باي باي 💋


لاتلهكم القراءه عن الصلاه وذكر الله والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم 


الروايه كامله من هنا 👇 ❤️ 👇 



الفصل الاول من هنا



الفصل الثاني من هنا



الفصل الثالث من هنا



الفصل الرابع حتى الفصل الحادي عشر من هنا



الفصل الثاني عشر حتى الفصل الثامن عشر من هنا



الفصل التاسع عشر والعشرين والحادي والعشرون والاخير من هنا



أدخلوا واعملوا متابعة لصفحتي عليها كل الروايات بمنتهي السهوله بدون لينكات من هنا 👇 ❤️ 👇 


صفحة روايات ومعلومات ووصفات







تعليقات

التنقل السريع
    close