روايه_عشقت_صعيديه البارت الرابع حتى البارت الحادي عشر بقلم فرحه أحمد حصريه وجديده في مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
![]() |
روايه_عشقت_صعيديه البارت الرابع حتى البارت الحادي عشر بقلم فرحه أحمد حصريه وجديده في مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
محسن بغضب:: محدش عم يرد يا بوي نكسرو الباب
حمد ::لا يا محسن متركبناش العيب إياك
طلع واحد من الشقه اللي جنبهم علي صوت الخبط
الجار :خير يا جماعه في حاجه
محمود: كنا رايدين الست ام مالك
الجار :لا والله هي مش هنا سافرت امبارح بليل عند اختها
محسن: وعنوان خيتها اي
الجار :لا والله معرفوش....... بعد ازنكم
حمد :يلا ياولدي مشوار ممنوش فايده
خديجه: هترجعني ميته يا جدع انت
مالك: ومين قال اني هرجعك
خديجه بشهقه ::ومترجعنيش لي دوارى لي انشاء الله كنت عايز بت محمود ومطلعتش انا يبقه ترجعني ويادار ما دخلك شر
مالك قام وقف وقال:: الدار دخلها الشر من بادرى
خديجه بهدوء ::اعقل يا ولد الناس عم محمود غلط بس هتاخد حقك من حريم
مالك بصلها بتفكير وقالها:: قومي يلا هروحك
وبعد فتره كان مالك في العربيه هو وخديجه
خديجه ::مككن اعرف السبب اللي هترجعني علشانو
مالك ::انك ملكيش دخل وكمان انا مش هاخد حقي من حريم
في الصعيد نعيمه:يعني اي مش هنعرف نرجع خديجه ولا اي
بعد فتره في وسط كلامهم تدخل خديجه عليهم
حمد ::خديجه انتي اهنا كيف
محمود:: انتي زينه يا حبييتي
خديجه بهدوء:: انا زينه ومالك هو اللي رجعني قال انه مش هياخد حقه من حريم يا عمي
محمود وطه راسه بحزن علي اللي عملو
ليسمعو صوت يدخل من باب الدار وكانت كوثر
تدخل بغرورها المعتاد وهي تسلم عليهم جميعا معاد خديجه
تنظر لها من تحت لي فوق
خديجه ::كيفك ياعمه
كوثر ::زينه يابت اخوي
خديجه سبتهم وطلعت طلعت ورها فاطمه ومني
وقعدت تكلمهم علي مالك
خديجه ::معملش اي حاجه من اللي هتقوله عليها بالعكس ده كان حنين ويجبلي الواكل لجد عندي ولما عرف اني مش بت محمود سابني وجابني لحد الباب
فاطمه ::يعني انا المقصوده
خديجه ::لا اطمني ميخدش حقه من حريم
مني:: هتتحدتي عليه اكندك عارفه بقالك سنين
خديجه بشردو ::وده احساسي يا مني اكني عارفه من سنين مش يوم بس
فاطمه:: لا ده الحكايه واعره خالص يا ديجه
في العربيه كان مالك متجه علي بيت واحد صاحبو في القاهره وهو مستغرب لي رجع خديجه ولي مخدش حقه منها وحرق قلب محمود اكيد هي تحرق قلبه طالما من دمه
بس هو خاف عليها وحس انها مسؤله منه
عند البنات كانو لسه بيتكلموا لقه محسن بيفتح الباب ودخل بعصبيه وغضب
فين مكان الواد ده يابت انطقي
خديجه ::انت ازي تدخل كده وعايز مني اي
محسن:: مكان العيل اللي خطفك يا خديجه
خديجه:: ملكش صالح بيه يا محسن
محسن ::اه ده الحوار علي هواكي يابت عمي
خديجه بصوت عالي:: اخرس يا حيوان انا أشرف منك
طلع الكل علي صوتهم وهما مستغربين
نعيمه:: في اي يولاد صوتكم عالي لي
خديجه:: شوفي ولدك يا مرات عمي طالع يزعق فيا ويتهمني في شرفي
حمد ::الحديت ده صوح يا محسن
محسن:: مش القصد يا بوي انا رايد اعرف مطرح الواد ده وهي معيزاش تنطق
محمود:: لي هو هيستناك ترحولو إياك وبعدين محدش يتصرف انا اللي هتصرف مع مالك
محسن ::وانا ليه حق عندو خطف مراتي
محمود:: يوم ما خطفها مكنتش مراتك كانت بت اخوي سامع يا محسن
محسن:: طب وهتجوزها ميته ياعمي
محمود ::هشيع للمؤذون ياجي
كانت خديجه سامعه الكلام ومستغربه لي مش عايزه تكون مرات محسن بس سكتت
وكانت بتلبس علشان تنزل تكتب الكتاب اتبعتت ليها صور لمحسن وسمر في أوضاع مخله
نزلت خديجه جري ودموعها مغرقه وشها وبتقول متشيعيش للمؤذون ياعمي وورتهم الصور
محسن بصدمه وارتباك::ده ااا مش انا
حمد ضربو قلم وقال:: اي القرف ده يا ولد المركوب
وبعدها ومحمود ماسك الفون بتاع خديجه بيشوف الصور اتبعت صوت فتحو كان لي محسن وسمر وهما بيتفقو هيضحك عليهم ازي علشان هرب يوم فرحو
الكل كان مصدوم ومحسن واقف مش قادر ينطق
محمود:: بقه تفضح بت عمك علشان واحده يا محسن
محسن ::غلطه ومش هتتكرر والله
خديجه بدموع:: انا عايز تتجوزيني علشان ورثي يا محسن شوف ياولد العم من اليوم انا معيزاش اشوف وشك ولا هكون مراتك ليوم واحد حتي
فوزيه ::اتحشمي يابت كيف متنجوزيش والكل خابر انك مراتو
خديجه:: اللي يوحصل يوحصل انا مرايداش محسن
حمد ::استهدي بالله يابتي البلد كلتها هتتكلم علينا عاد
كوثر ::هتتجوزي غصب عنك الصبح يا خوي تشيع للمؤذون وتكتب كتابها البت دي
خديجه بصت علي الكل بدموع والكل ساكت
خديجه:: انهارده بس عرفت انس يتيمه علشان لو بت واحد منيكو مكنش راضي ليها كده
وسابتهم وطلعت وهي مش عارفه تتصرف كيف وقعدت تدعي لي ابوها وامها ونامت
خديجه يا خديجه فوقي يابتي قبل فوات الأوان
بابا واحشتني اوي وكملت بدموع انا محتاجك اوي يابابا
وانا جنبك ياقلب ابوكي معيزكيش تستسلمي ياحبيبتي اهربي يا خديجه
اهرب يا بوي واجيب العار لي ناسي
اه اهربي دول مش ناسك قلبهم مش عليكي ربوكي ولما كبرتي تمعو في ورثك يابتيى اهربي اهربي يا خديجه
قامت خديجه علي اذان الفجر وكلمه اهربي مش مفرقها وقررت تسمع كلام ابوها فتحت الدولاب طلعت دهب امها وفلوس كانت بتحوشهم وخدت ليها غيارين
ونزلت تتسحب لحد ما خرجت من الدار ومحدش حس بيها خرجت من البلد كلها وهي مش عارفه تروح فين قررت تروح القاهره وتشوف هتعمل اي
مع شروق الشمس كانت خديجه وصلت القاهره وهي ماشيه خايفه لحد يعرفها
خبطت في حد واتخطت اول ما شافتو
خديجه بصدمه ..انت
كان الكل متجمع علي الفطار
نعيمه:: اطلعي يا مني نادمي ٧لي خديجه تفطر
كوثر ::براحتها اللي ياكل علي ضرسو ينفع نفسو
نعيمه:: البنيه من ليله امبارح ما دقت اللقمه
مني قامت وطلعت شويه وسمعو صوت مني العالي وهي بتنادي عليهم
طلعو كلهم وهما بيسالوها في ا ي
مني ::خديجه مش موجود في الاوضه خالص
محمود:: اي كيف ودخل لاقي ورقه جنب السرير
قرأها بصوت عالي
انا اسفه ليكهم كلكم بس انتو السبب انا مش بضاعه عايزن تبوعوها
كلكم تمعتو في ورثي وانا كنت طمعانه في حبكم لاكن كده احسن لي من اني اتجوز محسن الكلب
محسن بغضب:: هربت هربت بت المركوب
هجيبها وهوريها كيف تهرب ومبن هو محسن الكلب ده
وخرج محسن وهو مش شايف قدامو
كوثر ::بت مش زينه كيف ما كلت ليكم زمان
محمود:: مش وقته حديتك يا خيتي المهم نعرفو هي راحت فين
#روايه_عشقت_صعيديه
البارت الخامس
خديجه_انتي بتعملي اي هنا
خديجه_ ملكش صالح بيه ياولد الناس هملني في حالي
مالك بستغراب _هو حصل حاجه مع اهلك
خديجه مشيت ومتكلمتيش
مالك فضل باصص عليها وفلاخر مشي
كوثر _البت دي تستاهل حش رقبتها قليله الربايه صحيح
نعيمه بصرامه_ كوثر خدي بالك اللي بتغلطي فيها دي تربيتنا واحنا تربيتنا زينه
كوثر برتباك بعد ما شافت نظرات نعيمه وفوزيه
احم مقصدش يا نعيمه مقصدش
كان الرجاله مش عرفين يتصرفو كيف ولا يعملو اي
ومحسن مش عرفين هو فين
كريم باحراج _هو انا للاسف مضر ارجع الشغل يابا وموضوع خديجه ده انشاء الله يتحل
سبهم كريم وطلع يحضر شنطه علشان يسافر في الليل
محسن نزل من محطه القطر في القاهره توقع انها تكون هنا لانها متعرفش مكان تاني
كانت خديجه بتلف في الشوارع مش عارفه تعمل اي
دخلت محل اكل تاكل
وبعد ما كلت سألت الجرسونه لو تعرف شقق للايجار
ندا الجرسونه _اه اعرف البيت اللي انا ساكنه في الاوضه اللي علي السطوح
خديجه_ طب هو فين
ندا _قريب من هنا انا نص ساعه واخلص شغل واخدك معايا
قعدت خديجه تستنا وهي خايفه من اللي جاي
عدا نص ساعه وخرجت ندا وخادتها ومشيو
ندا_ اسمي ندا
وانا خديجه
ندا _وانتي منين بقه
خديجه بتوتر _انا من الصعيد
ندا_ احسن ناس علي كده جايه تتعلمي
خديجه_ لا انا معايه دبلوم تجاره انا جايه شغل
ندا _وعندك كام سنه
خديجه_ ٢٠ وشهرين
ندا_ ماشي تعالي يلا وصلنا
طلعو اربع ادوار ووقفو
خديجه_ انتي مش قولتي علي السطوح
ندا _هنكلم الأول صاحبه البيت
خبطت ندا طلعت ليهم كريمه ولدت مالك طبعا خديجه ماتعرفهاش ولا كريمه تعرفها
ندا_ ازيك يا خالت ام مالك
كريمه _بخير اتفضلو
بعد ما دخلو
ندا _دي خديجه كانت عايزه تسكن في الاوضه اللي علي السطح
كريمه _وانتي منين يا خديجه
خديجه_ من الصعيد وجايه اهنا اشتغل
كريمه _وأهلك سابوكي تسافري لوحدك كده
خديجه بتوتر _ها لا انا معايا ولد عمي بس مينفعش نسكن سوا
كريمه_ ماشي اطلعي شوفي الاوضه الأول
خديجه_ ايجارها كام
كريمه _مش هنختلف اطلعي شوفيها الأول
راح محسن علي مكان جمعتها وكان بيدور بين الناس زاي المجنون
شاف واحده ماشيه جري عليها وهو بيمسكها من درعا بعصبيه وبيقول خديجه
البنت بستغراب ووجع من ايده خديجه مين سيب ايدي
محسن _انا اسف اسف
ومشي وهو تايه مش عارف يعمل اي قرر يروح لسمر ويعرف مين اللي بعت الصور
ندا هسيبك ترتاحي بقه وخرجت ندا بعد ما اتفقو مع كريمه ودفعت الايجار وكانت نفسها تنام ومن التعب نامت من غير ما تحس
فوزيه _خلي بالك علي نفسك ياولدي هتتوحشني اوي
كريم_ وانتي كمان يا حبيبتي وخدها في حضنو
محمود _خد بالك من نفسك ياواد
والكل سلم عليه وخرج كريم متجه للقاهره
كان مالك قاعد مع امه سرحان
كريمه_ مالك يا مالك قاعد ساكت لي وبتفكر في اي
مالك _ولا حاجه يما .....بقولك صح في واحد صاحبي هيجي يقعد في اوضه السطح كام يوم لحد ما يلاقي مكان
كريمه _بس الاوضه اتاجرت انهارده يا بني
مالك_ مين اللي أجرها
كريمه_ واحده تبع ندا
مالك _خلاص هقلو
كريمه _بس مش ده اللي شاغل عقلك مالك يابني
مالك_ حق أبويا يا ماما مش عارف اخدو
قامت كريمه قعدت جنبو وطبطبت عليه وقالت
حق ابوك ربنا اللي هيجيبو يابني انت صغير وقدامك الحياه متشغلش بالك بي حاجه عند ربنا
ربك هيجيب حق ابوك عاجلا ام اجلا وكلها ربنا يابني انا مليش غيرك
سعتها مالك افتكر خديجه وقرر يسمع كلام امه
وصل كريم وراح علي مكان ساكنه مع صاحبو علشان ينام وينزل تاني يوم الشغل
ويفوت الليل وتشرق الشمس من جديد
تصحي خديجه وتشوف الساعه وتستغرب انها نامت كل ده
وتقعد تفكر هي هتعمل اي
وتقرر انها تشتغل وتصرف علي نفسها لحد ما تم ٢١ سنه وتاخد ورثها من اعمامها
كريم دخل الشركه وعينه بدور علي مالك لاقي قاعد علي مكتبه قرب منو وفضل باصص لي كتير
مالك_ هتفضل تبصلي بنت عمك ورجعتها من غير ما يحصل ليها اي حاجه وابوك وسايب ربنا هو اللي يجيب حق أبويا
قرب منو كريم وحضنو وهو بيقول _انا اسف علي اللي ابويه عملو انا اسف. بس بجد أبويا ندمان
مالك_ انت ملكش دعوه بيه واللي حصل في ايد ربنا يا كريم اقعد شوف شغلك يلا وانا هنزل مشوار صغير وجاي
كان محسن قاعد قدام بيت سمر اللي جالها امبارح وملقهاش وقعد قدام البيت
محسن _اهلا ست سمر اخيره شرفتي كنتي فين
سمر وهي بتفتح الباب _ادخل بس الاول انت هنا من امته
محسن_ انا اهنا من امبارح يا سمر كنتي فين
سمر_ كنت عند ماما نمت عندها امبارح في اي
وانت اي اللي جابك غفله مش المفروض انك عريس
محسن_ انتي هتستعبطي ياروح امك انتي اللي بعتي الصور يا سمر صوح
سمر بستغراب_ صور اي يا محسن انا مش فاهمه
محسن_ صورنا سوا وتسجيل بلخطه اللي عملنها سواء لي خديجه انتي
سمر_ وانا هعمل كده لي انا اللي عايزاك تتجوزها يامحسن اصلا
محسن قعد ومسك دماغو وهو مش عارف يعمل اي ومين بعت الصور سمر ولا مين
قعدت خديجه علي الرصيف بتعب بعد ما لفت علي محلات وشركات كتير ومش لاقيه شغل
خديجه_ يابوي كل دي محلات ومفيش شغلانه فاضيه
لقت_ حد بيقول لها مككن اشغلك
بصت خديجه لقيت مالك هو انت ورايه ورايه
مالك _والله انا كنت جاي اجيب شويه طلبات لي امي من هنا ولقيتك قاعده القاعده دي
خديجه _طيب جيب طلباتك وانا هروح
مالك _اوصلك انا خلصت
خديجه_ لا وفضلت ماشيه ومالك ماشي وراها وقفت خديجه لما قربت علي البيت وهي بتقول لي مالك مش كده عيب يا جدع تمشي وراي
مالك_ والله انا مش ماشي وراكي انا رايح بيتي
خديجه مشيت وسابتو
لاقت مالك طالع نفس البيت قالت _وده كمان بيتك
مالك_ انا اللي المفروض أسألك انتي ساكنه هنا ازي
خديجه_ وانت مالك
مالك_ يمكن علشان ده بيتي
خديجه بسخريه_ هتضحك عليا إياك ده بيت الست كريمه وانا اجرت منها الاوضه
مالك بنفس طريقتها_ ما الست كريمه تبقي امي
خديجه بي احراج_ احم اتشرفت يا أستاذ مالك
طلع مالك وخديجه
مالك_ طب تعالي اتفضلي
خديجه_ لا شكرا
مالك_ هعرض عليكي شغل وكده كده ماما جوا
فكرت خديجه انها فعلا محتاجه شغل فا دخلت بعد ما تأكدت ان كريمه جوا
كريم_ هو الواد ده اتاخر كده لي شكلو روح
دخلت بت جميله شكل واسم
كريم_ ازيك يا جميله عامله اي
جميله _الحمد لله انت اخبارك اي
كريم وهو عينو في الاب توب _بخير
جميله _اي الغيبه دي كلها
كريم _شويه مشاكل في البلد
قعدت جميله ولاكن كريم مش مديها اي مجال للكلام فا خرجت
سوسن بتريقه_ نفضلك بردو انا معرفش تعبه نفسك في حبه لي وهو مش معبرك
جميله _خليكي في حالك يا سوسن
وقعدت علي مكتبها وهي حزينه علي حبها الواحيد اللي مش شايفها
كريمه _اتفضلي يابنتي الشاي
خديجه_ تسلم يدك يا ام مالك
كريمه_ قوليلي يا كارمله زاي مالك يابنتي
خديجه_ من عيوني يا كارمله
وبصت لي مالك اللي كان متابعه بعيونه وقالت
اي هو الشغل يا استاذ مالك
مالك _انتي معاكي شهاده اي
خديجه_ دبلوم تجاره
مالك _حلو انا في الشركه عندي محتاجين موظفين مككن تيجي تشتغلي
خديجه _ بسرعه لا طبعا كريم ولد عمي شغال هناك
مالك بستغراب _طب وفيها اي
خديجه بتوتر_ اصل انا مش عايزه حد يعرف انا فين
مالك _لي هو محدش من اهلك عارف انتي فين
خديجه _لا هتساعدني ولا لا
مالك _هسعدك
خديجه_ ومتجيش سيره لحد اني ساكنه هنا أو انك شوفتني
مالك_ هدورلك علي شغل بكرا وهرد عليكي
خديجه _تمام بعد ازنك وطلعت وهي داخله الاوضه لقت ندا بتنادي عليها
ندا_ عامله اي يا خديجه
خديجه_ زينه ياندا لسه جايه من الشغل ولا اي
ندا _اه قولت اسلم عليكي الاول لقيتي شغل
خديجه_ لا هشوف بكرا الدنيا هترسا علي اي
وكل واحده دخلت الاوضه بتعتها
كريمه_ اي حكايه البت دي تعرفها منين
مالك _هي دي البت اللي حكتلك عنها بت اخوي محمود
خديجه_ يعني انت كنت خاطف السكر دي
مالك_ اه وخدي طلباتك اهي انا نازل شويه
كريمه _طب والشغل
مالك_ شغل اي بقه الوقت عدا واتخصملي خلاص
نزل مالك يتمشي ومش عارف هو عايز اي
خبط في واحد ولسه هيتأسف لاقي بيمسك في ونازل ضرب
مالك بقه يدافع عن نفسو والناس فكت بينهم ومالك مش فاهم حاجه ولاكن لما الناس بعدتهم عن بعد مالك شاف محسن وفهم هووضربو لي
بعد ما الناس مشيت
محسن _مراتي فين يا ولد المحمدي
مالك_ وانا مالي مش رجعتها لحد بيتكو
محسن _وهو موضوع خطفها ده عادي
مالك_ لو مش عايزة عادي يبقه ناخد حقنا من بعض بقه انا اخد حقي من اللي عملو عمك وانت تاخد حق خديجه
محسن كان هيقرب ويضربو تاني بس المرادي صاحب محسن اللي كان ماشي معه بعدهم وخد محسن ومشي
علي صاحب محسن_ اهدا كده انت هطلع غلك في روح دور علي اللي هربت
راحو قعدو في كافيه وهما قعدين فون علي رن
بص بتوتر وقال انو رايح الحمام
علي رن علي الرقم
الو عايزه اي مش عارفه اني مع محسن
سمر _عارفه بس وحشتني
علي_ اعقل كده يا سمر خليني اعرف اصلح اللي عملتي
غيرانه علي ياختي
سمر _وانا اغير عليه لي كنت بحبو ولا بحبو كل الموضوع اني عايزه اتعبو شويه علشان محسن لو مسك الفلوس بساهل هيتخلي عني إنما لما يمسكها وهو مدمن مش هيقدر يبعد عني
علي_ بس البت هربت
سمر _هترجع ملهاش مكان غير أهلها هترجع
ياتري خديجه هتعمل اي في اللي جاي
ومحسن هيعرف مين اللي عمل كده ولا لا
#روايه_عشقت_صعيديه
البارت السادس
مالك رجع البيت وهو متعصب من محسن ومش شايف قدامو
وهو طالع قابل خديجه نازله
خديجه _يابوي اي اللي عمل في وشك أكده
مالك بنرفزه _ابعدي عن وشى كل ده بسببك اصلا
وطلع وسبها
خديجه قعدت علي السلم بدموع محدش بيحبيني لي هو انا واحشه وجايه مشاكل للكل كده
اتفجات بمالك قعد جنبها وبيقول
انا اسف انا كنت متعصب شويه متزعليش
خديجه بصت قدمها ومتكلمتيش
مالك_ خلاص طلما زعلانه مش هقولك علي الشغل
خديجه بسرعه ولهفه _بجد شغل اي
مالك _في واحد صاحبي شغال في شركه ومحتاجين موظفين فا تروحي تعملي انترفيو
خديجه _امته
مالك _بكرا الساعه ٩ الصبح والشركه مش بعيد هتخرجي علي الشارع العمومي هتلاقيها في وشك تعدي الشارع بس
خديجه _انا مش عارفه اشكرك ازي جميلك ده فوق راسي
مالك _ولا جميل ولا حاجه .....هو انتي كنتي راحه فين
خديجه _كنت نازله اجيب حجات كيكه نفسي فيها
مالك _خليكي وانا هجبهالك بس بشرط ادوقها
خديجه بأبتسمه_ موافقه
محسن_ اي يعم علي كل ده في الحمام
علي_ معلش يلا نروح
محسن _لا انا هروح عند سمر روح انت
علي _ماشي
في الصعيد كان الرجاله متجمعه مع رجال عيله معروفه في الصعيد عيله عمران
عمران الاب وكبير العيله
إسماعيل الابن الأكبر لي عمران
وسالم الابن التاني
وممدوح الابن الصغير
عامر_ منورين يارجاله والله
عمران_ بنورك ياحج
احنا انهارده جاين وطلبين ايد فاطمه بت محمود لي ابني ممدوح
عامر _شرف لينا ياحج بس بردو الري ري ابوها والبنيه بردو
محمود_ وانا مش هلاقي احسن من نسابك ياحج
اسماعيل _يبقه علي بركه الله ونقرأ الفتحه
عامر _معلش يا اسماعيل يابني ناخد رأي البت الاول
عمران_ اتفضل يا حج
فاطمه_ جدي اتفضل
الجد _مبروك يا فاطمه جايلك عريس وانا وابوكي موافقين انتي رايك اي
فاطمه_ الري ريكو يا جدي
عامر_ يعني انتي عندك استعداد تتجوزي عادي
فاطمه بكسوف_ اللي تشوفو ياجدي
عامر بحب_ انا شايف ان العيله كويسه والواد باين عليه محترم
فاطمه_ وانا موافقه باجد
عامر _يبقه علي بركه الله
نزل عامر وقال نقرو الفتحه
عمران انشاء الله خطوبه وكتب كتاب يكون يوم الجمعه الجايه
محمود_ خليها خطوبه بس ياحج
عمران_ علشان الولاد يقعدو مع بعض من غير حرمنيه يامحمود
محمود_ تمام
عامر_ الشربات يا ام فاطمه
وصوت الزغاريط في الدوار
نزلت خديجه بل الكيكه عند شقه مالك وكانت مكسوفه جدا
خبطت قام مالك جري يفتح
كريمه _اسم الله عليك بتجري كده لي
فتح مالك لاقي خديجه واقفه وفي ايدها طبق في كيكه شكلها يفتح النفس
اتفضل
مالك_ تسلم ايدك يا خديجه طب تعالي اتفضلي
خديجه _لا شكرا بعد ازنك وطلعت
كريمه _اممم اي الحوار بابن بطني
مالك_ مفيش حوار يما واحده ومنزله حتت كيكه هتخدي بقه ولا أكلها كلها
كريمه _لا هات حته شكلها يفتح النفس
مالك _الله اي الحلاوه دي
كريمه _جميله اوي اه
سمر _اصحه بقه يامحسن من ساعت ماجيت وانت نايم كده
محسن بنوم _الساعه كام
سمر_ الساعه ١٢ بليل يا خويا وانت نايم
مش هتقوم تقعد معايا شويه بقه
محسن _هقوم هقوم
عند خديجه كانت فارده ضهرها علي السرير وشارده في اللي حصل واللي لسه هيحصل وهي مش عارفه القدر مخبي ليها اي وحست انها لوحدها ومحدش جنبها
وبعدين افتكرت مالك وجدعنتو معها وانو وفرلها شغل ووقف جنبها عن أهلها اللي طمعو فيها
كان كريم قاعد في شقه ساكن فيها مع ناس صحابو
اسلام_ ها ياض يا حسن في جديد ولا نفس الكلام
حسن _لا ازي في جدبد طبعا
كريم علي اي ياض
حسن_ لا حجات ملكش انت فيها
اسلام _جيبين بنات إنما اي هيعجبوك اوي جرب
كريم_ لا مليش في الكلام ده انا هنزل اتمشي لحد ما تخلصو القرف ده
سمر _ها يحبيي ناوي علي اي
محسن_ في اي
سمر بغيظ_ في موضوع خديجه
محسن_ سبيها لظروفها لما تظهر يبقه اتجوزها غضب عن اي حد
سمر _خلاص عرفني علي اهلك وعرفهم اني مراتك
محسن بغضب _شكلك اتجننتي يا سمر
سمر_ اتجننت علشان عايزه الكل يعرف اني مراتك
محسن_ اه اتجنينتي لان من الاول واحنا متفقين صوح
سمر _والسبب خديجه وخديجه خلاص هربت يبقه نشوف حالنا احنا وكملت بخبث
ويمكن لما تعرف انك اتجوزت ترجع
قعد محسن يفكر في كلمها لحد ما اقتنع
خلاص ماشي بس مش هنقول متجوزين هنقول هيتجوز لسه
سمر _طب ازي
محسن _انا هتفق مع مأذون اي كلام وخلاص وأهلك كلهم مي..تين فاهمه
سمر بحزن_ ما هما كده كده اكنهم مي..تين مش فارقه كتير
كان كريم ماشي علي الكورنيش والجو ليل والشوارع هاديه سمع صوت بنت بتعيط راح نحيتها لقها قاعده جنب النيل وبتعيط
كريم _مالك يا انسه ولما لفت ضهرها لي اتفاجا بيها
كانت مني نايمه مع فاطمه في الاوضه
مني_ فون خديجه لسه مقفول
فاطمه_ اه شكلها غيرت الخط
مني بحزن_ وحشتني اوي
فاطمه بحزن_ وانا كمان كان نفسي تكون معايا في فرحي
مني_ حضنتها وقالت انشاء الله خير
كريم_ انتي بتعملي اي هنا يا جميله وبتعيطي كده لي
جميله_ وهي بتمسح دموعها لا مفيش شويه مشاكل
كريم_ احترم رغبتها وقعد جنبها ساكت
جميله _اي اللي منزلك دلوقتي
كريم _مخنوق قولت اتمشي وبصلها وقال بس شكلي مش لوحدي اللي مخنوق
وسكتو ومره واحده جميله قالت بحزن ودموع
مرات بابا مصممه اتجوز ابن اختها علشان تاخد ورثي وانا مش عايزه
كريم _وفين بابكي
جميله بدموع _بابا م..ات من شهر والورق بتاعو اتقسم بيني انا وهي ولاكن دلوقتي مصممه اتجوز ابن اختها لما امشي واسيب البيت
كريم _والبيت ده من حق مين
جميله بحزن_ بابا كتبو باسمها وأكملت بسرعه وقالت بس والله مش هو يوم ما بابا م.ات اختها جابت ورق تسجيل البيت باسمها وبصمت بابا عليه بعد ما..ت وعملت العقد بتاريخ قديم ......وانا معنديش مكان اروحو ومش عارف اعمل اي
كريم بتفكير _انا عندي حل هيخلصك منها تعالي اروح دلوقتي والصبح اقولك علي الحل
في الصباح قامت خديجه كلها نشاط وراحت علي الشركه وهي مبسوطه وبتدعي تتقبل
قعدت لحد ما نادو علي اسمها
المدير_ انسه خديجه اشتغلتي فين قبل كده
خديجه_ اول مره اقدم علي شغل
المدير بتكبر _ بس الوظائف الفاضيه هنا للمؤل العالي ممكن اعينك في البوفيه
خديجه بصت لي بحزن وقالت لا شكر بعد ازنك
خرجت خديجه وهي محبطه وبتفكر ترجع لي أهلها لان الفلوس اللي معها خلاص بتخلص وهي مش لاقيه شغل
روحت خديجه ولسه بتفتح الباب لقت ندا نازله الشغل
حكتلها اللي حصل
ندا_ تعالي اشتغلي معايا واشتغلت في المطبخ علشان متتعمليش مع حد
خديجه فكرت حبه وقالت موفقه انزل امته
ندا _تعالي دلوقتي يلا
في الصعيد كان الكل متجمع علي الفطار
دخل عليهم محسن وفي ايدو سمر
عامر _مين دي ياولدي
محسن _اعرفكم سمر خطيبتي
حمد_ والله ده حوصل ميته ده
محسن_ هفهمكو يابوي
قعد محسن وسمر جنبو راسمه وش البرائه
محسن _دي سمر اتعرفت عليها ايام ما كنت بروح شغل في القاهره وحبيتها وعايز اتجوزها
هي أهلها متوفين ووحيده وهنتجوز ونقعد معاكو هنا
عامر_ بص عليها وهو مش مستريح ليها ولاكن قال
اللي انت شايفو في مصلحتك اعملو انت راجل وعارف كيف تتصرف
نعيمه_ مبروك يا ولدي
كوثر_ من ساعت من البومه مشيت والبيت داخلو الفرح
عامر بغضب وزعيق_ كوثر متجبيش سيره خديجه واصل مفهوم
كوثر _حاضر يابوي
محمود_ بت عمك جالها ليله امبارح ياولدي ممدوح عمران والخطوبه وكت الكتاب هيكون الجمعه الجايه
محسن_ زين والله ممدوح محترم وأهله ناس محترمين وعيله تشرف
كان مالك قاعد شارد في خديجه وعايز يعرف عملت اي في الشغل بس مش معه رقمها فا قرر يستني لحد ما يراوح
كان كريم قاعد في كافيه الشركه مع جميله وبيعرفها تعمل اي
جميله بصدمه _اي
#روايه_عشقت_صعيديه
البارت السابع
كان كريم قاعد في كافيه الشركه مع جميله وبيعرفها تعمل اي
جميله بصدمه _اي
وبعدين استوعبت اللي بيقولو وفرحت جدا بس حاولت تداري
كريم_ بقول اللي في مصلحتك انا بقول اني اتجوزك علي الورق علشان متقدرش تجوزك ابن اختها وهكلم محامي صاحبي يرفع قضيه عليها ويحاول يثبت ان العقد بتاع البيت مزور ولحد ما يثبت الكلام ده هتفضلي مراتي علي الورق
جميله بتوتر_ انا مش عارفه اقول اي
كريم بهزار _انا شايف انك توافقي ده عرض ما يترفضش
جميله بضحك_ ماشي يا كريم انا موافقه
كريم _تمام بعد الشغل هخدك نكتب الكتاب
جميله _من غير ماتقول لي اهلك
كريم _محدش هيعرف بالموضوع ده غيرنا احنا ومرات ابوكي بس وكده كده هو زواج علي الورق
جميله ببعض الحزن_ تمام
عند خديجه كانت خدت علي الشغل وبدأت في وكانت عجبه المدير لانها خفيفه وشايفه شغلها من اول يوم
وبعد مرور سعات خرجت ندا وخديجه من الشعل ومتجهين علي البيت
خديجه _الشغل حلو وانا بحب واقفه المطبخ اصلا
ندا _الحمد لله انو عجبك
كانو طالعين علي السلم لاقو كريمه قاعده علي السلم وشكلها تعبان جدا
خديجه _مالك ياخالتي فيكي اي
كريمه بصوت مبحوح_ عايزه البخاخه
ندا _طب هي فين
كريمه _ما...فيش مش...قد..ره اخد نف..سي
خديجه _طب بطلي كلام عاد وانا هنزل اجبلك
وانتي يا ندا دخليها جوا اوام
ونزلت خديجه علي الصيدليه وجابت البخاخه وطلعت علطول
كريمه _كتر خيرك يابنتي تسلمي
خديجه _انا معملتش حاجه
ندا _انا هستذان هطلع اغير وهبقه اطمن علي حضرتك تاني
خديجه_ هتعوزي اي حاجه
كريمه_ لا ياحبيبتي تسلمي
خديجه_ استأذن انا بقه
في دخلت مالك البيت
مالك _وانا اقول البيت متور لي
خديجه بكسوف _منور بي ناسو
مالك_ كنتي محتاجه حاجه ولا اي
كريمه _لا كتر خيرها كانت بتسعدني انا
خديجه_ ولا اي حاحه يا خالتي بعد ازنكم
وطلعت خديجه وكريمه حكت لي مالك اللي حصل
بليل كان كريم واقف مع جميله قدام عماره بعد ما كتبو الكتاب
كريم_ انا عندي شقه في العماره دي فيها كل حاحه تحتاجيها اقعدي فيها وانا كل فتره هاجي اطمن عليكي
جميله_ ماشي
وطلعو الشقه
كريم_ ها اي رايك
جميله_ حلو اوي بس كبيره عليه وهخاف اقعد فيها لوحدي
كريم _انا هكون معاكي وهطمن عليكي كل يوم والشقه امان متخفيش
في الصعيد كان الكل بيحضر نفسو للفرح اللي بعض ايام ومفيش حد شاغل دماغو خديجه فين ولا اي اللي حصلها يمكن تكون ماتت ولا حصلها حاجه ولاكن هما كانو بيربوها علشان هي من دمهم بس لاكن محدش حبها فوزيه كانت معتبرها خدامه كانت بتخليها تجبلنا طلبات وخديجه كانت شايفه كده عادي وانها بتعملها زاي بنتها
ونعيمه كانت مش فارقه معها اوي بتعملها عادي
وحمد ومحمود لحمهم ودمهم لازم يربوها لاما هيكون عار عليهم في وسط البلد وابوهم بيحبها لانها من ريحه اخوهم
سمر بتتسحب في وسط الليل وبتدخل اوضه محسن وتشوفها نعيمه اللي بتتصدم
وتقرب تسمع اللي بيتقال
ولاكنها مسمعتش حاجه خالص
محسن_ انتي اي اللي جابك هنا
سمر بدلع _واحشتني
محسن وهو بيضعف قدمها لانه شهواني جدااا
وانتي كمان بس اخاف حد يشوفنا تقوم مصيبه في الدوار
سمر _متخفش خدت بالي كويس
خدها محسن في حضنو ووووووو
خديجه وهي بصه للسماء وبتكلم نفسها
ياتري اي اللي هيحصل في حياتك تاني يا ديجه
مالك_ كل خير يا ديجه
خديجه_ بسم الله الرحمن الرحيم خضتني يا اسمك اي
مالك بضحك _عامله اي وعملتي اي في الشغل
خديجه بحزن _شغل اي بقه ده كان عايز يشغلني في البوفيه
مالك بستغراب _ازي
خديجه حكت لي مالم اللي حصل وكانت واضح انو مضايق جدا
مالك _طب وانتي اتسرعتي لي ونزلتي مع ندا
خديجه_ لاني مش هفضل قاعده لازم تنزل شغل
مالك _المهم انك مرتاحه
خديجه_ اه
مالك_ احم خديجه....وسكت
خديجه _رايد اي يا مالك
مالك _عايز اقول حاجه انا مستغربها بس انا مش بحب الف والدوران
خديجه_ قول اوام ياواد
مالك_ اهو العرق الصعيدي ده اللي محببني فيكي قوي قوي
خديجه بصدمه_ اي انت بتقول اي
مالك _بقول اني بحبك وعايز اتجوزك
خديجه بصدمه _مبقتش عارفه تتصرف ازي دخلت الاوضه وقفلت الباب في وش مالك اللي ضحك علي تعبيرها ونزل وقال يسبها تفكر
مالك نزل وخديجه خرجت تاني بعد ما اتأكد انو نزل وفصلت تفكر في كلامه وتسرح وتحس انها فرحانه وبعدين تفتكر أهلها وتقول انها مش هتفضل طول العمر هربانه تعمل اي
وعدا كام يوم وخديجه بتتجنب مالك خالص ولسه بتفكر هتعمل اي وكريم مش بيروح لجميله الشقه خالص وبيتنا الكلام معها في الشغل زاي الاول
في الصعيد كان الكل فرحان لان بكره شبكه وكتب كتاب فاطمه وكانو البنات الأقرب متجمعين ومشغلين الاغاني وفي وسطيهم سمر اللي قامت ترقص والكل بيتفرج عليها وعلي جراتها
اما في القاهره كان مالك بيلبس هدومه بستعجال علشان يطلع لي خديجه بعد ما رنت علي كريمه وقالتها انها محتاجه مالك
كريمه بضحك_ علي مهلك ياواد خليك تقيل كده
مالك_ بحبها يا ماما
كريمه بصدمه _اي بتحب خديجه
مالك _اه فيها حاجه ولا اي ده انتي حبيتها
كريمه _حبيتها اه لاكن العيله بتعتها لا يا مالك
مالك_ وخديجه ملهاش دعوه بيه عيلتها خالص
وطلع مالك لخديجة ملهوف لي رويتها
جميله قاعده بملل لقت الباب بيخبط خافت لان محدش يعرف انها هنا غير كريم وكريم مش بيجي خالص
جميله_ مين برا
كريم _انا يا جميله كريم افتحي
فتحت جميله بفرحه ونسيت ما ترتدي
كريم بصدمه _ادخلي جوا حالا
دخلت جميله وهي مستغربه وبتقول لمريم اللي بيقل الباب في اي
كريم _في اللي انتي لابسه
بتشوف جميله نفسها بصدمه وتجري علي الاوضه بكسوف فاهي كانت ترتدي شورت علي كت وكان منظرها مغري جدااا
كريم بينو وبين نفسو _ده انتي حلوه اوي يا جميله هو انا قولت الجواز غلي الورق اخس عليا
بتغير جميله وبتخرج بكسوف ازيك يا كريم
كريم _بخير انتي اخبارك اي
جميله_ تمام بس عايزه اطلب منك طلب
كريم _اطلبي
جميله بخجل ولاكن شجعت نفسها وهي بتفتكر كلام صحبتها ليها وانها لازم تخلي كريم يقرب منها ودي فرصتها علشان يحبها
انا خايفه اوي علشان قاعده لوحدي والشقه واسعه يعني ....ممكن تيجي تقعد معايا وكده كده مش حرام انت جوزي قدام ربنا
كريم بتوتر وهو مش عارف يقول اي ....
خديجه بدون مقدمات_ انا فكرت في اللي انت قولتو وموافقه
مالك بي ابتسامه _بجد ده احلا خبر سمعتو
خديجه _بس مش المفروض تطلبني من اهلي
مالك _بس ازي وانتي هربانه
خديجه_ انا هرجع ليهم بكره وهفهمهم كل حاجه وانت هتيجي بعديها بيومين تتطلب ايدي تمام ومش هعرفهم اني قابلتك خالص
مالك بتوتر_ لان ولدتو هترفض تمام يا خديجه بس انتي متأكده انهم هيوفقو
خديجه _اه ويلا انزل بقه
#روايه_عشقت_صعيديه
البارت الثامن
انا خايفه اوي علشان قاعده لوحدي والشقه واسعه يعني ....ممكن تيجي تقعد معايا وكده كده مش حرام انت جوزي قدام ربنا
كريم بتوتر وهو مش عارف يقول اي
جميله انا مش عايز اضيقك بس
جميله _ولا هديقني ولا حاجه انا اللي بطلي منك ده علشان خاطري يا كريم
كريم بتوتر وحزن _انا كنت جاي علشان اقولك اني مسافر علشان احضر فرح اختي
جميله بحزن_ تروح وترجع بسلامه وسابتو ودخلت الاوضه
كان كريم واقف مش عارف يعمل اي فاطمه خبط عليها طلعتلو
كريم_ انا هبات معاكي انهارده وهسافر بكره الصعيد وهاجي بعد بكره وسعتها هقعد معاكي تمام
جميله بفرحه_ تمام تعالي بقه اعملك فشار ونتفرج علي فلم سوا
كريم قعد يقلب في التلفزيون وهو مستغرب وهو لي محبش يزعلها ولاكن فاق عليها وهي بتقعد جنبو ومعها الفشار ويقضو الليل قصاد التلفزيون لحد ما تنام جميله وكريم يصعب عليه يسبها تنام علي الكنبه ويشلها ويدخلها علي السرير وبيحس احساس جميل جدا
تاني يوم بيكون بيستعد علشان السفر
جميله_ هستناك اوعي تتأخر
كريم _مش هتاخر خلي بالك من نفسك سلام
ندا _انا مش مرتاحه للمشوار ده يا خديجه طب خدي مالك معاكي
خديجه_ لا يا ندا دول مهما كان اهلي مش هيقذوني
واستعدت خديجه للسفر نزلت لقت مالك واقف قدام البيت بالعربيه
مالك_ اركبي هوصلك
ركبت خديجه وكان مالك بيوصيها تاخد بالها من نفسها وادها سلسله هديه وطلب منها تلبسها وتخليها في رقبتها تذكار منو
وفعلا خديجه حبيتها جدا ولبستها
خديجه بفضول_ مالك هو انت معاك عربيه ولا لا اصل سعات يبقه معاك وسعات لا فا استغربت
مالك بضحكه_ لا انا مش بحب العربيات بس بركبها للضروره فا لما بحتجها اوي باخذها من واحد صحبي
خديجه_ اممم تمام
وبعد فتره مالك وقف ونزل جاب اكل ليهم علشان الطريق ووصلها لحد اول البلد وسبها ورجع
خديجه كانت بتقرب علي البيت وقلبها مق.بوض وخايفه اول ما بدأت تقرب من البيت اكتر وشافت البيت قدام عينيها لاقت ناس كتير قدام البيت وانوار متعلقه اتخضت ومعرفتش فرح مين ده ولا هتعمل اي وهتقول اي
قربت من البيت ولفت من ورا علشان تدخل من باب المطبخ
ولاكن كانت الصدمه بنسبلها لما لقت .....
كان الكل موجود برا والاغاني شغاله وسمر قاعده وسط الكل وبتعرفهم انها خطيبت محسن وان محسن انفصل هو وخديجه
واحده من الستات الموجوده بشهقه
يالهوي ياني طلق البنيه وهي مكملتش شهر علي اسمو
سمر بخبث_ محصلش بينهم نصيب بقه وهو كان بيحبني من زمان وقرر يتجوزني
نعيمه بغيظ منها لانها خدت علي الناس وبتتكلم في تفاصيل حياتهم
قومي ياسمر يابنتي اقعدي مع البنته فوق
سمر_ حاضر ياماما
محسن بصدمه_ خديجه انتي بتعملي اي هنا وكنتي فين يا فاج..ره
خديجه بصدمه لما شافت محسن
خديجه انا انا ولاكن اتصدمت لما محسن كتم بقها وسحبها علي برا من نفس الباب لحد العربيه الشارع برا وكانت خديجه خلاص حاسه انها هتم..وت واغم.ي عليها من كتم نفسها
ركب محسن العربيه وخدها علي اخر البلد شقه واحد صاحبو وفهمو علي كل حاجه وكت.فها وحب.سها وخد الفون منها وقفل عليها كويس ومشي
رجع محسن ولا أكن عمل اي حاجه وكمل فرح فاطمه
مني_ عروسه زاي القمر يا فاطمه وكملت بتنهيده عقبال كريم بقه
فاطمه_ يارب ياجبيتي وكانت فاطمه علي علم ان مني بتحب كريم ولاكن كريم معتبرها اختو
وبعد مده كان الكل فرحان وخلص خلاص الفرح وجيه العريس خد عرستو من البيت وكانت الزغاريط مليا الدار
مالك بقلق_ برن عليها من الصبح فونها مقفول ياتري عاملو فيها اي
كريمه_ يابني دول أهلها مش هيقذوها متخفش
لاكن مالك كان قلقان جدا ومش عارف يتصرف وقرر يستنه لحد بكرا
اما خديجه فا كنت فاقت وحاولت تفكر نفسها ومعرفتش وافتكرت اخر حاجه حصلت وان محسن هو اللي خطفها وكانت قلقانه جدا لأحسن يعمل فيها حاجه
كان ممدوح اول ما دخل بي فاطمه الاوضه قال
غيري خلجاتك قوام وانزلي ورايا
فاطمه بستغراب وصدمه_ انزل وراك لي
ممدوح_ من غير حديت كتير يلا
نزل ممدوح
امه بصدمه_ اي اللي نزلك دلوقت ياولدي
ممدوح _اتعشا معاكم
امه_ ما العشا بتاعك انت وعروستك فوق
ليلي مرات اخوه سالم بدلع _سبيه يما يتعشى معانا ويطلع
في الوقت ده نزلت فاطمه بخجل
سماح ولدت ممدوح _تعالي يابنتي اقعدي جاري
روحي يا ليلي نادمي علية الباقين
جم عمران واسماعيل وسالم وصباح مرات اسماعيل
وعيالهم كلهم اطفال
عمران بستغراب _اي اللي نزلك دلوقت ياولدي
ممدوح_ نازل اتعشاء معاكم وطالع يابوي
سماح_ خلاص يا عمران خليه يتعشاء
وبعد العشاء خد ممدوح فاطمه وطلع
فاطمه_ احضرلك الحمام
ممدوح_ اه
بعد فترا خرج ممدوح من الحمام لاقه فاطمه واقفه جنب السرير وهي لابسه قمي.ص ن.وم لاكن مدهاش انتباء وفرد ضهرو علي السرير بشردو
فاطمه بحزن وهي بتقعد جنبو _ ممكن اسالك سؤال
ممدوح_ امم
فاطمه بحزن_ هو انت مش رايدني
ممدوح _بص عليها وهو بيقول لي قولتي أكده
فاطمه _باين يابن الناس انك مغصوب عليا
اتعدل ممدوح بغضب_ انا محدش يغصبني يابت انتي فاهمه
فاطمه بخوف وانكماش_ فاهمه فاهمه انا اسفه ونامت وادت ممدوح ضهرها ولاكن صوت عيطها ملئ الاوضه
ممدوح بنرفزه مش فاهم لي _بس يا فاطمه ونامي
بيفوت الليل ويطلع صباح يوم جديد ولسه مالك معرفش حاجه عن خديجه
وقرر يسافر البلد
عامر_ ازي بتك يا فوزيه
فوزيه_ زينه يابا الحمد لله وبتسلم عليك
عامر_ كل فترا روحي زوريها وخدي ليها ضيافه حلو يا ام فاطمه
فوزيه _تعيش يابا ربنا يخليك
ونظر _عامر لي نعيمه عقبال مني يا نعيمه
نعيمه _يارب يابا
نزل محسن وهو مستعجل جدا
عامر _علي فين يا محسن
محسن_ رايح مشوار مع واحد صاحبي وجاي ياجدي علي طول
وخرج
كريم _صباح الخير
الكل_ صباح النور
عامر_ وانت يا كريم مش ناوي تفرحنا بيك
كريم_ قريب اوي ياجد
مني قلبها دق جامد كانت خايفه مكنش هي سعتها هتتحول بمعني الكلمه كريم ده حب عمرها
الغفير _دخل بلغ ان في واحد اسمه مالك المحمدي عايز يقابل عامر بيه
عامر_ داخلو
حمد _جاي رايد اي تاني ده
دخل مالك وعينه بتدور علي خديجه
عامر_ اتفضل ياولدي علي المكتب
دخل عامر ومالك وحمد ومحمود اللي كان ساكت خالص لانه حاسس بالذنب
عامر_ اتفضل يابني رايد مني شئ
مالك_ خديجه
عامر_ مالها
خديجه جت هنا من امبارح والفون بتعها مقفول
حمد_ بس خديجه مجتش هنا خالص وبعدين انت عرفت انها مكنتش هنا كيف
مالك بص لي عامر وقال انا هحكلكم كل حاجه بس قولو خديجه كويسه ولا لا
وحكي مالك كل اللي حصل الفترا اللي فاتت
عامر_ احنا فعلا مشوفناش خديجه يابني
تعالي نسأل البنته وانت كل واحد يرن علي ابنه يخليه يجي
خديجه كانت قاعده عينها ورمت من كتر العياط
وصوتها رايح خالص من الص.ويت سمعت صوت برا الاوضه حاولت تص.رخ ولاكن صوتها رايح خالص
محسن _اهلا يا خديجه واحشتيني
خديجه حاولت تتكلم كتير بس مقدرتش فا دموعها نزلت بصمت
صاحبي _قالي انك مبطلتيش ص.ريخ يعني كويس اني جيتك في حته مقط.وعه
خديجه.........
تؤ تؤ شوفتي نتيجه صواتك اهو صوتك راح خالص مع ان انا بحب اسمع صوتك اوي
ولسه هيقرب منها لاقي ابوه بيرن عليا وبيستعجلو يجي البيت
كريم كان واقف بيرن علي جميله اللي اول ما ردت سمع صوت مني بتقول ان جدو عايزو ضرورى
كريم _اسف يا جميله شويه وهكلمك
والكل اتجمع
عامر _خديجه فين ياولد
#روايه_عشقت_صعيديه
البارت التاسع
عامر_ فين خديجه ياولد
كلهم بصو لبعض بستغراب
نعيمه _مش خديجه مشيت يا ابوي
فوزيه_ واي جاب الجدع ده هنا
عامر بصرامه_ انا بسأل سؤال حد شاف خديجه وكان يتفحص الكل بنظراتو وكان باين علي محسن التوتر
عامر_ شوفتهاش يا محسن
محسن توتر ولاكن حاول يثبت وقال
لو شوفتها كنت قت.لتها الفاج.ره
وبعدين ده اللي جابو هنا بعد اللي عملو
محمود_ مش وقته كلامك ده بنت عمك في خ.طر
كريم_ لي يا بوي مالها خديجه
محمود_ خديجه المفروض انها جت هنا امبارح ليله فرح فاطمه ومالك وصلها لحد اهنا يعني معنها كده انها في الصعيد ولازم ندورو عليها
حمد _احنا هنتقسم وندورو يابوي
عامر_ خلاص وانا معاكم
محمود _خليك يابوي انت تعبان
عامر بخبث_ وهو بيبص علي محسن لا انا هدور مع محسن وانت روح مع كريم ومالك وحمد مع بعض يلا
محسن_ انا هدور لوحدي وارتاح انت ياجد
عامر_ انا قولت يلا
محسن_ كان عايز يلحق يمشي خديجه من البيت ولاكن جدو معا كان مش عارف يعمل اي
الكل اتفرق يدور عليها والبنات في البيت قلقانين
اما عند فاطمه كانت تحت عند حماتها اللي حبتها جدا وحسن انها ست طيبه وحبت صباح مرات اسماعيل ولاكن حست فاطمه ان ليلي بتبص ليها بقرف وتعاملها وحش ومرتحتلهاش فاطمه خالص
سماح_ يلا يابتي اطلعي خدي دوش كده والبسي حاجه حلوه كده واقعدي استني جوزك اللي معرفش نزل الشغل انهارده كيف تاني ليله من جوزو وأكملت بضحكه ادلعيلو يبت
ليلي ردت بغيظ_ما تقعد معنا يما ما احنا كلنا قاعدين
سماح ردت عليها بغيظ_ انتي متجوزه بقالك ١٠ سنين وعندك بدل العيل ٣ عيال دي لسه عروسه يا ليلي
اطلعي يابنتي يلا جوزك ما بقي الا جاي
طلعت فاطمه وهي مش فاهمه موقف ليلي ولي بتكرها كده
خدت دوش ولبست قمي.ص وحطت ميكب بسيط وفردت شعرها اللي وصل لحد اخر ضهرها وكان اسود سواد اليل كان منظرها مغري جدااا
محسن بتوتر_ كان بيحاول يخلي جدو يدور في منطقه بعيده عن البيت
عند خديجه كانت دموعها نازله بصمت وحزينه لانها مش قادره تتكلم
لحد ما بتحس بحركه غريبه برا وسمعت صوت الرجاله اللي برا بيقولو لبعض انهم يهربو احسن
وسمعت حد بيخبط جامد علي الباب كانت نفسها تص.رخ ولاكن مش قادره اللي بيخبط مش استسلم وكس.ر الباب لانه متأكد ان خديجه جوا
دخل مالك وهو بينادي علي خديجه اللي اول ما شافتو الدموع كانت نازله من عينها زاي الشلال
حمد_ جيه من وراه وهو بيقول كان في حد هنا بس ه.ربو من باب المطبخ
حمد_ انتي كويسه يابنتي
ولاكن خديجه مكنتش قادره ترد عليهم
مالك بقلق وحب_ مالك يا خديجه ردي علينا انتي كويسه
خديجه بقت تعيط وتحاول تتكلم ولاكن مش عارفه
مالك_ خدي الفون واكتبي مالك طيب
خديجه هزت رأسها وخدت الفون ولسه هتكتب اغمي عليها من التعب
خدوها ونزلو في نفس الوقت رن حمد علي عامر وعرفو
كانت صدمه لمحسن ورن علي الرجاله علطول
الرجل_ يا محسن بيه احنا لقينا ناس واقفين تحت البيت وبيقولو هي هنا انا متأكد وطلع خبط علي الباب ه.ربنا وقولنا هي كده كده مش بتتكلم
محسن بغضب_ تمام يا غبي
ورجع علي ألبيت وهو متوتر
وسمع حمد بيقول انها مش عارفه تتكلم ولما مالك ادها الفون تكتب اغمي عليها
محسن ارتاح حبه ولاكن لسه مش عارف يعمل اي
كانت جميله قاعده متوتره وخايفه كريم قال انه هيرجع انهارده علي اخر النهار والساعه خلاص داخله علي ٧ المفروض يرجع وكمان مش بيرد علي الفون يارب استرها
دخل ممدوح الاوضه ولاكن وقف مذهول من كتله الجمال الذي أمامه فا فاطمه كانت في كامل زينتها وابتسمتها كانت تزين وجها ولاكن اغمض عينو بغضب ودخل الحمام من غير كلام
فاطمه حست بي اهانه من تجاهله ليها وكانت الدموع تتلئ من عيونها بصمت
خرج ممدوح وعينه وقعت عليها مره اخري ولاحظ دموعها ولاكن ليس بيدو شئ فا هو لا ينفع ان يكون زوج لها
دخل البلكونه وهو يشرب سيجاره
دخلت فاطمه وراه بعد ان اردت الروب
فاطمه_ ممكن اتكلم معاك
ممدوح_ اتفضلي
فاطمه_ ممكن افهم سبب معملتك دي اي
ممدوح زقر أنفاسه بصعوبه وقال انا هقولك يابنت الناس وانتي قرري
فاطمه _سمعاك
في نفس الوقت كانت ليلي تجلس علي السرير ببردو وزوجها سالم يقف بغضب ويقول_ انتي بقيتي بارده ومستفزه في كلامك
ليلي ببرود_ كل ده علشان بقولك انا عايزه اطلع راحله انا وانت بس
سالم _لا مش علشان كده علشان ده مش وقته انا واخواتي اللي شايلين الشغل وممدوح عريس واجازه اسافر انا كمان واسيب اسماعيل لوحدو كيف
ليلي_ شئ ميخصنيش ياسالم ويعدين ممدوح كان في الشغل انهارده
سالم_ يوم إنما هو لسه عريس استني كمان اسبوعين وهخدك ونسافر يا ليلي واكمل بحب وبعدين تعالي في حضني انتي واحشاني
بعدت ليلي بزهق وقالت _لما الأسبوعين يعدو ونسافر يبقه اجي في حضنك غير كده لا يا سالم وسابتو ونزلت
وهو كان قاعد حزين علي عيشتو
نزلت ليلي لاقت اسماعيل وصباح قعدين في الجنينه كانت بتبص عليهم وهي غيرانه منهم
((للاسف ليلي من النوع اللي مش بحب عيشتو ولازم يبص في حيات غيرو ))
اما عند خديجه كانت الكل قلقان والدكتوره لسه جوا
خرجت الدكتوره وقالت_ إنها عندها انهيار عصبي من كتر العياط ولازم تستريح شويه والاحبال الصوتيه تمام هي بس من الص.راخ حجات سخنه مع العلاج وتبدأ تتكلم تاني عادي هي دلوقتي واحده منوم وتفوق الصبح انشاء الله
عامر_ متشكرين يادكتوره
الدكتوره_ لاشكر علي واجب
محسن فكر ان دي هي فرصتو ولازم يعمل اللي بيفكر في
عامر انتو عرفتو ماكنها ازي
محسن كان متابعه الكلام علشان يفهم
مالك_ انا وعمي حمد روحنا اخر القريه وعمي محمود وكريم وكانو في نصها وحضرتك في الأول فا انا الصراحه قررت ادور بصورتها يمكن حد شافها ومن حظي لقيت عيل صغير بيقول انه شافها امبارح مع رجال مطلعها البيت اللي في الشارع جنبهم خليتو وراني البيت وطلعنا لاكن كان اللي خطفها هرب
عامر_ الحمد لله انها بخير بكره نفهم منها كل حاحه يلا كلو يروح علي اوضته
جميله كانت خلاص هتنهار لاكن سمعت صوت رساله من كريم
فاتحتها لاقت ريكود بصوتو بيقول
انا اسف يا جميله اني مجتش بس حصل عندنا شويه مشاكل طمنيني عليكي انتي بخير
حست جميله من صوتو انه مخنوق محبتيش تزود الخنقه وقالت كل شي تمام
وركن الفون جنبها ونامت من تعب وتوتر اليوم
ممدوح بحزن_ زمان كنت خاطب بنت من مصر اتعرفت عليها وقت ما كت بدرس
وخطبتها وحبتها جدا وقبل الفرح بكام يوم طلبت مني نروح نعمل تحليل شامل لنفسنا اطمئنان روحت معها فعلا ولقيت النتيجه طلعت في نفس اليوم خدنا النتيجه وعرضنها علي دكتور وكانت صحتنا تمام ولاكن الدكتور قال كلمه خلت الدنيا اسودت قدامي انا عقيم
نظرت فاطمه لي نظره حزن
كمل وقال سعتها خفت من حجات كتير اني مش هكون اب وان خاطبتي تسبني وفعلا بعد ما روحنا للدكتور بيوم المعامله اتغيرت وبدأت تبعد ولما واجهتها قالت إنه نفسها تكون ام مزعلتش منها لانها ده حقها لاكن اتوجعت جامد ومن سعتها وانا مش موافق ادخل حد حياتي ولاكن اهلي صممو اني اتجوز وكنتي انتي صاحبه النصيب قرري هتكملي ولا نقعد مع بعض ٦ شهور واطلقك من غير شوشرة
فاطمه كانت متوتره ومش عارفه تعمل اي ولاكن حسمت وقررت انها ........
#روايه_عشقت_صعيديه
البارت العاشر
فاطمه بتنهيده طويله قالت
وانا موافقه اكمل معاك حتي لو مفيش نصيب نخلف
ممدوح بصدمه كان فاكر انها هتتطلب الطلاق
انتي مستوعبه كلامك يا فاطمه دي خلفه عيال هتتحرمي منها طول حياتك يابنت الناس
فاطمه_ لو مكنش ليا نصيب فيك مكنش ربنا ارد اننا نتجوز وكل حاجه في ايد ربنا يمكن يرزقنا بكره بعيال كتير اوي
ممدوح ملاقش رد يرد عليها بي غير انو خدها في حضنو وكانت الفرحه ظاهره علي وشو
قرب ممدوح من ش.فايفها يطبع ملكيتو عليها وهنا تاهت فاطمه في بحور زوجها
ونسبهم حبه بقه
في الليل كان محسن ينظر يمين وشمال يتأكد من عدم وجود احد ويدخل غرفه خديجه بهدوء وهو يوقظها من النوم بصعوبه بسبب قوه الم.نوم اللي واخده صحيت خديجه وهي حاسه بدوارن ولاكن اول ما لمحت محسن الخوف ظهر علي وجهها
محسن بحده_ اللي هقول عليه يتسمع لو قولتي ان انا اللي خط.فتك يبقه اقري الفتحه علي روح حبيب القلب مالك سامعه
خديجه بقت تهز رأسها بخوف وزعر من محسن
خرج محسن تاني من الاوضه ولاكن سمر شافتو واستغربت وقررت ترقب محسن وتعرف ناوي علي اي
ومع صباح جديد كان الكل متجمع عند خديجه
عامر_ انتي زينه دلوقت يابنتي
هزت خديجه رأسها بنعم
مالك ادها الفون وقالها تكتب مين اللي كان خاط.فها
خديجه مسكت الفون وكانت متوتره جدا ومش عارفه تتصرف ازي ولاكن نظره محسن ليها خلتها تكتب انها متعرفش مين اللي خ.طفها
عامر_ يعني انتي مشوفتهوش خالص
خديجه هزت رأسها بلنفي
حمد _الحمد لله انك بخير واحنا هنعرف مين اللي عمل كده
نعيمه _طب يلا بقه خلوها ترتاح شويه وخدي ياحبيبتي اشربي الينسون ده علشان زورك
الكل نزل تحت
مالك _انا بطلب ايد خديجه منك يا حج عامر
محسن _معندناش بنات للجواز
محمود_ متدخلش يا محسن خديجه دلوقتي متخصكش
مالك_ انا طالب ايدها في الحلال موافق ياحج ولا لا وانا اوعدك هشلها في عيوني
عامر_ الري رايها يابني انا موافق لاني استجدعتك لما خديجه حالتها تتحسن هنشوف الموضوع ده
كان محسن يطلع شرار من الغضب
مالك_ طب استأذن انا
عامر_ مش هيحصل لازم نتغدا الاول
مالك_ ملوش لازمه والله ياحج
كريم _لا اذي اقعد نتغدا الاول ونسافر سواء علشان الشغل
وبعد مده كان كريم ومالك في العربيه راجعين علي القاهره
وكان مالك شاغل دماغو شكل خديجه وهو بيسلم عليها قبل مايسافر كانت خايفه ومتوتره
كان حاسس ان فيها حاجه لاكن مش قادر يتصرف
كريم_ حمدلله علي السلامه يامالك اشوفك بكره في الشغل سلام
مالك_ سلام
وطلع البيت وهو مشغول البال ولاكن من التعب سلم علي امه ونام
اما كريم فراح علي جميله علطول
صحيت فاطمه لقت ممدوح بيتفرج عليها بحب
فاطمه بكسوف _صباح الخير
ممدوح بحنيه_ صباح النور يا فاطمه انتي زينه في حاجه واجعاكي
فاطمه وفهمت قصدو _لا انا زينه يا حبيبي
نظر لها ممدوح من نطقها له بي حبيبي
فاطمه بجراء_ متستغربش انا حبيتك من اول يوم شوفتك في وحبيتك اكتر لما صارحتني
ممدوح_ ربنا يخليكي ليا يا اجمل فاطمه
فاطمه حزنت بعض الشى فا هي كانت تريد كلمه بحبك
احس بها ممدوح فقال
انتي كبيره في نظري اوي يا فاطمه ومع حياتنا الجايه هحبك وهتعلق بيكي قوي قوي
فاطمه بضحك وهي تتجه للحمام_ انا متأكده انك هتحبيني قوي قوي اصلا
ضحك عليها ممدوح وسمع الباب بيخبط
جميله بخوف وهي سمعه خبط علي الباب مين
كريم_ انا يا جميله كريم افتحي
فتحت جميله الباب بفرحه كريم حمدلله علي السلامه واحشتني اوي
وانتبهت لما قالت بكسوف وقالت اصلك طولت اوي عامل اي
كريم بضحك_ طب ادخل طيب
جميله برتباك _اتفضل انا اسفه
اي اللي اخرك كده حصلك حاجه
كريم_ لا ابدا اصل حصل عندنا وبدأ يحكي ليها فا هو برتاح معها في الكلام
ممدوح _ايوا يا ليلي رايده شئ
ليلي _اه قولت اطمن عليك اصل مراحتش الشغل
ممدوح ببردو _عريس بقه يا ام غاده
ليلي بغيظ وهي تدور بعينها في الاوضه_ اومال فين فاطمه
ممدوح بغضب حاول كبته _في الحمام يا ليلي عرسان ومش فاضين لوقفه الباب
ليلي_ ماشي يا ممدوح ماشي ونزلت وهي متغاظه جدا وناويلهم علي شر تخرب بي حياتهم
جميله_ يا كل ده حصل المهم ان خديجه كويسه
كريم_ مش حابه تتعرفي عليهم
جميله_ اتعرف عليهم ازي بصفتي اي
كريم_ بصفتك مراتي
جميله الكلمه هزتها ولاكن قالت بس مؤقته مراتك لوقت معين
كريم _اممم عادي انا قولت تتعرفي الفتره دي يعني
لاكن جميله مكنتش عايزه تعلق نفسها بي زياده عن الازم علشان لو انفصلو
فغيرت الموضوع وقالت
عملت اي مع مرات أبويا
كريم بتنهيده_ ابن اختها ات.خانق معايا لما عرف اني اتجوزتك ولاكن الموضوع اتحل ورفعت عليهم قضيه تزوير في الورق وان التاريخ بتاع القمضه كانت ساعت وافات بباكي ولسه القضيه شغاله
جميله _شكرا علي كل حاجه يا كريم
كريم ابتسم وقال انا همشي لاني محتاج انام
جميله بكسوف_ ممكن تنام جوا وانا هعمل غداء واصحيك وبعدها امشي
كريم_ امم تمام
اما خديجه كانت قاعده مع مني وفوزيه ونعيمه بيهونو عليها دخلت عليهم سمر
ازيك يا خديجه
خديجه .....
سمر بشماته_ اممم ايوه صح مش بتعرفي تتكلمي ياحرام
خديجه بغيظ حاولت تتكلم مقدرتش فا دموعها نزلت بصمت
مني_ سمر اطلعي برا
سمر_ الا انا كنت بطمن بس وخرجت بضحكه
بعد فترا كانت جميلة تقف في المطبخ تصنع الاكل بكل حب وهي تكلم صديقتها المقربه
الصديقه_ يا بت افهمي اتعرفت علي اهلو وقربي منو وبايني حبك لي علشان يتعلق بيكي ويحبك علشان متطلقيش منو افهمي واسمعي كلامي
انتي ادخلي البسي بجامه حلوه كده بس تكون قصيره شويه
جميله _اي قلت الأدب دي
صديقتها_ يبت ده جوزك مش عيب ولا حرام وزيني السفره وشغلي اغاني رومانسي وهو هيقع متقلقيش
جميله_ همشي وراكي لما اشوف اخرتها
نفذت جميله كل شئ وصحت كريم اللي كان متفجاء وأثناء اكلهم قال كريم
شكلك حلو اوي يا جميله اسم علي مسما
جميله وهي ترجع شعرها خلف اذنها بكسوف شكرا
كريم كان مغيب وهو ينظر لها ويقترب من فمها ويطبع بوسه صغيره ويبدأ يتعمق اكتر وكانت جميله لا تقاوم فا حبها له عدا الحدود
ويحملها كريم ويذهب الي الغرفه
#روايه_عشقت_صعيديه
البارت الحادي عشر
كريم كان مغيب وهو ينظر لها ويقترب من فمها ويطبع بوسه صغيره ويبدأ يتعمق اكتر وكانت جميله لا تقاوم فا حبها له عدا الحدود
ويحملها كريم ويذهب الي الغرفه
وعندما كانت يق.ترب منها فاق من وبعد عنها وهو متوتر وغاضب من نفسه
عندما أدركت جميله الموقف فاقت علي صوت قفل باب الشقه تكوعت علي سريرها وهي تبكي بشده انها بسبب حبها له تناست انه لا يحبها وانه يسعدها فقط
ام كريم كان ماشي في الشارع وهو مش عارف احساسه اتجاه جميله عباره عن اي مساعده ولا شفقه ولا حب
كريم بستغرب _حب حبتها امته لا لا يمكن اكون حبتها بسرعه دي
في الصعيد كانت خديجه بتاخد دوش واتخبطت فبدون ارداه منها قالت اه واتفجات انها قدرت تتكلم وكانت هتخرج تعرف الكل ولاكنها تماسكت لحد ما تعرف هتعمل اي مع محسن
تحت كان الكل متجمع بيتفقو علي موعد لفرح سمر ومحسن
محسن_ شويه ياجد لسه بادري
عامر بحده_ بادرى من عمرك ياواد مينفعش واصل تقعد معانا أكده وهي مش مراتك كتب كتابكم هيكون بعد سبوع من دلوقت موافقه يا سمر
سمر بفرحه_ اه طبعا كفيا اني هكون وسطيكو ياجدي
عامر_ يبقه خلاص اتفقنا بلغي اهلك
سمر _لا انا اهلي متوفين
عامر_ احنا اهلك يابنتي ربنا يرحمهم .....فين خديجه ي مني
مني_ فوق بتلبس ونازله
ام عند مالك كان بيلبس وقرر يروح يطمن علي خديجه وهو نازل قابل ندا
ندا_ ازيك يا أستاذا مالك
مالك _الحمد لله
ندا _كنت عايزه اطمن علي خديجه
مالك_ انا رايح ليها يبقه اطمنك لما ارجع
ونزل مالك وركب العربيه وهو متجه علي الصعيد
ولاكن مالك حس بدواران في دماغو وفهم ان اللي بيحصل نتيجه ركوبه العربيه لوحدو لان من ساعت اللي حصل معا وهو مش بيركب عربيه لوحدو
حاول يتجاهل الأمر ولاكن كان الدوران يزداد لحد ما مالك معرفش يسيطر علي نفسو ومقدرش يتحكم في العربيه واخر حاجه شافها انو بيخ.بط في شجره كبيره
كان ممدوح وفاطمه قعدين مع العيله وكان الكل فرحان ان ممدوح تقبل فاطمه معدا ليلي بتبص ليهم بكل غل
وقالت_ اه صح هتجيبو بيبي امته بقه ..وبعدين تظاهرت بنسيان وقالت
انا اسفه افتكرت ان ممدوح مش بيخلف
الكل بص ليها بغضب ولسه سماح امه هترد عليها سبقتها فاطمه وقالت
ومين قالك ان احنا مش عندنا بيبي ممدوح خلف بنوته زاي القمر
الكل بص ليها بستغراب قامت فاطمه وقفت وشاورت علي نفسها وقالت
اهي واقفه قدامكو
ونظرت لممدوح وقالت صح ولا غلط
ممدوح بحب_ صح الصح كمان انتي بنتي وحبيبتي ومراتي
عمران بفرحه_ واه هتعاكسها قدمنا إياك
ممدوح بضحك_ اومال اعكسها فين يا بوي
عمران_ طلع من جيبو تساكر سفر وقال خدها عكسها هناك قدام البحر
فاطمه بفرحه_ ربنا يخليك لينا يارب
صباح بحب_ اطلعو جهزو الشنط بقه
كانت ليلي مصدومه من رد فاطمه وكانت خايفه من رد فعلهم
عمران بغضب_ اللي انتي عملتي دلوقتي ده انا هعديه بمزاجي فاهمه
ليلي بخوف_ فاهمه وطلعت علي فوق بخوف
خديجه كانت قاعده وسط الكل ولاكن تفكرها مشغول في اللي مفروض تعملو بتفتح الفون ترن علي مالك ولاكن الفون مقفول
بتكون متورتره وهي بترن علي كريم ان حد يسمعها بتتكلم
كريم كان قاعد في الشفه مع صحابو وهو دماغو مشغوله بي جميله اللي سيبها من الصبح
لقي خديجه بترن استغرب ولاكن رد لقها هي اللي بتتكلم
كريم بتفجاء
خديجه حمدلله علي السلامه
خديجه بصوت واطي _كريم انا عايزه منك خدمه عايزه اعرف مالك كويس ولا جراله حاجه ومحدش يعرف اني بقيت اتكلم و رنيت عليك
كريم بعدم فهم_ انا مش فاهم حاجه
خديجه _مش وقته اعرف مالك كويس ولا لا بالله عليك
كريم _حاضر سلام
وقفل معها ولسه هيخرج لاقه جميله بترن كنسل ومردش عليها ولاكن رنت مره كمان
رد كريم وقبل ما بتكلم سمع صوت ص.راخها
جميله_ الحقني يا كريم الحقني
كريم ركب العربيه بسرعه واتجاء علي البيت بتوتر وهو سامع ص.راخ جميله ولاكن الخط قطع كان هيم.وت من الرع.ب عليها وسايق بي أقصي سرعه
كانت كانت واقفه لسه مكنها متوتره لقت سمر بتقف قدمها وهي بتقول
سمر _مش هتقوليلي مبروك هيتجوز انا ومحسن اخر الاسبوع
ولاكن خديجه تجهلتها ومشيت
كانت سمر واقفه حاسه انها هتولع من الغيظ
محسن كان واقف في مكان بعيد عن الأنظار وبيتكلم في الفون
محسن_ متقلقش المكان موجود المهم المعاد يكون بليل علشان محدش يحس بينا والتسليم هيكون بليل بردو
ولاكن تفجاء بحد بيحط ايدو علي كتفو
تابعووووووني
البارت الثاني عشر حتى البارت الثامن عشر من هنا
رواية زواج لدقائق معدودة كامله من هنا
رواية خيانة الوعد كامله من هنا
رواية الطفله والوحش كامله من هنا
رواية جحيم الغيره كامله من هنا
رواية مابين الضلوع كامله من هنا
رواية سيطرة ناعمه كامله من هنا
رواية يتيمه في قبضة صعيدي كامله من هنا
الروايات الكامله والحصريه بدون لينكات من هنا
إللي خلص القراءه يدخل هيلاقي كل الروايات اللي بيدور عليها من هنا 👇 ❤️ 👇
❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺
الصفحه الرئيسيه للروايات الجديده من هنا
جميع الروايات الحصريه والكامله من هنا
انضموا معنا علي قناتنا بها جميع الروايات على تليجرام من هنا
❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺
تعليقات
إرسال تعليق