القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشقت صعيديه البارت الثاني عشر حتى البارت الثامن عشر بقلم فرحه أحمد حصريه وجديده


رواية عشقت صعيديه البارت الثاني عشر حتى البارت الثامن عشر بقلم فرحه أحمد حصريه وجديده 



رواية عشقت صعيديه البارت الثاني عشر حتى البارت الثامن عشر بقلم فرحه أحمد حصريه وجديده 


بيوصل كريم البيت وهو بيطلع وكان صوت صراخ.ها ملئ تفكيره 


طلع كريم لاقي باب الشقه مقفول وصوت ص.راخ جميله يرن في أذنيه 


يحاول كريم ان يك.سر باب الشقه ويك.سرو فعلا ويدخل عينو تدور علي جميله دخل الاوضه لاقها علي السرير وفي واحد بيحاول يته.جم عليها 


سعتها كريم مبيستحملش ويمسك الشخص ده ويض.ربو بكل قوته كان الشخص مش عارف يسد ض.ربات كريم من قوه غض.به 


وقع الشخص مغ.مي عليه من كتر الضرب 


وراح حضن جميله حضن جامد اكنو بيخبيها جوا جسمو كانت جميله منهاره من العياط 


كريم_ اهدي وفهميني من الشخص ده 


في الصعيد 


بيلف محسن بتوتر ولاكن يطمأن اول ما يشوف سمر 


سمر بشك_ مالك كنت بتكلم مين 


محسن_ واحد صاحبي 


سمر _اممم ماشي انا كنت عايزه ننزل القاهره علشان اجيب فستان 


محسن_ روحي لوحدك انا مش فاضي 


سمر بغضب_ لا يا محسن هنروح سواء بكره علي العصر 

ومشيت وسابتو 


محسن بتفكير_ كويس ان هنسافر بكرا اكون خلصت المصلحه انهارده 


اما خديجه كانت قاعده متوتره فا كريم غاب جدا وماطمنهاش علي مالك 


لاكن لقت كريمه بترن عليها وبعد السلام سألت كريمه علي مالك 


خديجه_ انا اللي كنت هسالك عليه 


كريمه بصدمه_ ازي هو كان مسافر من الصبح ازي موصلش لحد الان والفون مقفول 


خديجه بخوف_ ليكون حصلو حاجه علي الطريق 


كريمه بخوف وصدمه _ابني انا قلبي كان حاسس ان هيحصل حاجه وبعدين كملت بصدمه انتي يا خديجه بتتكلمي 


خديجه_ لسه اول حد انتي يعرف بس متقوليش لحد دلوقتي 

اقفلي لحد ما اشوف كريم 


كريمه بعياط_ انا عايزه اطمن علي ابني يا خديجه انا....انا اخر مره كلمتو كان علي طريق....... 


خديجه بقلق وخوف_ حاضر والله هطمنك 


بترن خديجه علي كريم تاني اللي كان بيطمن جميله بعد ما عرف مين الشخص ده وعايز اي وطلب منها انه هيخدها وهيعرف اهله عليها وهتعيش هناك 


لقي خديجه بترن فا افتكر مالك ورد عليها 


كريم_ اي يا خديجه انا رايح لبيت مالك اهو 


خديجه بعياط وخوف شديد_ مالك مش في البيت مالك كان جيلي الصعيد واخر مره مامتو كلمتو كان علي طريق .......وبعد كده افون اتقفل طمني عليه ونبي يا كريم 


كريم _حاضر اقفلي دلوقتي 

وبص علي جميله وقال 


يلا يا جميله غيري هدومك وتعالي هنسافر البلد 


جميله بعياط _وهتقول اي اهلك اي 


كريم وهو ينظر في عينها_ هقول مراتي 


جميله وهي مرتبكه _وهتقول اي سبب جوزنا 


كريم _لا انا هفهمهم اننا اتجوزنا من غير ما يعرفو علشان بابكي طلب الطلب ده قبل ما يم.وت تمام 


جميله_ تمام احضر هدومي 


كريم بسرعه_ لاني لازم تطمن علي مالك 


كانت جميله تريد ان تسأل مالو مالك ولاكن بالها كان مشغول بمقبله العيله 


ورن كريم في الفتره دي علي مستشفيات قريبه من الطريق ده ولاكن بدون فايده لحد ما خد جميله وراح علي نفس الطريق اللي مشي في مالك 


علي احد شواطي البحر كانت تجلس فاطمه وبجانبها ممدوح وهو ينظر لها بحب لا يصدق انه حقا احبها وتقبلها كا زوجه فا هو كان رافض للفكرة 


فاطمه بكسوف_ بتبص ليا كده لي يا حبيبي 


ممدوح_ يابوي علي كلمه حبيبي من فمك كيف الشهد يا روح القلب 


فاطمه وهي وشها قلب طماطم_ بس بقه يا ممدوح 


ممدوح بضحك علي كوسفها_ اي رايك في الرحله حلوه 


فاطمه_ اوي اوي احنا هنقعد كام يوم 


ممدوح_ هنقعد ٧ إيام ياعسل اعاكس فيهم براحتي بقه 


فاطمه بضحك _براحتك يا باشا 


كان كريم ماشي ولاكن لمح عربيه منحدره علي جانب الطريق نزل بسرعه وهو يفتش في العربيه فا هو يعرف هذه العربيه بتاعت صاحب مالك 

ولاكن مالك مش جواها ولسه هيفكر لاقه ناس جايه علي وهي بتقول 


رجل_ عايز اي يا اخينا 


كريم_ الشخص اللي كان هنا فين 


الرجل الاخر_ في ضيفتنا رايد شئ 


كريم_ اه انا صاحبو وعايز اطمن عليه 


خد كريم جميله ومشيو مع الناس 


كان اليل عم المكان والهدوء ولا حد خارج بيته 

كان محسن واقف قلقان عند باب الدوار  الخلفي

منتظر حد 


اطمن اول ما شاف عربيات داخله عليه نزل منها راجل في التلاتين من العمر ولاكن يظهر علي الهيبه 


قاسم الديب 


محسن_ منور الدنيا يا باشا 


قاسم بشموخ_ المكان جاهز 


محسن_ اه كلو تمام 


نظر قاسم لي رجلتو ينزلو البضاعه 

وابتدا الجميع بتنزيل البضاعه وما هي إلا مخ.درات 


قاسم بتكبر_ الحاجه هتفضل هنا يومين وهاجي اخدها تاتي يوم بليل زاي كده يعني هتبات عندك ليله واحده بس قدها 


محسن_ طبعا يا باشا 


ذهب كريم لي مالك 


جري عليه وهو بيقول مالك انت كويس اي اللي حصل 

مالك بستغراب _انت مين 


#روايه_عشقت_صعيديه 

البارت الثالث عشر 


كانت خديجه بالها مشغول علي مالك ومتعرفش هو شاف الرساله اللي بعتتها لي قبل ما ترن عليه ولا لا ومش عارفه حصلو حاجه ولا لا 


فلاش باك 


بعد ما خديجه خدت دش قررت تعرف مالك بخطط محسن علشان تعرف تتصرف ازي لانها لوحدها ومش عارفه تعمل اي 


وبعتت ريكورد بصوتها بتحكي في كل حاجه من اول ما محسن خاطفها لحد ما هددها وان صوتها لسه راجعلها 

ونزلت 

ولاكن استغربت لما لقت مالك مشفش الرساله وحاولت ترن عليه ولاكن الفون كان مقفول فا بدأت تكلم كريم 


باك 

كانت قعده قلقانه جدا وبذات لما فون مالك اتفتح وشاف الرساله واتقفل تاني هي ماعرفش هو فين ولا اي اللي بيحصل دلوقتي وبذات محسن مش موجود في البيت خالص 


ذهب كريم لي مالك 


جري عليه وهو بيقول مالك انت كويس اي اللي حصل 


مالك بستغراب _انت مين 


كريم بصدمه واستغراب _انا كريم يا مالك فيك اي 


مالك بص علي جميله وقرب من كريم وقاله _طلعها برا 


كريم بدون فهم خرج جميله برا اللي كانت مش فاهمه حاجه 


كريم _انت مش فاكرني 


مالك بتنهيده حزن_ انا فاكرك بس كان لازم اعمل كده 


كريم بدون فهم_ لي 


فتح مالك رساله خديجه وسمعها لي كريم اللي كان مصدوم جدا 


كريم بصدمه _محسن هو اللي عمل كده ازي ده 


مالك_ كنت رايح لي خديجه حسيت بدوران بسبب الموضوع القديم بتاع السواقه وخبطت في شجره والناس الطيبن اللي برا دول لحقوني 


خدت الفون علشان اطمن امي لاكن اتفجات برساله من خديجه صوت وانا عارف ان خديجه تعبانه فتحتها وسمعت الكلام ده فا فقرت اني اعمل فاقد الذاكره علشان اعرف اعلم محسن الأدب 


كريم لسه الصدمه مأثره عليه لاكن قال _طب واي اللي هيوديك عندنا طلما فاقد الذاكره 


مالك _هنقول اننا كنا مسافرين سوا وحصل حادثه وجينا علي البلد علطول لانها كانت أقرب لينا 


كريم بتنهيده_ حاضر يا مالك 


مالك يستغراب_ اي اللي جايب جميله معاك 


كريم _مهي تبقه مراتي 


مالك _ده ازي 


كريم _موضوع طويل احكهولك بعدين 


خرجو كلهم ومالك شكر الناس جدا وكان كريم واقف مع جميله علي جنب وبيفهمها اللي حصل بختصار وطلب منها انها تقول ان مالك فاقد الذاكره لحد ما يفهمها الموضوع 


كان محسن واقف مع سمر تشتري فستان وهو متوتر فا هو بعيد عن البلد من الصبح المفروض كان يقعد يحرث الحاجه اللي عندو قاسم زعلو وحش فيها م.وته 


وصل كل من كريم وجميله ومالك 


خديجه اتصدمت وفرحت لما كريم دخل بي مالك ولاكن جريت بخوف علي مالك وسألت علي الشاش الملفوف علي راسه 


مالك وهو يمثل عليها _انتي مين 


خديجه بصدمه_ انا مين!! انا خديجه يا مالك 


كريم_ ياجماعه واحنا جاين عملنا حادثه ولاكن الحمد لله كلنا كويسن بس للاسف مالك حصلو فقد ذاكره مؤقت فا هو مش فاكر هو مين اصلا وانا لقيت ان الأقرب اجيبو هنا بدل ما نرجع القاهره من تاني وكمان امه ست كبيره مينفعش نخضها 


كل ده خديجه مكنتش سامعه هي كان مالك واحشها وعايزه تشوفو قدمها وتطمن عليه 


عامر بهدوء_ بيته ومترحه طلعو يرتاح فوق يلا 


نعيمه_ وانتي مين يا عسليه 


فا كانت جميله تقف في جانب لوحدها ويظهر عليها الارتباك 


جميله بتوتر  _ااانا جميله 


بصولها بستغراب فاقال كريم وهو متجهه لي جميله 

ويمسك يديها 


دي جميله مراتي 


الكل بصدمه _اي 

ولاكن صدمه مني كانت شئ اخر فا حبها تزوج من فتاه اخري 


محمود_ اي اللي بتقوله ده كيف اتجوزت من غير علمنا 


كريم _انا اتجوزتها علشان خاطر بابها انا كنت ناوي اعرفكم عليها ونتقدم ولاكن بابها تعب فجاء وطلب اتجوزها علشان يطمن وبعدها توف.اه 


الكل حزن ولاكن كانو زعلانين من الزوج بدون معرفتهم 


كريم_ خدي يا خديجه جميله طلعيها اوضه فوق 


ولاكن قالت فوزيه تطلعها اوضتك يا كريم دي مراتك 


حم حم كريم وقال اه طلعيها وخد هو مالك وطلعو 


عند فاطمه بتقوم مخضوضه علي صوت ممدوح وهو بيقول ميته حوصل أكده 


فاطمه_ في اي يا ممدوح 


قفل ممدوح الفون وقال البسي بسرعه هنرجع البلد 


فاطمه بقلق_ لي حصل اي 


ممدوح_ كارثه تبع الشغل يا فاطمه 


فاطمه بحزن_ طب ما اخواتك هناك 


ممدوح_ ده الشغل التاني الخاص بي 


نظرت فاطمه له بستغراب وقالت_ شغل تاني يعني اي 


ممدوح حاول يهدأ وقال_ انا شغال شغلانه تانيه جنب شغلي مع اخواتي شغال في مباحث المخدرات 


وجالي خبريه ان قاسم الديب بيورد بضاعه هناك 


ودخل الحمام علطول قامت فاطمه وهي مصدومه واكتشفت انها في حجات كتير مش عرفاها عن جوزها


وبدأت تلم في حجاتهم وهي شارده


محسن وهو بيسوق العربيه وراجع البلد 

 اذن كده جبتي حجتك كلها صح 


سمر _اه خلاص يا حبيبي 


محسن_ مسمعش طلبات منك تاني بقه لحد الفرح 


سمر _اممم موعدكش 

بصلها محسن بقلت حيله وهو شاغل دماغو البضاعه 


اما في الصعيد فا كان مالك بيكلم ولدته وبيطمنها عليه

ودخلت عليه خديجه  


دخل كريم الاوضه علي جميله اللي كانت متوتره جدا 


كريم _اهدي يا جميله مالك خدي دش وارتاحي شويه وانا هنزل تحت شويه وجاي ماشي 


جميله كانت مستسلمه لي كل حاجه _ حاضر 


تنهد كريم وخرج رايح لي مالك 


اما مني فكانت تجلس في غرفتها وهي تبكي بشده علي حب عمرها كما تقول ولاكن لا تعرف القدر ماذا يخبي لها 


ولاكن قامت فجاء ومسحت دموعها وذهبت متجهه لغرفه جميله 


#روايه_عشقت_صعيديه 

البارات الرابع عشر 


خديجه بتخبط علي مالك اللي بيفتح الباب ويقول بثبات ادخلي يا خديجه 


خديجه بتبصلو بصدمه انو فاكرها 


دخلت وهي بتقول بستغراب _انت فاكراني ولا لا 


مالك_ انا لو نسيت العالم كلو عمرى ما انساكي يا خديجه 


خديجه_ اومال قولت كده لي تحت 


مسك مالك ايدها وقعدها وقعد قصدها وهو بيقول _انا سمعت رسالتك ومحسن ده لازم يكون العب مع في المستخبي لحد ما نشوف اخرو اي 


خديجه _المهم انك كويس بس مكنتش بترد عليه لي وازي كنت مع كريم وكريم مكنش يعرف انت فين 


حكلها مالك الموضوع من أوله 

خديجه بتوتر وخوف _طب انت كويس ولا حاسس بحاجه 


مالك بيطمنها ويقول_ والله انا كويس 


خدبجه بستغراب _واي هي الحاله اللي خلتك كارهه السواقه كده 


مالك بشرود .....


كان كريم قاعد في الجنينه وهو بيراجع كلام جميله في البيت واللي حكتهولو عن الشخص اللي كان في البيت 


فلاش باك

 لما دخل كريم وضرب الشخص اللي كان بيتهجم علي جميله وبعد ما هداها سالها مين ده 


جميله بعياط_ ده بيكون ابن اختها مرات بابا اللي عايزه تجوزني لي  انا لقيت الباب بيخبط وحد بيقولي عايز الزباله فتحت الباب ولسه بياخد الزباله لاقتو دخل فجاء وقلع الكاب اللي كان مغطي وشه وحاول يتهجم عليه ماحقتش اعمل حاجه غير ارن عليك 


كريم _وعرف مكانك ازي 


جميله _معرفش ياكريم معرفش 


كريم _خلاص اهدي انتي وانا هتصرف وكلم ناس صحابو ياخدو الواد ده المخزن 


باك 

كريم_ الو 


مازن صحبو_ اي يعم 


كريم_ عملت اللي قولت عليه 


مازن_ كلو تمام هو دلوقتي متربط في المخزن لحد ما تيجي 


كريم_ تسلم يا صحبي 

انا عي بليل هكون عندك 


كانت مني واقفه قصاد اوضه جميله مش عارفه تتدخل ولا لا ولاكن في الاخر خبطت عليها 


جميله فتحت الباب وهي متوتره شويه 


جميله _ازيك 


مني_ انا بقه مني بنت عم كريم 


جميله _اتشرفت بمعرفتك 


مني_ ممكن ادخل 


جميله_ اه اتفضلي 


مني _هو انتي عرفتي كريم ازي 


جميله ببعض التوتر_ احنا زمايل في الشغل وتعرفنا علي بعض وحبينا بعض 


بلعت مني الغصه وقالت_ اممم حبيتو بعض ربنا يسعدكو انا هنزل سلام 


كانت جميله مستغربها لاكن مشغلتش بالها ونامت من التعب 


مالك _انا يا خديجه زمان كنت بحب العربيات اوي ومتهور شويه في السواقه وفي مره كنت سايق ومعايا ماما وبنت خالتي ويبسوق بت.هور زاي كل مرا لاكن المره دي عملت ح.ادثه كبيره قعدت سنه بتعالج وكمل بحزن شديد وبنت خالتي حصل ليها عج.ز ومبقتش تقدر تمشي علي رجليها تاني من سعتها بقه وانا بكره العربيات والسواقه بس بسوق للضروره وباخد عربيه صاحبي لاكن انهارده كان تفكيري مشوش فا دماغي لفت بيه لاكن الحمد لله بقيت احسن  


خديجه بتاثر ودموع_ معلش يا حبيبي الحمد لله انك بخير 


مالك بتغير الموضوع قال بضحك _يا علي كلمه حبيبي منك ترد الروح 


خديجه بكسوف _وه اتلم يا مالك انا راحه الاوضه 

وخرجت خديجه بكسوف 


دخل محسن وسمر اللي كانت فرحانه بالفستان اوي اكنها عروسه فعلا ومحسن مش جوزها اصلا 


سمر _بصو الفستان اي رايكم 


نعيمه _جميل يا حبيبتي تتهني بيه 


فوزيه _حلو يا مرات ولدي 


محسن_ كان عينه بتدور علي خديجه ولاكن ملقهاش ولاكن اتفجاء لما لقه مالك نازل من علي السلم 


محسن بعصبيه _اي اللي جاب الواد ده هنا 


عامر  _اتلم ياواد ده ضيف حدانا ولازم نحترمو 

تعالي يا مالك اقعد جاري 


مالك قعد وهو ينظر لمحسن 


فوزيه_ مالك عمل حادثه وفقد الذاكره فا هينور حدانا شويه 


محسن بخبث_ فقد الذاكره اه تمام انا رايح مشوار وجاي


في بيت عمران يدخل ممدوح وفاطمه 


الكل بيستغراب لان ممدوح كان بيقول انهم هيطولو 


قامت سماح ولدت ممدوح وهي بتحضن ابنها بحب وتحضن فاطمه كمان وهي بتقول 


حمدلله على سلامتكو البيت نور والله يا حبيب قلبي


الكل سلم عليهم 


 سماح _اطلعو غيرو خلجتكم لحد ما اطلع ليكم الغدا 


ممدوح _اعملي حساب فاطمه بس ياما انا رايح مشوار 


سماح_ أكده من غير ما تأكل حتي 


ممدوح _مشوار مهم 


محسن راح اطمن علي الحاجه ولاقها كلها تمام ومفيش مشكله حصلت ارتاح لحد ما وكان مستني الليل علشان يسلم البضاعه 


ممدوح _مالك يا فاطمه متغيره لي كده هعوضك والله متزعليش 


فاطمه_ انا مش زعلانه علشان رجعنا انا زعلانه علشان بتخبي عليا يا ممدوح انا مراتك سرك  المفروض اعرف عنك كل حاجه 


ممدوح وهو بيبوس راسها _في دي حقك عليا اني خبيت بس محبتش اخوفك اوعدك مش هخبي حاحه عنك تاني يلا بقه عايز اشوف ضحكتك 


ابتسمت فاطمه وهي بتدعيله 


الدنيا ضلمت والشوارع بقت هاديه وكان البوليس محاوط المكان من غير ما حد يحس 


وصل عربيات قاسم وهو ينزل بشموخ ويطمن علي الحاجه ولاكن حاسس انه مش مرتاح

امر الرجاله تحمل الحاجه ولاكن أثناء تحميل البضاعه كانت الشرطه تحاوط مكانهم والجميع في صدمه وقاسم كان أكبر صدمه لي لان هو علطول مأمن نفسو المره دي يقع ازي 


عامر استغرب صوت الشرطه اللي قريبه جدا من البيت ونزل يشوف في اي واتفجاء من اللي شافو 


عانر_ محسن هو اي اللي بيحصل 


محسن بتفاجا وارتباك_ جدي 


#روايه_عشقت_صعيديه 

البارت الخامس عشر 


التفاعل مش حلو خالص شجعوني علشان مفقدش الشغف وحقيقي انا بشكر كل اللي بيقولو كلمه حلوه واللي بيدعيلي بجد لكن المثل من كل حاجه حلوه بتقولوها🥰🥰


كريم وصل القاهره ودخل المحزن اللي موجود في مسلم ابن اخت مرات أبو جميله 


كريم_ اهلا اهلا نورت والله والرجاله شكلهم قامو بالواجب 


مسلم بغضب_ خرجني من هنا بدل ماذيك 


كريم بخوف مصتنع_ لا والله انا خوفت فعلا ممكن متاذنش 

وكمل بسخريه_ هو مين اللي مربوط هنا ياض انت عبيط 


مسلم_ طب فكني ونقف راجل لي راجل 


كريم_ وانا موافق وفكو ووقف قدامو بشموخ 

مسلم بيسدد له ضربه في الوجه لاكن كريم كان اسرع وصدها ولكمه في وشه وفضل يض.رب في ض.رب شديد ومسلم لا يملك حتي ان يدافع عن نفسو لحد ما وقع من طولو ومبقاش قادر يقف


كريم _شوفت نفسك يا راجل وبعد الض.رب ده مش هاخد فيك ساعه سج.ن وسحبو وربطو تاتي وخرج لي صاحبو 


كريم_ خليك معا للصبح علشان بكره هنروح نعمل محضر تعدي 


صاحب كريم_ مش كفايه كده 


كريم بغضب_ يته.جم علي مراتي وكفايه علي كده ده كويس اني مقتل.توش 


صاحبو_ طب انت هتروح فين دلوقتي الفجر ييأذن 


كريم _هسافر البلد اجيب جميله وهاجي علشان نعمل محضر الصبح 


عامر_ محسن هو اي اللي بيحصل 


محسن بتفاجا وارتباك_ جدي 


ولاكن تفجاء محسن اكتر عندما قال قاسم وهو يقف بشموخ وتكبر 


بكل وضوح كده حفيدك بيتاجر في المم.نوعات 


عامر واقف بزهول فاكمل ممدوح الكلام وهو يقف بجانب قاسم 

ومن زمان كمان بس كان مستخبي شويه ولاكن الخير يرجع للعقيد قاسم الديب 


محسن اتكلم بذهول وقال _عقيد ازي 


عامر بصدمه_ حفيدي انا في كل ده 


ممدوح_ انا اسف يا عامر بيه بس لازم اقبض عليه ومسكوه في محسن اللي كان بيدافع عن نفسو جامد زاي ما يكون مش ممسوك متلبس 


دخل عامر البيت بصدمه وهو بيصحي الكل 

الجميع نزل وهو مستغرب 


عامر حكي كل اللي عرفو والجميع في صدمه 


حمد _يعني اتعملو كمين 


عامر بغضب_ وابنك علشان هو ماشي غلط وقع في 

يلا خلينا نروح نشوف الدنيا ماشيه علي اي 


خرج عامر ومحمود وحمد 


محمود_ اومال كريم فين 

فوزيه_ قال هيروح القاهره وراجع تاني 


مالك _هاجي معاكو 


عامر_ تعاله


كانت جميله واقفه علي جنب وهي مش مستوعبه حاجه 

راحت ليها خديجه وهي بتقولها تعالي يا حبييتي نطلع 

فوق 


نعيمه وهي بتبص لسمر اللي كانت واقفه مش باين عليها الصدمه زاي ما تكون كانت عارفه 


نعميه _هنعمل اي في الفرح اللي مفروض بعد بكره ده داه احنا عزمنا البلد كلها 


فوزيه_ انشاء الله خير ولا اي يا سمر 


سمر_ ها اه انشاء الله 


خديجه كانت فوق ومعها جميله اللي قاعدو يتكلمو سوا 


خديجه _حاسه ان في حاجه في علاقتك مع كريم مش طبيعه شويه 


جميله بتوتر _ها لا ابدا عادي


خديجه بحب _مقلقيش مني يا جميله انا يعتبر اخت لي مريم ومش بخبي عليه حاجه 


لاكن جميله بردو مش عارفها فا مطمنتش وقالت_ لا عادي مفيش حاجه لو في هقولك 


في نفس اللحظه دي كان كريم وصل ودخل لاقه الكل صاحي وفي توتر في المكان 


كريم _صباح الخير في حاجه والا اي 

فوزيه _محسن اتقب.ض عليه 


كريم بصدمه_ اي لي 


ردت مني وقالت_ بيقولو بيتاجر في المم.نوعات 


كريم_  وهما فين دلوقتي 


مني_في القس.م روحلهم 


كريم كان هيخرج ولاكن لفت نظرو ان جميله مش موجوده 


كريم_ احم هطلع اغير وانزل الاول 

الكل فهم هو طالع لي وسعتها مني حست بي نار في قلبها 


خبط كريم ودخل لاقي خديجه قاعده مع جميله 

سلم عليهم 

واستاذات خديجه 


كريم_ ازيك يا جميله معلش سبيتك من امبارح 


جميله_ لا عادي ولا يهمك اكيد كنت مشغول 


كريم _مشغول بيكي 

الكلمه خطفت جميله جدا وقالت ايى


كريم _كنت بجيب مسلم وهنروح نعمل محضر في 


جميله بخوف_ بلاش يا كريم 


كريم _لي 

جميله سكتت مش عارفه تقول انها خايفه عليه من مسلم بيعملو حاجه 


لاكن كريم حس انها خايفه علي مسلم ونزل وسبها بزعل 


في قسم الشرطه كان يقف محسن بغيظ وغضب من الموقف اللي اتحط في 


عمران وصل القسم لما عرف من ممدوح دخل لي عامر 


عمران _ازيك يا عامر ياخوي 


عامر بتعب_ بخير يا عمران 


عمران بكسوف_ انا مكسوفه من الموقف بس ده شغل ممدوح وانت خابر زين 


عامر _ممدوح ملوش دعوه ابن ابني هو اللي حط نفسو في حاجه زاي دي 


والكل قعد يشوف اي اللي هيتم مغ محسن 


فاطمه لما عرفت الخبر كانت بتلبس بتوتر وراحه عند اهلها كلمت ممدوح كتير ولاكن مش بيرد فا نزلت وقالت ليلي فا قالت لها تقول ليهم انها راحت عن أهلها علشان محسن ابن عمها اتحب.س 


ليلي بخبث_ حاضر يا حبيبتي 


مني كانت زعلانه جدا علي اخوها وحبها لي كريم اللي طلع من طرف واحد والطرف التاني متجوز 


خرجت من غير ما حد يحس بيها تتمشي شويه في ضهر البيت ناحيه الخيل ولاكن لافت نظرها حد واقف هناك ولما قربت لقتها رجاله كتير وكانو بيخدو حاجه وخرجو خلاص ولاكن في واحد كان واقف شافها وقرب منها كانت مني مرعوبه ولاكن مش قادره تتحرك او تتكلم ولما الشخص ده قرب اوي اغمي عليها من الخوف 


خديجه كانت قاعده قلقانه علي مالك جدا بس اطمنت لما كريم راح ليهم 


وجميله فضلت قاعده في الاوصه بحزن علي كريم انه فهمها غلط 


اما في القسم 

الظابط قاعد بيحقق مع محسن لان ممدوح محبش هو اللي يحقق في نسب بردو 


 دلوقتي انت متهم بتجاره الممن.وعات 


محسن بخبث _محصلش انا جالي واحد عايز يحط البضاعه بتاعت الشغل بتاعو عني لمده يوم وقال انو من تجار السوق والحاجات دي اكل عيشو وانا علشان طيب صدقتو 


الظابط_ امممم والله انت بتتذاكاء علي الحكومه ياض تفتكر لو احنا عايزين نوقعك  هتفوت علينا حته زاي دي


وشغل صوت وصوره لمحسن وهو بيتفق مع قاسم اللي مش باين في الصوره خالص 


محسن _بس ده اسمه تزوير واحتيال عليا  


الظابط_ احنا بنحب التزوير يا روح امك دي مجرد خدعه لاكن في بلاغات كتير اوي ضدك يعني انت لابس لابس 


واتحكم عليه بلحبس لحين انتهاء التحقيق 


فوزيه _مكنتيش جيتي يا بنتي علشان جوزك 


فاطمه بتوتر_ لا عادي انا قولت اطمن 


طبعا الكل عارف ان ممدوح شغال ظابط ولاكن فاطمه اللي كانت مش اجتماعيه فكانت متعرفش حاجه عنو اوي


كانت سمر في الاوضه بتتكلم في الفون وبتقول 


بقوليك انا مش عارفه اعمل اي هيتح.بس وانا محدش عارف اني مراتو اقولهم بدل ما يمشوني 


مجهول_ لا مش هتقولي انا اللي هقول وهاجي انهارده لي عيله عامر لما نشوف هيعملو اي 


سمر بقلق _ماشي 


#روايه_عشقت_صعيديه 

البارت السادس عشر 


كان قاسم واقف مزهول من الموقف ومستغرب اي اللي حصل علشان يغمي عليها 


شلها ودخلها العربيه بتاعتو وحاول يفوق فيها


فاقت مني لقت راجل قدمها متعرفوش لاكن افتكرت انها شافتو قبل ما يغمي عليها 


اتعدلت بخوف وهي بتقول انت مين وعايز مني اي 


قاسم ببردو_ وعوز منك اي انتي اللي وقعتي من طولك ومعرفش لي 


مني لاحظت انها في عربيه صرخت فجاء وقالت انا فين نزلني حالا 


قاسم بستغراب_ جر اي يبت انتي شويه يغمي عليكي من غير سبب وشويه تصرخي من غير سبب اتفضلي انزلي يلا. قال اخر كلامه بزعيق خلا مني نزلت من غير كلام 


كان الجميع قاعد متوتر لحد ما دخل عامر ومع الباقي 


قامت نعيمه بتوتر لما مشفتش محسن وقالت_ اومال محسن فين 


محدش رد 

قالت _محسن فين با حمد 


حمد_ ابنك في القسم لحد ما يخلصو تحقيق 


الجميعه بخضه _قسم هو الكلام طلع بجد ولا اي محسن بيتاجر في المم.نوعات فعلا 


حمد بزهق_ ادينا هنشوف الكلام ده حقيقي ولا لا قريب 

 


كانت سمر تقف امام البيت متوتره وكأنها منتظره حد 

فلاش باك من بعد ما سمر قفلت الفون مع المجهول 

لقت نفس الرقم بيرن تاني 


سمر_ اي في حاجه تاتي 


مجهول_ اه اول ما يجو من القسم ابعتيلي رساله وانا هاجي انهارده 


باك 

كانت سمر واقفه منتظرها لحد ما ظهرت أقدمها 


دخلت البيت بهيبه واضحه وبيجنبها سمر 


سلام عليكم 


الجميع التفت بصدمه من الصوت المميز جدا ويعرفون صاحبه 


عامر بصدمه_ انتي 


محمود_ انتي اي جابك هنا تاني


صفيه_ جيت علشان اخد حق بينتي من ابنكو 


فوزيه_ بنتك مين وابننا مين 


صفيه_ بينتي سمر وابنك محسن 


الكل بصدمه_ بنتك سمر ازي مش اهلك متوفين 


سمر افتكرت انها بعدتت عنهم سنين علشان تقنع محسن انهم مش بيحبوها 


كان مني وخديجه وفاطمه وكريم مش فاهمين حاجه مين دي وعايزه اي 


لحد ما كريم اتكلم وقال_ مين دي 


عامر _كريم خد البنات لفوق يلا 


خدبجه_ مش نفهمو مين دي الاول ياجد 


عامر بزعيق _قولت علي فوق يلا 


الكل طلع احتراما لي 


عامر عايزه اي يا صفيه 


اما في بيت ممدوح 

كان راجع بعد يوم مليان تعب وشقئ سلم علي الجميع وطلع علي فوق وكانت ليلي متابعه بنظرتها بخبث 


معداش دقايق ونزل تاني يسأل عن فاطمه 


ابوه _ليلي قالت إنها شافتها خارجه الصبح ولما سألت راحه فين قالت إنها راحه مشوار مهم وقيلالك 


كانت ليلي منتظره الزعيق ولاكن ممدوح فجاء عندما قال تمام وخرج من سكات 


خرج ممدوح وهو يغلي ولاكن كان يتحمل ولاكن زاد غضبه عندما كان برن عليها ومترضش 


ركب ممدوح عربيتو واتجه لمنزل والدها 


في القاهره كانت كريمه ام مالك تستعد لتسافر لولدها الصعيد فا بعدها عنو زاد وهي لا تقدر علي التحمل ولاكنها كانت ترن علي اختها كي تقول لها ولاكن لا ترد عليها فا حاولت الاتصال بي ريم بنتها 


ردت ريم وهي تقول الو يا خالتو 


كريمه_ امك فين يا ريم مش بترد علي الفون لي 


ريم_ ماما نزلت من بادري وقالت إنها راحه مشوار مهم 


كريمه _متعرفيش فين وازي كمان تسيبك لوحدك 


ريم_ لا والله مش عارفه وبعدين با خالتو منا كويسه اهو 


كريمه_ طيب لما تيجي قوللها اني سافرت الصعيد وقفلت كريمه ونزلت ولاكن قابلت ندا علي السلم ولاكن كانت متغيره جدا وشعا باعت وملامح وشها مرهقه 


كريمه _مالك يا ندا تعبانه كدا لي 


ندا بتعب واضح_ انا الحمد لله بخير شويه تعب بس 


كريمه_ طب خدي بالك من نفسك وانا راحه الصعيد عن خدبجه وهسلملك عليها 


ندا بفرحه_ ياربت والله وخليها تكلمني لاني محتاجه اكلمها 


كريمه_ حاضر يا حبيبتي 


حمد بغضب_ احنا هنفضل نسألك كتير انتي جايه هنا عايزه اي 


صفيه وهي تقف بشموخ_ قولت عايزه حق بينتي انا بنتي متجوزه محسن من زمان وحامل دلوقتي منو كمان 


الصدمه لجمت الجميع وقالو حامل ومتجوزه ازي ده فرحهم بعد بكره 


والله ميخصنيش شهاده الجواز اهي ورسمي كمان مش عرفي 


نعيمه بسخريه _اتعلمت من امها بس طلعت اذكي شويه كتبت رسمي علطول 


صفيه _عرفت هي بتلمح لي اي وقالت نركز علي الجديد مش القديم دلوقتي انا عايزه اشهار لجواز بنتي علشان بقه في طفل ومش مشكله بقه هنجوزها واحد مسجون هنعمل اي 


عامر_ كتر خيرك يا صفيه حقيقي يعني تربيتك هتطلع اي غير كده خدي بنتك وغورو من هنا حلا لحد ما جوزها يخرج وبعد كده يحلها الف حلال 


صفيه_ لا دلوقتي هي مرات حفيدك وليها الحق تقعد هنا وانا امها وهرعها ولازم اقعد معها يلا يا يمر نطلع الاصه بتاعتك 


وطلعو ببردو مماثل لهم 


وفي هذا الوقت دخل ممدوح وهو غاضب وقال فاطمه هنا 


محمود_ اه يابني في حاجه ولا اي 


ممدوح_ حاول يهدأ وقال ينفع بنتك تخرج من غير اذني 


تكلمت فوزيه وقالت_ والله قالت لي سلفتها تقولك ورنت عليك كتير فونك مقفول وكانت عايزه تتطمن علي ابن عمها 


هدا ممدوح شويه ولاكن كان غاضب منها وقال ممكن تنديها علشان نمشي 


فوزيه_ حاضر يبني 


فوزيه_ فاطمه يلا يابنتي علشان جوزك تحت وياكلون مضايق اوي انتي حاولي تهدي الدنيا 


فاطمه بتوتر _حاضر يلا سلام طيب 


مني _كانت قاعده تفكرها مشغول بي قاسم اللي متعرفش عنو حاجه ولا حتي اسمه 


خدبجه_ مالك يا مني 

مني_ ها لا مفيش 


قطع كلامهم كريم وهو بياخد جميله وقال انو لازم يسافرو القاهره وهيجو الصبح  


نزلت فاطمه لي ممدوح اللي خدها من غير كلام وركبو العربيه وممدوح مفتحش كلام خالص وفاطمه كانت قلقانه جدااا 


سمر _اي اللي هنعملو تاني يا ماما 


صفيه_ سبيني افكر هنعمل اي 


دخلت سمر البلكونه تكلم علي اللي قالتلو كل الأخبار 


علي _حلو اوي ده كده امك اللي هتخلص الدور ده وبعد كده تخدي منو اللي تقدري عليه وتجيلي يا حبيبت قلبي 


سمر بدلع_ ده كده كده 


صفيه_ بتكلمي مين يا سمر 


سمر برتباك_ ها دي واحده صاحبتي 


صفيه _ماشي 


كان محسن في القسم غضبان جدا من الموقف اللي حصل لحد ما حد قالو ان في حد جايلو زياره 


خرج محسن بستغراب 

لاقه مالك 


محسن_ نعم عايز اي 


مالك_ عايز اقولك اني هاخد حق خديجه منك يا محسن بس الصبر 


محسن بصدمه_ اي 


روايه_عشقت_صعيديه 

البارت الثامن عشر 


وصل ممدوح وفاطمه البيت ونزل من غير كلام وطلع علي فوق 

دخلت ورا فاطمه وهي خايفه جدا ومن حسن حظها مكنش حد موجود طلعت وراها ممدوح ودخلت الاوضه لقتو في الحمام


قعدت تستنا وهي خايفه جدا من سكوتو لحد ما خرج 


قامت فاطمه وقفت أمامه وقالت 

مالك_ يا ممدوح فيك حاجه 


ممدوح بغضب ضربها بلقلم وقال ازي تخرجي من غير اذني


فاطمه بصدمه وهي بتحط ايدها علي وشها مكان الضربه وعينها ملئ بلدموع 

 بتضربني يا ممدوح لي انا رنيت عليك كتير وانت اللي مكنتش بترد وفلاخر عرفت مرات اخوك وقلتلها تقولك 


ممدوح ضعف امام عينها وهي تبكي وقرب منها وهو بيقول_ ولو متخرجيش الا لما تقوليلي انا وسعتها اقولك اه ولا لا مفهوم 


فاطمه بعياط_ مفهوم 

خدها ممدوح في حضنه وهو بيملس علي شعرها وقال_ 

متزعليش انا اتخضيت عليكي مش اكتر 


عند محسن ومالك 


محسن كان مصدوم ومالك بيقول هاخد حقها منك يا محسن


محسن_ ااانت ااانت ازي فاكر كده 


مالك بمكر_ يمكن علشان انا منستيش اصلا وكنت ناويلك علي الشر لاكن ربنا ارد انو يوقع منك غير ما اوسخ ايدي 


محسن_ بقه بتلعب عليا وقسم بالله ما هسيبك وهتشوف انا هعمل اي 


مالك_ اللي عندك اعملو باي باي 


ومشيو وسابو ومحسن كان هيم.وت من الغيظ واكتشف ان الكل بيضحك علي وهو طلع اكبر مغفل 


مع شروق الشمس كان وصل كريم وجميله القاهره وجميله كانت متوتره جدا وبذات طول الفترا دي كريم متكلمش معها خالص 


في نفس اللحظه كانت وصلت كريمه الصعيد وهي متوتره انها راحه لبيت الناس اللي ظلمو جوزها برجلها بس خلاص عفاء الله عم سلف 


جميله _رايحين فين يا كريم 


كريم بجمود_ رايحين نرفع قضيه علي مسلم عندك مانع 


جميله بهدوء _كريم انا معنديش مانع خالص انت ممكن فهمت قصدي غلط 


كريم _ما علينا خلينا نخلص اللي جيما علشانو الاول 


جميله _حاضر وخدها وطلع علي القسم وعمل محضر لي مسلم وهو لي معرفو هناك مشو الموضوع لان لازم البلاغ ده يكون في وقتها وتم القب.ض علي مسلم واحقق معا وهيتحكم علي كمان اسبوع 


خد كريم جميله وطلع علي البيت اللي كانت قاعده في 


اما في الصعيد 

كانت سمر وصفيه قاعدين يفكرو هيعملو اي في 


صفيه_ بت يا سمر انتي متأكده انك حامل من محسن صح 


سمر بقلق_ طبعا بما محدش لمسني غيرو وغيرت الكلام وقالت مش ناويه تحكيلي حكايتك مع العيله دي ولي خلتيني الف علي محسن 


صفيه _مجاش وقت الحكاوي بعدين المهم دلوقتي اننا لازم نخليهم يعترفو بلجوازه دي بدل مهي في السر 


وصلت في اللحظه دي كريمه اللي كانت بتتلفت حولين نفسها 


بيجي واحد من الحرث ويقول بصرامه 

انتي مين ياست انتي وعايزه اي 


كريمه_ مش دي برضه دار عامر بيه 


الراجل_ اه 


كريمه _طيب انا عايزه مالك قولو امك برا 


الراجل_ مالك مين وبعدين اتذكر وقال ماشي


ودخل علي جوا لاقي الكل متجمع قال لي مالك_ يا مالك بيه في واحده برا بتقول انها امك 


مالك_ امي 

وخرج علطول يشوفها لاقها واقفه قرب عليها بخوف 

وهو بيقول_ اي يا أمي عامله اي فيكي حاجه 


كريمه _اهدا يا حبيبي انتي واحشتني قولت اطمن عليك طلما انت قعدت هنا رسمي


مالك بحزن_ انا اسف اني قصرت معاكي حقك عليا 


كريمه _ولا يهمك يا حبيبي 


مالك_ تعالي يلا ادخلي 

دخلت كريمه وهي بتقدم رجل وتاخر رجل 


دخلت طبعا الجميع يعرفها من زمان بعد السلامات وجهت نظرها لي محمود اللي كان مكسوف منها ولاكن هي قالت 


ازيك يا ابو فاطمه 


محمود_ نحمد ربنا انا بتأسف ليكي عن 

لاكن قطعت كلامه وقالت _اللي فات مات وده قدر ربنا ومحدش لي يد في 


ارتاح نسبيا محمود  


وقاعدت وهي بتعرف علي العيله 


قام حمد وقال انا رايح لي محسن اعرفكم موضوع سمر 

محمود _اجي معاك 


حمد_ لا خليك الأحسن اكون لوحدي 

وخرج 


اما عند فاطمه 


كانت ليلي قاعده بتغل في نفسها لما لاقت ممدوح وفاطمه نزلين بيضحكوا مع بعض ولا كنها وقعت بنهم امبارح 


عمران _انا عامل ليكم مفجاء الكل التفت لي 

قال انا حجزت اسبوع في شرم لينا كلنا وهنتحرك  بليل 


الجميع بفرحه_ بجد يا حج كتر خيرك 


ممدوح _بأسف بس انا مش هعرف امشي معاكو لان شغلي هيخلص بكره علي نص النهار يعني سافرو وانا هاجي وراكم 


عمران_ مش فارقه يوم يا ممدوح هنسبقك احنا ومعنا مراتك 


فاطمه_ لا انا هستنا 


ممدوح _لا يا حبيبتي روحي معاهم وانا هخلص شغل وهحصلكم 


بعد مناهده اقتنعت 


عند اخت كريمه 


كانت ريم قاعده شغال بالها خالتها في الصعيد لي 


ريم بزهق _مش هتقوليلي بردو يا ماما خالتي بتعمل اي في الصعيد هي ومالك 


صابرين_ انا زهقت منك من الاخر بيخطب 


ريم بصدمه _بيخطب واتحركت بالكرسي بتعها علي الاوصه بحزن 


رنت علي صديقتها المقربه زينه وقالت 


ريم _شوفتي يا زينه مالك راح يخطب 


زينه_ انا قولتك انو شايفك اختو ياريم 


ريم بغل _بعد ما يعجزني العمر كلو ميتجوزنيش 


زينه_ ده قدر ربنا يا حبيبتي انتي الف واحد يتمناكي 


ريم بحزن_ بس انا عايزه مالك لي كده لي ومين دي كمان اللي عايز يتجوزها 

اقفلي يا زينه دلوقتي 

ورنت علي مالك اللي كان قاعد مع خديجه 


اماعند جميله وكريم كانت قاعده فرحانه جدا وهس شايفه حقها بيرجعلها ومرات ابوها اتنزلت عن كل حاجه وورثها وحقها رجعلها 


كريم _اذن كده مهمتي خلصت واقدر اطلقك 


جميله بصدمه _تتطلقني 


اما محسن كان قاعد مع ابو اللي قال_

 امم وانت اتجوزت وجاي تضحك علينا 


محسن بزهق_ المهم يابا انا مش هعرف بيها 


حمد_ اومال كنت هتتجوزها بكرا ازي 


محسن_ مش عارف بس خلاص انا مش عايزها 


حمد بسخريه _مش بمزاجك للاسف سمر حامل 


محسن بصدمه _اي حامل 


حمد _اه ولازم نعترف بيها انا هجيب مأذون بكره وتكتب عليها وتعمل اشهار مفهوم 


محسن _وبعد كده لما بطنها تظر وانا مش عارف هطلع امته هتقولو ابن مين 


حمد لاقي كلامه صح وقال يبقه الاشهار بينا وهي تسافر ترجع القاهره مع امها لحد ما تولد وانت لما تخرج روحلهم وخلاص 


محسن بزهق_ انشاء الله يابا 


كانت مني قاعده مع صحبتها في الدار اللي جنبهم لقت نفس الشخص اللي اغني عليها بسببو معدي ورايح الدار اللي فوشهم 


مني_ مين ده يابت .


صحبتها_ ده الظابط الكبير قاسم الديب 


مني_ اممم ظابط ماشي 


عند مالك اللي كان قاعد مع خديجه 


خلاص امي جت ونطلب ايدك رسمي ونتجوز بقه انا خلاص مش قادر ابعد اكتر من كده 


خديجه بكسوف_ وانا موافقه يا مالك قلبي 


مالك بضحك _ايوا ياواد يا جامد 

لاقه الفون بيرن بي ريم 


الو ياريم 


ريم وكانت صوتها مسموع لخديجة 


ازيك يا ابن خالتي 


مالك _الحمد لله انتو عاملين اي 


ريم_ مش كويسه يا مالك بقه كده بعد ما حبيتك كل الحب ده تتجوز غيري وأكملت بمكر 

 دانا بقيت عاجزه بسببك 


مالك بقه في حزن بسبب ذكر هذا الموضوع وبرغم من غيره خديجه لاكنها حست بي وحطت ايديها علي كتفو بمواسا 


مالك معلش يا ريم ده نصيب وانتي ربنا يعودك بواحد يحبك وتحبي 


ريم _مش هحب غيرك 


مالك_ طب انا مضر اقفل وقفل قبل ما تتكلم 


مالك بتوتر _خديجه انا...


خديجه بنقاطعه_ خلاص يا مالك انا فاهمه ومش محتاج تبرر يلا اطلع نام علشان الصبح انت عريس ولا اي 


مالك ضحك عليها وقال _ولا اي 


عند عيله عمران كانو كلهم بيركبو العربيات وفاطمه بتودع ممدوح وهي حاسه بنغزه في قلبها 


فاطمه_ اقعد معاك ونبي 


ممدوح_ يا حبيبتي مش هتاخر هكون عندكم بكرا بليل 

يلا بقه اركبي في العربيه مع ابويا وامي 

وركبت فاطمه وهي حاسه بغزه قويه في قلبها ولاكن تجاهلتها 

تابعووووووني 




بداية الرواية من هنا



رواية منعطف خطر كامله من هنا



رواية زواج لدقائق معدودة كامله من هنا



رواية خيانة الوعد كامله من هنا



رواية نار الحب كامله من هنا



رواية الطفله والوحش كامله من هنا


رواية منعطف خطر كامله من هنا


رواية فلانتيمو كامله من هنا



رواية جحيم الغيره كامله من هنا



رواية مابين الضلوع كامله من هنا


رواية سيطرة ناعمه كامله من هنا


رواية يتيمه في قبضة صعيدي كامله من هنا



الروايات الكامله والحصريه بدون لينكات من هنا


إللي خلص القراءه يدخل هيلاقي كل الروايات اللي بيدور عليها من هنا 👇 ❤️ 👇 


❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺


الصفحه الرئيسيه للروايات الجديده من هنا


جميع الروايات الحصريه والكامله من هنا


انضموا معنا علي قناتنا بها جميع الروايات على تليجرام من هنا


❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺






تعليقات

التنقل السريع
    close