رواية حرب العشاق الفصل 21/22/23/24 بقلم كيان كاتبه حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
![]() |
رواية حرب العشاق الفصل 21/22/23/24 بقلم كيان كاتبه حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
كف نزل على وش صفا من عيسي خديجه من وراهم بصدمه صفا بصت لعيسي بعتاب ليه كده يا عيسي
عيسي بغضب : انت مسمعتيش هي قالت ايه دي كانت بتققل ادب علي جدي
كان الحاج سليمان واقف بيبص علي وهدان بزعل قال في باله : لو كان وهدان صاحي مكنش هيطلعه من هنا علي رجليه يا ريت تفوق يابني ابل لما الدنيا تخرب
خديجه وهي تخدها في حضنها بزعل : حتي لو هي غلطت مكنش ينفع تضر*بها ، صفا لسه صغيره........
حسان وهو يقطعها بغضب : مينفعش هو ايه الي مينفعش بعد كده هنسبها تض*رب ابوكي علشان نعجبك يا ست خديجه
عيسي هو يشد صفا من حضن خديجه : معلش يا جماعه بس انا مبحبش مراتي تبات برا الدوار ، الف سلامة علي وهدان باشا يلا يا جدي
صفا وهي رافضه تروح معاه : سيب ايد.......
خديجه بزعيق : سبها يا عيسي
الحاج سليمان بهدوء : سبيه يا خديجه دي مراته
في اوضه سلوي فاقت وهي ماسكه درعها المتجبس بتعب : اه يانا يما بصت حوليها ملقتش حد معها أكملت بتعب دعيت علي وهدان بالموت كنت أنا كمان هموت معاه منك لله يا وهدان
في دوار العزيزه كانت حميده اعقده على أعصابها و مفكره انوا وهدان هيموت بسسب الحد*ثه دي
جت ام السعد عليها وقالت بقلقل : اعملك لمون يهدي اعصابك يا ست حميده
حميده بغيظ منها : لمون ايه الي يهدي اعصابي ليه شيفاني بشد في شعري
ام السعد بسرعه : لا مش اقصدي كده يا ست حميده انا بس شفتك مش علي بعضك
حميده بحده : فعلا انا مش علي بعضي نفسي اسمع خبر موت وهدان انهارده ابل بكره وده هيبقي احلي من اللمون بكتير
ام السعد بلوي بوظ و بصوت واطي : والله وهدان ليمو*تك بحصرتك و يدفنك كمان ، خليكي كولي في نفسك كدهو
اقطعهم صوت عيسي العالي الي كان داخل ماسك ايد صفا بغضب
عيسي بغضب : ادخلي يلا.........
صفا بعند و هي تضربه في كتفه : بقولك ابعد عني سيب ايد
حميده بسخرية : ماله السنيوره زعلانه كده ليه ليكون ابوها مات
صفا وهي تبص لها بعيون حمراء من كتر الغضب : لا يا حميده ممتش قاعد على قلبك انت وابنك مخطاتكوا راح على الفاضي أكملت كلامها بصوت عالي وهي تبص لعيسي وأنت ابعد عني
عيسي بزعيق هو بيزقها بعيد عنه : ارتحتي كده مش عاوز اسمع صوتك بقي
مشيت صفا بغيظ منه وطلعت علي اوضتها
عيسي كان طالع ورها وقف لما حميده ندت عليه
حميده بتسال : حماك عامل ايه
عيسي هو بيبص لها : كويس يما كويس وبعدين بص للحاج عتمان و عمه حسان قال بجدية اسال سؤال واحد وعايز اجابه عليه حد ليه يد في الي حصل لوهدان
محدش رد عليه بص عيسي للحاج عتمان بشك
الحاج عتمان وهو يلاحظ نظرات عيسي قال بهدوء : بنتي كانت معاه مش معقول هت*قل بنتي
بقي عيسي يبص لحسان و حميده بغموض قال بهدوء هو طالع : اتمني انوا محدش يكون ليه دخل بالي حصل
في اوضه عيسي دخل لقي صفا اعقده على السرير بتعيط في صمت قال هو بيخلع الجلبه : ملهوش لزوم الدموع دي كلها هو لسه كويس
صفا وهي لم تنظر له : ياما وهدان حظرني منك بس انا مكنتش باخد بكلامه أكملت كلامها وهي تقف عملت الي انت عاوزه طلقني بقي
عيسي كان مفكر انوا صفا بتتكلم علي حادثه وهدان قال بجمود هو ميدها ضهره : بس انا لسه معملتش حاجه اهو لسه ممتش ده انا بس حبيت اديله قرصت ودن واقوله انوا المو*ت ممكن يخده في أي وقت
بصت له صفا بصدمه من كلامه لأنها كانت اقصدها على الي حصل بنهم مكنتش اقصدها علي وهدان بصت علي السيكينه الي كان في طبق الفاكهة الي كان على التطربيزه
عيسي هو يستغرب من عدم ردها بص ورها واول لما لف كانت السكينه دخلت جوه بطنه................
22
عيسي هو يستغرب من عدم ردها بص ورها واول لما لف كانت السك*ينه دخلت جوه بطنه................
سحبت صفا السكينه بسرعه ورمتها من أيدها بخوف و دموع قالت ببكاء وصوت متقطع : م ك ن ش ق ص د ي
عيسي بعيون حمراء هو يقع على الأرض : اه.......
صفا وهي تجري عليه بدموع وخوف قالت بصوت متقطع : ع ي س ي انا معرفش عملت كده ازي أنا هروح انادي لحد
عيسي هو يمسكها من أيدها بتعب : انا كويس ده جرح بسيط
صفا بدموع : ده كله بسيط لا انت لزم الدكتور يشوفك
عيسي بتعب : ونجيب دكتور وانتي موجوده يا دكتوره اكمل كلامه بعيون حمراء وتعب شديد مش انتي دكتوره برده
صفا بتوهان و عيون حمراء من كتر العياط : الجرح بينزف جامد لزم نوقفه أكملت بتفكير وهي تمسكه من كتفه تحاول توقفه بعد وقت نجحت صفا في أنها نقله على السرير
وقفت بتعب وقلعته الهدوم الي كان لبسها كان الجرح بينزف بطريقه فظيعه جابت خيط وابره وبصت له بدموع كان عيسي ساند على السرير كان شبه فاقد للوعي استمجعت صفا شجعتها و ابتدأ تخيط الجرح كان عيسي بيتالم بشده بعد وقت خلصت صفا كان عيسي راح في سابع نومه بسبب المسكنات الي خدها
اعقدت صفا جنبه وبقت تمسح العرق الي كان نازل منه قالت بدموع : من امتي وانتي بتاذي الناس يا صفا ، من امتي
في دوار الجبالي كان وهدان فاق ورجع الدوار هو خديجه و سلوي
حمدان ببعض القلقل : عامل ايه يا اخوي و بص علي خديجه بحب و انتي يا مرات اخوي
وهدان ببعض الحده : انا كويس يا حمدان
سلوي وهي ماسكه درعها بغيظ منه : ومسالتش علي مراتك يا حمدان والله انا كمان كنت معاهم ولا مش واضح عليا
حمدان بسخري : هو ايه الي مش واضح ما انتي كويسه اهو يا سلوي
سلوي وهي هتفرقع : كويسه الهي يا حمدان تبقي كويس زي كدهو وسبته بغضب شديد
الحاج سليمان بضحكه : والله يا حمدان لو سلوي ممت*تش بسبب الحاد*ثه فأكيد هتموت بسسببك اكمل كلامه بهدوء هو بيبص لوهدان وأنت يا وهدان اطلع ارتاح
في اوضه وهدان كان أعقد على السرير بشرود قالت خديجه وهي تلاحظ شروده : متفكرش كتير علشان راسك متوجعكش
وهدان وهو بيبص لها : وانا هفكر في ايه معروفه مين الي عمل كده
خديجه وهي تقف امامه : ومين بقي يا سي وهدان الي عمل كده و متقولش ابوي علشان أنا كنت معاك
وهدان بهدوء : وانا مقولتش انو ابوكي اكمل كلامه هو يغير السيره صحيح صفا عرفت
خديجه بسرعه : اه...........
وهدان بستغراب : عرفت و مجتش يعني
خديجه بتلعث : ما هو جت و مشيت على طول
وهدان : مشيت على طول ومن امتي صفا بتشفني تعبان و تسبني اكمل كلامه بشك هو حصل حاجه
خديجه : لا ، لا محصلش حاجه أكملت كلامها وهي تغير الموضوع كفايه كلام ويلا علشان تنام
راحت خديجه علشان تنام وهي خايفه من الي وهدان هيعمله لو عرف الي حصل
تاني يوم في دوار العزيزه و بالتحديد في اوضه عيسي
صحي بتعب بص علي صفا الي كانت نايمه جنبه وهي اعقده بقي يتأمل في ملامحها قال في نفسه : انا وأنتي مينفعش لبعض يا صفا مش هقدر انسي انوا ابوكي هو السبب في موت ابويا
صحيت صفا لما حست انو عيسي بيتحرك قالت بلهفه : صباح الخير عامل ايه دلوقتي
عيسي وهو بيعقد بهدوء : تمام الحمد لله
صفا : انا هروح اجيبلك فطار هنا علشان تفطر
هز عيسي رأسه بهدوء
تحت في المطبخ كانت حميده واقفه بغضب هي و حسان
حسان بخنقه : وانا اعمل ايه الخطه كانت ماشيه زي ما احنا عايزين والرجاله شفوه وهو بيموت وهو الي نفد
حميده بغضب : حظه حلو ابن سليمان بس ملحقوه
حسان بخبث : خلينا في الي انتي بتعمليه ، طمنيني كله تمام
حميده : فاضل خطوه واحده وبعيدن هتشوف بعينك وعيسي وهو بيقتل صفا بس استني وسعتها و هدان هيتحرق قلبه علي بنته
حسان بصدمه : صفا..........................
في دوار الجبالي صحيت خديجه علي صوت وهدان العالي
خديجه بقلقل وهي شيفاه ماسك المسدس : في ايه يا وهدان.......
وهدان بغضب هو يعمر المسدس: هخلي ابن اخوكي ينام جنب أبوه الليله.........
23
خديجه بصدمه و خوف : انت بتقول ايه يا وهدان ونزل المسدس الي في ايدك ده
وهدان بعصبية : بقول الي هعمله في ابن اخوكي إن مبيتهوش جنب أبوه ميبقاش اسمي وهدان
كان وهدان ماشي وقفت خديجه قصاده بخوف و قلقل : اهدي يا وهدان فهمني بس عيسي عمل ايه لكل ده
وهدان وهو يمسكها من كتفها : افهمك هتعملي نفسك مش عارفه حاجه انتي اذا خلتي ابن اخوكي يمد ايده على بنتي
خديجه بهدوء : صفا غلطت في ابويا وعيسي عمل الي مفروض كنت أنا اعمله ..............
وهدان بصوت عالي و بمقاطعة : غلطت ليه ليكون ضربت ابوكي بالنار وانتي كنتي ناويه تعملي ايه يا ست خديجه كنتي ناويه تضربيها بدل ما كنتي وقفتي ابن اخوكي
خديجه : عيسي مغلطش صفا هي الي غلطت وقلقلت أدب على ابويا وانا المفروض كنت ضربتها كمان مش عيسي
وهدان هو يمسكها من شعرها بقوه : صحيح انك انتي امها بس عارفه لو رباب هي الي كانت واقفه مكنتش خلت حد يمس شعرا منها عارفه ليه عشان رباب بتحب صفا هي الي ربتها إنما انتي صفا تهون عليكي علشان انتي عمرك ما حبتيها انتي مربتهاش اصلان ده انتي اتخلتي عنها عشرين سنه إنما أنا صفا كبرت قدام عيني وبقت جزء مني والي يدسلها على طرف امحيه من علي وش الأرض
أنها وهدان كلامه هو بيزقها بعيد عنه وقعت خديجه علي الارض بصدمه من كلامه وعينها أحمرت مقعول مفكر انوا هي مش بتحب بنتها
في دوار العزيزه شاف حسان صفا واقفه على باب المطبخ قال بقلقل واضح : في حاجه يا صفا
حميده بقت تبص لحسان بخوف وبعيدن بصت لصفا الي كانت واقفه ورها قالت في نفسها : معقول تكون سمعت الي احنا قولناه
صفا وهي بتبصلهم بشك من منظرهم : مالكم مش علي بعضكم ليه ولا الي عملين عمله
حميده وهي تدرك انوا صفا مسمعتهمش قالت بهدوء : ما احنا زي الفل اهو
صفا وهي بتحط الاكل على صنيه : واضح على وشك يا حماتي
حميده بسخرية : وخده الاكل ده كله على فين يا غندوره
صفا وهي تحمل الصينيه وتبتسم بخبث وتغظها : خلي الغندوره ترد عليكي بقي يا حماتي ومشيت وسبتها
حميده بغضب منها : وماله كلها يومين يا بنت وهدان
في اوضه عيسي كان واقف قدام المرايا بيلبس التيشرت بصعوبه دخلت صفا وحطت الصنيه على التطربيزه قالت بهدوء وهي تقرب منه وقفت قدامه و بقت بتساعده : قومت ليه من مكانك كنت استنا لما انا اجي
عيسي مكنش بيرد كان بيبص عليها باعجاب كانت الطرحه وعقت علي كتفها وشعرها كأن نازل على عينها رفعت صفا عينها ليه قرب عيسي منها مد ايه بعد شعرها عن عنيها قرب عيسي منها بدرجه كبيره غمضت صفا عينها بتوتر بعد عيسي بسرعه عنها هو بيرجع لعقله حمحم بتوتر وقال : يلا علشان نفطر
فتحت صفا عينها وخدت نفس وقالت بالغبطه : اه انا جعانه
عند حليمه و هي بتتكلم في التليفون قالت بشر : عايزه الصور توكن واضحه و وشها باين فيها انت فاهم
وبعدين قفلت التلفون واكملت بخبث : وريني هتطلعي منها إذا بقي يا بنت وهدان
في دوار الجبالي وبالتحديد في اوضه سلوي كانت اعقده بغضب كبير من حمدان الي مش سال فيها قالت بهدوء قاتل : تمام يا حمدان انت الي جبت لنفسك و مسكت تلفونها وبعتت رساله على رقم وده كان رقم عيسي
في اوضه وهدان دخل لقا خديجه لسه اعقده مكنها وبتعيط في صمت بص وهدان عليها بحزن هو عارف انوا قسي عليها بالكلام أعقد قصدها على الأرض وقال بحنان وهو يمسك وشها بين ايده رفعت خديجه عينيها الحمراء ليه : حقك عليا يا نور عيني مكنتش اقصد
ارتمت خديجه في حضنه بدموع وقالت : مكنش بايد والله كان ابويا هيقالتلها بعدت عنه وقالت بعيون حمراء والله انا بحبها صدقني يا وهدان والله انا بحبها
صعبت حالتها على وهدان قال بحنان : انا عارف مفيش ام بتكره بنتها اكمل كلامه هو بيخدها في حضنه بس اهدي حقك عليا
بعدت خديجه عن حضنه مسح وهدان دموعها بحنان وقال : ما خلاص يا بت متزعليش بتبكي زي العيال الصغيره
خديجه وهي بتبص عليه بزعل اكمل كلامه هو بيبص عليها : مبحبش اشوف نظرت الزعل دي منك ، الكلام الي انا قولتله غصب عني اكمني بحب صفا زيادة عن اللزوم ومبستحملش عليها أي حاجه
خديجه وهي بتبص ليه : ربنا يخليك ليها و متتحرمش منها ابدا
وهدان بحب : ويخليكي لينا يا حبيبت قلبي
خديجه بزعل : حبيبت قلبك.......
وهدان : عند شك في ده
بصت له خديجه وبعدين بصت بعيد عنه وقال وهدان بخبث : هو يحملها لا ده كده لزم اسبتلك
في دوار العزيزه بالتحديد في اوضه عيسي كانوا اعقدين بيفطروا جت رساله علي التلفون بتاع عيسي بص عيسي على التلفون بعيدن بص علي صفا الي مكنتش بتأكل قال بهدوء : مبتكليش ليه
صفا بقرف : مليش نفس مكملتش صفا كلمها وجريت على الحمام................
24
قام عيسي ورها بقلقل واضح هو حاطط ايده على الجرح
كانت صفا بتستفرغ عيسي كان واقف ورها واستني لما خلصت وغسلها بوقها و وشها من غير ما يقرف حتي استغرب صفا من معاملته لها
عيسي ببعض الهدوء : مالك ايه الي حصل
صفا ببعض الإرهاق : لا مفيش يمكن خدت شويه برد
عيسي : لو كده أشيع الحكيم يجي
صفا بهدوء : لا مفيش داعي وبصت عليه كان وشه باين عليه التعب قالت وهي بتحط ايديها على خده بتلقائية ولا الحكيم لزم يجي فعلا يشوفك باين عليك التعب
عيسي كان بيبصلها بتوهان من أثر لمستها نزل بعينه علي شفايفها وفي الوقت ده مقدرش عيسي يمنع نفسه عنها قرب منها وبقي يقبلها بقوه وكانه مغيب بعد هنا عندما لحظ انا أنفسها بقت شبه معدومة ومحتاه إلي الهواء
بصت له صفا ببعض الغضب وهي تلعن نفسها انها سمحتله يعمل كده كانت ماشيه مسك عيسي أيدها بسرعه وقال بجدية : حضري نفسك علشان هنروح نشوف ابوكي
شدت صفا أيدها منه من غير كلام ومشيت بسرعه اما عيسي كان متغاظ من نفسه قال بعصبية : كان لزم امسك نفسي شويه زمنها بتقول انوا انا واقع في حبها ، غبي
في دوار الجبالي كان وهدان أعقد مع حمدان و الحاج سليمان
الحاج سليمان : مقولتليش يعني يا وهدان انك رشحت نفسك في الانتخابات بتاعت مجلس الشعب
حمدان وهو بيبص علي وهدان بصدمه : انت رشحت نفسك في الانتخابات ومقولتلناش
سلوي من وراهم بسخرية : يمكن خايف من الحسد
وهدان ببرود : لا يامرات اخوي كونت هقولكم بس الي حصل نساني الموضوع
كانت سلوي لسه هتتكلم شافت عيسي وصفا داخلين قالت بخبث : زمانه شاف الرساله وبدل ما كان هيقتل وهدان بس كده هيقتل حمدان معاه وابقي خلصت منه
دخلت صفا وقالت بهدوء وهي بتقف جنب : سلوي اذيك يا مرات عمي
سمع وهدان صوت صفا بص وراه بطرف عينه قربت صفا منه و باست خده بحنان : عامل ايه يا وهداني
كان عيسي واقف وحسن بالغيره لما صفا باست وهدان
وهدان وهو بيبص علي عيسي : تمام الحمد لله
الحاج سليمان قال بهدوء : تعالي يا عيسي واقف بعيد ليه
راح عيسي وسلم عليه وقال بهدوء وهو بيبص لوهدان : عامل ايه دلوقتي يا وهدان باشا
وهدان ببرود : كنت كويس ابل لما اشوف
صفا وهي تعقد جنب عيسي وتحاول تهدي الوضع بنهم : صحيح عملت ايه في موضع الانتخابات يا بوي
وهدان : قدمت بس بيقولوا في واحد من البلد مقدم بس لسه مش عارف مين هو
نزلت خديجه وسلمت علي صفا بحب : ايدك عامله ايه يا حبيبتي
بص وهدان على خديجه بحب و زعل من نفسه برغم من الي حصلها بس هي لسه فاكره موضوع ايديها
صفا بابتسامه : بقت احسن وكملت كلامها وهي بتبص لعيسي عيسي جبلي مرهم
وهدان بسخرية : والله فيه الخير
عيسي بخبث هو يحط ايده على كتف صفا : ام مكنتش ههتم بصفا امال هتم بمين
صفا بغيظ منه و هي عارفه انوا بيعمل كده علشان يغيظ وهدان
عيسي هو قايم : يلا يا صفا
خديجه : بالسرعه دي ده انتوا لسه جيين
عيسي هو بيبوس أيدها : معلش يا عمتي اكمني وريا شغل
قام وهدان ووقف قصاده وقال بتحزير : ايدك لو اتمدت على صفا تاني انا همحيك من على وش الأرض
خديجه بسرعه : خلاص يا وهدان حصل خير
وهدان بعصبية : بنتي محدش يقدر يلمسها طول ما انا عايش مش هيجي واحد غريب ويمد ايده عليها
كان عيسي لسه يرد عليه لكن سبقته صفا وقالت بهدوء : و عيسي مش غريب يا بوي عيسي جوزي وانا غلط
بص لها وهدان وعيسي بصدمه من ردها
قربت صفا من وهدان وقالت بهدوء : انا غلط يا وهدان والي بيغلط لزم يتعاقب صح أكملت كلامها وهي تمسك يده ده انت الي معملني كده
سحب وهدان ايده منها بعصبية و طلع علي اوضه
كانت صفا بتبص على طيبفه بهدوء قال عيسي وهو بيمسك ايد صفا : نستاذن احنا بقي
كانت صفا ماشيه وهي ماسكه في ايد وهدان وقفت فجاه و بصت علي سلوي بعيون نار
في دوار الجبالي كان الحاج عتمان بيزعق مع حسان : يعني ايه رشحته للانتخابات
حميده بغضب : وفيها ايه لما ابني يرشح نفسه أكملت بسخرية ولا انت خايف من وهدان
حسان بصوت عالي : حميده لمي نفسك
الحاج عتمان : عيسي مش هيعدي الموضوع ده بالسهاهل
في عربيه عيسي كان راجع على الدوار هو صفا كان الصمت مالي المكان
قاطعت صفا الصمت الي مبنهم وقالت بهدوء وهي بتبص ليه : انت شفت وهدان هو بيق*تل ابوك
وقف عيسي العربية فجاءه لدرجه انوا صفا كانت هتتخبط
كان عيسي بيبص قدامه بعيون نار وكأنه افتكر الي حصل
صفا وهي بتحط أيدها على كتفه بخوف : انت كويس......
زق عيسي أيدها بعصبية : طول ما ابوكي عايش انا مش كويس اكمل كلامه هو بيمسك كتفها حطي نفسك مكاني كنتي هتعمل ايه لو شفتي الي ق*تل ابوكي عايش مبسوط
صفا بعيون حمراء : لو قولتلك انوا ابويا مش هو الي ق*تل ابوك هتعمل ايه ساعتها..................
تابعووووووني
رواية زواج لدقائق معدودة كامله من هنا
رواية خيانة الوعد كامله من هنا
رواية الطفله والوحش كامله من هنا
رواية جحيم الغيره كامله من هنا
رواية مابين الضلوع كامله من هنا
رواية سيطرة ناعمه كامله من هنا
رواية يتيمه في قبضة صعيدي كامله من هنا
الروايات الكامله والحصريه بدون لينكات من هنا
إللي خلص القراءه يدخل هيلاقي كل الروايات اللي بيدور عليها من هنا 👇 ❤️ 👇
❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺
الصفحه الرئيسيه للروايات الجديده من هنا
جميع الروايات الحصريه والكامله من هنا
انضموا معنا علي قناتنا بها جميع الروايات على تليجرام من هنا
❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺
تعليقات
إرسال تعليق