القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حرب العشاق الفصل الخامس والعشرين والسادس والعشرين بقلم كيان كاتبه حصريه وجديده

رواية حرب العشاق الفصل الخامس والعشرين والسادس والعشرين بقلم كيان كاتبه حصريه وجديده 



رواية حرب العشاق الفصل الخامس والعشرين والسادس والعشرين بقلم كيان كاتبه حصريه وجديده 


 صفا بعيون حمراء  لو قولتلك انوا ابويا مش هو الي ق*تل ابوك هتعمل ايه ساعتها 


رفع عيسي عينه بصدمه ليها : انتي بتقولي ايه


صفا و هي بتاخد نفس عميق قالت : الي سمعته ابويا مش هو الي قت*ل ابوك 


عيسي وعينه مثبته عليها : ومين بقي الي قالك الكلام ده 


صفا بثقه : انا الي بقول.......


ضحك عيسي بشده هو بيبص أقدامه : اه انتي الي بتقولي واتحولت ملامحه الي الحزن لزم انتي تقولي كده ما هو برده ابوكي اكمل كلامه هو بيبص عليها بعيون دامعه عارفه انوا انا شفته بعنيا دول 


صفا بصتله بثبات : شفته هو بيقت*له 


عيسي مقدرش يستحمل وافتكر أبوه هو وقاع سا*يح في د*مه خانته دموعه ونزلت قال بصوت مهزوز : كان خل*ص عليه كان سا*يح في دمه كان واقف ماسك المسدس و بيتفرج عليه هو بيط*لع في الروح 


صفا دمعها نزلت علي دموعه غصب عنها خدته في حضنها بدون تردد قالت : اهدي يا عيسي علشان جر*حك


حضنها عيسي بقوه كان بيعيط بحرقه في حضنها زي الاطفال بعد عنها بعنف وقال بعيون حمراء هو بيمسكها من كتفها قال بصوت جوهري : ابوكي هو السبب في الي انا فيه 


صفا بوجع من مسكته وعيون حمراء : مش هو 


عيسي بغضب وهو بيدير وشه بعيد عنها : تاني بتقول مش هو 


صفا وهي تمسح دموعها : انا هثبتلك انوا أبويا مش هو الي عمل كده بس عندي شرط 


بص لها عيسي بسخرية : هتثبتي ايه ، وماله وايه شرطك بقي 


صفا بقوه : اول لما الحقيقه تظهر هتطلقني علي طول 


عيسي وهو يشغل العربيه قال بسخرية : يبقي هتفضلي على زمتي عمرك كله 


في دوار الجبالي وبالتحديد في اوضه وهدان كان رايح جاي زي المجنون كانت خديجه واقفه على الباب و شيفاه و هو متعصب قالت بهدوء : في ايه يا وهدان ملهوش لزوم العصبيه دي 


وهدان وهو قف في نص الاوضه بحيره قال : مش عارف صفا الي جرلها اي ، اذي تدافع عنه كده 


خديجه وهي بتقرب منه : هو ايه الي إذا أكملت كلامها بهدوء  انا لو كنت مكان صفا كنت هعمل كده كنت هدافع عن جوزي 


وهدان : وكنتي هدفعي عني ليه 


خديجه وهي تقترب منه بابتسامه : علشان جوزي حبيبي و عمري 


وهدان بقتضاب : اديكي قولتي جوزك حبيبك إنما صفا مش بتحب عيسي دي مش بطيقه 


خديجه : ومين الي قال كده هي......


وهدان : خديجه كل عارف انوا عيسي اتجوز صفا علشان يوجعني فيها وتكون تخليص حق 


خديجه وهي تحط أيدها علي كتفه : عيسي غلبان متستحيل ياذي صفا ده انا الي مربيه 


وهدان وهو غير راضي علي كلمها : ده غلبان اوي 


خديجه بضحكه وهي تحاوط رقبته : اوي اوي كمان عامل ذيك بالظبط 


وهدان : لا يا شيخه 


خديجه : صحيح عرفت مين كان السبب في الحد*ثه


وهدان وهو يخدها في حضنه بحنان : لا معرفتش ومش عايز اعرف بدل انتي بخير 


ابتسمت خديجه علي كلامه اما وهدان كان عارف انوا حسان اخوها وهو السبب بس محبش يقولها علشان متزعلش


في دوار العزيزه كان وصل عيسي وصفا الي الدوار 


عيسي شافهم كلهم اعقدين قال هو بياخد نفسه : متجمعين عند النبي أنشاء الله


قالت صفا بهمس هو سمعه : كلنا إنشاء الله الي امك بصلها عيسي بغيظ من كلامها 


حميده بخبث : تعالي يا عيسي عمك حسان عملك مفاجاه 


عيسي بستغراب : مفاجه ايه.....!!!!!


حسان وهو بيقف قصاده : انا رشحتك في الانتخابات 


عيسي بصدمه هو بيبص للحاج عتمان : ايه الكلام الي عمي بيقوله ده يا جدي 


الحاج عتمان : لسه عارف ذيك يا عيسي 


حميده : في ايه يا عيسي بدل ما تنبسط ولا انت خايف علشان وهدان داخل فيها 


عيسي بغضب : مين قال كده بس انا..........


وقف كلام لما شاف صفا طالعه الاوضه قال بحده هو طالت وراها : ماشي نبقي نتكلم في الموضوع ده بعيدن 


حميده بغضب : رايح فين يا عيسي  


في اوضه عيسي كانت صفا واقفه اقدام المرايا سرحانه وقف عيسي وراها وقال بهدوء : انا مكنتش اعرف بلي هما عملوه 


انتبهت صفا لكلامه قالت : لو كنت عرفت كنت هتعمل ايه أكملت كلامها بهدوء أسحب نفسك من الانتخابات يا عيسي وهدان مقدم ابلك بزياده العداوة الي بينكم 


عيسي : انا.................


اقطعه صوت رسائل ورا بعدها طلع التلفون من جيبه خافت صفا ليكون سلوي بعتتله حاجه تاني هي اه عرفت الحقيقه بس مش عاوزه عيسي ياذي عمها برده


اما عيسي فتح الرسائل وعينه بقت بتطلع شرار.............


26 


فتح عيسي الرسائل وعينه بقت بطلع شرار كانت صور لصفا وهي في حضن واحد مش باين وشه 


وفجاه ابعتت رساله كمان مكتوب فيها = حبيت افوقك من الي انت فيه وافكرك انوا دي بنت عدوك و عمرها محبيتك فإذا هتصونك بقي 


عيسي اتجنن وعيونه بقت حمرا وعروقه ظهرت بص لصفا بعيون حمراء كادت تحرق الاخضر و اليابس 


صفا بقلقل : في ايه يا عيسي 


عيسي هو يتجه للخارج : مفيش 


وخرج من الاوضه بسرعه بصت صفا لطيفه بقلقل من فكره انوا هو عرف الحقيقه قالت بقلقل : يارب ميكونش عرف حاجه 


في الاسفل كانت حميده قاعدة مستنيه صوت الزعيق بس خاب توقعتها لما لقت عيسي نازل بس باين عليه مخنوق قامت وقفت بلهفه : ايه عملت ايه يا عيسي 


وقف عيسي وقال بستغراب : عملت ايه في ايه.....!!!!


حميده بتلعث : اقصدي عملت ايه في الانتخابات هتكمل ولا هتسحب اسمك 


عيسي بجدية : لا هكمل........


حسان من وراها : ايون كده هو ده الكلام المعقول 


في دوار الجبالي كان الكل أعقد في المندره قال حمدان بسخرية : انا عرفت مين الي مرشح اسمه معاك 


وهدان بحده : طلع مين.......


حمدان بخبث : جوز بنت صفا


سلوي بابتسامه بارده : ايه الي انت بتقوله ده يا حمدان عيسي هيقف اقصاد وهدان في الانتخابات معقول 


وهدان هو يقف : انت بتقول ايه...........


حمدان : الي سمعته يا وهدان 


وهدان بغضب : يبقي هو الي جابه لنفسه


خديجه بقلقل : متصدقش يا وهدان عيسي عمره ما هيعمل حاجه زي دي 


حمدان هو يقف بغضب اقصدك ايه يا مرات اخوي انوا انا كداب 


خديجه: مش قصدي كده بس اكيد الي قالك كده عايز يوقع وهدان في عيسي 


وهدان هو ماشي : بليل كل حاجه هتبان


في دوار العزيزه بالتحديد في اوضه عيسي


كانت صفا اعقده قلقانه و باين عليها التوتر دخل عيسي الأوضه وكان باين عليه التعب 


وفقت صفا اول لما شفته وقال بقلقل : كنت في يا عيسي وايه الي حصل معاك ابل لما تطلع من الاوضه


عيسي وهو بيقف اقصدها قال هو بيطلع تلفونه من جيبه : يبقي ايه ده   


صفا بصدمه وزهول : دي مش انا.....!!!!


عيسي بهدوء مريب : اممممم امال مين دي شبيهتك 


صفا بجنون : بقولك دي مش انا 


عيسي : انا هصدقك مش علشان أنا واثق فيك لا انا هصدقك علشان أنا عارف انتي بتحبي وهدان قد ايه وعمرك ما هتحطي راسه في الطين 


كان ماشي وقف فجاه وقال بجدية : صحيح انا هكمل في الانتخابات و النتيجه هتظهر بليل سبها عيسي في صدمتها ودخل الحمام


كانت صفا وقفه مصدومه من الي حصل وإذا الصور دي اتصورت ومن هيكون بعتها  


في اوضه حميده كانت راحه جايه بغضب بقت تقول : معقول الصور موصلتش لعيسي بعدين رجعت قالت بعصبيه لا وصلت بس عيسي معملش رد فعل ليه انا هتجنن 


قاطعها صوت عيسي العالي هو بيقول : شيعوا هاتوا الحكيم 


في اوضه عيسي كان عمال يفوق في صفا الي كانت مرميه على الأرض و مش بتفوق 


بعد وقت في اوضه عيسي كان الكل واقف قدام الاوضه


كان عيسي واقف بقلقل و خوف علي صفا خرج الحكيم من الاوضه جري عليه عيسي بلهفه : طمني صفا عامله ايه


الحكيم بهدوء : متخفش يا ابني ده من التوتر وقله الكل وده غلط في الحاله الي هي فيها 


عيسي بستغراب : ليه هي مالها 


الحكيم بابتسامه : صفا حامل 


نزل الكلام على الكل بصدمه خصوصا عيسي الي كان واقف بزهول وعيون حمراء كانه رما نفسه وسط النار قال بصدمه باينه على وشه : ايه حامل................

تتوقعوا ايه الي هيحصل 🙃🙂

تابعووووووني 




الفصل السابع والعشرين من هنا




بداية الروايه من هنا




رواية منعطف خطر كامله من هنا



رواية زواج لدقائق معدودة كامله من هنا



رواية خيانة الوعد كامله من هنا



رواية نار الحب كامله من هنا



رواية الطفله والوحش كامله من هنا


رواية منعطف خطر كامله من هنا


رواية فلانتيمو كامله من هنا



رواية جحيم الغيره كامله من هنا



رواية مابين الضلوع كامله من هنا


رواية سيطرة ناعمه كامله من هنا


رواية يتيمه في قبضة صعيدي كامله من هنا



الروايات الكامله والحصريه بدون لينكات من هنا


إللي خلص القراءه يدخل هيلاقي كل الروايات اللي بيدور عليها من هنا 👇 ❤️ 👇 


❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺


الصفحه الرئيسيه للروايات الجديده من هنا


جميع الروايات الحصريه والكامله من هنا


انضموا معنا علي قناتنا بها جميع الروايات على تليجرام من هنا


❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺







تعليقات

التنقل السريع
    close