القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية بقاياها فيا الفصل الاول والثاني والثالث بقلم الكاتبه مي عبدالله حصريه وجديده في مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 رواية بقاياها فيا الفصل الاول والثاني والثالث بقلم الكاتبه مي عبدالله حصريه وجديده في مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


رواية بقاياها فيا الفصل الاول والثاني والثالث بقلم الكاتبه مي عبدالله حصريه وجديده في مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


ـ إنتي هتتجوزي جوز أختك اللي ماتت ومكملتش أسبوع؟!!

انتي اتجننتي؟! عاوزة الناس تاكل وشي؟!!


ليل ببرود:

– أختي؟؟ أختي دي كانت مصدر تعاستي طول حياتي... يلا، اهي غارت، ربنا يرحمها بقى.


منال بانهيار:

– انتي مستحيل تكوني بني آدمه! إزاي كده؟!

إنتي مريضة!

خسارة تعبي فيكي تسع شهور...

إحنا عملنا فيكي إيه علشان تعملي فينا كده؟!


ليل بجفاف:

– طيب، قصروا الكلام. أنا قولت اللي عندي.

ومتفتكريش إني بقولك علشان مستنية موافقتك...

أنا بقولك علشان متتفاجئيش يوم الفرح. بس كده.


الأم بذهول:

– إنتي كمان... هتعملي فرح؟!!


ليل (وهي بتتجه لباب الشقة):

– إنتي هتفضلي تقضيها صدمة؟ لا، أنا مش فاضيالك.

يلا بقى، تِكير راحة، رايحة أقابل كريم علشان نختار الشبكة.

باي باي.


سابتها وسط صدمتها ومشيت ببرود... ولا كأنها عملت حاجة.


منال وقعت على الأرض بصدمة، مش قادرة تستوعب اللي بيحصل...

صدمتها في بناتها كانت قاتلة.

واحدة ماتت وهي بتولد توأمها، والتانية... هتتجوز جوز أختها اللي لسه مدفونة.

"يا ميله بختك يا منال ف عيالك… أقول إيه ولا أعمل إيه؟

بس على آخر الزمن مقدرتش عليهم…

هقول إيه للناس؟

يا رب… حلّها من عندك."


في الكافيتيريا...

كانت ليل وصلت وقعدت قدام كريم ببرود واضح.


ليل:

– صباح الخير يا كيمو، ليك وحشة يا راجل.


كريم (بضيق):

– كل يوم بقرف منك أكتر من اللي قبله، والله!

إخلصي، جايه ليه؟


ليل (بابتسامة مستفزة):

– لأ يا حبيبي، اتكلم حلو كده.

وبعدين جايه ليه إيه؟ مش هنروح نجيب الشبكه ونتفق على معاد الفرح؟


كريم بانفجار:

– شقة وفرح؟!

إنتي اتجننتي رسمي؟!

أنا مستحيل أعمل كده، ولا أقبل اللي بتقولي عليه ده!


ليل بهدوء قاتل:

– هتقبل يا كيمو، ولا سيرتك تبقى على كل لسان؟


كريم (بغضب):

– أعوذ بالله منك، بجد!

إخلصي يلا… ونروح نجيبها.


ليل:

– طيب… والفرح؟


كريم (بغيظ مكتوم):

– يوم الخميس الجاي… إن شاء الله.

اتفقنا.


الامور غامضه شويه بس مع الوقت كل حاجه هتبان الاحداث دمار 💌.

-رجعت ليل من الكافتيريا بعد ما خلت جوز اختها يتجوزها غصب والفرح بعد اسبوع من مو*ت اختها كمان...!

قابلت منال الي بتبصيلها بوجع واحتقار 

:برضو عملتي الي ف دماغك مش هقولك غير حاجة واحدة ياليل ربنا يبعتلك الي يذلك ويكسرك زي ما عملتي!!!!


ـ تسلمي يحبيبتي انا داخله انام بق لاني مش قادره خالص وكمان انا عروسه ولازم اجهز ولا اي .


منال بنبره قاسيه


: ياريتك كنتي موتي ومتولدتيش وقتها حسبي الله ونعم الوكيل كلها سلف ودين ي ليل متنسيش داا


سابتها ليل تتكلم ودخلت اوضتها وهي بتغني بروقان ومش هاممها حاجه!!!!


عند عيله كريم 

صباح (الام) 

:انت اتجننت ياكريم رسمي هتتجوز ازاي ومراتك لسا مكملتش اسبوع ميته لا وكمان مين اختهااا انت اتجننت رسمي ونا مستحيل اقبل بالمهزله دي ابداا


: يـ أمي الله يرضي عنك انتي مش عارفه حاجه والله انا جيت اقولك مش اخد رايك وحاجه كمان اي حاجه ليل تقولها أو تطلبها منك او من بناتك ياريت تنفذوها علطول من غير نقاش


ادخلت سهي بانفعال وعصبيه

:خدامين يعني علي اخر الزمن هتخلي اخواتك وامك خدامين لمراتك لا يكريم مستحيل دا يحصل سامع كل واحد يحبيبي يشيل شيلته لوحده الي حواليه ملهمش دعوه.


كريم بصلها بعصبيه وضربها فجاه بالقلم ومسك شعرها وتكلم بعصبيه

:لما تيجي تتكلمي مع اخوكي الكبير اتكلمي وأدب واحترام مش علشان كبرتي ودخلتي الجامعه وبانلك حس يبق تنسي نفسك لا يحبيبتي انا مموتش ادخلت صباح بسرعه


:بنتخانقو علشان واحده يولاد بطني اخس علي التربيه ويعدين اختك قالت اي غلط يابني غلطت لما قالتلك حافظ علي كرامه اهلك غلطت ف اي عرفنيي


-كريم مسح علي وشه بعصبيه

:انتو مش عارفينن حاجه والي بقوله داا ف مصلحتكم انتم مش مصلحه حد تاني سابهم وطلع علي الجناح بتاعه وهو بيفكر هيعمل اي ف المصيبه دي


: كريم رايح جاي ف الاوضه لحد ماوقعت عينه علي صوره مراته فاطمه 


مسكها بدموع وصوت ضعيف وهو بيقول

: حقك عليا يحبيبتي والله كل الي بيحصل دا غصب عني انتي عارفه كريم حبيبك صح ربنا يرحمك يحبيبتي كنتي ونعم الزوجه بعد ما روحتي وكل حاجه اسودت ف وشي فجاه اليوم الي جبتيلي فيه 

مالك وانس كان اسعد يوم ف حياتي كنت ناوي والله اوقف كل حاجه بس اتافجئت لما بيبلغوني بخبر وفاتك ربنا يرحمك يحبيبتي ويصبرني علي

 فراقك 


ـ حط الصوره مكانها ونام علي السرير وهو بيفرد ضهره ومغمض عينه بتعب وبيفكر ف كل الاحداث الي حصلت.


عند صباح وسهي كانو قاعدين بيفركو من كتر العصبيه


سهي بتوتر وعصبيه 

: يعني اي يعني يماماا يعني كل الي احنا عملناه دا هيروح علي الارض علشان بنت ال*** دي لا لا مستحيل حتي لو اضطريت اقتل*هاا مش هتردد ثانيه واحده.


اتكلم صباح بغل وعصبيه مكبوته

ـ اخرسي بق لحد منفكر هنعمل اي ف المصيبه دي كمان انا مش مطمنه للبت دي بس لازم نصبر ونشوف ناويه علي اي علشان نعرف نتصرف !!!


ماشي يمااماا ماشي اه صح انس ومالك مع الداده ماشي 


ـ ماشي يختي غوري بق من قدامي عاوزه اقعد لوحدي شويه .


عند ليل كانت ماسكه صوره ف ايديها ودموع متحجره رافضه تنزل 

:وحياه كل حاجه حلوه بنا حصلت لهيدفعو التمن غالي اوي حطت الصوره مكانها ونامت علي السرير وبتفكر هتعمل اي الفتره الجايه .

3

ـ شوفو البج"حه خلت اختها ما"تت من هناا وراحت تتجوز جوزها من هنا!!

ـ معاكي حق والله يختي ربنا يسترها علي ولايانا بنات اخر زمن !!!


ـ كانت دي همسات الناس ليا ف الفرح ونا ماشيه جمب كريم كملت مشي ونا مش هاممني حد ورافعه راسي بغرور .


ـ قعدنا علي الكوشه ونا ببص للمعازيم بابتسامه بارده.


اتكلم كريم بغيظ مكتوم 

:عاجبك المهزله الي بتحصل دي


بصتله بسخريه ومردتش عليه .


قربت حماتي وبنتها العقر*به علياا


بصتلي حماتي بصه كلها غ*ل وش*ر ونا رديتهالها بسخريه ممزوجة بانت*قام وحق*د


اتكلمت صباح بضيق

:الف مبروك يمرات ابني.

ـ الله يبارك فيكي يحماتي


ـ امال فين الحجه منال ولا مقدرتش تستحمل فض*يحه بنتهاا!!


كانت دي جمله سهي الي مقدرتش تكتم حقد*ها من ليلي 


اتكلم كريم بحده 

سهييي متنسيش انها مراتي وعلي سنه الله ورسوله وانتي دلوقتي ف فرحنا يعني مفيش فضي*حه ولا حاجه 


بصت سهي ل ليلي بضيق ومشيت .


خلص الفرح بسرعه وكريم اخد ليلي وطلع علي ڤلتهم .


وصلت ليل وكريم وكان وراهم عيله كريم وبعض المعازيم شكرهم كريم ومشيو متبقاش غير كريم وليلي وسهي وصباح .


قعدت صباح علي الكرسي بتعب وتكلمت بغيظ مكتوم

ـ يعني كان لازم الفرح دا يليل الناس كلت وشناا ف الفرح متكسفتيش علي دمك ونتي اختك لساا ميتـ*هه 


اتكلمت ليل ببرود استفز صباح وبنتها 


:اديكي قولتي يحماتي ميت*ه يعني خلاص مش موجوده والحي ابقي من المي*ت وبعدين انا معملتش حاجه غلط كل حاجه كانت ف النور ولا اي وكملت بغموض وتلاعب وبعدين كلنا هنمو*ت يحماتي ولا اي .


ادخلت سهي وهي بتتكلم بنفعا*ل ممزوج بتوتر.


بقولك اي يليل اتكلمي مع ماما حلو وبعدين يحبيبتي هي مغلطتش هي اتكلمت صح ولا اي 


بصتلهم ليل بملامح جامده فدخل كريم وهو بيحاول يهدي الوضع مبينهم .


: مش وقته الكلام دا يـ أمي وبعدين احنا تعبانين من الفرح محتاجين نريح جسمنا يلا يليل .


ـ طلعت ليل مع كريم وهي بتتوعد*لهم واحد واحد. 


دخلو الجناح كريم قفل الباب وبص ل ليل بضيق 


ـ علفكراا ميصحش الي عملتيه تحت دا ولغايه دلوقتي معرفش انتي عاوزه مننا اي 


اتكلمت ليل ببرود 

:هتعرف كل حاجه ف معادها متستعجلش.


ـ طيب انا عملتلك الي انتي عاوزاه واتجوزتك جه الوقت تقوليلي جبتي ورق الصفقه دي منين؟؟!


اتكلمت ليل بهدوء عكس طبيعتهاا.


ـ انا علي علاقه بسكرتيره رشيد المغربي شريكك ومن خلال صداقتنا عرفت أنه بيتا*جر ف المخدر*ات وبيه*ربهاا ف الخشب بتاعك وانت رجل اعمال وليك اسمك ومركزك ف طبعا محدش هيدور وراك وعرفت أنه ممضيك علي الشحنه الأخيرة بتاعت المخدر*ات علشان لو حصل حاجه يكون ف السليم لانه مقلق منها لانها اكبر صفقه طبعا هو هيعملها وانت علشان غب*ي مضيت من غير ما حتي تبص تشوف بتمضي علي اي .


كريم قعد علي الكرسي بصد*مه وهو مش مستوعب اي حاجه من الي بتحصل وأنه كان ممكن يكون ف السج"ن دلوقتي ومستقبله كله يدمر بسبب الغلطه دي.


اتكلم بتوهان

طيب والسكرتيره عرفت منين ومش ممكن تتأذ*ي كمان 


ـ هايدي كانت علي علاقه برشيد ومصوره كل دا ف سيد*يهات علشان لو فكر يغدر بيها تفض"حه ف الوسط كله وبعدين انا قبضتها برضو محدش بيعمل حاجه لله وللوطن 

اتكلمت ليل بجديه عن الاول


الورق معايا لحد ما اخلص الهدف الي جيت علشانه ومتقلقش انا مش هطول ونا معملتش كد لسواد عيونك انا عملت كد علشان اقدر اوصل للي انا عاوزاه مش اكتر الورق معايا ف الحفظ والصون لا وكمان معايا دليل برأتك علشان لو حصل اي حاجه تانيه ودا مش ليك برضو بس كل حاجه هتبان ف وقتها .


كان كريم قاعد مش مستوعب كميه الصدمات الي خادها بس صدمته كملت لما قالت 


ـ انا مش عاوزه عيال اختي يعيشو معايا!!!

تابعووووووني 



رواية منعطف خطر كامله من هنا



رواية زواج لدقائق معدودة كامله من هنا



رواية خيانة الوعد كامله من هنا



رواية نار الحب كامله من هنا



رواية الطفله والوحش كامله من هنا


رواية منعطف خطر كامله من هنا


رواية فلانتيمو كامله من هنا



رواية جحيم الغيره كامله من هنا



رواية مابين الضلوع كامله من هنا


رواية سيطرة ناعمه كامله من هنا


رواية يتيمه في قبضة صعيدي كامله من هنا



الروايات الكامله والحصريه بدون لينكات من هنا


إللي خلص القراءه يدخل هيلاقي كل الروايات اللي بيدور عليها من هنا 👇 ❤️ 👇 


❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺


الصفحه الرئيسيه للروايات الجديده من هنا


جميع الروايات الحصريه والكامله من هنا


انضموا معنا علي قناتنا بها جميع الروايات على تليجرام من هنا


❤️🌺🌹❤️🌺❤️🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹❤️🌺🌹🛺🛺🛺🛺🛺








تعليقات

التنقل السريع
    close