روايه صغيره بين يدي الادم الفصل الثاني والثالث والرابع والخامس بقلم شغف الاعصار حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 روايه صغيره بين يدي الادم الفصل الثاني والثالث والرابع والخامس بقلم شغف الاعصار حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات


روايه صغيره بين يدي الادم الفصل الثاني والثالث والرابع والخامس بقلم شغف الاعصار حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

Part:2

ادم:ايوه هطلقها واتصل علي ابن خالها ده ولا خالتها اللي عايز يجوزها ويجي يتجاوزها وياخدها وامشي انا

الجد بغموض ماشي يا آدم وانت يا عمر (ابنه)قول لحياه تجهز علشان تجوز ابن خالها

عمر:بس يا بوي

الجد:مليش نفذ اللي قولت عليها خرج ادم وعمر ذهب ادم وجلس بالحديقه ووضع قدم فوق الأخري وهو يشرب سيجارته بخبث وهو ينظر أمامه بشرود وبعد أن انتهي من سيجارته قام وذهب الي وجهته

عند حياه دخل والدها وقال لها أن تجهز

حياه:يعني خلاص هتجوز حمزه بس انا مش برتاح ليه

عمر:مش بإيدي يا بنتي 

حياه:خلاص يا بابا متزعلش انا هتجوزه وامري لله واكيد ربنا مش هيعملي حاجه وحشه 

عمر:انا اسف يابنتي 

حياه:متتأسفش يا بابا انت معملتش حاجه خرج عمر قبل ما ينهار أكثر و هي ارتدت فستان جميل ووضعت بعض ادوات المكياج وخرجت وفجأه وجدت نفسها بغرفه ادم 

ادم كان يضع يده على فمها:هشيل ايدي بس لو سمعت نفسك أنتِ حره وهي هزت راسها وضع يده بجيبه واليد الأخري وضعها على الحائط خلفها وكان محاصرها 

ادم:حمزه ده لمسك أو عملك حاجه

حياه بعصبيه لانه يطعمها بشرفها:انا مسمحلكش تكلمني كده انا اشرف منك ومن اللي زيك انا مش زي اللي بيسهروا معاك


ادم:امممم هنشوف هتكوني زيهم ولا احلي منهم وهو يعض على شفتيه السفليه 

زقته حياه وقالت:سافل ومسكت مقبض الباب علشان تخرج بس مسكها ادم من يدها وشدها ليه واتصدمت بصدره وهو وضع يده علي خصرها وقال:ومنحرف كمان وهوريكي ده بعدين وأخرج منديل ومسح شفايفها ببطئ وكان يستمتع بذلك وكان يريد برغبه شديده في تقبيلها 

حياه:ابعد كده بتعمل اي 

ادم:اثبتي بمسح الروج ده وقرب من أذنيها وقال بهمس:دلوقت بمسح بمنديل المره جايه بشفايفي يا قمر 

حياه بعدت بكسوف:انت مشوفتش لحظه تربيه 

بقلم ( شغف إلاعصار 🌪️)

ادم:ظبطي الحجاب ومبيبنش شعرايه ومتحطيش اي روج ولا تنزلي غير لما ابوكي يطلعلك وخرج وبعد وقت جاء حمزه ابن خالها ووجد ادم يقف بشموخ ويضع أحدي يديه في جيوبه والثانيه يشرب بها السيجاره ويسند على شجره قرب منه حمزه 

حمزه:اهلا بطليق مراتي 

ادم :ههههههههههههههه

حمزه:اي بتضحك من الصدمه

ادم:لا أصل سقف طموحاتك عالي 

حمزه:معلش لازم الواحد يبقي عنده طموح علشان يوصل للقمر وهيبقي ملكي دلوقت يلا اسيبك بقي ومشي 

ادم نظر أمامه ببرود وأكمل سيجارته بعد دقائق جاء المأذون ودخل وكان عدي نصف ساعه ومجاش ادم وفجأه دخل ادم ببرود 

ادم:عايز اجدد زواجي بمراتي يا شيخنا يعني العن زواجنا رسمي 

حمزه وقف:انت بتقول اي 

قرب ادم منه:انت بقي تعالي دي علشان فكرت انك تجاوزها واعطاه لكنه توقعته أرضا ثم سحبه ثانيتا وقفه ودي علشان لما شوفتها منزلتش عينك في الأرض ودي علشان نطقت اسمها ودي علشان تبقي تتغزل فيها ودي علشان فكرت تاخد حاجه بتاعت ادم مش هقولك ادم الصاوي لا هقول ادم بس واكمل ضرب 

ريم :اي الصوت اللى بره ده وطلعت تشوف

حياه:هي مجتش ليه انا هطلع اشوف اي اللي حصل ونزل ووجدت جدها وعمها بيحولوا يحوشوا ادم من علي حمزه 

حياه قربت منه:ادم سيبيه ادم سيبه 

ادم بعصبيه:اطلعي فووووق 

بقلم ( شغف إلاعصار 🌪️)

حياه:ادم 

ادم:سمعتيني بقول اي اطلعيييي فوق طلعت حياه وهي مرعوبه من صوته وبعدها بعدوا ادم عن حمزه وحمزه جه علي نفسه ومشي قبل ما ادم يكمل عليه 

كتب ادم زواجه هو وحياه رسمي وخرج للمأذون 

عمر:اي اللي عملته ده ادم وهو بيمسح العرق :علشان يبقي حد يفكر في حاجه تخصني وملكي 

الجد:طب علشان تهورك ده يا روح امك مش هتشوفها مده اسبوع خلي تهورك ينفعك 

ادم :ولا يهمني انا معملتش كده علشان بحبها لا علشان كرامتي ومحدش يقدر ياخد مني حاجه وعلشان دي بنت عمي برده والواد ده انا مبطقهوش

الجد:ماشي يلا روح نام مش ادم ببرود وذهب لغرفته

بعد عده دقائق نزلت حياه تجيب مياه ولما رجعت

حياه بخوف:اي اللي جابك هنا تاني  اعععععععععععع

روايه:صغيره بين يدي الادم

Part:3


حياه:انت اي اللي جابك 

ادم كان نائم على السرير ويضع يد خلف رأسه ويد علي عينيه 

ادم وهو يجلس علي السرير:اي جاي غرفه مراتي حبيبتي

حياه:مش جدي قالك مش هتشوفني مده اسبوع 

ادم وهو بيعض على شفتيه:وهو انا اقدر اقعد اسبوع مشوفتش الحلويات دي

حياه:انت قليل الادب وسافل 

ادم :ومنحرف يا حياتي

حياه:انا هنادي على جدي

ادم :نادي بس قبل ما تنادي احب اقولك جدك وابوكي مش هنا وبعدين يلا بقي دلعيني مش انا جوزك وجاي بعد غياب والمفروض بقي تدلعيني وهو بيمسح بإبهامه علي شفتيه وياريت ترقصيلي اصل بحب الرقص وسمعت انو بنات الصعيد جامدين في الرقص وهو بيعض على شفتيه السفليه

حياه:مستحيل افضل معاك في غرفه واحده

ادم وهو ليقوم ويخلع التيشيرت وبانت عضلاته وهو بيقرب وهي تبعد 

حياه:ادم ادم ابعد متقربش 

بقلم ( شغف إلاعصار 🌪️)

ادم:ليه بس هو الواحد يشوفك قدامه وميقربش دا تبقي عيبه في حقي وعايز اعرف مين هيبقي احلي أنتِ ولا بتوع مصر وهي بيغمز لها وقرب منها وشالها وضعها على السرير وحوطها بينه وبين السرير وبيقرب علشان يقبلها وهو بيقول:اخيرا هدوق اشوف دول طعم الكريز ولا الفراوله  حياه مسكه المزهريه وخبطته على دماغه وهو أغمي عليه 

حياه وهي بتتنفس:قليل الادب ومنحرف وسافل وعدلته على السرير وراحت نامت على الكنبه 

عند زيد كان يسهر في شقته في الزمالك مع أحدي العاهرات 

زيد:ما يلا يابت هو احنا جايين نقضيها كلام قومي ارقص

الفتاه:عيوني يا باشا وذهبت وشغلت اغنيه وبدأت ترقص وتتمايل بغنج و زيد يجلس ويدخن سيجارته وهو ينظر لها ببرود ثم بعد انتهاء السيجاره تقدمت الفتاه وانتزعت زراير القميص (ونسيبهم بقي ملناش دعوه بيهم 🤭)

(احم يعني انا طالبه طلب منكم 🙆صغير وواثقه انكم مش هتزعلوني يعني انا طالبه منكم تعملولي فولو في الواتباد اسم الحساب(alasar__1)يعني بجد هكون مشكوره وممنونه ليكم وجزاكم الله خيرا وكمان علشان انتم حبايبي هنزل ليكم على الواتباد قصه كامله رومانسيه 😉وهي بارت واحد واوعدكم هيعجبكم يعني هكون فرحاااانه جدا  )

في الصباح استيقظت حياه على خبط الباب وكان جدها 

حياه:حاضر يا جدو بس ثانيه بس علشان في الحمام وذهبت بسرعه إلى ادم 

حياه:ادم ادم انت يا افندي اددددم وهي بتهز فيه 

ادم:اي في اي اي اللي حصل امبارح

حياه:قوم بسرعه جدي بره لو شافك هيحصل مصيبه بسرعه استخبي 

ادم وهو بيسند على السرير بكافه وقول يتلاعب:خايفه عليا يا حياتي 

حياه: مش خايفه وبعدين ده وقته قوم بسرعه استخبي وراء الباب وانا مش هخليه يدخل قوم بسرعه وقف ادم وذهب وقف خلف الباب وحياه فتحت الباب نصفه 

الجد:ده كله يا حياه

حياه بتوتر:معلش يا جدو كنت باخد شاور 

بقلم ( شغف إلاعصار 🌪️)

وفجأه شعرت بيد ادم تتحسس على ظهرها بحنيه 

الجد:أنتِ كويسه 

حياه وهي بتبعد ايد ادم:اه يا جدو الحمد لله

الجد:ادم جالك امبارح 

حياه:ادم لا يا جدو ادم ميجيش هو اكيد بيحترمك وبيحترم قراراتك وعمره ما يجي ولو جه انا مش هدخله ساعتها زغزغها ادم وقال بهمس :كذابه

الجد:مالك يا بنتي بتضحكي ليه 

حياه بغيظ من ادم:اصل افتكرت نكته 

الجد ماشي يا بنتي انا هنزل 

حياه:ماشي يا جد نزل جدها وهي قفلت الباب براحه وتنفست الصعداء

حياه بعصبيه:انت يا بني ادم كنت هتكشفنا وهنقع في مصيبه 

ادم:بيبي انتِ متعصبه ليه كده العصبيه غلط عليكي وقرب منها وحصرها بين يديه والباب وقال وهو بيغمز ويعض على شفته:بقولك اي تعالى نكمل موضوع دي طعمهم اي وهو يضع صباغه على شفايفها 

الجد :اددددددددددددددددددد

(ادم اهو ابننا الخلوق المحترم مهما اكلم على احترامه مش هوفيه حقه🤭🙆)

روايه:صغيره بين يدي الادم

Part:4


نزل ادم لجده وقعدوا شويه علي بال ما الفطار يجهز

حياه:جدي الفطار جهز 

الجد:جايين اهو وذهبوا للفطار

الجد:ادم 

ادم:نعم 

الجد:بعد الفطار هتروح تشتغل في المزرعه 

ادم قعد يكح 

حياه:خد اشرب براحه وبتخبط على ظهره 

ادم:انا مش موافق

الجد:ده اللي عندي

ادم:ولو قولت لأ 

الجد:انسي حياه 

ادم بعصبيه:ازاي يعني حياه مراتي 

الجد:مراتك اه بس انا جدها ومش هتروح معاك مصر غير

بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)

 بمزاجي وعلشان تخدها هتشتغل في المزرعه مده اسبوعين 

ادم:طب افرض اشتغلت هشتغل اي 

الجد:بوظيفتك ولا نسيت انك دكتور بيطري 

ادم :بس انا مش عايز 

الجد:معاك مهله ساعتين تفكر وقولي قرارك 

ادم نظر لطبقه بغيظ وسمع ضحكه حياه المكتوبه مال على أذنيها وقال:اضحكي ياختي اضحكي طب والله لهتطلع عليكي اللي جدي بيعمله فيا بس استني 

الجد:كل يا آدم وسبب البت تاكل 

ادم اكل وذهب الي الحديقه ورايح جاي يكلم نفسه ويقول:انا ادم اتغصب على حاجه طب مش شغال بقي يلا 

وبعد قليل ذهب لجده 

ادم :انا موافق 

الجد:طيب روح البس اللبس اللي الغفير هيبعته على غرفتك 

ادم :طيب وذهب إلى غرفته وبعد قليل نزل لابس اللبس 

الجد:تعالي يلا هاخدك على المزرعه 

ادم:حاضر بس ثانيه 

الجد:طب بسرعه

ذهب ادم المطبخ وكانت حياه هناك فقط اقترب ادم منها بعد ما اتأكد انو محدش جنبهم ومسك ايديها وشدها على صدره واحتضن خصرها 

ادم وهو ينظر لعيونها:ها مفيش تصبيره لليل كده 

حياه:ادم عيب كده ممكن حد يدخل ويشوفنا كده 

ادم:ما اللي يدخل يدخل اي مراتي يلا هاتي كده تصبيره تخليني اشتغل كويس كده وهو بيغمز لها 

حياه:قليل الادب 

ادم: اقترب وجهه من وجهها وسمع نداء جده

ادم:الراجل ده مش ناوي يسيبني في حالي 

حياه كانت تكتم الضحكه على منظر ادم 

ادم خلينا نكمل واقترب وقبلها قبله سريعه وقال قبل ما يطلع من المطبخ دي حاجه علي السريع كده وغمز لها وخرج لجده 

حياه:ساافل 

دخل ادم المزرعه وجده سابه 

احد العمال:انت الدكتور الجديد 

ادم:اه 

العامل (حسن):كويس البقره جوه محدش عارف يقرب منها من الثور مش مخلي حد يقرب منها والبقره حامل ومش عارفين نقرب منها بسبب الطور و الجنين نصفه طالع والنصف الثاني لسه جوه بطنها 

ادم :طب يلا بسرعه دخلوا شافوا الثور مش رادي يخلي حد يقرب من البقره 

ادم خلاهم يبعدوا وبدأ يقرب والثور شافه وبيقرب منه 

ادم:يا متخلف افهم مراتك حامل ولازم نطلع ابنك انت مش نفسك تشوف ابنك ها 

الثور بيقرب وادم يبعد :خلاص ياعم هاخد انا الولد طلما انت مش عايزه 

العمال كانوا ميتين من الضحك على ادم ومنظره وكلامه 

ادم:اي دااا هي البقره دي خانتك يسطا علشان كده انت بتعذبها خلاص ياعم نطلع الولد وتجوز عليها وانت الله اكبر عليك الف بقره تتمناك وانت طول بعرض وعندك حبه شعر نزلين على عينك اي مزز من الاخر يسطا خليني بقي نطلع الولد وابقي اصرف معاها مراتك وانت حر بيها الثور يقرب من ادم وادم يبعد لما خرجوا من المزرعه ادم لقي الثور بعد وبيخبط برجله على الأرض ونزل دماغه وفجأه لقي الثور بيقرب عليه بسرعه طلع ادم يجري وهو بيقول 

ادم:خلاص ياعم مش عايزين نطلع الولد سيبه اصلا العيال دول صداع وانت شكلك هادي ومبتحبش الصداع الحقووووني ويجري والثور يجري ادم :منك لله يا حياه اكيد هي البومه اللي في حياتي اه معتش قادر اجري اي يسطا انت مهبطش اي بتروح الجيم طب قولي بتروح فين اروح معاك ياعم بقي حرااااام عليك وبيجري وفجأه وقع على الأرض وكان فيه بركه مياه وقع فيها لقي انو الثور قرب طلع يجري 

الغفير راح الجد 

الغفير:يا بيه يا بيه 

الجد:اي يا عبد الستار 

عبد الستار وهو بينهج:ادم بيه 

بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)

الجد:ماله 

عبد الستار:الثور بيجري وراه

الجد قام مفزوع وطلع بسرعه ووراه عبد الستار 

حياه سمعت الغفير 

حياه:يارب استرها يارب 

ريم اختها:مالك يا حياه 

حياه: لا لا انا لازم اروح له ومشيت

ريم:مالها دي حاضر يا ماما جايه وذهبت 

عند ادم كان وقع كذا مره وبقي وجهه مليان طين وهدومه 

حياه:ااااادم 

ادم:اي اللي جابك روحي البيت 

حياه:مش همشي 

ادم:يا بومه هو انا رايح الملاهي أنتِ مش شايفه الوضع 

الثور شاف حياه وساب ادم وقرب من حياه 

حياه بدموع:ادم ادم دا بيقرب مني 

ادم:احسن احسن والله بيفهم علشان تبقي تيجي 

حياه:ادم يا آدم الحقني

ادم: بس يا بت بقي موتي بسكوت بطلي رغي وهو بيحب يعمل شغله بهدوء موتها بهدوء يسطا هي سكتت اهي الثور بيقرب من حياه وحياه بتبعد 

ادم وقف ومشي لوره وبيبعد 

حياه:تصدق انك واطي انا اللي غلطانه اني جيت كنت سيبتك تموت يلا اهو بسبب هبلي هموت اععع انا مش عايزه اموت بسبب ثور اععععع الحقوني 

الجد :امسكوا الثور بسرعه

فجأه لقوا ادم بيجري ناحيه الثور بسرعه عاليه ونط وركب عليه ومسكه وبقي يحاول يسيطر عليه وكان صعب جدا لانه كان هيقع كذا مره لغيت لما سيطر عليه ومسكوه وراح طلع الجنين من البقره ذهب إلى البيت ودخل غرفته اخذ شاور وخرج وجد حياه

ادم:اي اللي جابك مش خايفه من جدي 

حياه:جدي اللي طلعتي اديك المرهم ده علشان اكيد اتعورت 

ادم قرب وخلع التيشيرت ونام علي بطنه وقال يلا ادهنيلي ظهري 

بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)

حياه عرفت انو مش هيعرف وقربت منه وبدأت تدخن ليه ادم كان يشعر بالوجع لكن كتم صوته 

فجأه ادم شد حياه وخلالها تحته وهو يعتليها 

حياه:ادم ابعد ليه مخلصتش الجروح اللي في ظهرك

ادم قبلها من شفايفها قبله سريع :هششش 

سرح بعيونها دفن رأسه بعنقها وبدأ بعضها ثم ذهب وقبلها من شفايفها بقوه ثم بحنيه وفجأه بعد عنها قبل أن يتمدي 

ادم :اطلعي بره 

طلعت حياه 

ادم جاله اتصال من زيد 

ادم بعياط:ايييييييييه

...........

رأيكم 🙂

ادم:شوفتوا الثور الوحش عمل فيا اي يا فنزاتششششي 🥺🥹 يرضيكم ده 🙂علشان انا محترم ومؤدب وخلوق غيران مني اكيد🤭🔪

روايه:صغيره بين يدي الادم

Part:5


ادم بدموع:أييييه 

زيد:انا خسرت وعيط

ادم:طب اهدي بس كده اهدي وقول خسرت في اي

زيد:جيم ببجي

ادم:تصدق اني غلطان اني فتحت عليك انت حلال فيك ياض البلوك واغلق وعمله بلوك ونام صحت حياه على اذان الفجر وذهبت لتتوضي ونزلت الجنينه ادم استيقظ بفزع بعدما رأي كابوس ونزل يشم هواء في الجنينه وجد حياه تجلس تتشهد خلف الاذان 

ادم:بتعملي اي 

حياه:هصلي الفجر بقولك اي ماتيجي تكون امامي ونصلي جماعه 

ادم بتوتر:لا 

بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)

حياه:علشان خاطري يا آدم 

ادم:طيب وذهب ليتوضي وذهبوا الجنينه 

ادم:طب نصلي جوه 

حياه:لا بحب اصلي هنا تحت النجوم كده المكان بيبقي جميل 

ادم:ماشي وبدأ في الصلاه وادم كان صوته عذب جميل للغايه 

حياه:صوتك حلو 

ادم ببرود:عارف 

حياه :انا هطلع انام وذهبت الي غرفتها وخلعت الازدال وجدت من يدخل ويغلق الباب 

حياه:انت اي اللي جابك روح نام 

ادم:وانام يعني واسيب مراتي وبعدين مفيش مكافأة ليا اني صليت بيكي 

حياه:عايز مكافاه يا دوني 

ادم:دومي شطا عليكي واضح انو هندلع انهارده 

حياه:بس ثانيه بس ادخل الحمام 

ادم:براحتك يا جميل 

دخلت حياه الحمام وبعد قليل انفتح الباب وتضع حياه يد خلف ظهرها ويدها الثانيه شاورت لادم بتعالي 

ادم وهو بيخلع التيشيرت:الله اكبر ايوه كده انا بحب مراتي تبقي منحرفه معايا عايزك تبقي من هنا ورايح معايا حياه المنحرفه 

حياه:حاضر يا دومي يا حبيبي قرب منها ادم وخارجها من الحمام وفجأه رشت حياه في وجهه ادم صابون الحلاقه ادم وهو بيرجع ويمسحه من وجهه 

ادم:اه الحياه الكلب طب استني عليا بس 

حياه بضحك:بطل قله ادب 

فجأه وقف ادم وبيقرب منها 

حياه بخوف:ادم ادم انت يتقرب ليه ادم 

ادم بغمزه:مش كانت من شويه دومي وحبيبي وأكمل وهو يعض علي شفتيه لا انا احب مراتي تبقي منحرفه معايا وبيقرب وحصرها بين الحيطه ودراعه والدراع الاخر علي خصرها

ادم بهمس في أذنها:اللي يلعب مع الثعبان يستحمل سمه والا اي يا حياتي ووضع شحمه أذنيها بين شفتيه ونظر لها 

حياه بهيام:ا  ا ا ادم اب اب ابعد

ادم قبلها من رقبتها ثم نظر لشفتيها وقبلها ثم سند جبينه على جبينها وقال بغمزه:دي حاجه خفيفه على بال ما نروح بيتنا يا حياتي 

حياه وزقبته:كده عيب وابعد وانا هقول لجدي 

ادم وشمالها وحطها علي السرير ونام واخدها بحضنه 

حياه:ابعد كده وقوم البس التيشيرت

ادم:لا ونامي بقي 

حياه:انت مكابش فيا كده ليه سيبني

ادم:اثبتي بقي ونامي 

حياه استسلمت ونامت 

في الصباح الباكر 

استيقظت حياه ونظرت لادم 

حياه:هو حلو ومز بس لو يبطل قله أدبه واقتربت منه وقبلته على خده بسرعه وفجأه وجدت أنه يعتليها 

ادم:كنتي بتعمل اي فيا يا لئيمه 

حياه:مبعملش ابعد كده خليني اعمل الفطار 

ادم:لا كنتي بتبوسيني يعني علشان انا مؤدب ومحترم تستغليني وانا نايم 

حياه:انت محترم انت ابعد ابعد وهو قام وهي قامت نزل ادم 

وجد الغفير يجري له 

الغفير وبياخد نفسه :ادم بيه الحق 

بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)

ادم:اي في اي 

الغفير:المهره بتولد ومحتاجينك 

ادم :طب يلا وذهب مع الغفير 

ادم ذهب وحاول يطلع الجنين مش عارف 

ادم المهره:هو أنتِ ماسكه في ابنك كده ليه خلينا نطلعه وهنسيبه ليكي ونمشي يلا 

وبدأ ادم يطلع الجنين وبيشد طلع الجنين وهو وقع على الأرض وملابسه أصبحت مليئه بالطين ووجه وسمع صوت حد بيصوره 

ادم:انت 

هو:مسخررررره هههههههههه


يا تري مين المجهول ده ؟؟

بارت طويل اهو🤭

رأيكم 💙🙂


#بقلم_شغف_الاعصار

#روايه_صغيره_بين_يدي_الادم

ادم:بفكر يا فنزاتششششي بكره مخليهاش تنزل بارت رأيكم اي🤭🙂💙

علشان هي شكلها كده في الاسبوعين اللي هشتغلهم جدي مسلطها عليا وهتاخد حق البت حياه بس لاااااا انا استرونج مان🤭🙃



الفصل السادس من هنا



بداية الروايه من هنا



روايات كامله وحصريه من هنا




تعليقات



close
 
CLOSE ADS
CLOSE ADS