expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

همسات ليله حكايات آخر الليل اغتصا ب بيّن بقلم زهرة عصام الفصل الاول والتاني والتالت والرابع حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 همسات ليله حكايات آخر الليل اغتصا ب بيّن بقلم زهرة عصام الفصل الاول والتاني والتالت والرابع حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات


همسات ليله حكايات آخر الليل اغتصا ب بيّن بقلم زهرة عصام الفصل الاول والتاني والتالت والرابع حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات


أنا و أخويا هنبسطك أوي 

- مش فاهمة قصدك اية ؟ 

يعني بدل ما تكون دخلتلك على واحد هتبقي على اتنين يا عروسة

إنت متخلف اية اللي بتقوله دا ؟ أنا مراتك فاهم يعني اية 

قلـ ـم نزل على وشها خلها تصرخ بوجع

مسكها من شعرها و جذبها ناحيته بعنـ ـف و قال :- 

بتطولي عليا لسانك يا بنت الـ **** دا أنا هقتلـ ـك دلوقتي بس قبل ما أعمل كدا لازم أتمتع بيكي و أنا اخويا دا مش بعز عليه فـ هيتمتع بيكي هو كمان ، وانتي مش هترفضي إنتي فاهمة 

- إنت إنسان مريض نفسي إنت متخيل إنت عاوز تعمل اية ؟ عاوز أخوك يلمسني ؟ يا أخي اتقي الله دا انت عندك أخت بنت 

جذبها من شعرها بقوه و قال:- 

سيرتها متجيش على لسانك الو.سخ دا انتي فاهمة ، أنا أختي أشرف ما يكون و اللي هيجي ناحيتها هاكله باسناني ، لكن إنتي واحدة**** عارضة جسمـ ـك للكل و طلما إنتي رخيصة كدا فـ لي لا نتمتع كُلنا متخافيش هتتبسطي أوي

زقيته بغضب و قالت:- 

اخرس قطـ ـع لسانك أنا أشرف منك و من عشرة زيك ، و مش واحد و.سخ زيك اللي هيطلع عليا كلام واقف اسقفله ، لا دا أنا أكلك بسناني يا*** يا اللي معندكش ذرة ر.جولة

بدل ما تتشطر عليا و تطلع عليا كلام و عاوز تعمل جريمة في حقي و حق نفسك روح لم أختك اللي كل ساعة بتبقي في حضـ ـن راجل شكل 

- اخرسي

قالها و هو بيضربها كف على وشها و مسكها من شعرها و قال :- 

أنا هعلمك إزاي تغلطي فيا و في اختي ، إنتي مفكراها زيك عا.هرة و بتترمي في أحضان الشباب و اللي يدفع أكتر يشيل

فضل يضر.ب فيها و يقول:- 

أنا هربيكي و هعلمك الأدب على اللي انتي قولتله دا ، قولتلك من الأول اتقي شري بس انتي اللي مُصره تلطلعي اسوء ما فيا ، نصيحة مني بلاش تلعبي مع الشيطان..

صوت صر.يخها ملئ المكان و رغم دا فضل يعذ.ب فيها بطريقة بشعة لحد ما خرج كل الطاقة السلبية و الغل اللي جواه

وقف ينهج و ياخد نفسه بصعوبة ، رجع و لف وشه ليها من تاني و قالها بابتسامة ولا كأن حاجة حصلت :- 

ألف مبروك يا عروسة عجبك الفستان ؟ اي يا هدير مش بتردي عليا لية لتكوني زعلانة مني و اللي عملته تحبي نعيد من الأول تاني 

هزت هدير راسها بعـ ـنف رافضة أنه يقرب منها تاني و قالت بخوف :- 

لا لا يا هادي أرجوك

ابتسم بسخرية و قال:- 

دا مكنش كلامك من دقايق ، اية جبتي ورا بسرعة لية تكونيش خوفتي ؟!

ما علينا عشان تعرفي إني حنين و طيب ولا هتلاقي في طبتي دي ، هسيبك تغيري فـستان فرحك و تلبسي اللبس اللي موجود على السرير جوه أنا بنفسي اللي مختارهولك مع إنك متستاهليش بس اعمل ايه في طيبة قلبي دي 

برق و قال بعصبية و أمر:- 

اخلصي أخويا زمانه على وصول ومش هستني جنابك كتير عاوز أخد دوري عشان هو هيجي يكمل بعد مني يا ديدو

همس جنب ودنها بصوت مخيف كـ الافعي

كل دا بيحصل لية بقي عشان تبقي تتحديني من تاني تتحدي هادي الراوي

فتحت عنها و برقت جامد على كُل اللي بيحصلها دا ! وقالت:- 

إنت شخص مجنون مش طبيعي

هز رأسه بايجاب و كأنه بياكد على كلامها و قال:- 

أنا فعلاً مجنون و مش طبيعي و اتفضلي بهدوء يلا عشان اللي أنا عاوزة هيحصل برضاكي غصب عنك هيحصل

يبقي على جثـ ـتي اللي انت عاوزة دا 

ابتسم بخبث و غضب و قال بصوت عالي:- ......


اغتصاب بيّن ٢

- إنت فعلاً هتمو تي يا هدير

وأنا هحرص على دا بنفسي بس مش دلوقتي عشان انتي اللي زيك حرام أنه يعيش أصلا

هدير بسخرية:- 

وإنت تعرف اية عن الحرام و الحلال ؟ اللي أنا بعمله من وجهت نظرك دا لو كان صح أصلا حرام واللي إنت عاوز تعمله حلال ، يا خسارة يا هادي يا خسارة بجد

أنا ندمانه إني ضيعت وقتي مع واحد زيك ،و  اني حبيتك و استئمنك على نفسي

- دا على الأساس إنك كنتِ تحلمي بواحد زي 

هدير بشماتة:- 

لو ناسي افكرك إن إنت اللي جربت ورايا مش العكس 

ضحك بصوت عالي و صوت ضحكه بقي يعمل صدي صوت و قال بتشفي:- 

كان تمثيل اللي انتي متعرفهوش أنه تمثيل يا هدير ، تمثيل عشان أوصل للحظة دي و إنتي الغبية صدقتي ، صدقتي إني ممكن اتغير عشان واحدة زيك متثواش تلاتة مليم في سوق الحريم

صدقتي إني ممكن اتجوزك بجد

قال آخر جمله و صوت ضحكته ملئ المكان 

بصت لية بجهل و قالت:- 

يعني اية تتجوزني بجد هو مش المأذون جه و كتبنا الكتاب ؟ 

بص ليها بشماته و قال:- 

مكانش مأذون و كان واحد معرفه طلبت منه يعمل مأذون قدام أهلك

يعني كل حاجة تمثيل في تمثيل وانتي اللي خسرتي كل حاجة

وقت و رجلها مش شيلاها و بصت ليه و قالت بدون تصديق:- 

اي اللي إنت بتقوله دا ؟ يعني اية متجوزتنيش ؟ يعني اييية فهمني كل دا خداع و تمثيل عشان اية قولي عشان اية عشان مقبلتش اصاحبك و ابيع مبادئي و أخون تربية أهلي و ثقتهم فيا  ، ساكت لية ما تنطق 

- لا وانتي الشريفة أوي يختي إيش حال الناس كلها عارفة إنك واحدة ماشية على حل شعرك و مصاحبة دا و دا 

اخرس قطـ ـع لسانك ولسان اي حد يقول عليا كدا ، بس الغلط مش عليك الغلط على اللي حبت واحد زيك معندوش ثقة في نفسه عشان يبقي عنده ثقة في غيره 

أنا ندمانه حقيقي ندمانه لو رجع بيا الزمن مكنتش هحب أعرف واحدة زيك

العلاقة بتبقي مبنية على الثقة ، يعني تسمع حد بيعيب عليا تطبق في زمارة رقابته و تدافع عني و تقولها في وشة و في وش اي حد لا دي متعملش كدا 

و لعلمك اهلي مش هيسكتوا على اللي إنت بتعمله دا 


ضحك بصوت عالي و قال:- 

أهل مين يا أم أهل ، أهلك اللي أول ما يعرفوا اللي عرفته هيقتلو كي بس للأسف أنا هوفر عليهم دا و هخلص عليكي قبلهم 

و بالنسبة لللي أنا قلتهولك أول ما دخلنا البيت مش هيحصل عارفه لية ؟ 

مش عشان سواد عيونك تؤ تؤ عشان أنا بقرف منك و مستحيل أقرب من واحدة زيك ، خا.ينة و ر.خيصه

ختم كلامه و سابها و دخل اوضة و فقل الباب بعنف 

قعدت على أول كرسي و هي بتبص لنفسها 

معقول هو دا هادي اللي حبيته معقول اللي قعد سنه و نص يحايل فيا عشان بس أوافق على جوازه مني

بس أنا مش هسكت على كدا ولا هسيبه يعمل فيا حاجة

وقفت و دخلت اوضة النوم و مسكت موبايلها و كلمت والدها

- الو بابا الحقني

- و ليكي عينك تتكلمي يا سا فلة 

أحمدي ربنا إنك بعيد عن ايدي وإلا كان زمانك دلوقتي مدفونة مع أمك في تربه واحدة 


اغتصاب بيّن ٣

الو بابا الحقني

- و ليكي عينك تتكلمي يا ***

أحمدي ربنا إنك بعيد عن ايدي وإلا كان زمانك دلوقتي مدفونة مع أمك في تربه واحدة

هدير بدموع:- 

بابا إنت بتقول اية أنا هدير بنت أنا مظلومه صدقني 

قطع كلامها و قال بزعيق:- 

مظلومه ؟ دا الحمد لله إنك اتجوزتي و جوزك مرديش يطلقك يوم الفرح و يفـ ـضحني قدام الناس

بس هتروحي مني فين شهرين تلاتة بالكتير و هيطلقك و هترجعيلي و ساعتها قولي على نفسك يا رحمان يا رحيم

و من هنا لحد ما تطلقي و أقدر اخد حقي منك و أغسل عا ري إنتي ميـ ـته بالنسبالي...

الموبايل وقع من اديها و برقت في الفراغ ، جواها نار من ناحيته و محدش هيطفيها غيرها 

أقرب الناس ليها شكت فيها بسببهم و بسبب قله ربايتهم ، بس اللوم مش عليهم لوحدهم اللوم على أهلي اللي صدقوا فيا كدا و موثقوش في تربيتهم

اتعصبت أكتر من اللي عملوه 

فتحت الباب بعنـ ـف و فتحت اوضة هادي بغضـ ـب و بصتله و عينها مليانه دموع رافضة تنزل و من كنتر القهر.ه اللي جواها عيونها كانت مخططة بـد م 

بصلها بغضـ ـب و خاف من شكلها لكنه قال بثبات:- 

ايه الهمجية اللي إنتي داخلة بيها دي ، هو إنت داخلة زريبة ؟ اية مقدرتيش على بعدي يا بيبي ؟ 

رفعت صُباعها في وشه و قالت بصوت حا.د و طلع منها مخنو.ق:- 

إنت قولت اية لـ بابا عني ؟ 

ابتسم بسخرية و قال:- 

بقي إنتي عاملة الهُليلة دي كُلها عشان كدا ؟ 

رفع ايده دلالة على البراءة و قالت:- 

أنا معملتش حاجة أنا بس عرفت والدك الراجل المُحترم إن بنته ماشية على حل شعرها و ختماه على قفاه ، اية ابقي غلطان دا أنا حتي بعمل خير ، و اللي عملته دا خير بالنسبالي و رميته في البحر كمان 

بصت ليه بغـ ـل و حقـ ـد اتولد جواها لأول مرة و قالت:- 

صدقني هتدم مرتين ، مرة لما عملت دا و شكيت فيا و بتحاسبني على حاجة أنا معملتهاش ؟!! ، و مرة لما صدقت اللي الكـ ـلاب دول قالوه عليا و طعنهم في عرضي و انت واقف تتفرج و تسقفلهم

حقي و هعرف اجيبه من حبابي عنيكم كلكم ، و اللعبة الو سخة اللي لعبتوها دي و كنت أنا ضحيتها هنهيها ، 

و افتكر إنتوا بدأتوا وأنا هنهي يا هادي و الشاطر اللي يضحك في الآخر

قالت كلامها و اديته ظهرها و خرجت من الاوضة

هادي اتهز من جواها لكنه افتكر كلام أخته و أخوه اللي اقنعوه بيه أنها بنت مش كويسة و مشيها بطال و إسود.ت عينه من الغل اللي اتشكل فيها من تاني

......

دخلت الأوضة من تاني و سمحت لدموعها تنزل ، مقهورة على حالها و على الحال اللي وصلت لية ، معقولة هي دي اللية اللي كانت بتحلم بيها مع هادي ؟ دا أصلا هادي اللي كانت بتثق فيه ثقة عمياء ؟! دا اللي كان حنين عليها طول الفترة اللي فاتت ، دا اللي استحمل كتير منها و كان مبسوط عشان مرضيتش ترد عليه

مسحت دموعها بعنـ ـف و قالت:- 

يظهر إن الطيبة في الزمن دا مش ماشية معاهم ، لازم الواحد يبقي قادر عشان محدش يجي جنبه ، أنا أول مرة أندم على طيبتي مع حد و أندم إني نصحت حد ، بس ملحوقة ملحوقة يا هادي إنت و أختك بنت **** دي 

خلعت الفستان و قطعته ميت حته و هي بتقول:- 

ملكش لازمة بعد كدا و كان ليك لازمة قبل كدا  ، كنت حلم بسيط و واضح أنه مش مكتوب ليا ...

لبست لبس بيتي مريح و قفلت الباب بالمُفتاح ، 

اترمت على السرير و كتمت نفسها جوه مخده و صو.تت بصوت عالي و هي بتقول بقهر:- 

يا رب بقي تعبت 

.....

هادي كان قاعد بيحاول يهدي نفسه عشان ميدخلش لـ هدير تاني يطلع فيها غضبه لحد ما لقي موبايله بيرن و لقي اسم اخته فرد و حاول يخلي صوته طبيعي:- 

الو أسماء

أسماء بخبث:- طمني يا هادي عملت معاها اية اوعي تكون مديت ايدك عليها 

و قالت كلمه كمان خلته زي التور الها.يج في الأوضة و يكسر في كل حاجة...

اغتصاب بين ٤

- أنا هبعتلك آخر صور وصلت ليا للمحروسة مراتك ، عشان تعرف بس إني بحبك ، بس اوعي تتعصب و تقـ ـتلها يا هادي 


صوت موبايلة رن بوصول الرسالة فتحها و هو معمي و متعصب من كلام أخته

لكن أول ما شاف الصور حالة من الجنون صابته و بقي يكسر في كل اللي حواليه قلب الأوضة رأس على عقب مبقاش عارف هو بيعمل اية 


كانت سامعة صوت التكسير من الموبايل اللي وقع من ايده على الأرض و بتضحك بخبث و هي بتقول:- 

والله برافوا عليكي يا أسماء خلينا نستنتع شوية ، مهو مش أنا اللي واحدة زي دي تقف و تقولي اعملي و متعمليش فاكرة نفسها شيخة و هي ولا تسوي حاجة

حركت حجر لعبة الشطرنج اللي قدمها و هي بتقول :- 

كش ملك يا هدير و مبروك عليك اللي حصلك و لسة هيحصلك


وقف في الأوضة بعد نوبه الهيجا ن إللي كان فيها و بياخد نفسة بصعوبة بص على الصور تاني و قال بسخرية:- 

مظلومه و شريفة أوي يا هدير ، صدقيني هعلمك الأدب من أول وجديد 


.... 


تاني يوم الصبح

هادي صحي على صوت الجرس بيرن فقام يبفتح لقي أخته واقفة بتوتر واضح و بتقول:- 

صباح الخير يا هادي أسفه إن كنت جيتلك في وقت مش مناسب 

هادي بصلها جامد و قال:-

إنتي تيجي في الوقت اللي إنت عوزاه يا يا سوما ادخلي 

دخلت و هي بتبتسم بخبث و قالت:- 

تسلم يا حبيبي أومال فين عروسة الندامة ، يكش تكون لسة نايمة فاكرة نفسها عروسة بحق و حقيقي

أومال لو مكنتش عارفين اللي فيها عجايب

هادي كتم غيظه في نفسه و أسماء بقت عمالة تتكلم و تلقح على هدير اللي سمعتها بعد ما صحيت على صوت الجرس

هدير بخبث :- 

طب والله لحر قلك دمك يا أسماء الكلب أنا يتعمل فيا كدا من تحت راسك صبرك عليا و رحمت أمي وأمك لعلمك الأدب من أول و جديد

لبست كا ش مايو و عليه روب طويل مغلق و حطت ميكب خفيف زاد جمالها

ألقت نظرة على نفسها في المراية و ابتسمت بثقة و خرجت من الأوضة بكل برود

لقيتهم قاعدين في الصالون بصت ليهم و تقدمت منهم و قالت بصوت هادي بتغلله البرود :- 

هاي يا أسماء عاملة اية ؟ 

أسماء بصت ليها بصدمة و هادي بصلها بصدمة و زهول ميقلش عن صدمة أسماء و هدير كملت كلام و قالت:- 

سوري مقدرتش استقبلك أول ما جيتي أصل زوقيا الناس بتستاذن قبل ما تيجي عشان صحاب البيت يجهزوا و يستقبلوهم

أما بقي في ناس معندهاش لا أدب ولا زوق بتيجي و بتقعد و كأن البيت بيتها لا و كمان في صباحية صحاب البيت اللي هو حاجة خاصة كدا المفروض محدش يتدخل و لا يجي ليهم البيت أصلا


هادي و أسماء بقوا يبصوا ليها و فاتحين بوقهم مستغربين كلامها و هدير بصت ليهم بنصر و كتمت ضحكتها على منظرهم و قالت بثبات:- 


مالكم يا جماعة بصاين كدا لية ؟! طبعا كلنا عارفين مين الناس قليلة الذوق دي بس مش هنروح نقول يعني هنداري عليهم 


أسماء بصت لـ هادي بغيظ و قالت:- 

شوف مراتك بتقول اية بتلقح عليا بالكلام و انت واقف اومال من وارك هتعمل اية 

هدير شهقت بخضة و قالت:- 

أنا أنا يا بنتي بلقح عليكي بالكلام ، إن شالله اتص في نظرك ما عملت كدا ، تلاقيكي بتيهيقلك أصل اللي على رأسه بطحه بقي


أسماء وشها أحمر من الغيظ و قامت و قفت بعصبية و قالت:- 

لما تعرف تلم مراتك ابقي كلمني يا هادي 

و كملت بخبث :- 

قال لميناهم و سترنا عليهم و جايين يعيبوا علينا كمان عجائب 

هدير ردت عليها و سمعتها قبل ما تمشي و قالت:- 

الستر دا بيبقي من عند ربنا مش من بشر ابدا أما بقي الفضيحة اللي هتحصل و الكل هيعرفها فـ دا اللي تخاف على نفسها وقتها 

لحد دلوقتي ربنا ساتر و السر مكتوم محدش يعرف بكرة ولا كمان شوية في اية 

أسماء بلعت ريقها بصعوبة و قالت:- 

قصدك اية 

هدير حطت رجل على رجل و قالت من غير ما تبص ليها :- 

كل خير قصدي كل خير

أسماء مشيت و هي متلغبطة و متوترة و هادي بص لـ هدير بغضب و قال بعصبية :- ......

 اليومين اللي فاتوا اللي متابعتني عارف إن ايدي كانت محرو قة

يتبع 

Zährä Ęssäm 



الفصل الخامس من هنا



روايات كامله وحصريه من هنا


تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close