القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية بنت_فوق_التلاتين البارت السابع والثامن بقلم مرفت السيد حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

اعلان اعلى المواضيع

 رواية بنت_فوق_التلاتين البارت السابع والثامن بقلم مرفت السيد حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 

بارت٧

قرار زينة🤔


زينه قالت: قراري يا عمار  انا موافقة

بس ليا شروط 

ابتسم والسعاده بانت في عينيه وقال : انا  تحت امرك في اي حاجه 

قالت له: اولا فتره خطوبه 

قال لها وايه لزومها انا فهمتك الوضع ومستعد  اتجوز دلوقتي حالا لو تحبي ما فيش داعي للانتظار

 قالت له :معلش ليا أسبابي 

قال لها  اوك وايه تاني؟

قالت له طبعا الشبكه  والمهروالمؤخر والقايمه والحقوق دي كلها مفروغ منها 

:طبعا اكيد ماشي كدة احنا اتفقنا 

:لا ياعمار لسة اهم شرط 🙂

ايه هو؟

: الفلوس الي وعدتني بيها عند نهاية السنة 🙄

مالها؟

:هاتكتبلي بيها ورقة كضمان عند محامي 😎

قالها  كلمتي ضمان ولكن دة حقك  ولازم تضمنيه بالشكل الي يريحك انا موافق 😌

:تمام ياعمار هاتيجي تتقدم لاني واخواتي بكرة الخطوبة اخر الاسبوع في فيلتكم 

قالها: فكرة ممتازة كل الي قلتيه تمام ومافيش اي اعتراض ولكن

:ولكن ايه ؟

قال: شروطي انا بقى🧐

:قول اتفضل

قالها :لا دي واحنا بنتغدا سوا بعد الشغل 🙂

خرجت على مكتبي الجديد وهو كان مكلف واحد من الموظفين القدامى يفهمني كل حاجه في الشغل وكل الموظفين يساعدوني ويفهموني الشغل و نظامه بصراحه الموظفين كلهم على قدر من الثقافه والرقي وما فيش الغيره او ان حد يبخل  بمعلومه على حد جديد في المكان

خلص اليوم كان لذيذ وبعدين بقى عمار جه اتطمن على الشغل وبعدين قال لي يلا بينا ومشي جنبي قدام الموظفين  ونزلنا في الاسانسير قلت له  انا حاسه ان  كلهم مستغربين قال لي الكل عارف انك معرفه  وبكره يعرفوا اننا  هانتخطب ونتجوز فمش هيبقى في حاجه غريبه متشغليش بالك الموظفين هنا عندي كلهم ما فيش حد يقدر يقول   ايه ده او ليه كدة انا مش بقبل  بأي تجاوز وهما عارفين طبعي كويس دة مكان شغل فقط ما حدش له دعوة بأي حاجه بتحصل 


رحنا على مكان هادي تقريبا كان حاجز المكان لينا احنا بس  مكانش في حد غيرنا المكان كان برايفت وهادي بدأيتكلم بعد مااتغدينا بدأ يقول الشروط واللي هي كانت اغرب من  كل الي  عرفته قبل كدة 😳😳😳😳😳


قالي :زينة انا شروطي ممكن تبان غريبة ومعقدة بس بكرة تفهمي الغرض منها

قلتله :من يوم ماعرفتك وكل الي بيحصل غريب  اتعودت خلاص😂

قالي بابتسامته: معلش استحملي🙂

شوفي ياستي مهما يحصل بيننا مفيش مخلوق يعرف 

وتاني حاجة معنديش بيات برة اهلك لو عاوزاهم يعيشو معانا على راسي 🤗 بس تروحي انتي تبيتي لا وانا قربتهملك واخوكي من النهاردة هايبات معاكم  

واخر طلب اوضة نومنا هتختاريها بنفسك وهاتغيري ديكور الدور الخاص بيا بالفيللا على ذوقك مش هاتسيبيها خالص تحت أي ظرف ومهما حصل فهماني  دة اهم شرط

😳😳😳😳😳

اتحرجت بشكل غير عادي ووشي احمر 😔☺️

قالي  اتفقنا 🤔

قلتله :اتفقنا 🤝

صمم انه هايبعت لأمي واحدة تراعيها وتخدمها 

ووصلني لحد البيت 

واخويا رجع ودة فرح ماما وفرحني جدا

حكيت لماما انه عاوز يتجوزني وبس واني موافقة ماما فرحت وعيطت وقالتلي برضه اتأكدي من قرارك الاول متنبهريش بكل دة 

قلتلها اني فكرت وموافقة

 اتاريه طلب ايدي من زياد اخويا واتصلت باخواتي عشان يحضروا

وتاني يوم كان بيتقدم وجايب اخواته  وقرينا الفاتحة وعدا الاسبوع واتخطبنا بحفلة عائلية جميلة واخواته البنات كانو لذاذ ولطاف جدا وإيمان اتعرفنا اكننا ماتقبلناش 😁 وكل مانبص لبعض نضحك 

لبسني الشبكة الي اخترتها من كتالوج وباس ايديا وبدأت احس بمشاعر غريبة يمكن السعادة بتخلينا عاوزين نحب الي يفرحنا ويفرح قلوب أحبابنا 🤗

رجعت افتكر الوضع خوفت افرح😭

ياتري بكرة مخبي ايه مع عمار 🥺


#بنت_فوق_التلاتين

بارت ٨


فات شهرين وبدأت اجهز الفيلا وبدأت افهم شخصية عمار واقرب منه بس بتقل

بدأت اخليه يهتم بيا بشكل غير مباشر مني 

يعني مش بابص في عنيه مش باديله اهتمام وبنفس الوقت انا مهتمة بس بحاول ابان تقيلة عشان هو الي يقرب 

بصراحة كان نفسي يحبني قبل مانتجوز 🥺

بس كنت خايفة انا الي أحبه

انا مدينة ليه بحاجات كتير ولكن انا صفقة بالنسباله وهو كمان صفقة العمر 🤷

عشان كدة خفت اقرب واظهر دة عشان بعد الجواز مش عارفة ايه مستنيني

بدأت انا وايمان نبقى اكتر من اخوات كانت بتجب تساعدني وقربنا جدا من بعض 🤗 

حددنا ميعاد الفرح خلاص🤸

اليوم دة كنا خارجين نختار فستان الفرح وعمار يختار البدلة

واتفقنا محدش يشوف اختيار التاني 😁

هو دخل لمصمم الازياء عشان يختار البدلة مع صلاح 

وانا دخلت مع ايمان وهنا لمصممة الازياء الي هاختار من عندها فستان

واخترنا وانبهرت ايمان وهنا باختياري وهو كمان خلص 

وعمار طلب منهم يروحوا  هنا اخته في طريقهم وانا وهو  هانخرج لوحدنا


خرجنا منزلناش من العربية ركن العربية ونزل جابلي لاتيه وجاب لنفسه قهوة وقعدنا 

فترة صمت عدت وبعدها التفت ليا وقال:

زينة انتي اكيد خايفة طبعا 

قلتله :اكتر حاجة تخوف انك تستنى المجهول

ابتسم ومسك ايدي وقال: صدقيني دة غصب عني 🥺 


وكمل كلامه: انا واثق انك مختلفة حتى هنا الي مش بتحب حد بتحبك 😂

وايمان هاتضربني لو زعلتك 🤗

وصلاح بتحريض من ايمان هاياكلني لو فكرت اضايقك

ووالدتك هاتدعي عليا تجيب اجلي

واخوكي الهادي دة الي تخافي منه هايدبحني ويعمل عليا شوربة ويوزعها على عمال المصنع 😂

ضحكت من كلامه لما دمعت 😂😂😂

قلتله : اكتر حد لازم تقلق منه ربنا ياعمار


:ونعم بالله يازينة اوعي تفكري اني بعيد عن ربنا 😰

قلتله : عارفة وواثقة من كدة

قالي :ياللا نروح 

هزيت راسي  

قبل الفرح باسبوع اخدت اجازة لاتي اتفقت معاه اني هكمل بالشغل وهو ماعترضش


حجزلي انا واخته وابمان بالسبا💅💇💆🛀🧘 وكله تمام وعملنا الفرح كان اسطوري اول مرة اشوف الحب بعنيه كانت  وهو بيشوفني بفستان الفرح


كتبنا الكتاب  ورقصنا💃🕺 واتصورنا وكنت مبسوطة وانا شايفة امي  واخويا واخواتي حواليا كلهم فرحانين واحوالهم بتتغير للاحسن


واحنا بنرقص شالني ولف بيا وهمس لي : باحبك ❤️👩‍❤️‍💋‍👨

😳😍

كانت ليلة من جمالها قلت يارب ماتخلص 🥺😘


هو صمم ان شهر العسل يكون بشاليه بتاعه بالساحل وبعت ناس تجهزه بكل الي ممكن نحتاجه من أكل وفاكهة  ومشروبات وكل شيء


ودعت الكل انا وهو وسافرنا

طول الطريق انا مرهقة ونايمة عنيا مغمضة بس انا صاحية


وهو قلع الجاكيت غطاني بيه من برد الطريق


وصلنا نزل فتح الباب ورجع شالني وحطني على السرير وانا من الخوف والقلق خايفة افتح عنيا

وقف يتأملني كنت حاسة بكدة وقرب مني وباس جبيني وانا عاملة نفسي نايمة 😂👯

نزل ورجع جايب عشا كان متجهز وصحاني اضطريت اقوم كنت جعانة 😁 والاكل كان تحفة 😋


اكل كتير وروعة  تقريبا التسمين قبل الدبح 👀🔪😂

خلصنا اكل هو دخل اخد شاور وطلب مني ادخل اخد شاور 

دخلت ولما طلعت لقيت المفاجئة 😳😳😳😳😳

توقعاتكم ياجماعة 😁 اتفاعلوا وقولوا ارائكم 😘



تكملة الرواية من هنا



بداية الروايه من هنا





ادسنس وسط المقال

تعليقات

التنقل السريع
    close
     
    CLOSE ADS
    CLOSE ADS