روايه احببتها عنيده بقلم إسراء ابراهيم حصريه علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات البارت السابع عشر والأخير

روايه احببتها عنيده بقلم إسراء ابراهيم حصريه علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات البارت السابع عشر والأخير 

مراد بحزن: بابا انا موافق ابقي تحت طوعك
زايوس بتردد: متأكد ولا دي خدعه من عندك 
مراد: انا خلاص عرفت لي كنت بتحظرني من البشر
زايوس بفخر: علشان تبقي تسمع كلامي 
ماجد: اي الكلام ده ي مراد 
مراد: كلهم كدابين ي ماجد اننا نحب واحده من هنا احسن مليون مره ما تحب انسيه
ماجد: انا مش انت الي بتقولي كده انت ي مراد 
هاجر و الدموع تملئ وجهها: سيبوا يمراد سيبو خليه يقول كل الي عايزو 
زايوس بفرح: زعفر خدهم وديهم ف اي حته مبقتش عايزهم ابني رجع تحت ايدي تاني 
مراد: يلا ي ماجد بسرعه 


"'و ف لحظه تم رش تعويذه ع زايوس لتضعف قوته"' 

زايوس بغضب: انا الي غلطان اني صدقتك 
مراد: عندك حق .. ماجد روح فك أيديهم 
مراد للحراس: اياكو حد يمنعه متنسوش انا ملك العرش الجديد

"بعد شهرين"

سحر تنهي فرضها: الحمدلله لازم ابخر البيت و لازم اشغل القرآن ع طول ف البيت نسيت اي نسيت ايي ااه الملوخيه ع النار 
هاجر: عايزه اكلمك ف موضوع ي ماما
سحر: اوعي كده بعدين بعدين 
هاجر: مينفعش لبعدين 
سحر بقلق: ف اي 
هاجر: ف عريس متقدم ليا 
سحر بفرح: بجد ي اهلا و سهلا مين الي امو داعيه عليه 
هاجر بضحك: قصدك اي 
سحر: مش مهم .. المهم مين 
هاجر بتوتر: م مراد 
سحر: 

رحمه: الف مبروك يروحي طالعه زي القمر و احلي منة كمان بجد مبسوطه ليكي اوي 
هاجر بحزن: امم شكراً
ماجد: اي مالها عروستنا 
هاجر: يعم اجري 
ماجد: اي الشغلانه دي يربيي

"فلاش باااكك" 

سحر: نعممم؟؟ 
هاجر: اهدي ي ماما
سحر: اهدا اي عايزه تتجوزي عفريت 
هاجر: ي ماما بس
سحر: مفيش بس .. انا جيبالك عريس و هتتجوزيه واحد زينا من لحم و دم عادي
هاجر: لا مش موافقه بيه
سحر ببردو: خلاص يبقي ولا تعرفيني ولا هتشوفيني تاني 

"بااااككك" 

هاجر: رحمه عايزه اقعد لوحدي شويه  
رحمه: ماشي بس بسرعه العريس واقف تحت 
هاجر: ماشي
"دلفت هاجر للاسفل تحت تسفيق المعازيم الحاره و نظرات الإعجاب و الدهشه من شده جمالها" 

هاجر: رحمه هما بيبصوا كده لي 
رحمه: مش عارفه .. بقولك اي بصي هناك كده 
هاجر: فين ... اي ده ماما 
سحر: عامله اي يعروسه
هاجر بدموع: مش هتمشي و تسبيني
سحر: انا اقدر بردو يلا نقدمك لعريسك 
مراد: اي الحلاوه دي 
سحر: اتلم شويه ولا اتكسف ع دمك شويه احنا قدام الناس 
مراد: احم انا اسف حاضر
هاجر بضحك: مؤدب 
مراد: يااه اخيرا الدنيا كانت دوشه اوي 
هاجر: انت عرفت ازاي تبان ليهم كلهم 
مراد: عادي السحر و التعاويذ مفيش اسهل منهم عندنا 
هاجر: امم 
مراد: سيبك من كل ده وحشتيني عايز اخدك ف حضني و احضنك جامد اوي بس خايف اكسرك ف ايدي
هاجر بحب و ضحك: مش حاسس انك اوفر سيكا 
مراد: انا اوفر 
هاجر: اه 
مراد: طب تعالي كده 
 
"بعد سنه"

هاجر: مراد 
مراد بنعاس: عيونو
هاجر: الحقني شكلي هولد
مراد بفزع: فين هنا 
هاجر بتعب: مش وقتو غباء الوجع بيزيد
مراد: حالا يلا ع المستشفي

"بعد خمس ساعات" 

مراد: خير ي دكتور هاجر كويسه
الدكتور: اه الحمدلله بس مناعة البيبي ضعيفه هيروح الحضانه محتاجين المدام تقعد اسبوع تحت ملاحظتنا بردو 
مراد: هي كويسه 
الدكتور: اه بس لازم نشوفها و نتابع 
مراد: ماشي
الدكتور: غريبه مسألتش فين البيبي لا حتي جنسه اي
مراد: انا عارف انو ولد و خلاص هسميه بس هاجر تفوق 
الدكتور بضحك: طب عن اذنك
سحر و ماجد و اسماء و رحمه و علي : هاجر كويسه 
مراد: اه الحمدلله 
اسماء: اسم النونو اي 
رحمه: بابا شوف ماما بتعمل اي
اسماء: يوه بسأل عن النونه 
سحر: انا هدخلك اطمن ع بنتي 

هاجر بتعب: سميتو النونو 
مراد: لا متنسي تختاري 
هاجر: عايزه اسم ضياء 
مراد: عيوني 

"بعد ٨ سنين" 

ضياء: ماما شوفي ايسل بترخم عليا 
ايسل ببرءه: كداب 
هاجر: متقوليش كده اخوكي الكبير و انت اختك الصغيره براحه و علمها تلعب ازاي معاك وبعدين دي عاشر مره تيجو تقولوا بقولكوا كل واحد ع اوضته 

مراد بضحك: شكل العيال تعبوكي 
هاجر: اه جدا 
مراد يضع قبلها ع عنقها: وحشتيني
هاجر بخجل: مرااادد العيال صاحين 
مراد بحنيه: عيونو و قلبو و كل حياتو يناس
هاجر بحب: بحبك ي مرادي 
مراد بحب اكبر: وانا بموت فيكي ي عيوني

اتمنى تكون الروايه عجبتكم اشوفكم الرواية الجايه








أروع والذ الروايات من هنا 👇


روايات شيقه وجديده من هنا



🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

الصفحه الرئيسيه للمدونه من هنا

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹



اللي غاوي مشاريع من هنا


اللي عاوز باقي الروايه يعمل متابعه لصفحتي من هنا 👇👇


ملك الروايات



لعيونكم متابعيني ادخلوا بسرعه


👇👇👇👇👇


جميع الروايات الكامله من هنا





إرسال تعليق

أحدث أقدم

إعلان آخر الموضوع

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close