أخر الاخبار

رواية الرغبة البارت الرابع بقلم زهرة الهضاب

رواية الرغبة البارت الرابع بقلم زهرة الهضاب

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

رواية الرغبة البارت الرابع بقلم زهرة الهضاب


رواية الرغبة البارت الرابع بقلم زهرة الهضاب


بعدما دخل احمد ليعد لنا بعض القهوة


 تفاجاءت بميادة ابنتي تصرخ  وتبكي وهي مرعوبة..


وتقول لي ماما الحقي... ريم


قلت..مالها ريم انطقي؟


ردت ميادة وهي تبكي 


قالت..اثناء ما كنت انا وريم في المية


 وكنت بلعب انا وهي...


 دخلت في عيني مية بملح وبعض الرمل


 مما جعل عيني تؤلمني


 وقد كنت ارتدي حينها العدسات الطبية..

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

وكان لابد من خلع العدسات


  فا خرجت من الماء


 وتركت ريم علي الشاطئ 


وذهبت انا للشمسية التي كنا نستظل بها


 حيث كانت هناك حقيبة يدي 


التي وضعت بها العدسات اللاصقة


  و بعدما خلعت العدسات وغسلت عيني بالماء النظيف


  عدت بعدها  للشاطئ مرة اخري


 لانضم لريم


 لنكمل اللعب والسباحة 


ولكنني تفاجاءات باختفاء ريم اختي 


واخذت ابحث عنها في كل مكان


 ولكنني لم اجدها


 وكان الارض انشقت وابتلعتها ..


وقع كلام ميادة عليا كا الصاعقة

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

 وقلت في نفسي


 ان بنتي ممكن تكون


 غرقت 


مما جعل قلبي كاد ان يتوقف


 من الخوف والقلق علي ابنتي المريضة


وفي تلك اللحظة..


خرج احمد من المطبخ علي صراخ ميادة


 وسالني في فزع؟


قال..في اية يا سامية؟


اية الي حصل..؟


رديت وانا اجري باتجاة الشاطئ 


قلت..بنتي ريم  ممكن تكون غرقت


رد احمد مهدئا من روعي..


قال..متخافيش يا حبيبتي اطمني انا هدور عليها وهنلاقيها باذن الله 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

وسبقنا احمد الي الشاطئ حيث مكان الشمسية 


..واخذنا نبحث هنا وهناك  


ولكننا ...لم نجد لريم اي اثر 


كما قالت ميادة  فعلا 


وكان المكان الوحيد الذي لم نبحث فيه 


هو.. البحر


 وهو المكان الذي دعوت الله الا تكون ابنتي بداخلة..


واخذت.. ابكي.. واصرخ واجري..


 كا المجنونة ..في كل مكان وانا انادي علي ابنتي 


...ريم..ريم ..ريم 


ولكن دون جدوي


 مما جعل احمد يهزني بشدة 


ويقول لي اهدي يا سامية انا هجيبهالك


 صدقيني يا حبيبتي هرجعهالك


 ولو اقتضي الامر اني   اغربل البحر ده كلة

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

 هعملها وهبحث عنها في كل مكان لغاية ما  هجيبهالك


نظرت له وانا اتوسل له


قلت..ارجوك اعمل كل الي تقدر عليه المهم بنتي ترجعلي


وبالفعل قام احمد بالاتصال  ببعض رجال الضفادع البشرية 


اللذين اتوا سريعا و نزلوا للبحر مع احمد 


وكان  كل منهم ذهب في اتجاه 


لربما كان قد جرفها الموج بعيدا ناحية الشمال او ناحية اليمين


وبالفعل ذهب الجميع للبحر في رحلة للبحث عن ريم 


ووبعد ان غابوا بداخل البحر بالساعات..


للاسف خرج الجميع دون ان يجدوا لها اي اثر


ولقيت احمد جاي عليا وهو يحاول طمئنتي


قال.. ريم ملهاش اثر في البحر.. وده كويس يا سامية


قلت وانا ابكي..


كويس ازاي؟ا


نا بنتي راحت مني؟

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

قال ..طبعا كويس لان وجودها في اي مكان غير البحر 


هيخلي في امل اننا نلاقيها لسة عايشة ..


لكن لو كنا لقيناها في البحر كان ممكن نلاقيها........


قلت..طيب ما احنا بحثنا هنا


و في كل مكان وملهاش اي اثر؟


رد احمد قائلا..


حبيتي هدي نفسك وانا وعدتك اني هرجعهالك


نظرت لاحمد وهو يعطي لي ذلك الوعد


 وقد وجدتة واثق من وعده وكلامة


 لدرجة اني شكيت انه يكون عارف مكان ريم


ا بنتي


 اوربما  يكون هو من خطفها


لكن رجعت قلت في


 نفسي 


طيب ازاي بس هيكون هو الي خطفها؟


 وهو كان بيفطر معايا في البيت وقت ما ريم اتخطفت؟


المهم عدي النهار ودخل علينا الليل


 والجميع يبحث في كل مكان


 وبردوا لم نصل لاي خبر عن ريم


 وبدء الامل في العثور عليها شبة معدوم


 وكنت انا قد وصلت لاقصي درجات الجنان

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

 واخذت اصرخ وابكي واخبط راسي بالحائط


وفي تلك الاثناء ....


سال.. احد الرجال اللذين كانوا يبحثون معنا؟؟


قال..انتوا ليه مركزين تفكيركم انها غرقت في البحر؟


مش يمكن يكون حد خطفها؟


وعندما سمعت سؤال ذلك الرجل.. 


 تذكرت المكالمة التي حذرني فيها المتصل بان احمد ممكن ان يغتصب بناتي


 كما اغتصب ابنته 


وقتلها..


وكررت تلك الكلمة مرة اخري


 في نفسي


 قتلها ..؟قتلها...؟ يا وجع قلبي


  استر يارب...


 ولقتني تحولت بعدما تذكرت تلك المكالمة


وذهبت لاحمد وانا احذرة..ان اكتشفت بانة هو من خطفها


قلت..عارف يا احمد  لو طلعت انت الي خلف اختفاء ابنتي ؟


ساعتها انا الي هقتلك بايدي ومش هرحمك مهما كان مرضك العقلي

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

رد احمد قائلا ..انا هخطف بنتي يا سامية؟


ازاي فكرتي في كدة؟


اقسم بالله بناتك انا بعتبرهم زي بناتي


 بالظبط


نظرت له وتركته ودخلت لغرفة البنات


 وجلست علي سرير طفلتي التي لا اعلم اين هي الان؟


 وما هو مصيرها ؟


 واحتضنت العروسة بتاعتها واخذت ابكي


ولقيت احمد داخل عليا الغرفة


 وجلس بجانبي  ووضع يدة علي كتفي


وهو يقول..


انا عارف انك شاكة فيا


 اني ممكن اكون ورا الي حصل لبنتك


 بسبب حالتي النفسية الي صارحتك بيها 


لكن انا متاكد اني معملتش في بنتك اي حاجة


 لاني بقالي فترة


 مش باخد من الدواء 


الي بيجعلني اغيب عن الوعي 


وصدقيني يا سامية انا عمري ما هاذيكي


 انتي او اي واحدة من بناتك


 بالعكس انا علي استعداد اني افديكم بعمري


وعلي فكرة انا مش زعلان من اتهامك ليا 


بخطف بنتك


 لان اي واحدة في مكانك كان لازم تشك فيا


 بعدما عرفت حقيقة مرضي


  وجذبني نحوه وضمني ضمة قوية..


 واخذ يربت علي ظهري في حنان 


ولكنني دفعته بعيدا عني

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

 وسالتة ؟؟؟


سؤالا مفاجاء


قلت..هو انت كان عندك بنت وماتت مقتولة؟


نظر الي احمد ورد متسائلا بتعجب؟؟


قال..مين الي قال ليكي علي الحكاية دي؟


قلت..ملكش دعوة مين الي قالي


 ورد علي سؤالي؟


نظر الي احمد بعدما تغير لونه 


ولم ينطق بكلمة 


مما جعلني اتاكد من كلام ذلك المتصل


 الذي حذرني من احمد


 وسالت احمد مره اخري؟؟


قلت..انت الي قتلت بنتك بعدما اغتصبتها صح؟


رد احمد وهو يصرخ..


قال..لا... لا.. لا..


 اسكتي اسكتي


انتي متعرفيش حاجة


ووجدت احمد قد تبدل وبدء شخصا اخر


و بدء يلوح لي  بالتهديد 


قال..حذار تنطقي ولا تجيبي سيرة الحكاية دي لحد


قلت..يعني ده حقيقي؟


وانت عملت كده فعلا؟


وضع احمد يدة علي راسة وبدء يبكي كا الاطفال 


وفي تلك اللحظة..


 بدات اعتقد..


 انه من الجائز 


 بان ابنتي في حوزة احمد 


وهو من خطفها


 ليغتصبها 


فا جثوت علي ركبتي وتوسلت له


قلت..ارجوك يا احمد

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

 انا بتوسل ليك ترجعلي بنتي


 وانا اوعدك اني افضل تحت رجلك


 طول العمر اخدمك ومش همشي واسيبك ولا هطلب الطلاق تاني


رد احمد متعصبا


قال..بقولك مشوفتهاش


 ولا اعرف هي فين اقسم بالله


قلت مهددة...كده؟


خلاص


يبقي اسمع بقي ..ادامك لغاية بكرة ولو مقولتش بنتي  فين؟


انا هبلغ البوليس


رد احمد ردا.. مخالفا لتصوراتي وتوقعاتي


قال..ولية ننتظر لبكرة تعالي نبلغ حالا


وفعلا قام احمد بنفسة واتصل بالشرطة


 التي حضرت بعد وقت  قليل 


واخذوا اسالتنا جميعا 


وعندما سالني الظابط عما حدث بالظبط


قلت له كل شيئ ولكنني لم اذكر له شيئا


 عن قصة  ابنة احمد


 ولا عن اختفائها هي الاخري 


ولم اذكر شيئا عن اغتصابها وقتلها 


حتي اتبين انا بنفسي الحقيقة


 لربما يكون احمد مظلوما حقا 


المهم بعدما قام رجال المباحث بعملهم ..


وكثفوا البحث عن ريم في كل مكان 


ونزلت ضفادع بشرية تبع البوليس


 للبحث مره اخري في البحر عن ريم ..


اتي الي ضابط المباحث ليخبرني


 بانهم لم يجدوها


 ولكنهم سيواصلون البحث بكل طاقتهم


وطلب مني احمد حينها ان نذهب للمنزل


 وننام ونعاود البحث في الصباح 


لان البحث في الليل لن يجدي نفعا


وبالفعل...


عدت للمنزل وانا اجر ازيال الخيبة..


وعدت للمنزل وكان معي  احمد وميادة


  وطبعا دخلنا انا وميادة لغرفة البنات


 وبت مع ميادة تلك


 الليلة

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

 بعدما قفلت علينا الباب


بالمفتاح 


واخذت قرصا منوما لاذهب في النوم


 بعدما اعجزني التفكير وقلقي علي ابنتي عن


 النوم


واستيقظت في الصباح 


وارتديت ملابسي


 انا وميادة 


لنخرج ونستائنف رحلة البحث عن ريم


 من جديد


وبصراحة احمد  كان قد


ترك عملة و كان معايا خطوة بخطوة 


ومره واحده لقيت موبيلي بيرن 


وكان رقم ضابط المباحث المكلف بالبحث


 عن ابنتي


 وعندما رديت عليه


قال..ايوة يا مدام سامية


 يا ريت تيجي دلوقتي


 حالا


 وكنا حينها وقت ما بعد العصر


 ولقيت ميادة قد اجهدها المشي في الشوارع طيلة اليوم 


بدون اكل او راحة


 وطلبت مني ان نعود للمنزل


 لندخل الحمام وناكل شيئا ثم  نذهب بعدها لمقابلة ذلك الظابط 


ولكنني رفضت ان اعود للمنزل


 قبل ان اقابل ضابط المباحث


 الذي اتصل بي وطلب مقابلتي


 لربما كان قد وجد ابنتي


  وطلبت منها ان تذهب هي للمنزل 


وتدخل الحمام


 وتاكل شيئا علي ما ارجع انا من القسم


وبالفعل ذهبت ميادة


 للمنزل 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

بينما اتي احمد معي لمقابلة ذلك الظابط...


وعندما دخلنامكتب


 الظابط ..سالني؟؟


قال..انتي فيه عداوة بينك وبين اي حد؟


قلت لا


نظر الظابط لاحمد وسالني مرة اخري؟


قال..انتوا متجوزين بقتلكم كتير؟


قلت ..من كام شهر فقط


ثم قمت انا بسؤال 


 الظابط؟


قلت..هو في حاجة حصلت لبنتي ؟


قال..احنا جالنا اشارة انهم اخرجوا فتاة من المية


وانقذوها 


قبل الغرق بثواني


لكن البنت دي مخرجوهاش من نفس الشاطئ الي بنتك اختفت فيه


 دي كانت من شاطئ بعدكم بشوية


و لما حاولت اطابق شكل البنت الغريقة مع صورة بنتك


 كان صعب 


عشان البنت الي لاقوها في البحر 


كانت مغمضة 


وشكلها مختلف شوية عن الصورة بتاعة ابنتك


قلت في لهفة ممكن اشوف البنت دي


واخرج الظابط فيديوا للبنت


 التي كانت ستغرق 


 وشغل الفيديوا 


ولكنني صدمت عندما وجدتها فتاة اخري وليست ابنتي للاسف


وقلت للظابط في اسف


لا مش هي 


نظر الي الظابط وقال..احمدي ربنا اننا لم نجد جثتها حتي الان لان ده يعني ان  ابنتك مازالت حية وبخير


 انا عايزك تطمني وتتفاءلي خير


شكرت الظابط


 وعدنا للمنزل.. انا واحمد الذي ذهب لغرفتة


 ليحظي ببعض الراحة


 بعد اجهاد طيلةذلك  اليوم المجهد


 ودخلت انالغرفة البنات التي كانت تنام بها ميادة


 ووجدتها تغط في نوم عميق


 فخلعت عني ملابسي


 بينما كنت استعد


 للنوم


 وانا ابكي لفراق ابنتي


 وفي تلك اللحظة...


 سمعت طرقا علي الباب

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

وعندما ذهبت لافتح


 وجدتة احمد


 الذي بدا  ينظر لي كا ذئب جائع


 حيث كنت انافي تلك اللحظة بملابس النوم العارية


وسالتة؟؟


قلت..عايز حاجة يا احمد؟


رد قائلا؟؟


اه كنت عايزك في موضوع مهم 


بس تعالي معايا بعيد عن غرفة ميادة


 لانة موضوع سري للغاية


قلت..طيب ثواني البس؟


قال..تعالي كده مفيش داعي تلبسي


 لاننا لوحدنا في البيت


نظرت له ...في توجس وخيفة


 وعدت لاخذ الروب من علي السرير


 لاضعة علي جسدي


 ليرد نظراتة الجائعة عني


..وبالفعل ارتديت الروب وخرجت مع احمد


 وتركت الغرفة مفتوحة علي ميادة 


لاني كنت انوي ان اعود سريعا  


بعدما اري ماذا يريد مني احمد


ولقيتة بياخدني لغرفة المعيشة


 وبعدما دخلنا قام باغلاق الباب 


فسالتة؟؟


قلت..خير؟

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

قال..انا عارف ان الي هقولهولك ده مش وقتة


 بس انا بحبك  يا سامية  ومستعد اعمل اي حاجة عشانك


قلت..انت جاية دلوقتي عشان


 تقولي الكلمتين دول؟


قال..لا انا جاي عشان اقولك اني محتاجلك


 وعايز نتمم دخلتنا دلوقتي حالا


قلت..انت شربت خمرة تاني؟


قال..لا والله ما دوقتها بس انا من ساعة ما كنا مع بعض وانا مش قادر ابعدك عن تفكيري


قلت...احمد ..انا سبق وطلبت منك الطلاق


 وانت قولتلي فكري تاني صح؟


نظر الي مستفهما


قال..قصدك تقولي ايه؟


قلت..اقصد اقولك اني مش هقعد علي زمتك ثانية واحده بعد كده


 ولازم تطلقني دلوقتي حالا


نظر احمد لجسدي نظرة جائعة


جعلتني اخاف منه


وخوفت اكثر لا انني كنت قد اخذت


 حبوب النوم


 التي من الممكن تجعل اعصابي مخدرة ..


ولكنني عزمت ان اقاومة بكل قوتي

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

 وبالفعل بدء احمد يت *حرش بيا 


 ولقيتة بيحاول ان ينزع الروب عن جس *دي


 بالقوة 


استعدادا لافتراسي


 وتاكدت بان احمد قد عاد واخذ تلك العقاقير


 التي تجعلة فاقد للوعي في تصرفاتة 


وتذكرت  حينها كلماتة 


عندما طلب مني


 ان اقاومة


 في حالة ان صدر منه ناحيتي 


اي تصرف غريب


 

واثناء هجومة عليا 


ليفترسني


 وجدت  قلما بغرفة المعيشة


 كان  يوضع علي 


التربيزة 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

  فا امسكت بالقلم


 وادخلتة بذراعة


 بقوة


 واخذ احمد يصرخ 


بعدما اخترق القلم لحمة 


وعندما انشغل بذراعة الذي يؤلمة


 تركتة وعدت سريعا لغرفة البنات 


وانا الهث ..وكان قلبي يخفق بشدة ثم اغلقت الباب بالمفتاح


ولقيت ميادة قد استيقظت من النوم


 وسالتني؟


قالت في حاجة يا ماما؟


قلت..لا يا حبيبتي


قالت..امال انتي كنتي فين كده؟


قلت..كنت في الحمام


 وذهبت لسرير مريم وانا ابكي


 لكل ما رايتة في ذلك اليوم 


ووضعت راسي ولم اشعر بالدنيا بعدها


وفي وقت متاخر من الليل 


وجدت نفسي افيق من النوم


 ونظرت بجانبي ولم اجد ميادة علي سريرها 


وتسللت للخارج لاجدها هي واحمد يعدان بعض الطعام بالمطبخ


وسالتها في عصبية؟؟


قلت..انتي بتعملي


 ايه هنا؟


ردت قائلة..


كنا بنعمل اكل انا


 واحمد .....اقصد ابية  احمد


ونظرت لاحمد ووجدتة يبتسم وكانه لم يفعل اي شيئ


وهو يقول..انا كنت هجهز العشاء واصحيكي عشان تتعشي معانا


فوجهت حديثي لميادة بعصبية؟؟


قلت..بعد كده حذاري تخرجي من الغرفة الا لما تصحيني


 انتي سامعة؟


نظرت ليا ميادة بتعجب وهي تقول...


حاضر


وبعدما تركتنا ميادة

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

 وذهبت لغرفتها


 لتنام


اقتربت من احمد


 وانا احذرة للمرة الاخيرة


قلت بحذرك لاخر مرة


 انك تقرب مني تاني انا وبناتي


ثم اضفت


قلت..النهاردة انا اكتفيت اني ادخل القلم في ذراعك


لكن لو اتكررت


 مره تانية ...وقربت مني؟ او من بنتي؟


انا هدخل سكينة في قلبك


اقترب مني احمد وامسك بذراعي وهو يسالني؟


قال..قلم اية الي دخلتية بذراعي ؟ 


وتقصدي ايه بكلامك ده؟


مسكت يدة وانا اشير الي ذراعة 


وقلت القلم الي اتسببلك في الجرح ده 


ولكنني عندما نظرت الي يده 


لم اجد اي جرح  بذراعة


فا مسكت بذراعة الاخري وقلبت بها 


ولم اجد اي جرح ايضا 


وشككت حينها بنفسي ..


وقلت ربما كنت احلم 


ولم تكن هذة حقيقة.. وربما تاثير صدمة فقداني لابنتي والحبوب المنومة التي اخذتها


 قد اثرت علي اعصابي ؟


وتركت احمد وعدت لغرفة البنات 


دون ان اوضح له ما حدث 


وفي الصباح طلبت من ميادة


 ان تاتي معي لنواصل عملية البحث


 عن ريم


 لان احمد سيذهب لعملة ولن ياتي معي اليوم


 وانا لا اريد ان اكون وحدي 


ولكنها كانت تشعر ببعض التعب ..


فقلت في نفسي انه من الافضل الا تاتي معي ميادة


لاني هحاول  ان استدرج احمد


 لياتي معي


  لكي استطيع ان افتح مع احمد..  موضوع ابنتة


واعرف منه كيف قتلها؟؟


وبالفعل تركت ميادة 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

بالمنزل


 وخرجت طلبت من احمد ان لا يذهب  للعمل ذلك اليوم


 ايضا لاني اريدة معي 


 وبالفعل خرجت انا واحمد وحدنا 


وطلبت منه ان نذهب لاي كافية 


او مكان هادئ


 لنتحدث


 وبالفعل جلسنا في احدي الكافيهات


 وسالت احمد؟؟


قلت..احمد انت بجد بتحبني وعايزني اعيش معاك؟


قال.. ايوه طبعا يا حبيبتي


 وبتمني نعيش مع بعض وانتي راضية عني


 العمر كلة مهما كان الزمن الي فاضلي من عمري


قلت..تمام


انا كمان بحبك ونفسي نغيش مع بعض


 بس علي نور 


ويبقي بينا صراحة وشفافية


 ومنخبيش حاجة عن بعض في حياتنا 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

 مهما كان فيها من سرية


قال...وانا كمان كنت بفكر في كده فعلا 


وكنت ناوي احكيلك كل حاجة غامضة عنك 


وبصراحة


قلت..كويس اوي اتفضل احكي


قال..حاضر


ولكن قبل ان يبدء احمد بسرد الخفايا


 الي في حياتة 


رن جرس موبيلي ولقيت ميادة 


ابنتي علي الموبيل 


فا فتحت الموبيل


قلت..الووو


وتفاجاءت بصراخ واستغاثة ابنتي ميادة


 وهي تقولي...الحقيني يا ماما


 بيحاول يكسر الباب عشان يدخلي


 الحقيني يا ماما بيحاول يتحرش بيا


قلت..ميادة حبيبتي انتي بتقولي ايه؟


 هو مين ده الي بيحاول يتحرش بيكي؟


قالت..احمد زوجك


نظرت لاحمد الذي مازال يجلس امامي و........


البارت الخامس من هنا


بعد التفاعل والمتابعه لحسابي ليصلك اشعار حين اول نشر 

تابعونا الروايه كامله هنا وبس ملك الروايات 



رواية نعم هُو أنت البارت الاول حتي البارت العاشر والاخير بقلم لي لي بالاسفل بعد لينكات الروايات

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

لعيونكم روايات كامله من هنا 👇👇👇👇👇👇


رواية أسيرة النمرود من هنا


رواية الجميله والوحش من هنا


رواية الصقر الجريح كامله


رواية اختبار القدر كامله من هنا


رواية شهد القاسم كامله من هنا


رواية عشق الحور كامله من هنا

















رواية أنتي لي كامله


رواية بنت الارياف


رواية بيت العيله كامله


رواية أجبرني على الإنجاب كامله من هنا


رواية صعيدي ولكن عاشق كامله من هنا


رواية زوجتي المصون كامله


رواية تار صعيدي كامله من هنا


رواية الرغبه كامله من هنا


رواية وإذا تملكك الهوى


رواية نور عيني كامله


 رواية نعم هُو أنت البارت الاول حتي البارت العاشر والاخير بقلم لي لي

 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

رواية نعم هُو أنت الفصل الاول حتي البارت العاشر والاخير بقلم لي لي


رواية نعم هُو أنت البارت الاول حتي البارت العاشر والاخير بقلم لي لي


البارت الاول

في الساعه 8 الصبح داخل الشركه .

احمد .واقفه لي قدام الصوره كده

حور. يعني مستغربه شايفه شخصيه شكلها لسه شباب قدامي وما عمري شوفتها

احمد .ده علي مدير الشركه دي كلها واللي جمبك ده مكتبه بس محدش بيدخله غير اللي بتنضفه بس

حور. طب وهو فين

احمد .بيقولوا إنه واخد اجازه بس الاجازه دي بقالها اكتر من سنه

حور.  اه

احمد .يلا نكمل شغلنا .

ملامحه اللي في الصوره واضحه اوي ؛ طريقة نظرته نفسها مختلفه باين عليه شخصيه مايله للجَد شويه.

حور. كنت بمضي علي الورق ولاحظت إنه اسمه علي احمد حسين السيد .

روحت البيت وقعدت مع ماما شويه بس هيا فجأه تعبت اخدتها لأقرب مستشفي وهناك الدكتور كشف عليها

الدكتور. انتي مهمله في صحتك علي فكره

حور. هيا بخير يا دكتور طمني عليها

الدكتور. هيا بخير بس جالها هبوط شويه علشان مبتاخدش دواها .

حور. شكرا يا دكتور ؛ بقي كده يا ماما تخضيني عليكي من هِنا ورايح دواكي لازم تاخديه .

 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

الدكتور قال إنها هتقعد في المستشفي لحد بكره ؛ نزلت اجيب الدوا اللي كتبه ليها بس وقفني صوت

علي. كان شكلك خايفه اوي وانتي داخله المستشفي

حور. اه دي حقيقه

كنت ماشيه ووقفني شخص ما بصوته .

جبت الدوا وطلعت اديته لماما ونزلت علشان اشم هوا نقي شويه

علي. تعرفي كان نفسي في حد يخاف عليا كده

حور. ليه هو مش انت دكتور هِنا

علي.  ما علينا اسمك اي

حور. اسمي حور

علي . وانا علي

كنت حاسه ملامحه مش غريبه عليا ؛ بس في تعب وارهاق باين جدا في وشه

علي. طيب الاحسن ليكي تطلعي عند مامتك لان دلوقتي بليل

حور. انا بس بتنفس شويه وهطلع

علي . حاسس انو اعرفك قبل كده

حور .وانا كمان انت

وقف كلامي واحده من الممرضين وهيا بتقولي علي حساب الاقامه في المستشفي .

اديتلها الفلوس .

حور. طيب عن إذنك انا هطلع

علي. طبعا اتفضلي

كنت مستغربه جدا انو هو قاعد متحركش حتي حركه واحده .

ماما خرجت من المستشفي ووديتها البيت واطمنت عليها ورحت الشركه علشان اشتغل الشغل اللي فاتني .

بدات اشتغل لحد ما جيه تليفون في المكتب اللي بشتغل فيه انا وصحابي

حور. يلا قومي يا منه انتي رُدِي علي التليفون

منه .رُدِي انتي يا حور انا مش قادره

رُحت علشان ارد وانا في طريقي للتليفون كنت بكلم منه

حور. هيا دي بس اللي هرد فيها واتصدمت من الصوت

 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

2=رواية نعم هو أنت الفصل الثاني

رواية نعم هو أنت الفصل الثاني 2 بقلم شهد هاشم

رواية نعم هو أنت الفصل 2

علي بنبره جاديه .عاوز اعرف شركة ******* عملتوا معاها اي

كنت واقفه مصدومه من الصوت ؛ ده علي اللي انا اتكلمت معاه بتاع دقايق بس نفس الصوت

كنت بحاول أجمع كلامي علشان ارد عليه

حور.ه ه هو حضرتك عاوز اي

علي .انا المدير وبسرعه عاوز صفقة الشركة دي تتم في أسرع وقت ؛ ثانيه انتي حور صح

قفلت بسرعه مقدرتش حتي ارد يعني هو مش في اجازه رفاهيه هو اجازة تعب

حور. منه من فضلك خدي مني الشغل النهارده علشان ورايا حاجه

منه .ماشي يا حور والمره الجايه انتي اللي هتاخدي مني الشغل  .

طلعت علي طول علي المستشفي ولقيته قاعد علي نفس الكرسي اللي في الجنينه وكان باين علي ملامحه انو متعصب

علي. ايه ده والدتك تعبت تاني

حور. لا

علي. انتي اللي تعبانه

حور. انت علي مدير شركة *******

علي وهو متردد .بتسالي لي

حور .انا في الشركه عندك

علي . اه انا علي

حور. هو انت عامل عمليه ومش عاوز تيجي الشركه

 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

علي. حادثه في رجلي وبمشي بصعوبه اوي

حور.محاولتش تعمل عمليه

علي. اسالتك كترت اوي

حور. انا اسفه مقصدش ادخل بس

علي. بس بس اي يا بنتي ؛ عملت قبل كده اتنين وهما اللي خلوني امشي الي حد ما كده

حور. اه طيب انا ماشيه

علي وهو عاوز يستفز حور  . في خصم من مرتبك يا استاذه علشان تمشي وتسيبي الشغل

حور. يا عم انا ناقصه ده كده كده اصلا مخصوم مني بتاع المرتب كله علشان باجي متأخر

علي . طيب تعالي بدري وهزودلك المرتب كمان

حور. اشطا

مشيت علي الشغل واول ما دخلت الشركه رحت علي مكتب علي

حور. انتي بتعملي اي هِنا

هاجر.ها ولا حاجه انتي اللي بتعملي اي هنا

حور .انتي كنتي داخله لي ملكيش دعوه انتي انا كنت هدخل ولا لأ

هاجر .اوعي كده عن وشي .

استغربت جدا منها وبدأت أشوف المكتب ؛ شكله نضيف جدا زي ما يكون فعلا هو فيه

كراسي الاجتماع برده موجوده بس مفيهاش حد .

لقيت صوت شخص كبير بيتكلم من ورايا

والد علي . المكتب شكله حلو مش كده

حور .اه جدا

والد علي.  علي هو اللي عمل الشركه دي بنفسه بس للاسف

حور. اكيد كل حاجه خير ليه ؛ حضرتك تبقي هنا في الشركه

والد علي . انا باباه

حور. اه طيب عن إذنك

مشيت  ورحت مكتبي وخلصت شغل وفضلت اكتر من تلات شهور علي كده ؛ مشوفتش فيهم علي  خالص بس والد علي كان زي بابا الله يرحمه ؛ بدأ يدربني علي الشغل كتير اوي  لحد ما بقيت نائبة مدير الشركه علشان والد علي كان هو اللي ماسك المدير في  الشركه.

بعدها باسبوع روحت الشركه ولقيت

علي. اتفضلي ارجعي بقي مكانك في الشركه اللي قديم مجرد باشمهندسه مش اكتر انما نائب مدير دي لأ

 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

3=رواية نعم هو أنت الفصل الثالث

رواية نعم هو أنت الفصل الثالث 3 بقلم شهد هاشم

رواية نعم هو أنت الفصل 3

حور بصدمه .ايه ده انت واقف انت خفيت

علي. طب وانتي مالك

حور. انت مستحيل تكون علي اللي اتكملت معاه

علي . لا هو

حور .عن إذنك

مشيت من المكتب بعد اللي حصل وانا مصدومه هو ازاي اتغير كده معايا هو اه احنا متكلمناش كتير بس دي مكانتش طريقته

كنت ماشيه ورايحه المكتب

والد علي.  رايحه فين يا حور

حور. يعني ابن حضرتك علي طردني

والد علي . انا اللي مخليكي هنا مش هو ملكيش دعوه بيه تعالي معايا

اخدني وقالي اقعدي هنا ولقيته دخل ليه مكتبه وطلع وبعد ما طلع والد علي بعدها بدقيقتين لقيت علي طالع

حور. لو فاكره انك كده هتفضلي علي طول هنا فده لا بابا بس هو اللي طلب مني انما غلطه منك اعتبري نفسك برا الشركه

حور. لا ولا علي اي انا اللي هكون برا الشركه دلوقتي .

مشيت وسبته لانو حقيقي بقي صعب اكمل وهو بالطبع ده .

اخدت كل حاجاتي من المكتب واخدت ورقة استقاله وكتبتها وقدمتها للسكرتيره.

تاني يوم بليل والد علي عرف واكيد علي عرف برده انو انا قدمت استقاله فرن عليا

والد علي . سيبك من ابني ده تعالي اشتغلي معايا في الشركه ومش هخليكي نائب مدير هخليكي المدير علشان انا مسافر

حور. ايوا بس دي مسئوليه صعبه عليا

والد علي . مكنتيش خليتك نائبة مدير في شركة ابني علي بعد تلات شهور بس

حور. حيث كده مرتبي هيزيد

والد علي. طبعا يا بنتي من بكره باذن الله تيجي علشان اوريكي اللي ناقصك بس في شغل المدير وانا اسافر .

رحت الشركه بتاعة والد علي وبدأت اتعلم كل حاجه وهو سافر وبقي معايا مستندات انو انا حاليا المديره .

بعدها باسبوع جاتلي صفقه مع شركة علي ومترددتش انو اوافق.

علي. حووور

 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

4=رواية نعم هو أنت الفصل الرابع
رواية نعم هو أنت الفصل الرابع 4 بقلم شهد هاشم
رواية نعم هو أنت الفصل 4
علي.  حور
حور. اه حور ؛ حور اللي انت طردتها
علي . انا مضطردتكيش انتي اللي مشيتي لوحدك
حور . حضرتك احنا مش جايين هنا نتكلم عادي احنا جايين نتكلم في شغل
علي . حضرتك ؟
حور. لو سمحت يا بشمهندس احمد اتفضل شوف الصفقه دي مع الباشمهندس علي
مكنتش مركز في كلام اللي اسمه احمد ده عن الصفقه قد ما كنت مركز معاها وهيا بتشتغل نظرتها الجاديه في الشغل ؛ تركيزها .
احمد .باشمهندس علي حضرتك معايا
علي. نأجل الكلام بكره احسن
احمد. تمام اللي يريحك ؛ بصي يا حور ده الملف بتاع شركة امبارح اللي كلموكي
حور. اه شكرا ليك يا احمد
احمد مِشي وعلي لسه في المكتب
علي. هو بيقولك حور كده عادي
حور وهيا مركزه في شغلها . اه عادي
علي بزعيق  . هو اي اللي عادي
حور بزعيق . انت بتزعق لي
علي . بت انتي أنا ممكن حاليا ارفدك برا الشركه
حور بضحكه مستفزه .مش شركتك اصلا
علي بنبرة تحذير . حور انتي وصلتي لمرحله معايا بجد بلاش اقولك عليها عن إذنك يا بشمهندسه
قالي جمله قبل ما يمشي وهو علي الباب.
علي .ابقي خلي بالك بقي
تاني يوم علي وصل الشركه علشان يخلص الصفقه بتاعته
حور .كنت تقصد ايه بكلام امبارح ده
علي لسه هيتكلم لقي احمد بيكلم حور
احمد .تعالي معايا عاوزك في حاجه يا حور
اخدها ومشي من قدامه .
علي وهو بيكلم في نفسه .والله لهتشوفي يا حور .
بعدها باسبوع كنت قاعده علي المكتب وجالي اسوء خبر في حياتي

 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


5=رواية نعم هو أنت الفصل الخامس
رواية نعم هو أنت الفصل الخامس 5 بقلم شهد هاشم
رواية نعم هو أنت الفصل 5
حور. انت ازاي تعمل كده يا علي
علي كان بيتكلم في التليفون . طيب هقفل معاك دلوقتي ؛ علي بنبرة تريقه .نعم
حور. هو اي اللي نعم ازاي تلغي صفقة الشركه دي
علي . انا حر والله
حور. انت كده بتاذي شركة والدك
علي . ملكيش فيه
حور. لو انت بتعمل كده علشان تزهقني من الشغل ده مستحيل
قطع كلامنا واحده اسمها هنا. اذيك يا حبيبي
علي. بخير وانتي ؛ اعرفك حور
هنا .اه اذيك اكيد هتيجي خطوبتنا
حور بكل ثقة عكس اللي جواها. اه طبعا
مشيت وانا مكنتش عارفه أنا اديقت ليه ؛ لا مستحيل اكون بحبه
مشيت وكملت في الشغل وبعد إقناع كبير من احمد ل علي انو يكمل الصفقه ميلغيهاش الحمد لله تمت وجيه ميعاد الخطوبه
كنت نازله من العربيه وقابلت احمد .
احمد .شكلك جميل اوي بالفستان
حور. شكرا يا احمد
احمد.يلا ندخل
دخلنا أنا وهو مع بعض وروحنا علشان نسلم عليهم
حور .الف مبروك ليكوا
علي بنبرة ضيق . انتوا كنتوا جايين مع بعض ولا اي
حور بتجاهل . يلا يا احمد عن إذنكوا
بعد ما سلمنا عليهم احمد كان بيسلم علي صحابه وانا بعدت شويه
علي. بعيدا عن أجواء الشركه وكده انتي فيكي حاجه
حور. لا مفيش عن إذنك
علي. لما اكلمك متمشيش وتسيبيني
حور. انا ماشيه
علي. انا بحبك
في نفس الوقت لما قالهالي دخلت هنا
حور. كان لسه بيقول انو بيحبك شوفتي
هنا .اكيد علي بيحبني
حور. اه عن اذنكم
علي.  حور

 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


6 -7=رواية نعم هو أنت الفصل السادس
رواية نعم هو أنت الفصل السادس 6 بقلم شهد هاشم
رواية نعم هو أنت الفصل 6
هنا بمقاطعه .ايه يا علي
علي . لا ولا حاجه يلا
مشيت وسبت الخطوبه كلها وروحت البيت ونمت علشان الشركه
رحت علي الشركه ولقيت علي مستنيني
في المكتب
حور. علي
علي قرب من حور. اشوف وشك بخير يا حور
حور. يعني اي
علي . يعني هسافر
حور. وده ليه بقي إن شاء الله
علي . بابا تِعب من الشغل هناك فهييجي هِنا وانا هروح بداله
حور. انت بتهزر صح
علي . كان نِفسي يا حور بجد
حور. طب وانا قصدي هنا
علي.فسخنا الخطوبه
حور بفرحه .بجد
علي. ايه الفرحه دي
حور. لا ولا حاجه بس يعني لي
علي .محصلش توافق بينا مش اكتر ؛ اشوف وشك بالسلامه
حور. ده قرارك
علي. للأسف.
كانت اخر حاجه بيني وبين علي بقالي تلات سنين كامله مشوفتهوش ولما بسال والده يقولي انو بخير .
.7=رواية نعم هو أنت الفصل السابع
رواية نعم هو أنت الفصل السابع 7 بقلم شهد هاشم
رواية نعم هو أنت الفصل 7
ما شافت باباها طلعت تجري كنت متابعاها اوي لأنها كانت بتفكرني بيا وانا صغيره
لينا .باباااا  بصيت علي والدها لقيته علي

 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


7
حور. علي انت رجعت امتي
الشخص اللي كان واقف لف بضهره بش مش هو ؛ هو كان نفس لبسه انما مش هو
رجعت البيت وانا معنديش اي امل في اني اشوفه تاني ؛ استنيته كتير بس هو مش هيرجع اكيد هو حابب هناك .
كنت برفض كل اللي بيتقدمولي علشانع لكن واخيرا من تلات سنين وافقت على واحد
كنت بديهم ورق عزومة الخطوبه وفجأه لقيت صوت من ورايا
علي . مش هتعزميني ولا اي
حور بصدمه .انت رجعت
علي.  انا افتكرتك هتفرحي
حور. ها حمد الله علي السلامه
علي. مكنتش عاوز ابدا تبقي دي مقابلتنا
حور بكل ثقه .اتفضل الدعوه دي ليك  وسكتت شويه وكملت كلامي خطوبتي
علي بزعيق .انتي بتقولي اي
حور. علي احنا في شركه ووسط ناس مش هينفع كده عن إذنك
روحت  البيت وانا عندي كمية حزن مش طبيعيه ارجع لعلي بس بعد تلات سنين مفكرش حتي  يرن فيهم أو حتي يبعت رساله ولا اكمل خطوبتي علشان اللي انا اتخطبتله ده
جيه وقت الخطوبه والكل جيه ومعاهم علي
وقفت برا في البلكونه وانا محتاره
علي . مكنتش اتوقع انو ممكن في يوم من الايام ييجي اليوم ده
حور. انت اللي عملت كده
علي. مبروك يا حور
المره دي بجد احنا اتفرقنا ومكانش في حتي امل نبقي مع بعض ؛ مقدرتش اكمل في الخطوبه .

 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

8=رحت  الفرح وانا بستجمع قوتي ؛ شوفته وهو لابس البدله السوده بتاعته وفرحان  وانا كنت مش عارفه انا بعمل اي او حتي لو حد كلمني هقول اي انا ودموعي
جات بنوته اللي عرفت من كلامها إنها اخت علي
مها .تعالي نقعد برا انا وانتي ونشرب عصير مع بعض
حور. يا ريت
رحت انا وهيا برا وقعدنا في عربيتي كنت بشرب عصير وانا بعيط بس
حور. ا .اه الحقيني انا دايخه اوي
بعدها محسيتش حاجه حواليا .
صحيت تاني معرفش بعد قد اي لقيت نفسي في اوضه انا مش عارفاها ؛ بدأت امشي في الشقه علشان اعرف انا فين ولقيت علي
علي. بقي ده كله نوم
حور. انا اي اللي جابني هِنا
علي. بيتك
حور .بيتي اي
علي. بصي كده علي الكرسي اللي جمبك
بصيت علي الكرسي لقيت قسيمة جواز بتاعتي انا وعلي
حور. ازاي ده حصل
علي وهو بيقرب من حور . يعني اتجوزنا
حور .ابعد عني كده
مشيت علشان اشوف اي موبايل ارن عليه ملقيتش قررت انزل من البيت
علي. براحتك الباب مقفول بالمفتاح
حور. اكيد انا في حلم
علي. هيكون احسن حلم ليكي والله ولو عاوزه موبايل خدي موبايلي اهو علشان شنطتك مع مها
رنيت علي بابا علشان اتاكد انو الخبر ده بجد
قفلت مع بابا
لقيت مها جات
مها .هتبقي وحشه معايا ولا اي يا بت
حور. انا لسه هبقي انا بقيت خلاص بقي تديني العصير علشان ادوخ وانام
مها .والله هو اللي جمبك ده اللي قالي اعملي كده
علي. مش هتسيبينا بقي
مها .طيب عن إذنك يا حور
حور. رايحه فين خدي هِنا
علي .مش هكلك يعني
حور.كلمه واحده بس ازاي ده حصل .
علي. يعني لو كنت اتقدمتلك كنتي رفضتي ولو قولت انو كتب كتابي النهارده كنتي هترفضي برده فقولنا نخليها ليكي مفاجاه
حور. وانا بقي هفضل محبوسه هِنا
علي.ممكن ايوا .
عدي  كذا شهر بيني وبين علي واخيرا بقينا مرتاحين مفيش اي استفزاز بنعمله بقينا  احسن بكتير ؛ اكتشفت بعدها انو حامل وقولنا هنسميه فريد ؛ كنا رايحين انا  وهو نتابع عند الدكتوره وخبطنا في العربيه
فوقت من النوم بصريخ .لاااااا
لقيت نفسي في شقتي بيت بابا مش بيت علي
بطني مش كبيره زي ما كنت حامل

 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

9= قبل الاخير/////
رواية نعم هو انت الفصل التاسع بقلم شهد هاشم
رواية نعم هو انت الفصل التاسع 9  بقلم شهد هاشم
رواية نعم هو انت الفصل 9
حور.ماما هو انا اتجوزت 
والدة حور. انتي بتقولي اي يا بت انتي
حور بعياط كنت بحلم بيه يا ماما وهو لسه مرجعش ؛ انا استنيته كتير اوي يا ماما؛ انا بجد بقيت بكرهه
انا جيت يا حور
حور .اكيد بحلم
علي. حور انا جيت
حور. هصحي من النوم علي حلم وحش لا
علي. يا بنتي انا قدامك اهو بجد
حور. يعني انت حاليا حقيقي
علي .ايه يا مالك يا بنتي
ميان.بابا
حور. زي ما حلمت انت اتجوزت صح
علي. ممكن بس نمشي من الشركه
حور. اوكي
روحت البيت وميان قعدت مع ماما وهو بدأ يتكلم
علي. هيا مش بنتي
حور. يلاهوي
علي  بضحك . لا لا متفهميش غلط ؛هيا تبقي بنت واحد صاحبي وهو مات هو ومراته فكانت في وصيته انو انا اللي اربيها
بس طبعا لازم اعرف اهلهم اللي حصل
حور. اه معاك حق
علي. وجيت علشانك انتي كمان
حور. انت لسه فاكر
علي. امسكي المفتاح ده
حور. بتاع اي
علي. مفتاح باب الشركه بتاعك
حور. نعم
علي.الشركه دي بإسمك
حور. انت بتهزر
علي .ابدا بس زي ما انتي كنتي ماسكه الشغل عن بابا قررنا نكافئك
حور. لا يا عم انا عاوزه شركتي تكون بمجهودي
علي . براحتك
حور.لا يا عم انت ما صدقت انا بهزر .

 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


10=رواية نعم هو انت الفصل العاشر بقلم  شهد هاشم- والاخيرررررررر
رواية نعم هو انت الفصل العاشر 10 بقلم  شهد هاشم
رواية نعم هو انت الفصل 10
بعدها علي راح بميان لعيلة صاحبه اللي مات علشان يعرفهم
والد صاحبه . احنا هناخد البت
ميان .لا انا عاوزه حور يا بابا
والد صاحبه .خدها كده كده اصلا مش عاوزها
علي. اهو احسن برده وصيته انو انا اللي اربيها مش انتوا عن إذنك
ميان .اوووور
حور.وحشتيني يا منونه
دخلتها جوا ونامت
حور. انا فرحانه اوي أنها هتقعد معايا
علي. معانا
حور. ده اللي هو ازاي .
علي. اتقدمتلك
حور. مش هوافق
علي . حتي علشان خاطر ميان
حور. علشان ميان بس
علي.يعني مش علشاني
حور. تؤتؤ إطلاااقااا علشان ميان بس
علي. تعرفي انو انا حلمت إنك كنتي شريره
حور. ايه ده يا عم في اي
علي .بتكلم جد والله كنتي عاوزه تاخدي الشركات كلها
حور.انا بحب شغلي اه بس مش لدرجة انو اخد كل ده
علي . لا مهو مش هيبقي في شغل بعد كده
حور .هقعد في البيت ولا اي
علي. اه هقعدك مش هخليكي تشتغلي
حور. لا وشغلي وكياني
علي. هديكي مرتبك هو هو
حور.حيث كده ماشي
بعدها اكتشفت انو هو اتقدملي من بابا وماما
ووافقت وانا اخيرا مرتاحه بعد كم اللي شوفته وكتبنا كتب الكتاب  وعدي سبع سنين وحاليا معانا ميان ومنه وسليم
حور. العمر عدي بسرعه اوي
علي .اوي بس احلي حاجه كانت فيه إنو كنا مع بعض .
رواية نعم ه‍و أنت إكتملت ♥️
البارت العاشر والاخير
بقلم لِي لِي


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺




تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close