أخر الاخبار

رواية الرغبه البارت الخامس بقلم زهرة الهضاب

رواية الرغبه البارت الخامس بقلم زهرة الهضاب 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


رواية الرغبه الفصل الخامس بقلم زهرة الهضاب 


رواية الرغبه البارت الخامس بقلم زهرة الهضاب 


بعدما استدرجت احمد 


وذهبنا لاحدي الكافيهات  


وطلبت منه ان يصارحني بكل شيئ

 وبالفعل وافق احمد  علي ان يسرد لي قصتة 


وحقيقتة الخفية..


ولكن قبل ان يسرد لي اي شيئ

 رن هاتفي

 وعندما رديت لقيت ميادة بتصرخ

 وبتستغيث بيا 

وبتقولي..


الحقيني يا ماما عايز يكسر عليا الباب ..


تعالي بسرعة لانه بيحاول يتحرش بيا


قلت ..هو مين ده يا ميادة الي بيتحرش بيكي؟

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


قالت..احمد زوجك


نظرت لاحمد  بدهشة وكان قد سمع

 تلك  المكالمة معي


 ولقيت احمد

قد تركني وقام مغادرابسرعة للكافية


 وكانه ذهب ليمنع شيئا ما 


وطبعا غادرت انا الاخري 

الكافية

 بمجرد ان دفعت الشيك للنادل

 الذي يعمل بالكافية


 ولكنني علي ما  خرجت من الكافية

 كان احمد 

قد انطلق بسيارتة

 ولم الحق به...


فاخذت سيارة اجرة

 وذهبت مسرعة للمنزل لانقذ ابنتي 


 والغريبة اني عندما وصلت للمنزل

 وجدت سيارة احمد امام المنزل  مفتوحة وبها المفاتيح..


فدخلت سريعا علي حجرة ميادة

 ووجدتها تغلق الباب علي نفسها بالمفتاح


قلت..افتحي يا ميادة

 انا ماما

 ولقيت ميادة فتحت الباب


 وما ان راتني امامها الا وارتمت بحضني

واخذت تجهش بالبكاء


فا ربت علي ظهرها

 وقلت اهدي يا حبيبتي 


وقوليلي ايه الي حصل؟


قالت..انا كنت نايمة 


وسمعت الباب بيخبط.

.فا قولت مين ؟

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


قال ..انا احمد

 افتحي يا ميادة


قلت ماما خرجت يا ابية احمد


قال..منا عارف

 انا عايزك انتي


قلت عايزني في ايه؟


قال ..هنقضي ليلة

 حلوة مع بعض 

قلت.. يعني اية ليلة حلوة؟


قال..يعني ليلة ساخنة


قلت..اسفة مش هفتح 


قال..هتفتحي ولا اكسر الباب؟

 واخذ يحاول ان  يكسر الباب 


فا سالتها؟


قلت..طيب طالما انتي مشوفتيهوش  ليه قولتليلي في الموبيل انه احمد زوجي؟


قالت..لانه هو احمد وانا شوفته بعيني


قلت ازاي شوفتية بعينك وانتي بتقولي انك مردتيش تفتحيلة؟


قالت لانه لما مقبلتش اني افتح الباب

 لف من  الشرفة وكانت ساعتها الشرفة التي  بالغرفة مفتوحة

و كان بيحاول يدخل من  الشرفة 

 فا قمت انا باغلاق الشرفة سريعا 

  وشوفت احمد زوجك بعيني ساعتها  ادامي من خلال الشرفة


نظرت لميادة وانا لا اصدق ما يحدث .. 

وحاولت ان اجعلها تهدء

 

ولكنها كانت مازالت تبكي بهستريا

 وترتجف في ان واحد 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


فا اعطيتها حباية مهدئة لتجعلها تهدء وتنام قليلا 


وذهبت لاحمد لاري من ذلك الشخص

 الذي دخل المنزل في غيابنا

 وحاول ان يتحرش بابنتي؟


وبسرعة ذهبت لاحمد بغرفتة


 و لكن قبل ان اصل 

لغرفتة..


 سمعتة يتحدث مع شخص بالداخل 

ووصل الامر بينه وبين من معه للاشتباك

 لدرجة انني سمعت عراكا بالايدي

 وكان هناك شخصان يتعاركان بالايدي..

 

 ففتحت باب الغرفة سريعا لادخل علي غفلة


 وانا اقول ..في اية يا احمد؟


ولكنني تفاجاءت حين دخلت بانه لا يوجد احد بالغرفة

 فوقفت مذهولة

 وانا اسال نفسي؟


ازاي مفيش حد هنا؟

 انا بنفسي سمعت صوت اتنين حدثت  بينهم مشاجرة حالا؟


 ولكن في تلك اللحظة..


سمعت صوت حركة

 بالحمام


 فذهبت سريعا بدون اي حركة 

وفتحت باب الحمام 

بسرعة 

لاجد بوجهي احمد وكان 

 يتصادف خروجة من الحمام

 مع دخولي له

 ووجدت نفسي وجهي لوجة احمد 


فسالتة..؟؟


قلت..مين الي معاك جوة الحمام؟


نظر الي احمد متعجبا


 وسالني؟


قال..تفتكري مين هيكون معايا في الحمام يعني؟


مفيش حد طبعا


قلت..علي فكرة يا احمد انت بتكدب


قال..صدقيني مفيش حد معايا جوة


طبعا لم اصدق احمد 

وقمت بدفعة بيدي

 للخلف 

ليتسع لي المكان

 واستطيع ان امر

 وادخل للحمام 

لاري بنفسي من ذلك الشخص بالداخل؟

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


ولكنني تفاجاءت للمرة الثانية

 بانة ليس هناك اي احد بالحمام

 وحتي الشباك كان موصد بشباك حديدي

 لا يستطيع اي شخص ان ينفذ منه

 مهما صغر حجمة


فوقفت مذهولة

  وحائرة

 لما سمعتة باذني وما كذبتة عيني 


وسالتة؟؟


قلت..امال صوت مين الي انا سمعتة من شوية

 قبل ما افتح الباب ده؟


رد احمد بشفقة

 علي حالي


قال..حبيبتي انتي مرهقة طول اليوم

 وانا عايزك تنامي كويس اكتر من كده

لان ممكن يكون بيتهيالك  اشياء  لم تحدث

من شدة الارهاق


نظرت له وانا متشككة في كلامة 

 وذهبت للدولاب وفتحتة ونظرت بداخلة

 ولم اكتفي بذلك فقط

 بل ونظرت اسفل السرير وخلف الابواب


 في كل مكان بالغرفة


 ولكنني لم اجد اي شخص 

ايضا

وفي تلكاا للحظة

فقط..

بدات ا قتنع بوجهة نظر احمد 

بانني ربما كنت اتوهم من شدة الارهاق

 والتفكير وكل ما مررت به

 

وخرجت من الغرفة وعدت لغرفة ابنتي ميادة...


 وعندما جلست مع

 نفسي


 اخذت افكر واسال نفسي؟؟

 

قلت..طيب لو كان الاصوات الي انا سمعتها دي تهيؤات؟


 طيب وميادة بنتي

 الي بتقول انها شافت احمد زوجي 

في نفس اللحظة الي هو كان معايا فيها 

في الكافية

 ..كان بردوا تهيؤات؟


طيب والجرح الي انا عملتة لاحمد بالقلم 

واختفي من ايدة 

وكانه لم يكن

 ده كمان تهيؤات؟


ووجدت نفسي اقف مذهولة 


 وانا اقول ..لا في حاجة مش مفهومة وانا لازم افهمها


وذهبت مرة اخري لغرفة احمد

 لعلني اجد تفسيرا ما 

 عندما نجلس ونتحدث معا بالمنطق

 بعدما اسالة عن هوية ذلك الشخص


 الذي حاول ان يعتدي علي ابنتي؟


واخذت اطرق الباب علي احمد

 ولكنة غاب في الرد 

ولم يجيب

 فقلت في نفسي

 ربما ذهب في النوم

 واغلق الباب من الداخل

 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


وذهبت للمطبخ

 لاصنع لنفسي فنجانا من القهوة 

 ولكنني لم اجد البن في اي مكان 

واخذت افتح

 جميع الادراج ..لاري اين يضع احمد البن؟


 واثناء بحثي تفاجات بيد تاتي من خلفي

 وتعطي لي البن 

وبسرعة.. التفت لصاحب تلك اليد

ولقيتة احمد

  الذي اخذ ينظر الي بطريقة غريبة..


فا وجدتني اقول له


قلت..انا خبطت عليك دلوقتي علي باب

 غرفتك


 ولما انت مردتش انا افتكرتك نمت 


اخذ احمد ينظر الي ولم يجيبني


 وكان يبدوا بانه حزين 


قلت..مالك يا احمد؟


قال..زعلان منك


قلت..ليه؟


قال..عشان ظلمتيني


انا فعلا من ساعة ما قابلتك اتغيرت

 ومبقتش عايز حد غيرك ليه ظنيتي اني ممكن اتحرش بميادة ؟


صدقيني انا معملتش كده


قلت..بس انا موجهتش ليك اي اتهام دلوقتي

 لاني عارفة انك كنت معايا في الكافية؟


قال..بس هو وجه ليا اتهام مباشر

 وعايزني امشي من هنا 


..وانا مش هقدر امشي لاني حبيتك بجد ومقدرش ابعد عنك


نظرت لاحمد وانا اتعجب من كلامة 

ومما اسمعة منه


قلت.. لا احمد الحل الوحيد عشان افهمك ؟

 اني اتشقلب علي راسي عشان كده انا مبقتش فاهمة حاجة 


وانا كده قربت اتجنن بجد


وسالتة؟؟


قلت..احمد انت شربت خمرة تاني؟


قال..لا من ساعة ما شربتها وانا معاكي اخر مرة 

مشربتهاش تاني

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


قلت..يبقي انت رجعت للعقاقير المخدرة تاني صح؟


نظر الي احمد طويلا وبعينية دمعة 

وهو يقول.. لازم تعرفي اني بحبك

 وعمري ما هسمحلهم ياذوكي


 وتركني احمد وخرج بعد ما قال تلك الكلمات الغير مفهومة


ووقفت انا بعدما  استمعت لاحمد

 و لطريقتة  الغريبة في الكلام

  نسيت ان اسالة

 ان كنت اعد له بعض القهوة معي معي؟


فذهبت سريعا خلفة


لانادي عليه

 ولكنني وجدتة قد اختفي 


فا قلت ربما يعاني من ازمتة النفسية

 ويريد ان يختلي بنفسة بعض الوقت


 فا تركتة وعدت للمطبخ لانتهي من عمل القهوة 


واخذتها وعدت للغرفة

 التي ننام بها انا وميادة 


ووجدت ميادة قد ذهبت في النوم بعدما اخذت تلك الحباية المهدئه


اما انا فاخذت ارتشف القهوة

  وانا افكر في ذلك اللغز الذي اعيش فيه


 وانا لا استطيع حلة

 او فهمة 

وفي تلك اللحظة


 رن موبيلي


 وفتحت لقيت..

 نفس الرجل الذي كان يقول بانه ناصحا لي


 وطلب مني سابقا بان اهرب  ببناتي فورا 


قلت الووو


قال..ها ؟؟؟جالك كلامي ولا لسه؟


اظن صدقتي كلامي دلوقتي؟؟؟


 بعد ما احمد خطف بنتك 


ولو فضلتي عندك اكتر من كده

 بنتك التانية هتضيع


 ولو مش مصدقاني

 اسالي احمد

 عن البيت المحروق 


والقتيل الي مدفون في البيت الي انتي فيه


قلت..ممكن اعرف انت

 مين؟


 وايه مصلحتك من

 تحذيري كل شوية ؟


قال..يا ستي اعتبريني فاعل خير


قلت اسمع لو مش هتعرفني انت مين؟

 وجيبت رقمي منين ؟


يبقي متتصلش بيا تاني


قال...لا هتصل

 عارفة امتي؟

 لما اهنيكي باستعادة ريم بنتك

 لكن و هي جثة

 بعد ما احمد يغتصبها ويقتلها

 واخذ ذلك الرجل البشع يضحك

 ضحكة مريضة تنبئ بانه غير مكتمل العقل


 واخذت انهرة

 واصرخ به واقول 

اسكت

 متقولش علي بنتي كدة  


ومتتصلش بيا تاني يا حيوان..


واغلقت الخط بوجهة

 وانا ابكي 

 وذهبت سريعا لزجاجة الحبوب المهدئة


 واخذت منها ثلاث حبيات لاهدئ من توتري 

وانفعالي

 واوقف عقلي عن التفكير قليلا 


وقد كانت كل الاحداث قد دخلت في بعضها 


وما عدت اقوي علي

 التركيز 

ودخلت سريري لانام 


ولكنني سمعت طرقا علي باب الغرفة 

وعرفت طبعا بانه احمد وربما اتي ليتحرش 

باحدانا

 فقد اصبح ذلك هو العادي

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


فقلت..عايز ايه يا احمد انا هنام


ولكن في تلك اللحظة ..


سمعت صوت ريم ابنتي

 وهي تنطق 

بكلماتها المكسرة الغير مكتملة


قالت..انا ريم ماما

 يلا افتحي

وعندما سمعت صوت ابنتي 

قفذت من مكاني..

 وانا اصرخ و ابكي


قلت..ريم بنتي؟


وفتحت الباب بسرعة 


ولكنني عندما فتحت الباب شعرت بالفزع 

الذي كان سيجعل قلبي يتوقف من الرعب


 لان الي كان علي الباب شخصا لن تتوقعوه............


تكملة الرواية من هنا


والمتابعه لصفحتي ليصلك اشعار حين اول نشــر



رواية نعم هُو أنت البارت الاول حتي البارت العاشر والاخير بقلم لي لي بالاسفل بعد لينكات الروايات

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

لعيونكم روايات كامله من هنا 👇👇👇👇👇👇


رواية أسيرة النمرود من هنا


رواية الجميله والوحش من هنا


رواية الصقر الجريح كامله


رواية اختبار القدر كامله من هنا


رواية شهد القاسم كامله من هنا


رواية عشق الحور كامله من هنا

















رواية أنتي لي كامله


رواية بنت الارياف


رواية بيت العيله كامله


رواية أجبرني على الإنجاب كامله من هنا


رواية صعيدي ولكن عاشق كامله من هنا


رواية زوجتي المصون كامله


رواية تار صعيدي كامله من هنا


رواية الرغبه كامله من هنا


رواية وإذا تملكك الهوى


رواية نور عيني كامله


 رواية نعم هُو أنت البارت الاول حتي البارت العاشر والاخير بقلم لي لي

 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

رواية نعم هُو أنت الفصل الاول حتي البارت العاشر والاخير بقلم لي لي


رواية نعم هُو أنت البارت الاول حتي البارت العاشر والاخير بقلم لي لي


البارت الاول

في الساعه 8 الصبح داخل الشركه .

احمد .واقفه لي قدام الصوره كده

حور. يعني مستغربه شايفه شخصيه شكلها لسه شباب قدامي وما عمري شوفتها

احمد .ده علي مدير الشركه دي كلها واللي جمبك ده مكتبه بس محدش بيدخله غير اللي بتنضفه بس

حور. طب وهو فين

احمد .بيقولوا إنه واخد اجازه بس الاجازه دي بقالها اكتر من سنه

حور.  اه

احمد .يلا نكمل شغلنا .

ملامحه اللي في الصوره واضحه اوي ؛ طريقة نظرته نفسها مختلفه باين عليه شخصيه مايله للجَد شويه.

حور. كنت بمضي علي الورق ولاحظت إنه اسمه علي احمد حسين السيد .

روحت البيت وقعدت مع ماما شويه بس هيا فجأه تعبت اخدتها لأقرب مستشفي وهناك الدكتور كشف عليها

الدكتور. انتي مهمله في صحتك علي فكره

حور. هيا بخير يا دكتور طمني عليها

الدكتور. هيا بخير بس جالها هبوط شويه علشان مبتاخدش دواها .

حور. شكرا يا دكتور ؛ بقي كده يا ماما تخضيني عليكي من هِنا ورايح دواكي لازم تاخديه .

 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

الدكتور قال إنها هتقعد في المستشفي لحد بكره ؛ نزلت اجيب الدوا اللي كتبه ليها بس وقفني صوت

علي. كان شكلك خايفه اوي وانتي داخله المستشفي

حور. اه دي حقيقه

كنت ماشيه ووقفني شخص ما بصوته .

جبت الدوا وطلعت اديته لماما ونزلت علشان اشم هوا نقي شويه

علي. تعرفي كان نفسي في حد يخاف عليا كده

حور. ليه هو مش انت دكتور هِنا

علي.  ما علينا اسمك اي

حور. اسمي حور

علي . وانا علي

كنت حاسه ملامحه مش غريبه عليا ؛ بس في تعب وارهاق باين جدا في وشه

علي. طيب الاحسن ليكي تطلعي عند مامتك لان دلوقتي بليل

حور. انا بس بتنفس شويه وهطلع

علي . حاسس انو اعرفك قبل كده

حور .وانا كمان انت

وقف كلامي واحده من الممرضين وهيا بتقولي علي حساب الاقامه في المستشفي .

اديتلها الفلوس .

حور. طيب عن إذنك انا هطلع

علي. طبعا اتفضلي

كنت مستغربه جدا انو هو قاعد متحركش حتي حركه واحده .

ماما خرجت من المستشفي ووديتها البيت واطمنت عليها ورحت الشركه علشان اشتغل الشغل اللي فاتني .

بدات اشتغل لحد ما جيه تليفون في المكتب اللي بشتغل فيه انا وصحابي

حور. يلا قومي يا منه انتي رُدِي علي التليفون

منه .رُدِي انتي يا حور انا مش قادره

رُحت علشان ارد وانا في طريقي للتليفون كنت بكلم منه

حور. هيا دي بس اللي هرد فيها واتصدمت من الصوت

 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

2=رواية نعم هو أنت الفصل الثاني

رواية نعم هو أنت الفصل الثاني 2 بقلم شهد هاشم

رواية نعم هو أنت الفصل 2

علي بنبره جاديه .عاوز اعرف شركة ******* عملتوا معاها اي

كنت واقفه مصدومه من الصوت ؛ ده علي اللي انا اتكلمت معاه بتاع دقايق بس نفس الصوت

كنت بحاول أجمع كلامي علشان ارد عليه

حور.ه ه هو حضرتك عاوز اي

علي .انا المدير وبسرعه عاوز صفقة الشركة دي تتم في أسرع وقت ؛ ثانيه انتي حور صح

قفلت بسرعه مقدرتش حتي ارد يعني هو مش في اجازه رفاهيه هو اجازة تعب

حور. منه من فضلك خدي مني الشغل النهارده علشان ورايا حاجه

منه .ماشي يا حور والمره الجايه انتي اللي هتاخدي مني الشغل  .

طلعت علي طول علي المستشفي ولقيته قاعد علي نفس الكرسي اللي في الجنينه وكان باين علي ملامحه انو متعصب

علي. ايه ده والدتك تعبت تاني

حور. لا

علي. انتي اللي تعبانه

حور. انت علي مدير شركة *******

علي وهو متردد .بتسالي لي

حور .انا في الشركه عندك

علي . اه انا علي

حور. هو انت عامل عمليه ومش عاوز تيجي الشركه

 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

علي. حادثه في رجلي وبمشي بصعوبه اوي

حور.محاولتش تعمل عمليه

علي. اسالتك كترت اوي

حور. انا اسفه مقصدش ادخل بس

علي. بس بس اي يا بنتي ؛ عملت قبل كده اتنين وهما اللي خلوني امشي الي حد ما كده

حور. اه طيب انا ماشيه

علي وهو عاوز يستفز حور  . في خصم من مرتبك يا استاذه علشان تمشي وتسيبي الشغل

حور. يا عم انا ناقصه ده كده كده اصلا مخصوم مني بتاع المرتب كله علشان باجي متأخر

علي . طيب تعالي بدري وهزودلك المرتب كمان

حور. اشطا

مشيت علي الشغل واول ما دخلت الشركه رحت علي مكتب علي

حور. انتي بتعملي اي هِنا

هاجر.ها ولا حاجه انتي اللي بتعملي اي هنا

حور .انتي كنتي داخله لي ملكيش دعوه انتي انا كنت هدخل ولا لأ

هاجر .اوعي كده عن وشي .

استغربت جدا منها وبدأت أشوف المكتب ؛ شكله نضيف جدا زي ما يكون فعلا هو فيه

كراسي الاجتماع برده موجوده بس مفيهاش حد .

لقيت صوت شخص كبير بيتكلم من ورايا

والد علي . المكتب شكله حلو مش كده

حور .اه جدا

والد علي.  علي هو اللي عمل الشركه دي بنفسه بس للاسف

حور. اكيد كل حاجه خير ليه ؛ حضرتك تبقي هنا في الشركه

والد علي . انا باباه

حور. اه طيب عن إذنك

مشيت  ورحت مكتبي وخلصت شغل وفضلت اكتر من تلات شهور علي كده ؛ مشوفتش فيهم علي  خالص بس والد علي كان زي بابا الله يرحمه ؛ بدأ يدربني علي الشغل كتير اوي  لحد ما بقيت نائبة مدير الشركه علشان والد علي كان هو اللي ماسك المدير في  الشركه.

بعدها باسبوع روحت الشركه ولقيت

علي. اتفضلي ارجعي بقي مكانك في الشركه اللي قديم مجرد باشمهندسه مش اكتر انما نائب مدير دي لأ

 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

3=رواية نعم هو أنت الفصل الثالث

رواية نعم هو أنت الفصل الثالث 3 بقلم شهد هاشم

رواية نعم هو أنت الفصل 3

حور بصدمه .ايه ده انت واقف انت خفيت

علي. طب وانتي مالك

حور. انت مستحيل تكون علي اللي اتكملت معاه

علي . لا هو

حور .عن إذنك

مشيت من المكتب بعد اللي حصل وانا مصدومه هو ازاي اتغير كده معايا هو اه احنا متكلمناش كتير بس دي مكانتش طريقته

كنت ماشيه ورايحه المكتب

والد علي.  رايحه فين يا حور

حور. يعني ابن حضرتك علي طردني

والد علي . انا اللي مخليكي هنا مش هو ملكيش دعوه بيه تعالي معايا

اخدني وقالي اقعدي هنا ولقيته دخل ليه مكتبه وطلع وبعد ما طلع والد علي بعدها بدقيقتين لقيت علي طالع

حور. لو فاكره انك كده هتفضلي علي طول هنا فده لا بابا بس هو اللي طلب مني انما غلطه منك اعتبري نفسك برا الشركه

حور. لا ولا علي اي انا اللي هكون برا الشركه دلوقتي .

مشيت وسبته لانو حقيقي بقي صعب اكمل وهو بالطبع ده .

اخدت كل حاجاتي من المكتب واخدت ورقة استقاله وكتبتها وقدمتها للسكرتيره.

تاني يوم بليل والد علي عرف واكيد علي عرف برده انو انا قدمت استقاله فرن عليا

والد علي . سيبك من ابني ده تعالي اشتغلي معايا في الشركه ومش هخليكي نائب مدير هخليكي المدير علشان انا مسافر

حور. ايوا بس دي مسئوليه صعبه عليا

والد علي . مكنتيش خليتك نائبة مدير في شركة ابني علي بعد تلات شهور بس

حور. حيث كده مرتبي هيزيد

والد علي. طبعا يا بنتي من بكره باذن الله تيجي علشان اوريكي اللي ناقصك بس في شغل المدير وانا اسافر .

رحت الشركه بتاعة والد علي وبدأت اتعلم كل حاجه وهو سافر وبقي معايا مستندات انو انا حاليا المديره .

بعدها باسبوع جاتلي صفقه مع شركة علي ومترددتش انو اوافق.

علي. حووور

 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

4=رواية نعم هو أنت الفصل الرابع
رواية نعم هو أنت الفصل الرابع 4 بقلم شهد هاشم
رواية نعم هو أنت الفصل 4
علي.  حور
حور. اه حور ؛ حور اللي انت طردتها
علي . انا مضطردتكيش انتي اللي مشيتي لوحدك
حور . حضرتك احنا مش جايين هنا نتكلم عادي احنا جايين نتكلم في شغل
علي . حضرتك ؟
حور. لو سمحت يا بشمهندس احمد اتفضل شوف الصفقه دي مع الباشمهندس علي
مكنتش مركز في كلام اللي اسمه احمد ده عن الصفقه قد ما كنت مركز معاها وهيا بتشتغل نظرتها الجاديه في الشغل ؛ تركيزها .
احمد .باشمهندس علي حضرتك معايا
علي. نأجل الكلام بكره احسن
احمد. تمام اللي يريحك ؛ بصي يا حور ده الملف بتاع شركة امبارح اللي كلموكي
حور. اه شكرا ليك يا احمد
احمد مِشي وعلي لسه في المكتب
علي. هو بيقولك حور كده عادي
حور وهيا مركزه في شغلها . اه عادي
علي بزعيق  . هو اي اللي عادي
حور بزعيق . انت بتزعق لي
علي . بت انتي أنا ممكن حاليا ارفدك برا الشركه
حور بضحكه مستفزه .مش شركتك اصلا
علي بنبرة تحذير . حور انتي وصلتي لمرحله معايا بجد بلاش اقولك عليها عن إذنك يا بشمهندسه
قالي جمله قبل ما يمشي وهو علي الباب.
علي .ابقي خلي بالك بقي
تاني يوم علي وصل الشركه علشان يخلص الصفقه بتاعته
حور .كنت تقصد ايه بكلام امبارح ده
علي لسه هيتكلم لقي احمد بيكلم حور
احمد .تعالي معايا عاوزك في حاجه يا حور
اخدها ومشي من قدامه .
علي وهو بيكلم في نفسه .والله لهتشوفي يا حور .
بعدها باسبوع كنت قاعده علي المكتب وجالي اسوء خبر في حياتي

 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


5=رواية نعم هو أنت الفصل الخامس
رواية نعم هو أنت الفصل الخامس 5 بقلم شهد هاشم
رواية نعم هو أنت الفصل 5
حور. انت ازاي تعمل كده يا علي
علي كان بيتكلم في التليفون . طيب هقفل معاك دلوقتي ؛ علي بنبرة تريقه .نعم
حور. هو اي اللي نعم ازاي تلغي صفقة الشركه دي
علي . انا حر والله
حور. انت كده بتاذي شركة والدك
علي . ملكيش فيه
حور. لو انت بتعمل كده علشان تزهقني من الشغل ده مستحيل
قطع كلامنا واحده اسمها هنا. اذيك يا حبيبي
علي. بخير وانتي ؛ اعرفك حور
هنا .اه اذيك اكيد هتيجي خطوبتنا
حور بكل ثقة عكس اللي جواها. اه طبعا
مشيت وانا مكنتش عارفه أنا اديقت ليه ؛ لا مستحيل اكون بحبه
مشيت وكملت في الشغل وبعد إقناع كبير من احمد ل علي انو يكمل الصفقه ميلغيهاش الحمد لله تمت وجيه ميعاد الخطوبه
كنت نازله من العربيه وقابلت احمد .
احمد .شكلك جميل اوي بالفستان
حور. شكرا يا احمد
احمد.يلا ندخل
دخلنا أنا وهو مع بعض وروحنا علشان نسلم عليهم
حور .الف مبروك ليكوا
علي بنبرة ضيق . انتوا كنتوا جايين مع بعض ولا اي
حور بتجاهل . يلا يا احمد عن إذنكوا
بعد ما سلمنا عليهم احمد كان بيسلم علي صحابه وانا بعدت شويه
علي. بعيدا عن أجواء الشركه وكده انتي فيكي حاجه
حور. لا مفيش عن إذنك
علي. لما اكلمك متمشيش وتسيبيني
حور. انا ماشيه
علي. انا بحبك
في نفس الوقت لما قالهالي دخلت هنا
حور. كان لسه بيقول انو بيحبك شوفتي
هنا .اكيد علي بيحبني
حور. اه عن اذنكم
علي.  حور

 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


6 -7=رواية نعم هو أنت الفصل السادس
رواية نعم هو أنت الفصل السادس 6 بقلم شهد هاشم
رواية نعم هو أنت الفصل 6
هنا بمقاطعه .ايه يا علي
علي . لا ولا حاجه يلا
مشيت وسبت الخطوبه كلها وروحت البيت ونمت علشان الشركه
رحت علي الشركه ولقيت علي مستنيني
في المكتب
حور. علي
علي قرب من حور. اشوف وشك بخير يا حور
حور. يعني اي
علي . يعني هسافر
حور. وده ليه بقي إن شاء الله
علي . بابا تِعب من الشغل هناك فهييجي هِنا وانا هروح بداله
حور. انت بتهزر صح
علي . كان نِفسي يا حور بجد
حور. طب وانا قصدي هنا
علي.فسخنا الخطوبه
حور بفرحه .بجد
علي. ايه الفرحه دي
حور. لا ولا حاجه بس يعني لي
علي .محصلش توافق بينا مش اكتر ؛ اشوف وشك بالسلامه
حور. ده قرارك
علي. للأسف.
كانت اخر حاجه بيني وبين علي بقالي تلات سنين كامله مشوفتهوش ولما بسال والده يقولي انو بخير .
.7=رواية نعم هو أنت الفصل السابع
رواية نعم هو أنت الفصل السابع 7 بقلم شهد هاشم
رواية نعم هو أنت الفصل 7
ما شافت باباها طلعت تجري كنت متابعاها اوي لأنها كانت بتفكرني بيا وانا صغيره
لينا .باباااا  بصيت علي والدها لقيته علي

 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


7
حور. علي انت رجعت امتي
الشخص اللي كان واقف لف بضهره بش مش هو ؛ هو كان نفس لبسه انما مش هو
رجعت البيت وانا معنديش اي امل في اني اشوفه تاني ؛ استنيته كتير بس هو مش هيرجع اكيد هو حابب هناك .
كنت برفض كل اللي بيتقدمولي علشانع لكن واخيرا من تلات سنين وافقت على واحد
كنت بديهم ورق عزومة الخطوبه وفجأه لقيت صوت من ورايا
علي . مش هتعزميني ولا اي
حور بصدمه .انت رجعت
علي.  انا افتكرتك هتفرحي
حور. ها حمد الله علي السلامه
علي. مكنتش عاوز ابدا تبقي دي مقابلتنا
حور بكل ثقه .اتفضل الدعوه دي ليك  وسكتت شويه وكملت كلامي خطوبتي
علي بزعيق .انتي بتقولي اي
حور. علي احنا في شركه ووسط ناس مش هينفع كده عن إذنك
روحت  البيت وانا عندي كمية حزن مش طبيعيه ارجع لعلي بس بعد تلات سنين مفكرش حتي  يرن فيهم أو حتي يبعت رساله ولا اكمل خطوبتي علشان اللي انا اتخطبتله ده
جيه وقت الخطوبه والكل جيه ومعاهم علي
وقفت برا في البلكونه وانا محتاره
علي . مكنتش اتوقع انو ممكن في يوم من الايام ييجي اليوم ده
حور. انت اللي عملت كده
علي. مبروك يا حور
المره دي بجد احنا اتفرقنا ومكانش في حتي امل نبقي مع بعض ؛ مقدرتش اكمل في الخطوبه .

 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

8=رحت  الفرح وانا بستجمع قوتي ؛ شوفته وهو لابس البدله السوده بتاعته وفرحان  وانا كنت مش عارفه انا بعمل اي او حتي لو حد كلمني هقول اي انا ودموعي
جات بنوته اللي عرفت من كلامها إنها اخت علي
مها .تعالي نقعد برا انا وانتي ونشرب عصير مع بعض
حور. يا ريت
رحت انا وهيا برا وقعدنا في عربيتي كنت بشرب عصير وانا بعيط بس
حور. ا .اه الحقيني انا دايخه اوي
بعدها محسيتش حاجه حواليا .
صحيت تاني معرفش بعد قد اي لقيت نفسي في اوضه انا مش عارفاها ؛ بدأت امشي في الشقه علشان اعرف انا فين ولقيت علي
علي. بقي ده كله نوم
حور. انا اي اللي جابني هِنا
علي. بيتك
حور .بيتي اي
علي. بصي كده علي الكرسي اللي جمبك
بصيت علي الكرسي لقيت قسيمة جواز بتاعتي انا وعلي
حور. ازاي ده حصل
علي وهو بيقرب من حور . يعني اتجوزنا
حور .ابعد عني كده
مشيت علشان اشوف اي موبايل ارن عليه ملقيتش قررت انزل من البيت
علي. براحتك الباب مقفول بالمفتاح
حور. اكيد انا في حلم
علي. هيكون احسن حلم ليكي والله ولو عاوزه موبايل خدي موبايلي اهو علشان شنطتك مع مها
رنيت علي بابا علشان اتاكد انو الخبر ده بجد
قفلت مع بابا
لقيت مها جات
مها .هتبقي وحشه معايا ولا اي يا بت
حور. انا لسه هبقي انا بقيت خلاص بقي تديني العصير علشان ادوخ وانام
مها .والله هو اللي جمبك ده اللي قالي اعملي كده
علي. مش هتسيبينا بقي
مها .طيب عن إذنك يا حور
حور. رايحه فين خدي هِنا
علي .مش هكلك يعني
حور.كلمه واحده بس ازاي ده حصل .
علي. يعني لو كنت اتقدمتلك كنتي رفضتي ولو قولت انو كتب كتابي النهارده كنتي هترفضي برده فقولنا نخليها ليكي مفاجاه
حور. وانا بقي هفضل محبوسه هِنا
علي.ممكن ايوا .
عدي  كذا شهر بيني وبين علي واخيرا بقينا مرتاحين مفيش اي استفزاز بنعمله بقينا  احسن بكتير ؛ اكتشفت بعدها انو حامل وقولنا هنسميه فريد ؛ كنا رايحين انا  وهو نتابع عند الدكتوره وخبطنا في العربيه
فوقت من النوم بصريخ .لاااااا
لقيت نفسي في شقتي بيت بابا مش بيت علي
بطني مش كبيره زي ما كنت حامل

 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

9= قبل الاخير/////
رواية نعم هو انت الفصل التاسع بقلم شهد هاشم
رواية نعم هو انت الفصل التاسع 9  بقلم شهد هاشم
رواية نعم هو انت الفصل 9
حور.ماما هو انا اتجوزت 
والدة حور. انتي بتقولي اي يا بت انتي
حور بعياط كنت بحلم بيه يا ماما وهو لسه مرجعش ؛ انا استنيته كتير اوي يا ماما؛ انا بجد بقيت بكرهه
انا جيت يا حور
حور .اكيد بحلم
علي. حور انا جيت
حور. هصحي من النوم علي حلم وحش لا
علي. يا بنتي انا قدامك اهو بجد
حور. يعني انت حاليا حقيقي
علي .ايه يا مالك يا بنتي
ميان.بابا
حور. زي ما حلمت انت اتجوزت صح
علي. ممكن بس نمشي من الشركه
حور. اوكي
روحت البيت وميان قعدت مع ماما وهو بدأ يتكلم
علي. هيا مش بنتي
حور. يلاهوي
علي  بضحك . لا لا متفهميش غلط ؛هيا تبقي بنت واحد صاحبي وهو مات هو ومراته فكانت في وصيته انو انا اللي اربيها
بس طبعا لازم اعرف اهلهم اللي حصل
حور. اه معاك حق
علي. وجيت علشانك انتي كمان
حور. انت لسه فاكر
علي. امسكي المفتاح ده
حور. بتاع اي
علي. مفتاح باب الشركه بتاعك
حور. نعم
علي.الشركه دي بإسمك
حور. انت بتهزر
علي .ابدا بس زي ما انتي كنتي ماسكه الشغل عن بابا قررنا نكافئك
حور. لا يا عم انا عاوزه شركتي تكون بمجهودي
علي . براحتك
حور.لا يا عم انت ما صدقت انا بهزر .

 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


10=رواية نعم هو انت الفصل العاشر بقلم  شهد هاشم- والاخيرررررررر
رواية نعم هو انت الفصل العاشر 10 بقلم  شهد هاشم
رواية نعم هو انت الفصل 10
بعدها علي راح بميان لعيلة صاحبه اللي مات علشان يعرفهم
والد صاحبه . احنا هناخد البت
ميان .لا انا عاوزه حور يا بابا
والد صاحبه .خدها كده كده اصلا مش عاوزها
علي. اهو احسن برده وصيته انو انا اللي اربيها مش انتوا عن إذنك
ميان .اوووور
حور.وحشتيني يا منونه
دخلتها جوا ونامت
حور. انا فرحانه اوي أنها هتقعد معايا
علي. معانا
حور. ده اللي هو ازاي .
علي. اتقدمتلك
حور. مش هوافق
علي . حتي علشان خاطر ميان
حور. علشان ميان بس
علي.يعني مش علشاني
حور. تؤتؤ إطلاااقااا علشان ميان بس
علي. تعرفي انو انا حلمت إنك كنتي شريره
حور. ايه ده يا عم في اي
علي .بتكلم جد والله كنتي عاوزه تاخدي الشركات كلها
حور.انا بحب شغلي اه بس مش لدرجة انو اخد كل ده
علي . لا مهو مش هيبقي في شغل بعد كده
حور .هقعد في البيت ولا اي
علي. اه هقعدك مش هخليكي تشتغلي
حور. لا وشغلي وكياني
علي. هديكي مرتبك هو هو
حور.حيث كده ماشي
بعدها اكتشفت انو هو اتقدملي من بابا وماما
ووافقت وانا اخيرا مرتاحه بعد كم اللي شوفته وكتبنا كتب الكتاب  وعدي سبع سنين وحاليا معانا ميان ومنه وسليم
حور. العمر عدي بسرعه اوي
علي .اوي بس احلي حاجه كانت فيه إنو كنا مع بعض .
رواية نعم ه‍و أنت إكتملت ♥️
البارت العاشر والاخير
بقلم لِي لِي


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺




تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close