رواية الرغبه البارت السادس والسابع بقلم زهرة الهضاب
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
رواية الرغبه البارت السادس والسابع بقلم زهرة الهضاب
البارت السادس
بعدما انهيت المكالمة مع ذلك المتطفل
الذي يدعي بانة فاعل
خير
شعرت حينها بتوتر
شديد
فاخذت اقراصي المهدئة وذهبت لسريري
كي انام
ولكن في تلك اللحظة سمعت طرقا علي
الباب
فا اعتقدت بانه احمد
قلت... انا هنام يا احمد
ولكنني..
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
سمعت صوتا غير صوت احمد بالخارج
وتفاجاءت
عندما سمعت صوت ريم ابنتي المريضة
قالت..انا ريم يا ماما
افتح باب يلا
ووجدتني اقفز من فوق السرير
لافتح لابنتي وانا اصرخ واقول ريم بنتي؟
ولكن كانت الصدمة
المرعبة
عتدما تفاجاءت بان من علي الباب
ليست ريم
بل كانت تلك الفتاة القتيلة ابنة احمد
التي اغتصبها احمد وقتلها سابقا
وقد كانت
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
علي نفس الهيئة التي رايتها بها في الصورة
التي ارسلها ذلك الرجل علي موبيلي
فا وقفت متسمرة في مكاني
وانا اراها تنظر لعيني دون ان تنطق بكلمة
فسالتها؟
قلت..انتي مش ريم؟
امال فين ريم؟
قالت..انا صحيح مش ريم لكن مصيري
زي مصير ريم
نظرت له بغضب
وقلت..حرامي عليكي ليه بتقولي كده ؟
اسكتي
ردت البنت وهي تقرب الي بوجهها الذي يشبة
وجه الموتي
..قائلة...
قالت..حرام عليكي انتي
عشان انتي الي جيبتيها هنا
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
والي بيدخل هنا
مبيخرجش تاني ..
اوعي تكوني فاكرة انك هتشوفيها تاني
ريم خلاص ماتت
وضعت يدي علي كتف تلك الفتاة التي كانت تقف امامي
وكانت اكتافها تتكون من عظام فقط
واخذت اهزها وانا ارفض تخويفها لي بهذا الكلام
قلت لا انتي بتكدبي لا.. لا ..لا ..لا ..لا
وفي تلك اللحظة..وجدت نفسي
اقع من علي السرير
وانا مازلت اقول لا.. لا.. لا
واكتشف باني كنت في كابوس مرعب
وفي تلك اللحظة..
تنبهت علي صوت طرقا علي باب الغرفة
قلت..مين؟
وكان الطارق هو .. احمد
قال...اصحي يا سامية انتي وميادة
انا جهزت الفطار
قلت ..حاضر جايين
وبالفعل خرجت انا وميادة وتناولنا الافطار
مع احمد
وبعدما انشغلت ميادة بفيلم في التليفزيون
طلبت من احمد بان اتحدث معة علي انفراد في
الشرفة
وبعدما دخلنا انا واحمد للشرفة التي بغرفة المعيشة..
وقد كانت شرفة كبيرة بها الكثير من الزرع
والورود
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
وكان بها تربيزة صغيرة وكرسيان
المهم جلسنا انا واحمد واخذت افكر
من اين ابدء مع احمد الحديث ؟
لاعرف منه حقيقة ما يحدث؟
ولكنني تفاجات بان
احمد
هومن يبدء الحديث
قال..انا عارف انتي عايزة تقولي ايه؟
وعارف كمان
ان في امور كتير بتحصل هنا
محيراكي
وعايزة تعرفي سببها ايه؟
قلت..كويس اوي
انت كده وفرت عليا المقدمة الطويلة الي
كنت هاقولها
قال..اسمعي يا سامية..
في حاجات احيانا
الجهل بيها بيكون افضل
او علي الاقل
مينفعش نسعي وراها
لغاية ما يجي الوقت المناسب
عشان نعرفها
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
قلت..بس انت كده لم ترضي فضولي؟
قال..عايزة تعرفي ايه؟
قلت..يعني توعدني لو سالتك؟
هتجاوب بصراحة؟
قال..اوعدك
اني هجاوب علي الي هقدر اقولك عليه
قلت ..انت كان عندك بنات؟
قال..لا
نظرت له نظرة شك ثم ..
تابعت
الاسالة؟؟؟
قلت..امال مين البنت الي ماتت مقتولة هنا؟
بعد ما تم اغتصابها؟
وانتطرت ردا من احمد
ولكنة صمت ولم يرد باي اجابة
قلت..ايه مبتردش لية؟
قال..انا وعدتك هجاوبك بصراحة
لكن في الاشياء الي هقدر ارد عليها فقط
نظرت له وانتقلت لسؤال اخر
قلت..ايه حكاية البيت المحروق؟
انت كان عندك بيت واتحرق؟
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
نظر الي احمد وقد بدا الحزن علي وجهة
واغرورقت عيناة بالدموع ثم اجاب
قال..انتي عرفتي موضوع الحريقة ده ازاي؟
ومنين؟
قلت..مش مهم عرفت
ازاي؟
ولا منين؟
المهم جاوب؟
نزع احمد نظارتة الطبية
من علي عينية
ليمسحها بعدما غيمتها الدموع
واخذ يسرد قصة ذلك الحريق
قال..البيت الي اتحرق كان بيت العيلة في القاهرة
قلت.
فين في القاهرة تحديدا؟
قال..في مصر الجديدة
قلت..وايه الي حرق البيت؟
قال..بيقولوا ماس كهروبائ تقريبا
قلت... امال انتوا كنتوا فين ساعة الحريق؟
صمت احمد برهة بعدما اخذت الدموع تنزل من عينية
ثم بدء يسرد ما حدث
قال..انا كنت مع واحد صحبي في سيارتي
وكنا رايحين مشوار في مكان بعيد
عن مصر الجديدة
ولقيت امي بتتصل بيا وبتقولي... تعالي بسرعة يا احمد البيت بيولع
رديت انا مصدوم بالخبر
قلت..طيب يا امي اخرجي فورا انتي وابويا
من البيت
وانا جاي في الطريق اهوه
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
قالت..تعالي بسرعة عشان مش هقدر احمل ابوك
واخرج بيه من النار
واستوقفت احمد برفق وسالتة؟
قلت..لية ابوك لم يقف علي قدمة؟
واتسند عليها وخرج؟
رد احمد وصوتة مخنوقا بالبكاء
قال..عشان كان عندة شلل رباعي
ومكنش بيقدر يتحرك خالص
وكمان امي كانت مريضة لا تقوي علي حملة
قلت الكلام ده بقالة كام سنة؟
قال..سنتين
قلت...تمام وبعدين؟
قال....فضلت معايا امي علي الموبيل
وكانت لاخر لحظة في حياتها بتتكلم معايا
وبالرغم من انها كانت في عز النار
وبتتشوي فيها هي وابويا
الا انها كانت حاملة همي
وعمالة توصيني اخد بالي من نفسي
وفجاءة الصوت اتقطع
وحاولت اتصل بيها تاني كتير
وانا في الطريق لكن للاسف الموبيل بتاعها اتقفل
ولما وصلت للبيت
لقيت المنزل احترق
بالكامل
وكل الي في البيت
اصبحوا جثث متفحمة
وبعدها تركت القاهرة وجيت هنا
عشان ابعد عن اي حاجة بتفكرني بالحادثة
زي ما الطبيب النفساني نصحني
واخذ احمد ينهنه
بالبكاء
ولم يستطع كبت مشاعرة
وهنا تعاطفت مع
احمد
وبدات الصورة توضح امامي
واعرف السبب الرئيسي لاصابتة بتلك الحالة النفسية
وسالتة؟؟؟
قلت ...الحادثة دي كانت سبب ازمتك النفسية؟
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
قال..ايوه
ثم اضاف احمد قائلا..
ومن ساعتها وانا بدات رحلة العلاج النفسي
والعقاقير
الي لما باخدها
بتجعل مني شخص تاني وممكن اقدم علي عمل اشياء
استحالة اقوم بها لو كنت في حالتي الطبيعية
قلت..لكن في حاجات حصلت هنا
مكنتش انت الي بتعملها ؟
ولا مسؤال عنها
زي مثلا الي اتعرض لميادة بنتي
وانت معايا في الكافية ؟
وميادة قالتلي انك انت الي عملت فيها كده ؟
ممكن اعرف تبريرك للي حصل ده؟
صمت احمد
وعاد لامتناعة عن الاجابة من جديد
قلت..طيب سؤال اخير؟
هو في قتيل مدفون هنا تحت البيت ده؟
نظر الي احمد بعصبية
ولم يرد علي سؤالي
وانما قام برد فعل
عصبي
وقد امسك براسة وهو عصبي
قال..سامية انا تعبت من اسالتك الكتير
وحاسس اني عندي صداع رهيب
ولازم ادخل استريح
وتركني احمد بعدما اضاف لحيرتي
واالتسؤالات التي براسي المزيد
ولكنني لم اقنع بتلك المعلومات القليلة
التي زادني بها احمد
غموضا
و لن استسلم لاحساس الفشل الذي اصابني للتو..
واخذت افكر مع نفسي
وقلت..دلوقتي علي الاقل انا لازم استفاد
من المعلومة الي قالهالي احمد
وممكن ابحث خلفها
يمكن
اطلع بمعلومة كمان
تفك اللغز الي انا فيه ده
وتذكرت حديث احمد عن ذلك الحريق
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
وقلت لنفسي
مؤكد طبعا حريقة هائل زي ده
لعيلة كبيرة زي عائلة
احمد
راحت فيها الاسرة
بالكامل
اكيد جه في خبر سواء بجريدة ؟
او علي النت؟
او اي مصدر اخباري؟
ودخلت بسرعة من موبيلي علي النت
و عملت سيرش وبحثت عن حريق حدث منذ سنتين لااسم تلك العائلة
وبالفعل وجدت الحادث
وقد تناقلتة احدي القنوات الاخبارية
وكان حديث الساعة يومها
وفرحت جدا اني لقيت الحادثة وبتفاصيلها
كمان
ومن سنتين فعلا
وقرات القصة بالتفصيل
ولقيت كل كلمة قالها احمد كانت صادقة حقا..
لكن لفت نظري حاجة مهمة جدا وغريبة في نفس الوقت
وهي ان الي اتحرق في المنزل
مكنش امة وابوه فقط
ده كان في شخص ثالث معهم ..
وده كان المفاجاءة
بالنسبالي..
لان الشخص الثالث الي وجد البوليس جثتة متفحمة
بعدما مات محروق في المنزل
هو...ايمن
اخو احمد التؤام
يعني احمد كان له اخ تؤام وتفحم في الحريق
مع ابوه وامة؟
وده كلام تحقيقات المباحث في ذلك الوقت
الغريب في الامر بقي؟
ليه احمد لم يذكر لي شيئا عن ايمن اخوة؟
وليه ايمن لم ينقذ امه وابوه من الحريق ؟
طالما كان في المنزل معاهم؟
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
وازدادت في راسي الاسالة التي عجزت فيها عن ايجاد اجابة
حتي شعرت بان عقلي هنج تماما وفصلت بجد
فا قمت من مكاني
وكنت ما زلت اجلس في الشرفة
التابعة لغرفة المعيشة
ووقفت بالشرفة لاتنسم بعض الهواء
وعند وقوفي بالشرفة نظرت لاسفل
وحينها
تذكرت تلك المكالمة
التي قال لي فيها ذلك المتصل
بان هناك جثة تحت
المنزل
فا فكرت بيني وبين
نفسي
قائلة...لو كان كلام ذلك المتصل حقيقي ؟
يبقي احمد ممكن يكون خطف ابنتي
اثناء اصابتة بالحالة التي تاتي له
او ربما عندما اخذ تلك العقاقير
التي غيبتة عن الوعي وبعدها قام باختطافها ..
ولو اعتبرنا ان ذلك هو ما حدث؟
طيب ياتري
فين ائمن مكان؟
ممكن احمد يخفي ابنتي المخطوفة فيه؟
وفكرت قليلا
وعدت لاقول في نفسي..
لو كان المكان تحت البيت بالنسبة لاحمد
هو ائمن مكان يخفي به الجثث ؟
يبقي هيكون هو نفس المكان الي هيخفي فيه ريم ابنتي في حالة لو كان خطفها؟
ده علي اعتبار ان ذلك المتصل كان صادق
واحمد فعلا هو الي خطف ريم فعلا؟
فا خطرت ببالي فكرة
ان انزل للدور الارضي لاري ما باسفل
ربما كان احمد قد اصيب بتلك النوبة
من الجنان
واختطف ابنتي واحتجزها باسفل
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
ونسي ما فعله بعدما عاد لصوابة
وبعدما اقتنعت بذلك التحليل المنطقي
بت مصرة علي ان انزل لاسفل
مهما حدث
وعزمت علي ذلك فعلا
ومكثت في المنزل ذلك اليوم
ولم اخرج في رحلة البحث عن ريم
كا العادة ....
وانتظرت حتي جاء المساء
وبعد ان تناول الجميع العشاء
وذهب احمد وميادة الي النوم
وادعيت باني قد اخذت حبوب النوم ونمت
قمت من فراشي واخذت معي موبيلي
وتسللت للخارج
بعدما اغلقت الباب علي ابنتي بالمفتاح
ونزلت لاسفل بهدوء
وكنت وحدي في ذلك الظلام
وانا استعين بكشاف الموبيل
ووصلت لمكان اشبة بالبدروم
ولكنني وجدت قفلا صدا من طيلة الزمن
الذي مر عليه
دون ان يفتحة احد
ووقفت انظر لذلك القفل الذي حال بيني وبين ارضاء فضولي
و اخذت افتش خلف كل المنافذ
ووجدت اخيرا شباك زجاجي مكسور اكثرمن نصفة ...ووجدت انة
يمكن الدخول منه
ولكن كيف سادخل وحدي في ذلك الظلام ؟
وترددت قليلا
ولكن حماسي عاد لي مرة اخري
عندما تذكرت ريم ابنتي
وانها لربما تكون محتجزة وحدها
في ذلك الظلام
وهي خائف
وتحتاجني بجانبها
ولكنها عاجزة عن الاستغاثة
فا اخذت احاول ان اتخلص من الجزء الزجاجي المكسور بالشباك
لامر منه للداخل
وعندما حاولت جاهدة ان ان ادفعة بقوة ...
وجدت الشباك باكملة قد فتح امامي
وكان شخصا ما كان قد نسية مفتوحا من الداخل ولم يغلقة
وبسرعة وجهت نور الكشاف للداخل
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
لاري ان كان المكان
خاليا ؟
واستطيع ان اقفز بداخل الغرفة
التي بها الشباك ؟
وعندما وجدت بان الطريق ممهد للدخول
وضعت قدمي وقفزت بالداخل
وكان المكان يبدوا مرعبا
ولكنني...
قاومت ذلك الرعب
بداخلي
واخذت اسلط نور الكشاف علي المكان لاتفحصة
وكان المكان كا شقة بها بعض الاثاث القديم
وبها الكثير من الادوات الكهروبائية...
ولكن ما لفت نظري وسمعي ايضا
انه هناك ماتور يعمل
وكان مثل ماتور الغسالة او الثلاجة
واخذت ابحث عن مصدر الصوت
و وجدتة ياتي من غرفة مغلقة
وطبعا الغرفة كانت مغلقة بجنزير
والجنزير به قفل كبير
ولم استطع ان اتبين ما بالغرفة
فا اخذت انادي بصوت هادي
قلت...ريم...ريم....ريم
ولكنني لم اسمع اجابة لندائ
فا اصابني الياس
وعزمت ان اصعد
واعود لغرفة نومي مرة اخري
وانسي تخيلاتي المريضة
ولكن قبل ان استدير لاغادر هذا المكان
المخيف
سمعت طرقا
ياتي من خلف الباب المغلق بالجنزير
فا عدت مره اخري انادي قلت ريم؟
وبعدما ذكرت اسمها
وجدت ذلك الطرق علي الباب
يرد عليا مره اخري
فا حاولت ان اكررها مرة اخري لاتاكد من انني لا اتخيل او اتوهم
فروحت اعيد الكرة
قلت..ريم؟
وبعدها اسمع طرق يرد عليا ندائ
فا روحت ابحث عن شيئا لاقف عليه
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
لاري ما بدا خل تلك
الغرفة
من فتحة باخر الباب من فوق
وبالفعل وجدت شيئا اشبة بتربيزة عالية
واجتهدت حتي جذبتها في ذلك الظلام
وصعدت عليها
لاري ما بداخل
الغرفة
وعندما وضعت وجهي بتلك الفتحة
في اخر الباب من فوق
تفاجاءت بما لم اكن اتوقعة ولن تتخيلوة
🌹🌹🎀🎀🌹
#الجزء_السابع
من قصتكم الجميله
#الرغبة
بعد ما غامرت ونزلت للدور الارضي(البدروم)في عز الليل
واكتشفت وجود حجرة بها ماتور كهربائ يعمل
و سمعت صوت طرقا ياتي من تلك الغرفة
مما اثار فضولي
لاصعد علي تربيزة عالية بالمكان
وادخل راسي من تلك الفتحة بالباب من فوق..
و عندما نظرت بداخل الغرفة
تفاجات برجل ينام بتلك الغرفة علي السرير
ولم استطع ان اتبين من وجهة
لانه كان يعطي ظهرة
لي
ولاحظت ان غرفة النوم مجهزة بسرير
وفرش وثلاجة وتكييف
كما كان يبدوا ان تلك الغرفة جزء من شقة كاملة
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
وكان واضح ان هناك من يسكنها ويعيش حياة كاملة بها
ووجدت بانني من الافضل ان ادخل لتلك الشقة من بابها الاساسي
وقلت في نفسي لربما كانت ريم ابنتي محتجزة بها
بدليل ذلك الصوت الذي سمعتة منذ قليل
وعدت بسرعة وخرجت من ذلك المكان المهجور
لاصل الي الشقة من بابها الرئيسي
وبالفعل عدت من حيث اتيت
وذهبت للشقة المقابلة بنفس بيت احمد
والتي كان
ياتي منها النور
وكنت اشك بان ابنتي بداخلها
و تسللت بهدوء حتي وصلت امام باب تلك
الشقة
ووجدتني اقف والباب موصدا
ولا اعرف كيف ادخل لتلك الشقة..
واخذت انظر يمينا ويسارا حتي رايت باب مواربا يؤدي الي مطبخ هذة الشقة
وتسللت من خلال ذلك الباب
ووجدتني بداخل تلك الشقة
واخذت اتفحص كل شبر بها
ولفت نظري ذلك القفص الكبير
المغطي بملاية كبيرةبالصالة
وكانت الملاية .. تخفي
ما بداخل ذلك القفص ..
وقلت في نفسي... يجب ان اكشف ذلك الغطاء
لربما اجد شيئا مفيدا يوصلني لاي شيئ
ولكنني خفت ان يكون ذلك الشخص
يخفي بذلك القفص كلبا او حيوانا
يحدث جلبة بمجرد ما انزع تلك الملاية من علية
وتركت ذلك القفص وروحت افتش بالغرف جميعها
ما عدا الغرفة التي ينام بها ذلك الرجل..
وللاسف لم اجد اي
شيئ
فا قررت المغادرة فورا
وخصوصا قبل ان يستيقظ ذلك الشخص النائم
ولكن قبل ان اغادر الصالة
سمعت صوت همس ياتي من مكان ما بالصالة
وعندما ركزت اكثر
وجدت ان ذلك الصوت يصدر
من ذلك القفص المغطي بالملاية
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
فا تسللت وذهبت ناحية القفص
واخذت اسحب تلك الملاية ببطء
واصابني الهلع عندما رايت عيون تنظر الي من خلف ذلك القفص
بعدما نزعت عن القفص الغطاء
وعندما كشفت ذلك الحجاب عن الشخص الذي بالقفص
اصابني الهلع
لاني تفاجات بالفتاة المقتولة
التي شاهدت صورتها في الرسالة
التي ارسلها لي فاعل الخير
وهي نفس الفتاة
التي رايتها في الحلم ايضا
ولكنني اراها الان بصحة جيدة وحية ترزق...
وليست قتيلة
وكان واضح طبعا انها هي التي كانت تبادلني الطرق علي الحائط
عندما كنت انادي علي ريم ابنتي
وسالتها ..ان كانت شافت بنتي ريم؟
قالت بلغة الاشارة..لا
ووجدتها تشير لي بيدها وهي تتوسل لي
وفهمت من اشارتها انها تريدني ان انقذها من اسرها..
فا اشرت لها انا ايضا بدون اي كلام وسالتها بلغة الاشارة؟
قلت .. اين المفتاح؟
فقد كنت اري قدميها مكبلة بالاغلال
ووجدتها تقول.بالاشارة ايضا
ان المفاتيح في غرفة ذلك الرجل
الذي ينام بالداخل
وعندما نظرت وجدت المفاتيح فعلا
علي التربيزة التي بجانبة..
فا حاولت ان اتسلل ناحية الغرفة
التي بها ذلك الرجل
لاتي بالمفاتيح
ولكنني عندما تقدمت من الغرفة
وكنت انوي ا ن ادخل غرفتة وجدتني اعود من غرفتة سريعا
لاني كنت قد تفاجاءت بكارثة
لانني عندما رايت وجه ذلك الشخص
تفاجاءت بانة احمد
زوجي
وعندماشعرت
بانه
استيقظ من النوم
عدت سريعا ناحية ذلك القفص
وروحت افرش تلك الملاية سريعا
علي القفص مره اخري
كما كانت
وخرجت سريعا قبل ان يراني احمد
الذي خرج من غرفتة
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
للتو
وقد ساعدتني الظروف
ان اخرج من شقتة
قبل ان يخرج من غرفتة مباشرة
وبالفعل نجحت
ان اخرج انا من باب المطبخ
كما دخلت منه
ونفذت من ذلك الخطر باعجوبة
وعندما صعدت
لاعلي حيث اقيم انا وميادة
دخلت سريعا لاتاكد من ان احمد بغرفتة
وبالفعل صدق حدسي ووجدت احمد بغرفتة بالفعل
وفي تلك اللحظة وتاكدت بانهم شخصان....
ولقتني بتذكر ما قراتة في النت
عن الحادثة
بان احمد كان له تؤام واسمه ايمن
و جلست مع نفسي وبدات اجمع الخيوط
واستوضح الامور
بالراحة
عشان اعرف انا هعمل
ايه؟
وهتصرف ازاي؟
وكان لازم الاقي طريقة لكي اخرج ايمن
من شقتة بالدور الارضي
ولو لمدة دقائق
حتي يتسني لي ان انقذ تلك الفتاة
وبعد تفكير اهتديت لتلك الحيلة
التي ساقوم بها بعد ان استيقظ
و في الصباح سمعت طرقا علي باب غرفتي
وكنت قد تاخرت في النوم في ذلك اليوم
قلت..اتفضل..
ولقيت احمد داخل عندي الغرفة
وهو يخجل ان ينظر ناحيتي وانا نائمة ..
قلت..ايه يا قلبي انت مش بتبص ناحيتي ليه؟
قال احمد مازحا..
اتفضلي يا هانم قومي من السرير
والبسي وبطلي مياصة ودلع
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
فا نهضت من سريري وتعلقت برقبة
احمد
وانا احضنة واقول..
اية يا حبيبي؟
معقولة بعد كل الي حصل بينا امبارح؟
لسة بتتكسف مني ؟
نظر الي احمد بدهشة ثم
قال..هو ايه الي حصل بينا امبارح؟
قلت معقولة نسيت؟
واقتربت منه وهمست في اذنة قائلة..
حبيبي..
انا عمري ما عيشت ليلة
زي الليلة الي عيشتها في حضنك امبارح
نظر الي احمد بغضب وامسك بيدي بقوة
وهو يقول.. ايه الي حصل
امبارح ؟
قلت ..ايه يا احمد مالك؟
حصل كل حاجة بتحصل بين اي اتنين متجوزين
قال..ردي عليا ايه الي حصل بالظبط؟
ثم سالني وهو يصرخ..
قال ..هو انا مش قولتلك قبل كده
مهما حصل متخلنيش اقرب منك؟
قلت..انت الي طلبت مني كده بنفسك
بعدما اقسمتلي
انك سليم
ومش مريض ومفيش عندك ايدز ولا حاجة
انت ازاي بتنسي كلامك بسرعة كده ؟ يا
احمد؟
بامارة ...ما قولتلي
امبارح
انك كنت سعيد اكتر
مني ؟
ثم اضفت قائلة..
وبصراحة انا كمان كنت مشتقالك
اوي امبارح يا احمد
وبعدين هو انا مش زوجتك؟ ولا اية؟
نظر الي احمد وقد احمرت عيناه
وبدا الشرر يتطاير
منهما...
وتركني احمد وخرج
وفي تلك اللحظة...
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
عرفت بان احمد سيذهب ليتعارك مع اخاة
كما فعل
سابقا
وذلك ما كنت اريدة لكي يخرج ايمن
تؤامة
من شقتة بالاسفل
واستطيع ان انزل انا حينها
واحرر تلك الفتاة
المقيدة
كا الحيوانات ...
والله وحده اعلم ماذا يفعل معها ذلك الكلب
المدعوا ايمن؟
وبسرعة ذهبت لغرفة
احمد
وسمعتة وهو يتعارك مع تؤامة
وفي تلك اللحظة..
تاكدت من ان ايمن ليس باسفل
فا اخذت مفاتيح سيارة احمد
ونزلت بسرعة
ودخلت من باب المطبخ لتلك الشقة
وذهبت مباشرة لغرفة ايمن
وانا ابحث عن المفاتيح علي التربيزة
في غرفة نومة
ولكنني لم اجدها
فاذهبت للفتاة
وسالتها عن المفاتيح؟
واشارت بيدها
انها بالباب
واخذت المفاتيح بسرعة ويدي ترتعش
مع كل لحظة تمر وانا ادعوا الله
الا ياتي ايمن في ذلك الوقت
حتي احرر تلك الفتاة
وكنت اشعر حينها بانني احرر ابنتي مريم
من الخطف
واخذت اجرب مفتاح تلو الاخر
حتي وجدت المفتاح الصحيح
واخيرا استطعت ان احررها من اصفادها
وتركت لايمن المفتاح بالباب كما هو
واخذت الفتاة واحتضنتها بمعطفي
واخذتها لسيارة احمد
وادخلتها بالصندوق الخلفي بالسيارة( شنطة العربية)
وتركت باب الشنطة مواربا لتتحكم به
هي لكي تستطيع ان تتنفس
وطلبت منها ان تنتظرني بداخل شنطة السيارة والا تحدث صوتا
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
وصعدت سريعا لافتعل حجة
بانني مريضة
واطلب من احمد
ان ياخذني للطبيب بسيارتة
وكنت انوي ان اساعدها فيما بعد
علي الخروج من السيارة
لتذهب لاي قسم شرطة
او تبحث عمن ينقذها منهم
وبالفعل صعدت لشقتنا انا واحمد
واعدت مفاتيح السيارة مكانها حيث كانت
علي تربيزة السفرة
وذهبت سريعا لغرفتي ونمت بسريري
واخذت انادي علي ميادة ابنتي
ولكنها لم تسمعني
فا لقيت احمد هو الي
جاي
بيسالني ان كنت عايزة حاجة ؟
وكان في وجهة اثار غضب وانفعال
قلت...اه يا احمد
انا تعبانة اوي
وعندي مغص هيموتني
قال..سلامتك
اخذت اصرخ وانا اقول مش عارفة يا احمد
انا حاسة كده انها
الزايدة ؟
خدني من فضلك لاي مستشفي حالا
قال..حاضر تعالي تقدري تقومي تلبسي؟
قلت لا انا هروح كده بالتريننج
وعليه الروب وخلاص
لاني مش قادرة البس
وبالفعل سندني احمد
لغاية باب العربية
وقبل ما اركب جاء لاحمد مكالمة تليفون..
وعندما رد احمد علي الموبيل
اخذ يستمع وهو يقول ..لا معقولة ؟
ازاي ده؟
لا بعيد الاحتمال ده؟
واخذ يهدئ من روع المتصل حيث
قال...
طيب طيب هتاكد بنفسي
وطبعا كان واضح
ان ايمن نزل واكتشف اختفاء البنت
من القفص
ولم يستطع ان يظهر امامي واتصل باحمد وابلغة بما حدث
ولقيت احمد بينظر باتجاهي بنظرة شك وريبة
ثم قال...مش شايفك بتصرخي يعني؟
ايه الالم راح؟
قلت...لا طبعا الالم هيقطع جنبي
بس انا مستنياك تخلص المكالمة
عشان نمشي
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
وقف احمد يفكر قليلا ...
ثم قال..
ماشي هنمشي بالعربية
بس انا اكتشفت
ان في فردة عجلة نايمة
وهجيب الكوريك من شنطة العربية
عشان تقوم بدل ما تنام
مننا في السكة
نظرت لاحمد ولقيت بطني وجعتني بجد فعلا
في ذلك الوقت ولكن من الرعب
ولم اجد ما اقولة له
وكل ما كنت افكر فيه
ماذا سيفعل بنا احمد وتؤامة المجرم؟
حينما يكتشف ما فعلتة به؟
وفي تلك اللحظة..
مد احمد يدة لي
لاذهب معه باتجاه شنطة العربية
واخذ ينظر الي وهو يفتح الشنطة..
ولكن عندما فتحها
حدثت مفاجاءة ....
غريبة من نوعها
بعد التفاعل والمتابعه لحسابي
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
تعليقات
إرسال تعليق